***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009 JOULUKUUSSA***

Iltaa :)
Ja Onnea taas kaikille vauvan saaneille :heart:

Neuvola oli tänään ja pää on erittäin alhaalla ja teki sitten sisätutkimuksen sen takia.
Ja niinhän sitä ollaan sitten 3,5cm auki,kysy vaan että onko supistellu,mutta ei tosiaan mitään kipeitä ole tullu ja ihmettelinkin miten voin olla jo noin paljon auki,siis onko muilla tämmöstä tilannetta?
Nyt hiukka pelottaa,että koska se lähtö oikein tulee,kun pitäis kerkee hoito tytölle järjestää,kun siis ei ole tämmösestä tilanteesta mitään kokemusta,että eteneekö tää nyt minkälaisella aikataululla..
 
Miks kaikki muut paitsi mä????Mä haluun kans vauvan jo syliin!!! Vointi on kyllä oikein hyvä ainoastaan väsyttää jatkuvasti. Tänään kävin töissäkin joululounaalla, kyllä maistui kinkku ja laatikot hyvältä....nam! Huomenna nauvolaan...

T:peggy+Emmi 40+5
 
No jopas tonttuja alkoi tulla! :xmas: :heart: Onnea myös Unna ja Sisely!!

Grace ä-poli on ollu ihan ok, siitä ei valittamista vaan omasta neuvolatätistä, kun ei ole tehnyt useaan otteeseen lupaamaansa lähetettä painoarvioon. Meillä kun synnärillä lääkäri teki ultralla arvion 3,5kg jo viikolla 37+1 ja seuraavana päivänä neuvolalääkäri kehoitti terkkaa tekemään valmiiksi lähetteen polille uutta painoarviota varten lähelle laskettua.
 
ONNEA Miracles, Unna ja Sisely!!! :flower: Nythän on alkanut kunnon tonttuilu, ihanaa!! :heart:

Grace: Mulla vuosi sisätutkimuksen yhteydessä silloin vajaa kk takaperin oikein reippaasti, oli koko tutkimuspöydän pääty kuin teurastuksen jäljiltä. Johti toki mulla osastolle ottoon muiden vaivojen yhteydessä, mutta sanoivat olevan ihan normaalia, kun paikat niin verekkäät. Ja olin kyllä kipeä sen sisätutkimuksen jälkeen!!! Vuoto loppui parissa päivässä kuten ne lupasivat, joten kai se sit oli ihan normaalia...

Täällä ei uutta, kampaajalla käyty, toivottavasti viimeistä kertaa yhtenä kappaleena! :)

Vointeja naiset, eiköhän meijän "tonttusuoni" ole nyt vihdoin puhjennut!! :xmas:
 
kattiina sullon varmaa ollu sama lääkäri, pari kaveria on sanonu et ei heillä oo kakkosen kautta tutkittu ja tosiaa tuo eilinen kans sano ettei hää ikinä sieltä ku ei oo kivaa :LOL: no samaha tuo, pääasia että katto että mahtuu tulemaan.. toivotrtavasti ne siulle pian soittelee sieltä, ja oi että, liski ihana lähtee vielä pyörähtää jossai mini reissussa :)

delfis saa purkaa, ja pitääki :hug: jos ne on neuovolassa sotkenu sen lähetteen johonki, hetihä niitten pitäs siel näkyä, soita huomenna neukkulaan...

Täällä on päivä siivottu, matonki pesin ja nyt vaa öhötän... eikä sitte kerrassaan mitää, ei yhtää supparia.. huoh...
 
Miracles, Unna ja Sisely jätti onnittelut!!

Tääl on vietetty shoppailupäivää.. kuinhan monta soppailupäivää mä vielä kerkeen viettää, ku joka kerta aattelen et kohta ei enään pääse!
Aamulla sanoin miehelle, et lähen tytön kans tänään käymään jossain, ku oon monta päivää ollu kotona.. lähinnä viimesen viikon pyöriny kotosalla, sen verran käyny ulkomaailmassa et kaupassa. Mies mietti aikansa, et lähteekö mettään vai meijän mukkaan ja sano et hän lähtee mukkaan :D Oli kyl mukava käydä "tuulettuun"..
kärkkäisellä oli nämä jääkarhupussit http://www.babyidea.fi/vauvanhoidosta/lampopussi.html mitkä on normisti jotain reilu 40?+ toimituskulut tarjouksessa 35? ja mähän ostaa täräytin tuolle meidän neitille. Samalla käytiin katteleen sisarusrattaita.. taidetaan kuitenki taipua carenan double swing, vaik ei välttis kaikkein laadukkaimmat ookkaan, mut voittaa briot/emaljungat hinnassa + siinä et nuissa on lapsilla väliseinä ja pienemmän saa kulkeamaan siten et työntäjä näkee sen kasvot.
Nyt saunan lämmitykseen ja ajoissa nukkumaan
:hug: kaikille
 
Meille syntyi tyttö 29.11. 12:43. Pituutta 53 cm ja painoa 3465g.

