Joulukuun Toivevauvat *HUHTIKUU*

Tervehdys! Vähän omaa napaa täältä (tai navanalustaa...). Tuli pieni yllätyskäänne tässä raskaudessa. Tänään vessassa päivällä tuli ruskea pieni veriklöntti. Nyt raskaustesti näyttää EI NIIN YHTIKÄS MITÄÄN -ei edes pientä haamua. (2pv sitten Clearbluen digi "raskaana 1-2 vko", sitä ennen muutama pv plussaa) Joten viitannee kai kemialliseen raskauteen tai varhaiseen keskenmenoon?

*Voi vitjat!* Ja niin kuin iloitsimme tästä sattuman osumasta. Mut parempi näin, että tulis 4-viikolla itse ulos kuin että myöhemmillä viikoilla.

StrawBerry ja ikuinenkuumeilija, osaanotot myös täältä.
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei kieloirmeli ja strawberry. Pahalta tuntuu teidän puolesta :hug:Onnea teille uteen yritykseen!

ikuinenkuumeilija Voimia sullekkin :hug: Kauheesti sulle tullut tuota kurjaa epätie toisuudessa odottelua!:|

Me kerrrottiin tästä raskausdesta niinkin esikoisestakin, heti molempien vanhemmille. Niille kuitenki heti kerrottais myös jos jotain ikävää sattuis. Jotenkin aatellaan, että onhan se isovanhempien oikeus tietää tulevasta lapsenlapsesta heti alusta :) Sisaruksillemme kerrottiin myös aika nopeesti. Muille sitten np- ultran jälkeen, silloin ajattelin myös töissä kertoa.
 
Todella ikäviä kuulumisia Strawberryllä! Jaksamista paljon koitokseesi:hug:

Samoiten jaksamista ikusellekuumeilijalle! Toivotaan vielä parasta! Ja joissakin tapauksessa plussan voi saada r-testiin jo 8 päivää ovulaatiosta eli periaatteessa raskautesi voisikin olla vasta 6+ viikkoa, jolloin syke ei vielä kuuluisikaan välttämättä näkyä!

Rödluvanille ja Beetakingille (hauska työnimi kyllä :D) onnea hyvin kohonneista hormoneista!

Paljon onnea plussasta uusille tulokkaille! Kivaa kun porukka lisääntyy -> tuon voi ymmärtää kahdella tavalla :D

Miwwi: täällä vissiin aika moni on menossa yksityiselle varhaisultraan kun ei malta odottaa sitä julkisen np-ultraa. Itse meen kahteen kun löysin edullisen lääkärin:kieh: Ekan kerran nyt jo ylihuomenna ja sitten seuraavaksi siitä kahden viikon päästä, jossa vois jo nähdä sykkeen.

Sitten tuosta vahemmille yms. kertomisesta. Tää on mun eka lapsi (miehellä 9-v tytär) ja samalla mun vanhemmille eka lapsenlapsi. Tahtoisin kertoa jotenkin spesiaalisti. Viimeksi kerroin raskaudesta tosi aikaisessa vaiheessa ja oli sitten kurjaa kun piti kertoa myös keskenmenosta. Isällä oli saanut just kuulla oman isänsä kuolemasta ja sitten tuo uutinen vielä päälle :( Tällä kertaa tahtoisin viedä hyviä uutisia ja jätän kertomisen vähän myöhempään. Vanhemmat on eronneet ja mietin jos kertoisin raskaudesta kahdessa eri erässä. Äidille äitienpäivänä (silloin olisin käynyt jo varhaisultrassa ja varmistanut että kaikki siellä ok) ja isälle vasta np-ultran jälkeen kesäkuussa kun hänellä on 60-v synttärit. Molemmissa tapauksissa mietin jos tekis kortin jossa liitteenä ultrakuva.

Oon kyllä niin innoissani, että tahtoisin kertoa kaikille heti, mutta koitan nyt malttaa mieleni :)

Nezzie ja paketti 5+0 *POKS*
 
Viimeksi muokattu:
Osanotot myös minun puolesta Kieloirmeli & Strawberry, onnea kuitenkin uuteen yritykseen kun sen aika on.

Tuosta kertomisesta taisinkin jo aiemmin kirjoittaakin, eli kenellekään ei kerrota ennen np -ultraa. Jos siellä kaikki hyvin, sen jälkeen kerrotaan omille vanhemmille ja sisaruksille. Muut saa sitten tietää sitä mukaa kun itse huomaavat :) Töissä tietenkin ajattelin kertoa joskus sitten samoihin aikoihin.

