Miehen ohjeistamisesta: Kyllä minun ainakin pitää jättää ohjetta, missä lämpötiloissa lastenvatteet, työvaatteet ja kestovaipat pestään. Minä ne normisti hoidan, mutta nyt on jopa omatoimisesti laitellu pyykkejä kuivumaan, kun on huomannu, että kone on pessyt. <3
Meillä on kissat ja koirat hoidettavana, jotka pitkälti mun vastuulla ja sitten vielä 1 ja 3 vuotiaat, tosin kohta 2 ja 4 vuotiaat pojan roikaleet. Isännän vastuulla ollut viimeaikoina vielä noi 60 kipaletta nelijalkaisia märehtijöitä tuolla pihalla ja navetassa. Että muistamista piisaa kyllä. (ja tästä tulikin mieleen, että mun heti pitää tehdä lomittajalle kirjallinen ohje navettahommista, se jäis kyllä mieheltä tekemättä. Olettais varmaan että kyllä se lomittaja muistaa, kun kerran sanoo jokaisen porukan ruokintamäärät.)
Toi meidän kohta 4 v on niin herkkä syömistensä kanssa, että jos sen lautaselle laittaa vääriä juttuja, se joko oksentaa tai ei syö ollenkaan. :O Että sillälailla. En kyllä epäile, etteivätkö pärjää, anopin on tultava kuitenkin avuksi että mies pääsee navettaan ja siis anopilla kokemusta 7 lapsesta, eli hommat hoituu kyllä
Niin ja jos lomittaja saadaan, niin mun toiveena olisi, että mies vois olla meidän seurana koko sairaalassaolojan, niin kuin edellisilläkin kerroilla.
Vauvan pipo Mä olen ihan ruskovillafani, joten meillä on se pikkuvauvan kypärälakki ja silkkimyssy. Ulkona siihen päälle laitan vaan retron Fredriksonin toppahatun. Se oli ensin hukassa ja ostin Reiman vauvahatun, sellaisen paksun (fleece sisällä, neulepäällä) kirppikseltä, niin kun pesin sen ohjeen mukaisesti, niin se oli ihan pilalla. Siihen päällisneuleeseen oli tullut koneessa 5 ihan valtavaa reikää. Ihmettelin kovasti sen laatua. Onneks kuitenkin löysin tuon oman lapsuuteni vauvahatun ja sillä mennään taas.
Ostin muuten vauvalle valmiiksi vihreän 62cm po.pin windfleecehaalarin, sellaisen ihanan vihreän, mutta nyt meille onkin tulossa tyttö
Joten jos jollakulla olis sellainen hyväkuntoinen vaikka mustana, ja olisi halukas saamaan vihreän, niin olisin halukas vaihtamaan. Kerkesin siis ostaa sen just paria viikkoo ennen ultraa, jossa selvisikin sukupuoli tytöksi. Nyt vähän harmittaa, mutta sillä mennään jos ei vaihdokkia löydy.
Nukkumiset. Meillä nukkuu nuo pojat omassa huoneessaan keskenään, tosin isompi hyökii meidän viereen lähes aina jossain vaiheessa yötä ja pienempi tulee perässä aamulla. Pienemmän tulon kuulee, kun laulaa kovaa matkalla, mutta isompi pääsee tuleen joskus niin yllättäen, ettei meistä kumpikaan huomaa mitään, kun vasta aamulla. Nyt olen sitten miettinyt, että pitäisiköhän tuohon makuuhuoneen ovelle laittaa turvaportti, sillä vauva kuitenkin jää joskus meidän väliin nukkumaan, kun ite nukahtaa imetettäessä ja sitten jos tuo yksi tulee unenpöpperössä, niin voi mennä vaikka vauvan päälle vahingossa...
Molemmat nukkuvat omassa huoneessa omiin sänkyihinsä. Joskus jäävät kiltisti sinne päineen ja jos joskus tulee huutoo, niin sitten minä tai mies menee koneelle vähäksi aikaa. Nyt on nuorempi ollut ilamn tuttipulloa kaks iltaa, joten jompikumpi meistä sitten auttelee vähän nukkumispuuhat alkuun. Ihmeellinen kyllä tuo, luopui tutista ja pullosta ilman suurempaa huutoa ja kiukkua. Tutti ollut nyt pois jo muutaman viikon.
ON. Eilen vietettiin koko päivä Tuurissa ja voi kun otti mahaan loppupäivästä käveleminen! Ihan tuntu että halvantuu, kun niin hirvee kipu nivusissa. Autossa istuminen sitten helpotti kummasti. Ja niin vaan oli hellyttävää katsella kun tuo pienempi halusi valita vauvalle tutin laatikkoon odottamaan. Ihmetteli vaan, miten voi olla niin pikkuinen tutti
Kuulemma pienelle vauvalle pieni tutti. Näinhän se menee.
Mameliini ja Pulla. (Viikkojen kulusta en ole selvillä)