Synnytys yllätti minut monessa suhteessa. Paria päivää aikaisemmin (pe) minulla oli vielä 2 cm kohdunkaulaa jäljellä. Lauantaina illalla klo 23 maissa pönttöön ilmestyi pari veriviirua. Sen jälkeen tuli lattialle vähän vettä. Ph-suojaan tuli vaaleanpunaista nestettä, joten soitin synnärille. Siellä tulkittiin limatulpaksi ja sanottiin, että voi olla pieni reikäkin, josta tulee lapsivettä, mutta koska pärjään ph-suojalla, niin lapsiveden menosta ei ole kyse. että 12h tunnin sisällä siitä kun tulee kunnolla vettä, pitää mennä näytille. Päätin jo tässä vaiheessa mennä aamulla kuitenkin näytille, koska joka tapauksessa menisin sairaalaan katsomaan isääni.

Yöllä tuli sitten ensin 1,5 ajan aiempaa kipeämpiä, muttei kovin kipeitä supistuksia noin 10 min välein. Nukuin pari tuntia ja sitten niitä tuli toinen setti ja nukuin taas. Yöllä ei tullut lisää vettä, mutta aamulla tarvitsinkin sitten useamman siteen ja samaa tavaraa oli kuin illalla. Kipeitä supistuksia tuli noin 3 kpl ja väli oli pitkä. Arvoimme siinä, että otetaanko minut sairaalassa sisään eli lasketaanko lapsiveden menoksi edellinen ilta klo 23 vai vasta klo 9. Päädyimme siihen, että lähden yksin kysymään. Itse ajattelin ensin mennä katsomaan isääni, mutta mieheni ehdotti ensin synnäriä. Ajoin siis itse sairaalaan.

SAiraalassa lapsivedestä loputkin tulivat juuri sopivasti kun astuin käyrienottohuoneeseen. Olin 3 cm auki. Minusta otettiin käyrää hieman pidempään, kun siihen tuli yksi notkahduspiikki. Supistelut säännöllistyivät 10 minuuttiin siinä maatessani. Puhuttiin, että pääsisin vielä jalottelemaan ja katsomaan isääni. Soitin isälle ja sen jälkeen miehelleni, että lähtevät tulemaan. Sitten tuli kaksi mojovaa supistusta ja soitin kätilön paikalle. Enää en halunnut isää katsomaan vaan kivunlievitystä ja sovittiin, että menen ammeeseen. Sitä ennen mentiin kuitenkiin ottamaan peräruiske kuten halusin. Vieläkään ei supistellut kuin harvakseltaan. Ruiske toimi hyvin ja mietin, että hyvä kun tällä kertaa tulin näin aikaisin, että ehdittiin tämäkin asia kunnolla hoitaa. Sitten tuli kolme lievää supparia nopeaan tahtiin ja sitten megasuppari. Huusin ja näin tähtiä ja soitin kätilön paikalle. Hän kysyi että ponnistuttaako ja vastasin myöntävästi. Siistiydyin ja kiipesin tutkittavaksi. "Tämä syntyy nyt" oli tulos. Taapersin 10m synnytyssaliin, joka laitettiin samalla kuntoon. Pyysin ilokaasua, mutta sanottiin, että ei sitä enää tarvita. Kätilä tsekkasi vielä tilanteen ja reunat ja sanoi, että seuraavalla supistuksella saan ponnistaa. Ponnistusajaksi on kirjattu 3 min. 3 tikkiä tuli ja niitäkin vähän harkittiin. Melkein pystyn vieläkin muistamaan kivuliaat supistukset, sen verran harvassa ne olivat. Kätilö mutisikin jotain siitä, että "epäsäännöllisillä supistuksilla" tämä meni.

Synnytys kesti kaiken kaikkiaan 1h 15 min. Olin aivan äimän käkenä, että luomuna mentiin. Isä ehti paikalle vasta kun tyttö oli rinnallani. Se tietysti vähän harmitti. Vauva söi jo salissa todella pitkään ja voimallisesti. Imetys on lähtenyt käyntiin aivan toisella tavalla kuin esikoisen kanssa. Itse olen paljon pirteämpi, kun en menettänyt paljoa verta ja synnytyskään ei vienyt paljoa voimia. Esimaitoa tuli heti, mitä ihmettelin kovasti. Sitä riitti pulauteltavaksi asti. Nyt on rinnat jo isommat kuin esikoisen imetysaikana koskaan ja häntä imetin 15kk.

