***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009 JOULUKUUSSA***

Olin tänään synnytystapa-arviossa, ja kaikki näytti hyvältä kuulemma. Oli mieslääkäri, tosi harvasanainen, enkä kyllä nyt tiedä, oliko painoarvio tämänhetkinen vai syntymähetkinen! :/ Muutenkin mun odotukset oli liian korkealla, siis kun ultraajat ovat ennen ollut naisia. Pakko liittyä nyt sukupuoleen tämä empatiajuttu, mutta olisin halunnut babya katsella vähän pidempään yms. Siis mä en tajua miks tuntuu tältä vaikka kaikki on hyvin :( Oon muuten melkoisen kipeä nyt, onko muilla vuotanut verta sisätutkimusten jälkeen? Tää on nimittäin mun eka vuotokerta ja alamaha on kipee koko ajan.

Muoks! Sorry kun edellinen viesti täynnä omaa! Jotenkin niin vitutti, vaikka pääasiahan on, että vauvalla on kaikki hyvin eikös! Äitejä muistetaan sitten joskus muulloin :ashamed: Onneksi mies tuo suklaata mulle tänään. =)

Tosiaan, tervetuloa marrakuiset tänne joulukuun toivottuihin. :flower: Kyllä täällä palstalla tapahtuu näköjään hetkittäin jotain. Halauksia kärvistelijöille, pitää vaan ajatella, että luonto kyllä hoitaa omansa. Jos se nyt mitään auttaa. ;)
 
Grace83 mulla viimeks kun tehtiin sisätutkimus niin sen jälkeen tuli hiukan verta ja oli maha kipeenä..
tänään tää vauveli ei oo melkeen yhtään liikkunu,niin kun lapsilla oli neuvola 4v ja 6v niin kuunteli vauvan sydän äänet ja olivat hyvät,mut silti stressi kun vauva liikkuu vähän..
37+1rv
 
Kattiina: Mäkin aattelin, että lähtisin lauantaian Jyväskylään, kun mies on menossa kattoon peliä.... Muttaa kattoo nyt mikä olo. Esikoisen kun sais sitten mummolaan :whistle: Ja onhan sielläkin sairaala, jos niikseen menee, ois tuttukin ton synnyttämisen kannalta...
 
Enni: onhan se sairaala tosiaan sielläkin, jos niikseen on. Miehelle kyllä sanoin, että jos se alkaa supistelemaan, niin huoletta ehditään vielä Mikkeliinkin ajaa varmastikin takaisin, jos oma olo on vaan hyvä.
 
Grace ei omat höpinät haittaa mitään. Mun mielestä siks tää palsta on, että saa tunteitaan purkaa ja kohtalotovereiden kanssa vaihtaa kokemuksia. =)
Niin ja tuo suklaa auttaa ainakin täällä :D Muistanko väärin vai olikos sullaki synnärinä VKS?

 
Delfis, käsittämätöntä touhua. Miettii että meillä käynnistetään viikonpäästä ettei kasva liian isoksi ja lantio on arvioitu että 5.5kg mahtuu tulemaan vaikka poikittain. (ei uskos ku persettä katoo)

Dare, jospa se Manu tajuis itekseen tulla, vaikka huomenna..

Grace, mulla ei oo tullu aikasemmin verta, mut nyt maanantaina tuli (tulee edelleen verilimaa) kun lääkäri ihan tarkotuksella teki sen sisätutkimuksen ronskisti kun kalvot irrotteli.

Nyt on taatelikakut uunissa, jos sitten pipareita tekis seuraavana.. ja illalla saunaan :xmas:
 
tässä poksuu 36 tänään :heart: !

jaksamista kaikille :hug: voimia loppu metreille :hug:

itellä huolettaa kun oli yhellä plussalla pissa.. :ashamed: alapaine silti ok,89..neuvola täti anto pissa purkin,et jos on tulehdus tai sit,tekeekö valkovuoto ton..hmm..mie tietty heti et ei kai käynnistetä.. :ashamed:
syke oli 140,tasasta oli ja rt tarjonnassa oli :heart:

pikkupotilas mulla tässä,kuumeine ja kurkku kipee,yritti vähän syödä..pikkusen maistu..

nyt vähän pötkölleen..jaksamista !!!!
 
Moi! :wave:
Täällä ollaan Tyyne Unelma (2.12 klo 00.15 3370g ja 50,5cm) kainalossa :heart: :heart:


Mies toi mulle miniläppärin tänne sairaalaan, on niin pirun tylsää.. :whistle:

Mehän tosissaan käytiin pyörähtämässä sairaalassa eilen iltapäivällä, mutta oikein mitään ei ollut tapahtunut.. Laittoivat kotiin kuuden maissa.

Kotona tulin koko ajan kipeemmäksi ja kipeemmäksi,kävin kuitenkin suihkussa ja menin muka NUKKUMAAN klo 21 maissa.. :D
Ajattelin, että kivut laantuu makuuasennossa.. Supistuksia ei kuitenkaan tuolloinkaan tullut ihan säännöllisesti, saatti olla 20min väliäkin.
Ennen klo 23 kävin NIIN kipeeksi, että musta oikeesti tuntu että vauva syntyy siihen paikkaan. Ihan hirveetä oli pidätellä sitä ja supisti samalla aivan tautisen kipeesti. (luojan lykky, että tuon kivun muuten unohtaa suht nopeesti..)
Miehelle tuli siinä vaiheessa TODELLA kiire. Soitti meidän isälle, että nyt muuten vauhdilla tänne tyttöjen luokse!
Meidän oli pakko lähtee ennenkuin isä ehti meille asti, pysäytettiin vaan välillä ja annettiin avaimet vaarille. Musta tuntu että kuolen sinne autoon, ettei ikinä ehditä sairaalaan asti...
23.30 oltiin sitten sairaalan pihassa ja Tyyne syntyi 00.15 :D
Siinä ei turhia ehtinyt.. Suoraan saliin vaan. Sain kohdunkaulanpuudutteen, mutta ei siitä ollut mitään hyötyä. Kalvot puhkaistiin samalla ja sen jälkeen kävin vaan kipeemmäksi..
Ihmettelin synnytyksen jälkeen kurkkukipua, niin tuore isukki tuumasi, että vähemmälläkin huutamisella.. :whistle: :ashamed:

Mutta jälkeenpäin mietittynä, ihana kun meni niin nopeesti vaikka olinkin superkipeä.

Odotellaan täällä vielä neidin kanssa, josko päästäis illalla kotiin. Ei ole pissinyt vielä tuo tyttö, niin sitä odottelevat.



Mira, onnesta sekaisin :heart:
 
Paljon Onnea MIracles tytöstä!!! :heart: Tapahtumarikas yö ollut teillä. Nopeaanpa ne kotiuttavat jos tälle illalle vielä kotiin pääsette. Täällä on raja 2vrk, sitä ennen ei suostu vauvaa lääkäri tarkastamaan ja kotiuttamaan.
 
Miracles, onnea nyytistä!

Delfis, kokeile saunaa ja kuumaa suihkua :LOL: mietin just että pitäskö kipta amme tyhjäks ja mennä sinne lillumaan.. mut en taida jaksaa, jos vaan saunaan.. Pipareita en tehny ku pellillisen ni on jotai tekemistä huomiseksikin..
 
Koivunkäpy tuota suihkua oon käyttäny parina iltana. On se auttanu kipuihin, mut sit supparitki on voimistunu ku ovat palanneet... Saunaan en pääse, mut miltäs kuulostais tämä:
Nyt siivoukset loppuun, lenkille, kuumaan suihkuun ja sit vielä ne vyöhyketerapiapisteet päälle? :D
 
ONNEA MIRA :heart: :heart:
Tytteli kainalossa, mikä on ollessa!!
Juu kummasti ne kivut unohtuu kun saa palkinnon ja itse olen sitä mieltä et nopeampi parempi oli jäljet itessä sit mitkä hyvänsä
:D
Pikku hiljaa vauvat putkahtelee, hyvä äidit!!
Ja Nyt voitte mennä törsäämään, mätkyt maksettu :kieh:
 
:heart: miracles.. :heart: ..mie vaan huokaile kuin ihanaa olla vuva kainalossa..oikeen paljon onnea!!

:flower: =)

koivunkäpy..muuten hyvä.. osaa kait se tulla mut ei huomenna ..yli huomenna on parempi.. :whistle: ..huomiselle jo sopinut pientä muun sorttista äksöniä.. ;)
 
Hei!
Aattelin käydä ilmoittamassa, että nyt on odotus ohi!!
Maanantai aamuna lääkäri vihdoin päätti käynnistää ku proteiinit vaan jatko nousuaan. Viikon mie ehinki osastolla maata.. Eilen aamulla sitten syntyi 10 tunnin urakan jälkeen klo 6.15 pienen pieni poika, 2030 g ja 43 cm :heart: Vauva on nyt teholla seurannassa että alkaa ruoka maistumaan ja sokerit pysyy kurissa, muuten on oikein terhakka rääpäle =)
 
Meille syntyi ihana, pieni poika eilen klo 5.40. Mitat 3660g ja 50cm. Sitä ne kivut tiesi... Kotona ollaan jo, palaan myöhemmin taas.

Onnea myös kaikille vauvan saaneille, luen pinoja myöhemmin... :flower:
 
Oi, onnea Miracles ja Unna!!!!!!!! :heart: :heart: :heart:

Täällä neuvolakäynti takana... Pissa puhdas ja verenpaine ihanteellinen 124/70!!! eli ei kyllä myrkytystä täällä ilmassa. ;) Vauva melko tiukasti kiinni jo, ei juurikaan enää liikuteltavissa! Painoa on tullu tähän mennessä 17kg :whistle: mutta ei kauhistuta kun alkupaino oli kuitenki vain 47kg, joka omastakin mielestä liian vähän.

Painoarvioultra oli myös, tällä hetkellä vauva on n.2800g! virhemarginaali 400g.. kuukausi sitte painoarvio oli 2000g, eli hyvin kasvanu jos on nyt tuon 2800g..! esikko oli syntyessään rv 40+3 vain 2880g, eli tästä odotettavissa himpun isompi vauveli. ;) riippunee tietty kuin kauan vielä mahassa viihtyy.mun puolesta (ja miehen! ) sais tulla jo lauantaina.

Jaksamista kaikille :hug:

Upp3 ja masukki 37+1
 

Yhteistyössä