**Joulukuun inssipiinailijat**

Perjantai 14.12

Sahrami73......Puregon, Pregnyl, Luget...........kp2/?/pp
Kamilla......2.inssi.......clomit, Pregnyl ..............kp13/29-31/pp
Tiiti...2.inssi..clomit, Puregon, Pregnyl..............kp 14/?/pp
Ilona G.....Menopur, Pregnyl, Luget.................kp16/?/pp2
seela-matilda........2.inssi.....clomit...................kp17/?/pp
onneliina.....clomit, Pregnyl............................. kp19/?/pp7
Popsy...3.inssi......Gonal-f,Pregnyl, Luget........kp23/30/pp9
Tinker82..1.inssi...Puregon, Menopur, Pregnyl..kp?/?/pp14
Ruusunen79....3.inssi......clomit.....................kp15/25-31/pp1

Lisäsin itseni mukaan listalle. Tämä kierto on menty puolikas clomi/päivä kp 4-8. Kp 14 ovistesti näytti plussaa ja ultrassa näkyi kaksi foliikkelia. Toinen oli n. 22 mm ja toinen n. 17 mm, illalla oli kovat oviskivut ja tänä aamuna lämmöt nousseet. Siittiöitä laitettiin matkaan 39 milj. joista 96% oli hyvin liikkuvia. Kohdun limakalvo oli n. 10mm paksu. Kaikki paperilla näyttää siis jälleen kerran oikein hyvältä, mutta niin se on ollut aikaisemmillakin kerroilla.


dreamerille suuren suuret pahoittelut, tiedän miten pahalta susta tuntuu. :hug:
 
Eli toinen inssi tehtiin ke 12.12 eli nyt pp2 menossa. Follikkeli oli jo puhjennut ja noin 20 mm kokoinen...hyvältä kuulemma näytti lääkärin mielestä ainakin. Onko sitten parempi, että folli jo puhjennut vai ei?!Nyt piinaillaan ja odotellaan...on tää jännää aikaa, vaikka yrittää olla innostumatta.Limis oli muuten vaan 7 mm paksu ja musta se tuntu aika ohuelta, vaikka lääkäri sanoi, et ihan riittävä...tiedä nyt sitten...tsemppiä kaikille!

kp 16/28-32 pp 2
 
mulla on oireena ainakin ihan pesänrakennusvietti. oon ihan innoissani rempannut keittiöö... ja vähän jotain tuntuuu? ehkä? en tiedä.

Luulen, että 7mm limis on ihan ok, mulla on myös ollut tota luokkaa kp 12 ja lääkäri on ollut ihan tyytis..,
 
Dreamer88, voi muru pieni... :hug: :hug: :hug: Kuten onneliina sanoi, jokainen täällä tietää, miltä susta tuntuu... Ja nyt saakin tuntua kurjalta ja pitää kiukutella, itkeä, raivota tai vaan olla - mikä vaan tuntuu sopivalta ja helpottaa ees pikkasen. Ja mä lupaan, että sun olo helpottuu vielä, mutta nyt on ensin sen suremisen ja pettymyksen läpikäynnin aika. Lohtuhaleja täältä kovasti!

Sahrami73 ja Tiiti, on se vaan riivattua, että toi joulu tohon paukkaa sotkemaan meiän kuvioita ja eihän se mahdollinen ovis nyt noista triplapyhistä paljon piittaa.... mälsää. Monella tuntuu menevän siitä aikataulut ihan myttyyn. :kieh:

Mutta Sahrami73, tammikuussa sitten taas. Ja eikös ne kotikonstitkin vois toimia...? :p

Tiiti, sullahan voi puregonit vielä kuules tehä vaikka mitä, joten ei kirvestä kaivoon olleskaan tässä vaiheessa. :xmas:

onneliina
, älä oo vielä pettynyt, kun sitä kerkee sitten myöhemmin, jos niin käypi. Varastoon ei kannata sitä fiilistä kerätä, kun sitä riittää jotenkin kummasti muutenkin... eihän vaan?

Ruusunen79
, hienolta kyllä kuulostaa. Vau! :D Ja toivotaan mukaan joulun ihmettä kaupan päällisiksi.

seela-matilda, onhan meidän sitä lääkäriä uskottava, eiks vaan? Koitahan pitää positiivinen tsemppi päällä, ei saa päästää sitä epäuskoa valloille ainakaan yhtään etuajassa. Ja sullahan menee muuten testailut joulunpyhille... ;)

Kurreliini
 
:hug: :flower: :hug: Dreamer-88 :hug:
Se olis ollut ihana joulu eikö vain... Mutta ensi joulu voi olla jo aivan toisenlainen meille kummallekin. Tule kanssani piinailemaan sitten ensi kuussa jos viela inssiä tehdään. Mulla on edessä tammikuussa sitten viides.
 
Kirjoitinkin jo tuohon IVF odottavat ketjuun kuulumiset inssistä.
Eli täysin perseelleen meni... :'( :kieh:
Simppoja jäi pesun jälkeen vain 400 000 eli ei tarvi piinailla.
Sisään ne kuitenkin ruiskutettiin ja yritetään vielä kotikonstein illemmalla mut kyl tää on ihan selvä tapaus. ICSI:in mennään ja kovaa. Lääkäri totes ettei toi määrä riitä edes IVF-hoitoon.

Minimi insiin on 2 milj eli 1.6 milj jäi puuttumaan. Et kateellisena luin Ruususen kuulumiset, 39 milj. simppaa sisään, wau!

Meen nyt nuolemaan haavojani ja pyöriskelemään itsesäälissä,
hyvää illanjatkoa kaikille! :heart:
 
nyt on vähitellen alkaneet sellaiset menkkamaiset kivut. hmm. pitäisihän tässä vielä olla aikaa niiden alkamiseen. kokeilin kohdunnipukkaa, eikä se tunnu erityisen kovalta. hmm. mikähän tässä...

vähän harmittaa jo etukäteen, vaikka vielä vähän toivoakin..
Ihan totta kurreliini, turha kai sitä on etukäteen murehtia.
Kun ei se ainakaan auta saavuttamaan sitä toivottua päämäärää...

Seela-Matilda: näitkö itse ultrasta sen puhjenneen munasolun? miltä se mielestäsi näytti? kun mua kiinnostaa niin kovin, että mistä se lääkäri tiesi että se on puhjennut. Mulla kun oli kuulema sen näköinen että olisi irronnut itsestään, mutta en millään usko. Oli se rakkula siinä ultranäytöllä vähän luhistunut, ja siinä munasarjan ja rakkulan kosketuspinnassa oli vähän sellaista epämääräistä tummaa.

mä odottelen innolla, et muutkin alkais piinailemaan!
 
Mitenkäs Tinker? :) Plussauutisia? :heart:

Itsellä vielä mieli maassa, eniten sen vuoksi, että tulee luultavasti hoitotauko.. :( Jospa tässä elämä vielä voittaisi.. SSG on ensi viikolla varmuuden vuoksi, mutta yritän vielä suostutella lääkäriä että aloittaisin puregon pistokset 1.1. ja käyttäisin viikon ilman valvontaa ja 7.1. olisi ultra ja toivottavasti inssi :) Saattaisi jopa suostua, koska tietää, että olen itsekin alan ammattilainen ja ymmärrän kyllä riskit ja osaan omat tuntemukset huomioida ja lopettaa pistokset kesken, jos siltä näyttää.. Mutta pakko kerätä voimien rippeet ja jatkaa elämää :) Kaksi koetta olisi vielä tulossa ja olisi pakko joululomalla tehdä töitä, jotta saa rahaa..

Plussatuulia muille! :heart: :whistle:
 
Voihan peese Kamilla!! :hug: Mutta sitten seuraavaan hoitomuotoon vaan, kun ei tässä puuhastelussa onnistuta kun sitkeästi vaan yrittämällä. Tosin tietty yksikin simppa riittää, kun kuu ja tähdet ovat muutoin oikeassa asennossa... ;) Ja kun nää on sen verta kummallisia asioita, että vaikka paperilla näyttäis kuinka hyvältä, niin silti vaan nega saattaa tärähtää, ja sitten kun mikään ei ole oikeen osunut kohdalleen, niin luonto päättääkin yllättää... Ei tästä touhusta selkoa meinaa ottaa ei.

Dreamer, joo, nyt vaan lääkäriä taivuttelemaan! Sillä tiellä ollaan täälläkin... :xmas:

Tinker, miten sulla menee? Entä muut, mitä kuuluu?

Viikonloppuja,
Kurreliini
 
Pahoittelut munkin puolesta Dreamer! Sitä niin toivois plussaonnea kaikille näiden asioden parissa taisteleville. Me kaikki ansaittaisiin vihdoin onnistua.

