***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009 JOULUKUUSSA***

yritän tässä neuvolaan soittaa tän olon takia.. pahoinvointia, pään särkyä, väsymystä, turvotusta ja silmien valoherkkyyttä.. kuullostaako nuo ollenkaa myrkytysoireilta ees? :ashamed: :snotty:

sain neuvolaan ajan varttia vaille neljäksi, eli ennen sitä ultraa.. jos oireet pahenee nii pitää aiemmin käydä pissat ja verenpaine tarkistaa... voi p... jos tässä jonku myrkytyksen nyt lykkäsi :'(

Upp3 Toivottavasti ei oo myrkytys, mutta onhan sulla jo hyvät viikot joten jos vaikka käynnistykseen nyt joutusitkin niin vauvalla ei hätää. Mut osastolle nyt kukaan ei haluais makoilemaan. Toivottavasti on vaan jotain ohimenevää.

Haltialla ihanan kuuloinen synnytyskertomus.

Mä taidan soittaa neuvolaan että onhan mulle perjantaille varattu tunnin aika että ehtii jutella kunnolla, meinaa pientä paniikkia pukata.
Yöllä tuli valvotuu enemmän ku nukuttua, joka kerran kun asentoa vaihto tai muuten liikahti ni supisti, ja nyt jatkuu suppari. siinähän jatkuuvat, valmista tule ennen juhannusta |O

Marraskuisille tervetuloa, unohtui eilen sanoa.

upp voih... toivottavasti ei ole sitä myrkytystä lykänny. Voimia kovasti :hug:

Koivunkäpy nuo sun yöt kuulostaa NIIIIIN tutulle... samoin tuo juhannushomma :D
Täällä aivan sama homma, kun kylkeä kääntää tai edes vähän asentoa muuttaa, seuraa siitä het supistus. :kieh: Kivaa valvomista.

anskuuuu vaaleanpunaiset onnittelut pikku prinsessasta :heart: Haltia kiitokset synnytyskertomuksesta, sitä oli ihana lukea :)

Darelbeida, kiitos kommenteista! Hyvin kuuluu sopeutuneen :D Ja voin uskoa, että se paperisota ei ole helppoa. Meillä oli miehellä opiskelijaoleskelulupa tänne Ranskaan aluksi ja nyt on sitten Eu-kansalaisen perheenjäsenen oleskelulupa ja periaatteessa voisi hakea kansalaisuuttakin, mutta kun täällä se on vielä hieman venyvämpää ja hankalampaa touhua kuin Suomessa niin nähtäväksi jää miten käy. Meilläkin mies tykkää käydä Suomessa ja kieltäkin oppinut jonkun verran pojan kanssa. Työn löytäminen olisikin sitten jo taas vähän isompi haaste... Saa nähdä mihin päädymme.

Myräkälle ja Koivunkävylle :hug: samoin kaikille muille, jotka ovat jo pitkään kärvistelleet supistusten kanssa.

(.) Meillä kanssa tonttu viihtyy yksiössään, vaikka sinne oikeasti ei enää mahdu, tai ainakin itsestä tuntuu siltä. Eilen olisi ollut liian helppoa lähteä synnyttämään kun pojalla oli hoitaja valmiina kotona, joten ei edelleenkään mitään uutta. Toissa yönä oli pitkin yötä ja eilisen päivän ajan menkkapolttelua, joka säteili selkään asti ja samalla mahan kovettumista, mutta edelleenkään ei ole tullut yhtään varsinaista supistusta, joista osaisin ehkä jotain päätellä. Muuten en minäkään varmaan lähde sairaalaan ennen kuin pää on näkyvissä, kun ei noista kivuista ota mitään selvää. Huomenna kätilön tapaaminen eli jos sitten olisi viisaampi. Luultavasti on kuitenkin edelleen paikat visusti kiinni. Tonttuja kun ovat niin tykkäävät ilmeisesti vain kurkistella sieltä koloistaan.

Bellona onko teillä ollut kovasti uhmaa pikku neidillä? Meillä on päivittäisiä kiukkupuuskia ja raivareita ollut jo pidempään ja samoin kaikki on ei. Välillä parempia ja välillä pahempia päiviä. Pukeminen sujuu joskus harvoin ilman kiukutteluja ja sitä ollaan niiin loukkaantuneita, jos ei saa sitä mitä on pyytänyt tai haluaa. Nyt on sitten taas tullut uudestaan vielä ruokapöytä kiukuttelut etenkin isälle.

Turhautunut Saini ja Tintti 39+1

jaahas, mulle tuli nyt sit päänsärky :kieh: ...lekurin mukaan nyt pitäis mennä takas synnärille, mutta otin äsken yhden panadolin, jos se ei auta niin, otan laukkuni mukaan ja meen sinne.

