Huh, olipas juhannus. Oli ylivoimaisesti paskin juhannus IKINÄ. En muista, koska olis noin paljoa v*tuttanut yksi viikonloppu ja odotin, että koko paska on vaan ohi ja pääsee töihin. Opinpahan, että mitään en suunnittele enää ikinä yhdeksikään juhlaksi, ens vuonna en noteeraa koko juhannusta ollenkaan, ei tuu kun paha mieli.
Tervetuloa uusille
MARMAx4 ja tanjuska!
mukariikka kyseli vaunuista, että millaisia itse kultakin löytyy. Meillä on gesslein vision s vaunut, eli ne kolmipyöräiset. Niissä on sekä hyviä, että huonoja puolia. Ne on ihan äärettömän ketterät ja menevät niin lumessa ja loskassa kuin asvaltillakin ja niiden kanssa on ihan mahtavaa käydä kaupoissa jne. kun kääntyvät pienessä tilassa. Vaunuina ne on tosi hyvät. Huonona puolena on pieni ja todella kiikkerä tavarakori, et jos sitä tarvii niin ei voi suositella. Mulle tolla ei oo niin merkitystä, kun siellä lähinnä kulkee sadesuoja/hyttysverkko kun esim. kaupassa käydessä mennään autolla.
Sit toinen huono puoli on tosi huono ratasosa, vaikka jotkut on sitä paljon kehuneet niin itse en tykkää yhtään. Siihen ei saa sellaista kunnon kaarta, eli käytännössä lapsen on aina istuttava valjaissa (vrt. emmaljungan rattaisiin, joissa on tosi hyvä ratasosa) ja lisäksi istumaosa on jotenkin kummallinen, se taipuu ihan omituisesta kohdasta ja meidän pojan on ainakin tosi vaikea löytää siitä hyvää istuma-asentoa.
Mut työntäessä nuo vaunut ovat täysin vertaansa vailla, aivan mahtavat. Kevyet ja ketterät ja silti vakaat.
Sisarusrattaita/seisomalautaa ei olla harkittukaan. Meillä lapsille tulee ikäeroa 1v7kk eli sama mikä aikanaan oli esikoisella ja keskimmäisellä. Silloin ostin tuplarattaat, kun netistä luin, et ne on ihan välttämättömät, mutta myin ne vuosi ostamisen jälkeen lähes käyttämöttäminä eteenpäin, niille harvemmin oli mitään käyttöä.
neljäskö tsemppiä vuotojen kanssa! Noi on niin kurjia! Mutta tuntuu olevan todella yleisiä... nyt kun itelläkin sitä vuotoa oli, niin on kiinnittänyt siihen enemmän huomiota, että sitä vuotoa vaan jostain syystä tulee, harmitonta yleensä, mutta kyllähän se säikäyttää! Onneksi ultrassa oli kaikki hyvin!
sitä en osaa sanoa, voiko sukupuoli vielä ultrassa näkyä... kyllähän ne elimet on jo kehittyneet, mutta noh, en oo mikään asiantuntija
ak ja swerfiel kyseli siitä 0-18kg istuimesta. Niitähän on jos vaikka mitä, eli vaihtoehtoja löytyy. Ihan vain selailemalla kannattaa katsella, että mikä itelle sopisi parhaiten. Swerfielille en kyllä suosittele sitä istuinta, joka meillä on ja mikä tulevalle tilataan mikäli ei omaa autoa ole, sillä on tosi iso ja painava istuin, itse en ainakaan moista jaksaisi nurkissani katsella ja lisäksi "tarvitsee" kaksi isofix jalustaa, et jos laina-autoissa käyttää niin jos ei isofixiä ole noi jalustat on turhia (voi siis käyttää myös vöiden kanssa, mutta ei oo ollenkaan sama juttu)
WAVO reboard Autokindersitze, Kindersitz, Babyschale, Isofix-Kindersitz, Kindertoilettensitz meille tulee siis tuolta.
Mulla oli kova pähkäily noiden istuinten kanssa, kun tuolle kuopukselle istuinta ostettiin ja tuo oli markkinoiden ainoa istuin, jonka kelpuutin. Huonona puolena on se, että istuin tulee aika korkealle ja heh, ei oo yksi tai kaksi kertaa, kun oon lasta istuimeen laittaessa lyönyt sen pään kattoon :ashamed: ja tuotahan ei sit saa sillai kätevästi mukaan, mitä turvakaukalon. Mutta kun tota istuinta vertaa vaikkapa johonkin gracon, britaxin tmv. istuimeen niin huomaa kyllä eron, on niin jykevä ja isofixin ansiosta kunnolla kiinni, et ei kauheasti mitkään turvavyöviritelmät kiinnosta.
Tuossahan istuma-asento on aika pysty, mutta ei minusta mitenkään radikaalisti eroa graco autobaby kaukalon asennosta.
tatomira rv 13+6