Täällä ei mitään tuntemuksia, eli mönkään taisi mennä tämä vika kertakin. Ei tietty vielä pitäisi luovuttaa, mutta mulla on jo nyt ihan törkeen pettynyt olo. IVF kutsuu siis alkuvuodesta. Surullista. Ajattelin, etten meinaa edes testiä ostaa. En halua nähdä sitä negaa. Lopetan luget alkuviikosta ja eiköhän se asia sitten myöhemmin viikolla ratkea muutenkin.

Eilen jouduin kuuntelemaan pitkin iltaa työkavereiden lapsitarinoita ja "neuvoja" tulevaisuuden varalle. Voin sanoa, että meinasin räjähtää. Eiväthän he tietty tiedä mun tilannetta, mutta jotenkin toi ilta tuntu tosi julmalta, kuin päähän potkittaisiin. Jos meillä joskus lapsia on, niin en ikinä, ikinä, piinaa ketään tolla tavalla, etenkään lapsettomia, kun ei koskaan tiedä mitä kukin on kokenut. Eihän se pahalla ollut, mutta pahalta valitettavasti tuntui.

Onneksi on tämä paikka ja te ihanat ihmiset! Helpottaa lukea ja kirjoitella kanssanne, vaikka tietty toivotaan, ettei kenenkään tarvis täällä roikkua ;-)

Mukavaa viikonloppua!
 
Popsy, :attn: :attn: :attn: täältä nyt vielä tsemppimieltä sulle kovasti!! Älä hyvä nainen vielä luovuta, ethän vaan! :xmas:

Ja joo, voi että joskus ottaa päähän muiden iki-ihanat neuvot ja kommentit.... ja suorat utelut siitä, että milloinkas se vatsa alkaa pyöristyä. Tai eikös sulla ole vielä vauvakuumetta? Tossa iässä kuitenkin jo ollaan... :kieh: ja :'( Saattaa meinaan joskus (aika usein) osua todella huonoon saumaan ne kommentit. Suurin osahan niistä ei tietenkään ole pahalla tarkoitettuja, mutta onpa nastaa pieleen menneen hoitojakson ja negan jälkeen (tai vaikkapa keskenmenon jälkeen) kuunnella, että ettekös te vielä ole innostuneet tosta lapsenteosta...

Ja toivon niiiiin kovasti myös, että voitais kaikki siirtyä tonne ihan toiseen pinoon roikkumaan! =)

Kurreliini
 
Lauantai 15.12

Sahrami73......Puregon, Pregnyl, Luget...........kp3/?/pp
Kamilla......2.inssi.......clomit, Pregnyl ..............kp14/29-31/pp1
Tiiti...2.inssi..clomit, Puregon, Pregnyl..............kp 15/?/pp
Ilona G.....Menopur, Pregnyl, Luget.................kp17/?/pp3
seela-matilda........2.inssi.....clomit...................kp17/28-32/pp3
onneliina.....clomit, Pregnyl............................. kp20/?/pp8
Popsy...3.inssi......Gonal-f,Pregnyl, Luget........kp24/30/pp10
Tinker82..1.inssi...Puregon, Menopur, Pregnyl..kp?/?/pp15
Ruusunen79....3.inssi......clomit.....................kp16/25-31/pp2

Pudonneet: :hug:

Dreamer88

Haamuilleet: ;)


Plussanneet: :heart:
 
Kurreliini: Kyllä tosiaan pitää kuu, tähdet ja maapallokin olla oikeassa asennossa et tärppi tulee :LOL: Mut toivo elää väkisinkin menkkoihin asti, vaikka yrittää olla pessimistinen :) Sen verran oon optimistinen luonne et tulta päin vaan mennään vaikka tulee tädiltä "turpaan" :whistle:
 
Luin viestejänne ja silmiino osui popsyn visti, hän mainitsee käyttävänsä Lugesteronia ja sanoo lopettavansa ne alkuviikosta, älä ihmeessä lopeta! :heart:

Meillä Luget olivat eka kerran viime kierrossamme käytössä. Ja vauva sai alkunsa. Nyt rv 5+6 ja edelleen laitan lugeja nyt enää vain joka toinen ilta. Mutta ovulaatiosta aloitin 3vrkn päästä ja gynen viesti oli , että jatkan kun niitä minulla vielä oli. Nehän ovat auttamassa alkion nappaamisessa kohtuun! :heart:

Toivon, teille kaikille sydämestäni paljon Onnea, että vauvan jokainen saisitte! :heart: :heart: :heart:

Rouva Pikkumyy ja pienen pieni Tiuhti-Viuhtimme :heart:
 
mitäs teille kuuluu?
mul on huonot merkit ilmassa. nännejä kihemlöi just niin ku pari päivää ennen menkkoja. ja ärsyttää. kaikki vaan ärsyttää. en ymmärrä, miten jo näin aikaisin; kp vasta 20. taidan silti pudota parin päivän sisään. eli munis ei siis ole irronnut ilman pregnyliä. grrr.
toivottavasti muilla parempi tuuri!
 
