Tervetuloa uusille ja onnittelut plussista
.
Kiitos paljon onnitteluista! Varhaisultra on kyllä rauhoittanut mieltäni paljon, vaikka ei se takaa varmaksi vielä mitään, mutta takaa ainakin sen, ettei ole tuulimuna eikä kohdun ulkopuoleinen ja on aivan uskomatonta ajatella, että sisälläni kasvaa reilu sentin mittainen pieni otus, jolla jo sydän sykkii :heart:.
LilyAlice On kyllä niin uskomatonta nähdä, että sisällä oikeasti kasvaa pieni :heart:. Ja se syke, se hellyytti ja liikutti minua paljon. Pelkäsin, että en voi päästä edes tähän asti, että kropassani on jotain perustavan laatuista vikaa. Tosin samalla hetkellä, kun näin pienen, niin tajusin myös että menetys olisi tämän jälkeen vielä paljon suurempi. Tosin ehkä kaikki menee tällä kertaa hyvin.
Crystal83 Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!
Olen kuullut, että tässä vaiheessa ultran tarkkuus arvioitaessa raskauden kestoa olisi +-3päivää. Mitat ovat niin pieniä, että niissä tulee helposti pieniä virheitä.
Nukkuminen
Jo ennen raskautta olen normaalisti herännyt joka yö käymään kerran vessassa, mutta nyt kertoja voi hyvin olla kolme. Se tietenkin vaikuttaa myös siihen, että nukkuminen ei ole niin hyvää kuin normaalisti. Rinnat ovat yksittäisinä öinä herättänyt, mutta eivät läheskään joka yö. Välillä jos illalla rinnat tuntuvat tosi aroilta, niin olen nukkunut yön rintaliivit päällä.
Raskaudesta kertominen
Nyt perheet tietää, muttei kukaan muu. Julkista tietoa siitä tulee vasta, jos/kun maha näkyy. Läheisille ystäville aion kertoa sitä mukaan, kun heitä seuraavan kerran näen, mutta he tietävät myös keskenmenoista, joten saavat tajuta myös sen miten epävarma asia vielä on.
Sykkeet/liikunta
Neuvola on viikon päästä. Siellä kyselen sykerajasta. Minusta tuntuu, että siitä ollaan kyllä hirveän montaa eri mieltä ja riippuu, että keneltä sattuu kysymään, niin tulee erilaisia vastauksia ja jopa eri rajoja. Itse olen tottunut harjoittelemaan paljon korkeillakin sykkeillä. Juoksussa mulla aina nousee vähintään 160 sykkeet. Juoksua nyt en ole muutenkaan uskaltanut, kun keskenmenojen takia neuvolasta suositteli, ettei sitä kannata, jos haluaa ottaa varman päälle. Ensimmäinen keskenmeno tapahtui pian juoksulenkin jälkeen, joten mielummin jätän juoksun pois, kun pelkään. Liikkua voi paljon muutenkin. Kerron toki täälläkin, mitä tietoa neuvolasta asiasta saan
.
Oireet
Oireita tulle päivittäin, mutta ovat aika lieviä. Joka päivä kyllä tulee pientä kuvotusta, mutta oksentaa ei ole tarvinnut. Rinnat ovat arat, mutta eivät mitenkään häiritsevän kipeät. Alavatsassa on välillä repäisykipuja ja menkkamaisia jomotuksia, mutta menevät ohi aina viimeistään puolessa tunnissa. Ne eivät häiritse. Pelottavat vain välillä, mutta nyt olen alkanut luottamaan vähän siihen, että ovat vain kohdun kasvukipuja. Väsymys on kaikkein häiritsevintä ja jatkuva nälkä huolettaa painon nousun kannalta. Voisin syödä koko ajan. Ja minulla on kamala himo väkevään salmiakkiin. Olen yrittänyt sitä kyllä hillitä, kun salmiakkia ei mahdottomia määriä kannattaisi syödä. Normaalisti minulla ei juuri koskaan ole tätä himoa.
Hyvää pääsiäistä kaikille
.
rv 7+4