**Joulukuun inssipiinailijat**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiiti-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mulla oli siis eka inssi pe. Mutta te, joilla on ollut inssi joskus, onko sen jälkeen tullut punertavaa vuotoa? ei kai se voi vielä olla kiinnittymisvuotoa, jos inssi oli pe ja la alkoi tulemaan ja vielä tänään su, tulee vaaleanpunaista mömmöä?

Heippa!Eli tulisin pinoon mukaan, jos joukkoon vaan sopii. Taustaa sen verran, että ollaan vuoden verran lasta yritetty. Hakeuduttiin yksityiselle pari kuukautta sitten ja tuloksena oli hiukan laiskasti liikkuvat simpat miehellä. Lääkäri suositteli inssiä ja eka inssi tehtiin luomukiertoon marraskuussa, siitä siis nega. Nyt elellään uutta kiertoa ja söin clomeja kp 3-7. Nyt kp 12 menossa ja ovis varmastikin huomenna tai tiistaina ja inssi sitten sen mukaan. seurantaultria ei täällä meillä päin järjestetä kai, tai sitten en vaan oo osannut niitä vaatia. Kiva jakaa kuulumisia ja tuntemuksia muiden kanssa täällä. Nää keskustelupalstat on vaan korvaamaton tuki, niin hassulta kun se kuulostaakin. Itse olen 25-v ja mies 27-v. Ollaan naimisissa ja haaveillaan kyllä niin paljon yhteisestä kääröstä...tsemppiä kaikille joulukuun piinailijoille:)

Tervetuloa uudet piinailijat mukaan jakamaan fiiliksiä ja tuntemuksia! :)

onneliina, mulla ei ole ollut inssien jälkeen mitään vuotoja eikä myöskään ole tullut mitään punertavaakaan, mutta muistan joskus nähneeni kommentin, että josko inssiä tehdessä limakalvo olisi saanut pienen naarmun yms, ja pieni vuoto johtuis siitä. Mutta jos sua asia kovasti mietityttää, niin soita lääkärille ja varmista asia, niin et suotta murehdi turhasta.

Itse täällä koitan tikutella ovista, mutta en nyt oikeen tiiä, että onko se sitten jo mennyt, kun testiliuskat näyttää vaan tosi haaleeta viivaa, joka tossa jo oli pikkasen vahvempi yks aamu, mutta nyt taas ihan sellanen hailakka. Oisko se ovis nyt sitten tulossa vasta (todennäköisempää) vai oisko se jo mennyt, enkä vaan saanut sitä testillä näkymään.. Testaan siis vaan kerran päivässä. Eikös sen nyt niinkin pitäis kuitenkin näkyä, jos sellanen siis tässä kierrossa päättää tapahtua?

Kivaa viikkoa - toivottavasti saatais jo pakkasta tänne eteläänkin! ;)

Kurreliini

Maanantai 10.12

Kamilla......2.inssi.......clomit, Pregnyl ..............kp9/29-31/pp
Tiiti...2.inssi..clomit, Puregon, Pregnyl..............kp 10/?/pp
Ilona G.....Menopur, Pregnyl, Luget.................kp12/?/pp
seela-matilda........2.inssi.....clomit...................kp13/?/pp
onneliina.....clomit, Pregnyl............................. kp15/?/pp3
Popsy...3.inssi......Gonal-f,Pregnyl, Luget........kp19/30/pp5
Dreamer88.. 1.inssi..clomit, menopur, pregnyl...kp36/39/pp10
Tinker82..1.inssi...Puregon, Menopur, Pregnyl..kp?/?/pp10

Haamuilleet ;):

Plussanneet :heart::

Pudonneet :hug::