Kaikki oireet viittaa raskausmyrkytykseen, paitsi et pissa on edelleen puhdas...

Tervehdys vaan kaikille!

Eilen oli sitten huono ilta, turjotin ja murjotin ja itkin illan. Tänään onneksi on parempi mieli. Iltapäivällä on se pelvimetria ja ainakin sitten tietää sen, että onko lantion puolesta tilaa synnyttää alateitse, jos on isompi muksu tulossa. Entinen työkaveri eilen kertoi, että heille oli povattu 5 kilon vauvaa ja käynnistäneet sitten viikolla 40+5 (oli kuulemma vaan lantio kopastu, että joo mahtuu tulemaan). Lapsi oli painanut syntyessään 3,5 kiloa...

Kieltämättä alkaa pelkoja olla. Ei ole kauhean luottavainen mieli enää itsellä ja ne pahimmat pelot liikkuvat mielessä. Turhautunut olen. Tuntuu, ettei kukaan kysele enää, mitä minulle kuuluu ja miten minä jaksan. Eipä kukaan kyllä tunnu kyselevän mitään. Kieltämättä ei tällä hetkellä itsekään jaksa enää sitten muiden kuulumisia kysellä.

Miss Mindy Minä en jatkosta edes tiedä. tiedän vaan, että tänään menen kuvaukseen ja sitten soittelevat. Kai se on sitten yliaikaiskontrolli itselläkin tiedossa ensi viikolla. Hurjalta vaan tuntuu.
Ä-polilla oli vissiin eilen aamustakin kiirettä. Olin käyrillä ja kätilö tuli sitten, että ei olla sinua unohdettu, että oli vähän kiirusta. Vilkaisi käyrää ja sanoi, että jatketaan vähän, että hän joutuu käymään synnytyssalin puolella. Ja ennen kuin käyrille menin, niin istuin odottelemassa, niin kuului jonkun naisen huutoa ja se oli minusta hirmuisen epätoivoista ja ihan kuin olisi kuulunut, eikä, ei voi olla totta, ei taas. Ja sitä kesti aika kauan. Siinä lääkärit siirteli jotain huonekaluja ja nekin kattoi, että mitäs tuolla tapahtuu. Tosi kiva oli odotella siinä sitten.

Kattiina ja Möykky 40+6

Onnea täältäkin perhearjesta (herttinen!) kaikille nyyttinsä jo saaneille ja paljon hermoja heille, jotka vielä odottelevat!

Sydänkäpynen & Upp3: Toivottavasti ei olisi myrkytystä kummallakaan! Mullahan iski jonkin asteinen alkava myrkytys vasta synnytyksen aikana/ jälkeen. Pissassa oli proteiinia jonkin verran ja jouduin siihen ah niin ihanaan 24h-virtsan keräilyyn (ja kaikenlisäksi katetrin kanssa kun olin siellä leikkurissa ommeltavana spinalipuudutuksessa ni enhän mä nyt vessaan päässyt sitten koko ekaan päivään.. Oli kyllä jotenkin niin.. nöyryyttävää..) ja sitten synnytyksen aikana kun verenpaineet oli tosi korkeat ni aloittivat kevyen verenpainelääkityksen. mutta se proteiini sit lähti seuraavana päivänä synnytyksestä laskuun, samoin kuin paineetkin tasaantumaan, mutta olen kuitenkin vielä syönyt varoiksi tässä toipumisaikana niitä painelääkkeitä, parin seuraavan viikon aikana lopettelen ne omatoimisesti sitten. Mut että oli kyllä itselleni hiukan uusi tieto toi että vasta synnytyksen aikana tai sen jälkeen voi kehittyä jonkinlainen toksemia?! Aina tosiaan oppii uutta. Mutta toisaalta pelkäsin ennen synnytystä myrkytystä ihan jotenkin kauheesti, mutta sitten kun oli hyvissä osaavissa käsissä siellä synnärillä niin ei pelottanut enää yhtään vaikka se sitten tulikin :) TSEMPPIÄ kuitenkin!