ON: Mulla on aivan jäätävä nälkä koko ajan, mutta kerralla ei kuitenkaan pysty paljon syömään. Toivottavasti tämäkin on ohimenevää...
 
Täältä myös pahoittelut Kieloirmelille ja Strawberrylle :( On niin epäreilua kun sitä pientä ei sitten olekaan tulossa. En osaa edes kuvitella teidän tuntemuksia:/ Paljon voimia!

Jenksulalle onnittelut tupla-uutisista! En nyt vielä oo kerenny koko ketjua pläräillä läpi, mut saitko siis eilen tietää että tuplat ois tulossa? :)

ikuinenkuumeilija, toivotaan että se ei kuitenkaan olis keskenmeno:/ Onhan se mahdollista et seuraavassa ultrassa tulee hyviä uutisia? :l

Me ollaan kerrottu muutamalle ystävälle, jotka tiesivät myös yrityksestä. Vanhemmille kerrotaan varmaankin vasta ekan ultran jälkeen, saa nähdä:)

-minttu- ja ötökkä 5+3
 
Kieloirmelin viesti oli jotenkin mennyt multa ohi. Pahoittelut siis myös sinne! Jos jollain tavalla haluaa positiivisesti ajatella niin onneksi ei ehtinyt pidemmälle mennä. Mitä pidemmällä km tapahtuu sitä rankempaa se on. VAikka kurjaa tietysti noinkin : /
 
Hei, mulla olis kysymys, en tiedä onko tätä kysytty, mutta kysytään nyt kumminki, koska olette ajatelleet kertoa molempien vanhemmille entä sukulaisille tai kavereille? :) Olis mielenkiintoista tietää, kun itse en ole vielä kertonut kellekään ja olen sen verran ujokin tälläisen asian kanssa, että saa nähä miten vanhemmille tästä kerrotaan ja koska :)
MInä täällä kovasti mietiskelen milloin kertoa.. Toisaalta tekis mieli huutaa koko maailmalle että olen RASKAANA mutta toisaalta, kun ei koskaan tiedä mitä tuleman pitää. Töitä teen päivät läheisteni kanssa ja miettinyt että sama olisi kertoa koska jos jotain ikävää sattuu, tuskin pystyn töitä täysillä tekemään ja kerrottava sitten kuitenkin.. Saas nähdä milloin en malta pitää suutani kiinni :D
 
Täällä mä vielä roikun... kiitos osaanotoista kaikille!

Kun vuoto ei oo alkanu, keksin kaikkia selityksiä, miks raskaustesti ei näyttäiskään plussaa (hailukka haamu ilmestyi sittenkin vielä, samanlainen kuin dpo 12 n. viikko sitten)... tarkistin päiväyksetkin testistä ;) Ei ollut vanhntunut.

Mut ei nyt oikeen auta mikään tähän. Huomisaamuks on vielä yks digi, eli jos se näyttää raskaana 1-2 vko tai ei raskaana, uskon että ohi on.

Harmittaa vaan mennä gynelle (oikeen tuhlaajatyttö) että "kielsit kyllä suojaamattoman seksin seuraavat kolme kiertoa, mutta kun mun nyt taas pitäis päästä sinne kaavintaan..."
 
Viimeksi muokattu:
Kieloirmeli: tehdäänkö kaavintaa näin aikaisin keskenmenneessä raskaudessa? Oon aatellut, että ennen rv6 päättyneet raskaudet vuotais itsekseen pois... Toivotaan, että sulla ois tänään ollut jotenkin superlaimeeta virtsaa tai jotain muuta. Mut aika pahalta kyllä vaikuttaa :(

Vielä tuosta vanhemmille kertomisesta. Minä varmaan kyllä ainakin äidin kanssa jakaisin asian jos km tulisi, mutta mieluummin säästän vanhempia nyt turhalta stressiltä näin alkuraskaudesta ja kerron vasta sitten kun asiat on varmempia jos siis kaikki menee hyvin.

Punottaako teillä muilla kasvojen iho? Mulla on koko ajan kauhea kuumoitus/punoitus poskilla ja lisäks pientä näppylää samassa kohtaa. Onko tää nyt sitä raskauden hehkua?
 
POKS rv 7+0 :heart:

Onko muilla sellasta vaivaa että on kylmä ihan kokoajan vaikka kuinka oisit vetäny vaatetta päälle?Mulla ainaki viluttaa enkä pysty nukkuu ees ilman kahta tai kolmee lisäpeittoa öisin ja päivisinki pitää olla kääriytyny johonki lämpimään.
 
Hei kaikille!
Täällä poksui vko 6+0 =)
Jännä kun aiemmin olen tiennyt raskaudesta jo vkolla 4 niin nyt tein testin vasta 5+1 =D
ihan hassua..
Neuvolaan soitin eilen ja antoivat ens vkon perjantaille varmsitus ajan ja labraan näytteenoton kun epäilen saaneeni jonkun sitkeän hiivan kun olen kerran ottanut sen canesten combin ja vähän aikaa oli hiiva poissa ja taas tuli ja sillon otin sen tabletin ja ei ollu kauaa kun taas nyt tuli niin nyt menen sitten ehkä huomenna labraan testiin..
Ei oikein järki vielä sulata että olen raskaana =D
On tätä niin toivottu ja just toivosta luovuttu niin sitte poks...
oikeastaan kamalasti ei muita oireita ole vielä ollutkaan kun väsy ja hengästyminen.. ehkä ihan aavistuksen etovaa oloa, mutta ei kummemmin. Kylmä on kans kyllä koko ajan ja eilen huomasin jo turvotusta.. Miksihän sitä pitää aina jo alusta asti olla kun kaikki alkaa heti kysellä sitten että ootatko ja eikai sitä viihti kieltääkkään..
Joo, mutta nyt tulee taas kiire että ehtii lapset viiä hoitoon ja kouluun ja sit ite opiskeleen "reippaana"..
Piti kuunnella tuo Tuuren "valonpisaroita" ja kyllä se sitte osuuki ja uppoaa hyvin tähän hetkeen...

vaavimasu ja valonpisara 6+0
 
Silti Onnellinen Aijaa, ite kans haluaisin huutaa kaikille, mutta sitte taas kun ei yhtään tiedä mitä tuola tapahtuu, ennenkun pääsee ekaan ultraan :) sitten vasta kyllä kerrotaan vanhemmillekin. :)

taaperotx5 Täälä ihan sama juttu! :)


Miwwi ja muru 5+5
 
Ensinnäkin olen miettinyt koska kertoa ystäville ja sukailaisille?
Meillä on ollut nyt sellainen ajatus, että kertoisimme vanhemmillemme äitienpäivänä. Olen aina tykännyt yllättää ihmisiä ja ajattelinkin kirjoittaa äitienpäiväkorttiin jotain tälläistä "Hyvää äitienpäivää Mummolle/Nannalle!". Oma äitini varmaan ajattelisi eka, että minulla on mennyt varmaan mummoni ja hänen korttinsa sekaisin :D
Muille kertomista en ole vielä edes uskaltanut miettiä. Muutenkin kun siskoni (minua nuorempi) ilmoitti minulla siihen aikoihin kun olimme päättäneet yrittää puolisoni kanssa lasta, että hän ei halua tädiksi vielä pitkään aikaa! Pomolleni olen kyllä kertonut ettei ihmettele huonovointisuuttani ja muuta outoa käytöstäni.
Miwwi itse kyselin tuote samaa jo tuossa aikaisemmin ja tuli nyt vielä vähän lisäystä mieleen :) Eli yksi syy myös miksi en ole kertonut omille vanhemmilleni on se, että he asuvat ulkomailla. Äitini on tulossa Suomeen juuri ennen vappua ja sen takia tuo äitienpäivä olisi hyvä vaihde kertoa, olisin silloin 10+2 :) Tekisi kyllä miele kertoa jo nyt heti, koska on sellainen tunne että oma äiti osaa kaikaista parhaiten neuvoa ja osaa antaa parhaimmat vinkit :)

Halauksia ja tsemppiä tulevaan teille tippuneille :hug:
Ja onnea uusille tulleille :)

young-mum & vaavi 6+6
 
Tulin tänne poksumaan :D POKS POKS POKS 5+0 :heart: Hirveän vähän noita viikkoja vielä mutta kai ne siitä vähitellen lisääntyy. Kerroin just äsken pomolle kun mulla alkais pian töissä semmon kausi että joutuisin oleen vaarallisten aineiden kanssa tekemisissä niin oli pakko kertoa että mut saadaan ajoissa sirrettyä muihin hommiin. Hyvin se meni, onnitteli jopa :)
 
