**Joulukuun Pikkutontut TOUKOKUUSSA**

Muisku hyvä että liikkuva pikkuinen löytyi ja sait mielenrauhan :heart:

Mutta pakko sanoa että putosin aivan täysin jo puolessa välissä tekstiä ja nauruni vain kasvoi loppua kohden :ashamed::LOL:.
Kamala tilanne varmasti ollut, mutta lukiessa pääsen kuin Mr.Beanin maailmaan käsiksi :LOL:
(anteeksi jos pahoitan muiskun tai muiden mielen), tää oli vaan niin koominen juttu ja voin vain ajatella miten käsi neuvolantäti ollut "dildon" kanssa!!!

Täällä istutettu pihalle lisää kuunliljoja ja vähän muutakin, kanankakkaa heitin kanssa ja nyt se per*ele haisee koko ajan sisälle asti :D:x
Saa naapuritkin osansa tuulisena päivänä!
KYSYMYS: Meillä perjantaina töissä melontaa ja mietin että uskallanko moiseen osallistua? En tarkalleen tiedä miten se homma edes toimii mutta ajattelin että jos paatti kaatuu tms ettei vaan satu mitään :confused:
Sen jälkeen terassille käynyt kutsu ja kyllä taidan mennäkin, toivottavasti kasan ultrakuvien kanssa ja paljastan työkavereilleni asian todellisen laidan. Muutama jo tietääkin..

Mutta nyt uunilohen kimppuun, että saadaa päivällinen tänään. Sen kanssa lanttu/porkkana/peruna/valkosipuli muussia- on muuten HYVÄÄ :p
 
Hei,

oletteko kaikki menossa nt-ultraan ja verikokeeseen? Me päätimme olla menemättä, koska oletettavasti olisi hälyttänyt jo ikäni vuoksi, 37 v. Istukkabiopsiaan tai lapsivesipunktioon en olisi kuitenkaan suostunut, joten tuntuu "turhalta" myös pelätä hälyä.

Mielummin elän epätietoisuudessa loppuraskauden ajan kuin murehdin hälyä, joka aika useasti on väärä.

Mitä mieltä olette, olisiko sittenkin pitänyt varata aika seulaan? Nyt siis varattuna tavallinen ultra ilman niskaturvotusta.

Kiitos tuesta jo etukäteen!

Tevu, rv 9+1
 
Hei!

Muisku, kuinkahan monet naurut saat tosta tilanteesta jälkeenpäin!! :LOL: Oli sen verran hullu tarina :D

En ole pitkään aikaan kirjoitellut, tykkään seurata muiden kirjoituksia vaan. Ihania massu- ja ultrakuvia teillä :heart:
Itse olin tänään toisessa neuvolassa, sielä kuulin oman sykkeen, 80, ja sen takaa tuli ihana 160 syke iiik :heart: En tiennyt itkeäkö vai nauraa, olin niiiin onnellinen! Nyt on kuultu pikkuruinen, perjantaina ultrassa kun näkee niin on täysin varma kaikesta :heart:

Onko muita joilla otettu PAPA-koe gynekologisen tutkimuksen yhteydessä raskauden aikana? Minulta otettiin se ja nyt jälkeenpäin kuulin että se voi olla yhteydessä keskenmenoon, kääk!

Hulitus 12+3
 
Viimeksi muokattu:
PISTEPIRKKO ihan nopsaan vastailen... Sea-Band rannekkeita saa apteekeista, maksoivat noin 18 eur. Apteekin verkkokauppakin niitä toimittaa, jos ei itse pääse paikalle.

Aloitan jokaisen aamun oksulla, päivän mittaa kuvottaa kaikki mitä kummallisimmatkin jutut ja sitten illan mittaan kuvotus lähtee nousuun ja ilta päättyy taas oksentamiseen. Jaksamisia!
 
Tevu, sinun päätös miten haluat toimia. Pelkkä ultra ilman mittauksia on varmaan sinun juttusi- ainakin ymmärsin kirjoituksestasi niin :)

Itse olen mennyt kaikkien kanssa ihan tavalliseen nt-ultraan jossa mittaavat, tällä kertaa annoin myös eilen verinäytteen joka liitetään siihen mittaustulokseen. saas nähdä miten käy, aina "terveen" paperit olen saanut tai tiedon että mennyt kesken. En siis tiedä mitä odottaa torstailta.

Papa on ainakin kerran oetettu multa raskauden aikana ja silloin kaikki meni hyvin. En ole kuullut että liittyisi keskenmenoihin.. mä en enään luota mihinkään että mikä liittyy ja mikä ei, se on niin arpakauppaa että kenelle käy huonosti ja kenelle ei :confused:
Kaikille hyvää tottakai toivoo :)
 
Kiitos kaikille ihanista sanoista. Ainakin vielä oon ihan hyvällä mielin. Olin viime yön töissä ja luin monta sivua tosta seuloissa kiinni jääneiden ketjusta. Siinä on monella ollut paljon reilumpaa turvotusta kun meillä ja silti terve vauva tullut. Toivon vaan että istukkaverinäyte onnistuis, esikon kanssa on otettu istukkaverinäyte eikä lapsivesipunktio niin kun mä oon koko ajan kuvitellut.
Unohdin eilen kertoa että meillä näytti siltä että tää olis ollu kaksoisraskaus ja et toinen on jossain vaiheessa menny kesken. Olis ollu aika hurjaa et yhtäkkiä meillä olis ollu neljä lasta ja kolme niistä alle 2v.

Papa Esikon kanssa kävin joukkoseulassa joskus rv 18 paikkeilla, rv 20 tais olla se raja että papan voi vielä turvallisesti ottaa. Tai oli ainakin sillon 2005.

(.) Eka yövuoro raskautumisen jälkeen kun olo oli ihan hyvä läpi yön ja tänäänkin on vaan sellanen normaali väsymys eikä yhtään oksettavaa oloa. Ihanaa.
Ihanaa että muut ootte saanu hyviä uutisia ultrista.
 
neljäskö uskon että voit hyvillä mielin osallistua siihen melontaan koska eihän siinä mun ymmärtääkseni oo mitään sellaista jossa ois vaarana saada esim.iskuja mahaan tai kovaa rytkytystä.Mut tietysti jos haluat varmistuksen asiasta niin kannattaa soittaa neuvolaan.

Muisku mua kyllä huvitti mielikuva siitä ultrauksesta vaikka siinä tilanteessa se ei varmasti oo ollut yhtään koominen tilanne.Hienoa että pikkuinen innostui liikkumaan ja sait mielenrauhan.Mua np-ultrassa kätilö kehoitti yskäisemään kunnolla että saadaan vauva hereille kun se nukkui niin sikeästi ja kyllähän se kumma kyllä heräs:)

Tevu mekin osallistutaan siihen ultraan ja verikokeeseen ja ollaan aina osallistuttu.Musta se on ihan oma päätös haluaako niihin osallistua ja jos tuntuu siltä että ei halua osallistua niin se on hyvä kun itse tietää tehneensä oikean ratkaisun.En osaa sanoa oisko kannattanut, se on kuitenkin niin henkilökohtainen päätös ja toisen puolesta on vaikea mennä sanomaan.Vielähän sulla on hetki aikaa muuttaa mieltäsi jos alkaakin tuntumaan että haluatkin osallistua siihen.Mut mitä ikinä päätätte niin se on pääasia että itse ootte tyytyväisiä päätökseenne oli kuka muu mitä mieltä hyvänsä:)

Hulitus multa ei oo ikinä raskauden aikana ottaneet PAPAa koska eivät mielellään sitä silloin ota vaan vasta jälkitarkastuksen yhteydessä,josta mullakaan ei oo pitkä aika.

