~*~Joulukuun tonttuset 2013 marraskuussa ~*~

Syyselo ~ Ihana kun vauva pääsi vihdoin kanssasi kotiin :heart:

Lisconen ~ Hurjalta kuullostaa tuo verenpaine, toivottavasti pysyvät lääkkeillä aisoissa. Itselläni 98/60 on ihan tavallinen verenpaine.

Pohjoistuuli ~ Mukavasti ovat vauvat keränneet painoa :) Jos synnytys käynnistyy nyt aikaisemmin saatko sektion automaattisesti?

Painoarviosta ~ Tuli se lääkärin sanelema epikriisi(?) synnäriltä ja vauvan painoarvio oli rv34+5 2,9kg. Harmittaa kun lääkäri ei tehnyt sisätutkimusta ollenkaan, olisi mukava ollut tietää kohdun tilanne. Eilenkin illalla makoillessa tunsin supistuksia ihan kiitettävästi. Kun vain pikkuinen malttaisi pysyä masussa sektiopäivään asti! Ja masussa naksuu edelleen :LOL:

Tänään rv35+4 oli neuvola. Painoa kertynyt nyt yhteensä 7,5kg. Hb oli noussut 112 -> 127 :) Kohdunpohjankorkeus huimat 38cm :whistle: eli 6cm 3vko:n takaisesta lukemasta. Yksi neuvolakäynti olisi vielä ennen sektioaikaa - kylläpä alkaa jännittämään... Pian meilläkin on pikkuinen vauva täällä :heart: niinkuin kaikilla muillakin. On tämä odotusaika mennyt loppujenlopuksi aivan hurjaa vauhtia!

Judie + sintti 35+4
 
Nopea päivitys vain:

Täällä käynnistetty synnytys tänä aamuna ballonki menetelmällä. Pitkin päivää supistellut ja nyt ballonki irtosi paikaltaan. Eli se tarkoittaa sitä, että nyt on 3-4cm auki. Viimeistään aamulla mennään takaisin sairaalaan. Nyt vähän huolestuttaa, kun sen ballonki katetrin mukana tuli valtava verimöykky! Taidan varmuudeksi soittaa sairaalaan ja kysyä asiasta. Aamulla sitten puhkaistaan kalvot tai tippaan tms. Jännittää!

36+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: helena85
Ihan ensiksi, Onnittelut kaikille vaavin saaneille <3
Ja meille muille tsemppiä h-hetken lähestyessä :)

En ole aikoihin käynyt lukemassa/kirjoittelemassa täällä kuulumisia ja nyt kun tänne tuli niin johan on aikaa vierähtänyt koneen ääressä :D Täälä on nyt rv viikkoja tasan 38. Viimeviikolla olin neuvolalääkärillä, silloin arvioi että tulokas painaisi n. 2600g ja että syntyessä olisi n. 3300-3500 g. Maanantaina olin neuvolassa ja verenpaineet olivat kohonneet 140/90 luokkaa, painoa oli myös tullut viikossa reilusti ja kun sanoin että iltaisin/istuessa on ottanut ylävatsaan/supistellut rupesivat jo epäilemään raskausmyrkytyksen oireita, mutta pissa oli puhdas ja muita oireita ei ole tullut.. Tänään kävin sitten kohonneen verenpaineen vuoksi taas neuvolassa, nyt oli laskenut onneksi130/80 luokkaa ja pissa oli puhdas.. joten näillänäkymin kaikki ok :) ensiviikolle uusiaika neuvolaan.
Paljonko teille on tullut painoa raskausaikana? Mä olen painanut ensimmäisellä neuvolakäynnillä n. 61 kg ja nyt puntari näyttää 82,6 kg. Joten reilut 20kiloa, viimeiset 10kiloa on tullut mielestäni aika lyhyen ajan sisällä "salakavalasti". Mutta en oo kyllä stressiä tuosta painosta ottanut, jotenkin nautinkin tästä paksusta olosta :D oon aatellut että sen näkee sitten paljonko synnytyksen jälkeen alkaa tippumaan ja sitten vauvan kanssa kun päivittäin ( ainakin suunnitelmissa ) vaunulenkkejä alkaa tekemään niin eikö ne kilotkin siitä lähde :D Pakkasin muuten tänään illalla sairaalakassin valmiiksi, ei tartte sitä enää stressata ja huomenna aion vielä laittaa/siivota kaikki loput valmiiksi niin saa sitten vain olla :D Uskomatonta, miten tämä raskausaika on loppujenlopuksi mennyt tosi nopeeta tai ainakin tää syksy. Pian meillä kaikilla on vaavit kainalossa <3
Mutta kaikille onnea ja tsemppiä tulevaan koitokseen!
 
Tosiaan monella alkaa jo tapahtua:)

-jemasu-; täällä sama tilanne verenpaineen suhteen ja kävin kahdesti tällä viikolla neuvolassa ja ensi viikolla vielä äitipoli. Neuvola olisi toivonut et poli aika jo nopeammin. Jänskättää jo ensiviikon kontrolli, että onko istukka vielä missä kunnossa.

Painoa ei ole tainnut tulla kuin 7 kg, mutta olin vähän ylipainoinen ennen raskautta. Masun koko ei ole suuren suuri ja myös aina aoheuttanut huolta pikkuisen kasvusta eli mitenkään ei ole hyvä.

38 poks
 
Tässä hieman neuvolakuulumisia tältä päivältä:
Paino +200g/viikko, paineet 121/79 (hieman korkeammat kun yleensä mut ihan ok), pissa puhdas, ei turvotusta, hb 108 (viikko sitten 112) ja aiemmin ollut jotain 100 joten ihan ok kuulemma ja ei tarvii sitä lisärautaa. Sf 32 (viikko sitten 33 ja korkeimmillaan ollut 34) mikä tuntuu jotenkin aika pieneltä lukemalta kun vertaa moneen muuhun ja nyt siis siinä ala-ja keskikäyrän välissä mutta kait tuo lasku on normaalia kun on laskeutunut ja kiinnittynyt? Syke 145 ja liikkeiden aikana normaalia vaihtelua. Liikkeet edelleen ++ vaikka luulis että tilan vähentyminen vähentäisi myös liikkeitä mutta eipähän ainakaan tarvitse olla niistä huolissaan :)

Niin tosiaan paino noussut yhteensä 9,4kg koko raskauden aikana ja nyt siis 63,4. Pituutta on 164. Olen aina ollut melko hoikka ja en tosiaan ole stressannut tuota painonnousua muuten kun että olisin olettanut että paino nousisi enemmänkin. Ruokahalu ollut kuitenkin tosi hyvä ja koko ajan vaan lisääntyy, mutta siis varmaan aika minimiin tuossa painonnousussa jäädään.

Tasan viikon päästä uusi käynti, vaikka toivon ettei tarvis mennä :D Jotenkin jäi käynti ahdistamaan vaikkei mitään syytä pitäisi kait olla. Jotenkin pelottaa vaan seki ku vatsa ollut aika pieni koko ajan ja en todellakaan näytä siltä nyt että olisin ihan viimesilläni. Kuitenkin kasvua tullut ihan tasaisesti paitsi nyt viimesen viikon aikana. Ja vielä kun tuntuu että vointi on mitä mainion ja eipä paljon tää raskaus ole menoa hidastanut, mutta eikös joku muukin sanonut että ollut aika seesteistä tässä vaiheessa? No nyt sitä synnytystä alkaa tosissaan toivomaan vaikka viikko sitten vielä mietti että ei vielä ole valmis.

Minnie82 oliko sinulla joku erityinen syy miksi istukkaa seurataan? Ihan mielenkiinnosta utelen :p

Miips ja pikkuR 38+5
 
Miips; minunkin sf mitta vain 31..varmaan istukan virtausta katsotaan verenpaineenkin takia ja siksi että neuvolassa ultrattiin se ja näkyi kalkkeutumaa..kypsyysluokkaa 2 pitäis kuitenkin vielä olla. Polin lähetteessä luki kasvunseuranta..niin ja liikkeet toisinaan vaisuja ja juuri sen 10 saan kun tuntuu n ja hieron...
 
Minnie82: Hyvä että seurataan teillä sitten neuvolassa noin hyvin että ultrallakin katsotaan. Itsellä ei ole istukkaa katsottu ultralla kun viimeksi viikolla 27 ja silloin kaikki ok ja kasvu myös. Oliko siitä kasvusta herännyt huoli sitten jo aiemmin vai nytkö vasta kiinnitetty huomiota? Mietin vaan kun en itse ole saanut mitään painoarviota ja nyt huolettaa että kun ei ole mitään seurattukaan niin entä jos sitten kasvussa olisikin jotain häiriötä kun sf mittakaan ei kauhean suuri ole.. Mutta hyvä että pääset äitipolille katsomaan tarkemmin että kaikki on edelleen kunnossa ja eihän tässä kuitenkaan kauaa synnytykseenkään ole :)
 
onnea syyselo käärön saamisesta kotiin! :hug:

marrr huiii, varmaan olet tällähetkellä sielä synnyttelemässä! TSEMPPIÄ!

painoarvio minulla oli viimeksi 11.11 niin 2380g ja ensviikon tiistaina 26.11 seuraava ultra jossa lisää :) Ja ennustettu syntymäpaino pikkupoitsulla on 3700g, vaikka sanovat, että siro poitsu tulossa. en nyt tiedä kuinka siro tuo sitten on :D Mutta varmaan syntyy pienempänäkin :) toivottavasti

Neyski +poitsu 36+5 :kiss:
 
Hei! Anteeksi, että tunkeudun tähän ketjuun, mutta oli pakko kommentoida.
Olen vkolla 36 ja oma sf mittani vain 29, eikä siitä ole sanottu neuvolassa yhtään mitään :-( Olen hieman ihmetellen seurannut teidän keskusteluja, kun monelle on tehty jo vauvasta jokin painoarviokin. Oma th on ollut koko raskauden ajan tosi haluton ottamaan mihinkään kantaa, toteaa vain, että kyllähän sinä sitten itse tiedät. Onneksi tämä tuleva ei ole ensimmäinen vauvani!
Onneksi kaikilla ei ole näin ja pääsette seuraamaan pientenne vointia :)

Rosamunda 36 tasan
 
Yllätys oli minullekin et neuvola katto istukan, ei ollut oma terkkari. Kasvunseuranta oli vk 32 kun oma paino laski jossain vaiheessa ja matala sf mitta ja olevinaan raskausdiabetes. Vk 32 vauva oli n .1760g g eli keskikäyrän alapuolella, mutta ei hätää, moni kasvaa siinä. Painoarvio tuoloin 3, 4kg.

Kyllähän nuo tarkastukset mieltä helpottaa näin ensimmäisen raskauden aikana. Ja neuvola on aika tarkka asioissa. Mutta on kyl tuuria millainen neuvolatäti sattuu aina kohdalle.
 
Onko muilla unettomuutta? Mulla alkaa vaikuttaa jo psyykkeeseen tämä jatkuva väsymys ja odottaminen. Tuun kohta hulluks oikeesti!! Viime yö meni koiran kanssa kumutessa, oksensi neljä kertaa ja parit ripulit päälle. Sitten sitä miettii koko ajan yöllä valvoessa, että onko tuolla mahassa kaikki hyvin ja kuulostelee ja mietiskelee... :(

Rosamundamulla on katottu nuo painoarviot aluks pelkopolin yhteydessä. Ja sit sen vuoksi, kun mulla on lantion alueella fyysistä muutosta, niin on mitattu ja katottu, että mahtuuko synnyttämään. Ensimmäisen lapsen kohdalla saa meidän kunnassa myös synnytystapa-arvion, jossa katsotaan vauvan mm. painoarvio ja istukan virtaukset.

Painoa on mulle tullut nyt 11 kg yhteensä. Viimeisten kolmen viikon aikana tuli n. 2 kg. Nyt näyttää taas tällä viikolla tasaantuneen tuo nousu.

Onko muilla sellanen olo, että lapsivesi olisi vähentynyt? Vai tuntuuko vaan siltä, kun vauva kasvaa niin hirveästi ja on laskeutunut alas, että sen liikkeet ja vartalon muodot tuntee niin selvästi? Jossain julkaisussa luki, että lapsivesi vähentyisi ennen synnytystä 38 viikon tienoilla...

Liise ja poika 37+6
 
Tosiaan, kyllä se helpottaa mieltä kun tietää, että pienellä kaikki hyvin.

Liise: Ootko saanut apua pelkopolista? Ite kävin edellisestä siellä ja koin saavani jonkinlaisen rauhan loppuraskauteen. Nyt ei ole sille ollut tarvetta ja luottavaisesti odotan tulevaa synnytystä.

Unettomuudesta: Ei ole uni paljon täällä kyläillyt. Unta riittää 3-4 tuntia yössä ja sekin pätkissä :-( Jospa sitä nukkuis sitte muutaman vuoden päästä taas :-D

Rosamunda 36
 
Moikka,

Oliko teillä jollain ollut niukkaa verenvuotoa loppuraskaudessa? Mulla on nyt rv. 36 ja tänään tuli vähän verta. Sairaalassa pyysivät vaan seuraamaan tilannetta ja sanoivat sen liittyvän kohdunkaulan kypsymiseen. Mielestäni mulla ei ole ollut mitään supistuksia, tosin eilen illalla mulla oli kipua taas rinnan alla, mutta luulen sen liityvän siihen, kun kaikki sisäelimet painuu kasaan...

Haje rv. 36
 
Pikaiset terveiset sairaalasta. Neiti voi oikein hyvin ja synytyksen jälkeinen painonlasku on tasaantunut. Viime punnauksessa 3450. Vauvan puolesta päästäisiin jo kotiin mutta oma vointi on sen verran kehno että en uskalla lähteä. Kotona kun pitää pärjätä perus burana ja panadol linjalla. No, lauantaina viimeistään ja mikäs meillä kun satuttiin saamaan perhehuone ja ukko on täällä meodän kanssa. Maito ei ole noussut ja se vähän huolettaa. Olen yrittänyt stimuloida mutta ei ole tuottanut tulosta. No toivottavasti nousee kun kotiin päästään ja jos ei nouse niin sille ei mitään mahda. Turvotus joka mulla oli siis varsinkin lopussa jotain ihan käsittämätöntä (salissa en saanut jalkoja polven kohdalta enää koukkuun enkä suoraksi kun jalat olivat niin pinkeät) alkaa pikku hiljaa laskea ja ihana huomat että mulla on sittenkin reidet :D tsemppiä kaikille loppuodotukseen :D
 
Rosamunda Oon pelkopolin asiakas ja oon kyllä hyötynyt niistä käynneistä myös. Nyt vaan tuntuu, että kaikki kaatuu päälle ja en jaksais yhtään mitään. Toivottavasti helpottaa mieliala pian. Ja jos ei, niin pitää vaan puhua se paha olo ulos. :)

Haje mulla tuli veristä vuotoa, kun lääkäri teki sisätutkimuksen rv 36+3. Sanoi sen johtuvan juurikin tuosta kohdunkaulan kypsymisestä. Tutkimuksen jälkeen pari tuntia tuli hieman veristä vuotoa ja sitten väheni ja muuttui rusehtavaksi niukaksi vuodoksi. Sitä kesti muutaman vuorokauden ajan ja sitten loppui. Valkovuotoa on ollut koko ajan, runsaammaksi ja vetisemmäksi muuttunut koko ajan loppua kohden. Välillä pitää oikein ihmetellä, että kumpaako on: valkovuotoa vai lapsivettä. Onko muilla samoja mietteitä valkovuodon suhteen?
 
Rosamunda: mulla tais olla rv 36 sf-mitta 30,5 cm eli ei niin kauhean paljon enempää kuin sulla :) Tuskin siis mitään hätää! :) Kokoarvioita ei taida automaattisesti saada, siihen tarvitaan joku erikoissyy kuten edeltävä sektio, raskausdiabetes jne. Onhan se ärsyttävää varmaan monelle että muut saa ja ite ei saa, mutta yks tuttu kätilö kritisioi koko systeemiä mulle kerran: ne kokoarviot aiheuttaa vaan stressiä äideille eikä niitä pitäis tehdä ollenkaan :D kun menevät niin paljon pieleen kuitenkin :D Hyviä vointeja sulle :hug:

Voikaa hyvin,
tömpsis ja persikka 38+0
 
En näköjään ollu ite laittanu sitä omaa painoarviota, kysyny vaan muiden :D eli ultran mukaan ois nyt 2,5 kg, lääkäri hiukan mietti voiko olla noin pieni ja ite arvioi käsin koittamalla 2,8 kg. Katotaan nyt, mikä pitää paikkansa vai pitääkö ollenkaan ;) Sf-mitta mulla oli 34+6 30,5 cm. Maanantaina neuvola niin sit näkee kuinka on tosta kasvanu. Painoa tullu 11 kg. Kaikenkaikkiaan masu tuntuu pienehköltä omasta mielestä, nyt kuitenki viikkoja jo 36+1.

Unettomuutta tääläki ollu jo ties kuinka kauan!! Onneks väliin sattuu parempiaki öitä.

