Joulukuun Toivevauvat *HUHTIKUU*

Minä olen ainakin ekassa raskaudessa meikannut normaalisti ja värjänny hiuksia 2-3 kk välein, kuten normaalistikin. Samaa aion jatkaa nytkin. Eräs kaverini sai raskausaikana jonkin allergisen reaktion hiuksia värjätessä, mutta en todellakaan usko sen olleen vaarallista. Kylllähän elimistö kuormittuu monista eri lähteistä saaduilla kemikaaleilla koko ajan.

Minä olen syönyt ekan lapsen yrittämisestä saakka multivita raskaana oleville. En usko, että sillä on mitään vaikutusta pahoinvointiin. Pahoinvointiin ekassa auttoi säännöllinen syöminen. Mieskin alkoi oppia milloin minun pitää syödä ettei tule paha olo. :) Alkuraskaudesta matkapahoinvointi paheni pahaksi, tuli paha olo jopa lentokoneessa, jolla jouduin matkustamaan silloin viikottain.

kaapo 5+1
 
Viimeksi muokattu:
Mä oon sitä mieltä että näistä asioista selviää useimmiten maalaisjärjellä :) järki päässä ni hyvin toimii hommat varmasti :)

Täällä oli viimeyö hyvin kettumainen taas... väsyttää pirusti, mutta ei saa unta!! onko muilla nukahtamisvaikeuksia?
Pahaolo vaivaa taas aamusta, onneks ei oo vielä tullu ylös asti!!
Tissit huutaa hoosiannaa ku on niin kipeet..
Kauhee nälkä koko ajan!

Kohta pitäis lähtee koiran kanssa kauppaan ja sitte kaalilaatikon tekoon, nam. :) illaks/yöks sitte töihin...
 
Pahoinvointiin auttaa mulla ainoastaan vaaka-asento :D Jos olen vaikka ruokaa laittamassa ja alan kakoa, niin ei auta muu kuin käydä keittiön lattialle makaamaan. Ruoka-aineista auttaa ainoastaan appelsiinimehu jos verensokeri on päässyt laskemaan. Kaiken muun mitä syön joudun ajoittamaan niille hetkille, jolloin on yhtään parempi olo. Syömisestä tulee aina kamala fiilis ja vatsa vetää sellaista rumbaa että mies kuulee viereiseen huoneeseen asti.

Hiustenvärjäystä mä koitan välttää, mutta en kuitenkaan aio laittaa kokonaan pannaan. Mulla on luonnostaan maantienharmaa tukka, jota värjään sellaiseksi luonnollisen kuparinpunaiseksi. Se väri haalistuu onneksi kauniisti eikä juurikasvukaan näytä pahalta ennen kuin sitä on lähes kymmenen senttiä. Nyt alan olla jo siinä tilanteessa että on pakko taas pian värjätä, ja ajattelin silloin kertoa raskaudesta kampaajalleni. Raskaana kun hormoneissa tapahtuu niin suuria muutoksia, voi hiusvärit mm. käyttäytyä vähän erilailla ja lopputuloksesta tulla vähän erivivahteinen kuin aiemmin. Ehkä siis kannattaisi välttää ainakin radikaaleja muutoksia? Lisäksi kampaaja voi yrittää välttää väriaineen liiallista kosketusta päänahkaan tehdä värjäyksen mahdollisimman lyhyellä vaikutusajalla.

Mulla alkaa täällä hieman toivo nousta, että tämä pahoinvointi olisi jo oikeasti helpottamassa, sillä nyt on jo viides hieman parempi päivä, aiemmin hyviä päiviä on ollut maks 3 peräkkäin. Eilen söin jopa "kunnonruokaa", tein tomaattikeittoa ja vuohenjuusto kuorrutteisia patonkeja... Mistä tulikin mieleeni, kuinka kovasti te välttelette noita ruoka-aineita, joissa on listeriariski? Itse ainakin tarkastin, että syömäni vuohenjuusto oli tehty pastöroidusta maidosta ja lisäksi kuumensin sen yli 70-asteiseksi (missä lämpötilassa listeria siis kuolee). En ole ihan varma onko vuohenjuusto "riskiryhmässä" vaikka olisikin pastöroidusta maidosta. Ja uskaltaisikohan sitä nyt syödä kuumentamattakin? Vuohenjuusto on aina ollut mun suurinta herkkua (olen mm. ottanut pötkön sitä joskus leffaevääksi, kun se oli parasta mitä keksin), enkä ihan kevyin perustein haluaisi luopua siitä koko raskausajaksi. Tietysti luovun jos aihetta huoleen on, mutta ei kai tässä nyt ihan hysteeriseksi tarvitse ruveta?