Santeriina ja Nöpö 2+3 ;)

Mä kovasti luen teidän tekstejä, mutta nyt ei tunnu oikein mitään jäävän päähän. Jos nämä supistukset ei synnytystä käynnistä tänään/huomenna niin ei sitten ikinä! :headwall:

Toivotaan ettei kenellekään tule myrkytystä ja kaikille supistuksia tasapuolisesti. Menen takaisin lepäämään, jaksan sit taas käydä syömässä :LOL:

Ihana synnytystarina Haltialla, kiitos sen jakamisesta :heart: :heart:

Sydänkäpyselle voimia, toivottavasti ei ois myrkytystä :hug:

Myräkälle kunnon synnytyssupistustuulia täältä!!!!! :whistle:

Itellä nää "myrkytysoireet" on tosi aaltomaiset... välillä kaikki oireet kerralla päällä voimakkaina, välillä kaikki kaikkoaa, välillä on yks oire.... liekkö sitte oikeasti mikään myrkytys, toivossa on hyvä elää. :snotty:

Neuvolassa kävässy.
Tässä nyt odotan soittoa LKS:sta. Paineet oli taas pilvissä ja koti mittarikaan ei saanu yläpainetta vasta kun kolmannella yrityksellä ja alapaine kotonakin yli 90. Pissa kahdella plussalla ja vauvan syke 177. Kuulostellaan tuleeko lähtö tälle vai huomiselle.
Nyt vaan raato vaakatasoon soffalle.

Kuurakeiju + :xmas: 40+0 (tavallisesti poksun vasta to, mutta tämäkin näköjään jossain vaiheessa muuttunu)

Kuurankeijulle lykkyä! toivotaan että kaikki menee hyvin.

Täällä on uunissa pesuaineet (kukahan sen pesee kun maha ottaa kiinni luukkuun ja tappikäsi ei yllä takaseinään kunnolla), piparitaikina tehty ja jahka uunin saan hangattua niin teen taatelikakut! illalla saunaan. jos välissä viel imurois, hemmetin koira kun pudottelee karvoja ja raksun palasia pitkin mökkiä B)
Ihana ilma ulkona, pakksta ja vähän aurinko longottaa pilviharson takaa :heart: täällä on siis varmaan viikon satanu vettä/olli pilvessä silleen että eipä voi mennä vannomaan onko yö vai päivä.

Nyt kokeilee taipuuko sen uunin pesee..

Tännepä on tullut tekstiä eilisen jälkeen! on synnytyskertomusta :heart: , r-myrkytysepäilyjä :( ja jos vaikka mitä!

Nopeesti tulin tässä siivouksen lomassa ( tänään on taas reipas päivä :)) lukemaan kuulumiset, eli onnea vauvautuneille :heart: ja tsempit kipujen kanssa kärsiville! :hug: Luen illalla tarkemmin, mitä kaikkea tänne on päivän mittaan tullut !

Killi ja Topi 38+2

Huomenta ja samalla Poks 41+0 täällä :wave: pakko olla viimeinen pikku posahdus ennen sitä lopullista räjähdystä, onnea muillekkin poksujille, niille keille se on vielä mukavaa :D

myräkkä inhottavaa tuollainen ettei kuunnella sun kantaa tuossa herkku asiassa, ymmärrän että suututtaa.. toivon vaan ettei itellä anoppi ala The Tietäväiseks, tosin enemmän oon huolissani ukon tädistä, 60v vanhapiika ja ai että kun osaa jo nyt neuvoa miten mun on noustava öisin olohuoneeseen syöttämään etten litistä vauvaa ja kaikkea sellaista...

koivunkäpy kiitos tervetulotoivotuksista :)

kattiina iso :hug: sinne, toivotaan että heittää ne arviot sen 600 alaspäin.. kohta on huoli ja stressi ohi ja pääsee pientä nuuskuttamaan!! Voi tosiaan olla että ollaankin yhtä-aikaa siellä sitte äheltämässä, mie sit huutelen viereisestä salista että ponnista ponnista, kumpi ehtii eka :LOL: tuuha kertomaan mitä ne sanoo siitä lantiosta.. ai nii, onko sulla sisäkautta tutkittu se lantion tilavuus ja mite ne sen teki_? ku mulla nimittäi iha ronskisti heitti sormet tuonne kakkoseen :x ja sieltä pyöräytteli, eilinenki lääkäri oli iha ihmeissää, sano vaan että ei se oo kivaa :LOL: juu ei ollu ei..

jouluksi vauva onnellinen puolestasi :heart:

sitte vähä omaa pläskiä, tai ei oikeestaan ku ei mitää tapahu, kerkeepähä sitte ainaki sunnuntaina tehdä viimeisen kunnon siivouksen, viedä koirat rauhassa hoitopaikkaan, katsella linnanjuhlat ja ehkä käydä itenäisyyspäivän kunniaksi syömässä hyvin :) Ihme kyllä sukulaiset on malttanu olla soittelematta koko aikaa, luultavasti ne on piinannu mein äiti raukkaa.. mun isä on ihana, seku on sellai mörkö yleensä, korkeassa virassa oleva poliisi, niin on jotenki super hellyttävää kun hän on se joka soittelee jatkuvasti että eikö jo tunnu, eikö edes vähän :D noh, odottaa kovin että tirppa putkahtaisi 8.12 kun on hänenkin syntymäpäivänsä :heart:

onneks tää pino on vielä aktiivinen, huh, mitä muuta sitä vois päivisin tehdä kun notkua täällä :LOL:

