**Joulukuun Pikkutontut KESÄKUUSSA**

UUSIEN MYÖTÄ MENI 100 ODOTTAJAN RAJA RIKKI :attn:. Eli tervetuloa MARMAx4 ja tanjuska :)

neljäskö hieno homma että kaikki kunnossa. Nuo vuodot on kyllä välillä niin outoja : / . Kyllä kai se sukupuoli voi jo alkaa näkymään. Mun mielestä itse en nähnyt jalkovälissä mitään ylimääräistä kun kävin 15+1 äitipolilla ultrassa. Tosin mikään varma tyttöolo ei vielä ole (toive kylläkin ;) ), toivottavasti selviää rakenneultrassa. Kuopuksesta näin itse todella selvästi kivekset/2 ulkoketta rakenneultrassa viikolla 20+

Masu kasvaa, jotain hipaisuja oon tuntenut. En mitenkään säännöllisesti, mutta aina välillä jään miettimään että nyt kyllä oli taas liike :heart: . Himputin istukka kun on edessä (sekä osittain vielä kohdunsuun päälläkin).

Poppeliini ja kolmas muru 16+5 (öö, siihen rakenneultraan on siis vain reilu 3 viikkoa :O )
 
Moi vaan pitkästä aikaa!

neljäskö Voi kun ihanaa että kaikki hyvin :)

Tervetuloa kaikille uusille minunkin puolestani,minäkin vasta uutena tullut mukaan jengiin ;)

(.) Juuri kun kerkesin tänne liittyä mukaan,meillä hajosi tietokone.Olin nettipimennossa lähes viikon ja olin tulla hulluksi kun en päässyt lukemaan teidän kuulumisia :rolleyes:.Noh sitten saimme juuri ennen tätä juhannusta uuden koneen ja nyt vasta olen päässyt taas juttuun mukaan...muutama sivu kun oli tuota tekstiä kerennyt tänne tulla :).Toisaalta,maanantaina lähden reissuun ja taas tulee ainakin viikon nettipimento...ajattelin nyt kuitenkin välissä tulla jotain höpisemään :).

Poika- ja tyttöoloista ollut näköjään paljon puhetta.Nooh,täällä taitaa olla melkoisen vahva poikaolo :heart:.Tämän veikkaisin ihan vaan sillä perusteella,että tämä raskaus on ollut ihan samanlainen tähän saakka,kuin esikkoa odottaessa...joka hänkin siis poika.Sukupuolta ei meinata tällä kertaa rakenneultrassa kysyä,ajateltiin pitää jännitystä yllä loppuun saakka.

Nimiä täälläkin hieman jo mietiskelty.Pari hyvää tytön nimeä on ollu mielessä esikoisen odotuksesta lähtien,mutta pojan nimi on kyllä vielä vähän hakusessa.Pari varteenotettavaa vaihtoehtoa on,mutta en oikein tiedä sitten.Jostain syystä pojalle on tällä kertaa tosi hankala keksiä mitään nimeä.Jos poika tulee,niin ehkäpä asia selvenee sitten kun vauva on syntynyt.Täytyy katsoa ensin miltä hän näyttää...

Aikaisemmin oli myös juttua sykkeistä.Myöskään minä en oikein taida noiden sykkeiden perusteella arvailla kumpi olisi tulossa.Esikoinen on siis poika ja hänellä sykkeet huiteli aina 150-160 hujakoilla.Tällä tulevalla vauvalla oli maanantain neuvolassa syke 145.Joten enpä taida lähteä arvailemaan mitään.Ennemminkin voisin vatsan muodon perusteella veikkailla.

adalmiina 17+3
 
Huomenta kaikille!

täällä tavaroiden hankkiminen todella alkutekijöissä..entiset vaunut ja kaukalo löytyvät mut kaikki muut olen jo lahjotellut ympäriinsä ja jotenkin hinkuakaan ei ole ollut edes hankkia.

me ollaan kysytty sukupuoli joka lapsen kohdalla ja aina pitänyt paikkaansa,saas nähdä nyt.vielä on rakenneultraan piiiitkä aika eli jotain 4viikkoa.
sykkeitä kuulostelen kotosalla n.joka toinen pv,piti ihan vöyhöttää ja tilata dopperi kotia.syke liikkuu 152-160 välille,mut on poikienkin aikaan yksi arvo mitattu 160,muut luvut olleet 134-148 väliä.

mahan muotohan on "litteempi" tässä raskaudella,mutt voi johtua siitä että mulla on leikkauksen jäljiltä tullut kiinnikkeitä ja ne kääntänyt kohdun taaksepäin..silti tunnen pikkuisen välillä niin selvästi mahan päältä.:heart:

täällä kesäloma loppuu ja arkeen palaaminen alkaa.ke takaisin sorvin ääreen.onneksi syksyllä viikko lomaa jo varattu ja taidan muutenkin käyttää nuita lomapäiviä poijes,eli kolme viikkoa lomaa odottelee edelleen nauttijaansa :rolleyes:

saas nähdä miten luonnistuu työnteko ja sokereitten mittaus,eli r-diabeteksestä kärsitään,ei pahasti nyt mut kuiteskin.mut ei mikään uusi juttu,keskimmäisen aikaan olin insuliinillä ja nuorimman aikaan riitti pelkkä ruokavalio :)

ei kai tänne kainuuseen muuta.

