***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** kesäkuussa

heissan! Monilla jo ultra rakenneultra käsillä. Jännää :) Itsellä se vasta 29.7. jolloin viikkoja 20+6
Tetashan kysymykseen, et eiköhän tuo ole aika hyvä ajankohta moiselle? Luulisin ainaki niin, en mä lähtis sitä mihinkään siirtämään..

Mun masun kasvu on oikeasti pysähtyny ku seinään.. Eräski täti päivitteli just aamulla et miten ei oo maha kasvanu. Meinas et taidan vielä olla aika alussa. Sanoin vain et no joo, olenhan mä jo viidennellä kuulla ja potkutki tuntuu. Ei ollut uskoa, mutta minkäs minä sille teen :D Tosin eipä mulla ollu esikon aikanakaan kovin iso masu. Sillon mä olin loppuaikana niin laiha, et ku päältäpäin mahaa katto niin näki selvästi kohdun reunat. Kun eihän mulle tullu ku 5 kiloa lähtöpainoon.
Nyt mä tosin kyl odottelen et koska se pompsahtaa esiin.. Kyllä sen luulis jo alkaa kasvavan, mutta onhan se ihan hyvä näinki. Inhottaa vaan ku läskit on lisääntyny. Siis jos ei paremmin tiedä niin varmasti moni kattoo mun lihoneen (kovasti) kun vauvamasusta ei tietoakaan. Liekkö sieltä sitten tyttö tulossa ;)

Yön mustis, tilasit oikeasti jo vaaleanpunaisen haalarin? Mun mummo on kristitty sekä uskoo kaikkiin enteisiin (vanha saamelainen kun on) ja mulle jankutti esikon aikana että MITÄÄN ei saa ostaa valmiiksi, tietää huonoa onnea. Eikä sitten tosiaan ostettu mitään valmiiksi, ainoastaan mitä saatiin niin otettiin. Eikä hän tykänny oikein siitäkään.. Ja kyllä tuo ajatus on jotenki syöpyny mun päähän, et pitäs odottaa kunnes vauva tulee. Sitten kun mietin sitä et jos odottaa tyttöä liian paljon, pettyykö jos tuleekin poika? Kahdelle mun kaverille on käyny niin, et tuliki poika vaikka NIIN kovasti toivoivat tyttöä. Mutta minkäs sille tekee.. Eipä sitä voi palauttaakaan enää.
En tarkoita loukata, älä vain väärin ymmärrä. Olen Erittäin huono pukemaan ajatuksia sanoiksi :) Toivottavasti siellä sitten tyttö tulossa, että saat pitää omallesi ihanaa vaaleanpunaista tilaamaasi haalaria :)

ON: potkut tosiaan tuntuu jo päivittäin. Hirveä elämä siellä käy, yleensä aamuisin ja iltapäivisin..
Tänään oli taas pakko nukkua päiväunet, ei pystyny enää olemaan hereillä. Poika kömpi jo 2lta viereen nukkumaan ja potki mua päähän koko yön. Monesti kyllä sanoin ettei saa potkia, tai sitten menee omaan huoneeseen. Eli taidettiin molemmat nukkua pikkusen huonosti. Ei yleensä kyllä tule enää viereen, paitsi aamusta sitten, en ymmärrä miksi nyt tuli. Ja kovasti valitteli jalkojaan (kasvukipuja)

bellona kerroit kuinka esikkonne vilkas tapaus. Täälläkin yksi todella vilkkaan 3veen äiti. Mutta aika hassua että siitä huolimatta sukulaiset ottaneet paremmin tämän toisen raskauden kuin ensimmäisen. Toisaalta esikko kerkeää jo 3.5v ikään ennen kuin vauva tulee, että ymmärtää varmaan jo varoa. Tai ainaki sit mulla ei oo kahta ihan pientä vahdittavana, vain yksi. Ja toivon totisesti ettei tämä toinen peri isänsä vilkkautta ;) Yhtä kiltti vois olla ku esikko (esikoinen siis kiltti, mutta todella villi jos sille päälle sattuu)

Kaitpa se täytyis lähteä käymään ulkona, mittari näyttää 20 varjossa. Tiedä vain oikein mitä sitä tekis ku esikkoki hoidossa. Pitäskö se lähteä hakemaan pois sieltä :D

Myräkkä ja keiju 16+5
 
Hei!

