Joulukuun toivevauvat 2012 *Elokuussa*

peppi eipä toi koppa oo tosta mihinkään katoomassa näillänäkymin että jos teillä sitten tarve vielä on niin hihkase :)

Inhottava yö takana!! En meinannu saada illalla millään unta kun tyyppi potkutteli masussa niin kovasti.. Yölläkin heräsin potkimiseen! Tosi kiva et on liikkuva kaveri, mut yöt voitais kuitenki nukkua hyvin!
Eilen tunnettiin miehen kanssa liikkeet masun päältä :heart: voi sitä liikutusta...! :)

Neljä yötä ultraan!
YP & Fantti 19+4 :heart:
 
YP, onnea liikkeistä, se oli meiläkin herkkä hetki kun mies tunsi liikkeet ekaa kertaa :)

Itkuherkkyyttä on täälläkin ilmassa, tunnistan kyllä vielä mikä on kohtuullista ja mikä ei mutta mun kyynelhanat näköjään ei kun alkaa valumaan kuvitelluistakin vastoinkäymisistä ja vääryyksistä :LOL:

Kävin tänään kokeilemassa taas onnistuisiko se työnteko ja eihän se onnistunut, heti selkä ihan jumalattoman kipee ja kivuliaita supistuksia :( Kävin sit terkkarissa ja sain kolme viikkoa sairaslomaa eli kuun loppuun. Kohdunsuuhun nuo supistukset ei onneksi olleet vielä vaikuttaneet, mutta pitää nyt ottaa ihan iisisti. Vähän kyllä hermostuttaa, yhdellä kaverillani aukes supistuksista näillä viikoilla kohdunsuu useampia senttejä ja hän joutui olemaan vuodelevossa koko loppuraskauden :O Semmoista en kyllä halua mutta tietysti teen mitä vauvan terveys vaatii.

Rödluvan ja Beetakingi 20+6
 
katoin FAKTA-kanavalta tuos aikasemmin "synnytyssairaala" ohjelmaa ja siin raskausmyrkytyksen takia joutuvat ottamaan kersarileikkauksella 25-viikkosen. tuli jotenki outo olo (en osaa paremmin selittää). siis sehän vauva oli saman kokoinen ku mitä mulla on ny masussa!! :O
jäi sit loppu kattomatta ,et selvisikö se vauva,ku nukahdin
 
Heissan...

Täällä eilen poksui 22 vko ja sairaslomalla oleilen nyt sitten 6-9 saakka ja toivottavasti myös sen jälkeen..

Onko teillä muilla vihlontaa mahassa kun jotain kyykitte tai kannatte tms..?
Mulla nytkin kun kauppakassit (5kpl) kannoin autolta sisälle ja purin ne ostokset niin taas vihlo niin per.....sti että.. Varmaan 10-15min vihlo niin ettei kärsiny etes poikia komentaa naapurin tontilta pois saati seisoa...
ei ole supistamista koska maha ei samalla kovetu, tai ainakin tunnen samalla liikeet..

Huolestuttaa, mutta onneks mieski ymmärtäväinen ja auttaa...

Ja itkuherkkyydestä.. en uskalla kyllä mitää nyyhky lffaan kahtoa ku varmaan hukuttas tänne talon sisälle kun rääkysin niin...

Joo mutta nyt syömään krokettiperunoita ja dippiä sekä kasvispihvejä..

Hyviä vointeja..

Vaavimasu ja valonpisara 22+1
 
Onnea taas kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille!

Itkuherkkyyttä on ilmassa täälläkin. Tänään piti urakalla purra hammasta, etten olisi alkanut vollottamaan kun saatiin parkkisakko.. :ashamed: :LOL:

Ootteko huomannu, että ensikuussa on Helsingissä ihmepäivät, missä on paljon vauva ja odotus aiheista juttuja.. ? Sattumalta eksyin niiden nettisivuille ja vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta tapahtumalta. Tervetuloa Ihmepäiville!

Vogue ja Taimen alku 22+4
 
Tunnen kyllä itteni välillä niin idiootiksi... tänään taas ollut liikkeiden suhteen paljon vilkkaampi päivä. Voisko joku puhua mulle vähän järkeä tämän asian suhteen :ashamed:

Jossain toisessa ketjussa oli puhetta mahan ympärysmitasta, oletteko mitanneet omaanne? Mittasin huvikseni ja tällä hetkellä näyttää 94cm, lähtötilanne oli jotakuinkin 65cm.

Itkuherkkyyttä en kyllä ole huomannut että olisi tavallista enemmän, tietynlaiset leffat ja ohjelmat nyt itkettää aina eli sen suhteen en ole huomannut että mitenkään herkempi olisin nyt. Muutenkin olo on koko raskausajan ollut melko normaali; ei pahoinvointia, ei mitään kipuja, ei mielialan heittelyitä, ei juurikaan suurempia mielitekoja kuin pieni makeanhimo.

Maanantaina töihin, ihme kyllä ei edes suuremmin v*tuta, varsinkin kun tietää että pari kuukautta ja sitten saa taas jäädä lomalle :) Miten muuten se lasketaan, kun äitiysloma alkaa 30 päivää ennen laskettua aikaa niin lasketaanko ne päivät siis ihan kalenteripäivien mukaan ma-su vai arkipäivien mukaan ma-la?

Wera_ 23+2
 
Pari päivää tässä sitten menikin..

Baby on Board- niinpäs näyttää oleva, harmi ettei ihan samaan sairaalaan. :)

No siis meillä meni vähän penkin alle toi 4D homma. Heti kun ruudulla alkoi näkymään jotain niin lääkäri hetken mutisi ja totesi että nyt on vauvan naama kyllä niin piilossa kun olla ja voi. No hetken aikaa katseltiin siis kaikkea muuta osaa mitä vaavelistä mikä näkyi, jalat, varpaat, selkäranka, kylkiluut yms. Sitten taas yritettiin jos saisi sitä naama puoltakin nähtyä. No lääkäri siinä aikansa taas tökki ja väänteli mun masua, ilman tuloksia.
Tässä välissä sitten todettiin että sielä on kuulemma 100 % tyttö tulossa. :) Tyttö ei ollut kuvaus tuulella, ei tainnu tukka olla hyvin silloin. Vielä lääkäri pyysi että jos nousen hetkeksi ylös ja kävelen ja vähän pomppisin, jos vauva siten vaihtaisi asentoa. Mutta taitaa olla äitiinsä tullu kun kovapäisesti pysyi tiukasti paikallaan. Tämän jälkeen lääkäri totesi että nyt ei kyllä onnistu ja pyysi meitä tulemaan 3vk päästä maksutta uudestaan.

Siis oli kyllä mukava lääkäri tuo Bruno ja selitti kaikki asiat todella hyvin ja tarkasti, vaikka suurin osa ajasta meni siihen että saataisiin vauva vaihtamaan asentoa. Omasta mielestä ehkä kuva mitä näkyi oli vähän '' raaka '' kun vielä vauva niin pieni ja heiveröinen. Naamassa luutkin ja silmä kuopat mitä nyt huonosti näkyi, muistutti ''pääkalloa''. Mutta toivotaan että 3vk päästä vähän kasvaneempi vauva ja valmis näyttäytymään kokonaan. :) Mielestäni sain kyllä tästä 4 D kerrasta enemmän irti kuin rakenneultrasta.
Joka sentin arvoista, vaikka harmitti että ei naamaa näkynyt, mutta ihana saada uusi aika.

Tänään olikin neuvola aamulla. Sielä vauvan puolesta kaikki hyvin, kohdunpohjan korkeus 22 cm ja hyvin löi sydänkin. Minä taas joudun karkkilakkoon ja vähän seuraamaan mitä syön, vaikka painoaa tullut vain 3kg herkutteluun nähden. Neuvolan tätsy laitto lähetteen sokerirasitukseen. :/ kuulostaa vähän hurjalta 12 h aikana 1 vesi lasi, kun normaalisti mulla jo menee yöllä lähes litra kun heräilen.

mimina ja tyttölupaus 22+ 0 POKS !
 
