Joulukuun toivevauvat 2012 *Marraskuussa*

pihla nukkumisesta: mä en ole enää pitkään aikaan nukkumaan selällään enkä pysty myöskään olemaan kauaa oikealla kyljellä, tulee sairaan huono olo. Neuvolassakin ehtii tulemaan huono olo, kun kuunnellaan sydänääniä yhtään pidempään. Luojan kiitos Tempurin sänky niin siinä ei paikat puudu, joten pystyy olemaan samassa asennossa vaikka koko yön.
 
Täällä käyty neuvolassa vko 34 menossa ja äitipolille ultraan ja lääkärin kokoarvioon sitte viikonpäästä maanantaina.

Oisin kysyny kuka joutuu ottaa sen streptokokkinäytteen???:O

tuli ihan puskista, sanoivat että täällä kaikki seulotaan, koska 30 % kaikista synnyttäjistä kantaa bakteeria, ja on pitää olla tiedos kun menee synnyttämään. Täällä annettiin testipuikko kotiin,(ennen on pitäny mennä otattaa)
ja se otetaan ja viedään sit vkolla 36 labraan.
Onks muilla tää sama, ei ollu mun ekas raskaudes vuonna 2009. Ja on iso terveyspiiri..

Neuvolassa kaikki ok. Tän viikonlopun shoppailen, järkkään ja silitän vaatteet, ja jään äippälomalle :)
 
streptokokkinäytteen otosta kysymys kun joku meistä taisi olla terveydenhoitoalalla, tai jos joku sen on iteltään ottanu??
Eli koti testissä se pumpulipuikko+ geelituubi-johon se näytepumpulipuikko sitten laitetaan..
Pitääkö siitä geelituubista avata joku korkki, ennenkun näytteenottopuikon sinne laittaa, vai meneeks se siitä päästä työntämällä sisään-- eli en uskalla avata sitä päällyspaperia, ja alkaa ronklaa niitä ennen ku otan näytteen, ni jos joku tietää et onks siinä avattava korkki, vai työnnetäänkö tikku vain läpi siitä korkin näkösestä?

pääsen kyllä asiaa kysymään kun mulla se lääkäri ennen ku tää ees pitää viedä- mut ajattelin jos joku muu on saanu saman testin ja tarkemmat ohjeet :)
kiitos
 
Pihla en oikein pidä kovista löylyistä, mutta sellasissa lepposissa viihdyn kyllä kuten ennenkin... Ne löylyt on kyllä niin lepposet, ettei aiheuta ylimääräisiä supistuksia. :D Ja jep, selällään tulee huonoa oloa täälläkin, joten kauaa ei pysty olemaan. Uskon, että keho kyllä viestii, milloin jokin asento on huono ja saa äidin vaihtamaan asentoa, ennen kuin vauvalle on mikään vahingoksi...

mame31 täällä ei ole ollut puhetta tuosta streptokokkinäytteestä ainakaan vielä... Piti siitä viimeeksi neuvolassa kysäistä, mutta unohdin. Joten en siis tiedä, onko täällä käytäntönä. Mielellään kyllä olisin testattavana, aika isolta meinaan toi 30 prosenttia kuulostaa... : /

imetysliivit/-paidat ootteko hommannu? Mun oli pakko ostaa yksi ihana imetyspaita ja yhdet liivit... Mietin vaan, että kai noita liivejä nyt vois ainakin parit olla..? Imetyspaitoja taas en varmaan etukäteen enempää hanki, jos osoittautuu ihan ylivoimasen käteväks, niin sitte myöhemmin varmaan lisää, mikäli imetys onnistuu... Toi oli vaan aika kiva! :whistle:

MUOKS* mame31 niissä on päässä sellanen korkki joka napsautetaan/taitetaan irti ja sitten työnnetään se näytetikku sinne putkeen. Näin uskoisin.
 
Viimeksi muokattu:
pepsimax mulla on yöksi imetystoppeja eli en ole ikinä pystynyt nukkumaan liivit päällä, mutta pakko saada liivinsuojat pysymään paikoillaan tai joka paikka kastuu. Imetysliivejä on kanssa aina ollut käytössä useammat: kauneimmat olen löytänyt kaphalhista, pitäisikin käydä ostaa uusia kun vanhat olen heittänyt pois. Lindexistä katsoin eilen, mutta siellä ei ole kivoja. Bebesistä olen kanssa aikoinaan ostanut, vannon myös aikalailla imetyspaitojen/mekkojen nimeen. Boob:n on musta parhaat ja ehdottomasti laadukkaimmat, edelleen hyvässä kunnossa vaikka olen käyttänyt esikoisen ja kuopuksen 10kk:n kestäneen imetyksen ajan ja olin antanut kaikki ystävälle, kun meidänhän ei tätä 3:tta lasta pitänyt tehdä...palautti siis ne mulle kiltisti :) mamalicious-imetysvaatteet on kanssa kivoja, mutta ei niin kestäviä. H&m:n imetysvaatteet on musta olleet osa tosi hankalia, imetyskolo niin pieni, että kankaan reuna valuu vauvan suuhun koko ajan.
 
Nukkuma-asennosta, itse en oo kuukausiin enää pystynyt selällään nukkumaan, ja selkäkipujen ja huonovointisuuden takia en myöskään vasemmalla kyljellä. Päästä alkaa heittää ja henkeä ahdistaa jos yritän. Nukun siis vain oikealla kyljellä enkä usko että vasen olisi parempi mulle kun siitä kerran tulee huono olo. Paras asento on itse kullekin varmasti se jossa tuntuu parhaimmalta.

Imetysvaatteita, sain siskolta tyyliin 5 imetyspaitaa joilla aattelin alkuun mennä, näkee sitten käytännössä riittääkö se vai tarviiko lisää.

SAGA-näyte, mulla otettiin se synnärillä silloin kun jouduin sinne kipeiden suppareiden takia, en tiedä olisiko muuten otettu.

Rödluvan ja kohdussa kävelyharjoituksia tekevä Beetakingi 34+0 *poks poks*
 
POKS 34+0

Mame31, siinä näytteenottopuikon päässä on luultavasti siis myös korkki: siis otat geeliputkesta korkin pois, ja se korvautuu sit sillä vanupuikon päässä olevalla korkilla. Meillä ei oo mitään puhuttu tuosta näytteestä myöskään

Kokoarviotakaan ei myöskään mulle kai tehdä, ainakaan ei ole mitään sanottu. Tietääkseni en ole enää menossa äippäpolille ollenkaan jos ei mitään erityistä ilmaannu...??? Täälläkään ei oikeen mistään kerrota mitään.

Nukkumisasennot: itse nukun kaikissa asennoissa, selällään, mahallaan, molemmilla kyljillä, kaikki tuntuu hyvältä. Se vauvan vaarantuminen selinmakuulla perustuu laskimopaluun heikkenemiseen siinä asennossa (vauva painaa alaonttolaskimoa), mutta sen kyllä tosiaan huomaa omassa olossa ennen ku vauvalle ehtii käydä mitään. Kyllä kroppa kertoo:)

Lähtiskö kauppaan vai nukkuisko vielä hetken, hmmm...

Julia_ 34+0
 
mulle vissiin selitetään kaikki liianki tarkasti :p

se streptokokki-näyte pitäis olla nykyään käytäntö joka paikassa. multa se otettiin siel ä-polilla.

selällään pystyisin olemaan,mut mulla alkaa jonki ajan päästä juilimaan pitkiä selkälihaksia.
ja kumpikaan kyliasento ei tuota ongelmia,oon vaan huomannu,et öisin useimmin oon oikeella kyljellä...

mulla on imetyspaitoja ja-liivejä monia. löytyy lyhythihaísia,pitkähihaisia ja toppeja. liivelä on sit kaarituella,ilman ja myös toppimallisia. tuli vähän tuon taaperon aikaan hankittuu :ashamed:

pitäs vissiin mennä puuron keittoon. oon heränny jo ennen kuutta,nälkä alkaa olla...
 