Kitty jaksuja oksentelun ja pahoinvoinnin kanssa:hug:
 
Ultrakuulumisia
Kävin tänään ja kyllä siellä se yksi asukas loikoili oikein makoisan oloisesti siellä. Ultraus ei oikein onnistunut alakautta, koska kohtu on niin jyrkästi eteenpäin kallistunut ja istukkakin siinä sitten takana alhaalla hieman tiellä. Eli mahan päältä onnistui parhaiten...
Niskaturvotus 0,51 eli tosi pieni ja riskiluku 1:100 000... rakenteita mitä siinä nyt näkyi, niin olivat kaiki ok. Kaikinpuolin huojentunut olo ja tästä on hyvä jatkaa mahan ja lapsen kasvattelua.:heart:

LA muuttui viralliseksi 3.12. eli saa päivittää ku ehtii :attn:

garden ja juniori 12+3
 
Viimeksi muokattu:
Juuri liityin mukaan tälle sivustolle ja kyllä on ihana lukea toisten kokemuksia samoista asioista joita itse pyörittelee mielessä. Ensimmäinen olisi tulollaan ja hyvin epävarma ja vähän epätodellinenkin tämä olo on :confused: Tähän asti kaikki menny hyvin. Turvoksissa ollaan kyllä ja painoakin on tullut, kuvotusta vähän. Onko jollakin supistellu näin aikasessa vaiheessa jos on esim. liikkunu reippaammin? Luulen että juuri siitä oli kysymys tuossa sunnuntaina turhan aktiivisen viikonlopun jälkeen. Nyt lepäilly pari päivää ja nyt vain nipistelee aika napakasti. Ei ole ollu reilua valkovuotoa kummempia vuotoja. Täytyy ehkä oppia vähän rauhoittumaan;)

Ultra ois 6.6. Odottavan aika on kyllä alussa kovin pitkä, sais olla jo huomenna:D

Bellaella ja nappula 10+2

Nämä päivitykset ilmeisesti menee tuonne täältä joten LA ois 17.12 LKS ainakin alkuraskauden ultran mukaan.:attn:
 
Viimeksi muokattu:
Bellaella tervetuloa mukaan! Lisäsin sut listoille :wave:

Pitäisi mennä nukkumaan. Jännittää vain huominen ultra, joten uni ei oikein tule silmään. Onneksi illalla kuului kunnon jyske masusta :heart:. Hetken sai etsiä, meinaa kaveri karata dopplerin alta nykyisin aika usein.

Poppeliini ja kolmas muru 12+1
 
Hyyppiksellä ei kestä pää. Viimeviikolla oli kovaa oksentamista ja oireet loppui kun seinään loppuviikosta. Nyt satunnaista nivus"kipua", en osaa selittää, kun kävelee niin joku painaa häpyluuta?
Onkohan nämä niitä kohdun kasvamiseen liittyviä tuntemuksia, en tiedä.

Huomenna olisi minulla np-ultra, tämä minun pelkoni asiaa kohtaan ei ole enää normaalirajoissa, vaan olen paniikissa, niinkun ennen varhaisultraakin. Toivottavasti saisin kertoa jo vanhemmille hyvät uutiset, kaikki muut tuntuvat olevan niin varmoja että kaikki on ok. Kaikki muut paitsi minä.

Sykettä en ole saanut kuunella, edes neuvolassa, minun kaveri kielsi minua hankkimasta dobbleria.. Johtuen siitä, että olen varmaan hermoheikoin ihminen jota hän tuntee ja hän pelkää, että sekoan lopullisesti. Suoraan sanottuna, olen vähän sitä mieltä että jos sieltä tulee huonoja uutisia, en todellakaan tiedä miten pääsen siitä yli. Vuosien yritys, keskenmenot ja sairastumiset, kaikki puskee tuolla takaraivossa.:O

Oli aivan ihanaa katsoa teidän muiden ultrakuulumisia ja masukuvia :) Ne edes piristi hetken =)

Hyyppis+Höömö 11+3
 
Ultra olisi vajaan 7h päästä. Mua jännittää ihan sairaasti :x Ei pelota, mutta jännittää. Yöllä näin niin sekavia unia, välillä olin menossa sinne ultraan, välillä olin siellä ja sit unet pomppi ihan missä sattuu. Heräsin jo ennen seitsemää eikä ollut toivoakaan saada enää unta. Mutta iltasella tulen kyllä päivittämään kunhan vain ehdin, kotiin tulen tode näk aika myöhään tänään.