Kaikki meni siis erittäin onnellisesti, mutta sitä mietin, että entä jos olisin lähtenyt isääni katsomaan. Ja läheltä liippasi, että en ponnistanut tyttöä wc-pönttöön.
:LOL:

Nyt sitten lukemaan muiden kirjoituksia viime päiviltä.
 
Lisää vauvauutisia - ihanaa!!! Onnea vauvautuneille :heart: :heart:

Delfis kyseli neuvolakäynneistä... viimeeksi tehtiin sisätutkimus viikolla 36 kun oli lekuri. Enää ei tehdä ainakaan mulle ( nyt rv 38 )... kerran viikkoa vaan normitsekkaus terkalta. Niin ja mun sisätutkimus kesti max. minuutin... että semmoinen "tutkimus"

Täällä ollut siivouspäivä ja paljon oonkin saanut aikaseksi... nyt särkee päätä ihan sikana, eilen illalla jo oirehti ja tänään päivälläkin lievästi. Nyt kun oon asettunut aloilleni, särky vaan yltyy. Paineet oli äsken 88/133, eli onneksi ok. Tää vaikuttaa kyllä ihan migreeniltä. Sorry omanapa :ashamed:
 
Kiitti killi vastauksesta. Taitaa se mennä ihan ku itelläniki. Kun noita suppareita on ollu niin paljon, mietityttää vaan ettei oo yhtään kartalla mitä tuolla alhaalla tapahtuu :D Täällä kans viimeks tehty siinä vimosessa lääkärintarkastuksessa.
Voimia sen päänsäryn kanssa :hug:
 
Paljon onnea myös sisely Unna ja Masuliini :heart:

Sisätutkimuksista Meillä toi sisätutkimus tehdään yleensä 3krt raskauden aikana jos ei mitään ihmeitä oo. Mulla oli nyt vaan 2vko sitten ylimääräinen käynti kun mahamitta nousi yläkäyrille niin katottiin vauvan kokoa. Ja sitten eilen oli se normikäynti mikä täällä on yleensä 36-37vk paikkeilla ja katottiin taas paikat ja vauvan koko ultralla. Mullahan oli nyt 1cm auki ja kanava lyhentyny 2,5cm:iin ja pehmeä. Ja sinänsä ei oo kyllä kipeitä suppareita hirveästi ollut 2vko aikana minä aikana tuo kypsyminen on tapahtunut. Täällä katsotaan ensin käsikopelolta se tilanne ja sitten vielä ultralla katsoo tarkemmin.
 
Iltaa ja terveisiä Mikkelistä :D

Täällä vielä yhtenä kappaleena ollaan eikä mulle mitään pelvimetriaa lopulta edes tehty. Kiva mieslääkäri oli äippäpolilla ja kattoi ultralla Mötkön ja kokeili luut ja sanoi painoarvioksi 3700g ja sekin on kuulemma luultavasti ihan maksimi ja että on turha pelätä isoa vauvaa ja että hyvin mahtuu tulemaan. Että nyt vaan odotellaan että vauva päättää itse tulla maailmaan, mitään syytä ei kuulemma ole synnytystä jouduttaa. :xmas:

Näillä mennään, onnea vaan kaikille jo vauvansa saaneille. Minä alan olla jo aika äärirajoilla tämän rantapallon kanssa mutta minkäs teet :D

Rapsu ja Mötkis 38 tasan

muoks. Lisäyksenä vielä että mitään ei ole kohdunsuulla tapahtunut, ihan epäkypsät on paikat vielä.
 
Masuliinille myös onnea! :heart: Täällähän alkoi nyt tapahtua, saahaan vähän äksöniä kun alkaa tonttuja tipahtelee ;)

Ite oon taas illan kärvistelly kipuineni, supistelee (tai no paremminki nuo on kivuttomia) ja vauva painelee päällä ihan kunnolla, tuntuu että losahtaa alas ihan just tuolta... ja heh, pitiki mennä kirjottaa että supparit on kivuttomia, heti iski päälle kipeen. :D lisää, lisää, kiitos! ;)
 
masuliinille kovasti onnea, joutuisasti hommat hoidit :D

raparperitaivas mikkeli kuittaa mikkelin terveiset :D marraskuisissa ei mikkelistä ollu ketään, täällä jo kaksi :) kiva kiva..

mut joo ei edistystä...

Peggy missä sinooot? etkai mua jättäny tänne ja lähteny nyytin hakuun :eek:
 

Yhteistyössä