Kiva mammaroi että saitte sovinnonpoikasen alkuun :)

Ninjapinja: Oon kans nähny kännäilyunia ja muka oikein iso maha jo ja ihan päissään silti. Sit ku herää on ihan huono omatunto jotenki :kieh:

Koivunkäpy kävi ultrassa, voi ku ihanaa!! Ja hyvä ettei siel alakerras ollu tapahtunu muutosta huonompaan suuntaan.

Myräkkä ja bellona tais jutustella vilkkaasta lapsesta. Meillä esikko on tosi vilkas, oikeastaan yli sellainen josta mennäänkin tutkimuksiin ihan lähiaikoina. Mutta vaikka on tosi vilkas, ei ole koskaan tarvinnut pelätä että tekis pienemmilleen jotain. On tosi ihana niille eikä todellakaan ilkeä. Purkaa energiansa muulla tavoin.

Nyt kutsuu ulkoilma, vointeja mammat :wave:
 
Ohoh, onpa Myräkällä "vauvaton" masu :eek:

Meille on tilattuna pinkit vaunut... :LOL: Pääväriltään mustat mut vaal.pun tehoste shakkiruutu kuvioo valkoisen ja harmaan kera. MUTTA ne saa sitten vaihtaa, kunhan tuo sukupuoli selviää.... Piti vaan jollain värikoodilla ne jo tilata. Jos onkin poika masussa niin sitten vaihdetaan musta-limeksi ne. Tosin miksei noi menis pojallakin, koska on tosiaan aika hillityt noi tehosteet, ja onhan miehilläkin nykyään tosi paljon pinkkejä/liloja ym kauluspaitoja jne... Heh. Ja kaukalonkin väri on puna-ruskea. *aimitenniinmätoivontyttöä*

Jotenkin sellai muistikuva, että oisko ton rakenneultran paras aika joskus 19-22 viikoilla?? Mulla on 4D:n aikaan viikot 19+6 (np-ultran mukaan 20+2).
 
anskuuuu onko teidän vaunut ne Emmaljungan pink check? Mä tykään niistä ja ne onkin mietinnässä. Myös pro forest kiinnostaa värinä, mutta täytyy päästä ensin livenä katsomaan :)

Mutta ei ne mitenkään tyttömäiset musta ole. Siis nuo pink check. Käy kyllä pojallekin. Jos päädyn niihin, niin saavat kyllä ola vaikka oiskin poika. Ei niissä nyt niin paljon vaaleanpunaista ole.

Mikseihän muuten suomen emmaljungan sivuille ala päivittyä uudet 2010 värit? Ruotsin puolella on ollu jo viime viikolla..

Kun nyt yleensäkään tietäis mitkä vaunut haluaa... Mä tykkäisin eniten ostaa vain pelkät makuuvaunut ja sitten myöhemmin ketterämmät rattaat. Emmaljungalla ainakin tuo sport runko on tosi leveä ja iso. Niin kuin yleensäkin noissa yhdistelmissä. Mutta en siten taas tykkää mistää pienistä ja matalistakaan vaunuista. Emmaljungat tai Briot kiinnostaa ehkä eniten.

Mutta onhan tässä vielä aikaa miettiä :)
Täytyy raahata isäntä ENSIMMÄISELLE (mutta tuskin viimeiselle) katselukierrokselle kun mennään rakenneultraan 27.7. :D

T. Tintukka ja tonttu 16+1
 
:wave:
Tääl on reissusta kotiuduttu. Meinas nuo helteet uuvuttaa mut ihan kokonaan, tultiin päivää aikasemmin kotia, mitä oli tarkoitus (ku ei vain jaksanu vaunussa tätä hellettä ).. pitänee kaivaa tukisukat esiin, ku töitten jälkeen oli jääny kengistä mahtavat "rannut".. et nytkö se jo alkaa, tämä turvottelu Esikosta oli sama juttu, mut onneks myöhemmillä viikoilla (kun nuo tukisukat on ihan tuskasen kuumat)
Sukkis ja peeni 17+1 :heart:
 
Heippa! :wave: Jonkin aikaa ollut hiljaa, mutta kaikki on hyvin. Olen käynyt lukemassa teidän elämistänne, mutta kynnys kirjoittamiseen on joskus iso, tiedä sitten mistä sekin johtuu.