Poppeliini ja kolmas muru 12+2
 
Tevu Mäkin oon 36v. mutta olen silti ajatellut osallistua seulontoihin. Mä oon ymmärtänyt että ikä on vaan yksi tekijä siinä riskiluvun laskemisessa eikä se automaattisesti tarkoita, että esim kaikki yli 35-vuotiaat jää kiinni. Jos niskaturvotus on minimaalista ja veriseulan arvot ok, niin vaikka olisi 40 niin seula ei hälytä. Näin mä olen sen ymmärtänyt. Tokihan muakin jännittä ihan kauheesti jo pelkän ikäni takia tuota ultraa, mutta itse haluan tietää mieluummin kuin huolehtia sitten turhasta. Ja leikkiin kun aiotaan ryhtyä niin menen myös lv-punktioon jos rajat hälyyttää. Mutta jos et ole valmis lv-punktioon osallistumaan, niin eihän sitten ole mitään järkeä osallistua alkuseulaankaan. Ja tosihan se on, että paljonhan vääriä hälytyksiä tulee.

Muiskulla oli melko jännittävä neuvolakäynti ;) Aika mukava täti kuitenkin, kun uskalsi lähteä ultraamaan, vaikkei kenties ollut ikinä moista laitetta käyttänyt. Toinen terkka olisi voinut laittaa sut vaan odottelemaan ja seuravalle päivälle terkkariin ultraan, kun ilmeisesti jo iltapäivästä oli kyse. Tälläinen on monessa paikassa käytäntö. Itsekin yritin eilen hiukan kuunnella sydänääniä dopplerilla kollegan huoneessa, mutta enpä saanut kuuluviin :( Kaipa se ehtii vielä. Mulla on muistaakseni kuulunut aika myöhään aiemminkin. Ensi viikon perjantaina ois seuraava mahdollisuus harrastaa tätä itsetutkintaa :) JOsko silloin sitten jo.

Mutta nyt töihin..... :)

Niisku tasan 10+0 !!!!
 
Onnea poppeliinille ultraan :)
Hyyppäjäisellä on kanssa huomenna ultra niin kuin mulla ja mun fiilikset aika lähellä sinua. Jännittää niin kamalasti että voin varmaan pahoin jo sen takia nyt.
Mies aamulla silitteli mahaa ja sanoi että siellä se kasvaa johon tokaisin että toivottavasti. Mies heti kysyi että miksi niin vastasin :ashamed: Tosihan se on, toivon että kaikki on kunnossa mutta huomista jännitän niin!!!!
 
Fantaihanan optimistisuutta minäkin täällä ihailen! Paljon voimia. Toivon ja uskon, että kuulut siihen 76 prosenttiin!

Muiskulla hurja neuvolakäynti. Onneksi päättyi hyvin kaiken söhellyksen jälkeen. Varmasti on terkkaakin illalla harmittanut oma sähläys.

Np-ultra takana: Eilen oli meidän ultra ja mehän ei oltu varhaisultrassa ollenkaan, joten aika kova jännitys oli päällä. Yksi vauva sieltä löytyi ja kovasti tuo liikkui. Kaikki oli muutenkin vauvalla ok. Niskaturvotusta ei mitattu (en halunnut), mutta kätilön mukaan se näytti alle millin luokalta. Verikokeisiin en myöskään mene. Olihan se mieletön fiilis nähdä siellä joku. Koko vastasi 12+3 viikkoja, mikä sopii mun lyhyehköön kuukautiskiertoon, mutta koska jostain kumman syystä aina pitää laskea sen 28 vuorokauden mukaan ja koska eroja siihen oli vaan neljä päivää koossa, niin laskettu aika on sitten virallisesti 7.12. (Ei tarvitse tonne etusivulle muuttaa.)
Nyt tuntuu raskaus ihan eri tavalla todelliselta ja kuvia on ihana katsella.:heart:

Pahoinvoinnista: Olen oksentanut monta viikkoa monta kertaa päivässä mutta eilisen jälkeen en kertaakaan... Inhottavaa olla tällainen murehtijaluonne. Eilen juuri näimme ihanan pikkuisen ultrassa ja nyt jo hieman mietin oireiden loppumista. Toisaalta viikkoja nyt 12+4, joten ihan niidenkin puolesta oireiden olisi varmasti tarkoitus loppua. Yritän nyt vain nauttia eilisistä muistoista ja siitä, etten ole oksentanut tänään:D Voisin jopa yrittää vihdoin lähteä vasta-aineverikokeisiin.

:hug: kaikille, jotka saaneet ultrassa huonoja uutisia.

Tsemppiä myös kaikille murehtijoille. Kaikki optimistit voisi vähän hehkuttaa täällä sitä, ettei murehdi, niin siitä saisi itsekin voimaa!!:D

tetku rv 12+4
 
Tevu teidän päätöshän seuloihin osallistuminen on, eihän niihin kannata osallistua, mikäli jo heti alussa päättää, että asiaa ei sen enempää tutkita.
Itse halusin ehdottomasti seulaan osallistua ja tarvittaessa jatketaan tutkimuksia, mikäli häly tulee.

papakokeesta on ollut juttua. Neuvolassa siitä puhuttiin ja neuvolatäti sanoi, että sitä on turha ottaa raskausaikana, koska se antaa aina "väärän" vastauksen ja siinä on niitä jotain muutoksia, täällä ei myöskään oteta jälkitarkastuksessa papaa juurikin saman asian takia, vaan kaikki jälkitarkastuksessa ja raskausaikana otetut papat kuulemma tulee takaisin ilmoituksella, että puolenvuoden päästä pitää ottaa kontrolli.
Jännä sinäänsä, kun monessa muussa paikassa papaa otetaan juurikin raskausaikana ja jälkitarkastuksessa! ja ehkäisyneuvolan puolella sanottiin, että raskaus EI ole este papakokeelle. Multa siis otetaan seuraavan kerran papa puolivuotta synnytyksen jälkeen.

garden onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :)

Poppeliinille hermoja ultraan asti! :) toivottavasti saatte hyviä uutisia tekin!

(.) mähän olin eilen ihan varma, että en raskaana olekaan, kun toissapäivänä makaillessa en löytänyt kohtua tuolta alavatsalta, vaikka kuinka etsin ja kun pahoinvointikin oli helpottanut... tai sitten ei! Eilen sitten ensi kertaa oksensin töissä ja illalla uudestaan kotona ja aamulla aamupala lensi kaaressa vessanpönttöön :( nyt on koko ajan sellanen etova olo ja tuntuu, et oksennan hetkenä minä hyvänsä :( :( mä olisin nin mieluusti jo luopunut tästä jatkuvasta kestokrapulasta :( ja tää väsymys... ei jaksa enää!! Koska nää helpottaa?

tatomira ja surppi 9+1
 
Tevu Minäkään en ole koskaan osallistunut np-seulaan. Meillä on neuvolassa oma ultra, jota käytetään joka kerta joten pelkästään ultran takia ei ole tarvetta päästä np:hen (sillon saattaisin mennäkin:D) mutta syy on sama kuin sinulla. En saisi itseäni menemään jatkotutkimuksiin kuitenkaan, joten mikä hyöty? Kauhea stressi koko loppuraskauden... Enkä mä halua tietää sukupuoltakaan: /
...Vastarannan kiiski siis täälläkin=)

Jennynny ja neljäs 12+4
 
heipat!

Luin ihan hengittämättä Muiskun kirjoitusta kun myötäjännitin niin paljon. Onneks kaikki oli hyvin :) !

Gardenille ja tetkulle onnea hyvistä ultrakuulumisista :)!

Poppeliinille tsemppiä iltapäivälle :)!

Tervetuloa mukaan Bellaella :)!

