**Joulukuun inssipiinailijat**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiiti-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
iiks, mä ikäänkuin taas tunnen mielettömiä oireita. vatsaa nippailee ja lämmöt koholla. niin kuin aina siis. mutta nyt erityisesti.. pp4, eli sama ku sulla popsy!

Popsy: onko sulla muuten oireita lugeista? itse olen juuri nukkumaan menossa, kun väsyttää ja pyörryttää niin kovasti.

Tuli tuosta onneliinan kirjoituksesta mieleen et kuinka monella inssipiinailijoista on Luget käytössä? Ihmettelen vaan mielessäni, kun ei oma lääkäri (eikä Väestöliitonkaan) ole puhunut sanallakaan mulle Lugeista. Mihin niitä määrätään, määrätäänkö silloin ku limakalvo on liian ohut?

mulla limakalvo oli tällä kertaa 7mm. en tiedä onko hyvä vai huono. mutta on aihetta epäillä, että oma keltarauhanen on ehkä heikko, joten sitä tukemaan siis luget. joskus kierto ollut lyhyt ja sen takia.
se siis auttaa alkuraskaudessa. toivottavasti...
mun tietääkseni lugesteroni on aika mietoa ja luonnollista hormonia... mutta kyllä siitäkin sivuoireita saa...

Onneliina: mulla on vuotanut pitkin kiertoja niin etten kylla osaa sanoa niista mitaan. Viime kierrossa alkoi vuotamaan jo oviksen aikaan... ja siita se lekuri juuri sanoi etta jos oli "huono" folli se vaan aiheutti vuodon heti... :| Mutta siis sita ei voida tutkia.. ei ennenkun vasta jos IVF hoitoon joudutaan. Pelkaan lahestyvaa ovista juuri siksi jos vuoto taas alkaa. Mulla se kesti kierron loppuun asti ja olin ihan hurjana, kun olin pistellyt aivan turhaan :(
Mutta onneksi sulla loppui se jo !!! =)

Dreamer ja Tinker, kylla on kummaa tuo follien tuhoaminen! Itekkin viela pakotin ne antamaan annoksen Menopuria kun eivat sitten millaan olisi siihen suostuneet.. mutta kun meilla ei edes huomenna ultrata, niin eivathan he tieda jokatapauksessa millaiseen tilanteeseen sen inssin sitten tekevat ! ! ! :/ ;)

Tanaan on taas tullut limoja, hulahti tassa aijemmin niin pahasti etta oli sita iso kasa tullut kerralla :ashamed: :laugh:

Kuinkas suuria follien pitaa olla ovuloidakseen siis??? Mie oottelen sita ovista vasta huomenna 18:00 aikaan milloin on se inssikin.

Mullakin on luget. Valivuotojen takia mulle annettiin. Kysyivat myos kuinka pitka on se vaihe oviksesta menkkoihin - jos liian lyhyt niin sit saa luget, muuten ei niita tarvita kai. Ne luget siis annetaan yleensa vaan jos on jotain vikana etta vuotaa liian aikasin tms.

Taallahan on oireita jo ilmassa mukavasti !!!!! =)

voi hitsi, ai voi olla huono folli, ehkä ehkä joka aiheuttaa moisen.
Mut onneks tosiaan loppui mulla tällä kertaa.
En kyllä keksi mitään niin ärsyttävää ku se, että syö tai piikittää turhaan. Jos ei oo mitään mahiksia siis. Esim mulla viimekierrossa munasolu oli sillä puolella, jonka johdin on tukossa... Mut tällasta tää on..

silti toivo on aika jännä juttu. luulin, et oisin jo heittänyt sen ihan menemään, mut taas sitä salaa antaa luvan. Kun on kaikenlaista oirettakin ilmassa. Tosiaan lämmöt noussu ja masussa vähän nipistelee.

juu ei sulla Onneliina ollut varmasti huonoa follia kun vuotokin jo loppui kivasti!! Kiinnittymisvuotoa-ko ehka?? B) :whistle:

kylla naa piikit ja laakkeet ja jatkuva hoidoissa ravaaminen on niin rankkaa ettei tata ihan huvikseen tee, ja tosiaan kun menee kaikki hukkaan on kylla mulla ainakin vaikea rauhotella itseani ;) :kieh: :laugh:

Ihanaa lukea oireista..... :)

Terveisiä kontrolliultrasta, p*skat minussa mikään kasva! :headwall: Nyt siis kp 11 eikä yhtään oikean kokoista follia! Viime yritys kerralla, pienemmällä clomiannoksella, kasvoi tässä vaiheessa jo 1 selvä johtofolli, mutta nyt ei mitään, tai siis olihan siellä monta pientä follia. Ottaa päähän hulluna! Pistin tänään vielä puregonin ja ylihuomenna pistän kans ja sit perjantaina on uus ultra! Toivottavasti 2-3 follia vielä lähtis kasvamaan ja päästäis vihdoin tekemään se 2. inssi!