Onnea kaikille uusista ultrakuulumisista! :)

Juuri kun pääsin sanomasta ettei mitään vaivoja itellä oo esiintynyt, niin totta kai niitä on nyt sit rytinällä tullu :D

Onko kellään ollu lonkkakipuja? Mulla molemmat lonkat kipeenä, varsinkin liikkeessä tuntuu pahalta ja tuntuu et kävelis ku ankka :D

Toinen vaiva on kävellessä/lenkillä alavatsalla (häpyluun yläpuolella) tuntuva kipu. Sitä on tosi hankala selittää, mut alavatsalla tuntuu tosi ilkeeltä ja tämä vain liikkuessa. Ihan ku joku siellä vatsassa jotenkin ärsyyntyis liikkeestä... ?

mimina, siis 3kg takia laittoi sut sokerirasitukseen ja herkkulakkoon? Kuulostaapa oudolta...

Ite oon kans menossa sokerirasitukseen syyskuun alussa ja mikään muu siinä ei juurikaan huolestuta kun se että pitää olla syömättä sillon aamulla. Nyt raskaana ollessa mun on pakko saada syötyä aamupala aika pian herättyäni, muuten alkaa heikottaa, joten toivon etten pyörry sinne terveyskeskukseen sillon.....

Enny 22+4
 
Enny: Minullakin on ollut noita kipuja. Heinäkuun alussa, kun aloitin työt, oli kaksi ensimmäistä päivää töissä todella tuskaisia, koska lonkia särki. Onneksi se sitten välillä on helpottanut. On myös ollut kipuja tuossa häpyluun paikkeilla ja sitä kipua on ollut useammin ja se palaa helpommin takaisin. Välillä kyllä on kävely ollut todella vaikeaa, mutta onneksi hyviäkin päiviä vielä ollut.

Tänään näin ihan selvästi, kun vatsani heilahti potkun voimasta. Kauan liikkeitä sai odottaa ja nyt se pikkuinen antaa sitten kunnon potkuja. Miehenikin pääsee kyllä kohta tuntemaan niitä liikkeitä, kunhan vain saattuu olla lähellä silloin olemaan. :)

Peppi1981 ja Sykerö 22+4
 
Viimeksi muokattu:
vaivoista nyt parin viikon sisällä on ruvennu tuntumaan että on raskaana =) Maha on tosi ylhääl ja tuntuu että happi loppuu kesken jos vähänkää koventaa tahtia. Sit painaakin jotesakkin mut siihen on tukivyö helpottanu pikkusen, on vaa aika surkea toi vanha venyny tukivyö. SIt ku puistoon kävelee pojan kans sen 200metriä nii tulee supistuksia . esikoisesta ekat supistukset tuli synnytyksessä mut täytyy vaan uskoa et se on normaalia. 6kg oli tullu painoakin eli saman verran ku esikoisesta näillä viikoilla vaik oon syöny sata kertaa terveellisemmin ku silloin, se otti ihan tosissaan päähän koska kuvittelin et terveellisemmillä ruoilla ei olis sitä painoa tullu ku pari kiloa. Mut kai se vaa pitää hyväksyä et niitä kiloja on taas tulossa ku ei tota liikuntaakaan voi lisätä ku tuntuu et kävelystäkin seuraa hukkumiskuolema ku hengästyttää ja supistaa. Mua ei yleensä nää ulkonäköasiat stressaa mut kiloja on ihan tarpeekseen jo omasta takaa et melkein voisin saada nyt itkupotkuraivarit tästäkin hyvästä. Ja siis mitään hormonaalisia tunneheittelyitä mullahan ei oo ollu =)
turvakaukalosta saatiin kaverilta brion telakallinen turvaistuin mistä oon tosi kiitollinen. edellinen ei ollu telakallinen ja oli kyllä aika pelaaminen turvavöitten kans ku ollaan kumminki paljon liikenteessä.
hankinnoista Vaunut pitäis vielä ostaa mut tuntuu et remontteihin uppoaa tota rahaa ihan tarpeeks. Parvekevaunut meillä on mut jotkut pikkusen siistimmät jos löytäis. 300euroa olis meidän budjetti mikä noihin käytettyihin oltais valmiit laittamaan.pitää pikkuhiljaa ruveta tori.fi tai keltasesta pörssistä kyttämään jos jotku siistit ennen joulua löytäis... Hoitopöydäks aijon tuolta vintiltä vaan maalata yhden puisen pöydän ja mies lupas jotku reunat kyhätä siihen. muovitettu pehmustepatja siihen onkin jo olemassa..
 