Tevu: Henkilökohtainen päätöshän se seulaan / ultraan osallistuminen on. Eihän siitä mitään haittaa ole, että jätät menemättä jos et ole samanlainen kelailijaluonne kuin allekirjoittanut... Se on kyllä myöskin totta mitä Niisku kirjoitti, että ikä on vain yksi tekijä. Minullakin ikäriski oli 1:3600 mutta ne varsinaiset riskit sitten kuitenkin 1:50000 ja 1:100000, vaikka ikä niihinkin tietoihin syötettiin.

ON: Olin aamulla neuvolassa ja sydänäänet kuuluivat heti, kun th asetti dopplerin masulle :heart: . Hg oli 145, mikä oli yllättävää, koska oon tosi väsynyt. Painoa ei ollut tullut yhtään, mikä sekin on outoa, koska syön vain sellaisia asioita mitkä uppoaa ja usein se tarkoittaa jotain herkkuja. Olo jatkuu kuvottavana ja väsymys ei tosiaan ota hellittääkseen... Ei siis mitään uutta auringon (vettä tulee kuin Esterin p:stä) alla.
 
Hei!!

Ultrakuulumisia olisi täällä suunnalla... eli ensimmäinen virallinen np-ultra oli tänään ja siellä oli hyvin kasvanut pikkuinen! Kovasti heilui ja kaikki vaikutti muutenkin olevan hyvin. Syytä vuodoille ei edelleenkään ultrassa löytynyt.

Suurin yllätys oli se, että pikkuinen olikin mittojen mukaan jo 12+1 eli LA ajan voisi mulle päivittää 6.12.

Olo on todella helpottunut ja onnellinen, ehkä sitä nyt uskaltaisi alkaa luottaa tulevaan ja alkaa suunnittelemaan raskautta.

Muuten olo on ollutkin taas raskautunut, kuvotus joka hävisi on nyt yllättäen tullut takaisin ja viikon verran on taas ällöttänyt ja kuvottanut. Myös menkkakivut on lisääntynyt, mutta ainakin jollain muullakin oli noilla 11+ viikoilla se alkanut ja on ilmeisesti kohdun kasvusta johtuvaa.

Aktiivisesti olen tätä pinoa lukenut ja jos sitä nyt sitten alkaisi enemmän kertomaan kuulumisia ja kommentoimaan teidän muidenkin juttuja kun on isoin kivi tipahtanut sydämeltä :)

-JudeD ja Hippu 12+1-
 
Jepsun kepsun! Onpa ihana kuulla ultrakuulumisia. Itse aloin jo ihmettelemään kun ei omaani kutsua vieläkään ollut tullut. Niinpä soitin sitten Naistenklinikalle ja sain vihdoin ajan. Se onkin mukavasti jo ens maanantaina. Olisi mennyt pikkaisen pitkälle jos en olisi soitellut kun viikkoja jo nyt 10+4. Onneks tuli soitettua. Ja rakenneultrankin ajan sain 28.7. Jotenkin tuntuu niin kovin kaukaiselta tuo heinäkuu.

Nyt on taas alkanut kunnon alaselkä+-vatsakivut. Toivottavasti ei oirehdi mistään kauheasta. Näin viime yönä aivan kauheaa unta, jossa ultraaja totesi ettei kohdussa ole mitään ja että keskenmeno on tullut. Kylä oli ahdistava olo kun heräsin. Kyllä pikkaisen alkoi jännittää koko ultra, kun ei olla vielä päästy kurkkaamaan ötökkää...

10+4
 
Aivan hirveä paineen tuntu vatsassa? Onko muilla ja onko ihan normaalia? Vatsassa muutenkin tosi ikäviä tuntemuksia. Ei kipuja mutta tosi epämukava olo.

Eilen oli kyllä niin hurja päivä taas. Kolmeen otteeseen tuli mahanesteet ulos ja se kyllä laittaa mahan kramppaamaan ikävästi. Eli toivottavasti olisi vaan sitä eilisen jälkitilaa.