MARMAx4 ja pikkuinen-jaz 15+6,huomenna vaihtuu:heart:
 
ak
Tervehdys kaikille:)

Uusille tervetuloa:wave:

Nejäskö miten ihanaa kuulla, että kaikki on hyvin!! Tommoinen kyllä pelästyttää ihan liikaa.

Tanjuska ihanaa, että olet päässyt näin pian uuteen odotukseen. Olen niin pahoillani siitä mitä olette joutunut kokemaan. Itse synnytin enkelivauvan 01/2010 rvk 14 ja nyt vasta päästiin odottamaan uutta vauvaa. Itse olisin ollut valmis melkein samantien, mutta mies ei ollut kuin vasta nyt. Hyvä näin, itsestä tunutuu, että uuden vauvan odotus lievensi edellisen mentyksen tuskaa edes vähän vaikkei se sitä tietenkään kokonaan poistanutkaan.

Joku täällä sanoi kertovansa lapsilleen vasta rakenneultran jälkeen. Meillä on ihan sama, olisin kyllä halunnut jo kertoa, mutta mies oli sitä mieltä, että odotetaan, että maha näkyy kunnolla. Hankintojakaan ei olla tehty, eikä varmaan tehdäkkään kuin syksyllä vasta. Joku kirjoitteli siitä turvaistuimesta joka menee 0-18 kg itsekin kiinnostuin, että mistä niitä saa tilata. Akcta Gracon kaukalo telakalla on ollut aiemmin ja hiton hyvä käytössä, mutta se myytiin ja nyt pitäisi uusi hankkia. Tuo pidempi ikäinen vaihtoehto houkuttelisi.

Äitiysvaatteista olin ihan järkyttynyt kun menin Lindexille ja sieltä sanottiin, ettei niillä ole ollut mammamallistoa enään kahteen vuoteen valikoimissa. Niiden äitiys vaatteet oli niin hyviä ja hyvän hintaisia, harmittaa!! Jos huuto.netistä sit yrittäis saada, H&M:n vaatteita en ole käynyt katsomassa, mutta ed. kokemuksista en ole ollut kovin tyytyväinen. Pitää noita nettikauppja varmaan sit selailla, nelly.comia joku suositteli. Osaatteko muita nettikauppoja tai vaatemerkkejä suositella. Boob on ainakin hyvä, mutta harmillisen kallis. Niiden vaatteisiin ajattelin panostaa vasta imetysaikana.

).( Meillä oli se tilanne, että np-ultrassa todettiin pienellä napatyrä ja meidän piti mennä tarkistusultraan. Siellä käytiin ja kaikki oli hyvin :heart: Pieni oli kasvanut hyvin eikä merkkejä mistään 18-trisomiasta ollut nähtävissä myöskään veriseulassa. Kyllä helpotti oloa. Mulla on pohjalla ollut kokoajan sellainen tunne, että kaikki on hyvin, mutta km:n kokeneena en oikein uskalla alkaa nauttimaan. Olis jo joulukuu ja vauva sylissä, niin loppuis tää huolehtiminen. Tuntuu, että sit kun vauva on syntynyt niin sit mitään hallitsematonta ei voi enään tapahtua. Ja joo tiedän kokemuksesta, että huoli vaan muuttuu erilaiseksi siinä vaiheessa;)

ak ja iippana 14+0
 
Moi kaikki! Mä olen taas pitänyt pidempää palstahiljaisuutta, mutta nyt olis tarkoitus aktivoitua pikkuhiljaa... Tervetuloa vain kaikille uusille minunkin puolestani.

Monilla oli ollut epämääräisiä vuotoja, toivottavasti ne nyt loppuisivat tähän eikä tarvitsisi enää niistä stressata!

Mun raskauteni on edennyt jotakuinkin huomaamatta niin, että huomenna alkaa jo 17. viikko. Päänsärkyä lukuunottamatta olo on lähes oireeton. Onko muilla ollut päänsärkyä riesana? Mulla tää on siis jatkunut jo pari viikkoa, ja olen joutunut ottamaan panadolia pahimpiin kipuihin... Lepo auttaisi, mutta tuo 2 v 2 kk ei suhtaudu kovin suopeasti mun sohvalla pötköttelyyn.

[BLiikkeitäkin[/B] olen tuntenut jo noin viikon verran. Etenkin iltaisin vauva innostuu potkimaan jo niinkin kovaa, että välillä olen tuntevinani liikkeet vatsan päältäkin.

