Joulukuun nyytit 2014 ~ toukokuussa

Ei mulla nyt oomyöskään hirveitä oireita muuta kuin :tissit tosi arat, kuvotus ja etova olo varsinkin jos ruokailuväli jää pitkäks(pitäs varmaan syödä jotain pientä 2tunnin välein), ja myös kuvottaa jos satun syömään liikaa, yks iso finni poskessa, välillä repimistä mahassa...
Mä sain julkiselta puolelta varhaisultran kun oltiin jo hormooniklinikan asiakkaita ja hoidot olis alkanu syksyllä..kun tämä oli tosi yllätysraskaus :)
Huomenna aamulla sit on jo se ultra :) jännittää!

miltsu76 ja Helmi 6+5
 
  • Tykkää
Reactions: Karhunvatukka
Tulen tänne avautumaan tästä kiukustani, kirjoitin tän FB:n ryhmänkin seinälle...

"Voi että mua harmittaa, kun mies on mennyt kertomaan asiasta jo KAIKILLE kavereilleen, vaikka nimenomaan sovittiin että pitää odottaa Kun on aina niin epävarmaa näin alussa. Mies on liian innoissaan, eikä ymmärrä että sittenhän mua vasta harmittaakin, jos meneekin kesken ja asiasta on kerrottu...Oisin halunnut pitää tän ihan meidän välisenä tietona vielä.

Sain sitten eilen ihan kunnon kiukkuraivarin asiasta...meillä oli pariskunta, jonka nainen myös odottaa vauvaa syntyväksi joulukuussa...ovat kertoneet koska se on heidän ensimmäinen ja ovat innoissaan, eivätkä vielä "ymmärrä" pelätä keskenmenoja tai muutakaan. Olen onnitellut heitä ja halunnut, että saisivat iloita raskaudestaan eikä heidän tarvisi tietää. Kuulin sitten kun mies jutteli heille tästä mun raskaudesta tuolla keittiössä, niin raivo nousi päähän ja aloin ääneen moittia että pitääkö sun kaikki kertoa kaikille ja mehän sovittiin että odotetaan ennenku kerrotaan kellekään, kun haluan varmistua että kaikki on hyvin. Ei tainnut olla järkevää kun aloin kaikkien kuullen vaahtoamaan, mutta olin vain niiiiin raivona Noloa!"

Että on tuossa nyt mies, kun ei malta pitää suutaan kiinni :/ Toki ymmärrän että on pakahtua onnesta ja ylpeydestä, kun kyseessä meidän eka yhteinen biologinen lapsi, mutta kuitenkin...

Voi miltsu76, ihana kuulla että teillä noin mukava yllätys ja pääsette vielä ultraankin pian. Mä mietin kuumeisesti mistä ihmeestä kynisin sen 140 euroa varhaisultraan, kun pitäis lomamatkaankin säästää:confused:
 
Kotikiss@, kiitos vastauksesta. Täytyy mennä jossain kohtaa tutustuun sivustolle :)

Mielenkiinnosta kyselen mitä muilla paikkakunnilla maksaa tuo varhaisraskauden ultra? Me ollaan menossa Kaarinaan ja hinta on 90€.
 
Täällä on oikeasti pahoinvointi iskenyt. Päivän ensimmäinen sisällä pysynyt ruoka on syöty klo 18.00. Jipii!
Kävin hakemassa sairauslomaa, kun totesimme yhdessä lääkärin kanssa, että ei minusta oikein ole työntekijäksi.
 
Sunnuntaita :wave:

Voi elämä mitä liitoa taas on ollut, huh! Kaiken kiireen päälle vielä hirmuinen pesänrakennusvietti :D Onko teillä muilla? Siis siivoaminen on kivaa (?!?!), touhuan, puunaan ja pistän tavaroita paikoilleen. Nythän olen sitä mieltä, että pitäisi heti aloittaa kaikki remontit, mitä on vuosien varrella suunniteltu, muuttaa huonejärjestyksiä ja ja ja... Ihan hullun hommaa!
Toisaalta, annan itseni nyt paahtaa täysillä, suunnitella ja touhuta, epäilen, että tämä homma loppuu kuin kanan lento... jos/kun pahoinvointi alkaa, niin se on vaakatasoa sitten seuraavat viikot :whistle:

Isommat sisarukset meillä sama tilanne kuin miltsu76 ja Almandiinilla, eli vanhin on jo 18v :) Olen toisaalta niin onnellinen tästä tilanteesta, ollaan juteltu lasten kanssa, että mitäs jos teille tuleekin vielä pikkuinen sisko tai veli. Vain yksi lapsistamme on edelleen vähän sitä mieltä, että mitäs jos ei nyt kuitenkaan tulisikaan. Hänkin varmasti uutiseen sopeutuu, mutta onhan tämä uusi tilanne meille kaikille. Vauvaperhe-elämä on jo aika kaukaisissa muistoissa. Osa lapsista lähtee lähivuosina opiskelemaan ja muuttaa ainakin viikoiksi pois kotoa. Jännittävä elämäntilanne, odotan innolla! Pienemmät alakoululaiset tulevat varmasti hullaantumaan vauvaan, ainakin niin kauan, kun ei näy kakkavaippoja ja kuulu kovaa itkua ;)

Turvotusta kyllä löytyy... Ehkä minusta vain tuntuu, mutta ihmiset kyllä tuijottavat vatsanseutua... Olen "vatsakas" muutenkin, vähän on ylipainoa ja kaikki vatsan seudulla, ja nyt vielä turvotukset päälle :| Omat vaatteet menee kyllä ihan normaalisti. Minulla on maha pullahtanut esiin aina joka raskaudesta tosi alkuvaiheessa. Nyt on painoa 10kg enemmän kuin aikoinaan esikoista odottaessa ja vatsa tässä välissä venytetty viisi kertaa, niin ei se paljon muuta tarvitse!

miltsu76, teillä on jännä päivä huomenna, mahtavaa! Pidän peukkuja, että kaikki hyvin ja pikkuinen voi hienosti :heart:

Selailin kalenteria ja päivät on niin täyteen buukattuja, että toivon reilun kahden viikon kuluvan siivillä! Sitten pääsee itsekin neuvolaan ja siellä pitäisi sopia alkuraskauden ultra-aika. Odotan sitä tosi kovasti, että päästään tarkistamaan masun tilanne :xmas:

Oma napa voi ihan hyvin, väsymys on edelleen kovaa. Tekisi mieli ottaa nokosia ja väkisinkin tulee haukoteltua pitkin päivää. Olen aina nukkunut tosi hyvin yöt, mutta nyt olen parina yönä heräillyt ja nähnyt ihan ihme unia. Tänään pariinkin otteeseen olin aivan paniikissa, että mitä housuun lorahtelee, mutta vessareissu paljasti vain enemmän valkovuotoa. Pieni pelko on takaraivossa koko ajan, että meneekö kaikki hyvin.

Tsemppiä kaikille, hyviä vointeja ja aurinkoa :wave:

Karhunvatukka ja "vielä nimetön" 4+4 (päivät matelee.... :popcorn:)
 
Hei! Täällä vielä yksi uusi odottaja. Plussa tuli testiin pääsiäisenä, nyt menossa 5+1. Alussa siis tämä odotus..
Ensimmäinen lapsi ja plussa tuli ekasta inseminaatiosta. Yritystä takana sitä ennen melkein kaksi vuotta. Uskomaton tunne...ehkä asiaa ei vielä ole kunnolla sisäistänytkään...

kertomisesta meidän yrityksestä ja hoitoihin lähdöstä tietää melko moni ystävä, joten heille olen kertonut myös onnistumisesta. Saa heiltä tukea sitten tilanteessa kuin tilanteessa. Perheille ei olla kerrottu vielä..

bola- korun olen halunnut hankkia jo niin pitkään! Ehkä varhaisultran jälkeen uskallan...

oireet sain ihan ekaksi roskishaamun ja sitten haamun ja lopulta vahvat viivat sekä digiin 2-3. Tiesin heti roskishaamusta että raskaana ollaan, ikinä en ole mitään viivanpaikkaakaan saanu... pääsiäisenä oli välillä koviakin menkkakipuja jotka kesti aina lyhyen aikaa. Tissit olleet arat koko ajan ja repäisykipuja on jos esim nousee sohvalta liian nopeasti. Etovaa oloa jos ei syö kolmen tunnin välein. Päätä jomottaa välillä.
Tällä hetkellä on alaselkäkipua ja menkkakipuja mahassa. .. kävin aamulla salilla ja sitte tein pihatöitä. Ekaa kertaa noussut pelko mieleen, muuten ollut luottavainen olo.. olen ollut sohvalla jo monta tuntia. Ultrakin vasta 12.5.

miten olette liikkuneet raskaana? Itse olen jatkanut salilla käyntiä ja sitte meillä on kolme koiraa.
 
Joo yritän täällä ottaa rennosti, näytti digi mitä näytti! ;) Kattoo nyt raskisko vielä yhden ostaa... Neuvolaan vaan vielä NIIN pitkä aika ja jotain varmistusta haluais! :D Tosin eilen ja tänään iltapäivällä oli kunnon öklötystä ilmassa, et eiköhän siinä oo varmistusta... :) Onneksi ei oo tarvinu oksentaa!

Turvotus jatkuu täällä edelleen ja on ihan järetöntä! :ashamed: Jotain omia housuja ei voi kyllä pitää, kun ahistaa niin maha... Mitenhän tätä nyt salailee ainakin sinne 12 viikolle! :whistle:

Pesänrakennusviettiä on tännekin vähän iskenyt... Olohuoneen sisustus suunniteltu uusiksi. Ja jostain tullut kauhee inspiraatio laittaa pihalla kaikki uusiksi... Muutama kukkapenkki vaihtanut paikkaa tai kokenut katoamistempun nyt viikonlopun aikana! :LOL:

Juliet83 & Nuppu 5+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Karhunvatukka
Tervetuloa pinkkihevonen :) Tuosta liikkumisesta, siis tykkäisin tosi paljon saliharjoittelusta mutta en vaan pysty. Mulla on kotona kuntopyörä ja muutamia painoja, mutta täytyy sanoa että nyt ei ole tullut mieleenkään. Olo on ollut niin väsynyt, turvonnut ja etova. Ajattelin kyllä että rauhallista kuntopyöräilyä alan sitten jatkamaan, kun vointi sallii.
 
Tervetuloa pinkkihevonen ja onnea plussasta! :flower: On se uskomaton tunne lapsettomuuden jälkeen... Meillekin aikoinaan tehty kolme inssiä ja yksi IVF tuloksetta. Esikoinen sai sitten yllättäin alkunsa luomusti hoitotauolla heti IVF kierron jälkeen! :heart: Lähes 4v lapsettomuutta oli takana tuolloin... Niin myös tämä toinen meidän yllätykseksi tosi nopeeta luomuna, esikko 10kk! :D

Liikunnasta Esikoista odottaessa kävin salilla ja jumpissa viikolle 28. Sen jälkeen laitoin kortin tauolla ja on edelleen, kun en kerkeä käymään. :) Meillä myös kaksi koiraa niiden kanssa lenkkeilin viime raskaudessa loppuun asti. Toki tahti hidastui ja lenkit lyheni loppua kohden! :D Nyt sitten lenkkeilen esikoisen ja koirien kanssa, aina kun kerkeen! ;) Joskus käyn koirien kanssa keskenään... Paljon kyllä jäänyt koirat miehen kontolle, varsinkin sillon kun poika oli ihan pieni.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on niin vahva tunne keskeytyneestä keskenmenosta taas

Enää mietin odotanko vaan että itsekseen tulis ulos vai tuhlaisinko 150 € siitä tiedosta että taas joutuu lääkkeelliseen tyhjennykseen. Ja että missä vaiheessa sinne ultraan että lääkärikin uskoo että se on menetetty peli eikä käske viikon päästä uudestaan ultrattavaksi.

Tissikivut, mahan turvotus, repäisykivut loppuneet. Tissit ja nännit on edelleen tosi isot mutta viimeksikin ne lösähti vasta kun kohtu oli tyhjentymässä. Googlettanut hulluna että onko näin selvät oireiden loppumiset merkki keskenmenosta vai mitä ihmettä. Mutta tää menee niin samaa kaavaa kuin helmikuussakin. Nyt jo viitisen päivää odotellu oireita takaisin mutta niin heikolta näyttää.

Vituttaa ja masentaa niin paljon että voisin vaikka oksentaa, voiko mulle taas käydä näin ... ja miksi.

Tänään pitäis olla 7+1, eli jos loppuviikosta menen ultraan niin sen luulisi riittävän. Tää ketjun päivittäjän virka tuntuu vähän pahaenteiseltä näissä joulukuisissa...
 
Voi yrjö..oksentanut koko aamun. Pakko mennä töihin , vaikka ei paljon huvita tällä ololla.. tissit paisuu paisumistaan ja on ihan älyttömän kipeet. Ukkokin sanoi et huomaa niiden kasvaneen vaikka ois paitakin päällä. Ensin sattui tisseihin juokseminen , nyt sattuu jopa kävely. Noh , kauneudesta on kärsittävä vai miten se meni..
 
  • Tykkää
Reactions: Karhunvatukka
Tervetuloa pinkkihevonen :wave:

Täällä peukut ja varpaat pystyssä sarasofia, että kaikki hyvin masussa :hug: Ultrassa käynti on varmasti hyvä ajatus, niin saat mielenrauhan ja varmasti hyviä uutisia! Tsemppiä!

).( tietynlainen oireettomuus vaivaa mieltä täälläkin... Viikkoja vasta mitättömän vähän. Väsymystä, palelua, rintojen arkuutta on vaikka ja kuinka, mutta sitä mulla on ollut epäonnisissakin raskauksissa. Sitä pahoinvointia odotan kuin kuuta nousevaa. Miten ihmeessä sitäkin voi oikein odottaa :LOL: Se on kuitenkin ollut aina hyvä merkki siitä, että masussa kaikki hyvin. Ja pahoinvointi + oksentelu on alkanut mulla aina melkein heti plussasta. Nyt sitä ei ole vieläkään tullut :snotty:
No, ei sen puoleen, tässä olisi pari työreissua, joilla täytyisi olla vähintäänkin skarppina ja täysissä ruumiin ja sielun voimissa. Eipä tässä auta kuin odotella, toivoa parasta ja pelätä pahinta...

Aurinkoisia päiviä kaikille :wave:

Karhunvatukka ja "vielä nimetön" 4+5 :xmas:
 
Tervetuloa kaikille uusille! :)

Sarasofia: voi eii..pidetään nyt vielä peukut ja varpaat pystyssä, että kaikki olis kuitenkin hyvin :hug:

Täällä yhä edelleen väsymys painaa päälle ja vaihtelevasti pahaa oloa välillä ilmenee ja tietyt asiat alkaneet oksettamaan, mutta ei ole tarvinnut vielä kuitenkaan halailla pönttöä. Tissit ovat myös ehkä muuttuneet raskaammiksi ja hieman arat. Eli ei ihan "oireettomana" kovin kauaa pysynyt :)

Tylsää tämä odottelu. Varsinkin siihen ensimmäiseen ultraan! Toivottavasti kukaan ei huomaa sitä ennen, että on raskaana. Jotenkin on tullut sellanen olo, ettei kiinnosta kertoa kellekään..

Pöntiäinen ja pöntsykkä rv 8+6
 
Hei kaikille :wave:

Täällä on oikein urakalla luettu tätä pinoa, oma kirjoittelu on jäänyt vähemmälle, sillä meillä meni läppäri rikki ja vasta pari päivää taakse päin saatiin hommattua uusi :)
Kiva, että on liittynyt näin paljon uusia odottajia matkaan, toivottavasti pysytään kaikki täällä loppuun saakka! Itsellä on tässä muutaman päivän vaivannut TÄYSIN oireeton olotila. Tuntuu, ettei tässä raskaana olekaan. Nyt sitten pitäis jännäillä vielä tasan kaksi viikkoa ensimmäiseen ultraan. Saa nähdä näkyykö siellä mitään. Olisi nyt edes jotain oireita, vaan ei :ashamed:

Joku tuolla jo aikaa sitten kyseli bolakorusta. Minä hankin esikoisen odotusaikana sellaisen ja oli kyllä kiva koru. Oli jotenkin niin ihanaa ja symbolista pitää sitä vatsan päällä. Itse tein korun valinnassa vaan sen virheen, että valitsin sellaisen hopeisen, missä oli sydämen kuva, sellainen ''hileinen'' ja se sydämenkuvio sitten tarttui aina ikävästi kiinni paitaan ja ''repi'' vähän paitoja ja teki niihin nukkaa. Nyt jos valitsisin niin ottaisin kyllä ihan sileä pintaisen. Aion silti tuota korua myös tässä raskaudessa käyttää =)

Puhetta oli myös doplerista. Tämäkin kapistus itseltä löytyy ja sillä tulikin viime raskaudessa kuunneltua ahkerasti sydänääniä viikot 9-18, kunnes liikkeet sitten alkoi tuntua. Myös silloin, jos oli vähäliikkeisempi päivä niin oli mukava varmistella, että elossa siellä ollaan.

Havaittavissa myös tuota pesänrakennus viettiä. Ostettiin just tämän kuun alussa ensimmäinen oma asunto ja niin ihanaa laittaa ja sisustaa budjetin puitteissa. Erityisesti lastenhuone on saanut nyt erityistä huomiota ihan jo tuon esikoisenkin takia. Seinä oli tarkoitus maalata , mut se nyt saa vielä jäädä kun ei tiedä tuleeko sisaruksesta veli vai sisko.
 
Huoh.. kannattaisi varmasti minunkin miettiä mitä toivoo ja mitä sanoo ääneen..
Ensimmäiset halaukset otettu pytyn kanssa :x Aivan salakavalasti hiipi ja nyt kiertää ja velloo. Kunnon krapulaolo päällä :snotty: Toisaalta oikein jes olo, mutta toisaalta muistui tämäkin nyt kerralla mieleen!
 
Toivotaan sarasofian epäilyt osoittautuvat turhiksi. Kaikki on varmasti kunnossa <3

Itse en ole vielä tehnyt uutta digitestiä, ja toisaalta voisi säästää rahat ja odottaa ultraa, mutta toisaalta se on pieni raha jos sillä saisi mielenrauhaa. Tosin mikäli tulos olisi edelleen 2-3 vkoa, niin ultran odottaminen olisi entistäkin piinaavampaa... Blaah! Mutta olen toiveikas, tissit ovat kipeytyneet entisestään ja aamulla oli ensimmäistä kertaa oikeasti huono olo. Jee!!! :)

Mulla on ollut ennen raskauttakin selkäsärkyä. Ja nimenomaa alaselän/pakaran seudun kipua. Viikonlopun olin taas siinä jamassa, että sohvalta nouseminen ei onnistunut. Samalla muistin, että edellisessä raskaudessa minulla oli samoja oireita samoihin aikoihin. Onko muilla ollut näin pahoja selkäoireita alkuraskaudesta? Vai onkohan oireiden ilmaantuminen samoilla viikoilla vain sattumaa...

Rv 5+3
 

Yhteistyössä