Maanantai 17.12

Sahrami73......Puregon, Pregnyl, Luget...........kp5/?/pp
Kamilla......2.inssi.......clomit, Pregnyl ..............kp16/29-31/pp3
Tiiti...2.inssi..clomit, Puregon, Pregnyl..............kp 17/?/pp
Ruusunen79......3.inssi......clomit.....................kp18/25-31/pp4
Ilona G.....Menopur, Pregnyl, Luget.................kp19/?/pp5
seela-matilda........2.inssi.....clomit...................kp19/28-32/pp5
onneliina.....clomit, Pregnyl............................. kp22/?/pp10
Popsy...3.inssi......Gonal-f,Pregnyl, Luget........kp26/30/pp12
Tinker82..1.inssi...Puregon, Menopur, Pregnyl..kp?/?/pp17


Pudonneet: :hug:

Dreamer88

Haamuilleet: ;)


Plussanneet: :heart: [/quote]


Hops, nostelen vähä tätä pinoa, kun oli päässyt tippumaan jo niin alas...
Mitäs piinailijoille kuuluu?? Popsy, Tinker82, kuinka piinailut?!

Tänne ei kurjuutta kummempaa =) :kieh: Lähinnä odotan et tää kierto on ohi ja päästään aloittelemaan ICSI:ä! Tällä hetkellä nimittäin tuntuu ettei jakseta jonotella 6-9 kk julkisella...


 
Kamilla, pahoittelut ettei inssi mennyt suunnitelmien mukaan :hug:

(.)Kävin eilen kontrolliultrassa ja toisella puolella oli yks 14*19mm folli :D Pistin eilen vielä puregonin ja tänään puolilta päivin pistän pregnylin ja keskiviikkona on sitten inssi! Pelkäsin hulluna mennä koko ultraan, mutta nyt on kyllä ihan voittajafiilis! Menee sitten joulu ja uusi vuosi piinaillessa :saint:

ps. Oon yövuorossa töissä, en normaalisti tähän aikaan valvo =)
 
Kiitos Rouva Pikkumyy toivotuksista!! =) Kyllähän meidän nyt täytyy joulukuun plussaaja/plussaajia saada aikaiseksi... eihän tästä muuten tule joulua eikä mitään! :xmas:

Joten Tinker ja Popsy ja onneliina, tulkaahan tuomaan meille kaikille ihana joulu-uutinen, joohan? :xmas:

Täällä ei sitten ovista tosiaankaan näy... :kieh: :kieh: :headwall: Pääsisin nyt torstaina vielä inssiin, jos se ovis nyt vaan haluais yhteistyöhön, mutta huonolta näyttää... :headwall: Jos testit näyttää nyt ihan plankkoa ja tooosi negaa, niin voiko se plussa siihen tärähtää kahdessa päivässä...? Vai pitäiskö mun vaan kuitenkin mennä sinne inssiin varmuuden vuoksi, kun jaksaishan ne simpat sitten hetken odottaa kuitenkin...

Ja onnea Tiitille follin kasvattamisesta! Hienoa! =)

Kurreliini
 
nyt viivoja sinne testeihin! Kurreliini, kyllä se varmaan voi ottaa pyrähdyksen se ovis, ja viiva yllättäen ilmestyä! Eikö tilannetta vois ultrata? Ja sit antaa jotain irrotuspiikkiä varmuuden vuoksi. Kotilääkärit tässä taas asialla.. .Asiasta sen enempää tietämättä.. Ja inssiin varmuuden vuoks joo!

Mulla on ollut kyllä tosi epäileväinen olo, et menikö tää kierto nyt ihan oppien mukaan. Ihan outoja juttuja kyllä ollut, niinku inssin jälkeen vuotoa. Nyt vähän huono olo ja lämmöt vielä koholla. 37,6. Äsken nipisti aika jännästi mahasta, tuntu sellainen säteilevä nipistys kohdusta nilkkaan asti. Oonkohan mä nyt ihan sekaisin?

Jos lämmöt on kohonneet, niin onko se varma merkki munasolun irtoamisesta? Kun en usko, et se ois irronnut, mut lämmöt kuitenkin kohos. Voiko ne siis kohota vaikka pelkän lugesteronin vaikutuksesta?