Äitiysvaatteista on ollut puhetta. Onko täällä muita lyhyitä odottajia? Mä olen ihan pinteessä sopivien äitiysfarkkujen löytämisessä, kun ne, jotka istuisivat vyötäröltä, ovat ainakin 10 cm liian pitkiä. Mä olen 160 cm pitkä ja painan 63 kiloa. Jos joku on löytänyt äitiysfarkkuja lyhyellä mitoituksella, vinkatkaa mulle!

Mukariikka ja muksu 15+5
 
Mukariikka Mulla oli päänsärkyä myös vaivana melkein alusta asti, nyt on ehkä viikko mennyt ettei ole ensinkään koskenut. Ja oisko nyt sit joku rv 14 menossa, luulisin :D Muuten myös täällä on vähin oirein menty, onneks!

Elloksella oli jotain lyhyen mitoituksen äippähousuja, sielläkin on alennukset menossa joten kannattaa käydä vilkaisemassa. Minäkin kuulun niihin hukkapätkiin ;) Alkaa olla ajankohtaista mullekin housujen osto, tuntuu että maha kasvaa ihan hurjan nopeasti, vähintään samaan tahtiin kun poikien kanssa ja heitä sentään tuli kaksi kerralla :D

Muuten ei ihmeitä, ei oikein ehdi kirjoittelemaan kun pojat pitää kiireisenä. Huomenna olisi neuvola ja ensimmäinen sokerirasitus, blah. Edellisessä raskaudessa paloin sokerirasituksessa ja jouduin mittaamaan arvot joten nytkin katsottiin parhaaksi että menen heti alkuun rasitukseen. Toinen on edessä sitten loppuraskaudesta, vaikka huomisen tulokset olisivatkin hyvät.

Vaunujen metsästys on käynnissä, haluan vauvalle käytetyt vaunut mutta täälläpäin näyttää olevan helpommin sanottu kuin tehty löytää kohtuuhintaiset ja hyväkuntoiset vaunut. Muutapa ei sitten tarvitsekaan ostaa, kaikki varusteet on pojilta tallessa ja vaatettakin löytyy vinot pinot ja lisää tulee sukulaisilta. Kovasti haluttaisi jo ruveta neulomaan jotain söpöä vauvalle mutta jos nyt syksyn pimeitä ja kiireettömämpiä iltoja malttaisi odotella :D

Hyvää vointia kaikille!

Tirppa ja Hertta, viikkoja n. 14
 
Tirppa82, kiitos housuvinkistä! Kävinkin heti tilaamassa farkut, siellä näkyi olevan kaikenlaista äitiyskamaa alennuksessa.

Minkälaisia vaunuja teillä muuten on käytössä? Me ostettiin esikoiselle saksasta Knorr Bebidoo -merkkiset tosi kivan näköiset vaunut, jotka kestivätkin sitten käytössä alle vuoden... Lumessa niillä ei päässyt eteen eikä taakse. Sitten ostimme käyttettynä huutiksesta Brion Happyt vuosimallia -08, ja olemme tosi tyytyväisiä! Ei noi ihan yhtä ketterät ole kuin sellaiset, joiden etupyörät kääntyvät, mutta kulkevatpahan säällä kuin säällä.

Ja kysynpä vielä seisomalaudoista nyt kun muistan: minkä ikäselle sisarukselle olette vielä aikeissa hommata sisarusrattaat, ja minkä ikäiselle seisomalaudan tms. kulkupelin? Meillä esikoinen on vauvan syntyessä 2 v 8 kk. Seisomalauta olisi muuten selviö, mutta mietityttää, miten sillä pääsee lumihangessa eteenpäin.

No niin, menenpäs tästä palstaa tukkimasta. Mukavaa alkuviikkoa kaikille!

Mukariikka taas
 
mukariikka meillä on ollut seisomalauta siitä asti kun kuopus syntyi huhtikuussa-10 eli esikoinen oli silloin 2v2kk. Ainakin emmaljungan seisomalauta kulkee talvellakin tosi hyvin. Pahimmat kelit ainakin mun mielestä on keväällä kun on sitä lumisohjoa paljon. Lumessa en ainakaan itse ole kokenut muuten ongelmia.

Päänsärystä nyt on ollut vaihtelevasti, eniten iltaisin. Panadolia oon joutunut välillä ottamaan. Kuopuksen odotuksessa mulle iski tosi pahat auralliset migreenit noin puolivälissä raskautta, kuukauden sisään tuli yli 10 kohtausta :kieh: . Sitten aloitettiinkin estolöökityksenä propral ja sen jälkeen en ole kertaakaan kärsinyt migreenistä. Esikon odotusaikana ei ollut (tyttö), joten oon alkanut miettiä että oisko se voinut jotenkin vaikuttaa kun kakkonen oli poika..

