**Joulukuun Pikkutontut KESÄKUUSSA**

Tiikeli, kiitos samoin, täälläkin aivan sama meininki eli yht äkkiä iskee aivan totaalisen epävarma olo ;) Ja täälläkin esikoista odotellaan. Kulunnee kuvioon, mutta todella piinaavaa. Tulee vain olo ettei siellä enää ketään ole.

Neljäskö, toivon niin puolestasi että olot nyt tasaantuu ja että reissulle pääset :) Nyt tulee myös amatöörin kysymys: miltä tuntuu supistukset tässä vaiheessa? Kiva jos hieman avaat jo kokeneempana odottajana ;)

V&P 15+0
 
Hei! Mut saa poistaa listalta, siirryn toiselle foorumille, täällä menee mun osalta täysin yksin puheluksi. Tiedän, etten ole ahkerimpia kirjoittajia, mutta vähäisinkään kysymyksiin en saa täältä vastausta, kannanottoja tai kommentteja. En syyttele ketään teistä, mutta tuntuu vaan että en saa täältä "tukea", joten siirryn muualle. Hyvää loppu odotusta kaikille ja mukavaa kesää!
 
viena mulla ainakin supistukset tuntuvat tällä hetkellä niin että kohtu kovenee ihan selväksi / tarkkarajaiseksi palloksi. Kipeetä ei ole tehneet, mutta kiristävää tunnetta alavatsalla on selvästi. Mm. seksin jälkeen on tullut supistuksia.

Tänään iski kaupassa ihan järkyttävä karkkihimo. Oli pakko ostaa irtokarkkeja pussi. En ole sokereiden takia pahemmin syönyt karkkeja, mutta nyt tuli kyllä sellainen olo että oli pakko saada :p

Poppeliini ja kolmas muru 17+0
 
Poppeliinille kiitos supistusinfosta :) Olen pari kertaa epäillyt joitain tuntemuksia supistuksiksi. muutaman kerran on myös vihlonnut tuolta "mestoilta" vähän niin kuin kohdunsuulta. Onko muilla moista?

Porinalle onnea odotukseen toisella palstalla. Tässä pinossa on 100 odottajaa ja ainakin itse olen niin raskausdementoitunut että moni kysymys menee ohi. Myös moni oma kommenttini / kysymykseni on jäänyt huomiotta ja se on musta tosi ymmärrettävää koska en itsekään joka asiaa täällä kommentoi takaisin. Oletko sinä vastaillut muiden kysymyksiin ahkerasti ja varmistanut ettei kenenkään kysymys jää vastaamatta?. Tärkeintä meille kaikille on kuitenkin oman navan alla köllivä pieni. Ollaan lempeitä :) täällä on kuitenkin ihan mainio henki ja tukeva ilmapiiri.
 
ak mäkin huomasin kovasti muutosta mielialassa kun tämän pikkuisen plussasin... Helpotti huomattavasti eikä pieni masuasukki tiedäkkään miten on jo auttanut. :heart:
Tosin nyt kun enkelin la lähestyy ja tämä nyky kyytiläinen menee viikoilla joilla enkelin kasvu lakkasi alkaa olla vähän ajatukset sekaisin.mutta onneksi tuo oma rakas 2v pitää vikkelänä.

Liikkeitä...hmmm.. täälä on hipaisuja ja kerran potku suoraan doppleriin :D
Odottavan aika on tosiaan pitkä. Kumpa liikkeet tuntuisi jo kunnolla. Vaikka sitten niiin että meinaa pissit tulla housuun mutta kunhan tuntuis.

Vuotojen kanssa painivat, koittakaa jaksaa!
Ja itte aikasemmasta oppineena en anna pienenkään epäluulon jäädä kaivelemaan. Täälä onneksi neuvolassa saa käydä koska vaan ääniä kuuntelemassa ja koti dopplerin keksijä saa multa kyllä suuret kiitokset.