4D ja Bruno ite en siis oo käyny, mut kuullu pelkkää hyvää! Ystäväpariskunta kävi rakenneultrassa, eikä siellä selvinny mitään ja heille jäi muutenki p*ska maku suuhun.. He meni sit Brunolle ja siellä selvis et sikiön sydämessä näkyy "jotain". He saivat sitten uuden, ilmaisen ajan ja siellä sitten selvisi että tyttö tulossa ja sydän vika!
Bruno oli kyllä todella asiallinen ja asiansa osaava!

Itse elättelen toiveita, että päästäis 4D ultraan, kun sellanen vehje tossa EKKS äippäpolilla on.. :)
 
itkuherkkyys Vaavimasu en suosittele katsomaan nyyhkyleffoja, täällä nimittäin katottiin yks ilta, ja hyvä ettei tarvinnu hakee jotain kulhoo alle:D Kyllä riitti itkeminen vähäks aikaa. Ja olisko ollu viime viikolla kun luin Tarja Halosen Rontti-Kissan kuolemasta, niin mä itkin kun hullu.. Että sellasta täällä. Ja meinasimpa eilen ku käytiin ostamassa tapetteja pikkuisen huoneeseen, ja ei löytyny siitä liikkeestä sitä mitä oltiin katottu sit aikaisemmin, niin meinasi ja tulikin itku kun ei ollu. Onneks muualla sit oli. :D

Vaivoista Mulla ei oo kauheesti (tähän mennessä) muita vaivoja ollu ku toi polvi(mikä meni kerran treeneissä) on ruvennu hiukan vihottelemaan, mutta ei vielä onneks pahaste. Tosin asiaa ei yhtään helpottanu se että edellispvänä oltiin yli 6h särkänniemessä.. :D

Rakenneultra oli tosiaan eilen, ja olipa muuten yllätys kun aamulla heräsin ja menin hampaita pesemään ni tuli kunnon potku, ja vielä ensimmäinen ja ennen rakenneultraa<3

'Joulukuussa meitä ompi kolme,
Äiti, isi ja pieni Tyttö.'

Eli mulle vois päivittää tyttölupaus

Susanna#1 & LillaMy 20+5 <3
 
  • Tykkää
Reactions: Tupuna ja vauvaton
Poksuu ja paukkuu taas :heart:

Vaavimasu
Täällä on tuota vihlontaa kun vähänkin jotain painavaa kantaa.
Minä en oo vähää aikaa suostun enää mitää painavaa kantaa, pari kertaa kannoin pyykkikorin toisee kerroksee ja kauppakassin. Hyvä ettei itku tullu ku koski ja kolotti ja tuntu et happi loppuu.
Muutenki on nyt saanu kärsii tost selkäkivust, mikä välil on ihan helvettii. :(

Nytki vissii pitäis palata pariks kuukaudeks koulun penkille, mut tiiän kyl jo nyt et minust ei oo siihe. se et istun ensiks tunnin bussis tai et juoksen (juu en) aamul aikasin siihe + kävelen sinne kouluu, ni itku tulee jo pelkäst ajattelust.. Ei siin muuta, mut toi selkä, tuskaa tekee kävellä jo lähikaupalle n. 500m.

Itkuherkkyys
En oo tainnu kattoo viel mitää semmost et alkais kyynelkanavat vuotaa :D

Liikkeet
Liikkeet näkyy ja tuntuu päältä päin. Mies on jo pariin kertaa miettin et onkohan sil kaikki hyvin kun noin kovast heiluu menee :D
Potkui tulee aamust iltaa ja yöhön. Esikoista piti tökkii monta kertaa päivässä kun ei tuntun oikein potkui, tätä ei kyl tartte, oon vaa miettin et koskahan se nukkuu vai pyöriikö unissaaki :LOL:

Tänää oli oikeel puolel alhaalt vattaa koko päivän kolottan ja sattu jo istuminen. iltasel tuos menin sit pötköttelee, ni oli vatta ihan kivikova siit kohtaa.
varovast sit vähä siint työnsin ni tuntu kyl ku siirty "möykky" kaueammas, loppu kyl kolotus ja ei o kovaka siit kohtaa enää :D Oli nähtäväst parkkeerannu tiiviist ittesä kiini siihe.

Ain00 & Milli 22+0
 
Jospa minäkin nyt yrittäisin aktivoitua kirjoittamaan, lukemassa olen kyllä juttujanne käynyt...