Itselle tulee kyllä ulkona tosi helposti huono olo. Istumaan pitää päästä ja mieluiten varjoon. Ei oo yhtään mun tyylistä, yleensä nautin auringossa olosta :cool: . Muuten oma olo on aika hyvä, mitä nyt ruokarajoitteinen taidan vieläkin olla (eli esim. liha ei meinaa upota ollenkaan) :x

Poppeliini ja kolmas muru (huomenn alkaa jo 18.rv :O )
 
Huh, olipas juhannus. Oli ylivoimaisesti paskin juhannus IKINÄ. En muista, koska olis noin paljoa v*tuttanut yksi viikonloppu ja odotin, että koko paska on vaan ohi ja pääsee töihin. Opinpahan, että mitään en suunnittele enää ikinä yhdeksikään juhlaksi, ens vuonna en noteeraa koko juhannusta ollenkaan, ei tuu kun paha mieli.

Tervetuloa uusille MARMAx4 ja tanjuska!

mukariikka kyseli vaunuista, että millaisia itse kultakin löytyy. Meillä on gesslein vision s vaunut, eli ne kolmipyöräiset. Niissä on sekä hyviä, että huonoja puolia. Ne on ihan äärettömän ketterät ja menevät niin lumessa ja loskassa kuin asvaltillakin ja niiden kanssa on ihan mahtavaa käydä kaupoissa jne. kun kääntyvät pienessä tilassa. Vaunuina ne on tosi hyvät. Huonona puolena on pieni ja todella kiikkerä tavarakori, et jos sitä tarvii niin ei voi suositella. Mulle tolla ei oo niin merkitystä, kun siellä lähinnä kulkee sadesuoja/hyttysverkko kun esim. kaupassa käydessä mennään autolla.
Sit toinen huono puoli on tosi huono ratasosa, vaikka jotkut on sitä paljon kehuneet niin itse en tykkää yhtään. Siihen ei saa sellaista kunnon kaarta, eli käytännössä lapsen on aina istuttava valjaissa (vrt. emmaljungan rattaisiin, joissa on tosi hyvä ratasosa) ja lisäksi istumaosa on jotenkin kummallinen, se taipuu ihan omituisesta kohdasta ja meidän pojan on ainakin tosi vaikea löytää siitä hyvää istuma-asentoa.
Mut työntäessä nuo vaunut ovat täysin vertaansa vailla, aivan mahtavat. Kevyet ja ketterät ja silti vakaat.
Sisarusrattaita/seisomalautaa ei olla harkittukaan. Meillä lapsille tulee ikäeroa 1v7kk eli sama mikä aikanaan oli esikoisella ja keskimmäisellä. Silloin ostin tuplarattaat, kun netistä luin, et ne on ihan välttämättömät, mutta myin ne vuosi ostamisen jälkeen lähes käyttämöttäminä eteenpäin, niille harvemmin oli mitään käyttöä.

neljäskö tsemppiä vuotojen kanssa! Noi on niin kurjia! Mutta tuntuu olevan todella yleisiä... nyt kun itelläkin sitä vuotoa oli, niin on kiinnittänyt siihen enemmän huomiota, että sitä vuotoa vaan jostain syystä tulee, harmitonta yleensä, mutta kyllähän se säikäyttää! Onneksi ultrassa oli kaikki hyvin! :) sitä en osaa sanoa, voiko sukupuoli vielä ultrassa näkyä... kyllähän ne elimet on jo kehittyneet, mutta noh, en oo mikään asiantuntija :D

ak ja swerfiel kyseli siitä 0-18kg istuimesta. Niitähän on jos vaikka mitä, eli vaihtoehtoja löytyy. Ihan vain selailemalla kannattaa katsella, että mikä itelle sopisi parhaiten. Swerfielille en kyllä suosittele sitä istuinta, joka meillä on ja mikä tulevalle tilataan mikäli ei omaa autoa ole, sillä on tosi iso ja painava istuin, itse en ainakaan moista jaksaisi nurkissani katsella ja lisäksi "tarvitsee" kaksi isofix jalustaa, et jos laina-autoissa käyttää niin jos ei isofixiä ole noi jalustat on turhia (voi siis käyttää myös vöiden kanssa, mutta ei oo ollenkaan sama juttu)
WAVO reboard Autokindersitze, Kindersitz, Babyschale, Isofix-Kindersitz, Kindertoilettensitz meille tulee siis tuolta.
Mulla oli kova pähkäily noiden istuinten kanssa, kun tuolle kuopukselle istuinta ostettiin ja tuo oli markkinoiden ainoa istuin, jonka kelpuutin. Huonona puolena on se, että istuin tulee aika korkealle ja heh, ei oo yksi tai kaksi kertaa, kun oon lasta istuimeen laittaessa lyönyt sen pään kattoon :ashamed: ja tuotahan ei sit saa sillai kätevästi mukaan, mitä turvakaukalon. Mutta kun tota istuinta vertaa vaikkapa johonkin gracon, britaxin tmv. istuimeen niin huomaa kyllä eron, on niin jykevä ja isofixin ansiosta kunnolla kiinni, et ei kauheasti mitkään turvavyöviritelmät kiinnosta.