Mosmos 7+4
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja yöperhonen-;26110484:
Täällä oli viimeyö hyvin kettumainen taas... väsyttää pirusti, mutta ei saa unta!! onko muilla nukahtamisvaikeuksia?
Pahaolo vaivaa taas aamusta, onneks ei oo vielä tullu ylös asti!!
Kauhee nälkä koko ajan!
.
Näitä peesaan. Oon rättiväsyny mut valvoskelen yöllä, onneks oon nyt kotosalla eikä tartte mennä töihin, olis iha täyttä tuskaa kyllä. On tosi inhottava yhdistelmä ku on huono olo mut samalla nälkä, mistäköhän tämmönenki vitsaus oikee on keksitty.
Mosmos mukavaa et siellä alkaa pahoinvointi hellittää! Ite ku edellistä raskautta muistelen(kauhulla) nii pahin alko vasta rv8.. Olis kyllä suurenmoinen onni jos säästyis siltä! Kaikki selkäkivut loppuraskaudessa kestää vielä mut se monen viikon krapula oli kyllä ihan hirvee.
 
Mää kyllä ekassa raskaudessa värjäsin tukkaa ihan normaaliin tapaan ja voihan sitä aina kampaajalta kysästä tai sanoa et on raskaana, nii eiköhän nekin osaa jotaki vaihtoehtoja ehottaa tarvittaessa.

Pahoinvointiin mulla oli ekassa raskaudessa ne akupunktiorannekkeet, mut mulla oli nii voimakasta se pahoinvointi sillon etten kyllä huomannu et ne ois mitenkää vaikuttanu. Söin sillon aina mitä pystyin ja halailin kyllä sitä pönttöä sillon iha päivittäin rv 17 saakka. Ei ollu kyllä mitään herkkua. Nyt mulla tahtoo olla se huono olo vaan aamulla herätessä ku maha on tyhjä tai päivällä/illalla jos syöntivälistä on jotai 2tuntia eli siis puputan koko ajan jotaki pientä ainaki, nii ei iske se heikotus. Aamulla saattaa väkisinki tulla oksennus heti ku herää, mut sittepä se helpottaaki sen yhen kerran jälkeen ja saa kunnolla syötyä nii ei tee sitte enää pahaakaan. Raitis ilma kyllä kans tuntuu et auttaa välillä, mut ei se varmaan kovin kaameeseen oloon kyllä auta. Multivita raskausvitamiineja aloin syömään pari viikkoa sitte, mut mulle ne ainaki ekassa raskaudessa teki pahanolon ja nytki ne haisee mun nenään niin pahalta, et pahaa tekee ku sen purkin avaa, et siihen nähen ei kyllä helpota huonoa oloa ainakaan mulla. Makso jotain parinkympin luokkaa se 120 tablettia.

Apua, multa tänään kysy eka kertaa työkaveri et onko meille tulossa vauva. :O Mistähän se sen keksi?! No ei siinä auttanu ku myöntää, mut sanoin et alkumetreillä oon etten oo kellekkää vielä asiasta juuri kertonu. Tosin hoikkanen ku oon, nii tuntuu et tuo maha pömpöttää jo, vaikkei se kyllä voi muuten ku syömisestä johtuen pömpöttää. :D

Iso :hug: wera, tuntuu pahalta sun puolesta. Voimia sinne ja toivotaan et parin viikon päästä saisitki parempia uutisia. Epätietosuus on kyllä pahinta. :(
 
Weralle jaksamisia täältäkin :hug:

Hiusten värjäämisestä Mä oon ainakin vältellyt värjäämistä raskaana ollessa ja aion nyttenkin jonkun verran, korkeintaan raitoja aion laittaa. Oon muutenkin joutunu jo nyt altistumaan kaikennäköisille kemikaaleille, että parempi pitää jatkossa ihan minimissä.

Mosmos Mä en nää mitää syytä miksi ei vois syödä kypsennettyä vuohen juustoa, kun se bakteeri siinä kuitenkin tuhoutuu.

Raskausvitamiineista Mulla käytössä Minisunin Mama ja se maksoi jotain 15-20 euron väliltä.

Univaikeuksista Mulla alkoi univaikeudet jo kun olin testin tehnyt. Siitä asti olen heräillyt 4-5 välissä ihan jo pirteenä, mutta jo seiskan-kasin aikaa on jo ihan nuutunut. Nyt viime aikoina on kaiken kukkuraksi tullut yöllisiä heräilyjä, eikä uni meinaa tulla millään uudelleen.

 
Yöperhonen, mulla on sama ongelma. Kokoajan nukkuttaa mutta yöllä ei tule uni. Viime yönäkin nukahdin vasta aamuseitsemän aikoihin. :/ On se kyllä inhottavaa pyöriä vaan sängyssä vaikka väsyttää tajuttomana.

Minua on alkanut oireiden lievyys huolettamaan. Onko ihan normaalia tässä vaiheessa että oireena on oikeastaan vain väsymys ja ruokahaluttomuus? Mitään kunnon pahoinvointia ei oikeastaan ole ollut, kuin yhtenä päivä jolloin etominen jatkui koko päivän. Nyt ruokahalukin on alkanut palaamaan.
Vaikka toisaalta ei oksentaminenkaan kuullosta kivalta, mutta saisivat nämä oireet vähän pahentua niin ei olisi kokoajan huoli ja jännitys päällä.

Hiustenvärjäys aiheesta semmoista, että itse hiuksia vaalentavana olisi tarkoitus värjätä raitoina mahdollisimman paljon, mutten usko että sillontällöinen tyven värjääminenkään voi paha lapselle olla. Itse yritän joka tapauksessa kemikaalien käyttöä vähentää parhaani mukaan.

nopnop ja katkarapu 7+0 :) pokspoks
 
Hienoa Tingatanga että vuoto oli vain turhaa tuhruilua. Mullakin esikoisen kanssa oli sama vaiva eikä merkannut mitään. Tällä kertaa ei ole tullut mitään,hyvä niin. Tosin ehtiihän tässä vielä.

Pahoittelut Wera huonoista uutisista!

Itse olen värjännyt tukkaa ja meikannut ihan normaalisti raskausaikana. Johan sitä jo hengitysilman kautta tulee saasteita enemmän kuin hiusväristä myrkkyjä...

Lomailu sujuu hyvin, aavistus pahaa oloa välillä aaltoilee mutta tosi vähän kuitenkin. Alle 2-vuotiaan perässä juokseminen ei nyt ole erityisen rentouttavaa mutta lomaa kuitenkin.

Mulla varhaisultra diacorissa vappuaattona. Työnantaja maksaa 80 prosenttia kaikista lääkäreistä eli mulle tuo käynti maksaa n 20 e. Viime raskaudessa huomasin että ultran hinta vaihtelee ihan lääkärinkin mukaan, tapiolan diacorissa taisi olla 70 € kun taas keskustassa 130 €.
 
Heippa,

miekin voisin liittyä mukaan. Toisella yrityskerralla tärppäs ja LA ois 10.12. Oon 21-vuotias. Ja tällä hetkellä aivan järkyttävän pahoinvoinnin uhri. Yääh. Voin myöhemmin kirjoittaa tuntemuksista lisää, nyt ei huvita lietsoa sitä entisestään :ashamed:

En ole vielä soittanut neuvola-aikaa, voisin maanantaina tehdä sen. Jännittää sekin :D

Hiuksia en värjännyt enää pitkään aikaan. Yritän välttää turhaa kemikaalikuormaa. Saas nähdä kuinka kauan päätös kestää, jos alkaa maantievärisyys liikaa ärsyttää :)

Ostin niin ikään mamavitamiineja minisunilta. Ainoa vaan, että ne on niin isoja ja kun olen huono nielemään, niin olen enimmäkseen syönyt normaaleja monivitamiineja (paljon pienempiä). En ole ottanut stressiä niiden sisältämästä A-vitamiinista, koska varsinkaan nyt pahoinvoinnin aikana en ole syönyt kasviksia ym. läheskään tarpeeksi, kun en vai pysty. Lisäksi en syö yleensäkään maksaruokia, niin en usko yliannostukseen.

stella & mustikka 6+4
 
Weralle iso hali :hug: ja pahoittelut menetyksestaä. Jaksamista!

TingaTanga, mahtavaa että tuhruttelu lakkasi! :)

Tervetuloa taas uusille, onpas meitä jo monta!!

Mulla ei ole vielä(kään) oikein mitään oireita kuin närästys ja jonkin verran tihentynyt virtsaamistarve. Pari kertaa on ehkä yököttänyt hiukan :D Välillä toivon kyllä että olis kunnolla oireita että tietäis olevansa raskaana, mutta enpä tiedä sitten; kyttäisin kumminkin vainoharhaisesti onko oireita tänään yhtä paljon kuin eilen jne ja hermostuisin sitten jos ne vaihtelee. Viikon päästä varhaisultra, iik! :D

Hiuksia tietääkseni saa ihan rauhassa värjätä kunhan ei värjää monta kertaa kuukaudessa. Teratologisen tietopalvelun sivuilla muistaakseni oli siitä juttua.