Vieläkö sopii mukaan? Itse asiassa piinailen tässä vielä marraskuisen 2. IUI:n loppuja (pp13), mutta olen jotenkin intuitiivisesti jo varma negasta ja seuraavaan ollaan menossa heti lennosta. Voi käydä niin, että inssiä ei enää ennen joulua ehdikään tehdä, mutta ovulaation induktio ainakin ja sitten pahimmassa tapauksessa kotikonsteja joululoman ajanvietteeksi... No, toivotaan parasta. Käytössä meillä Puregon+Pregnyl+Luget.
Itselläni menossa todella musta vaihe juuri nyt, joten tällainen vertaistuki on tosi tarpeen. Tutkimukset käytiin alkusyksystä vuoden negojen jälkeen ja siitä suoraan inssejä kokeilemaan. Karvas todellisuus alkaa vasta näyttäytyä. (Tiedän, että palstoilla on mukana paaaaljon kauemmin yrittäneitä - toivottavasti en loukkaa ketään.) Ehkä muiden tsemppaaminen täällä auttaa myös itseä jaksamaan paremmin tätä hoitojen alkutaivalta.

sahrami: mulla kans, on sellainen intuitiivinen olo jo nyt, että negaa tulee. ja tunnelma on tosi synkkä. en tiedä, mitä tässä voi ajatella. kai sitä pitäisi kuitenkin jotenkin toivoa. mutta sekin tuntuu niin pelottavalta.. kun ei haluaisi turhaa sellaista.

(.)jotenkin en ollenkaan luota siihen, että munasolu olisi voinut irrota yksinään. ja tuntuu niin turhalta, että nyt pitää vielä syödä niitä lugeja kaksi viikkoa, kun olen ihan varma et sekin on ihan turhaa.
lääkärin kanssa sovittiin, että ensikierrosta olisi ivf, mutta taitaa mennä sitä seuraavalle kierrolle, koska pyhät osuu just huonosti alkukiertoon.

Tervetuloa Sahrami73!! Lisäsin sut tohon listaan! Jos tosta 73 luvusta voi päätellä iän, niin ollaan aika samanikäisiä! =)

Maanantai 10.12

Kamilla......2.inssi.......clomit, Pregnyl ..............kp9/29-31/pp
Tiiti...2.inssi..clomit, Puregon, Pregnyl..............kp 10/?/pp
Ilona G.....Menopur, Pregnyl, Luget.................kp12/?/pp
seela-matilda........2.inssi.....clomit...................kp13/?/pp
onneliina.....clomit, Pregnyl............................. kp15/?/pp3
Popsy...3.inssi......Gonal-f,Pregnyl, Luget........kp19/30/pp5
Dreamer88.. 1.inssi..clomit, menopur, pregnyl...kp36/39/pp10
Tinker82..1.inssi...Puregon, Menopur, Pregnyl..kp?/?/pp10
Sahrami73.....2.inssi...Puregon, Pregnyl, Luget...kp?/?/pp13

Haamuilleet ;):

Pudonneet :hug:: [/quote]

Sahrami73 , mikä teillä on syynä lapsettomuuteen? Meillä mun huono ovuloiminen (lievä PCO) ja miehen heikot simpat.
Meidän yritys alkoi "vasta" tammikuussa 2007 et vajaa vuosi takana. Mut meillä eka lääkäri passitti suoraan IVF-jonoon miehen huonosti liikkuvien simppojen takia ja toinen lääkäri sit kuitenkin meinas et inssiä kokeillaan ensin. Eka inssi takana ja toinen tällä viikolla.

Iltaa mimmit!
Tanaan kp 12 ja kavin kolmannessa seurannassa. Siella oli yksi 17mm, yksi 15.5mm ja yksi 15mm folli. Sen jalkeen laitoin viela yhden 225iu satsin Menopuria.... (toivoen nuiden kahden 15 millisen ehtivan mukaan) ja huomenna varhaisella sitten irrotuspiikki. Inssi on ke iltana.
Oli siella neljas ja viideskin folli, 12.5mm ja 11mm, mutta ne eivat ehdi mitenkaan. TOIVON niin etta nuo 15-milliset tsemppaavat ja kasvavat edes vahan viela ennen sita pregnylia.

Joku kyseli siita vuodosta inssin jalkeen. Mulla tuli ihan verta ekan inssin jalkeen. Mulla raapastiin aivan selkeesti, hyvakun en poydalta tippunut :laugh: Se vuoto on kuulemma aivan normaalia inssin jalkeen.

Limis mulla oli muuten tanaan 13.6mm =)

Tulispas jouluplussia tahan kiertoon!!