Tuossahan istuma-asento on aika pysty, mutta ei minusta mitenkään radikaalisti eroa graco autobaby kaukalon asennosta.

tatomira rv 13+6
 
Juhannus vietetty ja lyhyt olikin, kun olin töissä... pomolle kerroin juhannusuutiset ja hyvin tuntui ottavan asian. Tässä vaiheessa oli kerrottava, kun hän jää kesälomalle ja minä sen sitten heti sen jälkeen.

Liikkeistä aiemmin tunsin pieniä hipaisuja, mutta juhannuksena aloin tuntemaan kunnolla pienet potkut... voi ihanuus, että onkin mukavaa =)

Tavarahankinnat ei tarvita muuta kuin ehkä uusi sitteri.... niin ja turvakaukalo, kun edellinen oli lainattu. Nytkin päädymme joko lainattuun tai käytettyyn, sillä tämä on todennäköisesti se viimeinen lapsonen. Sisarusrattaita olen miettinyt, mutta en taida hommata. Meillä on niin hyvät vaunut, niin täytyy katsoa josko niihin löytyisi sisaristuin. Meiltä löytyy myös seisomalauta, mikä on näppärä peli. Näillä mennään toistaiseksi... :D

garden ja juniori 17+2 (vau, tuntuupa viikkoja jo olevan =) )
 
Huomenta!

tälle aamua taas huomasin että vanhaa verta tai siis oikeastaan ihan mustaa luirua tarttuu paperiin,eli odottelemme näemmä taasen menkkoja alkavaksi tai jotain muuta,alkaa pikku hiljaa suomeks sanottuna v......n!
mutta pikku-jazilla ilmeisesti kaikki ok kun sydänäänet kuuluvat,mut olishan tää kiva käydä varmistamassa ultralla mut ei..

yritin yksityiseltä varata 4d-ultran mut menis elokuun puoleen väliin,kun yks lekuri tekee niitä vain.
en sit tiedä,mitä tekis..mielitekis käydä ultrassa mut kun ei tohon tarkempaan päässy,niin saas nähdä..jos soittelis neuvolaan puolilta pv ja kysys et onko mahdollista käydä siellä..mut meillä neuvola lekuri on sellanen yrmiskö ja kun vaisto sanoo että kaikki ok,mt silti haluis nähdä että kaikki ok ja paikat kiinni..tää on taas tätä jahkailua..

keskiviikkona alkais taas työt ja kun hoitoalalla on niin tulee kyykkimistä,kääntöjä,nostot onneks nosturilla ym..saas nähdä mitä tuleman pitää..

meillä turvakaukalona toimii edelleen toi graconin kaukalo ja telakka,samaten vaunut ovat emmaljungan ööö 2004 vuodenkohan olivat ja saavat mennä vielä nyttenkin.muutenkaan mitään villitystä hankintoihin ei jostain syystä ole..haluan ensin tietää sukupuolen tai no arvauksen siitä..
jotenkin väsy taasen..

MARMAx4 ja pikkuinen-jaz 16+0
 
heissan!
jussit vietetty,oltiin siis telttailemassa kera ystävän ,jolla 4 lasta ja minulla kaksi..:) hyvin meni eikä tuntunut edes rankalta,rankemmalta tuntui taannoinen laivaristeily samalla kokoonpanolla...hassua..:)
teltassakaan ei tullut kylmä,leirintäalue oli ihan huippiluokkaa ja ruoat tehtiin kodassa nuotissa...:) tunnelmalista,iltaisin ei tarvinnut unta kauaa odotella vaikka humpat ja karaoket ja karavaanaritt piti aikamoista meteleliä..:) oli ihananaa!

Vauva on tullut koko ajan todellisemmaksi ja muistuttaa potkuilla olemassaolostaan usein päivän mittaan..:heart: kolmisen viikkoa rakenneultraan!

tänään vihdoin on pojan hoitosuunnitelman teko psykiatrissessa elokuuksi alkavaksi,tätä on odotettu ja vaikka syksy tuleekin olemaan rankka niin tiedän että se auttaa meidän perhettä tositosi paljon,niin uskon jaksavani käydä läpi 8 viikkoa tutkimuksia ennen vauvan tuloa...:)

Aurinkokin paistaa,kohta puistoon muksujen kanssa syömään soppaa..:)


EevaN ja Pieni 17+3
 
Äitiysvaatteista sen verran, että itken verta kohta! H&M xl kokoiset menee (on jopa reiluja), mutta ne on AINA loppu, jopa netistä. Nuo Elloksen koot loppuu 46seen... en uskalla tilata, on meinaan just ja just.. loppuraskaudessa ei mene ainakaan.

