**Joulukuun Pikkutontut KESÄKUUSSA**

Morjenttes!
Sokerirasituskokeet suoritettu tänään ja nyt sitten tietoja odotellessa...Eilen kuuntelin piiperon sykkeet ja nyt huomaa, että kirppu on kasvanut!! Pumputus ei ollut enää viuh-viuh ääntä vaan jotenkin voimakkaammat :D Isäntä sanoi että ison miehen sydän siellä hakkaa jo ;)
Vaunuista Itse norkosin yhdistelmävaunuja eräästä saksalaisesta liikkeestä, josta tilattuna niitten hinta olisi ovelle kuljetettuna n.250e... :) Mulle vaunuissa tärkeitä seikkoja ovat...
a) Tilavahko alakori
b) Ulkonäkö
c) Käyttö mukavuus ja puhtaanapidon helppous
d) Nopea kasattavuus, että mahtuu suht pieneen tilaan
e) Ja ilmarenkaat :)

Ei siis suoraan tuossa järjestyksessä.. :) Olen totaalinen noviisi vaunujen hankinnassa, koska esikko tulossa joten mitään käryä ei sen kummemmista erikoisominaisuuksista ole... :ashamed:

Liikkeistä Eilen ennen nukkumaanmenoa tuntui massussa kummallista kuplintaa...Liekö muksun liikkeitä vai kaasun :D Mutta tuntui jotenkin erilaiselta, mitä aikaisemmin olen tuntenut...

Päivitykseni oli taas lyhyt ja ytimekäs ja turhahko...

Kahlan ja vaalipäivän ylläri 15+0 :heart:
 
Kotona ollaan taas. Lontoo koettu ja nähty. Reissu meni muuten ihan mukavasti paitsi että takasintulo matkalla kuopus oksensi junassa matkalla kentälle ittenä ja mun päälle. Sama toistu kotipihalla just kun päästiin taksista ulos. Aamulla oli ehkä pikkasen lämpöä mut ihan pirteenä on koko päivän touhunnut.

Neljäskö ihanaa että selvisitte pelkällä säikähdyksellä.

Isot ätiyshousut MISSYmom.FI
Nyt en löytänyt sitä kohtaa missä tieto lukee, mut mun mielestä tuolta saa ihan mittatilauksena ainakin housuja.

Kantokoppa Meidän kantokoppa on ollu sellanen että pohjan ja sivut poistamalla siitä sai lämpöpussin. Esikko synty kesällä ja sillon pidin sitä kovana ja kuopus maaliskuun alussa ja sillon oli käytössä lämpöpussina. Tosin en sitä kyllä ikinä metriäkään kantanu.

Varusteet Me tarvitaan uudet vaunut. Itseasiassa mahdollisimman nopeasti koska rattaat hajos reissussa sen verran et meidän kannattaa hankkia Phil&Teds:it jo nyt eikä vasta kun vauva tulee. Katottiin Vibe mallia jo Lontoossa mut ne olis ollu turhan kalliit sieltä ostettuna. Ja nyt kun luin teidän kommentteja vaunuista tajusin että mä ehdottomasti haluan ne uudet Vervet. Niisä on kaks etupyörää, eli rullaportaissa pääse kulkemaan jatkossakin, mulla ei hermot riitä hissien kanssa kulkemiseen. Jostain luin kanssa että hoitolaukun saa työntöaisaan roikkumaan ilman että se hakkaa alempana istuvaa päähän.

Ikäeroa on esikolla ja kuopuksella 3v9kk ja kuopukselle ja vauvalle tulee ikäeroa 1v9kk.

Nyt en muista et oliko muuta mitä piti kommentoida, mut ehtiihän sitä myöhemminkin.

Fantaihana 17+0 POKS
 
Heipä vaan kaikille!

En ole millään ehtinyt kirjoitella, kun lukeminen on vienyt kaiken ajan. Innoistuin lukemaan TrueBlood kirjoja ja nyt kahden viikon jälkeen jo 5 kirjaa luettu :D Mutta asiaan...

Zenn Kiitti linkistä! Ei kyllä ole hinnalla pilattu tuolla nuo menopelit.

Vaunuista... Meillä on nyt käytettynä hommatut Brion kombit. On toimineet hyvin, paitsi hankalat kasata. Heittoasiaa on käytetty paljon ja puolikova kantotkoppa kerrostalossa ilman hissiä aivan ehdoton. Paljon kevyempi kuin esim. Emmaljungan kova koppa samankokoiset sisätilat kuitenkin. Vauvan sai sitten siinä kopassa laittaa partsille nukkumaan, kun ratasosa kellarissa. Viime talvena rakastuin lämpöpussiin joka helpoti meidän elämää huomattavasti, kun pukemisrumba väheni merkittävästi.:xmas:

Mä mietin, että olisinko ihan hullu ja jättäisin tuplapelit hankkimatta ja yrittäisin pärjätä liinalla ja rattailla/seisomalaudalla. Ikäeroksi lapsille tulee 1v 9kk ja poika kävelee jo nyt paljon ja pitkiäkin matkoja.

Swerifel onko sulla siis kokemusta kulkemisesta talvella liinan ja pikkuvauvan kanssa? Mä innostuin esikoisen kanssa vasta keväällä kantoliinasta...

Astre :hug: voin vaan kuvitella millasta menoa teillä on siellä nyt. Itse pelonsekaisin tuntein odotan tulevaa uhmaa, joka todennäköisesti oikein kivasti ajoittuu vauvan syntymän jälkeiseen aikaan :whistle:

Te jotka olette hämillänne tässä hankitaviidakossa Niin olin minäkin esikoista odottaessa. Olin ihan, et tarviinko kaiken "roinan" mitä lehdissä mainostetaan ja kauppojen hyllyt notkuu. Niimpä hankin etukäteen nuo Kombit, turvakaukalon ja vaipanvaihtoalustan. Loput hankittiin jos tuntui, että tarvittiin. Oliko se Zenn, joka muistutteli, että monien tavaroiden käyttöikä tosi lyhyt ja ilmankin pärjää monesti mainiosti.

Vakuutus Otettiin esikolle ja tullaan ottamaan myös tälle pienokaiselle. Esikolla vakuutus on maksanut itsensä takaisin jo molempina vuosina. Meillä tkssa pitää ensin jonottaa shlle, joka laittaa jonottamaan lääkärille kun päivystykseen pitää päästä. Se onkin sit kevyesti useamman tunnin reissu, joten ei kiitos. Meillä on perimmäinen syy vakuutusen ottamiseen ollut se, jos todettaisiin ekana vuonna jokin jatkuvaa hoitoa vaativa sairaus/allergia tms. vakuutusenhan voi lopettaa, jos tuntuu ettei sitä tarvitse. Me ollaan tarvittu :)

Liikkeitä Pari kertaa on jokin nuljahdus tuntunut, mutta en varmaksi osaa sanoa oliko vauva vai jotain muuta...

Syke on mitattu vaan kerran ja nlakortissa lukee 150-160.

Mulla on tyttöolo, koska tähänasti ollut ihan erilainen odotus kuin pojasta. Pahoinvointi alussa, makeanhimo, selkäsärky... Ja kiinalaisen syntymäkalenterin mukaan olis tyttö tulossa. Kalenterin mukaan pojankin piti olla poika. En mä näihin usko, mutta on hauska hömpötellä välillä vähän :D Kiinalainen syntymäkalenteri

Tulipa pitkä sepustus :D

Mango ja Kieppuli 14+2
 
morotus.

hellettä pukkaa,aijai että on kivaa tuo hoitotyö kun hikivaluu ja valuu..
hankintoihin en jaksa kommentoida kun tällä kertaa yritän miettiä mitä todella tarvitaan.

ton kiinalaisen syntymäkalenterin mukaan uusi tulokas olis tyttö ja kaikki kolme poijan pässiä osuivat oikeean, eli saas nähdä!

MARMAx4 ja pikkuinen-jaz 16+2
 
En ole aikoihin kirjottanut, mut lukemassa käyn joka päivä. Olen ihan koukussa tähän palstaan/ketjuun :) Kiva lukee toisten samassa tilanteessa olevien kuulumisia.

Itsellä fiilikset vauvasta on nyt tosi korkealla! On niin kuin olisi rakastunut ja ihan onnensa kukkuloilla ;) No nämä mielialat aina vaihtelee tietty. Eilen kävin neuvolassa, ja viikkoja oli 16+3. Ja kaikki oli hyvin niin pienellä kun äitilläkin. Olen alkanut tuntea ihan pikkupikku liikkeitä, vaikka en oikeestaan vielä odottaisi niiden tuntuvan, esikoisesta tuntui niin myöhään-joskus 20viikolla vasta!

Ikäeroa tulee meidän lapsille 2v 7kk.

Vaunuina meillä on esikoiselle uutena ostetut Emmaljunga Duo Edget. Ja oon ollut tyytyväinen! Noilla pääsee suht hyvin lumessa ja sohjossa rämpimään kun on isot renkaat! Tulipahan aika monesti testattua kun lähdin poikaa viemään hoitoon viime talvena ja katuja ei oltu aurattu ja pakko vaan oli mennä että ehditään ajoissa!! Muita hyviä on nuo heittoaisa, ja että työntöaisan pituutta saa säädettyä, mies kun on lähes parimetrinen ja minä 30cm lyhyempi :)
Noissahan on se kova vaunukoppa, kesällä oli kiva, mut talvella menee varmaan hyvin, kun sinnehän mahtuu paljon peittoa ja pussukkaa vauvaa lämmittämään.

Vakuutus oli esikoisella, otettiin ennen syntymää, mut en tiedä otetaanko nyt, pitää miettiä vielä. Tosin pojalla se oli hyvä, kun synnytyksen jälkeen todetun pikku "vian" korjaamiseen on kulunut pitkä penni, plus allergiat siihen päälle..
Vaikka kalliitahan ne maksut on alussa, joten aika paljon kulujakin saa olla, että saa jotain takaisinkin päin, "voittoa". Viime vuonna taisin saada jotain 250e kuluja takasin, tuosta siis omavastuu vähennetty. Ja itse vakuutusmaksut oli varmaan samaa luokkaa??!

Ai niin, vähän tyttöfiilistä pukkaa :) Johtuneeko makeanhimosta ja siitä että tuntuu kun turpoaisin joka suuntaan kun pallo :D Kiva ajatus, että masussa tyttö kasvaisi, toki poika olisi tuolle meidän pojalle sitten "pelikaveriksi", niin kun mies meinaa saada jääkiekkojoukkuetta pystyyn ;)

Jaksamisia helteisiin kaikille odottajille!! Itsestäkin tuntuu että ei jaksa ulkona juuri yhtään, paitsi varjossa, ja vesipullo pitäis olla mukana koko ajan. Ja eikä ole edes loppuraskaus, mietippä isolla mahalla kovassa helteessä...

miida ja pikku tulokas 16+4
 
Kiinalainen kalenteri näytti minulle tyttöä :heart: joka olisikin haaveissa, vaikka eihän sillä sukupuolella ole väliä. Näytti myös ihan oikein esikoisen, joka oli poika. :)

Meinasin muuten sanoa, ettei se pidä paikkaansa esikoisen kohdalla, kunnes huomasin tuon kuukalenteri kohdan :D
 
Kiinalaisen kalenterin mukaan olisi poika ja arvatkaas kuulkaa tänään olin siinä ultrassa ja tuli aika vahva poikalupaus :) Eli olikos se Neljäskö joka kyseli voiko näillä viikoilla 15+2 sukupuolta nähdä ja vastaus siis on kyllä :LOL: saatiin oikein kuvakin tuosta miehisyyden esiintymästä. Muutenkin kaikki oli hyvin. Tyyppi oli onneksi hyvässä asennossa eli muutenkin kaikki näky, sydämen neljä kammiota, nenä, silmät, maksa jne. neuvola oli myös tänään ja sykkeet oli 146 pojalla.

huh nyt taasen huokaisen hetkeksi. Olipas ihana päivä :cool:

viena ja pilke 15+2
 
Vauvavakuutuksesta meillä on otettu se jokaiselle lapselle. Myös tällä uusimmalle tulokkaalle on jo hankittuna vakuutus! Eli tarvitse olla rakenneultran mitään lausuntoa vaan ainakin Fennialle kelpasi kopio äitiyskortista josta näkyi että on käynyt (np-)ultrassa.

Hurjasti tekstejä vuorokauden aikana! Kaikkea ei ehtinyt edes lukea kun pitkän päivän tein tänään töissä.

Poppeliini ja kolmas muru 17+2
 
kiinalaisesta kalenterista vielä kuten tuon kalenterin ohjeissa sanotaan, muistattehan käyttää kiinalaista syntymäkarttaa omassa iässäsi eli siihen LISÄTÄÄN YKSI VUOSI. Eli kun olin 33v kun lapsi sai alkunsa tuon kalenterin mukaan olinkin jo 34vuotta. Tuossa on ohjeet kyllä tarkemmin, mutta muistuttelin vain (itse ensin mokasin) :)
 
kiinalaisen kalenterin mukaan edelliset menneet oikein,eli 1.ja 2. kanssa,kolmas näyttäisi tyttöä taas...:) ja fiiliksetkin on kyllä tyttömäiset,saapi nähdä,jännäksi käy..:)

Pakko jakaa...meillä eilen tuleva isi sai ekan potkun käteensä! voi sitä kun sillä itku tuli silmään,kun tunteet vaan rupesi purkautumaan. Illan mittaan silitteli mun masua kovin ja koko ajan..:) sanoin että kyllä mä kerron kun se on hereillä..:) potkut näkyy hauskasti tohon vatsanahan päälle kun siihen sattuu pikku potkut osumaan...:)
juteltiin nimistä myös eilen ja mies on myötämielinen minun ehdotuksiin..:) mutta hän vastaavasti oli ajatellut kanssa ja olikin ajatellut samaa nimeä kuin minä...aivan sanoinkuvaamaton yhteenkuuluvuuden tunne!:heart:

EevaN ja pieni 17+6!
 
Huomenta!

tosta lasten ikäerosta,kun uusi vauva syntyy on poijat 4v,5v ja 7,5v. eli toivon että ymmärtäävätte että vauva tarvitsee huomiota.erilaisia kerhoja olen nuoremmille etsiskellyt mutta se ei niin helppoa ole täällä maalla.

tunteista:aikoinaan kun kolmosta odotin olo oli että voi helvetti mihin mä oon itteni laittanut. :ashamed:
koska kakksoen ja kolmosen ikäeroa tuli reilu 11kk, eli samalla oli hoidettavana vastasyntynyt,vuosikas joka opetteli kävelemään ja kiipeilemään,hällä myös maitoallergia ja atopinen iho joka vaati rasvauksen 3krt/pv + pesuja ja sitten 3,5v esikko jolla puheenkehitys oli viivästynyt,jonka takia hän kävi päiväkodissa olemassa n.3hx2pv/vk eli häntä oli kuletettava saamaan puheterapiaa ym.

siksi todella oletin että meille riittäisi 3lasta,mutta luontoäiti päätti toisin :heart:

pitäis alkaa pyykinpesuun ja laittaan huushollia kondikseen ja iltavuoro kutsuu tekijäänsä,mikä tällä ilmalle ei todellakaan ole mitenkään mukavaa puuhaa.

terveisin: MARMAx4 ja pikkuinen-jaz 16+3
 
Päivitetty taas tähän asti :wave: Mulla oli tunne että joku oli tullut uutena mukaan, mutta en kyllä nyt selaamalla löytänyt, joten jos jonkun nimeä ei ole etusivulla niin huikkaahan mulle!

:wave:Laittakaahan noita tyttö/poikaoloja, ja varsinkin sitten rakenneultran LUPAUKSIA sitten korostettuna niin löytää paremmin etusivulle tiedot :wave:

En saanut aamusta enää nukuttua vaikka väsy olisi ollut. Kolme aamua peräkkäin herännyt klo 6 töihin, joten seiskan jälkeen ei unta vain riittänyt. Pitää ottaa päikkärit päivemmällä, mies kun on vielä 1½ viikkoa isäkuukaudellaan kotona.

Poppeliini ja kolmas muru 17+3
 
Mä en tota kiinalaista laskentatapaa täysin ymmärtänyt, mutta ekan ja kolmannen kohdalla osui kohdalle, oli sitten oikean ikäinen tai vuoden vanhempi, keskimmäisestä jos olin oikean ikäinen piti paikkansa, mutta jos olisin ollut vuoden vanhempi, niin meni väärin. Tästä se povasi tyttöä laitoin sitten oikean ikäni tai vuoden tai vaikka kaksikin vanhemman.

Hiukan ihanaa EevaN että potkut tuntuu jo masun ulkopuolellekin! :) meillä saadaan sitä ootella vielä pitkään, en usko, että ennen rv 20 tuntuu yhtikäs mitään. Kun ei tunnu ees mahan sisäpuolle vielä niitä potkuja. Niin nämä vauvelit kasvaa :)

Onko muuten niin, että joulukuisissa ei ole yhtäkään kaksosten odottajaa? tuli jostain mieleen.

noi hankinnat joku mietti pärjääkö ilman tuplia kun lapsilla ikäeroa 1v9kk ja mun vastaus on, että kyllä pärjää. Meillä kahdella ekalla oli ikäeroa 1v7kk ja tuplat ostin, lähinnä keräämään pölyä nurkkiin, eipä niille juuri käyttöä ollut. Nytkään ei ole aikomusta tuplia ostaa, vaikka jälleen on ikäerona se 1v7kk.
Mutta siis, se vauva pärjää loppujen lopuksi hyvin vähällä. Suurin osa hankinnoista on aika tarpeettomia ja ilmankin tulisi toimeen, toki jotkut asiat helpottavat sitä arkea.
Ekalle hankittiin hoitopöytä ja sitä käytin tosi paljon, esikoisen ollessa yli 1,5v pöytä oli päivittäisessä käytössä! Noh, kakkosen kanssa käyttö väheni todella paljon ja myin sen pois, kun kakkonen oli vuoden. Kolmoselle ostettiin sellanen hoitotaso pinnasängyn päälle ja sitä tuli käytettyä tooosi harvoin, tälle neloselle en aio sitä ees virittää, vaan saa olla poissa käytöstä. Kaveri vannoi sellaisen jalallisen ammeen nimeen, itse en oo koskaan kaivannut. Mä sitten taas oon sitä mieltä, että mobile on välttämättömyys vauvalla ja monet, monet tulee toimeen ilmankin. Mango86 tuolla sanoikin, että kannattaa hankkia sitä roinaa vasta sitten, jos kokee, että jotain todella tarvitsee, eikä hankkia sitä etukäteen niin, että joka nurkka on täynnä vauvatarvikkeita.

tatomira rv 14+2
 
Viimeksi muokattu:
Heissan !

Ilmottaudun mukaan, seuraamassa olen keskusteluja käynyt kylläkin, nyt on hieman aikaa naputella :)

Pikkuisen laskettuaika 4.12, synnärinä Oys. Alkutaival ollut toisaalta helppo voinnin suhteen, mutta myös vaikea, jäin kiinni riskiseulassa suhdeluvulla 1:5 (veriseula+turvotus). Istukkabiopsian jälkeen saimme "terveen"paperit, ja pieni tyttönen tulossa. Jotenkin sen tiesin ettei mitään huolta ole, mutta varmuudeksi ultrattiin ja otettiin kaikki mahdolliset testit. Tietenkin ikä tuo mukanaan myös omat riskinsä, vaikka neuvolatäti sanoikin etten ole edes vanha ;)

Ikäerosta : Hmmm, esikoinen ei ihan ehdi täyttää 20, keskimmäinen 17 ja nuorin 13, joten ikäeroa on. Tuntuu kuin olisin ensisynnyttäjä, asiat ja käytännöt ovat muuttuneet niin paljon tällävälillä :rolleyes:

Kiinalainen kalenteri on pitänyt paikkansa jokaisen kohdalla, niin myös tämän tulevan vauveliinin :heart:

Tämä nyt alkuun, helle sulattaa aivosoluja niin että asiaa olisi muttei muista mitä :D

-Tinkerbell ja pikkuneiti
 
tatomira kaksosista: tänne oli ultraajan mukaan hyvin varmasti 2 tulossa mutta luonto päätti jo hyvin alussa toisin ja kohdusta löytyi kaksosta muistuttava hematooma silloin alkuraskauden ultrassa..

Ja pakko näin pikaisesti huikkailla että mahassa on nyt tuntunut hassua muljuilua joten kaippa sielä pikku prin liiekhtii!!! :)
Kiinalainen kalenteri oli esikoisesta oikeassa ja nyt sanoi tyttöä.. hmm... :popcorn: odotellaan nyt, mutta jos niin olisi niin mies olisi innoissaan. Haluaisi kovasti tytön.

hyttys asiaa!!!!!!! onko muut huomannu että hyttyset parveilee ympärillä? Mulla oli neuvolassa kaikki veriarvot kuulemma parhaat mahd ja sen on hytytkin huomannu. Kaikki paikat puremilla ja mun seurassa olevat säilyy kyllä ilman mitään näppyjä. :D
 
Vauvavakuutuksesta meillä on otettu se jokaiselle lapselle. Myös tällä uusimmalle tulokkaalle on jo hankittuna vakuutus! Eli tarvitse olla rakenneultran mitään lausuntoa vaan ainakin Fennialle kelpasi kopio äitiyskortista josta näkyi että on käynyt (np-)ultrassa.
Sama se taitaa olla Tapiolassakin. Ei siinä mainita mistä uä:stä on kysymys, ainoastaan havaittiinko uä:ssä jotain poikkeavaa. No, laitan hakemuksen joka tapauksessa menemään sitten rakenneultran jälkeen :).

Tarvikkeista olen samaa mieltä muiden kanssa, että vähällä varmasti pärjää, mutta moni asia vaan lisää mukavuutta. Itselle vaunut (kävelin paljon ja vauva nukkui loistavasti ulkona), turvakaukalo (molemmat isovanhemmat ja paljon kavereita asui muilla paikkakunnilla, joten ajeltiin paljon), itkuhälytin (koska vauva nukkui ulkona), rintapumppu (maitoa tuli reilusti joten pakastettiin), hoitopöytä (pitkille ihmisille sängyn tms. käyttäminen olisi aiheuttanut selkävaivoja) ja pinnasänky oli todella tärkeitä ja kovassa käytössä. Jalallista ammetta en olisi edes uskaltanut käyttää, kun olisin pelännyt, että märillä, liukkailla käsillä pudottaisin vauvan : /. Aluksi nostettiin amme saunan jakkaralle ja sittemmin oli ihan lattialla. Mutta olen myös kuullut kehuja sen puolesta. Ilman matkarattaita varmasti pärjäisi, mutta meillä ne oli kovassa käytössä. Nyt ostin kirpparilta jo ennen raskautumista rintarepun, koska muutaman kerran sitä esikoiselle kaverilta lainatessani totesin sen tosi käteväksi. Meidän tyttö ei kantoliinassa viihtynyt koskaan - se oli siis meille täysi turhake.
Nyt haaveilen niistä juoksurattaista, mutta kohta loppuu säilytystilat... :)

Täytyykin tsekata toi kiinalainen kalenteri. Joskaan en ehkä noihin kauheasti usko, mutta hauskahan se on nähdä mitä se sanoo :).

Mahtava ilma. Toivottavasti helteet jatkuu ensi viikollakin.

*muoks* Tervetuloa Tinkerbell :)!

Pistepirkko ja Sintti 18+0
 
Viimeksi muokattu:
Kiinalainen kalenteri näytti tyttöä, ja hedelmöityshetkestä jos laksee ja luottaa siihen teoriaan että tyttösiittiöt elää kauemmin niin tyttöä sekin ennustaisi. Silti mulla on enemmän poikaolo :D Oikeasti ei ole hajuakaan kumpi tulossa, eikä ole toiveitakaan. Esikoinen kun on niin ei oo mitään sellaistakaan että "kolmen pojan jälkeen toivoo jo tyttöä". Rakenne ultrassa toivotaan saavamme tietoa kumpi tulossa.

Huh, olen hyvä jumahtamaan tähän koneelle muuttohommien sijasta, nyt pitää ottaa itseä niskasta kiinni ja mennä pakkaamaan laatikoita.

Susimieli ja Pieni 16+4
 
Kiinalainen kalenteri sanoo, että poika olisi tulossa ja sellainen on itselläkin ollut olo erilaisista oireista kuin esikoisella johtuen, MUTTA sen mukaan esikoinen olisi myös poika ja hän on kyllä niin tyttö kuin tyttö olla voi :heart::LOL: .
 
Kauheeta!
Menin lankeamaan tuohon kiinalaiseen kalenteriin ja se povasi poikaa. Kun vihdoin tajusin laskea oman ikäni kuukalenterin mukaan, se povasi taas poikaa... Tuskan hiki otsalla yritin räknätä edellisten lapsien sukupuolen paikkansapitävyyksiä, ja ainakin keskimmäinen (jaksoin laskea:D) piti paikkansa...
:O Jos tuohon on nyt sitten uskominen, meillä alkaa oikeasti olla poikajoukkue kasassa, tosin meidän pojat on sanoneet että jos tulokas ei ole tyttö, sen saa työntää takaisin! :)laugh:)

No, koska sukupuolta ei aiota selvittää, paras vain asennoitua molempaan mahdollisuuteen. Olis vain niin kiva kahden pojan perään saada vielä tyttö iltatähdeksi:)

Ikäeroista Meidän tuleva iltatähti on kuusi vuotta nuorempi kuin kuopus. Seuraava poika on 10 ja tyttö 11. Apua on varmasti ainakin tytöltä saatavissa.
Liikkeistä Ovat alkaneet selvästi tuntumaan. "Ylimääräisen pehmukkeen" vuoksi ulkoapäin on ihan turha odotella vielä viikkoihin mitään...
Hankinnat Vaunut alkaa polttelemaan jo. Oran Taigat ovat mietinnässä, haluan kunnon yhdistelmät, mielellään kovalla kopalla, koska talossa on kissa. Pinnasänky on jo, kaukalokin olisi, mutta haluttaisi kyllä kovasti hankkia tuollainen telakkamallinen... Viime vauva-aikana niitä ei ollu vielä keksitty:D. Mutta hoitopöytää ei hankita. Itseasiassa meillä on sellainen ammemalli, mutta tuskin tulee käyttöön (ehkä ihan alkuviikoiksi...) se on suhteellisen turha kapistus. Kun lapsi pikkuisenkaan kasvaa, vaipat tulee vaihdettua pyyhkeen päällä milloin missäkin.

Lämmintä kesäpäivää kaikille jotka saavat olla kotosalla, itsellä vielä pari viikkoa lomaan...

Jennynny 17+4
 
hei kaikille pitkästä aikaa

ihanaa hellepäivä ja vp :)

töihinpaluu ei sujunu ihan odotetusti,selkä sanoo jo nyt ittensä irti ja töissä piträs jaksaa olla vielä lokakuun loppuun :/ onneksi kuitenkin työkaverit otti tiedon vastaan iloisesti eikä niinku pelkäsin :)

nyt kerään rantakamppeet mukaan ja lähen ulos aurinkoon :)

höyhen ja tonttu 17+5 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitokset Pistepirkko !

Tarvikkeista, hoitopöytää en ole koskaan omistanut, vaipat ja vaatteet olen jokaisella vaihtanut sylissä. Autoistuin on tässä perheessä varmaan se käytetyin tavara, vaunuja tarttetaan varmaan sen verran mitä pikkuista ulkona nukuttaa ja parinkilometrin kävelylenkeillä lähikauppaan. Tokihan sitä ei tiedä vaikka mammalomalla oikeinki innostuisi ulkoilemaan :whistle:

Lieköhän elimistö valmistaa minua yösyöttöihin, olen jo pariviikkoa herännyt aikatarkkaan kello 3, ja tunnin valvonut :confused:, näin pienellähän eikai unirytmiä ole? Ja liikkeetkin tuntuu vasta satunnaisesti ja kevyesti, joten tuskin nekään minua öisin herättelee?

Mikähän noissa vauvavakuutuksissa mahtaa vuosimaksu noin suunnilleen olla? Vanhemmilla lapsilla sitä ei ole ollut, eikä kyllä onneksi olisi tarvittukkaan, nuorimmainen edes ei ole paria oksennustautia lukuunottamatta ollut koskaan kipeänä *koputtaa puuta*, mutta ainahan sen varmuudeksi voisi ottaa....

Tanjuska : Hyttyset tykkää minustakin, jos nyt on aina parveilleet ympärillä niin tänä kesänä sitäkin sinnikkäämmin :kieh:.
 

Yhteistyössä