Eilen myöskin iski aivan törkeä päänsärky. Johtuen varmaan lihasjumituksesta ja parista päivästä ilman kahvia ( kahvin juontia olen rajoittanut yhteen kuppiin päivässä). Itkua pillittäen komensin miehen apteekkiin särkylääkeostoksille. Kolme Pamolia piti ottaa illan mittaan että elämä taas voitti. Mutta eiköhän se parasetamoli ole ihan ok. Tietysti en mieluusti ottaisi sitäkään mutta eilen oli vaan pakko.

Olen myöskin viimeisen viikon aikana huomannut että hengittäminen on vähän tuskaista. Hiemankin kireämmät rintaliivit tai pusero sai olon täysin tukalaksi.

Mikäs muuten mahtaa olla dopplerista kuuluva, hyvin selkeä ja nopeatahtinen viuh-viuh ääni? Kuuluu molemmin puolin alavatsaa. Selkeitä sydänääniä en tänään saanut kuuluviin. Luulen sen johtuvan ultrageelin loppumisesta jota oli mulla vain pieni tippa.
 
viuh-viuh ääni Korjatkaa muut jos oon väärässä, mut eikö ne viuh äänet ole istukan virtauksesta tulevia ääniä.

parasetamoli on ihan sallittua raskauden aikana.

(.) Kahtena yönä on niitä repäsykipuja taas tullu kääntyessä. Eli taas pitäis opetella kääntymään unissaan varovaisesti. :stick: Ison mahan kanssa se menee muutekin hitaammin niin että siinä ehtii heräämään, mut nyt sattuu välillä ihan hirveesti. No positiivistahan se vaan on että kohtu kasvaa.

Fantaihana 12+0 POKS
 
Viimeksi muokattu:
MInä luulin että ne viuh viuh ännet olisi olleet pikkutyypin liikkumisääniä :) Mutta ilmeisesti siis eivät olleet :confused: kyllä sieltä dopplerilla kuului kaikenlaisia outoja muitakin ääniä, vaikka piti sitä mokkulaa ihan paikoillaan vatsalla. (Mutta kun ensikertalaisena kokeilin niin en osannut tulkita mittään). Onneksi noi sykkeen tuli lukuina siihen näytölle niin ei niitä tarvinnut mitenkään tulkita. Minkälaisilta kuulostaa sitten ne äänet kun tyyppi liikkuu?

Ensku, jos sulla on geeli loppu, ihan normaali vesiliukoinen vartalorasva kuulemma käy myös hyvin

Kahlan, oletko sinä uudelleen testannut doppleria :)

Viena ja pilke 10+2
 
Ensku mulla on ollut jo pidemmän aikaa sellasta paineen tunnetta ja epämukavaa oloa melkeinpä päivittäin ja taitaa painottua lähinnä iltaan. En usko sen olevan mitään kummallista, kuuluu varmaan asiaan. Ei oikein muista enää ekasta raskaudesta niin tarkkaan näitä tuntemuksia, että oliko silloin tällästä samanlaista.

jenzka 10+3
 
Heippa!
Vatsatuntemukset mulla on tässä viimepäivinä ollut menkkamaista kipuilua ja issiashermosärkyä. Maanantaina lisäksi koko päivän oli pakko pitää housuja auki kun puristi ja tuntui kurjalta. Eli kaikesta päätellen kohtu sieltä kasvaa.:) sen verran masu pömpöttää että näytän lihoneelta, saisi tulla kunnon raskausmaha näkyviin.

Maanantaina on np-ultra! Iik! Jännittää kovasti vaikka ekassa neuvolassa nähtiin Pienen syke. Jotenkin tätä lasta odottaa jo niin kovasti etten tiedä mitä sitä tekisi jos saisi huonoja uutisia. Samasta syystä ollaan vieläkin kahden vaiheilla halutaanko tietää niskaturvotusta.. kävin kyllä siellä verikokeessa, mutta eihän sitä tulosta oo pakko kysyä.. Ääh, pitää miettiä.

Susimieli ja Pieni 11+1
 

Yhteistyössä