Uskomatonta et noin neljän viikon päästä meitä onkin jo viis tässä perhees :) Kivaa ja jännittävää! :))
 
Onnea nyt vaan kaikille, jotka on saaneet jo pienet käärönsä syliin :heart:

Tuohon valkovuoto vai lapsivesi-asiaan liittyen; piti taas käydä tänään tarkistuttamassa tilanne, kun aamulla lorahti, tällä kertaa kirkasta... Itse ajattelin että parempi käydä vaan tarkistuttamassa, kuin miettiä kotona... Onneksi oli äitiyspoli auki niin siellä katsoivat tilanteen. Oli onneksi vaan sitä valkovuotoa. Mutta miten niistäkään erottaa, kumpaa sieltä tulee?

Otettiin käyrää, ultrattiin ja tehtiin sisätutkimus. Vauvan sykkeet oli ihan normaalit 130-140, painoarvioksi saatin 1,9kiloa :heart: Kohdunsuu pehmennyt, edelleen onneksi vaan ulkosuu sormelle auki ja kanavaa jäljellä yli 4 senttiä ultralla mitattuna.

Taas on kuulemma hiivatulehdus, kumma kun ei oo ollut oireita ja alle kuukausi sitten viimeksi käytin hiivakuurin.... Onko muilla ollut hiivaongelmaa?

Ensi viikolla sitten neuvolaa.

Tässä vielä linkkiä mun blogiin, jos kiinnostaa :) Judin Peilitalo

Judidi ja Venkula 32+2
 
judidi: mulla on ollut aika lailla tasan kuukauden välein hiiva :headwall: Mutta juu oireitakin sit on, eli pakko käyttää Canestenia joka kerta :( Labrassakin otettiin kerran hiiva, ja sillon sitä ei löytyny, eli kai se sitten välillä poistuu ja tulee taas uudestaan, prkle.
 
Moikka. Neuvolakuulumiset täältä ihan ok. Pienen sykkeet on olleet 160-170 viime kertoina, ja puoliksi pyynnöstäni th soitti vielä polille ja kysyi onko syytä huoleen - onneksi ei. Jos ei vaihtelisi tai olisi yli 170 pitäisi selvitellä, aika hilkulla, toivottavasti ei tosiaan mitään sydänvaivaa. Painoa on tullut ekasta neuvolasta 10 kg, mutta lihoin kyllä ennen sitä neuvolaa pahoinvoinnin takia jo 3 kg, eli yhteensä 13. Pienelle luvataan painoa vajaa 3,5kg laskettuna aikana, sf vielä nousussa 33, eikä mulla kyllä ole synnyttämään lähtevä olokaan. Pitäisi vaan vielä saada tuo mies ymmärtämään, että vaikkei ole synnytys ihan ovella, niin olo voi silti olla varsin väsynyt, kyvytön ja raskas, ja hän voisi ottaa sen huomioon toimissaan..

Lapsivesi-keskusteluun: Mulla alkoi viimeksi synnytys vähittäisellä lapsiveden menolla ja selkeää oli kyllä sen vaaleanpunertava väri verrattuna muihin nesteisiin. Ei ollut verisen oloista, vaan jollain muulla tavalla sellaista hentoisen vaaleanpunaista. Valkoisessa siteessä näkee selvimmin, joten jos sellaista jaksaa pitää niin auttaa asiaa. Kovasti epäilivät silloin kun oli tullut niin vähän, mutta kun testasivat niin selkeää lapsivettä oli.

Maikkis tsemppiä polven koukisteluun!
 
Ihanaa syyselo että saitte pienen kotiin :heart: ja tsemppiä marr sulle koitokseen :)!

Unet ei itelläkään oikein enää tuu, mutta se johtuu enempi siitä että pikku tytöt heräilee öisin pari kertaa ja sit pissa käynnit päälle :kieh:...oon vaan murehtinu et miten sit jaksan ku vauvan heräilyt tähän lisäksi, niin ei tän mamin tarvii paljon yöllä haaveilla nukkumisesta :|! En tajuu miten tuo nuorempi kohta 2,5 v. on nyt ruvennu heräilee painajaisiin pari kertaa yössä ja aina hetki menee ennenku saa rauhottuu!?

Lapsivesi asiaan, et itekin välil mietin ku tulee kirkasta valkovuotoo ja jotenkin nestemäisempää, että onko tää nyt lapsivettä! varsinkin kun toisen lapsen kohalla en huomannu missä vaiheessa lapsiveet oli menny :confused: kysyivät vaan sairaalas ku mentiin että "millon on lapsivedet menny?" Että kai ihan pikkuhiljaa liritellyt pissatessa ja pikkuhousunsuojiin, etten oo huomannu :)!

Hui, monet on jo niin pitkällä ja saaneet jo omat vauvat kainaloon! mä en oo kyl vielä valmis, nyt rv. 35+1...onneks on vielä aikaa ja jos stressaan sinne laskettuun aikaan, niin eikai hän tuu ennen sitä,ku en anna kropan rentoutua :D!?
 
Hei kaikille!

Syyselolle onnittelut kotiinpääsystä! <3

Lapsivedestä oli puhetta....minulla on kaikissa raskauksissa valkovuoto ollut todella runsasta ja vetistä ja tässäkin raskaudessa piti pari kertaa miettiä että mitähän sieltä nyt lorahti :) mutta viikko sitten kun se lapsivesi oikeasti lähti tihkumaan niin kyllä se oli erilaista kuin aikaisemmat lorahdukset. Se tosiaan oli ihan täyttä vettä, kun aiemmin on selvästi näkynyt myös valkovuotoa seassa. Ja se haisi myöskin erilaiselta, hieman imelältä ja sitten se että sitä tuli koko ajan, ei paljon kerralla mutta tuli kuitenkin ja kyllä mulla muutaman lorahduksen jälkeen oli housut polviin asti märät. Laitoin siteen silloin ennen kuin lähdin laitokselle ja väri oli mielestäni ihan kirkas, ei vaaleanpunainen niinkuin moni sanoo. Mutta tässäkin toki yksilöllisiä eroja.

Meillä päästiin tiistaina kotiin, pää alkoi jo hajota sairaalassa vaikka ei oltukkaan kuin neljä päivää. Vauva alkoi maanantaina kellastua ja bilirubiineja seurattiin koko päivä, arvo nousi joka mittauksella ja minä aloin olla jo epätoivoinen että jos joudutaankin sinivaloon ja kotiinpääsy viivästyy. Aikaisemmat lapseni ovat kaikki joutuneet valohoitoon joten ei tämä yllätyksenä tullut mutts koti-ikävä alkoi olla todella hurja. Tiistaina sitten mittailtiin taas arvoa ja se oli juuri sillä rajalla että aloitetaanko valohoito vai ei. Lääkäri kuitenkin päästi meidät kotiin kun vauva oli niin virkeä ja jäntevä. Meidän piti keskiviikkona käydä vielä antamassa kontrollinäyte joka oli hyvä eikä valohoitoa tarvittu! :) ja vaikka vauva olisi tarvinnut valoa niin nykyään Helsinki, Espoo, Vantaa-alueellaa valohoitolaitteen saa kotiin kotisairaanhoidosta!!:O kaikenlaista sitä nykypäivänä onkin :) mutta nyt siis kotona harjoiteltu 6-henkisen perheen elämää <3 sisarukset ovat olleet into piukeena auttelemassa ja mulla tulee maitoa ovista ja ikkunoista niinkun aiemminkin. Maito nousi kokonaan vasta kolmantena päivänö sektiosta, Maikkis taisi miettiä tätä asiaa ja tosiaan sektion jälkeen se kestää kauemmin kuin alatiesynnytyksessä joten eiköhän sinullakin kohta räjähdä potti :) itse joudun pumppaamaan tunnin välein kun tissit repeää liitoksistaan, vauva syö osan aterioista pullosta kun ei saa pinkeästä nännistä kunnolla kiinni.
Tikit kävin poistamassa eilen ja paino oli pudonnut kuudessa päivässä 10 kiloa :) 12kg tuli yhteensä joten johan tässä ollaan kohta lähtöpainossa:)

Jaaha, nyt taas lypsylle!:)
-naurukohtaus ja viimeinen 1vko-
 
Täällä kyllä uni tulee, mutta saa nukkua pätkissä. Tulee painajaisia ja vessassa juoksua. Mur. Mutta muuten, nytki 12h nukkuneena 3:lla väliherätyksellä. Eeiii huuuoono. (Jorma Uotis painotuksella)

Lapsivettä oon iteki miettiny, mut jos tuo ei nyt pikkuhiljaa tulis pois. :D

Hui kamala kohta vaihtuu se meidän kuukausi. :O Sitten niitä vauvoja alkaa tupsahdella. :) Minä kyll mielellään voin olla siel viimestten joukossa. En tosiaan ole vielä valmis. :D

Paivih ja palleroinen 35+2
 

Yhteistyössä