Muistelisin että lääkäri on sanonut että follin pitäis olla ainaki 15mm ennen ku voidaan suunnitella inssiä.

Kivaa, kun täällä on näin vilkasta ja selkeästikin hyvä tsemppi menossa ja oireiluakin aika tavalla... eiköhän tästä kuulkaas naiset useampi plussa napata ja samalla saada joulumieltä ja onnistumisen iloa ihan meille kaikille! :saint:

Ilona G, anteeks nyt vaan sen sun lääkärin suhteen, mutta hei, ei tässä nyt vielä niiiin mummoja olla, että muniksetkin ois surkastunut, höh. Nyt näytät sille tohtorille ja kasvatat oikeen mahtavat follit. :p Vuorokaudessa tai kahessa ne saattaa kasvaa aika tavalla, joten ei kannata heittää kirvestä kaivoon missään nimessä. Onnea sulle inssiin!!
Niin, ja ei oo helppoa hormonien kaa, ei oo ei. Omissakin on ollut joskus kestämistä, mutta sitten kun niitä tulee kuin kaatamalla lisää eri muodoissa, niin meinaa tehdä välillä aika tiukkaa... itsellä ja miehellä ehkä etenkin...

Dreamer88
, sun oireiluhan kuulostaa oikeen hyvältä!! Mainiota! :D Kyllä viimeistään 14 pp uskaltaa testailla, mutta ite tein haamuplussan viimeksi 13 pp.... kun ei pysty olemaan testaamatta niin ei vaan pysty. Ja kun tissit oli niiiiin arat, niin oli pakko vähän varastaa ja selvittää, että luulotautiako se taas vaan on. Eikä siis ollu.

Tinker82, tehän meette Dreamerin kaa ihan tasatahtia ja samoilla lupaavilla oireillakin, hienoa! Toi on lupaavaa, nyt vaan tuotte ne ekat plussat meille, eiks vaan! Täällä on peukut pystyssä! :xmas:

Kamilla, mulla on kanssa ollut säälittävää räpeltämistä ovistestien kaa, eli ensin tulee haaleeta, sitten pikkasen tummuu muttei plussaa kuitenkaan, ja nyt sitten taas haalenee vaan lisää... Toivottavasti sulla ultrassa nyt paljastuu komeat follit kuitenkin ja siitä sitten täydellä vauhdilla vaan inssiin loppuviikosta. Peukuttelen täältä sulle!

Meillä siis seuraava inssi kait nyt tammikuussa. Meen huomenna jälkitarkastukseen ja ultrattavaksi lapsettomuusklinikalle ja siellä selviää aika paljon, että missä mennään ja mitä on tiedossa ja onko kaikki ihan ok. Kun tässä ei nyt omista tuntemuksista pysty mitään päättelemään ja tilanne on enempi kuin levällään...

onneliina, peukut on käännetty kohti kattoa täällä!

Tiiti, follit ehtii vielä kasvaa, eli älä luovuta ollenkaan. Mullakin lisätty puregon-annosta kesken matkaa, jos follit on olleet tahmeita kasvamaan ja kyllä ne siitä sitten piristyy. Koita vaan jaksaa ajatella positiivisesti, vaikkei se helppoa tosiaan aina olekaan!

Hitsi, mua ihan jänskää teidän testailijoiden puolesta, kun kuulostaa niin lupaavalta ja täällä puhaltaa oikeen suotuisat tuulet. Tulkaahan pian kertomaan ihania plussauutisia, joohan siskot!!

Jouluplussia odotellen, :xmas:
Kurreliini

Dreamer88, tossa vaiheessa tarvitaan vaan hurjasti uskomista ja hermoja!! Älä nyt missään nimessä luovuta vielä. Mullakin viimeksi plussatessa masun tilanne vaihteli ja niitä tissejäkin piti puristella jatkuvasti, ja koittaa varmistaa, että aristaahan ne varmasti.... :ashamed:

Kurreliini

Dreamer88, just toi jatkuva uskominen ja toivominen on todella rankkaa, kun mitään takeita ei tietenkään koskaan ole. Kun vaikka joku lupais, että 2 vuoden sisällä onnistaa ja meillä on vauva, niin ehkä sitä paremmin jaksai. Mutta kun ei...

