Huomenta!! Ja hyvää pääsiäistä!
pahoinvointi / ruokailu Tää on niin kauheaa.. aamulla kun herää, pitäs samalla sekunnilla olla vetämässä ruokaa sisuksiin tai alkaa oksettaan. Muttako ei pysty heti syömään kun seki alkaa oksettaan..Sitteku kuitenkin saa syötyä ni se syöminen on jotenki vaikiaa kun etoo.. mutta sitte kun on saanu kunnialla alas aamiaista, ni olo on helpompi.. Mulla tullu kauhea himo kaurapuuroon, ja pakkomielle paahtaa ruispaloja aamuisin paahtimessa ja sivasta oikiaa voita päälle. Tänään nakkasin vielä nakkeja päälle ja voih pojat, jos olis ollu siivet olisin varmaa lentäny sinne 7 taivaaseen.
Ennen en oo nii perustanu ruisleivästä,enkä hirveesti puurosta..
nukkuminen on edelleen vaikeaa!! Uni sieppaa vasta joskus puoliltaöin.heräilen pitkin yötä, millon oon masultaan ja tulee se paine ja kipu ja on pakko kääntyä ja en saa heti unta.. millon pissattaa.. kun käy wcssä ni sittenkää ei saa taaskaan unta.. vaan sitä pyöritään sängyssä..
ja sitte uniloppuu viimestää 7-8 aikaan aamulla.. päikkärit kun ottaa vaikka ees tunnin mittaiset, on päikkäreiltä herääminen tuskaa. olo on kuin olisi nukkunut 12h, semmonen kunnon pöhnä. Oikeastaan vastaa olotila lievää krapulaa!! :O : /
Välillä pyörii mielessä,että luoja mihin oonkaan ryhtynyt..että tätä samaa shaiperoa ko tämäki raskaus on mitä esikoiselta..esikoiselta en nauttinut ollenkaan. Oli rajua oksentelua joka oli ihan ympärivuorokautista.. ja sitä kesti pitkään.. oli kaikenmaailman kolotukset, ja kun esikko syntyi ennenaikaisesti, niin oli niitä ennenaikasia supistuksiaki koko kesä.. (esikolla oli laskettuaika lokakuussa, syntyi syyskuussa rv 35+5) jouduin välillä oleen vuodelevossa viikkoja sairaalassa jossa pistettiin piikkejä kankkuseen jokka kypsyttää lapsen keuhkoja ja lopettaa supistukset.. mä niin toivon että tässä raskaudessa ei tuu mitään onkelmia.. että voisin nauttia ees hetken odotuksesta! :kieh::ashamed:
raskauden kertomisesta pari ystävää tietävät jo. tiesivät oikeastaan heti. koska jaetaan kaikki tieto keskenämme
.. Äitikin tietää.. se oikeastaan arvas.
Mies aikoi kertoa vanhemmilleen vasta kun on se keskenmenoriski ohi.. hän on ainoa lapsi, joten varmasti iso juttu hänen vanhemmilleen kun heistä tulee isovanhempia.
Kyllä muaki jännittää kun en oo ees vielä tavannu miehen vanhempia.. tulee sekin eteen.. jotenki pelottaa nähdä heidät sitte ekaa kertaa tälleen odottaen samalla lasta.
:ashamed:
sydänäänistä mulla oli esikoiselta nii epäsäännölline kierto,että ei ollu neuvolassakaan mitään käryä viikoista.. oli sellane vanha täti joka alko ottaa sydänääniä että kuulusko ne..se sitte oli kauhuissaan kun niitä ei kuulunut ja totesi "onkohan siellä edes mitään sinun vatsassasi".. laitto lähetteen heti sairaalaan jossa ultrattiin ja viikkoja tais olla jotain 9+.. ei ollu kuulunu minun vatsanpeitteiden läpi, vaikken mikää hirveä pullero ollutkaan. lievästi ylipainoinen..
omaa nappaa taas.. huh.. edessä olis järkyttävä urakka leipoa.. pullaa,sämpylää, kuivakakkua.. pakastin täyteen niin ei tarvi vähään aikaan leivoskella.
Heippatirallaa!! :wave: