***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** kesäkuussa

Aktiivisuus piikki, pyykkikone pyöri justiin, rapanaama-mansikkapiirakka on uunissa, päivän ruoka EHKÄ mietittynä, koiran kanssa lenkillä käyty, siis semmosellä pitemmälläki ku pihan reunassa.. :xmas:

mun maha on samaa kokoluokkaa maukkiksen kanssa :ashamed: mulla on jo kylkiluitten ja mahan liitoskohdassa montut.. pitää koittaa laittaa kuvaa kunhan saapi kuvat koneelle..
 
Mökillä lomailtu 10pvä, jussi meni suht hienosti, mitä nyt vettä satoi. Laitettiin järvelle kiven päälle jätkänkynttilä joka paloi vesisateesta huolimatta, vähän kokkomeininkiä. Kiva rusketuskin tuli kun pesin mökin matot 10kpl niitä tais olla. Selkä ja olkapää paloi vähäsen, mutta onneks ei niin pahasti että olis särkenyt, punoitusta ja kuumotusta oli, mutta ukon rasvauksella helpotti.

Käytiin tiistaina tykkimäellä, hieno reissu ja lapset innoissaan, mies pettynyt kun kävin vain väärinpäin talossa, en uskalla käydä laitteissa kun panikoin, lapsia ei haitannut ja tyttökin sanoi että kun vauvakin on masussa niin se pelästyy, ilta meni sit vähän pilalle kun kertoi et oli pettynyt, ja kertoi et olis halunnu puolessa välissä kääntyä takas mökille, meille tuli samalla 8v. kihlapäivä 23.6. Miks ei voinut sanoa aikaisemmin, silloin kun suunniteltiin ja ilmoitin etten uskalla käydä niissä ja silloin sopi etten käy missään.

Tuntuu etten raskaana oliskaan ja saan ihme sätkyjä keskellä yötä, säikähdän niin että kramppaan kokonaan, muutenkin masennusta taas.

Mies painostaa vähän väliä seksiin vaikka itseä ei paljon nappaa, on niin valasolo kun muutenkin ylipainoa ja tuntuu että mies arvostelee mun kroppaa jotenkin vaikka ei sitä sanokkaan, kyselee välillä paljon painan josta tulee läski olo.. Paino laskenut taas 300g, vaik söin koko loman ajan kuin hevonen, viinereitä, karkkia, ja kaikkia grilliherkkuja, neuvolas kävin ennen lomaa ja kaikki hyvin, tällaista tällä kertaa..

meemee ja stella di natale tasan 15 :heart:
 
Meemee, meillä taas tuo seksi puoli on että kumpikin tahtos, kumpikaan ei uskalla ennen ku tiistaina lääkäri kattoo alakerran tilanteen :ashamed: muistoissa viel edellinen raskaus, seksi kielto tuli vk 20 en sisi saanu edes ajatella seksiä, joillekkin sentään on muut menetelmät sallittuja paitsi yhdyntä.. no toivottavasti tässä raskaudessa ei moista tulis.. :ashamed:
 
Huomenia joulumasut!
Täällä ollaan ihan elossa, vaikka en piiiitkääään aikaan ole ehtinyt koneelle.
Kaikki suhteellisen kunnossa, ainoa vaiva on vain kipeä suonikohju, täytynee kysellä ensikerralla neuvolasta voisiko jotain kunnon hoitoa saada, kun ei tuo hirudoidi tai mikä lie olikaan auta :(
Söpöjä masuja jo alkaa oleen, mun masu on jo niin iso, et luulis puolesvälis olevän :/ Taitaa olla sen verran vähän aikaa edellisistä, et eipä ole takaisin palautuneet...
Lapset on hiven levottomia, kun on näin lämmintä ilmaa, vaikka ihanaahan tämä lämmin on, ei tartte pukea kun t-paidat muksuille. Maalla tosin voi painella vaikka ilkosiltaan :LOL:
Mutta mukavaa alkanutta viikkoa, tulen jälleen kun ennätän.