Streptokokki-näytteestä ei oo missään raskaudessa puhuttu eikä tietääkseni edes otettu. Eikä nytkään tuosta mainintaa oo tullu, että pitäs ottaa.

Nukkuminen pakko myöntää, että täällä nukahdetaan parhaiten selällään ja sitte yöllä kyllä useimmiten herään kyljellään. Molemmilla kyljillä on vaikee nukahtaa kun tuntuu, että vauva painaa joka asennossa. Välillä sitä jo toivoo, että olis maha hävinny, pääsis nukkuun mahalleen :D

imetysliivit tilasin just muutamat netistä. Entisiä ei oo tallessa ollenkaan. Imetyspaitoja tai -toppeja en oo ikinä ostanu, vois kyllä ehkä kokeilla tän kanssa, muta tarvii nyt kattoo mitä tekee. Yöksi tilasin sellasen kaarituettomat liivit, eipähän ainakaa paina mistään kohtaa.

Jaa-a, saa nähdä mitä tälle päivää keksis... Tekis mieli lähtee naapurikaupunkiin kierteleen, katteleen ja syömään. Autonkin kävin lämmitykseen laittamassa kun oli pakkasta. En vaan tiiä onko mies lähdössä kaverinsa pajalle tekeen jotain ni varmaan jää lähtemättä kun ei itekseen oo kivaa lähtee pyörimään tuonne. Itekseen kun saa kaikki arkipäiviskin olla ihan tarpeekseen, tylsää...

Jabadaba77 ja 34+6
 
Kiitos ihanaiset! arvasin, että täältä irtoaa vastaus kaikkeen :):heart:
Taisi terkka sanoa, että on vuodenalusta tullut täällä pakolliseksi kaikilla, ja vuoden alusta myös alkanut se kotona testin otto.

Mukavaa Lauantaipäivää ja isienpäivää huomiselle!!
 
Hei!
Löysin ihan muutama päivä sitten tämän foorumin ja ketjun. Mukava oli lueskella muiden odottajien ajatuksia ja kokemuksia.

Itse olen 30-vuotias ja odottelen pikkukakkosta, tytöksi ovat katsoneet. Isosisko onkin jo reipas 7-vuotias koululainen, niin ollaan tähän asti selvitty ilman mustasukkaisuuksia. Päinvastoin vauvaa jo odotellaan kovasti saapuvaksi.
Tosin olen jo reilu kuukauden ollut sairaslomalla ja lepohoidossa. Näistä 3ensimmäistä viikkoa Kys:llä nyt viikon verran kotona. Jouduin osastolla varkain lyhentyneen kohdunkaulan takia rv28+4. "varkain" siksi, kun en ollut mitään isompia oireita kokenut. Onneksi sattui Äitipolin kontrollikäynti sopivasti, niin saatiin tilanne haltuun. Alottivat osastolla päivittäisen supistusten estolääkityksen (tabletti) ja antoivat kortisoni piikit vauvan keuhkoja vahvistamaan.
Huomenna tulisi rv33 täyteen ja tarkoitus on kerätä viikkoja kasaan mahdollisimman paljon. Laskettu aika on 30.12, mutta eipä tämä raskaus taida sinne asti mennä. Esikoinenkin syntyi jo rv37+6 ja hujauksella maailmaan, synnytys kesti silloin hieman yli 4h. Sen takia lääkärit nytkin varoitelleet, että ei pidä jäädä kotiin odottelemaan jos alkaa supistelemaan.
No näillä nyt mennään, viikkoja kuitenkin jo hyvin kasassa verrattain siihen kun tilanne huomattiin.
Nyt tulikin jo paljon teksiä ja tarinaa. :)
 