Mitähän kummaa sitä keksisi neljäksi viikoksi, kun ei malttais enään odottaa ultra kuulumisia.
Jannittää niin kovin että onko kaikki sitten mallillaan ja onko prinsessa vaiko toinen prinssi tänne tulossa...:heart: vielä 4 (!!!!!!) Viikkoa

Pääkipua on aivan tolkuttomasti. Siksi en nytkään nuku. :(

Kirjottelin äsken pitkät paminat fiksumpaa tekstiä mutta hemmetin netti kaatui (ja ei kun alota alusta kirjottamaan) plaah. Jotain varmaan unohtui, ja anteeksi sekavuus. :(
T tanjuska ja pikku prin 15+0 (????) Ja iso prinssi
 
Porinalle onnea loppuodotukseen, näinhän se vaan menee että jokaisen iloon/huoleen/kysymykseen ei tule vastattua. Toki jokaisen teksti on minulle ainakin tärkeä ja mukava lukea, mutta vastaan niihin jotka tunnen omakseni.. Vaikeasti selitetty mutta kuitenkin :D

Täällä extempore varattu kampaaja tälle päivälle, tukka saa lyhentyä paljon ja saada uutta sävyä. Samoin neuvola iltapäivällä ja yksi yövuoro saikun jälkeen.
Jaksaa, jaksaa. Vuoto loppunut kokonaan ainakin nyt, hyvä niin..

odotettu 16+4 :heart:
 
Heips pitkästä aikaa jälleen.. Lukemassa käyn päivittäin, mutta ei ole tullut kirjoiteltua.

Tervetuloa vielä uusille!! Mahtavaa, että meitä tosiaan on jo sata jouluvauvan odottajaa täällä. Tuntuu hurjalta. =)

Ja Viena, Tiikeli ja Hyyppäjäinen samat fiilikset täällä.. Välillä pelottaa ihan älyttömästi, että jotain on tapahtunut. Ehkä se johtuu nyt siitä, ettei ole enää mitään pahoinvointia tms.. Ainoa asia, joka raskaudesta kertoo on kasvanut maha. Ja nyt uutena vaivana jatkuva päänsärky. Ehkä tämä tosiaan liittyy vahvasti esikoisen odottamiseen. On se niin ihanaa, uutta, pelottavaa jne... Jospa tämä helpottaa, kun liikkeet alkaa tuntumaan ihan oikeesti.

Nimistä oli keskustelua aiemmin. Meillä on aika varmat nimiehdokkaat kummallekin, tytölle ja pojalle, jos nyt vaan kukaan lähipiiristä ei ehdi niitä ennen sitä käyttää. Muutaman nimen kohdalla näin on jo käynyt. Toki voihan se olla, että nimi vielä muuttuu, kun vauva syntyy, jos näyttääkin ihan selvästi joltain muulta kuin mitä on ajateltu..

Ja hankinnoista, meidän täytyy tietystikin kaikki hankkia, kun tämä meidän esikoinen on. On kyllä ajateltu ostaa kaikki nyt uutena, kun ajatuksena on tehdä useampia, niin menevät sitten seuraavillakin. Eilen käytiin ostamassa autoon istuin, kun oli hyvä tarjous Brion Primosta. Siinä on tosi hyvä se jalusta siitä, että siinä on sekä isofix- että turvavyökiinnitysmahdollisuus, meidän autossa kun on isofixit, mutta tulevien isovanhempien autoissa ei, niin jos joutuu siirtelemään autosta toiseen, niin ei tule ongelmia. Tykkäsin myös Brion istuimesta siksi, että se oli aika kevyt, verrattuna esim. Britaxin istuimeen. Vaunuja on myös katseltu alustavasti ja päädyttykin alustavasti Oran Taiga-vaunuihin. Eilen myös vaunuja katseltiin ja kokeiltiin sillä silmällä ja tykkäsin ainakin siitä, että Orassa oli paksut toppaukset, huomattavasti paksummat kuin muissa.

(.) Tosiaan oireita ei juuri mitään ole, paitsi uutena nyt tää hemmetin päänsärky. Kuukausi suurin piirtein vielä rakenneultraan, ei jaksais odottaa..

Aurinkoista kesäpäivää kaikille (puolitoista viikkoa vielä lomaan......) =)

-MiMa ja Bebé 16+6
 
Tiikeli ihan samoja tuntemuksia täällä ja esikoista odotan. Nää viikot on nyt sen puolesta hankalia, kun voi olla aika oireetonta eikä vielä tunneta liikkeitä. Mulla kuitenkin selvästi maha kasvaa ja muuttuu, siitä ainakin tietää että ei se itsestään muutu. Sit vielä kun tunsin pari kertaa liikkeitä viikolla 15 ja viikolla 16 eli viime viikolla en mitään, niin arvaa olinko hermona eilen neuvolassa! Ja sitten niin helpotus kun kuuli sydämen jumputukset... Jos menee ihan hermoiluks niin varmaan voit koittaa soittaa neuvolaan et saisko siellä käydä kuuntelemassa sydänääniä?

Päänsärystä, mulla kans ja se tuntuu ainakin osittain nestehukkapäänsäryltä. Eli muistakaa siskot juoda ihan hulluna!

Täällä ei vielä hankintoja tehdä, en halua niitä puoleksi vuodeksi nurkkiin pyörimään. Me hankitaan käytettynä niin paljon kun voidaan, ja varmaan saadaankin aika paljon tutuilta tavaraa.

Tuisku ja Papu 17+1
 
Huomenta!

Tiikeli: Täällä samat fiilikset - juurikin siitä syystä aiemmin kirjoittamani alavireisyys. Onnekseni olen monelta toisen lapsen odottajalta kuullut, että myös heillä on mennyt näin, että toisesta raskaudesta on paljon enemmän huolissaan kuin ekasta.

MiMa: Brio Primo oli hyvä valinta :). Meillä oli esikoisesta se ja menee siis myös tälle tokalle. Tosi painava se kyllä on - ei sitä tee mieli roudata kädessä esim. kaupoilla, mutta se antoin todella hyvän suojan, kun se pääkuomukin tulee niin pitkälle.

Porina: Ymmärrän hyvin fiiliksesi. Olen usein samaa miettinyt, mutta palannut sitten kuitenkin jonkin asian puitteissa, kun ärsytys tarpeeksi laantuu. Onnea sinulle loppuodotukseen :)!

Poppeliini: Kumpaakos sukupuolta olit veikkaillut? Tuo karkkihimo kuulostaa ihan tyttöoireelta ;). Luin eilen kirjaa, jota täytin esikoisen odotuksesta ja karkkihimo oli kaiken pahoinvoinninkin keskellä valloillaan koko raskauden. Nyt ajatuskin karkista kuvottaa. Hapankorppu kyllä maistuisi :p .

Supistuksia olen huomannut yöllä. Olen herännyt siihen, että maha on kivikova ja pingottunut. Esikoisesta ensimmäiset supistukset olivat tasan tarkkaan sinä yönä kun lähdin synnyttämään.

Neljäskö: I phoneen saa ladattua vauva-lehden sovelluksen (1.69€) jossa on mm. päivä päivältä raskautta seuraava kalenteri ja sitten tosiaan se valtavan laaja nimiluettelo a:sta ö:hön. Hyvä, että vuoto loppui :)!

Omaan napaan ei mitään uutta. Ilokseni olen kuullut monta kommenttia isosta vatsastani eilisen ja tämän päivän aikana :). Kun on viikko tolkulla huolehtinut beibin tilasta ja siitä kasvaako masu, niin nuo kommentit ovat korvia hiveleviä ;).
 
Täällä kanssa päänsärky alkaa olemaan melkein päivittäinen vaiva, eikä mitkään päänsärky lääkketkään meinaa auttaa. Olen aina kärsinyt päänsäryistä, ja ainoastaan migreeni lääkkeet sekä burana 800 on auttanut, mutta eipä niitä saa enää käyttää :S Toisaalta oon kyllä päässyt niin helpolla koko raskauden ajan että voihan tässä vähän kärsiäkin ;)

MiMa86 puhuit noista Ora taigan vaunuista, mä oon kanssa niitä katellu ihan alusta asti. Tällä hetkellä ainoat mitkä kelpuutan ulkonäön ja ominaisuuksien perusteella ;) Meidän "pikku" paikkakunnalla niitä vaan ei myy kukaan, enkä tiedä kannattako ihan netistäkään tilata ilman minkäänlaista "kosketusta"? meinasitko muuten pehmeällä vai kovalla kantokopalla? monet puhuu että talvella se pehmee parempi? ja siihen olen itsekin päätymässä.

Ihanaa kun ilmat lämpeni ja jopa täällä merenrannalla saadaan nauttia helteistä, kun vaan ei mereltä tuulisi ;) Ihanaa kesäpäivää kaikille odottaville

Joulumamma 13+4 kamala kun te muut olette jo pitkällä
 
mukariikka: täältä löytyy yksi lyhyt odottaja :D inhottaa ostaa housuja, koska niitä pitää lähes AINA lyhentää. Ja sit kun ite niitä lyhennän, niin arvatkaa vaan, tuleeko niistä lahkeista tasaset :D

Tiikeli: miullakin tulee kans aika useesti huoli, että onko pikkusella kaikki hyvin.. Sen takia oliskin hyvä ostaa se doppler, että jos tulee kauhee ahistus,niin sillä voi sitten tarkistaa, että kaikki onkin kunnossa.

Pistepirkko: juurikin näin miullakin, toista lasta odottaessa huoli on isompi kun esikoista odottaessa. Aika jännä juttu.. Mutta ei kiva :(

neljäskö: toivottavasti viikon lepo auttaa ja pääset reissuun :) Turku on aivan ihana kaupunki!

Porina: harmi, kun lähdet tuollasilla mietteillä pois. Ei miunkaan kaikkiin kysymyksiin/ajatuksiin aina paneuduta, mutta ymmärrän sen, koska täällä on TOSI monta kirjottelijaa. Ite kuitenkin luen aina kaikki kommentit, ja sit kommentoin niihin, joihin miullakin on jotain sanottavaa.

vaunuista: vaikka mie saisinkin siskolta ne kaksostenrattaat, niin olis kyllä hyvä olla jotkut matkarattaatkin kahdelle lapselle. Netistä oon koittanu kattoa, mutta en oo löytäny. Kun etin sellasia sisarusrattaita, missä isompi istuu, ja vauvan turvakaukalon voi laittaa siihen päälle. Tietääkö kukaan, että mistä sellasia löytyisi? Nyt meillä on Brio Combi-rattaat, miehen äiti osti ne meille lastentarvikekirppikseltä :) Nekin vois melkein myydä vuodenvaihteessa pois, koska ei niille sitten pikku kakkosen tullessa oo enää käyttöä.

Unia: ootteko nähny sellasia unia, että vauva on kuollu kohtuun, tai vastaavaa? Anteeks, että kysymys on noin anskea, mutta mie näin raskauden alkutaipaleella sellasen unen, että 2:lta puoliläheiseltä naiselta oli vauva kuollu kohtuun. Sit kun aamu tuli, niin jotekin ahistuin, kun peilasin sen itteeni, ja pelkäsin, että se oli jotenkin enneuni omalla kohdalla :'( Ja sitten viime yönä näin kanssa sellasen unen, että vauva olis kuollu.. Vaikka en uskokaan enneuniin, niin vähän painaa mieltä tuollaset :(

(.)
Mie en tiiä, että onko ne aikasemmat hipasut ollu pikkusen liikkeitä, koska nyt en oo 2 viikkon tuntenu mitään :| olis ihanaa vihdoin alkaa tuntea kunnolla liikkeitä. Mieleen on tosi palavasti jääny se, kun esikoinen ekaa kertaa huomautti olemassa olostaan :heart: sellasta tunnetta ootan uudelta tulokkaaltakin :rolleyes:

Jos ei ole esikoinen kyseessä, niin minkälainen ikäero on joulukuun vauvalla muihin lapsiin nähden? :)


NeitiAurinko ja Murkula 15+1
 
Pistepirkko, mun mielestä tuo Primo oli aika kevyt.. Siis ainaki verrattuna muihin (esim. Britax). Toki siihen vielä ku beibin lisää, niin eiköhän se ihan tarpeeksi paina. =) Käsilihakset kuntoon, jee.. Kiva, että siitä on hyviä kokemuksia. Oltiin muuten eilen vähän turisteja siellä lastentarvikeliikkeessä. Ihan itteä nauratti, kun pyörittiin siellä ihan h-moilasina.. :p

Joulumamma11 ei Oulustakaan löydy just nuita Taigoja. Jovi Air:ja eilen kokeilin ja se myyjä sano, että peitot ym.. on samalla tavalla paksuja kaikissa Oran vaunuissa. Minkä värisiä oot aatellu? Me haluttas ne musta-limet. Tekis mieli niitä käydä kuitenki koittaan ennen ostamista. Aateltiin, et käydään Oran tehtaanmyymälässä niitä kattoon, kun ollaan kesälomareissulla, mutta sehän ei tietenkään oo auki ku ke-pe ja just sillä aikavälilllä ei sielläpäin liikuta. Aattelin soittaa sinne ja kysyä, että jos siellä vaan joku ihminen on paikalla, että voitasko me käydä kattoon niitä sillon ku ollaan siellä. Tarkotus ois sit tilata sieltä ja ainaki ne täyskumipyörät lisäksi ja sadesuoja. Tuota koppaa en osaa päättää, kun ei tiedä kumpi ois parempi/mitä eroa niillä ylipäätänsä on. Että jos ja kun täällä on kokemuksia kovasta/pehmeästä kantokopasta niin mä ainaki lukisin niitä mielelläni.
 
Jostain luin joskus että kesävauvoile kova kantokoppa ja talvivauvoille pehmeä. Ymmärtäisin siis että pehmeä olisi lämpimämpi? tiedä sitten sitä. tossa olisi yksi linkki jossa mielipiteitä kovasta ja pehmeästä, menee aika tasaisesti että kaipa nekin on mielipide kysymyksiä, mutta tilan ja jatkon kannalta olen ehdottomasti pehmeän kannalla Vaunuihin kova vai pehmeä koppa? - Helistin.fi . mä oon kanssa ihan hulluna limenvihreeseen väriin, ja haluaisin ehdottomasti ne, mutta mietin myös niitä punamustia, voi olla helpompi myydä joskus sitten eteenpäin. turvaistuin meillä on ruskee lime ja aivan ihana, odottelee vaatehuoneessa käyttäjäänsä ;)
 
Muistaakseni tuosta samasta syystä, mitä Joulumamma kirjoitti, mekin valittiin pehmeä kantokoppa aikoinaan. Siis koska esikoinen oli myös talvivauva. Kovassahan on enemmän tilaa peitoille ja paksusti pakatulle vauvalle yleensä, mutta itse olin ainakin tosi tyytyväinen pehmeään, koska se oli kevyt kantaa (vauvan kanssa tietysti painava sekin) ja muutenkaan en siitä mitään negatiivistä keksinyt. 2007-2008 talvi oli niin leuto, että ei tarvinnut muutenkaan ylimääräisiä makuupusseja kantokopan lisäksi laittaa vaunuihin.

NeitiAurinko: Aika lailla tarkalleen 4 vuotta tulee lapsukaisille ikäeroa =). Tuleva isosisko on ainakin toistaiseksi onnensa kukkuloilla äitin kasvavasta masusta ja uskon, että ottaa vauvan tosi hienosti vastaan.
 
Hei taas kaikille, Jussit on vietetty kuka mitenkin... minun oli tarkoitus olla töissä, mies ja poika olivat mökillä. En sitten ollutkaan, vaan kävin lauantaina pariinkin kertaan päivystyksessä tiputuksessa, kun ei mikään pysynyt sisällä. Tässä vaiheessa luulisi olon jo helpottavan, mutta minulla on vaan pahentunut tasaisesti viimeiset 10 viikkoa. Alkaa jo riittää! Onneksi eilen ja tänään ei ole tarvinnut oksentaa kuin kerran, niin on saanut olla kotona ja olo on pysynyt kohtuu virkeänä.

Odotan potkuja ihan valtavasti, ihana kuulla teistä, joilla niitä jo tuntuu! Eilen illalla tunnustellessakin jouduin jatkuvasti toppuuttelemaan itseäni ("ei, tuo oli luultavammin ilmaa suolistossa... tuo taas vatsalihaksen nykäys...") kun HALUAN niin kovasti jo tuntea liikkeet, vaikka olen (muka) päättänyt, etten ala ennen viikkoa 16 niitä edes etsimään.:whistle:

Kävin vähän mammavaatteita katselemassa. Päädyin ostamaan kuminauha+naruvyötäröisen hameen ja rintojen alta levenevän topin/paidan. Kumpikaan ei ole varsinaisesti äitiysvaate, mutta tuntuvat mukavilta päällä, ja sisältävät kasvunvaraa, vaikka ovat ihan sopivia ilman masuakin.

Pikkuisen pitkän tuntuinen tauko, tulee 12 viikkoa ekan ja tokan neuvolan väliksi! No, olihan tuossa kuun alussa se rakenneultra, eikä tässä mitään huolta ole. Haluaisin vaan tehdä kaikkia raskausjuttuja, kuten käydä siellä neukkulassa.:D

Swerfiel ja Nuppu 14+5
 
Neljäskö, niin kuin Pistepirkko tuossa jo informoikin löytyy tuo kattava nimilista iPhonen Vauva aplikaatiosta. Oon siihen ihan koukussa. Siihen vaihtuu jokapäivä joku päivän vinkki ja sitten kaikki nuo raskausviikkokuvaukset, ruokavaliot ym. ja täytyy sanoa että yksi parhaimmista nimilistoista. Kivaa listassa on se että voi tehdä oman nimilistan, mistä näkyy kaikki omat suosikit :)

hui, huomenna toinen neuvola ja sitten iltapäivällä extraultra jonka joskus varasin. Miltäköhän näyttää vaavi 16 raskausviikolla? mitäköhän näkyy? onko kellään kokemusta?

viena&pilke 15+1
 
Viena, pikaisesti siis näin rv 16+ vauvan viikonloppuna kun kävin sairaalassa. Musta se näytti jo niin isolta ja olin tosiaan näkevinäni pallit :D
Lähinnä ultrannut lääkäri katsoi että vauva hengissä, ettei vuoto kohtaa löytynyt jne. eli ei perehtynyt itse vauvaan niin paljon kuin sinä varmasti pääset.
Muistahan kysyä näkyykö rv 16 sukupuoli selvästi (oma lehmä ojassa) ;)

NeitiAurinko, Turku on varmasti ihana kaupunki mutta me lähdemme Turkkiin :D Anteeksi, hieman nauratti :D Eli etelän reissua odotan kovasti ja toivon ettei mitään tule ja pääsen lentoon..

Neuvola alkaa ihan juuri. Ei jännitä kun olen vauvan nähnyt, sydämen lyövän hurjasti ja kotona doppler (paras ystäväni tällä hetkellä) joten olo on aika hyvä sen puolesta..
Painoa mietin että onko tullut kk sisällä kuinka paljon, viimeksi oli miinuksen puolella mutta nyt ruokakin alkanut maistumaan..
Katsoin eilen että tässä vaiheessa edellisestä raskaudesta (syntyneestä lapsesta) oli tullut 5,5kg joten jos en paremmaksi laittaisi kuitenkaan :D

Ikäeroista:
Meillä siis neljäs tulossa ja ikäerot lapsilla: 1,9v ekalla ja tokalla. Tokalla ja kolmannella 3,4v ja nyt kolmannen ja neljännen väliin tulee eroa 3,7v lasketun mukaan.
Oltais aikoinaan haluttu kolmas aikaisemmin mutta km esti ne toiveet. Samoin neljännen piti tulla aikaisemmin mutta km kohtasi sitäkin iloa.
Mutta tähän hetkeen tyytyväinen. 2 ihanaa poikaa ja valloittava tyttö saatu :heart: :heart::heart: ja neljättä aarretta odottaen kovasti, ihan kaikki!


Viena ja Pistepirkko, haluatteko laittaa mulle M:llä alkavia poikien nimiä. Ei matti/mika linjaa, vaan jotain muuta ;) Kiitos :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Hihkaisen vain nopeasti Vienalle (ja tietty muillekin) ultraäänestä: youtubesta löytää videoita ultraäänitutkimuksista eri viikoilla, myös niistä pippeleistä yms. sukupuolimääreistä, jos niiden bongaaminen kiinnostaa. Kirjoittaa vain hakukenttään esim. 17 weeks pregnant ultrasound, niin alkaa löytyä. :)

Itse välttelen kyllä sukupuolen selviämistä viimeiseen asti, koska en malttaisi kuitenkaan pitää sitä omana tietonani eikä sille vaalenpunaisten tai -sinisten pastellisävyjen tulvalle sen jälkeen tulisi loppua, yök :D
 
Neljäskö: Tää onkin hyvää viihdettä työpäivän ratoksi ;).
Magnus, Marius, Martin, Matias, Mats, Max, Mico, Miio, Miki, Mikke, Miko, Miku, Milko, Milo, Mio, Mirko, Miro, Misa, Miska, Mitja, Mitro, Myrsky. Plus tietty perus Mikaelit jne. Ja joitakin jotka karsin omasta vapaasta tahdostani Mohamed, Mies jne. :rolleyes:
Kelpaako mikään ;) ?
 
Neljäskö ja Mukariikka kiitos tuhannesti ultratiedoista :)

Ja neljäskölle vielä M-nimiä, sori mahdollinen päällekkäisyys Pisterpirkon pätevän listan kanssa :
Miiko
Miiro
Mitro
Mitri
Miitri
Mikolas
Miklas
Miikkael
Miihkali
Mikolai
Mikanor
Miki
Miku
Mikke
Miikke
Milko
Milo
Mark
Mart
Maximus
Maximilian
Mirko
Markko
Mero
Manuel
Masi
Masse
Marlon
Marlo
Mario
Morris

... Mun ystävä antoi just lapsensa nimeksi Morris. On musta veikee :)
 
Viena, Mima86, Pistepirkko sillain ihan "kiva" huomata ettei yksin pyörittele näitä asioita nupissaan.. Kaippa tämä sitten on normaalia huolehtimista kun sitä on meillä niin monella!
Tuisku kyllä jos ihan kauhea paniikki iskee niin taidanpa neuvolaan soitellakin, eipä tullut mieleeni tuollainen ollenkaan. Vähän hoopoa. :whistle: Onneksi nyt on taas vähäksi aikaa nuo ajatukset hellittäneet.
NeitiAurinko mä oisin jo aikaa ostanu doplerin mutta se meillä asuva mies on sitä mieltä ettei sellasta tarvita enkä oo alkanu jaksaa vääntää asiasta. Joko ostan semmoisen salaa tai sitten en ollenkaan, täytyy mietiskellä. Mut kyllä olisin sellaista kaivannut tuossa kun synkkien ajatusteni kanssa painiskelin! Niin, ja olen minäkin yhden sellaisen kamalan vauva kuolee kohtuun -unen nähnyt.. :|

Jotain juttua päänsäryistä on ollut, mullakin on iltaisin sellaista ollut, ei kuitenkaan niin pahaa että ois tarvinnu lääkettä ottaa. Tuisku kun muistutti että voi olla nestehukkapäänsärkyä niin huomasin etten ole kyllä viime aikoina juonut niin paljon kun pitäisi. Jospa helpottaisi kun alkaisi käyttää tuota kirkasta enemmän..! :D

Tiikeli 15+2
 
Moikka vain kaikille. Kiva lukea teidän kuulumisia, kun epäuskosta ja vuodoista huolimatta kaikilla tuntuu menneen viime päivät suht hyvin.

Täällä on taas käyty neuvolassa. ihanaa! Sydänäänet kuuluivat selväsi ja pikkuinen oli nukkumassa kuuntelun aikana, kun pysyi ihan paikallaan ja syke oli tasaista :heart:

Epävarmuutta ollut täälläkin kovasti ilmassa, kuitenkin 3 viikkoa ultrasta, niin viimeiset 2 viikkoa onkin sitten ollut sitä, että onkohan siellä enää mitään ..
Kovasti odottelen itsekin, että alkaisin tuntea liikkeet.
Onneksi saan ilmeisesti yhdeltä kaverilta dopplerin ilmaiseksi, niin pääsee sitten kuuntelemaan itsekin noita ääniä.

Vaunuista ja muista hankinnoista
, ei olla kyllä hankittu vielä yhtään mitään. Ajatus on, että sitten syksymmällä, kun on rakenneultrat ja muut ohi. Juhannuksena suu auki kuunneltiin ystäväperheen sepustuksia kaikesta tarvittavasta ja katsottiin ihan hoomoilasina, kun esittelivät meille vaunuja ja matkarattaita. Tähän asti, kun olen oikeesti kuvitellut, että yhdistelmävaunut tarkoittaa vaunuja sekä taaperolla että vauvalle :LOL: Mitähän sitä sitten meidänkin hankinnoista tulee...
Sen verran olen kuitenkin miettinyt, että onko kellään kokemusta tuosta Brio Primo -turvakaukalosta, jonka saisi Vauva -lehden tilaajalahjana, jos tilaa kaverille lehden? Jostain vain luin, että siinä on vauva aika pystyasennossa, mutta toisaalta ei ole tarkoitus istuttaa sitä siinä yötäpäivää, vain ajomatkoilla, joita ainakin alussa on varmaan suht harvoin. Testeissa ainakin on pärjännyt suht hyvin.. Sais vain tuota kautta kaksi kärpästä yhdellä iskulla, lehden ja istuimen :D
 
Sen verran olen kuitenkin miettinyt, että onko kellään kokemusta tuosta Brio Primo -turvakaukalosta, jonka saisi Vauva -lehden tilaajalahjana, jos tilaa kaverille lehden? Jostain vain luin, että siinä on vauva aika pystyasennossa, mutta toisaalta ei ole tarkoitus istuttaa sitä siinä yötäpäivää, vain ajomatkoilla, joita ainakin alussa on varmaan suht harvoin. Testeissa ainakin on pärjännyt suht hyvin.. Sais vain tuota kautta kaksi kärpästä yhdellä iskulla, lehden ja istuimen :D
hei minä "huijasin" sen äitini kanssa, mutta ei ole vielä tullut. (äiti tilasi lehden ja saa istuimen ja minä maksan sille sen lehden takaisin:kieh::D ) Hankitaan siihen tosiaan se adapteri koska se ei tule tuossa ilmaiseksi. Toki hankitaan sitten Brio Sing, koska voimme sitten esim. kauppareissulla siirtää istuimen siihen. YouTube - ‪BRIO Sing - how to use‬‏ tämä linkki ainakin minulle kertoi mikä on homman nimi. Meidän tarpeisiin toimiva, on sitten vaunu, rattaat ja tuo istuinkin kaikki samaa sarjaa ja yhteen ratakseen saa kiinni. Voin kertoa kun se istuin saapuu, että mitä mieltä sitten olen ;)
 

Yhteistyössä