**JOULUKUUN Pikkutontut Huhtikuussa**

Tervetuloa taas kerran uusille ja Muisku ja Eeva ihanaa kuulla hyviä uutisia.

Lapsille kertominen Esikolle kerrottiin kuopuksesta joskus rv 20 jälkeen. Esikko oli silloin vähän alle 3,5v. Tuntu et sillon esikolla on vielä aikaa sopeutua vauvan tuloon, mut odotus ei kuitenkaan tunnu ikuisuudelta. Nyt kun esikko on jo ihan kohta 5v ja nähny mun mahan kasvun jo kerran niin voihan se olla et jossain vaiheessa itse alkaa miettimään mut ajattelin et muuten kerrotaan taas siinä puolessavälissä. Kuopushan on vasta 1v1kk niin sille ei oikein kertominen auta.

Phil&Teds:it meillekkin tulee ehdottomasti ne. Mun hermot ei kestä matkustella busseissa tavallisilla tuplavaunuilla ja odotella tyhjää bussia et mahtuis kyytiin. Oon vertaillu niitä muihin samantyyppisiin netissä ja mun mielestä ne on ehdottomasti parhaat. Hintakaan ei ole sen pahempi kuin muissa sen tyyppisissä rattaissa. Puistossa yhdellä äidillä on sellaset ja kun utelin käyttömukavuutta niin hän kerto että he sai ne halvimmalla Englannista tilaamalla.

Vitamiinit Kuopuksen kanssa söin Nigeriassa olo ajan, tai siitä lähtien kun totesin olevani raskaana foolihappoa, tai ainakin pillereitä joita foolihapoiks väitettiin;) Kun kotiuduttiin niin jatkoin noita raskaus ja imetys multivitamiineilla, nyt ei nimi muistu mieleen ja lisäks D-vitamiinia. D-vitamiinia oon siitä lähtien syöny putkeen niinkun muukin perhe. (Miehenkin sain tässä talven aikana vihdoinkin tajuamaan miten tärkeetä hänelle on tummaihosena syödä D-vitamiinit eikä vaan sillä tyylillä et ottaa yhden sillon kun hän sattuu sillä tuulella olemaan.) Nyt pitäis taas saada niitä raskaus ja imetys vitamiineja ostettua.

Lapsiluvusta joku teistä kirjotti et esikon jälkeen oli tunne et jotain puuttuu...Mun on jo monta kertaa pitäny kommentoida sitä mut aina on unohtunu. Mulla oli esikon synytmän jälkeen sama tunne, et jotain puuttuu niin kauan kun ei toista lasta ole. Aluks sain kuulla et se on vaan hormoonit mitkä sekottaa pään mut silti koko sen 3v9kk mitä noilla on ikäeroa niin oli taustalla se tunne et sit vasta oon jotenkin kokonainen. Siltä musta on nyt vuoden tuntunu ja nyt tää kolmas on ennemmän sellanen ilonen yllätys jota en edes osannut kaivata.

(.) Etova olo on nyt ollu enemmän tai vähemmän päällä eilestä aamusta lähtien, välillä siihen tulee pieniä taukoja ja sit se taas jatkuu. Yölläkin heräsin kuopuksen huutoon ja olo oli aivan kauhee. En kuitenkaan jaksanu nousta syömään mitään ja siitä olis huuto vaan yltyny kun kuopus olis huomannut että mä yritän lähteä makkarista.

Miehen kanssa meillä menee taas hyvin.:heart: Mies on melkein siitä yöstä lähtien kun tää raskaus saatiin aikaseks nukkunu sohvalla, ensin meillä oli ihan typerä kulttuurieroista johtuva riita, ( se on muuten jännää että niitä vieläkin melkein 6 vuoden jälkeen aina välillä tulee ihan puskan takaa ja yleensä jostain aivan vähäpätösestä asiasta josta ei ikinä vois kuvitella että toinen vetää totaaliset pultit ja loukkaantuu verisesti.) Kesken mykkäkoulun huomasin että oon raskaana ja siitä meillä sit oikeen ilo irtos. Nyt ollaan jo jonkun aikaa oltu normaaleissa puheväleissä mut mies on jatkanu sohavalla nukkumista. Nää sohvalla nukkumisjaksot loppuu lähes aina siihen et mun pitää mennä viereen ja pyytää meistä makkariin nukkumaan, niin sit mies voi ylpeys tallella tulla taas mun viereen nukkumaan. Näitä sohvallanukkumiskausia meillä on pari kertaa vuodessa, mut saapahan mäkin nukkua omassa rauhassa sillon kun toinen ottaa oikein päähän, mut nyt on kaikki taas hyvin.

Fantaihana 7+2, nyt on päivätkin alkanu pysymään niin hyvin mielessä ettei joka kerta tarvii raskauslaskurilla tarkistaa. :D
 
Viimeksi muokattu:
Selmiina ja nappula tervetuloa ja onnittelut plussista :flower:

EevaN hienoa että sydänäänet kuuluivat. Omalla kotidopplerilla en oo vielä saanut niitä kuuluviin, ehkä ensi viikolla =)

Muisku ihana kuulla hyviä ultrauutisia :heart:

Sokerirasitus on mulla vajaan neljän viikon päästä. Uskon vahvasti että aamupaasto arvo on yli sallitun, koska kotimittauksissa se on ollut jo pidemmän aikaa yli sallittun jonkin verran. Gyne muuten sanoi että niitä raja-arvoja ollaan tiukentamassa lähiaikoina valtakunnallisesti, eli paaston raja-arvo tulee muuttumaan 5,3 --> 5,1. Mutta tosiaan ei ollut varmaa tietoa koska se muuttuu. Ja tää gyne siis työskentelee taysissa.

Eilen mies päätti kertoa vanhemmilleen ja kummitädilleni tulevasta vauvasta. Muita vieraita ei ollut vielä ehtinyt tulla kun vain pamautti ruokapöydästä, että "nyt kun muita ei vielä ole tullut, niin voidaan kertoa että meille tulee kolmas lapsi". Olisin itsekin ihan yllättynyt miten suoraan ja kiertelemättä hän sen ilmoitti, tuli melkein puskista mullekin että vauva on tulossa :LOL:

Sain myös eilen pidellä 2 viikon ikäistä vauvaa sylissä. Tuntuu hurjalta että vuosi sitten mulla oli samanlainen nyytti juuri itselle syntynyt ja että 7½kk kuluttua sellainen voi olla taas sylissä :O.

Poppeliini ja kolmas muru 7+5
 
Huomenia!

Tervetuloa uudet mukaan:wave:

Meillä on poikaselle kerrottu heti, että hänestä voi tulla isoveli. Ikää on se 1v, niin tuskin ihan ymmärtää vielä :D

Tänään aamulla oli ja on edelleen erittäin pessimistinen olo tämän raskauden onnistumisen suhteen. Viikko ennen plussaa mahassa juili melkein 24/7. Viimeksi taisin tuntea tiistaina jotain pientä. Rinnatkaan ei ole arat: / Toisaalta olen väsynyt ja nyt herätessä oli etova olo, joka helpotti syömällä. Voi kunpa aika kuluisi äkkiä ja päästäisiin yli 12rv, sitten voi jo vähän huokaista. Vertailen koko ajan oloani km raskauteen ja onnistuneeseen raskauteen. Raskaudethan on erilaisia, mutta... Yritän olla positiivisin mielin, jos jotain on tapahtuakseen se tapahtuu, eikä murehtimalla sitä voi estää.

Mango rv4+5

Kun nuo viikot tuohon ylös kirjoitin helpotti olo vähän, kyllä mulle ehtii oireta tulla vielä lisää kun ollaan vasta näin alussa :D On tää kyllä yhtä hullujen hommaa :LOL:
 
Lapsiluku Meille ei näillä näkymin kolmatta tule tai sitten tulee vähän isommalla ikäerolla jos on tullakseen. Luomuvauvoja kun ei meille tuu niin kolmaskin on sitten hoidoilla laitettava alulle. Pakkasessa on onneksi alkioita vielä jäljellä.

Rattaat VArmaan ostetaan se lauta vaunuihin. IKäeroa tulee pari vuotta niin uskon,että pärjätään sillä. Kuljetaan pääasiassa joka paikkaan autolla jos nyt jostain syystä ostetaan toiset rattaat niin tilataan sitten Englannista Phil&Teds:it. Yhdellä kaverilla on ja on tykännyt.

Väsymys on aika megaluokkaa täällä. Päiväunia joutuu ottaa ja illalla on pakko mennä ajoissa nukkuu. Muutamana iltana oon mennyt jo 19.30 yöunille. Yhtäaikaa tytön kanssa.

Mullakaan ei oo aikaa käydä kirjoittelee ihan jokapäivä tänne. Yritän käydä silti lueskelee ja kommentoida suht usein.

Ensi viikolla ultra. JEE!!
 
Hyvää pääsiäistä kaikille tai sen jatkoa.. =)

Mä tahkoan pääsiäisrahaa. olin tänään töissä joka meillä lasketaan pyhäpäiväksi, huomenna ja maanantaina.. ja siihen päälle vielä muutama tavallinen päivä ennen seuraavia vapaita.
Tuntuu että sairaslomalla/kelan rahoilla on vähän lompakko pienentynyt, joten työnteko "maistuu" ihan hyvältä kaikin tavoin :whistle:

Ihan hirveästi tiistain ultra jännittää, varmaan maha menee tiistai aamuna sekaisin : / Mies meinasi että tulee mukaan sinne, mä jotenkin "vastaan". Np-ultraan on tervetullut..
Viime yönäkin silittelin mahaani ja niin toivon että pieni olisi turvallisesti matkassa mukana :heart:
Välillä mietin meneekö tää mun hysteerisyys ihan yli, mutta minkäs luonteelleen tekee kun jotain niin tosissaan toivoo.
Muutenkin jotenkin herkillä olen, tyttö 3v lähti tänään yökylään ja hirveä ikävä on toista. Tosi haikea fiilis vaikka tiedän että saan mun rakkaan huomenna kotiin :heart:

Ens viikolla mennään mahdollista uutta kotia katsomaan. Ekaksi meinattiin että lähdetään kauemmaksi mutta tässä lähistöllä on yksi näkemisen arvoinen asunto. Pysyisi lapsilla sama koulu ja kaikki harrastukset, tiedän että se niille tärkeä juttu!!! Joten ensi viikolta odotan paljon kaikkea :D

Mutta, mukavaa illan jatkoa ja nauttikaahan ihanasta säästä :cool:

-neljäs 6+5
 
Nappula Pahoittelut!! Surullisia uutisi näin pyhien keskellä :'(

Mango Tiedän todellakin tuon epävarmuuden, mutta kuten minunkin kohdalla huomasit, kaikki pelkoni olivat turhia. Toivotaan että tähän ketjuun ei nyt enempää huonoja uutisia tulisi.

Täälä vietetty pääsiäistä rauhassa, vähän kyläilty. Tänään kerroin isälleni raskaudesta, hän oli oikein iloinen puolestamme. Huomenna on sitten äitini vuoro :)

Mietin muuten tossa että osaako joku sano kuinka lujaa siis nopeaa sen sydämen pitäisi pikkusella näillä viikoilla lyödä??? Itellä siis huomenna rv7+0 . Kun eilen mä kävin mielssäni sitä torstain ultraa läpi ja muistan ihan selvästi siinä ruudulla miten se sydän löi ja minusta se löi aika hitaasti. Siis ei yhtään sellaista vauhtia kuin yleensä mitä sitten dopplerilla neuvolassa kuulee ja lasektaan. Gynekin silloin jotenkin kummasti ohitti mun kysymyksen siitä sykkeestä kun en ollut aluksi varma puheista että näkyykö sykettä, mutta sitten huomasin sen itse kun se monitori oli niin lähellä, yhtään kauempaa en varmasti olisi nähnytkään sillä ei se mitenkään voimakas ollu ja tosiaan tuo nopeus mietityttää. No niin, katsokaa nyt taas!!!! :ashamed: Taas sitä jostain pitää keksiä jotain mistä VOISI MAHDOLLISESTI olla huolissaan. Typerää!! Miks ihmeessä sitä ei nyt vaan voi relata ja olla vaan??!!

Hyvää pääsiäistä nyt kaikille! Mä taidan kohta lähteä munajahtiin ja etsiä löytyskö jotain kaapista vielä kindereitä. Mä en oo syönyt vasta kuin yhden!!!
 
Nappula Suuren suuri hali :hug: Olen niin pahoillani :(

Muiskulle onnea ultrakuulumisista! Olikos joku muukin käynyt?

Lapsille kertomisesta meillä on lapset 2v ja 4 v ja ei olla vielä kerrottu.Ajateltiin np-ultran jälkeen kertoa, kun isompi ainakin on sellainen suupaltti että uutisen tietäisi esim. päiväkodissa sitten kaikki. Nuorimmainen ei niin varmaan vielä ymmärräkään. Ehkä sitten hälle avautuu kun masu alkaa kasvamaan. Ollaan kerrottu muutamalle läheiselle ystävälle ja mun vanhemmille nyt pääsiäisenä. Isä kun on kova tarjoamaan viiniä ja minä olen sitä kova juomaan niin pakkohan se oli kertoa kun kauniisti jouduin kieltäytymään. Miehen vanhemmille kerrotaan ultran 5.5 jälkeen, jos jotain kertomisen aihetta on :confused:

Rattaista: Meillä on esikoisen vanhat Brion vaunut ja sitten Emmaljungan scooterit toisena. Seisomalauta löytyy ja sillä pärjätään kyllä, kun nuorimpien ikäeroksi tulee kuitenkin se melkein 3 vuotta.

Muisku Eiköhän se sydän lyö aika kiivaasti alussa. Meillä ainakin molemmilla on alkuun syke ollut sen n. 160 ja sitten myöhemmin ne on hiukan laskeneet, jonnekin 130-140 tienoille. Toivottavasti kaikki on hyvin.

Mango: Ei hätiä mitiä :) Mullakin alkoi oireita ilmaantua vasta muutamia päiviä sitten. alkuun ei ollut oikein muuta kuin palelu, mutta nyt alkaa pahoinvointiakin olla jo ihan reippaasti. Oisko rv 5+ alkanut?! Eli ehdit kyllä nauttimaan näistä oireiden ihanuuksista :)

Sokerirasituksessa olen molemmissa raskauksissa joutunut käymään. Kummassakaan ei ei tosin ollut mitään huomauttamista. Joudun varmaan nytkin sitten siellä rv 26-28 paikkeilla. Kumpikaan ei kyllä ole mikään kauhea kokemus ollut joten enkähän siitä taas hyvin selviä. Tosin eipä se mitään miellyttävääkään ole olla syömättä tuossa vaiheessa raskautta. Onneks en joudu alkuraskaudessa kun se voisi olla aika paljon kauheempaa.

Niisku 5+4
 
Pahoittelut Nappulalle ja muillekkin joilla kaikki ei ole mennyt toivotulla tavalla ja tsemppiä eteenpäin:hug:

Joka kerta omaa sydäntä raapaisee kovasti kun näitä uutisia ukee, koskaan ei tiedä miten omalla kohdalla tällä kertaa käy ja viime kertainen km aina muistuu mieleen.

Onnentoivotuksia myös hyvistä ultrakuulumisista, moni oli niitäkin kuitenkin jo saanut:heart:

Mä en aio mennä alkuraskauden ultraan vaikka tottahan mieli tekisikin, ajattelin säätää ne rahat mahdollisesti 4d-ultraan. Ensimmäinen neuvola mulla kuitenkin 8+viikoilla reilun parin viikon kuluttua joten enköhän sinne asti malta odottaa, siellä kuitenkin ultrataan.

Lapsiluvustakin olitte jutelleet, meille siis tulossa nyt viides ja saattaapi olla että tämä olisi se viimoinen murunen vaan koskaan ei pidä sanoa ei koskaan:D

Rattaista oli myös juttua ja moni oli Phil&Tedseistä puhunut ja mullakin niistä pelkkää hyvää sanottavaa, suosittelen lämpimästi. Mä tilasin meidän kärryt englannista, malli Vibe ja säästin melkoisesti rahaa. Meillä myös kakkosen aikaan uutena ostetu emmaljungan yhdistelmät jotka ihan moitteettomassa kunnossa ja palvelee vielä tämänkin tulokkaan. Tottahan sitä mieli tekisi sukeltaa ihanaan vaunuviidakkoon mutta kun raha ei puussa kasva:D Jos siiiten matkarattaat jossain kohtaa uusisi.

Oireista, melko oireettomana mennään täälläkin. Jos nälkä pääsee yllättämään niin olo muuttuu siinä kohtaa ärsyttävän huonoksi ja iltaisin mua vaivaa pahoinvointi. Vasymystä myös on normaalia enemmän ja masua nippailee ajoittain.

Sokerirasitukseen joudun varmasti nytkin kun suvussa diabetestä ja kahdessa odotuksessa paastoarvo on koholla ollut ja seurantaan olen joutunut. Nelosen odotus olikin ihanaa aikaa kun silloin sokerit oli kohdallaan eikä seurantaa tarvittu, myöskään vauvan syntymän jälkeen=) Toivottavatsi nytkin menisi yhtä hienosti, täytyy kyllä oikeasti ottaa niskasta kiinni itseään ja katsoa syömisiä paljon tarkemmin.

Lapsille ei olle vielä kerrottu koska sen jälkeen uutinen leviäisi kuin kulovalkea:D Meillä isot veikat iältään 8v pian 5v, 3v ja 1,5v:heart: Niskapoimun jälkeen sitten.

Meinaatteko muut osallistua siihen verikokeeseen minkä tulos yhdistetään np-ultran tulokseen? Me ollaan siihen osallistuttu kolmessa odotuksessa kun se mahdollista on ollut mutta nyt olen jotenkin alkanut empiä sitä, en kyllä tiedä miksi. Vääriä hälytyksiä kun siitäkin saattaa tulla niin ehkä sellaisen osuminen omalla kohdalle pelottaa. Toisaalta sieltä voisi tulla tarvittavaa tietoa jos kaikki ei olekkaan pienellä kunnossa. Vaikea valinta vaan onhan tässä aikaa vielä miettiä.

Nyt kuitenkin toivotan hyvää pääsiäisen jatkoa:wave:

Äitsy ja murunen 5+5:heart:
 
Olisiko kenelläkään antaa vinkkejä pahoinvointiin?
Täällä alkaa olla niin kamala olotila ettei oo tosikaan. Jos et syö, tulee huono olo ja jos syöt niin tulee myös eli ei koskaan hyvä! Eilen oltiin menossa mäkkäriin niin mun piti autosta juosta vessaan, ei yhtään hävetä julkisilla paikoilla kun aina pitää kattella missä on lähin vessa..

Sanoin tässä miehelle että jos tämä pahoinvointi ei pikkuhiljaa ala loppumaan niin sitten taitaa meidän tonttumme jäädä ensimmäiseksi ja viimeiseksi..

Anteeksi tämä purkaukseni! Mies ei oikein enää jaksa kuunnella selostuksia pahoinvoinnista! :)

Vanillah + joulutonttu 7+3
 
Aurinkoista sunnuntaita kaikille :)

Ihana on ollut olla vapaalla koko pääsiäinen kun tietää että töissä on ollut ihan älytön härdelli. Huomenna sitten aamuvuoroon ensimmäistä kertaa melkein neljään vuoteen. Saa nähdä miten silmät saa neljän jälkeen aamulla auki:LOL:

Kertonut olen tästä raskaudesta kaikille lähimmäisille. Ensimmäinen raskaus, joten kaikki tuki ja apu on tarpeen. Ihana että lähimmäiset kannustaa ja auttaa. Ja jos sitten jotain sattuu, niin ovat sittenkin tukena.

Tyttö/poikaolo Meillä on suvussa ihan älytön määrä poikia ja ollaankin naurettu että jos jollekin tyttöjä tulee niin se on ihme. Kahdella isoveljellä on pelkästään poikia, seittemän. :LOL: Mutta siltikin jostain syystä mulla on ihan tyttöolo. Ja tytölle mulla on ollut nimikin jo vuosia valmiina ja pojan nimestä ei tietoakaan.

Olenko muuten joulukuun ketjussa ainut joka on ihan yksin odottaja? Mulla ei siis milläänlailla ole lapsen isä kuvioissa, eli ihan itsekseni tässä odottelen ja yh-arki sitten edessä tulevaisuudessa. Mitenkään en ole asiasta huolissani ja näin olen aina halunnutkin.

Mukavaa ja aurinkoista loppu pääsiäistä kaikille!:heart:

RiKarKKa ja Beebis 7+5
 
Oireista, mulla on nyt menossa rv 7+6 ja ei vieläkään mitään pahoinvoinnin merkkejä! Oonkohan mä välttynyt siltä sitten kokonaan, tai onkohan kaikki hyvin? Kun tosin eka neuvola vasta 4.5 ja ultrasta ei tietoakaan...
 
Nappula :hug: Voi ei.

Vanillah :hug: Tossa meidän etusivulla on tämä linkki, sen mukaan voi kokeilla ruokasoodaa pahoinvointiin. Week 7 of Pregnancy. Calendar of development of your baby.
Lohduttaako sua yhtään et ainakin mulla esikon kanssa oli paljon pahempi pahoinvointi kun kuopuksen tai tän nykysen kanssa. Esikon kanssa oksensin pari kertaa keskellä katua, ehdin kääntää selän poispäin ja sitten jo laatta lensi. Ja oksennus tuli tosiaan aivan puskan takaa.

neljäskö Vähän oon kateellinen sun pääsiäslisistä. Mulla oli eilen iltavuoro ja tänään ja huomenna 12 tunnin päivävuorot ja meidän työsopimuksen mukaan ainaostaan pe ja ma on oikeita pyhäpäiviä. No tuleehan tästäkin päivästä sentään 24 tunnin palkka.

Oireita on lähes kokopäivänen kuvotus, aste vaan vaihtelee. Ja just kun ehdin ajatella et nyt on ihan hyvä olo niin sit se taas alkaa. Nyt on närästystäkin alkanu esiintymään, mä luulin et närästys tulee vasta sitten kun maha on iso, mut näköjään ei. Kohdunkiinnikkeet on ilmeisesti ainakin hetkellisesti venyny tarpeeks, nyt voin yölläkin kääntyä ilman sitä hirveetä repivää kipua, tosin se tulee varmaan takasin sitten kun maha on iso.

Fantaihana 7+4
 
Täälläkin hirvee huonovointisuus! Koko ajan väsyttää ja ja jos yrittää pystyssä olla niin sitten oksettaa. Lasken minuutteja joulukuuhun!! Lisäksi alkanut viime päivinä hirvee huimaus - jos nousen pystyyn niin aina mustenee. Tämmöstä ei ole ollut aiemmissa raskauksissa ja en kyllä ole varma onko väsymyskään ollut näin kaiken kattavaa. Muistelen että aiemmissa raskauksissa ulkoilu on auttanut , mutta nyt vaan lenkin jälkeenkin oksettaa! En saa mitään hommia tehtyä kotona - tosi turhauttavaa elää näin! bJa tietty olen kauheen kiukkunen, kun ei tää kovin hauskaa ole... Onneks tiedän että tää loppuu viimeistään synnytykseen!

Mahaa jomottelee ajoittan ja tuntuu, että se on jo ihan näkyvissä. Onneks paino ei ole vielä lähtenyt hirveesti nousuun, kun neuvolassa puhuttiin, että sitä jos vahtis niin vois lapsi ehkä jäädä aikasempia pienemmäks. Sokereissakaan kun ei selkeesti ollut vikaa. Lähinnä mulla ekat synnytykset olleet ongelmallisia, joten toivoisin siksikin pienempää kaveria, kun tulevat virheasennossa ulos. No, pyysin jo pelkopolille lähetettä, että synnytystavasta keskustellaan.. Millaisia kokemuksia teillä on elektiivisestä sektiosta? Mieluiten tekisin alakautta, mutta hirvittää, että jos lapsella ei mene taaskaan ihan putkeen...

sametuli ja Lottapoika 7+4 (esikko antoi ton lottanimen kun on paljon puhuttu jo että äitee kasvattelee masussa vauvaa - pakko oli sanoa, kun on aina niin heikko olo)
 
sunnuntaita kaikille..:)

rikarkkahienoa että olet ryhtynyt lapsen hankintaan vaikka ei miestä olekkaan,minulla ystävällä toinen kierros meneillään ja ekankin yksin odotti,synnytti ja kasvatti,nyt toinen tulossa,siitä selviää asenteella.:) ja ihanien läheisten ja tukiverkoston avulla...:)
itse olen ollut käytännössä yh esikon syntymän jälkeen,viralisesti olin sitten yh molempin lasten kanssa kun vanhempi oli kolme vee.


täällä väsymys on taas ollut hurjaa,pahoinvointi on hiukan hhelittänyt. Levolle ei kauheesti ole ollut aikaa lomalla kun muksut on jatkuvasti kimpussa..:D odotan laivalle lähtöä kovasti etä helpottaisi tämä puuhailun järjestäminen..:)

vaunuviidakossa olen kahlannut kovasti ja nyt on hypännyt bebelinon vulcanot esiin,mitkä kiinnostaa z-linen rodeoiden rinnalla..

EevaN...rv..ööh..8+2
 
Fantaihana Käyn kattomassa linkin ja toivottavasti löytyisi joku helpotuskeino.....

sametuli Tuntuu että kuvailisit juuri munkin oireita samalla...

Nyt on pakko mennä takaisin sohvalle viettämään vapaapäivää kun pystyssäolo juuri tuon pahoinvoinnin saa pahenemaan..Apua!
 
Täältä tullaan myös mukaan :))

Elikkä LA 11.12 ja synnäri TYKS ja kolmas lapsi
Taustaa... ;) :
Ensimmäinen lapsi,poika 19.12.2007
Toinen lapsi, tyttö 12.01.2011
Tätä ei suunniteltu eikä tiedetty. Epäilys alkoi kun pyntyn halaaminen aamuisin tuntui menevän tavaksi viikko sitten. Tein testin, plussa! Odottelin siis menkkoja rauhassa kunnes kp 47/32 tein testin.. Ajattelin kierron olevan synnytyksen jälkeen sekaisin..
Tulee sitten muksuille sama syntymävuosi. Huih. Miten mahtaakin sitten pärjäillä :)
Laiskana tunnustan etten ihan kaikkia viestejä jaksanut lukea:|
 
Viimeksi muokattu:
Hei taasen ja hauskaa pääsiästä!

Haleja surullisista tapahtumista Nappulalle :hug:

Kertominen lapsille ja sukulaisille tapahtuu meillä vasta viikon 12 jälkeen. Jotenkin pelkään niin kovasti vielä, että pahoin tässä käy, niin odottelen sinne runsaammille viikoille ainakin. Vaikka kovasti tekisi mieli etenkin omille lapsille sanoa, että pikkusisarus on tulossa. He kun ovat itse asiasta puhuneet jo pitkään, että haluaisivat pikkusiskon tai -veljen. Lapset nyt siis 6- ja 3-vuotiaat veljekset. Isompi haluaisi siskon ja pienempi veljen. Saa nähdä kumman toive toteutuu. :D

Rattaat ja vaunut ei ole mulla käynyt edes mielessä oikeastaan vielä. Me ostettiin esikoisen aikaan tutun tutulta ihan perusvaunut ja niillä ollaan menty jokasen lapsen kanssa. Taidetaan samoilla mennä nyttenkin. Mies tosin on sitä mieltä, että voitaisiin uudet ostaa. Mä en oikein jaksa innostua. Toinen vaihtoehto mulla on, että otetaan siskolta lainaan kun sillä on jotkut hyvät Emmaljungan (kirjotetaankohan edes noin.. ) vaunut. Mut todennäköisesti käytetään noita vanhoja omia. Niissä on sekin kiva puoli, että on kova vaunukoppa ja ne on tarpeeks korkeat. Mä kun olen aika pitkä ihminen niin on helpompi hantteerata vaunulenkillä tilanteita kun ei tarvitse selkä vääränä koukkia. Rattainakin ne menee tosi hyvin, vaikka ovatkin siinä mielessä hankalta, että pitää vaihtaa erillinen istuinosa sitten vaunukopan tilalle. Mutta kuten mä tykkään sanoa, jos jokin ei ole rikki, niin sitä ei tarvitse korjata ja tässä tapauksessa vaunut on ihan ehjät ja hyvät niin turha niitä on lähteä korjaamaan. :D

Meillä on pääsiäinen sujunut mukavasti mökillä löhöten. Se on aivan uskomattomatn rentouttavaa kun saa siellä ihan vaan olla raittiissa ilmassa ja nauttia hiljaisuudesta. Meillä tosin oli aika erikoinen vastaanottaja siellä. Nimittäin kun mökkiin sisään astuttiin niin makuuhuoneesta kuului rapinaa ja mä menin katsomaan, että mikäs siellä on niin orava pomppas matkasängystä esiin! Oli oikein komea otus isoinen tupsuineen korvissa. Ekana mä vaan ajattelen, että "pakko saada valokuva!!" ja sen onneks sainkin. Sen jälkeen sitten alettiin neuvotteleen kaveria pihalle sieltä. Nopeesti tuo sitten lähtikin ku ovea avattiin ja harjalla vähän suuntaa näytettiin. :D Ei onneks ollu otus kauaa siellä voinu olla kun ihan ilman ruokaa oli pärjännyt. Pari päivää ymmärtääksemme kun mun sisko oli käynyt siellä just viikolla. Savupiipun kautta se oli vissiin sisälle tullut ja jättänyt tietty kivasti pientä sotkua ympäriinsä. eli oli pakko alkaa siivoomaan koko mökkiä heti kärkeen. Mut tulipahan nyt sitten tehtyä kunnon kevätsiivous siellä. :D

Mulla ei oireissa ole muutoksia ilmennyt. Pahoinvointia silloin tällöin ja tissit arkailee. Se ikävin tässä on tällä hetkellä niin oon huomannut, että iltasin mun syke nousee ihan tajuttomaks. Mittasin sitä tossa yks ilta sykemittarilla ja leposyke huiteli sadassa!! Mulla on todella alhainen verenpaine (hyvänä päivänä lukemat on 97/59) ja mietin, et voiskohan johtua jotenkin siitä. Asiaa kun googlettelin niin löysin "tietoa", että raskaana syke tosiaan nousee ja leposykekin saattaa olla juuri noita mun lukemia. Se vähän rauhotti taas mieltä, mutta kylä mä silti jotenkin mietin tota kun verenpaine on noin alhanen ja sitten sydän hakkaa ihan hulluna ja just iltasin. En tosiaan ole mikään lääkärihminen niin en näistä asioista mitään tiedä. Onko muut huomanneet tämmöstä syke-oireilua?

Nyt hiiviskelen saunaan. Ollaan tänään tultu mökiltä takasin ja innostuttiin rumsteerailemaan kotona. Järkättiin makuuhuone ja isomman pojan huone ihan uuteen uskoon ja voin kertoa, että olen PÖLYINEN. Sauna puhdistakoon.

Ed + MiniEd 4+ jotakin. Pienet on viikot, mutta tästä se lähtee! 8)
 
Ilmoittaudun varovasti mukaan:

Täällä testattu plussa digillä to 21.4 ja silloin oli kp 27/27. Takana varhainen km joten aika varovaisin mielin vielä liikenteessä mutta haluan silti "päästää ulos" hiukan näitä onnenhöyryjä;)

K-PKS la 30.12 ja esikoinen
 
Äitsy80 Pakko udella, että asutko pääkaupunki seudulla vai missä? Itselläni neuvola suurinpiirtein samoihin aikoihin kuin sinullakin (meitsi rv 5+3)...Juttelin parin kaverini kanssa, jotka tovi sitten lapsia saaneet ja sanoivat ettei ekassa neuvolassa kyllä ultrata...Ilmeisesti täällä salon seudulla se on yleinen käytäntö...Itseäni taas harmittaa, koska odotan esikoistani ja olisi kiva tietää onko siellä mitään ja onko se oikeassa paikassa ja kunnossa ja....Saako sen ultrauksen erityispyynnöstä vai käytkö jossain yksityisellä?
Anteeksi utelut :confused:
 
hei miiumau,etkös ollut tuolla haaveilijoissa2011-12? oikein lämpimästi tervetuloa tälle puolelle!
Samoin kaikki muut uudet! ihanaa!

täällä päätellään tätä pääsisäispäivää ja odotan kovasti nukkumsaanmenoa..:D nukkuminen ihanaa laatuaikaa itselle..:D
 
Onnea kaikille uusille! Ja kaikille joilla ei vielä ole oireita, toivon ettei tulekaan samanlaisia kuin itsellä. Juuri sain 8:n kerran tänään käydä oksentamassa. Mikään ei pysy sisällä.. Olen niin kateellinen heille joiden ei tarvitse jatkuvasti ravata vessassa..

Toivon tässä samalla että mies tulisi nopeasti kotiin laittamaan jotain ruokaa sillä ei vain jotenkin pysty, kaikki ällöttää..

Anteeksi tämä jatkuva vaahtoaminen oksentamisesta yms....
:'(
 

Yhteistyössä