:whistle: :flower: :attn:

Ilona G, sullahan oli oikeen komea limis ja eikähän ne follitkin kasva siitä vielä. ;) Onnea sulle siis keskiviikon inssiin!

Sahrami73, sulla alkaa olemaan pahimmat piinapäivät menossa siellä. Milloin ajattelit testata? Ja vaikka nyt oliskin intuitio negasta, niin sen verran ihmeellistä touhua tämä on, ettei koskaan voi tietää. Pidän peukkuja sulle! =)

Mitkäs fiilikset teillä on Popsy, Dreamer88 ja Tinker82?

Ja Kamilla, miten sun tilanne? Olikos sulla inssi tällä viikolla?

Kurreliini

Hei ja kiitokset lämpimästä vastaanotosta!

Kamilla - juu, on se vuosikertasinetti tuossa nimimerkissä. :) Kiva, että on joku samanikäinen mukana. Itselläni alkaa tuo ikä vähitelleen aiheuttaa ahdistusta tässä lapsiasiassa, vaikkei niin hurja vielä olekaan. Hormoniavusteisia inssejä tässä tahkotaan.

onneliina ja Ilona G, mulla myös molempien inssien jälkeen ollut veristä vuotoa. Viimeksi jatkui pp4 asti. (Tämä jo vähän huolestutti - aion kysyä lääkäriltä ensi kerralla.) Olen arvaillut, että ehkä juuri jotain vahinkoa limakalvolle tai sitten ovulaatioon liittyvää. Toivottavasti, onneliina, olet saanut selvyyden asiaan omalla kohdallasi.

Huomenta!
Laitoin juuri pregnylin. Mahtaako ehtia nuo 15-milliset follit huomisen inssiin, empä usko :'(
Ei kukaan teistä sattuisi tietämään mitä pregnyl "tekee" alle 17-millisille folleille, tohoaako se ne kentiens? :/

Minä olen muuten vuosimallia 75 ja lekuri jo pelotteli että minasolut saattaapi olla kehnonlaisia pikkuhiljaa... :x :( mutta mistäs sen tietää, iästä aina vaan pelotellaan!!!!! eikäs me mitään mummoja sentäs (vielä ;) olla....

Niin kukas testailee ja plussailee seuraavana?? B)

Ilona: No minulla oli clomit, jotka ei tehonneet ja sitten pistelin pari viikkoa menopuria.. Vihdoin löytyi kp 20 11mm folli, jatkoin menopurin pistelyä, kp 24 oli 19mm folli ja kaksi 10mm, joten lääkäri sanoi, että voi pistää pregnylin.. Seuraavana päivänä menin inssiin, niin olikin yksi 22mm folli ja kaksi 18mm follia.. Eli vuorokaudessa ne kaksi kasvoi 8mm.. Inssi suoritettiin silti.. Lääkäri sanoi, että Pregnyl joskus aiheuttaa tuollaista, en tiedä sitten johtuuko iästäni (19v.) vai mistä? :) Mutta toivoa on aina :)

Kurreliini Täällä on ihan hyvät fiilikset :) Mahaa nippailee joskus, toisaalta aika samalla tavalla kuin menkkojen alla, mutta en tiedä.. Rinnat ovat tuhottoman kipeät, mutta vain silloin kun liivit otan pois.. Itse välillä todella toiveikas, välillä skeptinen.. Mies (joka on todella realisti) sanoo, että kyllä siellä pikkuiset (monikossa) on.. :) Joten isän vaistoon luottaen mennään :) Vajaa viikko testaukseen :)

Milloin normaalisti inssissä testataan? Kun mulla lääkäri sanoi, että ei vasta kun 16pv inssin jälkeen, mutta jotkut saavat pp12 plussan (itsellä olisi huomenna ko. päivä ;) ).. No joo, sama se on odottaa maanantaihin, ettei joudu taas negaa näkemään.. On niitä tullut tehtyä urakalla.. :ashamed:

Voi Dreamer jospa sulla oliskin kaynyt tuuri =) =)
Siis ultrattiinko sut ennen inssia?? Ja follit oli juuri inssin aikaan nuo 18 ja 22mm? Wauuu.. :)

Jaan odottamaan sun uutisia, olispa IHANAA kuulla positiivinen uutinen :flower: =) :attn:

Ilona Joo siis nuoren ikäni takia lääkäri halusi ultrata usein.. Eli kp 20- 11mm, kp 24-1x19mm ja 2x10mm-> pregnyl illalla klo 19, kp 25 juuri ennen inssiä klo 13 1x22 ja 2x18mm :) Tässä nyt on jännät ajat menossa.. Kyllähän sitä plussaa toivoisi :) Olisi ihana joululahja... :heart:

Heips! Kiitos Kurreliini kysymästä, sekavissa mutta toiveikkaissa fiiliksissä mennään. Meillä Dreamer-88:n kanssa samat aikataulut ja mulle kans lääkäri sanoi että pp16 testaus, vasta..... Kaapissa polttelee testit, kun hölmönä piti tilata :whistle: .. Mulla myös rinnat tosi kipeet ja mahassa juilii silleen kivasti, ei mitään kovin epämiellyttävää, eli toivotaan parasta!
Unia olen nähnyt paljon, monissa olen synnyttänyt kaksoset :laugh:

Nyt vaan pitää keksiä tekemistä vajaaksi viikoksi, onneksi joulu tulla jolkottaa, joten imuri käteen ja hommiin!!

Kaikille paljon tsemppiä ja hermoja ennen kaikkea!

-Tinker82

Kurreliini : Joo, inssi tällä viikolla! Jos ovistikusta voi päätellä, niin perjantaina. Tänään nimittäin tein ekan testin eikä tullu edes haaleeta viivaa!? Rupes hirvittämään et kuinkahan pieni munis siellä köllii.. :(
Mullahan on mielestäni aika lievä lääkitys, 1tabl. clomia kp3-7. Et eipä tolla annostuksella tuu varmaan ku yksi. Huomenna on ultra, toivotaan et siellä olis edes 15mm kasvamassa.. Huomenna on jo viisaampi, et millä aikataululla mennään!
Onko teille inssi tulossa tammikuussa Kurreliini? Toivoa on ainakin onnistua inssillä ku yks plussa on jo tullut!!

Sahrami ja Ilona , ollaan sit synnytty peräkkäisinä vuosina, minä vuosimallia -74 =)
Olipas Ilonalla tympee lääkäri, ku tollaista laukoi. Ai et munasolut voi olla jo kehnonlaisia :kieh: No, se tästä vielä puuttuikin :laugh: Oon luullut et vasta yli 35v. tarttee sellaisesta murehtia...

Meillä sit Sahramin kans samanmoinen tilanne. Meillä noita normaalimuotoisia löytyi 22% ja lääkäri moitti sitäkin alentuneeksi :o Meillä myös määrä ja liikkuvuus alarajoilla.

[/b]Dreamerilla kyllä komeankokoiset follit, eiköhän niistä VÄHINTÄÄN yksi natsaa =)

Ilona G : Mulla oli inssipäivänä 4 kpl, 12mm, 15mm, 17mm ja 20mm.. Lääkäri päätti punktoida sen 15mm pois, joten sinne jäi siis 3 :) . Tuntui aika hassulta siinä tilanteessa, kun olin pistellyt jo melkein kuukauden ja hartaasti kasvatellu niitä ja sitten olikin liikaa :ashamed: ! Mä en virallista mittaa tiedä inssiin, mutta meillä ainakin oli 18mm tavoite alusta asti.

Dreamer-88 : Mietin ihan samaa tosta testaamisesta, kun mieli tekisi jo kokeilla :$ . Olen kans lukenut että monet ovat testanneet plussan jo pp12..

-Tinker

Kamilla, hienoa etta sullakin on inssi talla viikolla =) :flower:
Juu kuule arvaa sainko melkein kohtauksen kun lekuri alko moisilla jutuilla pelottelemaan!!! Arvaa olinko varautunut moiseen kommenttiin.. :kieh: Jotain veriarvoja multa katteli ja sanoi etta ainakin niita munasoluja on viela mulla "varastossa" hyvin, ettei sentaan ne ole viela loppumassa multa! Kamalaa edes ajatella moisia juttuja, gulp!! :(

Tinker: todella mielenkiintoinen toi sun tilanne follien kanssa! :attn: Siis se lekuri tuhosi sun 15mm follin inssipaivana!? Mutta eikohan ne kaksi isoa mollukkaa tee tehtavansa kuitenkin ;) :whistle: Miksei pistanyt sita pieninta pois???

Aamulla ITKIN follieni kohtaloa miehelle, luulin etta ne on ihan surketa ja inssissa ei olis MITAAN mahiksia. Nyt oon taas positiivisempi :saint:
Kylla on rankkaa naa hormoonihoidot, koko vuoden oon ollu niista ihan pollyssa :laugh:

Tiistai 11.12

Kamilla......2.inssi.......clomit, Pregnyl ..............kp10/29-31/pp
Tiiti...2.inssi..clomit, Puregon, Pregnyl..............kp 11/?/pp
Ilona G.....Menopur, Pregnyl, Luget.................kp13/?/pp
seela-matilda........2.inssi.....clomit...................kp14/?/pp
onneliina.....clomit, Pregnyl............................. kp16/?/pp4
Popsy...3.inssi......Gonal-f,Pregnyl, Luget........kp20/30/pp6
Dreamer88.. 1.inssi..clomit, menopur, pregnyl...kp37/39/pp11
Tinker82..1.inssi...Puregon, Menopur, Pregnyl..kp?/?/pp11
Sahrami73.....2.inssi...Puregon, Pregnyl, Luget...kp?/?/pp14

Haamuilleet ;):

Pudonneet :hug:: [/quote]

[/quote]

Juu, olihan se aika omituinen tilanne.. Olisin itekin halunnut sen pienimmän pois, mutta näin kuulemma riski kolmosiin ei ole niin suuri. Kävi kyllä ylilääkäriltä tarkistamassa, kun ensin meinasi perua koko inssin, mutta onneks pistettiin äijän kanssa hanttiin
:kieh:

sahrami ja ilona:
en sitten jaksanut kysyä vuodosta lääkäriltä. kun se loppui jo.
mutta en usko, että se on toimenpiteeseen liittyvää.. iNssi kyllä raapi ja sattui niin paljon, että varmasti sekin olisi voinut aiheuttaa sen. kuulostaa ehkä oudolta, mutta mulla on kaksiosainen kohtu ja emätin. sen ei pitäisi olla syy lapsettomuuteen kuitenkaan, vaan ovulaatiohäiriö.. mut niin, vuotoa tuli kummaltakin puolelta, ja toimenpide tehtiin vain sille puolelle, jolta munasolu irtosi. Ja vuotoa siis kummallakin puolella.. Hmmm. Voisiko olla clomeista? jos ne on haurastanut limakalvoa? eikä se oikein voi olla ovulaatiovuotoakaan, koska vuotoa tuli tosiaan kummaltakin puolelta ja toisella puolella on munajohdin tukossa. voi tätä....

mutta nyt silti toiveikkaana, taas... nippailee masussa.. ja silleen. voi tätä piiiinaaaaa

Tinker Sinäkö testaat sunnuntaina? :/ Minä ajattelin maanantaihin odotella.. jos nyt mieli malttaa (ja etenkin täti pysyy poissa)..

Ilona ja Kamilla Kiitos :) Sitä toivotaan... :heart:

Meilläkin meinattiin ottaa punktiolla pois kaksi follia, mutta miehen kanssa haluttiin ne siellä pitää :) Lääkäri pitkään mietti ja pohti, mutta lopulta myöntyi.. Pelkäsin, että vahingossa tuhoutuu kaikki ja koko kuukauden pistely ja hormonihirviönä oleminen ois turhaa.. Kolmosriski on niin pieni, eihän toi yksikään ole suostunut tulemaan.. Miksi siis pelkäisimme, että kolmoset tulevat? :D Itsellä on tällä hetkellä olo, että olisi kaksi masussa, mutta toisaalta päivällä oli olo, ettei yhtään.. On ollut kyllä itku-väsy-päivä, mutta voi johtua koulustressistä ja hormonien poistumisesta.. Toivottavasti ei :)

Yhteistyössä