Jisse ja :xmas:
 
Huomenta..

minäkin pitkästä aikaa kirjottelen :ashamed: Olo ollut hyvä eikä mitään ihmeellistä ilmassa. Vauva liikkuu jo kovasti ja potkut tuntuu vatsan päälle. Vatsan koosta, neuvolatäti kysyi että onko siellä varmasti yksi, kun kohtu kasvaa yläkäyrän yläpuolella, mutta kuulema tasottuu kun raskaus etenee. Seksiä ei tee mieli, ei sitten yhtään ja mies oppinut kahdesta edellisestä raskaudesta, että sitä ei sitten saa :kieh: kyllä se sitten taas synnytyksen jälkeen maistuu ku hormonit tasottuu.

Aurinkoista päivää E-V-A ja nuppu 18+3
 
Mä oon monesti yrittänyt kirjoittaa, mutta sitten kun on painanut Vastaa-nappia, niin koko sivut jumittunut :/

Täällä olisi vielä 3 viikkoa töitä ennen kesälomaa, tosin sekin kestää vain 2 vkoa. Toivottavasti vielä silloinkin helteitä riittäisi.

Meillä seksiä on vaihdellen, mut yleensä sitten on pari varvia, kun hommiin ryhdytään ;)

Keskiviikkona ois neuvola. Paino mulla on kotona seilannut milloin missäkin lukemissa, paraimmillaan näytti, että ois lähtöpainosta pudonnut 4kg, kun taas muutaman päivän päästä näytti +2kg lähtöpainoon. No tuli tossa kyllä mässäiltyäkin, kun alkanut taas ruoka maistumaan, onneks näin helteillä on aika nestepitoinen kaikki mitä alas menee, vettä ja vissyä menee litratolkulla. Jospa saisi +-0kg tuloksen neuvolassa, oisin tosi tyytyväinen (siis saa sitä painoa toki tulla, mut kun oon jo valmiiks ylipainoinen reilunlaisesti...)

Potkut/myllerrys alkaa tuntua jo aika hyvin ja mahakin aika pallo jo, kaiken tän läskin alta sen jo erottaa ihan selvästi.

Aurinkoista viikonalkua kaikille! =)

ansku ja vaava rv 16+3
 
B) :wave: Heissan Rovaniemeltä!

kaikkea on tapahtunut,en ole ehtinyt kirjoitella aikohin,to kävin np ultrasa,hyvin oli kaikki =) siellä piiperä makoili jalat suorana ja haukotteli heh..la on on 30.12 :heart: ihanaa oli nähdä vaaveli,muuttanut olen,lapsen isän kanssa,olemma sopineet ja jutelleet asioita,se viisastui vihdoin..
ihania masu kuvia oli ;)
mutta nyt aamupalalle

katja ja piiperö kohta rv 14
 
Moikka pitkästä aikaa täältäkin!
Ihania ultra- ja masukuvia, ja uutisia!:) ONNEA mammaRoille, ihanaa kun mies viisastui ja odotatte nyt vauvaa yhdessä! :heart: On varmasti suuri helpotus sinulle.

Tänne ei suurempia. Suonikohju tulollaan vissiin oikean jalan polvitaipeeseen :kieh: ja supistelee vaihdellen, toisena päivänä jatkuvasti,toisena ei kertaakaan. kivuttomia ovat mutta silti pelottaa että aiheuttaako jotain alakerras.. huomenna neuvola nii pääsen juttelee tätin kans! hirvee päänsärkykin välillä tulee jos nousee liian nopeaa ylös esim sohvalta, humisee ja sumenee silmissä hetkeksi ja tosiaan tuo särky on melkoinen... menee yleensä ohi melko pian.. onkohan sit korkee vai matala verenpaine.. :ashamed:

vauvavakuutus aiotaan ottaa edullisesta Lähivakuutuksesta kuten esikollekin. verrattiin sillon hintoja, ja huomattavasti edullisempi tuo LV:n kuin esim Tapiolan! :eek:

Onko muilla ruokahimoja??? Mulla on järkyttävä himo fetajuustoon :p oon miettiny vaan et onhan se kai sallittua syödä mut oon tullu siihen tulokseen että on.. pästoroidusta maidosta tehtyä Arlan fetaa syön, mut sitäki pitää vähän miettiä et paljonko tohtii syödä ku on nii suolasta......