MM ja tirppa

Kävin pojan kanssa tuossa pikku kävelyllä ja pari supistusta sai aikaan ja selkä jomotusta. Mut nepä rauhottu sitten heti kun pysähtyi. No eipä tässä vielä hätä oo kun on 3vko laskettuun. Jotenkin jännää kun nyt noita suppareita tulee päivittäin ja esikoisen aikaan ekat kipeät supparit jotka jotain sai aikaan tunsin vasta kun synnytys alkoi. nyt mä alan ymmärtää teitä jotka ovat jo kuukausikaupalla suppareissa kärvistelleet. Ei oo kivaa ollenkaan tommonen kiusaaminen. Alkasivat sitten kerralla kunnolla jos tullakseen ovat.

Joo mutta jos rupeis väsäämään piparkakkutaikinaa. 1,5vk sitten leivoin semmosen 200kpl satsin ja arvatkaa vaan onko niitä enää jäljellä?! :whistle:

Sanle ja veturi 36+6

Ihanaa kun arskakinnäyttäytyi B)

Nyt meen sänkyyn. Eskoinen jaksoi tunnin höpötellä sängyssään, kunnes vihdoin nukahti ja minä olisin nukahtanut jo miljoona kertaa... NO onneksi tässä voi nyt edes hetkisen mennä vaakatasoon. Ei näköjään kannata liian aikasin yrittään herraa unille sitten vauvankaan kanssa. Hermot vaan mennöö...

Jos muuten syntyis samoin kuin esikoinen niin meitsi synnyttää sit huomenna ;)

Nonni, nyt on kuvissa käyty ja pitää vaan odottaa soittoa. Millonkahan ne edes soittaa? Huoh. Kun pitäisi varmaan sitä aikaa sitten sinne varailla. Käytiin salaatilla miehen kanssa. Vatsa täysi, niin on hyvä mieli.

Suunnittelin tuossa, että jos viikonloppuna suuntaisi nokan Jyväskylään ja kävisi kaveria moikkaamassa ja thaimaalaisessa syömässä. Ihan hyvin joutaa, kun ei tää uloskaan kerta ole haluamassa :D.

Miss Mindy Joo, käsikopelolla on tutkittu lantion tilavuus. Ja niinhän se tutkitaan, että tunnustellaan myös kakkosen kautta. Eipä tuota häntäluuta vissiin muuten pääse oikein tunnustelemaan. Mutta ei mitenkään ronski ollut se lääkäri. Oikein mukava naislääkäri ja sanoi, että vähän inhottavalta tuntuu. Niinhän se tuntui, mutta nopeasti oli ohikin.

Sanle Täälläkin olisi varmaan kaikki piparit syöty, jos antaisin itselleni luvan niitä syödä jatkuvaan. Pakkaseen panin, että olisivat piilossa edes :D.

AARRRGGGH! Saako tytöt nyt vuodattaa v**utusta!!????
:headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

Soitin äippäpolille kysyäkseni siitä neuvolan lähetteestä. Vieläkään ei ole se lähete sinne saapunu!!! Nyt hajoaa pää! Jos alunperin tarkoitus oli, että yli ei sais mennä ja sitä ennen uusi painoarvio, niin mitä tää nyt on??!
Sori naiset vuodatus :ashamed: Iski epätoivo, raivo ja itku :'(

terve taas..

äpolilla kävin..manu ei olekkaan kasvanut oikeestaan ollenkaan.. vaikka virtaukset ihan aktiivisia ja silleen.. lääkäri sanoi että saattaapi olla siinä että sokerit pysyy alhaalla..

ja ei aleta käynnistelemään ettei homma räjähdä käsiin.. kypsytellään luonnollisesti ja kahden viikon päästä uus kontrolli..JOS mie vielä olen silloin kasassa kun sain ajan niin se ois sitten yhen yli lasketun ajan..

ja lekuri rauhotteli silläkin että pidetään ensimmäisenä vaihtoehtona alatie synnytystä.. mutta jos tilann niin vaatii niin sitten sektiolla..

yks kaveri aamulla soitti ja kommentoi sanomalehti jttua * miks pöljä et kattonu kameraan * :LOL: no mie puolustelin sillä että piti keskittyä enemmän siihen mitä sanoo kuin siihen miten paljon ripsiään räpsyttää.. :D

piparkakkutaikinaa ja suklaata :p ....ei niillä sokerit nouse..ei yhtään.. :whistle: ;) ..enkä mie yhtään mitään fazerin sinistä tässä mutustele :p :whistle: ..

Dare+manu 38+2

Yhteistyössä