No piinaillaan nyt päivä kerrallaan...

 
onneliina, kiitos kotilääkärille! :) Tulin äsken vyöhyketerapeutilta, ja nyt on aivan mahtava olo! :saint: Voin suositella kaikille, sillä siellä rentoutuu oikeasti ja tulee tosi ihanan rento ja hyvä olo. Kun tässä piinailussa jää toi rentoutuminen aina ihan liian vähälle... Ja pyysin sitä terapeuttia käsittelemään niitä munasarja- ja kohtupisteitä oikein urakalla, kun pitäis sinne saada liikettä ja sassiin. Ja sehän teki työtä käskettyä ja ymmärsi heti yskän eikä yhtään ihmetellyt mun toiveita. Eli nyt on pakko alkaa saamaan ovistestiin jotain viivaa......

Ongelma on nyt vaan se, että klinikka on auki vaan torstain eikä enää perjantaina, ja pelkään, että ovis menee loppuviikkoon... ja kyllähän ne siellä ultraa, mutta ei se oikeen auta, jos mitään siellä ei tapahdu. Ja torstai on kuulemma jo aivan täynnä aikataulullisesti, mutta jos tilanne kehittyy suotuisasti, niin ottavat mut kyllä ekstrana hoitoon. :p Ja kaipa sinne vois mennä, vaikkei kunnon plussaa saiskaan, mutta tietty se inssi maksaa ja kun en pysty sanomaan, millon se ovis sitten on, niin saattaa mennä ne pestyt simpat ihan kankkulan kaivoon.... mutta toisaalta, oishan siinä ehkä jotain toivoa sitten kuitenkin. Ja pelkään ettei ne anna mulle irrotuspiikkiä, kun tän pitäis olla lääkkeetön hoito...

Kurreliini
 
Pomppaan taas tänne "vanhaan tuttuun pinoon" :wave:
Tuosta oviksen bongaamisesta; oma kokemus on, että ensin luulee oviksen lähestyvän, kun viivat "tummenee asteittain", mutta mulle on käynyt usean kerran niinkin, että juuri ajattelee, että viivat on tänään melkein tasavahvat, että huomenna varmaan testi plussaa..seuraavana päivänä testi kuitenkin saattanut olla taas täysin selvä nega..
MUTTA sitä seuraavana päivänä takuuvarma plussa ;) Siitähän se on kiinni, että nuo ovistestin haamuviivat ei lopulta merkitse mitään, vaan plussa voi pärähtää (ja mulle yleensä pärähtikin) ihan puskista, täyden plankon jälkeen =) Eli tsemppiä!!

:whistle: puhkuu ovistuulia!
 
Kiitos Pupuvaimo ovispuhalluksista! Ja taitaa käydä niin, että tämä tyttö menee klinikalle inssiin torstaina anyway, sillä ovishan voi olla vaikka jo perjantaina... ihan vaan varmuuden vuoksi katsokaas... :LOL:

Pupuvaimo, mitäs sulle kuuluu? Taitaa olla joulua odoteltu iloisin mielin? :heart: Onkos ilmaantunut oireita ja millä fiiliksin olet ollut?

Kurreliini
 
hyvä hyvä Kurreliini, niin mäkin tekisin; inssiin vaan!!
Täällä odotellaan kuumeisesti ultraa, joka on torstai-illalla..
alaselkä kipeänä, samoin rinnat (+ muhkuraiset ja turvonneet). Pohjaton väsy jatkuu päiväunista huolimatta ;)
Sunnuntaina alkoi pieni etova olo, alkaa aamupäivästä ja kestää iltaan. Nuhakin jatkaa vaivaamista; olin jopa eilen lääkärissä tutkituttamassa poskiontelot, mutta eihän niissä mitään ollut. Lääkärin mukaan limakalvot vaan on aika turvoksissa.. :x
Pelko kalvaa edelleen, mutta torstain jälkeen saatan jo vähän rauhoittua.. kunpa kaikki olisi hyvin =) :heart:
 
Pupuvaimo, ihan selkeiltä oireiltahan noi kuulostaa ja jotenkin mä oon aika varma, että kaikki on täysin kunnossa. :heart: :heart: Ja on varmasti torstaina helpottavaa, kun kuulee ja näkee ne sydänäänet ihan itse. =)

Koitahan malttaa sinne saakka, ja sitten voit aloittaa jouluherkkujen popsimisen kahden edestä... :xmas:

Tarrasukkainen rutistus,
Kurreliini
 

Yhteistyössä