Joulukuu 2006

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heippa! Onpas täällä ollut hiljainen viikonloppu. Ovatkohan kaikki viettämässä äitieäpäivää vanhempien ja isovanhempien luona? Itse asun toisella puolella Suomea kuin sukuni joten miehen kanssa kahdestaan ollaan vaan...

Mariaa: musta on tullut kans tosi kiukutteleva ja mieshän siitä saa kärsiä. Lisäksi valitan koko ajan huonoa oloani, oikein itseäkin se välillä ärsytttää. Ehkä tämä on joku sopeutumisvaihe raskauteen niin kropalle kuin mielellekin!

Väsymys ja vetämättömyys on myös vaivannut. Mikään ei oikein huvita. Etovaa oloa on enempi aamuisin, pari kertaa olen joutunut oksentamaan, mutta kun aamut ottaa rauhallisesti niin jotenkin selviää. Ensi viikolla on mulla eka ultra, se jännittää tosi paljon...

Toivottavasti vuoden päästä saamme kaikki olla onnellisia äitienpäivän keskipisteitä!!!!

T: Lellu rv 7+0

Onnea ja tsemppiä Hannele sinulle raskauteen! En tiedä muistatko minua enää, mutta kirjoittelin viime keväänä ja kesänä tuolla lapsettomien puolella ja vähän aikaa tahkoojaplussanneissa. Kirjoittelu sitten jäi, mutta olen satunnaisesti seurannut muiden kuulumisia. Todella iloisena luin, että hoidot auttoivat teitä =) Samasta tilanteesta lähdettiin eli simpat oli heikot meilläkin kuten teillä.

t. Tiku ja vaavi 1 kk tänään

Hei!

Perjantaina 12pvä kävin ekassa neuvolassa. Sydänäänet kuului dopplerilla jo hyvin! Ihanaa!! Taas jaksaa tätä kuvottavaa oloa paljon paremmin kun tietää, että pikkuisella on kaikki hyvin.

Raskausviikkoja nyt kasassa 9+6
Hauskaa päivää kaikille!

Muistan hyvinkin sinut Tiku, ihanaa että ihmiset muistaa ja seurailee kuulumisia pitkänkin ajan takaa! Onnittelut perheenlisäyksestä!

Ollaan kyllä onnekkaita kun saatiin tämä ihme alulle heti ekassa hoidossa. Tietysti nyt on koko ajan varuillaan ettei vain mitään tapahtuis kun tietää miten hankalan takana seuraava voi olla. Toivotaan nyt että kaikki menee hyvin! Kohta on se kauan kaivattu 12 viikkoa täynnä, jospa sitä sitten osais enemmänkin nauttia tästä olostaan. Kaikki vain on niin uutta ja ihmeellistä, tuntemuksia on ja ei ole ja molemmista huolestuu vuorotellen ;-) Varmaan melkein kaikki ollaan siinä asiassa samalla viivalla.

Hyvää jatkoa ja iloista kesän odotusta koko perheelle!
-Hannele rv10+5-

Kiitos onnitteluista! Tuolla vaavi köllöttelee omassa petissään tyytyväisenä =)

Muistan, että tuossa alkuvaiheessa olin itsekin todella varovaisen odottavalla mielellä. Mulla tuli rv 7 tienoilla ruskeaa vuotoa parina päivänä, mutta se oli harmitonta. Kun pääsi viikolle 12 ja etenkin, kun käytiin np-ultrassa viikolla 13 toteamassa sikiön normaalit niskapoimu-lukemat, alkoi olo helpottaa. Joskin pieni peikko oli olemassa koko raskausajan, mutta se kuulema kuuluu asiaan kaikilla äideillä.

Koita ottaa rennosti, kyllä se nyt on teidän vuoro =) Aika kulkee koko ajan nopeammin, kun raskaus etenee yli puolen välin. Ja kun vaavi on syntynyt, aika lentää.

Tsemppiä ja onnellista odotusta. Toivon teille kaikkea hyvää!

-Tiku-

Tänään alkaa 11rvko! Viime viikolla oli eka neuvola, la muuttui omaan kiekkoon nähden päivällä, eli 6.12.. Varmaan np-ultrassa muuttuu taas! Iltapäivisin alkaa ellottava olo joka jatkuu ja jatkuu kunnes painun pehkuihin, oksannut en ole mutten kahdessa edellisessäkään! Sydänäänet kuului myös viime vkolla, kaikki kai siis niin hyvin kuin olla voi. Ensi vkolla np-ultra! Päivänjatkot! Kurkin täällä silloin tällöin. =) t.sanna

Eilen kävin lääkäri-ultrassa. Kaikki näytti edelleen olevan hyvin. Pikkuinen oli jo niin kasvanut ja saanut ihmismäisiä piirteitä. Heilutteli jo käsiään ja sydän sykki tasaisesti.

Nyt saan sitten siirtyä normaalin; neuvolan piiriin. Niskapoimu-ultra olisi ensi kk alussa.

Nyt minullakin alkaa olla aamuisin todella etova olo. Plääh!

T: Tatti rv 8+6

Moro kaikille!

Ja ekaksi onnittelut kaikille sydänäänistä! Ja samoin hyvistä ""ultra-kuulumisista"".. (olipas taas ilmaisu =) ) Itse olin 11. päivä neuvolassa mutta en vielä halunnut kuunnella ääniä,esikoisenkin kanssa ne kuuluivat vasta vähän myöhemmin. Onneksi ihana neuvola-täti antoi uuden ajan jo ensi maanantaille,sitten toivottavasti jo se ihana ääni kuuluu! Muuten on olo ollut suht hyvä, mitään vaan en saa aikaiseksi! Sanan varsinaisessa merkityksessä; minä vaan istun ja ihmettelen.. :) Kait se tästä, kyllä se touhaaminenkin sieltä jossain vaiheessa taas tulee!
Pidetäänpäs lippu korkeella!

Alisa 9+6

LeeLoo 33v - 1. - LA 1.12.
Santr@ 29v - 1. - LA 1.12.
Nenna - 3. LA 1.12./26.11.
Tirlittan 29v - 2. - LA 2.12.
Sanna 32v - 3. - LA 5.12.
Suluho 32 - 3. - LA 5.12.
Hannele 30v- 1. - LA 6.12, LKS
Anna 37v - 1.- LA 8.12.
*fanny* 21v - 1. - LA 8.12.
Lydia 34v - 2. - LA 9.12.
Viivi-82 24v? - 1.? - LA 10.12.
Kira 29v. - 1. - LA 10.12.
Minzi-26v-2- LA 10.12.? TAYS
Hannamari 23v - 1. - LA 12.12.
Taina 25 v - 2. LA 12.12.
Leppis LA 15.12.
Alisa – 2.- LA 15.12., Seinäjoki
Jane 28 v. - 1. - LA 16.12.
Tarja 26v. - 3. - LA 16.12.
Kati 25v - 2. - LA 17.12.
manta-28v-1- LA 17.12- TAYS
Tuulimamma 35v - 2. - LA 18.12. - LKS
Leea LA 19.12.
Orvokki 25v. – 2. – LA 21.12.
Tatti 30v - 1. - LA 20.12.
Vera 22v - 1. - LA ?
Ilo 30v - 2. - 18.12 (??) - HUS
Inna 27v - 2. - LA 30.12. - SatKS
Sanna O. 37v. – 2. – LA 24.12.(?)
Niisku 22 v. -1. -LA 25.12
Mariia 35v. – 1. – LA 31.12.
Lellu LA 31.12.
mimmi 34v. – 1. – LA 31.12.

Tänään oli np-ultra, neuvolan laskujen mukaan rv12, mutta kuten jo aiemmin uumoilin, onkin nyt vasta meneillään 9+4, eli laskettu aika siirtyi prikulleen siihen 16.12. (aiempi arvio oli 29.11., mutta pco:laisena mulla pitkät kierrot), johon olin sen kaavaillutkin. Kaikki oli hyvin, kaverilla huima pää-perämitta 28mm. Viime viikolla oltiin jo neuvolalääkärissä, jossa saatiin kuin saatiinkin pikkuisen syke kuuluviin pitkän ja tuskallisen haeskelun jälkeen... kyllähän siinä itku tuli! Muuten mennyt ihan kivasti, mutta alkuviikosta tuli hitusen ruskeaa vuotoa paperiin vessassa käydessä, soitin jo neuvolaankin, jossa todettiin että asia sattanee liittyä viime viikon papa-kokeeseen. Täytyy nyt vaan toivoa ettei vuotoa tule enempää.
t.Jane

Anna 37v - 1.- LA 8.12.
Heinä 29v. 1. LA 10.12
Leppis LA 15.12.
Leea LA 19.12.
Vera 22v - 1. - LA ?
Lellu LA 31.12.