  • Tykkää
Reactions: mame31
Täälläkin paleltaa :) minä en edelleenkään uskalla kertoo kellekkään kun vasta np-ultran
jälkeen jos sinne asti päästään. Nyt siirryin viikolle 6 eli 5+0, niinkö ne lasketaan. Tein eilen vielä digillä varmistustestin ja siihen tuli ihan 15 -20 sekunnin jölkeen suoraan: raskaana 3+, eli kai tässä just nyt ollaan raskaana. Tuntuu ikuisuudelta odottaa sinne varhaisultraan, 2 vkoa, mulla se aika 4.5. Tuntuu ettei pysty keskittyy mihinkään kun tää mahdollinen raskaus, tai keskenmenon pelko vaanii mielessä.

kieloirmeli :hug: kerro sitten miten asiat oli, teitkö vielä testiä- millon sun pitää mennä ultraamaan jos vuoto ei ala? Paljon voimia, en osaa muuta sanoa .Tilanteesi on niin lähellä omaa kokemustani, että symppaan täysillä.
 
Moikkamoi! Viime yö meni TAAS valvoskellessa ja pyöriessä ku mietin tätä mun hommaa, sitte mies oli viel yövuorossa ja vuorotellen joko tää meidän neiti 8kk tai poitsu 1v8kk huuteli je heräili.. Voi että mikä yö :(

Täällä kans ihan jäässä koko ajan ja yöllä kans saa nukkua villasukat, pitkähihainen ja pitkikset jalassa + sata peittoa :D

TingaTangaa myös huutelen, miten voit ja mikä sun tilanne on????

Kieloirmeli voisko tuo mysteerinen plussa ja sen katoaminen kuitenkin johtua siitä edellisestä raskaudestasi jos raskaushormonia on ollut kuitenkin jäljellä vielä jonkin verran???

Kertomisesta Tässä raskaudessa mä oon joutunu kertoon jo anopille koska hän on tullut hoitaan lapsia kun olen joutunut tuolla lääkäreillä tän homman kans hypätä ja en ole sitten halunnut narratakkaan... Yleensä ollaan kerrottu aina vasta np-ultran jälkeen kaikille, ehkä parille lähimmälle ystävälle jo hieman aiemminkin. Jos jollain ihmeen kaupalla tämä raskaus vielä etenis niin varmaan taas sitte np-ultran jälkeen kerrottais..
Onko kellään muulla sellaista ongelmaa kertomisen kans ettei uskalla kertoa? Meinaan nimittäin sitä et ku komannesta ilmoitin et meille tulee (lähinnä omalle sukuni) ihmetteli ja kauhisteli että TAAS, voi että miten te nyt pärjäätte ja jaksatte ja kannattako nyt noin monta jne jne.... siks pelkään jo valmiiks et mitä sieltä tulis jos neljännestä kertois :ashamed:

Onko teillä muilla muuten jotai lemmikkejä? Meille on tulossa viikon päästä koiranpentu ja jännittää ihan hirveesti miten se tulee lasten kanssa toimeen ja miten muuten alkaa kaikki meneen, tämä kun on meidän ihan ensimmäinen pentu..
 
Strawberrylle ja kieloirmelille jaksamisia ja :hug:

ikuinenkuumeilija: Tsemppiä myös sinne, toivotaan että syke löytyisi seuraavasta ultrasta! :hug:

Tää hölösuu ei oo malttanut pitää suutaan kiinni.. Töissä oon kertonut jo muutamalle, mut koska sana leviää niin kerroin myös sairaanhoitajalle ja esimiehelle. Sairaanhoitaja oli onnesta soikeena, lupautui jopa doulaksi, jos tarvitsen :D Tällä hetkellä oon siis sopinut(pakottanut/pyytänyt) parhaan kaverin mukaan synnytykseen. Esimies onnitteli, mut eipä se varmaan hirveen innoissaan ollut. Kyseli vaan äitiyslomaa ja sellasia. Nyt vaan täytyy toivoa, että pikkuinen pysyy kyydissä, jotta ei joudu puheitaan perumaan.