Ultrasta. Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! Itsellä ollut pitkä odotus rakenneultraan, joka on vasta maanantaina. Viikkoja silloin jo 21+5 eli aika myöhään mielestäni on. Toivon, että sukupuoli selviäisi, niin olisi mukavampi tehdä vaatehankintoja pikkuiselle, vaikka tärkeintä tietysti, että kaikki olisi hyvin :)

Liikkeitä on täälläkin alkanut tuntua hiljalleen enemmän ja enemmän. Luulen, että istukka on tuossa edessä, kun aika myöhään aloin niitä tuntea, vaikka kuitenkin jo kolmas lapsi kyseessä. Ne aiheuttavat stressiä, kun hiljaisia päiviä on välillä, eikä aina auta vaikka kuinka yrittäisi pientä herätellä : / No, jospa ne siitä hiljalleen voimistuisi...

Vaunut ja turvakaukalo on hankittu :) Ostin molemmat käytettynä huutonetistä. Meillä, kun on kaikki tavara kahden lapsen jälkeen laitettu kiertoon, joten kaikki muut paitsi pinnasänky on hankintalistalla. Vaunut ovat baby jogger city elite rattaat pehmeällä kantokopalla ja tällaiset siksi, että piti saada pieneen tilaan menevät, jos meinataan niitä kuljetella mukana. Viiden hengen perhe ja normaali viiden hengen auto ei ole ihan hirvittävän tilava ratkaisu... Mutta meinattiin yrittää mahtua kuitenkin. Kaukalo on cybex Aton telakalla ja tämä vaikuttaa erittäin näppärältä! Meillä oli ja isommilla lapsilla jalustallinen kaukalo ja sellaista voin enemmän kuin suositella!

Makeanhimo on valtaisa :kieh: Painoa on tullut monta kiloa, enemmän kuin kummassakaan aiemmassa raskaudessa, kääk. Musta taitaa tulla ihan valas...

Vaivoja ei ole oikeastaan mitään. Pitää olla tyytyväinen, kun monella monenlaista tuntuu olevan. No, ehtiihän tässä vielä kaikenlaista tulla.

Nyt pitäisi jotain ohjelmaa tälle ja huomiselle päivälle keksiä, että tulis maanantai äkkiä! Hyvää viikonloppua kaikille :heart:

Jouluvauva:) 21+3
 
Morjes :)

kaapo80 kippiksella myymisestä ressaili :) Mä oon erittäin paljon käyttänyt facebookin kirppiksiä. Oon myynyt omia vaatteita paljon, uusin koko vaate kaapin :D Neidin vaatteita olen myynyt ja turhia huonekaluja ym. Suht helppoa ja hyvin menee kaupan kun hinta on kohillaan :)

Turvakaukalo ostettiin käytettynä. Telakallinen oli ja yhdessä perheessä ollut kahdella lapsella. Merkkiä en muista :D Vaunut ostettiin kans käytettynä samoin kaikki muu sälä mitä on kertynyt. Kaikki on ostettu fb:n kirppiksiltä :D

Neuvolassa käytiin viikolla, ihan ok käynti, vaikka en vieläkään dikkaa siel käydä... RR oli kohollaan, virtsassa valkuaista ja reilusti turvotusta. Näyte lähti labraa ja oli puhdas :) Tää oli jo kolmas kerta kun neuvolan tikut sanoo tulehdusta, oiskohan niil hiukan vanhat tikut :D RR oli ehtoolla kotona 120/60 luokkaa kun pvällä neuvolassa se oli 150/90 luokkaa...

Itkuherkkyys täällä on ihan kaamea :( Itken joka päivä ja moneen otteeseen :( Ahdistaa niin paljon kun Taavin syntymä ajankohta lähenee, hän syntyi viikolla 23+3... Neuvolassakin taas paruin :/

Liikkeitä tuntuu hyvin :) Ekan kerran eilen huomasin et Iivari reakoi ääniin :) Olin Pyynikin kesäteatterilla katsomassa Kuuma Kesä '85, ja aina kun musiikki pärähti soimaan niin tää rupes sätkimään :D Ennen en oo huomannut moista. Oli muuten hyvä show :heart:

Meillä on ens viikolla taas ultra ja jänskättää... Ei onneks kauhean paljon. Nyt oikeestaan jänskättää se et antaako taas uutta aikaa. Tämä on kuudes kerta ultrassa ja jotenkin se aina lohduttaa ja helpottaa kun pääsee Iivaria kurkkimaan :) Meillä ultrat on tehnyt aina lääkäri. Ja neuvolassa selvis et lääkäri joka on meitä ultraillut on puljun pätevin :) Ollut alalla 20v, rauhoittava tieto :) Vaikka kyllä hänen puheista ym. on jo huomannut ettei hän ihan ummikko ole :D

Olisko Tamperelaisilla mielenkiintoa törmäillä esim siinä vaiheessa kun jäädään äitiyslomille?? Mulla itselläni on ystäväpiiri kaikkea muuta kuin "lapsellisia" ja olis kiva sit vauvelin kanssa törmäillä muihin äiteihin :)

~Pumpsi & Iivari 22+5~
 
POKS tulin taas poksumaan. :D Nyt kaikkien laskutapojen mukaan 20+0. :wave:

Tervetuloa vielä kaikille uusille pikkunyytin odottajille! :flower:

Itkuherkkyydestä: Täälläki pillitetty ihan urakalla. Kaikesta vois ny vääntää itkua. :'( Siitäki et itkettää. Lisänä yhdet hautajaiset, äiti käyttäytyny viime kuukausina tosi "kylmästi" ja muutama päivä sitten kissa putoamisen seurauksena halkaisi kitalakensa, lääkärin mukaan onneks "vain" hiusmurtuma. Oon porannu kissan antibiootin antamisvaikeutta, et oon nukkunu huonosti, et väsyneenä asiat ei suju, kahvit menee suodattimesta yli ku tippalukko väärin, laitan aikuisten hammastahnaa pienen hammasharjaan ja tulee huuto ja mulla itku. Tsempit kaikille "niiskuneideille"! :hug:

Makeanhimo: Karkkia ei tehnyt yhtään mieli alkuraskaudessa. Nyt oon mässyttäny kirpeitä hedelmäkarkkeja varmasti enemmän ku neuvola suosittelis. :popcorn: Ja rasvaista ja suolaista ruokaa eikä tarpeeks vihanneksia, ihan eri mieliteot ku aiemmissa raskauksissa. Pitäis skarpata. Tuudittaudun siihen uskoon et vauveli ottaa vitamiinit mun kropasta joka tapauksessa. Siitä en kyl ala ny poraamaan, snif. Oon lisäksi syönyt ku hevonen. Hieman ihmettelin kun neuvolassa sanoivat et paino ei oo noussut oikeestaan ollenkaan ja mennyt melkein "oppikirjan mukaan". :confused: No hyvä niin, on sit varaa alkaa kerätä turvotusta loppuraskaudessa (kuten edellisissä)... :kieh:

Oman raskaushormoonihermoilun keskellä ihanaa kun pikkuinen potkiskelee aktiivisesti, varsinkin aamuisin jos makaan hiljaa selälläni. Masussa on oikea futari! Mulla on jotenkin tosi vahva poikaolo. En keksi mitään järkevää syytä sille. Aiemmissa raskauksissa ei ollu "oloja". Onko teillä ollu tyttö/poikaoloa, oliko ultran veikkaus sama?

Lueskelin tilastojaki... Eka ja toka usein samaa sukupuolta, tai 2. ja 3. Toisaalla et yleistä saada samaa sukupuolta ku edelliset. Muualla et 2. lapsen kohdalla 50% todennäköisyys samaan sukupuoleen, 3. kohdalla 25%, 4. 12,5%, jne kun katsotaan tilastoja monilapsisista perheistä ja lasten sukupuolijakaumasta. Eri sukupuolta tulee sitä varmemmin mitä useampi lapsi. Vaik joka lapsen kohdalla edellisten sukupuolethan ei vaikuta vaan on fifty-fifty mahdollisuus, tai maailman tilastojen mukaan 49% tyttö - 51% poika.

Joskus kauhistuttaa onks tää "toiveajattelua" ku on jo kaks tyttöä ja tunnen oman tunnon tuskia. Tyttö yhtä tervetullut. Toivon vaan vauvaa ja et on terve ja kaikki menee hyvin. :heart:

Kaksi yötä ultraan on... :) Jänskättää ja oon ihan malttamaton. Ihana, ihana viikonloppu ja toisaalta tulispa jo maanantai ja iltapäivä.