Viimeksi muokattu:
Saunomisesta, en itsekään kovinkaan kovista löylyistä välitä, mutta jaksaisin istua saunassa ties miten pitkään. Liian pitkään, vaikka mukavaa asentoa ei enää löydykkään :D

Nukkuma-asennoista , hyvä kuulla, että on muitakin, jotka vielä nukkuu selälläänkin. Mulle oikea kylki on paras asento, mutta joka paikassa toitotetaan sitä vasenta kylkeä. Ei vaan tunnu hyvältä, kun paikat tulee kipeiksi. Odotan kyllä kovasti, kuten joku muukin, että voin taas nukkua mahallani :D

Streptokokkitestistä, en ole kuullut, että täällä automaattisesti testattaisiin. Mielelläni haluaisin testattavaksi, kun supistuksia on ollut niin kauan ja paljon ja eikös tuo streptokokki voi aiheuttaa niitä. Kukaan ei ole testiä edes ehdottanut, vaikka olen kysellyt supistuksista.

Viime yö meni ihan valvomiseksi kipujen takia. Nyt olo on ihan hyvä niin kauan kun hautoo selkää kauratyynyllä. Selkä on aivan rikki. Tekee varmaan tuo joka yö samassa asennossa nukkuminen ja tämä painava maha. Miten se voikin painaa näin paljon?

Mitähän vielä piti kommentoida, kun ei taas muista... Nuusku82, tervetuloa :)
 
Hyvät viikonloput ja huomiset isänpäivät kaikille!!:)

Tuosta Streptokokki-näytteestä, oma terkka sanoi, että se kaikilta otetaan ja itseltä se otettiin silloin kun kävin lääkärillä tarkastuksessa niistä supistuksista, ei siis tarvinnu ite ottaa.. Tuloskin on jo tullut, negatiivinen..

Selällään nukkuminen, tykkään nukkua selällään ja välillä se on vielä onnistunutkin.. Taitaa olla vauvelin asennosta kiinni, että kestääkö selällään oloa vai ei.. Ihana kuitenkin, jos välillä saa hetken koisattua niinkin..:)

Imetysliivit on yhdet, lisää hankitaan jos tarvetta.. Just kattelin netistä noita imetyspaitoja, mutta jotenkin kalliilta tuntuivat.. Jäivät siis vielä tilaamatta, mutta saas nähdä pitääkö vielä tilata.. Esikko syntyi kesällä, joten häntä oli helppo imettää vähän toppia nostamalla, talvivauvalle varmasti joku imetysversiopaita oliskin kätevä..

Saunomisesta, rakastan saunomista ja kunnon löylyjä..:) Vähän on pitänyt ottaa varovaisemmin, että jaksaa vielä pestä ittensä poiskin, mutta ei paljoa... Saunomisesta tuli mieleen, että oltiin eilen tytön kanssa uimahallilla ja voi, kun olikin ihana lillua vedessä, ei tuntunut maha, ei mitkään lonkkakolotukset.. Hetken oli autuas olo, varsinkin rentouttavissa poreissa, jotka hiero rasittuneita jalanpohjia..:p

Sofi ja ekavekara esu 36+4

Muoks..
Nuusku piti toivottaa pinoon tervetulleeksi..:flower: Meillä on kanssa vähän vanhempi jo esikoinen, 9vuotias..
 
Viimeksi muokattu:
Heippa, osaisitteko sanoa, mistä ne kipeät "sukkapuikko"kivut johtuvat? Mulla oli tänään aamulla koiria kävelyttäessä järkyttävän pistävää kipua alavatsalla. Melkein jouduin pysähtymään välillä, ja kävely oli todella hidasta. Alkoi jännittämään, että mitähän siellä masussa tapahtuu(????)

Kantapää on bongattu täällä pari kertaa, kun on vissiin vauvalla ollut omat joogasessiot meneillään :) Aika hassun näköistä, kun mahasta nousee uloke :D

Meillä kun on laskettu aika joulukuun puolivälissä, niin olen tässä nautiskellut joulusta varmuuden vuoksi etukäteen. Joulutorttuja on tullut syötyä, ja tänään keitin riisipuuroa aamupalaksi, mitä mieskin innostui syömään. Nam, olipas taas hyvää pitkän tauon jälkeen.

Nyt pitäis alkaa kasaamaan lipastoa vauvan vaatteille, jotka ovat jo aika kauan odottaneet nyssäkkäkasassa pesua ja viikkausta omalle paikalleen. Vauvan tulo alkaa pikku hiljaa konkretisoitua, kun viikot vähenee. Paniikkia ei kuitenkaan ole, kiitos äitiysloman, mikä alkoi viime viikolla, jeeeee :cool:

Voimia kaikille, jotka vielä kärvistelevät duunissa!!!

Rauhallista viikonlopun jatkoa,
BoB 35+1
 
Minulla oli esikoisesta Streptokokki. Näyte otettiin sairaalassa, kun synnytys käynnistyi (esikoinen ei silloin siis syntynyt vaan saatiin synnytys pysäytettyä). Nyt näyte otettiin silloin, kun olin sairaalassa vuodelevossa. Tulos oli positiivinen.

Oman terkan kanssa joskus kuukausia sitten puhuin asiasta, eikä hän mitään maininnut, että se kaikilta otettaisiin vaan kehotti pyytämään, että minulta se otetaan äitipolilla, jossa kävin säännöllisesti kontrolleissa.

Streptokokkia ei yritetä edes lääkkeillä poistaa raskauden aikana, kun se uusii niin herkästi. Turha syödä monia antibioottikuureja raskausaikana, jos ne ei tehoa. Sitten synnytyksessä tieto positiivisuudesta on tärkeä, jotta osataan antaa antibiootti silloin synnytyksen aikana. Tällä estetään pöpön siirtyminen vauvaan. Äidillehän pöpö ei aiheuta mitään, mutta vauvalle voi olla pahakin. Toki joillekin (harvoille) pöpö saattaa aiheuttaa ennenaikaisia supistuksia, mutta ei läheskään kaikille positiivisille.
 
Tervetuloa Nuusku! Jos haluat tietojasi tuohon ekan sivun listaan niin ilmoita siitä täällä tai mulle yv:nä, ja laita viestiisi ne oleelliset tiedot mieluiten punaisella ja boldattuna niin huomaan sen ;) Ohjeet siihen löytyvät ekan sivun listan ihan lopusta jos on tarpeen.

Tänään koottiin pinnasänky :) Petasinkin sen valmiiksi mutta laitoin sellasen suojamuovin petivaatteiden päälle ettei pääse pölyyntymään :) Harmiksi vaan selvisi että mun ostama kissaverkko ei toimi ollenkaan, se on sellanen yhtä palaa oleva verkko"huppu" joka vedetään pinniksen päälle. Tarkoittaa siis että aina jos haluaa vauvaan yhtään koskea niin koko verkko pitää kuoria pois sängyn päältä. Tosi epäkäytännöllinen, harmittaa että menin ostamaan :mad: Mutta pakkauksesta ei käynyt ilmi että se on sellainen, luulin että olisi ollut sivusta avattava (jos itse suunnittelisin kissaverkon, siinä olisi sivussa joku vetoketjullinen läppä mistä pääsis tarvittaessa käsiksi vauvaan ilman että tarvii koko p...aa repiä sängyn päältä pois. Luulis että joku olis sellaisen jo älynnyt suunnitella, mutta näköjään ei :stick:). Kun pinnis tulee meillä ihan sängyn viereen ja siinä on laskettava laita niin tarkoitus olisi ettei esim. yösyöttöä varten tarvis välttämättä itse edes nousta sängystä. Ja jotain kireetä verkkoa kuoriessa joutuis todellakin nousemaan ja näkemään paljonkin vaivaa. No, päätettiin nyt miehen kanssa että jätettiin se verkko pinniksen päälle nyt, jotta kissat tottuu siihen että pinnikseen ei pääse, ja otetaan se pois sit kun vauva on syntynyt ja katsotaan että yrittävätkö silloin enää edes päästä pinnikseen. Jos yrittää niin pitää keksiä jotain. Tulipas pitkä sepustus yhdestä kissaverkosta, mutta harmitti niin :headwall: No, anyways oli tosi kiva nähdä pinnis koottuna ja pedattuna siinä odottamassa :D