Seksiä täällä on lähes joka päivä kuvioissa :whistle: vaikka aluks itel tuntuski ettei huvita, nii kyl ne halut sieltä tulee.... :whistle: mulla vaan sattuu yhdynnän jälkeen aivan sairaan kipeesti emättimen aukkoon tms enkä oikeen tiiä mistä johtuu, et onko mulla vaan herkät paikat ja ärtyy kun tavarat menee sisään eikä kumiin niinku ennen ku alettiin vauvaa yrittää... anteeksi turhan intiimit jutut mut mietityttää :ashamed: kipu on oikeestaan samanlainen ku oli synnytyksen jälkeen joskus mut sillonkaa en syytä selvittänyt (just muistui mieleen tuollainenkin asia....! :eek: )

Viikko töitä takana, ihanaa vaihtelua oli, ja haluan todellakin opiskella toimittajaksi hamassa tulevaisuudessa :) 20.7. alkaa sit 3vkon työputki...

Upp3 ja masukki 16+4 :heart:
 
Moi.
Ihan pikanen päivitys vaan kun kamala kiire töissä.
Kaiki hyvin paitsi että kamala olo jatkuu!

Ihanaa on että siskollekkin on nyt kerrottu masukista ja sehän olikin ihanan innoissaan ja onnellinen! ja siskon tytöt kanssa kyseli kovasti että missä masukki on ja saako sitä silittää! :heart: :heart:

Ei tässä sen kummempia, takasin vaan ahertamaan, tänään 14tunnin työpäivä!

Jenninho+masukas 14+1
 
Moikka moi!

Vakuutuksista vielä pakko sanoa, että LV:n vakuutus ei kyllä nyt ollut edullisempi kuin Tapiolan. Kannattaa verrata vakuutuksia, parinkin vuoden takaa hinnat yms. ovat muuttuneet. Ja keskittämällä hinnat yleensä alenevat.

mammaRoi kiva kuulla että asiat ovat lähteneet sujumaan ja miehen kanssa olette saaneet juteltua. Jaksuja sinne! :)

Seksistä, yhdynnässä en uskalla olla, varsinkaan nyt kun on supistellut. Muuta kivaa on kyllä kehitetty, mutta itseäni hiukka hirvittää pelkkä orgasmikin, eilenkin tuli sen jälkeen ilkeä tunne massuun ja alkoi huolestuttamaan.

Täällä odotellaan ultraan kutsua ja yritän ottaa rauhallisesti massun kanssa. Supistelee välillä ja kipuja on vaihtelevasti. Vaatteet on alkanut pienenemään entisestään. :D Tilasin netistä alesta väljempiä malleja, saas nahdä miten sopivat.

Niin juu, eilen poksui!

pööpötti ja masukki 17+1 :heart: =)
 
heissan vaan kaikille! mulla tänään rv 17+6 ja tuntuu että aika menee nopeaan... mä näin viime yönä unta, että synnytin tytön, jolla oli tosi iso pää, vaikka oli mittojen mukaan 48cm pitkä(ei voinu siis painavakaan olla... :D ) ja sit sen jälkeen mun piti alkaa kätilöks, yhtäkkiä se mun työkaveri katos. sit piti hoitaa nukutettua synnyttävää äitiä, mikä aina välil oli hereil. sit mä soitin siin unes lääkärille ku se voi huonosti ja tuli paikalle ja kerroin etten mä osaa tääl mitään, koska oon vaan ollu teholla töissä, eikä mul oo näist kätilön hommista mitään hajua... sit jimi heräsikin aamulla ja herätti mut... outoi unia...
 
Moikka! Kotona ollaan, ihanaa :) Nukuttiin juniorin kanssa puoli 11 asti. Noh, oltiin vasta 23 aikaan kotona, ja tosi raskas reissu takana, niin eihän se kumma ole että molemmat oli ihan poikki. Mies kylläki taas palas töihin, aamusta se joskus lähti, en oikein oo ees kuullu..

Loman eka päivä oli todella rankka. Torstaina oltiin vasta yhden maissa Rovaniemellä, poika joutu nukkumaan vieressä ku hotelli oliki laittanu pelkän lisäsängyn. Eihän siinä sit nukkunu kukaan muu ku poika vain. Pyöri ja potki koko yön, lopulta heräs pian 7 jälkeen.. Oltiin koko päivä "jaloilla". Tivolissa käytiin 3 tuntia hurvittelemassa, sit kaikki kaupungilla kävelyt sun muut. Ja kun lämmintä oli melkein 30 varjossa niin olihan sitä poikki. Alavatsaan sattui tosi paljon seuraavana aamuna, hyvä jos sängystä ylös pääsin..

mammaRoin kuulumisia olenkin odotellu.. :) Kiva kuulla että asiat alkaa kääntymään parhain päin.. Muutit kai kuitenki uuteen asuntoon?

Vakuutusta olen sen verran miettiny, et ottais tapiolasta ku kaikki muutki vakuutuksetki siellä. Esikon vakuutus tosin vielä pohjolassa, mutta enköhän mä senki sais jo pian aikaiseksi siirtää tapiolaan..

Seksiä meillä ei oo ollu nyt yli kahteen viikkoon. Ei sitä sillai oo kaivannu, läheisyyttä enemmänki. Ei oo oikein menny putkeen sit juhannuksen jälkeen. Ja kyllä nyt reissussaki aina välillä tuntu ettei meillä taida enää mitään olla.. Taitaa hormonit tehdä tepposet, tai ainaki toivotaan niin..

Nyt lähden keitteleen kahvia. Työkaveri ilmoitti et tulee käymään kaverinsa kanssa kylässä. Olenki siitä asti yrittäny ajatella kaikki norjaksi, muistuis mieleen kieli. Eihän se tietty unohdu, mut äänteet menee sekasin ku ei moneen kuukauteen oo pahemmin kieltä käyttäny.

Myräkkä ja keiju 16+4 (ja kova väsymys)
 
Äippäliini, kiva uni :D mäkin näen outoja unia. Elävimmin ovat mieleen jääneet unet, joissa oon polttanut tupakkaa ja juonut alkomahoolia. Oon niissä unissa tiedostanut olevani raskaana ja ihmetellyt että mitähän mä oikein teen?! Mutta jatkanut vaan :eek: :D

Vakuutus otetaan mekin. Meillä kaikki Tapiolassa, joten varmaan sieltä. Harmittaa vaan kun sieltä ei saa enää s-bonusta.

Hyvä että Mammaroin asiat järjestyi!

Rakenneultra mulla on 17.7. ja tuntuu että sinne on ikuisuus... Toivottavasti sukupuoli selviää, koska minä hätähousuna, mutta myös taloudellisesti ajattelevana ( :D ) tilasin alesta vaaleanpunaisen toppahaalarin :heart: Tyttöolo on niin vahva! Toisaalta meidän lähipiiriin on tulossa vauvoja paljon syystalvesta, että on se kumma jos joku niistä ei ole tyttö :D Sitä vaan, että voin sitten myydä tuon haalarin jos meille tuleekin poika.

 
moiks, B)


Eipä oikein mitään uutta, edelleen aamu ja ilta krapula olo on... :kieh: ...verenpaine pysyny kuosissa tuolla yhdella albetolilla/päivä. Hyvä niin.

Ja pakko sanoa että eipä nämä helteet yhtään auta tuota krapula oloa...ällöttävää ja hiki vaan valuu, vaik mitään tee... :kieh:

Rakenneultra meil on vasta 31.7, eli odottavan aika on piiiitkä...

Muuten, miten te kaikki laskette nuo rv:t, kun mä lasken niinku Vau kirjassa on, eli mulla alkaa rv17 huomenna...
 
Sydänkäpynen just tuolla lailla mä lasken kans. Noin se on selitetty tuossa vauvakirjassa minkä sai neuvolasta. Eli raskausviikko 17= 16+0 - 16+6 :D


Terkuin delfis ja pikkudee 18+0 POKS!!!!
Siis 19 viikko jo?! :eek: :heart:
 
Jännittää niin hiivatisti, tunnin päästä ultra.
Jos vaikka jo näkys kumpi tulee :saint: tietää keneltä lähtee niitä vaatteita hakemaan :xmas:
Oloon ei muuta ku että selkään koskee niin %¤/(¤%&%# että ei mitään järkeä. kaupassa pitäs käydä mutta luulen että käyn tasan lähikaupassa. |O
 
Huomistus!
Täällä tänään neuvolapäivä, iltapäivällä vasta aika... jännittää että kuuluuko sieltä sydänääniä.. :ashamed:

Mä oon nähny nyt tosi monena yönä peräkkäin painajaisunia.. kaikkia liittyen takaa-ajoon, vihaisiin koiriin, miehen kans riitelyyn, alkoholin ja tupakan käytön harkitsemiseen (mut oon tiedostanu olevani raskaana ja jättäny käyttämättä ), jopa pari tuttua on kuollut kahtena peräkkäisten öiden unissa :| Oon miettiny et mistähän nuo oikeen tulee ja mitä ne kertoo.. oon aina niin analyyttinen :D

hmm.. eipä sen kummempaa.hermot kireällä tuon 10,5kk pojun kans välillä, kun kaikesta saa tapella. se "kiva" vaihe menossa, et kaikki takkuaa ja kaikki on kiukuttelun arvoista..... ärr.

Upp3 ja masukki 16+5
 
Mummolassa lomailemassa varmaan vielä seuraava viikko. Tosin on melkoista vahtimista kun jokaisella mummolla on pieni ja ärhäkkä koira ja tuo 1 v 3 kk tykkää retuuttaa niitä, vetää korvista, työntää sormet suuhun jne.

Käytiin ostamassa matkasänky ja samalla testasin Herquleksen tuplarattaita (spin raptor tai jotain sellaista). Oli muuten niin kevyet työntää ja kääntää, meidän nykyisiä yksiövaunuja paremmat, että meinasi lähteä mukaan vaikka olen päättänyt etten tuplia osta! No, onneksi järki voitti. En nimittäin usko että tuo tyttö enää puolen vuoden päästä pysyy rattaissa millään. Nytkin tekee surmansyöksyn kohti takapyörää n. 100 metrin välein (on siis keksinyt että kun siihen suuntaan heittäytyy pää edellä niin pääsee pois valjaista, pari kertaa olen pelastanut juuri ennen kuin on kopsahtanut maahan) ja huutaa vaunuissa ihan hirveästi. Ehtihän tätä aikaa että suostuu olemaan vaunuissa kestää jo melkein puoli vuotta... Nyt sitten pitäisi vain päästä itse kävelemään ja mieluiten työntämään niitä omia vaunuja. Ehkä sitten työntää pikkusisarustakin talvella. :)

Täällä on vihdoin kerrottu raskaudesta sukulaisille. Aika laimea vastaanotto ekaan raskauteen verrattuna. Varmaan ihmettelevät miten me jaksetaan toinenkin kun tuo eka ei ole niin helppo tapaus, ja samaa mietin kyllä välillä itsekin. Mutta hellin edelleen kuvitelmaa siitä, että toinen on tosi helppo ja rauhallinen. Vahva poikaolo on edelleen.

Bellona 15+1 kai
 
Moikka moi taas! :wave:

Noniin mitäs kaikkea oltiin höpsitty:

On (.) Paha olo jatkuu vieläkin, väsyttää ja päätä särkee.. ihanaa tämä "muka seesteinen" keskiraskaus. Tosin juttelin siskonkanssa ja sekin oksensi molemmista tytöistään 6kuukautta putkeen. Taitaa olla geeneissä samoin kuin tosi iso painonnousu :/

Eipä tässä sen kummempia, taas pitkä päivä töissä ja kotiin keretään vasta puoliltaöin. Puoli vuosi inventaario tänään. :ashamed:

Jenninho+masukas 14+2

Miekanssa lasken noin ku sydänkäpynen ja delfis eli nyt viikko 15 :heart: JO!
 
Morjens!

Viikonlopun vapaa vierähti niin siivillä, ettei tuossa kauheasti ehtinyt edes huilia. Odottelen soittoa Pohjolasta, jos saisi ajanvarattua, niin pääsisi vakuutuksia hoitamaan. Tällä viikolla pitää käydä verovirastossakin, kun joku oli laskenut vuoden tulot alakanttiin :ashamed: . Ja nyt vielä kun ei tulekaan matkakulut vähennyksenä koko vuotta, niin nousee sitten veroprosentti :kieh: . No oma moka :D.

Torstaina olisi rakenneultra. Meinaa jo jännittää. Onneksi on kaksi iltaa vielä töitä ja torstaina pitäisi laitella kotona paikkoja, niin ei mene koko aika sitä miettiessä.

Eilen sain perseeni hilattua salille ja maistui hyvältä pitkästä aikaa. Nyt vaan tämä säännölliseksi, niin sais itseään vähän enemmän kuntoon ja ei tuo paino pääsisi hirveästi nousemaan.

Aurinkoista päivää kaikille! Taidan valloittaa sohvan nurkan ja tuijottaa töllöä ennen kuin pitää ruveta hommiin.

Kattiina ja Möykky 18+5

Minä kanssa lasken viikot kuten sydänkäpynen, delfis ja jenninho eli 19 viikko menossa ja kohta alkaa 20. Hui!
 
Vakuutuksista, esikolla on Ifin lapsivakuutus, otin sen silloin 2kk iässä, ja varmaan samanlainen vakuutus otetaan tällekin, tosin se on sit eriasia otetaanko Ifistä vai Pohjolasta. Pohjolan lapsivakuutuksen ainoa miinus on se, että omavastuu on joka kerta 100?, eli periaatteessa ei kannata hakea kuin kerran vuodessa korvauksia takaisin. Ifillä taas omavastuu on 50?/vuosi, eli voi hakea samantien, ja sitten kun on tuo 50? tullut täyteen, saa kaikki takaisin loppuvuoden ajan, jotenkin ollut helpompi systeemi. Mut katsotaan nyt, meijän pitää muutenkin sitten kilpailuttaa kaikki vakuutukset samaan firmaan, auto, talo, henkivakuutukset ym, kun nyt ne on siellä ja täällä, mulla omat ja miehellä omat.

Eilen varasin ajan 4D ultraan, se ois 23.7 ja silloin rv:t 19+6. Viikkoa aiemmin meen kystakontrolliin äippäpolille, ja siellä sanoivat ehkä samalla tekevänsä rakenneultran, mutta se riippuu sitten ihan kuulema siitä millainen päivä lääkärillä silloin sattuu olemaan... Että enpä kauheasti sen varaan laske mitään...

Huomen aamulla neuvola :heart:
 
Mitenkäs ton rakenneultran suhteen olis paras aika?

Itse sain ajan muutaman viikon päähän, olisin just 20 viikolla, mutta nyt mietin, että onko se liian aikaisin?
Mitä olette mieltä?

Tarkat päivät olis just sinä ultrapäivänä 19+2.
Kuitenki on tuota ylimäärästäkin massussa, niin mietin et onko näkymät paremmat jo menis vähän eteenpäin vielä..?

Siitä seuraava viikko ollaan reissussa, joten mun rakenneultra hyppäis sit viikolle 22 jos siirtäisin.

Jelpatkaa pliis! :)
 

Yhteistyössä