Tupuna ja Pikku-Ruu 20+4 tai 20+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Vaavimasu ja Enny: mullakin ollut lonkkakipuja ja vihlontoja, varsinki jos kantaa jotain painavampaa tai rehkii siivotessa. Häntäluuta, selkää (päätä, nivusia, kylkiä) särkee välillä. Kolmannessa raskaudessa jo ennen puoltaväliä, aiemmissa voin suorastaan loistavasti ja vasta loppuraskaudessa jotain. Kai noi kuuluu vaan raskausvaivoihin, niin ne ihan varmasti neuvolas sanoo taas ku kysyn. Välillä tuntuu et niillä on se vakiovastauksena, rauhoitellaan meitä hermoilevia mammoja. :p Kai mitä useampi raskaus, sitä paremmin kroppa lähtee mukaan ja kivut tulee aiemmin. Tai sit oon vaan rapakunnossa. :LOL:

Liikkeistä , kikkakolmonen potkas oikein kunnon tömäyksen isänsä käteen kun kerroin miehelle et nyt potkiskelee tiuhaan, oikein volttisarja menossa. :D Mieskin ihan hämmästyi et melkoinen tirriäinen siellä kasvaa! Jos päivällä ei oo tuntunut liikkeitä, neuvolassa neuvoi juomaan ison lasillisen tuoremehua (=sokeria) ja menemään kyljelleen/selälleen hissukseen makoilemaan ja odottelee liikkeitä.

Tyttö-poika-testit: ootteko tehneet netin leikkimielisiä testejä sukupuolesta? Kiinalainen raskauskalenteri ennusti aiemmat lapset ihan pieleen. :LOL: Kokeilin ruokasoodatestiä (kuohuu=poika, ei kuohu=tyttö) ja punakaalitestiä (jos pissa keitetyn kaaliveden kanssa sinistä/liilaa=tyttö, punaista=poika). Miestä nauratti kun keittelin kaalia ja mittailin kaalivettä toiseen ja ruokasoodaa toiseen paperimukiin ja ramppasin vessassa. :LOL: Kaikkee sitä tulee tehtyä! Nää oli musta vaan niin hauskoja!

Turvakaukalosta: aikoinaan vertailin turvakaukalotestien perusteella tehtyjä Autoliiton arvioita: Turvaistuintestit - Autoliitto , tuolla uudet istuimet ja kaukalot vertailtu, musta tosi hyvä sivu! Meillä Britax/Römer (yhdistynyt merkki) Baby safe plus. Auto menee vaihtoon kun kaukalo mahtuu vaan eteen jossa turvatyyny (eli ei voi laittaa). Aikuinen ei mahdu taa kahden turvaistuimen väliin joten minä tai mies jäis pois kyydistä. Mies on auton vaihdosta innoissaan, pääs hyvällä syyllä vertailee autoja ja saa tehdä jotain "vauvan hyväksi" kun meiltä oikeestaan kaikki kalusteet, hoitotarvikkeet ja romppeet jo löytyy.
 
Viimeksi muokattu:
Enny Niin. Lähinnä oli sokereista hieman huolissaan. Kun mulla suvussa isän puolella ollut taipumusta aikuisiän diabetekseen, niin neuvolasta sanottiin että kuulun riskiryhmään saada raskaus ajan diabetes.

Eilen tuntui ensimmäisen kerran kunnon potkut, tuli oikeen sarjana. Mulla kans istukka tossa edessä, niin aika vähän aikasemmin selvästi mitään tuntenut. Harmi että mies ei kerinnyt tällä kertaa mitää tuntemaan vatsan päältä. :(

Vaivoista sen verran vielä että aamulla oli niin pirtee ja levännyt olo kun huomasin että heräsin ensimmäisen kerran vasta klo 6 aikaa aamulla, enkä 1.30 niinkuin yleinsä. Seuraavan kerran nousinkin ylös 10 aikaan. Näitä lisää!! :) Viimeiset 3 vk oon heräilly yöllä vähintää 4 krt ja sen jälkeen ollut vaikea saada unta.

mimina + vaaveli 22+1
 
poika/tyttöolo mullahan oli alusta asti poikaolo ja sieltähän poika on tulossa :)

joka muuten jytää ihan mahottomasti. tuntuu potkut jo tuos navan yläpuolella ja kaukosäädin hytkyy jos sattuu masun päällä just sillon olemaan :D

mä oon jääny koukkuun... tuoreisiin persikoihin nimittäin!!! ja ne vie karkin/suklaan himonki pois! just ostin taas rasian ja het piti kaks syyä :p

vaivoja ei ny oikeestaan viel oo. ootan millon liitoskivut alkaa. ne nimittäin oli ton taaperon aikaan ihan kauheet :O

en ny enää muista mitä muuta piti kirjottaa :ashamed: se on tää raskaudementia sellasta!!!