Miten muuten te muut joilla esikoinen tulossa, aiotteko antaa miehelle isänpäiväkortin tms? Itse ajattelin antaa kyllä kortin (mutta en lahjaa), koska jotenkin tuntuu hölmöltä ajatella että toinen olisi isä sitten vauvan synnyttyä - joka voi olla jo parin viikonkin päästä - mutta ei muka nyt. Jos vaikka BK kuolisi kohtuun tänään niin pitäisin meitä kyllä lapsensa menettäneinä vanhempina ennemmin kuin alunperinkin lapsettomina, jos tajuatte mitä tarkoitan. Kun muksu on jo niin kookas ja möykkää tuolla kohdussa niin että näkyy ja tuntuu niin koen kyllä itseni sen äidiksi ja mieheni isäksi. Tai näin nyt itse olin miettinyt.

Rödluvan ja Beetakingi 34+1
 
poks 35+0 :)

Isänpäivä en oo ostanu tuolle tulevalle isukille mitään. Juteltiin tuosta ja päätettiin ettei juhlita nyt mitenkään. Sitten ensi vuonna vasta kun lapsi maailmassa. Omalle isälle lähettelin kortin ja soitan sitten päivällä myöhemmin.

Yöllä taas heräilty supistuksiin, yllättävän kipeää teki. Mutta onneks ne loppu ja nukahdin takasin.

Nyt aamupalalle :)
 
Heippa! Oon sivusta aina välillä seurannut teidän ketjua mutta en ole saanut ikinä aikaseksi kirjautua ja tulla mukaan höpötteleen... Nyt on aikaa vaikka muille jakaa niin nyt oli hyvä hetki tulla jättään terveiset edes... Meidän vaavi tosin on jo syntynyt, on nyt viikon ikäinen, syntyi siis 5viikkoa etuajassa, pikkunen on tänää saavuttanut syntymäpainonsa 2325g :) keskolassa vielä pötkötellään ja odotellaan että vauva vähän voimistusi ja jaksaisi alkaa syömään koko "aterian" itse, sitten me pääsemme kotia sisarusten luo :) kaikkea hyvää teille loppu odotukseen, toivottavasti pääsette ns. hyville viikoille ettei tarvitse kökkiä viikkoja sairaalassa, vaikkei tämä paha ole mutta ei kotia taida voittaa mikään :)
 
Fionalle onnittelut vauvelista! :heart: ja Nuuskulle tervetuloa mukaan :flower:

Isänpäiväaamu aloitettu korttien ja aamiaisen viemisellä sänkyyn isälle =) sitten onkin palattu normaalikuvioihin, eli flunssaisten lapsien hoiteluun ja oksennusten siivoiluun kun keskimmäisellä ei mikään kestä sisällä ton yskän takia :x

Nukkuma-asennoista ainoa miten pystyy jotenki nukkumaan on vasemmalla kyljellä ja tyynyt viriteltynä jalkojen väliin ja mahan alle. Mein sänky ei oo mitenkään luotu samassa asennossa pitkiä aikoja makaamiseen, joten yöt alkaa olla tosi surkeita..selällään en oo aikoihin pystyny nukkumaan enää huonon olon vuoksi.

Nyt ois työtkin tehty tältä erää ja ens viikko menee vielä opiskellessa mut sit perjantaina alkaa äippäloma :) jippii!

Meillä on kaikki järjestelyt vauvaa varten edelleen alottamatta ja lasten huonejärjestyskin muuttamatta :ashamed: yksin kun en oikein noita huonekaluja uskalla käydä repimään ja mies ei meinaa kiinnostua urakasta oikeen millään. Vaatteetkin pitäis pestä mutta kun vaatekaappi/lipasto puuttuu niin ei ole niillekään paikkaa minne laittaa..toivottavasti vauva malttaa vielä ainakin sen 4 viikkoa masussa oleskella niin eiköhän sitte ala hommat olla mallillaan jo :D onneksi mitään ei kuitenkaan tarvi ostaa enää kun kaikki on ollu valmiina noilta isommilta jääneenä.

Hyvää sunnuntain ja isänpäivän jatkoa kaikille tasapuolisesti ;)
Minttis ja mininen 34+1
 
Viimeksi muokattu:
BoB, voisiko olla jotain kohdun kannattimien kipuja tai liitoskipuja? Mullakin on ollut välillä vastaavanlaisia ja helpottaa, kun hidastaa vauhtia ja ottaa rauhallisemmin.

Isänpäivää meillä ei vielä tänä vuonna vietetä. Ensi vuonna sitten :) omien isien luona käydään kahvittelemassa, mutta muuten vietetään normaali sunnuntai.

Fionalle paljon onnea vauvasta! Toivottavasti kotiudutte pian :)

Valmistelut meillä alkaa olla hyvällä mallilla. Pinnasänky on koottu, mutta ei vielä pedattu. Vaunut ja turvakaukalo on olemassa ja vauvanvaatteet ja lakanat pesty. Kyllä meiltä vielä puuttuukin paljon. Vaatteita on ostettava lisää, tutteja on vasta yksi, tuttipulloja ei ollenkaan. Vaippapakettikin meillä on, kun anoppi kävi tuomassa :D lisää niitäkin on ostettava, ettei tarvi jouluruuhkissa juosta ostamassa.

Missä Madicken? Siirtyiköhän sektio jo perjantaille, kun ei ole näkynyt ja muistelisin haaveilleen, että leikkaisivatkin jo perjantaina, jos maksa-arvot on pielessä. Nytkö näitä alkaa putkahtelemaan :D
 
Oon ollu taas vähän laiska kirjoittelemaan tänne..:ashamed: Mutta ei meille kyllä mitään erikoista olekaan tapahtunut. Ostettiin se lämpöpussi, kun aiemmin siis pähkäilin että ostaakko ollenkaan toppapukua tjs vai riittäkö pelkkä äp:n puku.

Nukkumisesta olenko minä ainut joka pystyy nukkumaan ihan miten päin tahansa? :eek: En siis tietenkään mahallaan, mutta kummallakin kyljellä tulee nukuttua, joskus myös selällään (en tosin ikinä ole osannut nukahtaa selälleen, mutta joskus kyllä herään siitä asennosta)

Minuun on iskenyt kamala siivous vimma! Joka päivä imuroin sängyn ja kaikki huoneet läpikotaisin, pyyhin pölyt ja kaikkea mahdollista! Eikä edes koske mihinkään =) Olen ilmeisesti aika onnekas. (koputtaa puuta..:whistle: )
Oli minulla jotain muutakin asiaa, mutta unohdin jo..huoh.

helmeri & toukkis 34+6 (huomenna poksuu:heart:)
 
*Pihla*, ei vielä toivoakaan... Neuvolasta piti soittaa torstaina jos arvoissa vikaa mutta ei mitään ole kuulunut eli eiköhän nuo ole ok. Vaikka parina viimeisenä yönä on taas saanut herätä ja nousta ylös kun ei kestä tuota kutinaa.

No, 11 yötä enää.
 
pihla ei niitä vaippoja kannata kauheasti hamsteria etukäteen. Vauvoissakin on eroja: meillä ei esikoiselle käynyt millään pampersit vaan tuli ihottumaa niistä. Kuopukselle ei taas Liberot sopineet vaan falskasivat eli kantsii koittaa sairaalassa ensin kun sieltä kuitenkin yleensä saa molempien firmojen paketit.
 