Mutta silti oon sitä mieltä, että jos ei jaksa itse uskoa ja olla positiivinen ja luottavainen, niin ei tästä voi mitään tulla. Täytyy vaan repiä se tsemppi jostain katosta... :wave: Ja on tosi hyvä, jos mies jaksaa olla se tuki ja itse rauhallisuus, kun tässä ite meinaa välillä olla vaikeuksia pysyä nahoissaan ja fiilikset heittelee ihan valtaisasti. Välillä ihan pelkää itteäänkin.... :laugh:

Mä ite ajattelin keskenmenon jälkeen, että se tuska ja suru oli niin suurta, etten ehkä edes halua heti yrittää uudelleen ja alkaa toivomaan ja uskomaan mihinkään, kun tuntee olevansa ihan lasia, joka voi mennä tuhansiksi palasiksi ihan minä hetkenä hyvänsä. Ja jos ei olis tätä lapsettomuutta taustalla, niin olisin varmaan pitänyt taukoa yrityksessä, että saan itteni kuntoon ja jotenkin tolpilleni ja edes osan siitä omasta iloisesta olemuksesta takaisin. No, siitä on nyt kolme viikkoa, ja nyt suru tapahtuneesta on väistynyt taka-alalle ja ahdistus lapsettomuudesta tullut valtaisalla voimalla takaisin. Eli kolmessa viikossa kaikki ajatukset on muuttuneet täysin. Nyt uskon taas kaikkeen pieneenkin (jopa luomuihmeeseen, heh) ja annan toivon herätä ihan mistä vaan pienestäkin jutusta, sillä se toivo on ainut asia, mikä pitää pinnalla. Tuntuu, että olis jossakin pimeässä tunnelissa, jonka loppua ei näy, ja jos jostakin raosta kurkistaa vähän valoa, niin mä takerrun siihen hullun lailla. Tiedän itekin, että se on vaarallista, sillä pettymys vaanii aina nurkan takana. Mutta en enää osaa suojella itteäni vaan koitan pelastaa vaan meidät pois tästä pimeästä, tavalla tai toisella.

Eli tällä hetkellä ajattelen niin, että jos joskus vielä tuun raskaaksi, niin aion uskoa oireisiin, haamuihin ja plussiin heti alusta saakka ja nauttia ajatuksesta, vaikka voi käydä kuten viimeksikin. En tosin uskalla ajatella, että miten siitä selviää, jos huonosti käy...

Voimia kaikille, joilla toivo hiipuu ja usko kaikkeen alkaa loppua. Tässä on pakko lainata mahtavan positiivista Pupuvaimoa: Eteenpäin, sanoin mummo lumessa!! :laugh:

Mitäköhän Pupuvaimolle muuten kuuluu? :heart:

Kurreliini

Hei ystävät! Joudun ikäväkseni tuomaan tänne ilmeisesti ensimmäiset "pieleen meni" -uutiset. Testasin eilen sen odotettavissa olleen negan ja näyttää siltä, että tänään taas kp1. (kp1/26-28/-) Ihan totta, että yllätyksiä sattuu ja aina ei intuitio ole oikeassa, mutta tällä kerralla oli kyllä alusta asti tosi huono fiilis. Onneksi täällä on jäljellä monta, jotka piinailee vielä lupaavan oloisesti!

MUTTA: Tämän synkän pilven hopeareunus on se, että ehdimme ehkä vielä yhteen inssiin ennen joulua, kunhan tuo vuoto tosta alkaa kunnolla ennen iltaa. Olen ekoilla kerroilla reagoinut nopeasti Puregoniin ja kp9 ultrassa on ollut irrotettavan kokoinen yli 20mm folli(t). Inssit 1. ja 2. tehty kp10, joka nyt olisi juuri ensi viikon perjantai!!! Soitan iltapäivällä lääkärille ja kyselen tästä. Toivon niin kovasti! Älkää siis please heivatko mua ihan vielä pudonneisiin.;)

Tsemppiä muille piinailijoille ja onnea matkaan tämän viikon inssiläisille, joita taitaa olla muutama! Tiitille erityisesti voimia - piinaa se on se follien kasvattelu ja ultrien odottelukin usein.

Vielä noista Lugeista, joista on keskustelua. Mullakin nämä käytössä ja syynä todennäköinen keltarauhasen vajaatoiminta. Luteaalivaihe luomukierrossa ollut 11-12 pv, joista parina vikana tiputtelua. Kuulosti siltä, että muillekin Luget on määrätty tästä syystä, eli ei ehkä standardina kaikille inssin jälkeen.

Minkälaisia Luge-annoksia muille on määrätty? Itselläni 2x200mg iltaisin alakautta ja tästä määrästä ihan hirvittävät oireet: rinnat paisuu niin ja on todella kipeät ja kuumottaa (suurinta osaa rintsikoista ei enää mahdu käyttämään). Lisäksi vatsa piukean turvonnut ja vähäjärkiseksi vievät menkkakivut, kun yleensä vain hyvin vähän nipistelyä. Ajattelin kysyä lääkäriltä, voisiko annosta vähentää ensi kerralla. Mieluiten olisin kyllä ilman, vaikka se ei taida onnistua. :/ Kuulostaako tutulta kellekään?

Sahrami73; noista lugeista; muistaakseni lääkäri sanoi, että on olemassa korvaavakin tuote, voidemuotoinen. On vaan kuulemma aika paljon kalliimpi, eikä sekään tainnut olla Kela-korvattava (eihän lugetkaan ole?). Kysäisepä kun menet seuraavaksi "hoitopöydälle" :wave:

Kurreliini: Ihailtavaa tulevaisuudenuskoa, pidä tuo asenne!! :)
itsekin yritän joka päivä ajatella positiivisesti ja "uskaltaa luottaa" ettei toista kertaa käy huonosti :heart:

Omat kuulumiset muutoin: rintavarustus kasvanut eikä masullaan pysty oikein nukkumaan kun aristaa. Väsyttää jatkuvasti mutta olo todella rauhallinen (vaikkakin pieni pelko edelleen takaraivossa, vessareissut pelottaa..) :xmas:

Kaikille häntä pystyyn vaikka masismörkö saattaakin yrittää raahata kotikoloonsa =)

Voi harmi Sahrami73, sitä negaa ei sitten koskaan ole kiva nähdä! Toivottavasti tosiaan inssi vielä ennen joulua onnistaa, sehän on ihan piankin :)

Onneliina, kiva, että joku piinailee suht samaa tahtia!
Kyselit noista Lugeista ja niiden vaikutuksista.. Muutamana ekana päivänä olen huomannut, että ne vähän huimaa/pyörryttää, mutta tuntuu tasaantuvan päivien myötä. Ja palelua ne tässä kierron vaiheessa taitaa myös vahvistaa. Mua kyllä väsyttää myös kovasti, voihan olla, että ne tekee sitä myös. Enpä olekaan tullut sitä ajatelleeksikaan ;) Tosin mulla on kai aika pieni annostuskin: aamuisin ja iltaisin 1x100mg.

Mä sain Luget Väestöliiton lääkäriltä, eikä niitä kyllä mitenkään erityisesti
perusteltu. Ilmeisesti jotenkin edesauttaisi kiinnittymistä ja mahdollista alkuraskautta..

Ekan kerran lugejen jälkeen pelkäsin, että tulee ihan hirvittävät menkkakivut ja vuoto, mutta musta tuntuu, että ne on pikemminkin helpottaneet kipuja. Mutta mä taidankin jotenkin olla poikkeava näiden hormonien aiheuttamien tuntemusten suhteen. Lähinnä tuntuu, että olen ihan "tunteeton", kun ei oikeastaan mitään oireita missään vaiheessa! Toisaalta sehän on ihan hyväkin, mutta sitten itseä epäilytää, että meneekö kaikki ihan ok, kun ei mitään tuntemuksia tule edes oviksen jälkeen. Olishan se meinaan ihan mukavaa joskus edes kuvitella tärpin käyneen ;)

Kiitos kannustuksesta Kurreliini ja Sahrami73! =) Nyt mie päätin että plussaan tässä kierrossa! Päätin jo ennen hoidon alkua että tästä kierrosta plussaan, mutta eilisen ultran jälkeen usko meinas loppua! Mutta eihän se auta kuin uskoa ja toivoa, ei kai tästä muuten mitään tule!

Sahrami73:lle :hug: ja pahoittelut negasta, mutta toivotaan kovasti että pääsette inssiin vielä ennen joulua!

Tsemppiä kaikille muillekin tasapuolisesti! :)

Yhteistyössä