Juhannuksesta selvitty täälläkin. Nyt vaan ahdistaa, kun en tunne liikkeitä... jotain mojotusta tonne alkakylkeen tulee, mutta on varmaan niitä kohdunkasvuun liittyviä kipuja.. Tosin sekin on kai iha hyvä merkki.. kai? Tunteeko muut esikoisen odottajat jo liikkeet?

Päätäsärkee jos unet jää vähälle. Yöt tulee pyörittyä kun huolet on kovat. Miksi en hankkinut dobbleria?? Saan ilmaiseksi heinäkuun lopussa sellaisen, mutta Juuri nyt tarvitsisin.. Neuvola on vasta ensiviikolla ja tietysti perjantaina.. Pitkä on odottavan aika :(

Hyyppis+Höömö 16+1
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää juhannuksen jälkeistä aikaa kaikille! pakko myöntää... olisi kyllä hieman tehnyt punaviiniä mieli :) No ensi jussina sitten!

Neljäskö, huh miten jännät paikat juhannuksena ollut siellä. ihan säikähdin. onneksi kaikki tuntuu nyt olevan ok. Onko sulla vielä huoli päällä? Onko noissa muissa raskauksissasi ollut samaa?

Poppeliini, mitä noilla viikoilla siellä ultrassa näkyy / pitäisi näkyä, mitä sulle kerrottiin. Mulla on kanssa keskiviikkona samoilla päivillä kun sulla oli niin ultra. Olisi kiva kuulla :)

Hyyppäjäinen, mäkn odottelen noita liikkeitä aivan älyttömästi. Jossain vaiheessa olin niitä ainakin tuntevinani (ihan selvästi) mutta nyt ei ainakaan viikkoon mitään. Rupesi niin huolestuttamaan että oli pakko dopplerilla käydä äänet kuuntelemassa :heart: tosi monessa paikassa lukee että ensikertalaisten kannattaa vasta rv18-20 odotella liikkeitä, mutta itse niitä kyllä kuulostelen ihan monta kertaa päivässä. Mutta viesti varmaan meille molemmille on siis se että ei mittää hättää. Vasta rakenneultran huulilla kannattaa odotella.


ja lämpimästi tervetuloa kaikille uusille :)

viena&pilke 15+0 poks
 
Hei täältä Poristakin taas. Juhannus meni aika tavallisesti, oltiin Kuopiossa mökillä eli autossa istumista tuli ihan tarpeeksi.
Vaunuista ja istuimista olette puhuneet. Me ostettiin neljä vuotta sitten esikoiselle Cragon autobaby telakalla. On helppo iskeä vain paikalle. Sama istuin saa kelvata tulokkaalle.
Kun kaukalo tulee pieneksi, pitää ostaa uusi istuin. Esikoisella oli kaukalon jälkeen käytössä Britaxin two way elite, joka muuten ok, mutta aika surkea sivutörmäyssyoja. Hiljattain ostettiin turvavyöistuimeksi Römerin(Britaxin) Kidfix isofix kiinnityksellä ja se vaikuttaa kyllä hyvältä.
vaunut ostettiin myös esikoiselle ja on Emmaljungan duo edget. Toimii hyvin vaunuina ja rattaina, meillä kun on jonkin verran sorateitä lähistöllä.
Liikkeistä, reilu viikko sitten olin tuntevinani "kalan pyrstön hipaisuja", mutta nyt ei ole ollut mitään =o( Keskiviikkona onkin neuvola ja ensi viikolla käynti äitipolilla. Näin ne raskaudet etenee... toivottavasti kaikki on hyvin, vaikken reiluun viikkoon ole tuntenut mitään....

Porina 15+3.
 
Moikka pitkästä aikaa!

Ei ole oikein ollut fiilistä kirjoittaa, mutta lueskellut olen kyllä.
Tämä odotus eroaa esikoisen odotuksesta täysin siinä, että olen koko ajan huolta täynnä ja stressissä koko raskauden kulusta :(. Esikoisen odotus oli eufoorista onnea alusta loppuun läpi pahoinvoinnit yms. Nyt mielessä painaa kaikki kamalat kohtalot, mitä kavereille ja kavereiden kavereille ehti tässä viimeisen 4 vuoden aikana tapahtua raskausaikana enkä siksi osaa oikein nauttia. Liikkeitä ei tunnu vaikka viikkoja on 17+4 ja se tietysti lisää huolta, mutta neuvolassa sydänäänet on löytyneet hyvin, pahaa oloa jatkui viime viikolle asti ja maha on nyt jo aika iso, joten eiköhän rakenneultran myötä se huolikin väisty taka-alalle.

Vaunuina meillä on esikoisen Gesslein Swing Fi:t jotka oli pienenpientä tavarakoria lukuunottamatta ihan huiput :). Matkarattaina on Peg Perego Pligot.