Madicken, tosi kurjan kuuloinen tuo kutina. Ei kuitenkaan ole enää pitkä aika odotusta jäljellä ja toivottavasti kutina loppuu vauvan synnyttyä. Odotan sun uusinta sektiokokemusta, kun itseä on nyt alkanut jotenkin tosi paljon pelottamaan se mahdollisesti edessä oleva sektiokin. Hyvinhän ne yleensä menee, mutta kai nuo aina jollain tapaa pelottaa.

Täällä puuttuu siivousinto vieläkin ihan kokonaan. Osittain kivutkin varmasti vaikuttaa. Ja huonot yöunet. Niiden yhdistelmä vie aika hyvin kaikki mehut. Viime yönäkin valvoin yli kolme tuntia hyvää asentoa etsien. Hyvää harjoitusta vauvaa varten :p

Malttamaton, kiitos vaippavinkistä :) ei tullut mieleenkään, että niissä voi olla noin suuria eroja eri merkeissä.
 
Viimeksi muokattu:
Nimi meilläkin jo valmiina. Just tuolta väestörekisterikeskeksen nimi palvelusta katsoin, että 2000 luvulla oli kastettu vain 6 saman nimistä. Meillä pojillakin sen verran harvinaiset nimet, että tuskinpa tulee toista vastaan. :) Toiset nimet on listailtu valmiiks, ja mun puolesta mies saa niistä valita sopivat. Meilläkin ollut tapana laittaa jo ilmoituksessa vauvan syntymästä se nimi siihen, vaikka meillä myöhemmin kastettu onkin. Saa sitten sukulaiset olla ihan kaikessa rauhassa järkyttyneitä meidän hieman erilaisista nimimieltymyksistä. :)

Mulla piti olla kokoarvio keskus-sairaalassa viikolla 38, mutta nyt siirtyikin jo viikolle 36. kun vauva oli kääntynyt perätilaan.

Kyllä minä ainakin käyn saunassa ihan normaalisti. Tosin meillä käydään tuolla rantasaunassa koko kesä ja siellä on niin ihanat puu-lämmitteisen saunanlöylyt, että tuo sähkösauna ei näin talvisaikaan kuivine löylyineen samanlailla nappaa. Mutta periaatteessa vois ihan samanlailla saunoa kuin tähänkin asti.

ON. Meillä vietettiin viikonloppuna nuoremman 2-vee synttäreitä ja melkoista haipakkaa oli koko eilinen. 12 alkoi juhlat ja viimeset vieraat lähti 21.30. Kyllä muuten nukahdin samantien, kun sänkyyn kellahdin. Eikä edes yhtään harmittanu, kun mies pisti insuliinit reiteen ja oli unohtanut ladata sen kynän. Eli joutui sitten pistään kahteen kertaan. Ei ollu eka kerta, mutta ei auta valittää, kun itsekkään en tykkää pistää, vaikka sokereita mittailenkin viidesti päivässä.

Onko monella niin "paha" rd, että joudutte pistämään? Ja jos joudut, niin onko jouduttu annosta nostamaan monta kertaa? Mulla aloitus annos oli 12 yksikköä, ja viikonpäästä se nostettiin 14 ja nyt on samalla menty jo useampi kuukausi ilman nostoja.

Nukkumisesta En pysty yhtään oleen selällään, kun heti tuntuu että tulee huono olo. Ja neuvolassa ääniä kuunneltaessa meinaa heti tulla okse olo, kun joutuu köllöttään selällään siinä pöydällä. Kyljeltä toiselle kääntelyä useamman kerran yössä. Kääntyileminen vaan on suht hidasta ja kivuliasta.
Ja voi AAAAh, mitkä jalkakrampit meinaa tulla aamuyöstä. Eikä edes magnesiumista ole ollut mitään apua. Kramppaako teillä muilla pohkeet tai reidet?


Mameliini ja Pulla 34+2
 

Yhteistyössä