*muoks* näköjään kuulun "raskassarjalaisiin" mun masun ympärys seisaaltaan navan kohalta mitattuna huimat 122cm!! hui hitto :whistle: mitähän se on sitte 15 viikon päästä?!?!

 
Viimeksi muokattu:
tein uusinta mittauksen,ilman vaatekerrosta välissä ja se oli 118cm. myös sf-mitan otin ite ja se oli noin 22cm...

tässä oottelen,et alkais miesten keihään finaali. en oo muuten seurannu oikeestaan ollenkaan mut toi on kuitenki pakko kattoo :p
 
Täällä käyty ultrassa ja tervettä tyttöä siellä katseltiin.
Kaikki mitä pitikin oli kunnossa.
Joku mainitsi EKKS-- serkkuni vasta kävi siellä äitiyspolilla raskaudenseurannassa, eikä ollut kyllä ei edes 3 D vaan ihan perus ultra.
Samalla alueella 4D lääkärintekemänä yksityisellä maksoi reilu 250 e..- onkohan siitä se saatavilla se kela alennus, eli jäis jotain 170 ite maksettavaksi, tietääkö joku. Siihen varataan tunnin aika, ja erikoislääkäri eli kylhän se tietty maksaa.. mut kuulisin hinnoista mielelläni muiltakin..

ensi viikolla onkin taas jo neuvola, kela paperit, ja tässä saakin tyttölupauksen jäliltä muuttaa ihan "shoppailukatsetta"- kun silmä automaattisesti on kääntynyt vaan pojan vaatteisiin :) :heart:

mame 21+3
 
Viimeksi muokattu:
Mahanympärys Näytti olevan 91 cm. Kyllähän sitä on mittaa tullut, kun lähtötilanne on ollut joku hitusenpäälle 70 cm.. =)

Vaivoista Täällä on ajoittain lonkka- ja häntäluukipu aivan järjettömissä lukemissa. On täytynytkin välillä napsia särkylääkkeitä.

Tyttö- ja poikaolo Poikaolo täälläkin oli ihan alusta alkaen ja vahva poikalupaus saatiinkin. Ja siis esikoinenkin on poika.

Vogue ja Taimen alku 22+6
 
mame ei heillä siellä jatkuvassa käytössä ookan tota 4D ultraa, vaan heillä on yksi sellainen laite ja vain käsittääkseni yksi lääkäri, joka sitä käyttää.
Np ultrassa kysyin kätilöltä tietääkö hän lappeenrannan 4D ultrien hintoja niin silloin hän vaan vinkkasi että heillä sellainen laite on ja hyvällä lykyllä siihen voisi päästä! Meinaan kyllä tiistaina kysyä tätä mahdollisuutta :)

YP & Fantti 19+6 :heart: huomenna poksuu puoliväli!! :)
 
yöperhonen : juu, samaa tietoa sain, ja vielä just sen tarkennuksen, että se on vaan lääkärin käytössä. Ja koska EKKS:ssa rakenneultran tekee aina kätilö- ellei raskaus ole jotenkin erityinen, poikkeava, tai jotain lääkäriä vaativaa seurantaa tarvitseva, niin siksi ihan normi ultraukseen menevät eivät koko vehjettä ees nää..
- toivottavasti pääset,- oliko sulla mitään erityisjuttuja- jonka takia ois mahdollisuus saada se lääkäri kätilön sijasta ultraamaan.
Yksityisilläkin on hinnanero muuten siinä, tekeekö sen 4D.n lääkäri vai kätilö..
Itse ollaan menossa - ihan huvikseen kylläkin- näemmä nyt siihen lääkärin tekemään 4D ultraan :)
 

Yhteistyössä