Kivoja äitiysvaatteita löytyy myös Espritin verkkokaupasta, jossa on nyt myös ale.

Susimieli oli saanut ultrassa hyviä uutisia - onnea niistä :)! Hienoa, muten rennosti ja hyvin olet osannut asiaan suhtautua muutenkin alusta asti!

Päänsärkyä on täälläkin. Syytän siitä kyllä osittain melko varmasti työpaikalla esiintyvää hometta :headwall:.

Nimistä: Kävin läpi Vauva-lehden puhelimeen ladattavissa olevan sovelluksen KOKO nimilistan (satoja nimiä aakkosjärjestyksessä)ja löysin peräti 4 pojan ja 8 tytön nimeä jotka kelpuuttaisin etunimeksi... Vielä kun mies kelpuuttaisi jonkun niistä ;).

Lomaa pitäisi jaksaa odottaa vielä tämä viikko ja rakenneultraa 3 viikkoa :). Loma tuleekin todella tarpeeseen! Työmotivaatio on jo pitkään ollut pakkasen puolella....... Mukavaa viikkoa!

Ai niin ja tervetuloa uudet!
 
Moi pitkästä aikaa!

Tänään oli toinen neuvola, oli niin ihanaa kuulla sydämen jumputukset! Tunsin edellisviikolla pari kertaa liikkeitä, ihan pieniä kuplia, ja sitten viime viikolla en mitään niin tietenkin huolestuin. Neuvolan täti sanoi että mulla oli tosi tuuri että ensikertalaisena ylipäätään tunsin jotian jo rv 15 ja että on ihan normaalia, että aluksi tuntee harvakseltaan kun lapsi voi olla miten päin vaan. Painosta sain myös kehut, oli noussut 138 grammaa viikossa eli reilun kilon ekasta neuvolasta. Kolmen viikon päästä onkin sitten jo rakenneultra ja seuraavassa neuvolassa elokuun alussa saa jo raskaustodistuksen ja Kelan paprut, jee jee!

Meillä oli juhannuksena porukassa mukana yhden kuukauden ikäinen vauva. Se oli meille aika avartavaa: vähän väliä hoettiin, että oho, onko meillä tollanen puolen vuoden päästä, onko oikeesti! Tajusin kans et miten kiinni siinä vauvassa sitten oikeesti on. Oli se niin söpö, oi että! Mieskin oli ihan myyty :heart:

Mä tein hyvän huudon Huuto.netistä ja ostin kassillisen mammavaatteita 25 eurolla. Kaikki niistä ei tietenkään oo hyviä, mut monet hyvät housut ja monta toppia sain. Nyt on vihdoin mullakin alkanut näkyä vatsa, ehdin jo kateellisena (ja vähän huolissaankin) ihailla teidän masuja!

Viikko enää töitä, sitten 5 viikkoa lomaa ja sitten enää vajaa kolme kuukautta töitä... Kyllä elämä on nyt ihanaa!!

Fiilistelee Tuisku 17+0 POKSIS!
 
Olis voinut tietysti googlettaa, mutta missä vaiheessa työnantajalle pitää kertoa, että jää lomalle? Oliko se 2 kk ennen äippäloman alkua?
Tulipas mieleen sekin, että tänään on esikoisen 4 v synttärit. Meinas unohtua, kun bailut on vasta lauantaina :heart:
 
Terveeks neitoset ja uudet ketjulaiset!! Täällä ei vuotoja enää ole tullut( ja toivottavasti ei tule jatkossakaan...) :) Kiitoksia vaan Elloksen ale vinkeistä!! Tuli sitten tilattua sieltä äitiysvaate-setti! Toivottavasti mahtuu tähän ruhoon :D
Mahtava homma neljäskö että pikkuinen oli kunnossa :heart:
Liikkeistä Niitä saan varmaan odotella vielä hyvän aikaa, ennen kuin alkaa tuntumaan...15 vkoa vasta mennä nilkutetaan :D
Päänsärystä.. jep...alkaa olla melkein joka päiväinen "kaveri"...Juhannuksen jälkeen taisin potea sympatia-krapulat ukonki puolesta ;)
Ah, mutta tää viikko me nautitaan yhteisestä harrastuksestamme, kalastuksesta!! Ihanat ilmat täällä päin!! =) Hyvät kelit ja olot kaikille mammoille :wave:

Toivottaa Kahlan ja piiperoinen 14+5
 
Moi vaan kaikille ja tervetuloa uusille :wave:
Juhannus vietetty ja arki taas edessä :) Tänään oli toinen neuvola ja samalla lääkärin tarkastus, kaikki ok ja pienen sykkeet n. 140 paikkeilla... Kohtu kasvanut hyvin ja muutenkin raskaus etenee niinkun pitääkin <3 Kyllä nyt alkaa jo helpottaa... Liikkeitä kovasti odotellaan jo :)

Nyt pakko alkaa siivoamaan.... huoh....

Aurinkoista viikkoa kaikille mammoille ja masukavereille!

Astre ja Eemeli 14+1
 
Heips vaan kaikki uudet ja wanhat.
Mulla olis niinkin outo ongelma nyt kuin se, että pelkään että vauvalle on käynyt jotain eikä se olisi enää kyydissä.. Neuvolaan 3 viikkoo ja rakenneultraan hieman enemmän, ja tälläisiä ajatuksia pää täynnä..! Eikä ole mitään syytä, ei vuotoja, ei kipuja ei mitään. Yhtäkkiä vain kauhea pelko. Onko teillä muilla ollut vastaavia ajatuksia ja millä ne saa päästä pois? Inhaa.. :(

Tiikeli 15+1
 
Onko teillä muilla ollut vastaavia ajatuksia ja millä ne saa päästä pois? Inhaa.. :(
On :( Joskus ne pahenee, illalla varsinkin. Ihan saa välillä itkua tuhertaa kun ahdistaa niin kovasti pienen vointi. Mulla siis sama tilanne, ei mitään syytä miksi pelätä, kuitenkin pelkää. Tsemppiä, yritä jaksella, sitä yritän minäkin. :) Hyyppis+Höömö 16+1
 
hei kaikki ja tervetuloa uudet :) täälläkin käyty tänään toisessa neuvolassa ja samalla lääkärin vastaanotolla. aivan ihanaa oli kuulla taas pitkästä aikaa vauvan sydämensyke<3 nyt voi taas olla rauhallisin mielin ainakin pari päivää :D mullakin koko ajan kamala epävarmuus ja olo ettei tässä edes raskaana olla, mutta olen ihan periaatteesta päättänyt että me emme osta doppleria. Raskaus menee niinkuin on mennäkseen. Nyt vaan odotellaan että aika menisi nopeesti ja alkaisi tuntemaan vauvan liikkeet. Väsymys painaa edelleen päälle, onneksi juhannuksena oli aikaa vaan levätä, oli "pitkä" vapaa töistä, ja miehelläkun oli töitä niin kotona vaan tuli oltua. Ihanaa. Vielä tää ja ens viikko töitä, sitten pari viikkoa lomaa, pari viikkoa töitä ja taas pari viikkoa lomaa. Nyt suunnittelemaan reissua lomalle -->

ihania kesäpäiviä kaikille

Joulumamma ja pikkuinen 13+3
 
Kiitos Hyyppis, täytyy meidän tsempata toisiamme kun näin ahdistuneita ollaan molemmat.. Liittyiskö esikoisen odottamiseen, eikös sullekin eka oo tulossa?
Joulumamma on kyl ihan oikeessa kirjoittaessaan että raskaus menee niinkuin on mennäkseen, eipä niille pahoillekaan asioille mitään sitten voi.
Eli tsempataan!

Tiikeli
 
:heart:Mulle saa lisätä vahvan tyttöolon lisäksi poikanäyn. Eli vahvasti oletan että on tyttö, mutta taisin nähdä nakin ultrassa

Viena Mulla kolmannen syntyneen raskauden aikana (alussa rv 7) oli hematooma joka vuosi muutaman päivän. Vielä ekassa ultrassa se näkyi sikiöpussin vieressä mutta rakenteeseen mennessä oli hävinnyt.
Mutta tosiaan nyt ei löytynyt syytä ollenkaan. Hematoomasta ei tietoakaan, istukka takana hyvässä paikassa.
ultrannut lääkäri meinasi että mun Fragmin piikillä saattaa olla osuutta asiaan, mutta sekin jäi jossitteluksi.
Tänään tullut enään pyyhkiessä vähän sekä kivut hävinneet.
Ainoa huolestuttava asia on supistukset sekä että mun kohdunkaula oli lyhentynyt 3 sentistä 2 senttiin. Tämä siis tapahtunut 4viikon aikana.
Vähän sellainen olo että joudun pakkolepoon sairaalaan tms ja että vauva tulee hyvin ajoissa ulos. Kunhan pysyisi edes rv 34 asti sisuksissa..
Ei kenelläkään satu olemaan asiasta kokemuksia, kohdunkaulan lyhentymisestä näin varhain??

Muuten täällä hyvin rauhallisia päiviä vietellään lääkärin kehotuksesta, nosto/saunomis/sekstailu yms kielto päällä viikon verran ja jos edelleen vuotoa niin senkin jälkeen.
Toivon että vaan säikähdyksellä selvittiin ja vuodot loppui tähän, alle kk päästä Turkin reissu edessä ja haluan ehdottomasti sinne päästä mukaan.
Kaikille tsemppiä ajatusten kanssa, eiköhän meidän kaikkien rakkaus pakkaus ole kunnossa ja päästään marraskuun puolella jo ihania uutisia kuulemaan :heart:

Omaansa odottaen rv 16+3
 

Yhteistyössä