Rödluvan ja Beetakingi 5+1
 
Tervetuloa kaikille uusille ja onnea teillekin plussasta:)

Mulla oli tänään se eka varhaisultra. Raskauspussi löytyi kohdusta ja pussin sisällä näkyi ruskuaispussi (joka antaa ravintoa alkiolle). Alkio oli vielä liian pieni nähtäväksi, eikä sykettäkään vielä ole olemassa. Mielestäni ultran aikana näin häivähdyksen toisestakin vaaleasta rinkulasta tummassa raskauspussissa (ruskuaispussi siis näkyy vaaleana rinkulana tummalla pohjalla), mutta lääkäri puhui vaan yhdestä ruskuaispussista. Sain epäselvän kuvan mukaan ja mielestäni tuossa näkyy kaksi vaaleaa rinkulaa (nuolet osoittavat niitä). Tumma alue on siis raskauspussi ja rinkulat sen sisällä:

Aijaa.com - 10043811

Rinkuloineen kaikkineen tuo kokonaisuus näyttää vähän sian kärsältä :D (jos tuo auttais hahmottamaan kuvaa)

Vertailun vuoksi etsin vähän tarkemman esimerkkikuvan yhdeltä englanninkieliseltä sivustolta (toinen kuva ylhäältä) myöskin 5+2 otettu ja identtiset kaksoset kyseessä:

Ultrasound 5 Weeks Pregnancy

Mullahan noi hormonit kohosi tosi nopsaan kun sain jo 4+3 digitestiin 3+. Mut en tiiä voinko ton epämääräisen kuvan ja korkeiden hormonien perusteella kuvitella saavani identtiset kaksoset. Kahden viikon päästä seuraava ultra, jossa ehkä näkyy jo paremmin :) Ei malttais odottaa!

Mitäs luulette? Näettekö kuvassa kaksi rinkulaa?

Nezzie 5+2
 
Viimeksi muokattu:
Heips! Täällä yks joka liittyis joukkoon.. Laskujen mukaan la ois 15.12.12, jos kaikki menee hyvin :) Ensimmäinen meille. Plussa tuli vasta kp41, eli mitäs ne viikot nyt siinä vaihees oliskaan? :) Ja muutama testi pitänyt tehdä vielä ihan varuilta sen jälkeenkin, kun tuntuu niin uskomattomalta :heart:

Niin ja ikä 26v.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Nezzie80
Hei!
Ja tervetuloa uusille.
Täällä on näköjään alkanut tämä joka palstan vakio keskustelu tuosta hiusten värjäyksestä..Itse parturi-kampaajana sanoisin että pieni haitta se on jos värjää kerran kk hiuksiaan.. Jos huume ja alkoholisti äidit saavat terveitä lapsia, niin miksi ihmeessä hiusten värjäys kerran kk tai parissa tekis jotain kamalaa...
Ainut on todellakin se että hormonit voi vaikuttaa esim. permanentin teossa tai värin tummuudessa tai sävyssä, eli hormonit voi taittaa väriä johonkin suuntaan.. Minulle ei värin kanssa koskaan ole niin käynyt, mutta permanentin kanssa muistan erään tapauksen kun kiharaa ei vain tullut..
Itse olen aina värjännyt raskaudenkin aikana normaalisti eikä nuo muksut kyllä kovin siitä näy kärsineen. Kyllä ne enemmän muut asiat vaikuttaa..
Mutta siitä en tahdo enempää jauhaa...

Niin ja LA näillä näkymin olis 14.12 ja sairaala OAS ja neljäs

Minä olen myös syönyt jo yritysaikana foolihappoa ja sitten niitä multivita raskaus vitamiineja. Söin Primaspania myös sillon vähän aikaa kun yritettiin mutta lopetin sen syönnin kun ajattelin että siitä ei ole apua..

Vaikeasti nieltäviin isoihin tabuihin vinkki.. JOS niissä on jakouurre niin nehän saa sillon katkasta niin saa paremmin alas. joissakin ei tietenkään ole..

Omasta olosta..
Väsy on ihan kamala ja sellasta etovaa oloa alkaa olla havaittavissa.. Ruokaillessa myöskin tulee ihan yhtäkkiä se stoppi. Hyvä ettei viimestä satsia sylkäse lautaselle kun tuntuu että tulee oksu.. Muuten ei oikeestaan kuin se helposti hengästyminen ja pissahätä =D

Neuvolaan
soitin ja sain ensiviikon perjantaille ajan ja katotaan vaan ihan että onko siellä mitään ja mitä ja miten pitkällä oikesti sitten sen ultran mukaan olisin.. Aika helpolla täällä antoivat ajan aiemmaksi, mutta varmaan osaksi siksikin että kaksi keskeytynyttä keskenmenoa takana.. Nyt on jollakin tapaa rauhallisempi olo kuin esim viimeksi kun panikoin ensimmäistä neuvolaa jo viikkoa ennen ja varmaan aavistin että kaikki ei ole kunnossa. nyt olen lähes tulkoon jo pystynyty "unohtamaan" asian ja elämään oireiden salliessa normaalia elämää..
Opiskelen aikuisryhmässä lähihoitajaksi, joten koulussa varmaan luokkalaiset jo arvaa kohta kun olen niin naatti ja jätän ruokaa jne =D Kaksi viikkoa ja sitten alkais taas harjoittelu, ja toivonkin että ei olis kovin kauheeta pahoinvointia tässä raskaudessa... No.. Sen näkee sitten..

Ruuista jne syömisestä..
Minä olen kasvissyöjä, joten ei paljon ole varaa alkaa karsimaan mitään listalta pois.. Syön ja olen syönyt aina raskauksien aikaan ihan normaalisti sitä mitä mieli tekee. Minusta tuntuu että keho jollakin tapaa tietäämitä tarvitsee. ja kohtuus kaikessa. Ensimmäistä kun aloin odottamaan niin pelkäsin koko ajan että jos ne neuvolassa pakottaa syömään lihaa, mutta olivat onneksi todella kannsutavia ja antoivat oikein jonkun opiskelijan tekemnän opinnäytetyön raskaana olevan kasvisruokavaliosta.

Mites onko kenellekkään vielä syntynyt tyytö tai poikaoloa?M
eillä mies eilen vaan sanoi, että mitnekäs sitten mahutaan samaan sänkyyn kaikki kun "Vilmakin" on.. Eli uskoo tosissaan että nyt tulee tyttö =D itse en aio enään lähteä arvuutteleen kun olen jokaisesta pojasta sanonut että tyttö tulee =D aika näyttää...
Mutta nyt pitää alkaa syömään aamupalaa ennenkuin tulee paha olo..

Hyviä vointeja kaikille ja pysykä mukana!!!!
vaavimasu ja valonpisara 6+1
 
Viimeksi muokattu:
Noonih, tervetuloa uusille ja onnittelut niin uusille kuin kaikille hyviä uutisia saaneille.
On tämä vaan niin ihmeellistä. Onkohan koko raskausaika piinaamista.
Ensin sai siirron jälkeen piinata 2 viikkoa, että saa testata (ja minähän jaksoin niin kauan:LOL: )
Sit sai piinailla ensimmäiseen ultraan. Kuvittelin, että sit se helpottaa kun saa tietää muutakin kun pelkän kaks viivaa testissä. Toisin kävi. Nyt sit taas piinaillaan pari viikkoo jotta saadaan tietää onko kaikki jatkunu hyvin. Ja tietenkin tätä piinaa varjostaa tämä mielen vaihtelu. Välillä on niin onnellinen ja kaikki hyvin. Seuraavassa hetkessä pienten se pikku piru olkapäällä räväyttelee ilmoille kaikki mahdolliset huonot jutut. Päällimmäisenä se, että jos pienten sydämet ei olekaan jaksaneetkaan jatkaa kun mulla on ihan kauhee yskäkin päällä :(
No jospa se tästä tästä taas, onneks nämä taitaa olla aika yleisiä "ongelmia" nämä mielenvaihtelut :/

t. Jenksula + :heart: Aijaa.com - 10045139 :heart:
 
:wave: olipa taas kivasti tekstiä tullu :D
mulla aika on rajallista tuon vuosikkaan kans, se kun yleensä tunkee ittensä koneele räpeltämään ku yritän jotain tehä...

oireita aika vähän: väsymystä,juilintaa,repäisykipuja,tissit arat ja välillä iskevä oksettava olo. mut ton likan aikana oli vielä lievempänä. sillon välillä tuntu,ettei ees raskaana olis.eli suht normaali olotila. turvotus ollu molemmissa ihan älytön!!

sain kotidopplerilla jo rekisteröityä sydänäänet,vaikka ne ei vielä kuulu. se kun mittaa sykkeen ja ne oli 125-135 välillä.

tää ny ei sit taas onnistu!apis kiipeilee sängyllä ja hyppii mun selän päällä!!! taitaa vielä sontaki olla vaipassa :mad:

 
Heippa kaikille!

Oottekin paljon täällä puhelleet.. :)

Lemmikeistä: Mulla on kesällä 3 vuotta täyttävä uroskoira. Hieman jännittää, miten tulee suhtautumaan tulevaan muutokseen. Tykkää kyllä lapsista, tosin pari kertaa siskon poikaa yrittänyt kevyesti nappasta, kun tilanne ollut epämukava(lapsi kiusannut tms.). Mä oon jo äidin kanssa sopinut, että Milo menee sinne syntymän aikoihin hetkeksi, koska en usko pääseväni sitä samantien ulkoiluttamaan tarpeeksi. Täytyy vaan sit vauvan kanssa käydä tutustumaan Miloon, jotta kaikki menee hyvin. Onneks se ei ole hirveen reviiritietoinen tyyppi :)

Hiusten värjäämisestä: Itse aion värjätä hiuksiani normaalisti, kuitenkaan en ehkä niin radikaaleja muutoksia tee ja vähän koitan pitää pidempää väliä.

Itse syön multivita vitamiineja, raskaana oleville. Ja saman tuoteryhmän omega-kapseleita. Kun vaan aina muistais ottaa ne.. Mun muisti ei oo mikään paras :D

Wera_:lle tsemppiä kovasti! :hug:

Tänne ei kuulu mitään uutta. Kamala väsymys edelleen, voisin nukkua koko ajan ja missä vaan. Keskiviikkona on ensimmäinen neuvola, jännittää :)

Niin ja tervetuloa kaikki uudet, kiva saada paljon porukkaa tänne :)

Emerentia ja palleroinen 8+0 *poks*
 
Viimeksi muokattu:
Kaikille surullisia uutisia saaneille iso hali ja jaksamista. Ei oikein tiedä mitä sanoa, tuntuu vaan tosi pahalta teidän puolesta :(

Uusille plussanneille kovasti onnea ja iloa tulevaan :)

Mosmos: Kuulostaa tutulta toi sun pahoinvointi. Ai että, täällä on kärsitty myös :/

Pahoinvoinnista ja muista oireista : täällä on siis kärsitty nyt VASTA viikko, joka päivä 24h aikamoisesta pahoinvoinnista. Siihen ei auta mikään, vaikka monia konsteja oonkin yrittänyt. Eli töissä on ollut aika hankalaa, ku pitää käydä vähän väliä yökkäilemässä vessassa ja muutenkin jatkuva pahoinvointi ei työmotivaatiota kasvata. Oon joutunut pari kertaa lähtemään kotiin, koska yksikertasesti töissä ei oo voinut olla mitenkään päin. Hirvee yhdistelmä on kyllä se että on älyttömän huono olo, samalla nälkä ja mitään ei pysty syömään vaikka maha kurisee vaikkakin olis juuri syönyt. Oon yrittänyt juoda paljon, syödä tunnin-parin välein, mennä kävelylle raikkaaseen ilmaan, lepäillä, syödä B6-vitamiinia (toki myös muita vitam.), käyttää pahoinvointiranneketta, ei auta, ei sit mikään. On kyllä ollu niin tuskanen viikko, ettei ikinä, MUTTA IHANAN asian puolesta, yritän kovasti pitää mielessä pahimpina hetkinä :)
Muista oireista sen verran että rinnat edelleen todella arat. Pissahädässä en oo huomannu muutoksia et olis tiheempää ravaamista. Ja ja ja väsymystä ei myöskään ole normaalia enempää toistaiseksi. Vatsan nippailukin on alun jälkeen vähentynyt. Univaikeuksiakaan ei ole ainakaan vielä.

Oikeesti, niille jotka eivät kärsi pahoinvoinnista niin NAUTTIKAA, iloitkaa, olkaa oikeesti tyytyväisiä ettei suurempia ällötyksiä ole tullut. Ootte kyllä onnellisia ja mä olen kateellinen :D Suurimalla osalla pahoinvointia on, mutta jos kuulutte siihen vähemmistöryhmään, ettei niitä ole, niin käsken ja suorastaan vaadin, että nauttikaa siitä :) Itseä harmittaa aika lailla ettei ole jaksanut mihinkään tärkeeseen juttuun panostaa tai edes iloita raskaudesta, kun pää on vaan ollut siel vessanpytys :( Mutta tänään, on ollu ensimmäinen jopa suht ok päivä, iloitsen heti tästä päivästä, pääsinhän vähän koneellekin kirjottelemaan, jee!

Hiustenvärjäystä itekin oon miettiny, et rupee toi juurikasvu vähän kasvamaan, mut ei oo tässä hetkeen kyllä tullu pieneen mieleenkään alkaa värjäilee hiuksia ton olon takia :D

Lemmikeistä: Meillä on pieni 3-vuotias valkoinen narttukoira. Ihan osaa olla hyväkäytöksinen ja tottelee kyllä kun käskee ja muutenkin ihan "selväpäinen" yleensä ;) Uskoisin että tottuu vauveliin, alkuun saattaa olla totuttelemista. Meidän lähipiirissä on pieni vauva ja sitä meiän koira vaan kyttää ja ihmettelee et mikä hitto toi on ja ehkä jopa vähän pelkää. Pitääkin alkaa totuttelee sitä enemmän siihen vauvaan. Eiköhän se siitä :)

Yksi mieltäni kovasti askarruttanut kysymys: Ulkomaille tai oikeestaan aasiaan lähteminen alkuraskauden aikana. Mitä mieltä? Me varattiin miehen kanssa matka vain joku kuukaus ennen kun saatiin tietää raskaudesta, ei ihan uskottu että ehdin raskaaksi tulla, mut niin ihanasti vaan kävi. Joten nyt vähän askarruttaa aasiaan lähteminen, mutta ei kyllä haluttais peruakaan matkaa, ois ihanaa päästä "viimeselle" yhteiselle matkalle kahdestaan :) Tai eniten mua jännittää toi pahoinvointi siellä, toki muutkin jutut askarruttaa, mutta itteä tässä vaan syyttäminen on kun tuli hätiköidysti varattua se matka. Iiks.

Oho, tulipahan vähän rustailtua, kerrankin kun siihen oon kykeneväinen.

Toivottavasti kaikilla pysyis nyt tyypit lujasti matkassa! Mukavaa lauantai-iltaa kaikille!

Enny 6+5
 
Viimeksi muokattu:
Täältä myös tukihalit:hug: menetyksen kokeneille, ja tervetuloa uusille!

Ennylle sympatiat pahoinvoinnista, ekassa raskaudessa jouduin tiputukseen, kun vesikään ei pysyny sisällä. Nyt odotan kauhulla mitä tuleman pitää. Mulla vasta meneillään 5+2, joten tästä voidaan mennä mihin suuntaan tahansa. Käytän nyt jo pahoinvointirannekkeitajos mitään huonovointisuutta ilmaantuu, ja joudun puputtamaan kokoajan jotain.- mutta niinkuin sanoin, tässä kerkee vielä.
Muista että jos et saa juotua, ni mene lääkäriin, muutaman tunnin tiputus antaa voimaa taas, ja kuivuminen on tosi vaarallista elimistölle.
Mulla ei muuta nyt kuulu :)
 
Tää on vaan niin uskomatonta ! Tällä viikolla tein testin, kun oli menkat viikon myöhässä ja kaksi punaista viivaahan siihen sitten tuli ! :) En kyllä millään jaksanu uskoa siihen, että raskaana voisin olla, vaan kuvittelin koko ajan että kierrossa on vaan nyt jotain häikkää. Lapsi on kyllä meille kovin toivottu, ehkä senkään takia ei oikein uskaltanut toivoa liikoja, ettei tulisi pettymyksiä. :)

10.4.2012 olisi ollut edellisen pienokaisen laskettu-aika, joka ei jaksanut pysyä mukana kovin pitkään loppu kesästä. :'( Toivon vaan niin kovasti, että tämä pieni saisi tulla maailmaan asti. Ja mitä nyt itse laskeskelin tässä, niin joulukuulle tämän pienet laskettu aika sijoittuu. Tarkkaa päivämäärää en vielä osaa sanoa.
Neuvolaan alku viikosta pitääpi soitella, kun en tällä viikolla saanut niitä kiinni niitten perhanan soitto-aikojen takia ! Yhtenä tuntina (9-10) päivässä pystyy täällä savon suunnilla, pikku kaupungissa vaan neuvolaan ottamaan yhteyttä. Miten muualla ?

Meille siis ensimmäinen lapsi olisi nyt tuloillaan, ikää tulee minulle pian 21. Ja Kys on sairaala, jossa tulen synnyttämään jos kaikki menee vaan hyvin. :)
 
Hei! Voisin liittyä mukaan! Olen 21-vuotias, 08 -syntyneen pojan äiti. Tjottailtu 12/11 asti ja eilen tuli testiin kaksi odotettua viivaa. :heart: La osuu 24-28.12 paikkeille. :)

Pieniä oireita on.. Nimittäin tissit tosi arat sivuilta, sekä etovaa oloa välillä. :)
 
Heippa :)
Ahkerasti käyn teidän höpinöitänne täällä lukemassa, mutta en kuitenkaan kommentoi.. kaippa olen nämä ensimmäiset viikot aika varovaisesti täällä.. kuitenkin reilu vuoden takainen km kummittelee niin kovin takaraivossa!

Tervetuloa uusille plussanneille :) :heart: ihanaa saada paljon uusia, saadaan toivottavasti paljon talvivauvoja :heart:

kurjaa kuulla miten joillakin on hyvinkin huonoa oloa.. eipä auta kyllä muuta kuin ajatella että hyvän asian puolesta sitä kärsii...!

Ommoonappoo: tissit ihan JUMALATTOMAN kipeet!! siis voi taivas sentään.. tulin 2 jälkeen yöllä töistä ja kun olin menossa nukkumaan niin hyvä ettei itku tullut kun koski niin kovin..!!!
Etovan olon saa pysymään poissa, kun syö tarpeeksi usein.. se on vaan mulle ehkä vähän hankalaa kun sitten pitää aina pistää ja seurata sokereita yms.. aamuisin kyllä pääsee aina paha olo yllättämään ikävästi :/
eilen töissä tuli ihan kamalia repäisykipuja.. liekkö ihan normaaleja kun oli niin voimakkaita?! Aivastaessa, yskiessä ja nopeissa ylösnousuissa vihlo todella kovin tonne aivan alas vatsaan! Voi toki olla ihan normaaliakin, mutta kyllä se pelko vähän nosti päätään!!
Työkaverikin kysy että oonko raskaana?! :D en tunnustanu..
Pomo (mies) sano mulle kun olin menossa tupakalle et: ei raskaana olevien pitäis polttaa! ihmettelin tota sit ja pomo vaan sano että hehkun niin että mun täytyy olla raskaana.. :) myönsin sille sitte!

tupakoinnista! mites te poltatteko, oletteko lopettaneet, meinaatteko polttaa raskauden aikana?
Itse olen vähentänyt muutamaan tupakkaan päivässä ja tänään ois sitte tarkotus lopettaa kokonaan :) en halua myrkyttää tuota pikiuista tuolla! :heart:

Tänään me mennään pomon pojan ristiäisiin:) mukavaa sunnuntaita!

YP & Hupu 4+6 :heart: (huomenna poksuu :D )
 
Enny, itse en murehtisi reissaamista, olen juuri nyt reissussa ja viime raskaudessa oltiin kuubassa viikolla 10-11. Ainoa haitta lienee jos joutuu malaria-alueelle, koska lääkkeitä ei suositella raskauden aikana. Jos jokin on mennäkseen pieleen niin kyllä se menee sitten kotonakin. Ehkä en kuitenkaan intiaan matkustaisi, sieltä nimittäin saa takuuvarmasti jonkun vatsapöpön, mutta thaimaa, kiina, vietman yms ovat varmasti ihan ok, kunhan tosiaan ei mene malariaseudulle.

Joku kyseli sukupuolituntemuksista - mulla on vahva tyttö olo. Eka on poika ja kovasti toivon tyttöä, tiedä olisko sitä. Nykyäänhän ainakin kättärillä saattavat kertoa sukupuolen jo ekassa ultrassa, on kuulemma jotkut uudet laitteet. Kaveri sai tietää odottavansa poikaa juuri tuossa niskaturvotusultrassa.

Lomaterveisin, Undu + taimi 5+6
 
mame31: Kiitos, tsemppiä sinnekin ja pidetään peukut pystyssä että välttyisit pahoinvoinnilta tällä kertaa. En toivois semmosta oloa kyllä kenellekään, ja varsinkin jos ei mikään pysy sisällä, et joutuu sairaalaan :( Se tästä vielä puuttuiskin.

Undu: Oi, ihanaa oot reissun päällä parhaillaan. No niin mä kans mietin että jos jotain ikävää tapahtuu, voi se ihan hyvin tapahtua kotosuomessakin. Turha kai sitä turhia stressailla, vaikkakin yritän varmasti vähän tarkemmin kattoa mitä suuhuni laitan mut muuten ottaa ihan rennosti :) Ja ei oo tarkotus malaria-alueelle lähteä, Taikkuun rinkat selässä, oi että odotan vikaa lomaa kahden kesken. 1,5 viikkoa vielä. Hyvää loman jatkoa sinne!

Tupakoinnista: Ite poltin ennen raskautta satunnaisesti, ehkä pari päivässä, lähinnä työpäivän jälkeen kotona rentoutuessa. Juhliessa meni sitten muutama enemmän. Heti kun tein raskaustestin, en oo polttanut yhtään, enkä aiokaan. Eikä oo kyllä tehny yhtään mielikään. Hassua miten se on ollu niin luonnollista lopettaa, vaikka en mä niin paljoa muutenkaan sauhutellut. Ja sit viel kun ollu paha olo, niin ei oo käyny pienessä mielessäkään tupakka, hyvä niin. Näillä mennään. Vauvan hyvinvointi etusijalla tietenkin :)
 
Hei naiset :)

Matkustamisesta: Itsellä tulossa toukokuussa 5 vrk reissu Barcelonaan, ja ihan rauhallisin mielin sitä odotan. Espanja nyt kuitenkin lienee ihan turvallinen maa kunhan käyttää maalaisjärkeä syömisten suhteen. Silloin viikko 9-10.

Vieläkään ei oireita. Siskoni rauhoitteli että ei niitä kaikille edes tule, ja että nyt on vielä niin varhaista että ehtii tullakin jos on tullakseen. Tiedän toki sen, mutta eipä se rauhoita kun jatkuvasti tarkkailee itseään kuitenkin :D

Ai niin ja taas uusille isot tervetulotoivotukset!! :wave:

Rödluvan ja Beetakingi 5+3
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä