Joulukuun nyytit 2014 ~ toukokuussa

Joulukuiset toukokuussa




Päivityspyynnöt punaisella kiitos!
Facebook-ryhmään halajavat yksityisviestiä käyttäjälle EliEli!

LA
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Synnytyssairaala

29.11
Cuud

1.12.
LilyAlice / 34v / 1.lapsi / TAYS
Toothie / 29v / 1.lapsi
dada / 27v / 3.lapsi / KOS

2.12.
esteri76 / 37v / 4.lapsi / MKS
rosma / 39v / 2. lapsi / TYKS
tuulentyttö / 31v/ 4. lapsi / KOKS
Lyyli77 / 37 / 2. lapsi / JS

3.12
EliEli / 25v / 1. lapsi / PHKS
LunarB / 21v / 1. lapsi / TYKS
Hopeapaju / 34v. / 3. lapsi / LKS

5.12
Murunen87 / 26v / 3. lapsi / TAYS

6.12.
Animula / 26v / 1. lapsi / TYKS

7.12.
enssu / 23v / 2.lapsi / K-SKS
Joulunyytti / 36v /3. lapsi / NKL
MrsRock / 27v. / 1. lapsi

9.12.
hintriikka / 26v / 2. lapsi / LKS
Mimmuli- / 29v / 6. lapsi / KOS
AmaliaK / 24v / 1.lapsi / SEKS
josefinaalis / 19 / 1. lapsi / JS
PikkuisiaUnelmia / 24v / 2. lapsi / PKSSK
Tiinu_/ 19v/ 1.lapsi/ JS

11.12.
Meyme / 24v / 2.lapsi / K-PKS
Pikkuihra / 28v / 3.lapsi / KOS
monskudi /20v / 1.lapsi / KOS

12.12
h3n3 / 23v / 2. lapsi / KOS
Astre / 26v / 4. lapsi / KOKS
Kotikiss@ / 28v / 3. lapsi / KYS
muumu / 30v / 1. lapsi / TYKS /
MaryahR / 32v. / 2/ Lohjan sairaala???
Lurtsi / 25v / 2. lapsi / OYS

13.12.
Dart / 26v / 3.lapsi / OYS
_massy / 29v. / 2. lapsi

14.12
Sinna78 / ? / 2. lapsi /
Kirppa 79 / 34v / 4. lapsi / KOS

15.12.

16.12.
miltsu76 / 38v / 2 / JS
Sydänmateriaali / 22v / 1. lapsi / TAYS
johsuo92 / 21v / esikoinen / VKS
Dragonfly77 / 36v / 4.LAPSI / KOS

17.12
wenda / 25v. / 2.lapsi / KOKS
namibihibibi/31v/3 lapsi/TAYS

18.12.
Elisaveta / 27v / 1.lapsi / PKSSK
*Unis*/32v/3. lapsi/LPKS

19.12.
Milja82 / 31v / 1.lapsi / KOS
iisibeibi / 27v / 1. lapsi / SEKS

20.12.
Tiukuliina89 / 24v / 4. Lapsi /K-HKS
Merianne / 32v / 3. lapsi / TYKS
CirsiJanita / 22v / 2. lapsi / KAKS

21.12.
Mmilia08 / 25v / 3. lapsi /

22.12
PIKKUMAMI85 / ? / 5. lapsi /

23.12
Nioliina / 30v / 2.lapsi / OAS

24.12.
Lalleri / 28v / 2. lapsi / OYS
Rasu / 29v / 2. lapsi / LPKS
Malla84 / 30v / 1. lapsi / KOS
Mamsku86 / 27v / 4. lapsi / PHKS

25.12.
Niisku-rouva / 25v / 5. lapsi / TYKS
siltsuli / 22v / 1. lapsi / OYS, OAS
Almandiini / 38v. / 4. lapsi / KOS
Me& / 36v. / 4. lapsi / KYS

26.12.
Hentuntenttu1 / 30v / 2. lapsi / PKKS
Hempsuli82 / 31v / 1. lapsi / KOKS
juliet83 / 31v / 2. lapsi / OYS
Pampula8 / 29v / 2. lapsi / KOS
hiliima / 23v / 1. lapsi / K-PKS
Ansku83 / 30v / 1.lapsi / EKKS

27.12
kathii / 23/ 2. / EKKS
Ma&Mi / 28v / 1.lapsi / KOS
pinkkihevonen 27v, 1.lapsi, LPKS
didii/ 33v. / 1.lapsi
Sakkura / 29v./ 4.lapsi / OAS
Johanna1984 / 30v / 3. lapsi / KAKS

31.12.
Karhunvatukka / 40v / 7. lapsi / K-SKS
Joulunyytti / 36v / 3. lapsi / NKL
Mielikuvitukseton / 27v / 3. / KYS




Surun kohdanneet :hug:

Chokomom 4+4
Hippu*
Raparperitaivas 5+4
Liipa 5+4
Ikiäiti 9+3
Myrtti85 8+2
Metsäläinen 11+0
sarasofia 9+0


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Nonnii tänne siis jatkamaan kirjoittelua :)

EliEli laitoin sulle yksityisviestiä liittyen fb-ryhmään :)

Täällä ryhmässä onkin tuttuja tuolta kuumeilijoiden puolelta :D

Eli nyt tulin raapustamaan vähän esittelyä ja taustaa itsestä. Elikkä tosiaan 2. lasta tässä odotellaan, esikoinen(tyttö) syntyi 29.12.2012 eli sisaruksille tulisi aika tarkalleen 2 vuotta ikäeroa, jos kaikki menee loppuun asti hyvin.

Mulla on semmoinen tausta, että esikoisen raskaus sai alkunsa helposti ja eteni ihan oppikirjojen mukaisesti, paitsi ihan viimeisellä viikolla tuli lievä raskausmyrkytys ja sen vuoksi olisikin sitten ollut käynnistys 31. päivä, mutta neiti päättikin onneksi syntyä jo aikaisemmin :) Nyt helmikuussa sitten tulin "vahingossa" raskaaksi "varmoilla päivillä", mutta se raskaus päättyi maaliskuun alussa keskenmenoon :( Oltaisiin joka tapauksessa aloitettu yritys siitä muutaman kierron päästä, joten oli kyllä ihan toivottu raskaus. Koko viime kuu meni oikeastaan surressa keskenmenoa, mutta kaipa silläkin oli omat tarkoituksensa. Nyt tuntuu, että olen vasta päässyt siitä kunnolla yli, kun pärähti uusi plussa tikkuun. Yksiäkään menkkoja ei ole keskenmenon jälkeen tullut, joten onneksi nappasi nopeasti uudestaan. Keskenmenneessä raskaudessa, mulla ei viivat vahvistuneet kunnolla, mutta tässä raskaudessa on kyllä vahvistunut todella kovaa vauhtia niin kuin esikoisestakin aikanaan, siksi olen yllättävän luottavaisin mielin. Toki tuo parin kuukauden takainen keskenmeno hieman luo pelkoa, että mitä jos tämäkin menee kesken, mutta ei sitä voi edetä kuin päivä kerrallaan.

kathii & nöpö 4+5 :)
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa tajuta, että mulla onkin raskausoireita.
Meinaan vilu on täälläkin armoton ja itkettää koko ajan. Nukkuakin voisin päivät (kumma kun öisin ei sit nukutakkaan.)
Kärsin tunnon tuskia, kun tupakka palaa vielä. Päätin kyllä että kuluva aski on viimeinen, uutta en avaa!
Jotenkin kun edellisissä raskauksista seinään lopettaminen oli helppoa.
Jotenkin vaan tää tilanne stressaa ja himpusti pelottaa. Lisäksi oon varma, että tuo isä tulee katoamaan kuvioista. Onneksi tiedän, että mä suojelen tota pientä kaikelta ja pärjään sen kanssa ilman miestäkin!
Haluaisin vaan jo kuulla sydänäänet tai päästä ultraan.. Eka neuvolakon vasta toukokuun lopussa /:
Odottavan aika on pitkä...

Halit menetyksen kohdanneiden, tunnen surua kun toivotut vaivannu tippuu matkasta.
Kamala ajatella, että mä täällä saan iloita raskaudesta joka oli kaikkea muuta kun suunniteltu.
Tuntuu väärältä. Toivottavasti teillä pian tärppää uudelleen.

En oikeen tiedä mitä kirjottelisin.. Oon vieläki niin pihalla koko raskaudesta! Vaikka tekis mieli huutaa koko maailmalle.

mmilia ja jouluntaika 5+ jotain.
 
Viimeksi muokattu:
mmilia... mulla kans palaa ja en tajua mulla on kauhee himo siihen tupakkaan, jotenkin se mukamas maistuu entistä paremmalle ja tuo entistä rennomman olotilan ja saa ajatukset muualle mutta se on niiiin väärin. Ekassa poltin max 10 päivässä, tokassa sama, kaksosista viikolle 27 olin ilman ja jouduin sairaalaan kun vauvat meinas syntyä. RV 30 pääsin kotiin makoilee ja aloin taas polttaa yhden sit kaks ja sit kolme... kunnes oli taas se 10 päivässä! Muistan vielä synnytys päivänkin päästiin rv 38 asti ja supisteli menin sairaalaan ja ne sano mulle tunnin jälkeen ettei ne vielä synny että lähde kotiin... mä olin niiin vihanen ja loppu et mä marssisin pihalle tupakalle sitten takasin saliin ja poks meni a vauvalta vedet. JA edelleen olen sitä mieltä että pilaan vaan oman elämän lisäks vauvan elämän mut mä en päääse irti ja se on nyt se kauhein asia jota suren.

Paitsi olen viimeks polttanu 20.30 ja sen jälkeen en jaksanut hakea askia ja nyt on jo niin kiukuttelu vaihe menossa kun olen niin tottunut polttamaan sen yhden tupakan nukkumaan mentäessä ja aamulla herätessä. ihminen on idiootti ja minä vien suurimman tittelin. melkein 28 viikkoa ilman ja sit sen jälkeen uudelleen samaan kierteeseen :headwall::stick::kieh:

Mutta nyt hyvää yötä.
 
EliEli, täällä kans ruoka maistuu... mutta hassua kun syö jotain, on jo hetkessä muka täynnä (maha turpoaa) ja sitten taas hetken kuluttua maha murisee... Pääsiäisenä tuli herkuteltua oikein urakalla joten vaaka näyttää tällä hetkellä jo +2kg, eikä liity mitenkään raskauteen. Toivottavasti saisin ne pois ennen neuvolaa ettei tuu sanomista! Mulla ei siis oo neuvolaan MIKÄÄN kiire :LOL:

Niisku-Rouva ja mmilia, mun on tietenkin tosi tosi helppo täällä teille huudella mutta yrittäkää oikeesti lopettaa se tupakantupruttelu! Se on niin sille vauvalle kuin itsellennekin suuri palvelus. Mulla on hirveet morkkikset ekan odotuksesta, kun tein ekan plussatestin niin heitin kyllä heti jäljellä olleet tupakat vessanpönttöön, mutta kun viikoista ei ollut tietoakaan niin kävin varhaisultrassa jolloin viikkoja olikin jo 12 ja olin siihen plussatestiin asti polttanut tupakkaa ja juonut kahvia litratolkulla joka päivä! :ashamed: Lopettaminen oli jostain syystä kyllä todella helppoa joten voin vain kuvitella kuinka vaikeaa se teillä on.. Sittemmin on monesti tehnyt mieli tupakkaa ja paljon ja kyllä kovasti haistelen jos joku vieressä polttaa :D Tsemppiä teille, edes sen tupakoinnin vähentämiseen! :)

Naurattakaa ku paasaan täällä tupakoinnista ku te voisitte samalla tavalla mulle paasata : "Lopeta oikeesti se herkuttelu" :D :LOL:

Olikos jollakulla ulkomaanmatkoja tiedossa nyt tän vuoden puolella, ja jos niin millä viikoilla? Me haluttais kesällä käydä etelässä miehen loman aikaan, eli viikkoja olis silloin 13-18. En ole oikeastaan mistään muusta huolestunut kuin lennoista, kun ne on mulle normaalistikin yhtä tuskaa että mitäs nyt sit raskaana :stick: Mutta siis äkkilähdöllä lähdetään jos lähdetään eli mitään lippuja ei oo vielä taskussa :)

Kiva kun löysitte tänne uuteen ketjuun, toivottavasti tämä säilyy sinne toukokuun loppuun asti... toisaalta mulla varmaan vasta niillä main on se np-ultra ja sinne asti kyllä hyvin pessimistisesti ajattelen koko raskaudesta. Mites te muut juuri lähiaikoina keskenmenon kokeneet, oletteko pystyneet nauttimaan tästä raskaudesta? Mä oon kokoajan tosi alakuloisen oloinen kun mietin että jatkuuko tää raskaus vaiko ei... mieskin kyselee että mikä sulla on enkä oo uskaltanut sanoa sille mitään että pelkään ihan hirveesti. Toivottavasti edes ultraan jälkeen uskaltaisin edes vähän hymyillä. : / Jos siis siellä kaikki hyvin. Tammikuun plussan jälkeen hymyilin vaan ja olin onneni kukkuloilla. Miten saisi taas sen fiiliksen itelleen?
 
Almandiini> Oho, jännittävä alku raskaudellasi. Mielenkiinnolla luen miten menee.

tuulentyttö> varpaat ja peukut pystyssä että huominen näyttää hyvältä :D

Joo, kiitoksia vain :D On tosiaan jännittävää ja mielenkiintoista. Ajattelin tänään mennä ostamaan Clearbluen digitestin ja teen sen huomenna aamulla, jos sais vähän lisää varmuutta asiaan. Kyllä tuo edellinenkin apteekin testi oli selkeä plussa. Mutta kaikki on vielä mahdollista. Harmittaa kun lääkäri ei eilen soittanut mun lääkityksistä, vaikka jätin kiireellisen soittopyynnön. Kehtaiskohan täällä kysellä jossain raskauden aikaisista lääkityksistä, onko joillain kokemusta...mua hävettää kun on niin monenlaista lääkitystä :( Toisaalta ei niitä ihan yhtäkkiä uskalla omatoimisesti lopettaakaan. Jos siellä nyt sikiö on kehittymässä, niin on onneksi vielä niin alussa ja ruskuaispussin turvin elelee, ettei varmaan mitään katastroofia ole päässyt syntymään vielä...
 
EliEli, täällä kans ruoka maistuu...

Olikos jollakulla ulkomaanmatkoja tiedossa nyt tän vuoden puolella, ja jos niin millä viikoilla? Me haluttais kesällä käydä etelässä miehen loman aikaan, eli viikkoja olis silloin 13-18. En ole oikeastaan mistään muusta huolestunut kuin lennoista, kun ne on mulle normaalistikin yhtä tuskaa että mitäs nyt sit raskaana :stick: Mutta siis äkkilähdöllä lähdetään jos lähdetään eli mitään lippuja ei oo vielä taskussa :)
Yritän vastata niin että lyhensin vähän sun tekstiä, en siis tiedä menikö "Quotet" sekaisin...

Mutta joo, ulkomaan matka olis suunnitelmissa loppukesästä/syksyllä, ja se olikin yksi tärkein syy miksi meidän oli tarkoitus aloittaa raskautumisyritykset vasta matkan jälkeen. Olen nimittäin ollut edellisessä raskaudessa ulkomaanmatkalla juuri loppukesästä, ja ei se mitään herkkua ollut. En saanut kuumuuden ja tukalan olon takia nukuttua kuin pahimmillaan pari tuntia yössä yms...
 
mmilia... mulla kans palaa ja en tajua mulla on kauhee himo siihen tupakkaan, jotenkin se mukamas maistuu entistä paremmalle ja tuo entistä rennomman olotilan ja saa ajatukset muualle mutta se on niiiin väärin..
Oh, täällä kolmas (jolle voi saarnata, ei auta). Ens alkuun näytti ja mielikin tuntui siltä, että nyt voisin OIKEASTI lopettaa; eih.. Edelleen palaa noin 5 päivässä (mikä on kylläkin iso suoritus alkuun nähden), oikeasti haluaisin lopettaa, tosi paljon, en vaan tiedä miten.. :(

Miten muuten se facebook ryhmä, näkeekö joku mun kaverilistalla oleva jos sinne liittyy :D ? En siis halua että kukaan saa vielä tietää (muuta ku ne muutama, joille on kerrottu), joten jos näkyy muille niin ryhmään liittymään joutaa odottaa :)

Pahoinvoinnista, se on KADONNUT! Yks päivä ihan jo mietin, että ollaanko sitä edes raskaana enää kun viikkoja kestänyt pahoinvointi yks kaks vaan katosi. Kiusaisin itseäni lukemalla kohdun ulkopuolisesta raskaudesta, rypäleraskaudesta, tuulimunasta yms.. Mutta toisaalta; vessahätä yllättää vähän väliä ja tissit; voi jösses! ne on niin KIPEET, öisin kuulemma kiroilen kuin sika pienenä kun kääntyminen tekee niin kipeää rinnoille. Ja nuo tunnetilat ja mieliteot.. Eilen juttelin opettajan kanssa valinnaiskursseista ja siis mua alko itkettää :headwall:, jessus! miten NOLOA! Yks ilta teki hirmuisesti mieli nuudelia, tein ne ja kun oli valmiina niin oikeastaan etoi koko nuudeli. :LOL:

Ainiin, meille on iskenyt kevät flunssa.. Ihan kamala yskä ja räkä vuotaa.. Ja koska mulla on astmalääkitys, juurikin näiden tilanteiden varalle (ilman lääkitystä äityy yleensä keuhkoputkentulehdukseksi), en ookkaan nyt uskaltanut ottaa toista avaavaa lääketta kun olin lukevinani netistä että "keskustele lääkärisi kanssa", joten tuntuu ettei oireet helpota yhtään :( Pitänee tänään soittaa terv.keskukseen, siellä vaan on aina niin tympeetä porukkaa puhelimen päässä :D

Mutta nyt riittää OMA napa, kertokaa te iloisia ja keväisiä juttuja, eikä tämmöstä valivali.. :D

Pikkuihra ja ? 7+1
 
Pahoittelut ensinnäkin menetyksen kohdanneille!

Itsellä epäilys myös pissatulehduksesta, ajattelin viikonlopun seurailla oireita ja sit kattoo paheneeko. Itsellä oli välillä ihan estolääkkeet mut nyt ei o vähään aikaan tarvinnut. Nyt välillä sattuu pissatessa, mut oon välillä juonut huonosti töissä kiireen takia.
Itse en polta mut mun pahe on toi kahvi :( oon yrittänyt vähentää mut kyllä sitä edelleen menee 4-5 kuppia päivään. Ekassa yritin vähentää mut pahoinvoinnin jälkeen alko taas keitin laulaa :D nytkin onneks pahoinvointi suurimpia kahvihimoja poista. Ja ai että haluttas punaviiniä ja jotain hyvää vuohenjuustopizzaa :D

Onks muut vähentänyt kahvinjuontia? En edes kyl muista mikä se suositustaan olis..

Ens viikolla viimeistään apteekkiin ja mies lupaa shopata foolihappoa ja mammavitamiineja :)

Henttu & hippula 4+6 ( niiiin vähän!)
 
Tuosta digitestistä olisi kysyttävää. Millä viikoilla olette saaneet testiin sen 3+? Testasin aamulla ja sain siihen 2-3vkoa tulokseksi. Tuo 3+ pitäisi tulla 5+ viikoilla, mutta toki tuohon ei pidä ihan orjallisesti uskoa sillä ne hormonitasot nousevat yksilöllisesti. Mulla poksuu tänään 5+0, ja jostain syystä toivoin jo saavani tuon 3+. En tuon takia ole nyt erityisemmin huolissani, mutta tuli pakkomielle saada sinne se 3+, niin mietin vain että missä vaiheessa tekisi uuden testin.

Ja viime aamuyöstä sain lisäsyitä testata uudelleen. Mulla oli ihan hirveitä kramppeja/polttelua vatsassa/alaselässä. Tuntui kuin kohtukin olisi supistellut. Iiks! Tuntui vähän samalle kuin keskenmenon tyhjennyksen yhteydessä. Iiks! Toivottavasti tämä ei tiedä huonoa. Nyt krampit ovat pysyneet poissa, jäljellä on lähinnä närästyksen tunne. Vuotoja ei ole. Ehkä nämä ovat normaaleja oireita?

Me ei olla kerrottu raskaudesta vielä kenellekkään muille, pelkästään paras kaverini tietää. Minulla on tosin tunne, että oma äitini aavistaa jotain. Hän on katsonut minua jotenkin jännästi ja eilen hän "tökkäsi" sormellaan minua vatsaan kahdesti. Katsoi muka koruani, mutta selkeästi tunnusteli vatsaani. Huvittavaa :)

Olipas taas omanapaista juttua. Anteeksi. Pakko johonkin näitä juttuja suoltaa, kun ei vielä voi oikein muillekaan puhua.

Kiitos Sarasofia uudesta pinosta. Pysytään nyt kaikki mukana!!!
 
Pahoitteluni kaikille pienen menettäneille! :'(

Pikkuihra Mulla kanssa nenä tukossa ja pientä yskää ja hengästyn jo kun ajattelenkin portaita. Sulla on varmaan tosi tukala olo jos astmaa. Valittaminen siis sallittua :)

Mulla ei ole vielä oikeastaan yhtään pahoinvointia mikä vähän huolestuttaa kun esikosta alkoi jo ennen plussaa.. Mutta tätä nälkä/ähky piirrettä on ilmaantunut. Eilenkin oli niin kova nälkä että olisin voinut syödä vaikka työkaverini mutta kahvin jälkeen oli ihan paha olo kun olin niin täynnä. Ja kylmä on täälläkin ja sit kuuma ja taas kylmä...

Täällä ei paheena ole tupakka mutta kahvi ja juustot (ja viini mutta siihen alkoholittomaan litkuun varmaan taas tottuu). Viimeeksi luovuin heti kahvista ja kofeiini teestä ja pehmeistä juustoista jne jne jne mutta nyt... Toinen kahvikuppi jo menossa ja yritän orientoitua että pitäisi juustoherkut jättää vähemmälle (ei kyllä ihan heti onnistu). Ehkä sitä esikoisen jälkeen on rennommalla mielellä?

Sarasofia Mä suurinpiirtein elin viime raskauden herkuilla. Jätskiä, suklaata, wienereitä... :whistle: Silti tuli vaan 6kg. Pitäisi varmaan alkupaino selvittää...

Meillä on parikin matkaa suunnitelmissa kesällä. Ajoittuisivat varmaan viikoille 14-18. Silloin on varmaan jo ihan hyvä olo (jos kaikki on mennyt hyvin...) Viimeeksi oltiin matkalla viikoilla 8-10 ja toivoin kuolemaa koko matkan. :LOL: En voinut olla auringossa kun kehitin valoherkkyyden, en voinut syödä mitään kun välimeren "herkut" saivat aikaan kamalan oksetuksen (pitääkö joka ruoka olla täynnä kesäkurpitsaa ja munakoisoa??) ja olin niin väsynyt että nukahdin illalla jo klo 9. :kieh:

Joku oli kuullut dopplerilla äänet jo rv8? Täytyypä itsekin kuunnella. En muista koska viimeeksi aloitin mut en kyllä noin aikaisin.

Raskausarvista Mulle ei viimeeksi tullut mahaan (on aika venyvä iho mulla) mutta rintoihin tuli 2 vaikka ne ei edes kasvaneet raskauden aikana..yksi aamu oli vaan tummat viivat. Mä kyllä rasvailin itseäni ahkeraan mut lähinnä siksi että iho kuivui/kutisi. Kai niitä arpia tulee jos on tullakseen.

Onko muilla jotain pysyviä haittoja tai pelkoja jäänyt aikasemmista raskauksista/synnytyksistä? Mulla on yliliikkuvat nivelet (hypermobiliteetti syndrooma) ja mulla meinasi koko ajan viimeeksi lähteä olkapäät ja nilkat paikoiltaan. Lisäksi selkä meni tosi pahaksi (en oikeen voinut istua yli 5min). Ja synnytyksessä meni jotenkin lonkat ja häpyluu ja ne särkee tosi usein nykyään. Mulla ei myöskään oikeen tikit kestä. Jännään siis miten tällä kertaa käy.

Pampula 5+0 (päätin nyt että viikot on näin)
 
Kiitos uudesta ketjusta ja pahoittelut kaikille suru-uutisen saaneille!

Niisku-Rouva, pikkuihra ja mmilia täälläkin kamppaillaan tupakanhimojen kanssa, toissailtana paloi viimeinen. Aiemmin mennyt aski päivässä, että ei tämä helppoa ole. Koko ajan semmonen, että jos vielä yks aski, sitte ei enää.. tsemppiä!

Hempsuli82 täällä tänään kai 5+0 ja cb digiin tuli 3+. Aiemmin en oo digiä tehnytkään, että tiiä mitä aiemmin ois näyttäny.
 
Liipalle :hug: Pahoittelut ja voimia!

Sarasofialle kiitos uudesta pinosta :flower:

Ulkomaanmatkoista, minä käväisen parin päivän reissulla naapurimaassa tuossa 10 viikolla ja toivon todella, että pahoinvointi ei ole silloin pahimmillaan... Täytyisi olla skarppina.
Lomareissu ajoittuu kesälle, kun mulla on viikkoja 12-14. Silloin toivottavasti olisi jo parempi olo ja kaikki ok. Toivon, että jaksan kävellä ja nauttia nähtävyyksistä ja paikallisista herkuista. Täytyykin muistaa tuo lomareissu mainita heti ekassa neuvolassa, että ehtisin käydä siellä np-ultrassa ennen reissua. Ikäni puolesta haluan osallistua seulontoihin, niin niissäkin oli tiettyjä viikkomääriä, milloin verikokeita ja ultria tehdään.

Raskausarvista, minulla on niitä mahaan ja reisiin tullut jonkun verran, ovat onneksi aika haaleita, mutta näkyyhän ne toki. Rasvaukset ei tosiaan niihin auttaneet, kyllä se enemmän on iho- ja kudostyypistä kiinni tuleeko niitä, kuten joku aiemmin kirjoittikin. Mutta onhan se iholle ihan hyväksi, että rasvailee :)

Tupakoitsijoille tsemppiä vähentämiseen ja lopettamiseen! Vauvat kiittää, kun tumppaatte, mutta hyvähän se on täältä huudella... Ihan varmasti on haastavaa ja stressaavaa lopettaa.

Onko monilla jo tavarat ja hankinnat valmiina edellisiltä lapsilta? Meillä on joitakin vaatteita säilynyt, mutta aika vähän... Hoitopöydän alusta löytyy vielä kuopuksen jäljiltä, se kelpaa edelleen. Mutta kaikki isommat jutut, vaunut, turvakaukalo, sänky jne. täytyy hankkia. Ei sillä, että olisi mikään kiire vielä :LOL:
Rauhassa odotellaan ultraa ja varmistusta, että tyyppi on matkassa :xmas:

).( eilisen iltalenkin jälkeen oli pakko mennä sänkyyn lepäämään... Tuli loppumatkasta niiiin huono olo, oksetti ja väänsi mahaa. Meni kyllä ohitse, mutta nukkumaan mennessä oli sellainen höntti, ällö olo. Tänään olen sitten jo pari kertaa haukkonut henkeä ja yökkinyt :snotty: Vielä ei tarvitse pönttöä halailla, mutta ihan ilmiselvästi sitä kohti ollaan menossa... Ihan tuttua juttua, ollut kaikissa raskauksissa ja vie kyllä voimat.
Palelu on ihan järkyttävää! Laitoin eilen takkaan tuletkin, kun paleli niin älyttömästi. Rinnat ja varsinkin nännit on tosi kipeät. Pissalla saa ravata alvariinsa.

Karhunvatukka ja "vielä nimetön" 4+2
 
Kiitos uudesta ketjusta sarasofia :)

Siitä kertomisesta. Me ei tosiaan olla tästä niin syvällisesti puhuttu miehen kanssa, että ei olla kyllä ihan heti kertomassa kellekään. Eihän tästä tiedä kuinka käy... Aiemmista ollaan kerrottu rv 12 + lähipiirille. Joillekin kavereille oon kertonut molemmissa raskauksissa aiemmin, mutta nekin sellaisia että asuu suurinpiirtein toisella puolella Suomea :D. Mut siis jos tää nyt hyvin etenee, nii eiköhä me juhannukseen mennessä olla tultu kaapista ulos. Mulla on aikamoista turvotusta jo nyt, että voi olla yhtä masun sisään vetoa nää viikot... Siis olen hoikka, niin se kyllä sitten korostuu.

Viime yönä ei heikottanut ja sekös ahdisti... on se kumma, heti ku parempi olo, nii toivoo takas niitä oireita. Mutta kun näillä viikoilla ne oireet on ne jotka sen raskauden todelliseksi tekevät.

Neuvolaan ajattelin soittaa ens tiistaina. Sillon olis viikot 6+6. Aika menee varmaan siitä sitten parin viikon päähän. Ja doplerin meinasin tilata viikolla 8 +. Tuosta kuopuksesta kuulin sykkeen jo 8+2, nii jos menis samaa rataa. Ainaki olen yhtä hoikka ku sillon, toki jos on eri paikkaan kiinnittynyt niin vaikuttaa, mutta toivossa on hyvä elää.

Mulla on hieman kinkkinen tilanne. Oon ollut yhteensä kotona 5 vuotta. Jäin esikoisen odotuksen aikaan sairaslomalle määräaikaisesta työstä. Oon välillä siis ollut äitiyslomalla, kotihoidontuella ja työttömänä. Nyt siis työttömänä. Olisin mahdollisesti saamassa kesäksi töitä, 30 km päästä. Pitäisi kulkea yhdistelmällä pyörä+bussi. Matkoihin menisi 2 h päivässä. Työ olisi seisomatyötä. Ne probleemat; kummassakin raskaudessa on alkanut kamalat liitoskivut ennen puolta väliä, toisessa oisko ollut rv15-16. Ekasta jäin siksi saikulle. Lisäksi raskaus aiheuttaa mulle suonikohjuja, jotka sitten tuntuvat painavana kipuna sääressä ja alaosastolla...Niin en tiedä kuinka voin sietää sitä painetta ja kipua :( Lisäksi kesäkuulle olisi erityisen kanssa sairaalakeikkaa ja palaveria. Työ olisi arvokas siinä mielessä, että täällä seudulla on vaikea työtä saada, ja mulla ei oman alan kokemusta ole juuri ollenkaan ennestään. Mutta mie tiedän, että joutuisin jäämään saikulle, ja en tykkää siitäkään että olisin 11 h pois kun työmatkoihin menee se 2 h. Ja aja siinä sitten niitten kipujen päälle pyörällä meno ja tulomatkalla 3 km per suunta. Mutta sitten toisaalta, kun ei voi tietää miten tässä käy. Jos hylkäänkin sen ja tää menee kesken.. olis hieno tilaisuus menetetty. Hylkääminen onnistuisi varmaan ilman karenssia, kun kyse on vähän niinkuin suhteilla saatavasta mahdollisuudesta.. Mitä hittoa sitä tekis... : /
 
Hempsuli82 Mullakin tänään tasan 5+0! :D Poltteli tehdä aamulla digi, mutta jätin vielä tekemättä, jos huomenna tai sunnuntaina... Saapa nähdä, mitä näyttää! :ashamed:

Ulkomaanmatkasta Me varattiin just reissu elokuulle edellisellä viikolla, ennekuin tein plussa testin! ;) Laskeskelin, että sillon viikkoja 22... Saapa nähdä, miten menee kun varmaan aika lämmintäkin tuohon aikaan Turkissa. Huh huh! :O No meillä on molemmat mummot mukana apujoukkoina kattomassa poikaa... :LOL: Viime raskaudesta oltiin reissussa vk:lla 8, sekin kerittiin varata ennen plussaa... :) Onneksi mulla ei ollu pahoinvointia, mutta voi kamala sitä närästystä! :( Parin tunnin päikkäreitä vetelin iltapäivällä ja mies nautti auringosta parvekkeella sen aikaa! :D Muuten meni tosi hyvin reissu. Nyt vähän jännittää tuleva reissu, kun enemmän viikkoja... :/

Kahvia en ole kauheesti vähentänyt, kun juon muutenkin aika vähän 1-3 kuppia päivässä.

Raskausarpia ei tullut viime raskaudessa yhtään, saapa nähdä kuin nyt käy! :) No tulee jos tulee...

Doppleria mulla ei ole ollut, enkä ajatellut nytkään hankkia. Tiedän, että lisäis vain mulla stressiä! Mutta ymmärrän, jos joku sen haluaa hankkia... :)

Tavarat ja hankinnat Meillä ei tarvii hankkia varmaan muuta kuin tuplarattaat! :LOL: Esikoinen kuitenkin vasta sen 10kk, niin kaikkea löytyy... ;) Toki jos nyt sattuu tulokas olemaan tyttö, niin pitää varmaan vähän tyttöjen värisiä vaatteita ostaa... :D Vaikka ihan pienimmät vaatteet mulla onkin aika neutraaleja. Äitiyspakkauksen aion kuitenkin ottaa, vaikka näin pieni ikäero! Oli niin kivoja vaatteita! :heart: Ja haluaisin jokaisella lapselle jotain säästää omasta äitiyspakkauksesta muistoksi.

Juliet83 & Nuppu 5+0 POKS! :heart:
 
Niin ja töistä piti vielä kirjoittaa... :) Oon nyt vuosilomalla ja kesän hoitovapaalla. Just kuukausi sitten sovin pomon kanssa, että tuun takas töihin syyskuun alusta. ;) Mies siinä 6vk isyyslomalla, niin mä teen 75% ja kun isyysloma loppuu teen 50% työaikaa. Poikaa ei siis tarvii laittaa hoitoon! Mulla vuorotyö ja miehellä päivätyö, niin sumplitaan työt niin. Mutta enhän mä kerkee olla töissä kuin vähän päälle 2kk! :LOL: Kelan laskurin mukaan äitiysloma alkais 19.11. ja eihän sitä tiedä, jos joutuu vaikka saikulle... :D
 
Kiitos sarasofia uudesta ketjusta! :)

Pahoittelut raparperitaivas ja liipa :hug:

Kathii ja Ma&Mi, ihana nähdä teidät tällä puolella :)

).( Neuvola kestikin 1,5 tuntia, kun tunnissa ei ehditty selvittää kaikkea. Lasketun ajan määrittäminen oli hankalaa, kun kuukautisia ei ole ollut välissä. Luulin, että varhaisultra auttaisi asiaa, mutta nyt päädyttiin jostain syystä siihen, että laskettu aika olisi 6.12, enkä ymmärrä miksi. Se ei vastaa veikkaustani hedelmöittymisajankohdasta, varhaisultrassa alkion kokoa tai edes raskaustestin tulosta. Tuon mukaan olisin tehnyt ensimmäisen positiivisen raskaustestin rv 2+5, joten epäilen (ja digi 2-3 rv 3+5 ja digi 3+ rv 4+2). Sen mukaan kuitenkin nyt mennään nt-ultraan asti, joka harmittaa, koska silloin nt-ultra ja seuraava neuvola siirtyvät myöhemmäksi, kuin luulin. Ei toi nyt montaa päivää tarkoita, mutta jotenkin nyt ainakin alussa tuntuu yllättävän isolta ja odotan nt-ultraa paljon, kun kuvittelen, että se vähentäsi pelkojani. Sain kyllä paljon tsemppausta keskenmenopelkoni kanssa ja oli hyvä siitä jutella. Muuten oli oikein mukava käynti. Tänään varailen nt-ultraa. En tiedä pitäisikö mun tännekin muuttaa tuo laskettu aika, kun en usko tuon uuden pitävän paikkaansa. Ihmettelen sitä nyt hetken.

rv 8+4 (tai 7+6)
 
Jei mä keräsin rohkeuteni ja soitin neuvolaan ja kävi ilmi että vanha ntätiä ei ole ja tämä uus on lyhentänyt päiväänsä tänään eikä ollut paikalla :O joten jätin soittopynnön maanantaille :D hui ko mua jännitti mut nyt sekin soitettu :D

Reissaamisesta: Ei olla käyty missään ikinä... nyt kesällä meinattiin mennä ruotsia kiertelee mulla sillon viikkoja se 12+ toivottavasti!

tuulentytöllä ihanan positiivisia uäkuulumisia :heart: Itse ajattelin mennä ensiviikon perjantaina jolloin olis rv 6+1... menis nyt tää viikko nopeesti :whistle:

Niisku&Pikkuvitonen 5+1
 
LA 12.12.(Saattaa muuttua, kun eka neuvola vasta 29.4. ja täyttä varmuutta asiasta ei ole, kuin raskauslaskurin arvion mukaan)/ namibihibibi/31v/3 lapsi/ eka muksu TAYS, toinen TYKS

Hyppään mukaan tänne, kun tuolla hätähousuisissa piinaajissa en viittis vallan notkua. Eka neuvola siis 29.4. ja ei tarkkaa hajua ole viikoista, se selvinnee, jos neuvolantäti laittaa lähetettä varhaisultraan. Viimekierrot olleet kovin epäsäännöllisiä ja pitkiä.
 

Yhteistyössä