Jouduin tekemään töissä (toimistossa onneksi) kaksi viikkoa ympäripyöreää päivää deadlinen vuoksi, ja viime viikonloppuna tuntui kuin itsekin olisi ihan dead ja zombie. Yritin voida mahdollisimman hyvin pikkuisen takia, mutta eihän maha oikein tykännyt valtavasta istumismäärästä. :|

Tulipas omaa napaa, sorry! Kiva muuten, että meitä on täällä näin paljon! Ihanaa kesäaikaa ja alkavaa heinäkuuta mameille =)
 
Kauniita masuja teillä! Aivan ihania =)

Onko muuten täällä monia joulukuisia, jotka eivät vielä tunne liikkeitä? Itse olen sellainen ja viikkoja kuitenkin jo 17+3 ja tämä on viides raskaus...

Käyn huomenna neuvolassa kuunteluttamassa sydänäänet ja vähän kyllä stressaa etukäteen. Toivottavasti kaikki olisi hyvin.

Sisely rv 17+3
 
Myräkkä, joo tilasin :D Mä oon kyllä kans aika varovainen hankkimaan etukäteen mitään, mutta en voinut vastustaa kiusausta! Ja tosiaan saanhan sen myytyä jos tuleekin poika.

Mulla kans supistelee :| tai en oo varma, kun esikoisesta ei ollut tämmöstä, mutta ajattelisin niin. Vähän kuukautiskipuja vastaavia aaltomaisia kouristuksia? En nyt löydä parempaa sanaa kuvaamaan kipua. Vettä siis juomaan!

Koivunkävyllä melkoinen pötsi :D Ja hyvä että ultrassa kaikki ok!
 
Sisley, minäkään en vielä rehellisesti tunne liikkeitä, napsaus silloin tällöin. Etuseinä istukka joka pehmentää liikeitä niin etteivät vielä tunnu kunnolla. Viikkoja meillä aikalailla samat 17+5.
Rakenne ultra on 27.07 ja sitä ennen neuvola 16.07 siinäpä ne heinäkuun hehkeimmät taitaa olla. Hyvän kokonen etureppu alkaa jo olla, rasvaillu masua jo reilun kuukauden kaks kertaa päivässä. Löysin esikon aikana hyvän masurasvan ja vielähän tuota apteekista sai, silloin ei revenny nahka mistään...sitte olen puukonjälkiä masunahkaan saanukki. Sektio haavaa tuskin huomaa mutta syksyisestä tähystyksestä jä ilkeät arvet, mutta mitäpä tuo kolo komeassa :D
Voikaamme hyvin!

Kuurakeiju ja :xmas: 17+5
 
Pikana viimeiset jorinat kesäkuun pinoon.. Vau mikä masu koivunkävyllä!! Tarttis itekki ottaa tuolleen että näkyis ihan enemmänki ku vaan pömppis, kertoo vähä enempi kuitenki koosta. Ovat niin ihania muistoja itelle ja kiva nyt vertailla kuinka iso edellisellä kerralla oli jne..

Siselylle tsempit, kaikki on varmasti ihan kunnossa. Oisko sulla istukka eessä vaimentamassa potkuja? Ite en oo ees kuulostellu vieläkää liikkeitä, on ne tuntunu jo mutten vielä niihin kiinnitä huomiota liikaa. Tulee vaan paniikki jos tuleeki välipäiviä tai viikkoja..

Heippa taas mammat :wave:
 
Sisely, ei tunnu täälläkään, etuseinässä istukka. Odotellaan odotellaan.. :whistle:

Sain tänään kirjeen että huomenna lääkäri keskusäitiysneuvolassa, eli kontrolliultra, vähän jänskättää.

Hyvät yöt mammat!

pööpötti ja masukki 17+2 :heart:
 
Heinäkuuta :wave: Tekeekös äippäliini uuden pinon kunhan joutaa? :)

Kuurakeiju, minkä nimistä voidetta käytät masun rasvailuun??:)

Täälläkään ei liikkeet viel tunnu, jotain pikkupikku tuntemuksia joskus, mutta en osaa viel odottaakaan liikkeitä kun esikostakin tuntui vasta rv 20-21.. vaik alkaahan mulla huomenna jo 18.viikko :eek:

Eilen oli neuvola, kaikki ihan ok! Hemoglobini oli laskenut roimasti 2kk aikana, toukokuussa oli 129 ja eilen 108.. Ihmekään kun väsyttää ja pyörryttää.... Verenpaine ok, pissa puhdas. Syke +160 :heart: korkealla mennään vielä! Painoa nyt 51,8kg, alkupaino 47kg. :whistle: Että on kiloja jo tullut tän syömisen ansiosta! Suonikohju tulollaan polvitaipeeseen, pitäis välttää istumista niin että ois suonet puristuksissa.....ja aina istun jotenki "vääränlaisesti"..

Upp3 ja masukki 16+6 :heart:
 
Fetajuustoa saan nyt syödä ihan luvan kans :LOL: kunhan en purkki kaupalla vedä päivässä ja pidän silmällä alkaako suolaisuus turvottaa niin on ok.. verenpainekaan ei esteenä ainakaan vielä joten jatkan herkuttelua :p
 
joko kävit uudelleen lääkärillä, sillä eikös sulla ollut näihin aikoihin se aika?
Ja päädyittekö ottamaan lv-punktiota vai oliko mahdollistakaan?

Tuntuu, että kaikki muut puhuu vain tavaroiden hankkimisista ja kaikki on niin iiiiiiiihanaa, mutta minä en vain jaksa vielä kuvitellakaan, että tästä vaavista on syliin asti :ashamed:

Parin viikon päästä sitten on kromosomivastaukset käsissä...pelottaa...
 
Huomenia!

Mulla on ainakin yhtä iso maha kuin Koivunkävyllä enkä miekään tunne vielä liikkeitä. Jotain muljahduksia välillä muttei ollenkaan joka päivä eikä taatusti silloin kun asettuu odottamaan. Mutta toisaalta, eihän mulla kuulunut sydänäänetkään doplerilla viimeksi neuvolassa että kai tämä ipana sitten on niin syvällä jossain takana piilossa ettei näy ei kuulu. :D Huolissani en osaa olla, ei ole lainkaan sellainen olo että mistään pitäisi olla huolissaan.

Hauskaa ja aurinkoista päivää kaikille!

Muoks. Piti sen verran tulla vielä lisäämään että mulla oli esikoisen raskausaikana jotain ihan h***tin kallista rasvaa apteekista minkä PITI estää raskausarvet... juu-u. Ihan sama kuin olisin vaseliinilla voidellu, kun ei mikään auta niin ei auta. Jo valmiiksi tiikeriraitaisena lähden tähän toiseenkin vatsankasvatusoperaatioon. Eli siis asiahan on niin että jos niitä arpia on tullaksene niin ne tulee vaikka kullalla itteensä sivelis. Toisille niitä vaan ei tule lainkaan.

Ja sit pieni hehkutus :D Olen aloittanut onnistuneesti joululahjojen haalimisen. Heräsin todellisuuteen että joulukuussa saattaa olla muutakin tekemistä kuin juosta kaupoilla, joten olen käyttänyt alet tehokkaasti hyväkseni. Suosittelen!!!!


Raparperi ja Taimikki rv 16 tasan tai ultran mukaan 16+6
 
Koivunkäpy oih kun sulla on jo kauniin muhkea masu, ei voi erehtyä mikä siellä kasvaa :heart:

Sisely täällä myös yksi joka ei ole pienokaisen liikkeitä tuntenut vielä ollenkaan. Sydänäänet onneksi kuultiin viime viikolla neuvolassa, joten ei muuta kuin odotellaan niin kyllä pitäis kai alkaa pian tuntumaan pikku liikkeetkin :)
Istukan paikasta mulla ei oo mitään tietoa.

Kuurakeiju mulla kans kiinnostais tietää, mikä on tuo hyvä rasva jonka olet apteekista löytänyt? :)

Tetasha :heart: Milli 17+1
 
Tylsä pistin!
Eilen käytiin lääkärillä, mutta ei punktiota voitu ottaa. Istukka oli edelleen pahasti tiellä ja olis nyt isompi ku viikko sitte. Varattiin rakenneultra rv20, ja sen tekee lääkäri. Silloin rakenteissa näkyy tiettyjä merkkejä, jos poikkeavuuksia on..
Lääkäri oli sitä mieltä että noilla luvuilla se on väärä hälytys.
 
Huomenia ja hyvää heinäkuuta!

Tässäpä tämä rasva Galénic Elancyl stretch mark preventive and reducing cream
Purkki on vihreä ja 150ml, riittoisa ja hinta oli n.24 euroa. Löytyy nettiapteekistakin mutta hinta oli huimasti korkeampi.
Olisipa tiennyt tällaisesta tuotteesta teini-iässä, minulla kun on takapuoli aivan kuin olisi kissa roikkunu kynsillä kiinni :LOL:
Monihan rasvaa ihan tavallisilla kosteusvoiteilla ja se riittää, mutta tämä on minulle ollut sellainen raskausajan spesiaali juttu.

Kuurakeiju ja :xmas: 17+6
 

Yhteistyössä