Mulla on ollut nyt kolmena työpäivänä selkä ihan tajuttoman kipee.. Vapaa päivänä ei vaivaa ollenkaan. Rupee töissä vihlomaan oikein joka askeleella, onneks sit nukkuessa lähtee taas pois. Kiva jo ekassa neuvolassa valittaa kipuja : /
 
Ikuinenkuumeilija Mua ei sillätavalla pelota kertoo mahdollisesta tulevasta toisesta lapsesta, ainoastaan pelkään keskenmenoo, tai lapsen menettämistä myöhemmässä raskausvaiheessa- mun suku taas ois siinä tilanteessa varmaan ihan ääliöitä , toteaisivat varmaan, et onhan teil jo yksi lapsi, kerkeettehän te vielä saada, tai uutta yritystä vaan jne- tunteetonta. Eivät osaisi olla menetyksen kohdatessa kanssamme. harvat sukulaiset osaa oikeesti sanoo nätisti , tuntuu että suomalaisesta kulttuurista on kadonnu kohteliaisuus kaiken suoruuden sijaan- tai siis oon sitä mieltä et varsinkin raskauteen ja pieniin lapsiin kohdistuu kaikenmoisia möläytyksiä.
No mut tulipa vuodatus ;) jaksamisia pennun ja lasten kanssa, ja muillekkin voimia!
 
Ikuinenkuumeilija Meiltä löytyy kaksi koiraa. Toinen tuli meille kun poika oli noin 8 kk ja kaikki on mennyt tosi hyvin. Minkä rotuinen haukku teille on tulossa?

mame31 Juu ton tyyppisiä kommentteja on meidän sukulaisilta kuultu paljon näiden keskenmenojen kanssa. Ärsyttävin oli oma äitini, joka viime keskenmenon jälkeen vain totesi, että mun ja miehen geenit ei vaan natsaa yhteen. :mad:

Mulla on ristiriitaisi fiiliksiä. Pahaa oloa on, mutta kuitenkin takaraivossa olo että kaikki ei oo kunnossa. Hurjaa ajatella, että tämä on mun viides raskaus.

Vogue + Taimen alku? 6+2
 
mame31, mulla on ultra ens perjantaina, jollion on 6+1. Pääsin siihen julkiselle koska tää on ICSIllä aikaansaatu raskaus. Toi on kyllä tosi aikaisin, sykkeen näkemisen kanssa voi olla vähän niin ja näin. Hermostuttaa kyllä, ja pelkään et pää hajoo jos sykettä ei näy ja pitää odotella viikko ja ultrata uudestaan. Mut toisaalta jos näkyy niin voi hiukan hengähtää.

Lemmikeistä. Meillä on kissoja, ja tietty jännittää miten ne tulee sopeutumaan vauvaelämään. Kaveri joutui lopettamaan kissansa koska kissaparka stressaantui vauvasta niin pahasti että sairastui ja sai käytöshäiriöitä. Meidän kissat on meille tosi rakkaita joten toivon ettei ongelmia tule! Tietty pitää huomioida sit vauvan kannalta koti, esim. ettei se pääse konttausvaiheessa laatikolle syömään kissanhiekkaa tms :snotty: Mutta eiköhän se onnistu. Yhtään ei pelota että kissat kynsis vauvaa tms, koska ne ei oo eläissään kynsiny ketään vaikka on jouduttu tekeen tuskallisia hoitotoimenpiteitä välillä.
 
Viimeksi muokattu:
Meillä on 7v kissa ja 8kk vanha koiranpentu. Kissa omaa maailman parhaat hermot joten sitä en stressaa ollenkaan. Koiranpentu taas on aika villi ja vähän mietin et karsee homma ku on nyt samaan saumaan vauvan kans mut ku on otettu niin näillä mennään. Viime yönä just korjasin koiran oksennuksia viiteen kertaan ja pitää varmaa eläinlääkäriinki kohta soittaa et helpommalla kyllä pääsis ilman mutta perheenjäsenhän siitä on jo tullu. Oksuja korjaillessa muistelin samalla et kohta ne ihanat yösyötöt ja valvomiset alkaa että parempi vaan jaksaa =) Noh nyt lähdetään lapsen kanssa puistoon "hyvin nukutun" yön jälkeen...
 
Nyt tulee ihan omaa napaa..:p

Polilla käyty ja pieni vauvan alku siellä köllötteli, pituutta huimat 18 milliä ja sydän löi selvästi!:heart: Vastasi viikkoja 7+4 ja poli laski hoitojen perusteella 7+2.
Eli mulla saa päivittää tarkentuneen lasketun ajan 4.12.12. Sain jo äitiyskortin mukaan ja nyt saa varailla neuvola-aikaa..

Vogue, toivotaan, että sun aavistukset eivät pitäisi paikkaansa!!:hug:

Sofi & ekavekara esu 7+2
(älkää ihmetelkö nimeä.. Meillä oli myös mies asialla, kuten Rödluvanillakin..;))
 

Yhteistyössä