Moi! Ja onnittelut kaikille jotka ovat saaneet ihania uutisia ultrasta/kuulleet sydänääniä :)

Mulla oli tänään alkuraskauden ultra! Ja siellähän se pieni sydän löi! Kaikki näytti hyvältä, möykyllä oli pituutta 12 mm! Itkuhan siinä pääsi, on tätä näkyä niin kauan odotettu ja toivottu. Nyt uskallan vähän rennommin jatkaa tätä odotusta.

Raskausoireet ova täällä ne klassiset...väsyttää, pissattaa, rintoja aristaa, on nälkä ja etova olo. Mutta tätähän ei enää toivottavasti kauan kestä ja vaikka kestäisikin niin tämän kyllä jaksaa kun tietää mikä voi olla lopputulos!

T: maailman onnellisin Lellu rv 7+3

Anna 37v - 1.- LA 8.12.
Heinä 29v. 1. LA 10.12
Leppis LA 15.12.
Leea LA 19.12.
Vera 22v - 1. - LA ?
Lellu 26v. - 1. - LA 31.12. TYKS

Lisäilin vielä tietojani...

Minäkin nostelen meitä vähän ylöspäin.
Mites menee arvon joulukuiset kanssasisaret? Joko alkaa pahoinvoinnit helpottamaan? Itelläni ei tosin tuota vaivaa ole ollut ollenkaan. Eikä oikeestaan mitään muutakaan. Eniten vaivaa se, että nukun yöt nykyään tosi huonosti. Heräilen vähän väliä ja sitten on vaikeaa saada uudelleen unta. Viimeksi tämä vaiva tuli vasta aivan loppuraskaudesta kun iso maha haittasi nukkumista. Nyt ei johdu vielä siitä, vaikka alavatsa jo vähän pömpöttääkin. Onkos muilla vielä mitään mahan pyöristymistä havaittavissa?

aurinkoisin terveisin, inna rv 7+6

Hei vaan pitkästä aikaa. Pahoinvointi on onneksi helpottanut,nyt rv 11. Eilen tosin oksensin,mutta viikon verran sain olla oksentamatta,ainoastaan kuvotusta. Väsymyskin on hieman laantunut,tosin iltapäivällä otan joskus nokoset,kun esikoinenkin nukkuu.

Ollaan kerrottu lähisuvulle,ts.isovanhemmille ja sisaruksille sekä sanoin kolmelle kaverilleni,joihin luotan. Haluaisin pitää tään muuten vielä salassa,mutta maha on jo iso.Pitää yrittää kätkeä sitä isoilla puseroilla.hih.

Noniin,np ultra on nyt käytynä. Kaikki oli hyvin ja vauva vastasi viikkoja. La varmistui siis joulukuun ensimmäiseen päivään! Pikkuinen kieppui kuin hyrrä,kuperkeikkoja. Lapsivettä oli runsaasti mistä varmistui miksi vatsa niin kookas,eikä siis vain mun omaa villiä mielikuvitusta! Heh..Niskaturvotusta ei ollut havaittavissa yhtään,mikä helpotti suunnattomasti tietenkin... Valokuvankin sain,jota en malta olla katsomatta liki koko ajan... Rohkaisin sitten itseni ja keputtelin huvikumpuun vaunuostoksille!!!! =) löysinkin komeat yhdistelmät ja edulliset ja tietenkin värin puolesta sopii sekä tytölle että pojalle! Nyt vaan odotellaan.... Ainiin,sain jo rakenneultra-ajankin,ja se on heinäkuun 24. Iloista odotusta kaikille! Nenna ja masukki 12+a

Hei Riinuska!

Täytyy pyytää anteeksi, että en ole kirjoitellut. Se jotenkin mulla vain jäi ja jäi. Muut olivat niin aktiivisia kirjoittajia ja itse niin laiska, että en enää saanut aikaiseksi millään.

Kaikki on mulla hyvin, 3 viikkoa etuajassa sain ihanan tytön 14.4. Lievä raskausmyrkytys mulla oli, liekö vaikuttanut jollain lailla.

Olipa mukava, että minua oltiin kaivattu. Täytyy laittaa hetimiten viesti palstalle. En kuitenkaan lupaa kirjoitella, kun en saa sitä kuitenkaan pidettyä ; )

-Tiku ja neiti 5 viikkoa

Huomenta vaan... Nostelenpa taas meitä ylemmäs listoilla!
Tänään koittaa viimein h-hetki eli eka neuvola.... Toivottavasti saan kuulla positiivisia uutisia Doplerin välityksellä....

Aurinkoista Viikkoa toivotellen
Tuulimamma 10+0

Onnea Tuulimammalle neuvolakäynnille!!

Mites me saatais tätä ketjua vähän aktiivisemmaksi? Vai onko kaikilla niin huono olo ettei jakseta kirjoitella :)

Olo on kieltämättä aika vetelä. Vain pakolliset jutut jaksaa tehdä ja päiväunet on pakko nukkua päivittäin. Etova olo oli jo viikon poissa, mutta alkoi uudestaan. Myös päänsärky vaivaa lähes päivittäin, se on inhottavaa...

Mutta kirjoitelkaahan kuulumisia ja voikaa paksusti!!!

T: Lellu rv 8+1

Samaa mieltä olen Lellun kanssa siitä, että pitäisi saada vähän aktiivisemmaksi tätä meidän kirjoittelua! Liian usein joutuu haeskelemaan meidän ketjua jostain kaukaa etusivun ulottumattomista. Minulla ainakin on täällä töissä yllin kyllin hyvää aikaa kirjoitella ja lueskella muiden viestejä. Eri asia tietysti on, jos on esim. kotona esikoisen kanssa.
Huomasin muuten Lellu sellasen jutun, että me mennään sun kanssa melkein samaan tahtiin! Mulla on tänään rv 8+2. Aiempaa luin, että säkin olet ehtinyt käymään jo ultrassa. Mulle tuli just perjantaina niskapoimu-ultran aikakin ja se on 14.6. Nyt on siis tähtäin siellä!

terkuin Inna

Heips kaikki!!! Josko minäkin välillä kuulumisia ilmoittelisin. Jos aloitan varalta ihan alusta kun en muista missä olen mitäkin kirjoitellut.

Eli, mulla alkoi viikolla 6-7 rusehtava tuhruvuoto, sitä jäi aina vain paperiin pyyhittäessä, eka kerralla tuli vähän vertakin. Sitä kesti reilu pari viikkoo epäsäännöllisen säännöllisesti. Ja aina paperiin jäi oikeastaan. Sit nyt 16.5 pääsin käymään ultrassa lähetteellä ja siellä se pikkuinen köllötteli, vastas viikkoja 9+4 (menkoista laskettuna ois ollu 10+1) ja se lääkäri sano et mennää ton menkkojen mukaan ettei aleta muuttaan noin pienen heiton takia. Eli nyt menkkojen mukaa ois menos tasan 11+0 ja toisen mukaan 10+3. Menen itse vähän kummankin mukaan.

Mies oli ultrassa mukana, ultra tehtiin alakautta ja tuhruttelun syynä aika todennäköisesti oli pari pientä hyytymää (vissiin jotain vanhaa kuukautisverta) ja sanoi et niitten ei pitäis olla haitallisia mut kiusallisia tosin kun luonnollisesti huolettaa aina kun tuhruttaa. Nyt taas näyttää et ois hellittänyt toi tuhruttaminen, *koputtaa puuta*. Ja aina kun tuhruttaa niin ei saada harrastaa seksiä, ei saunaa eikä uintia ja muutenkin sanoi et silloin ottaa vähän iisimmin ettei mitää suursiivouksia alkaa tekeen.

Hmm, niin ja oli tosi iso helpotus nähdä et siel oli vauva masussa, ja lääkärin mukaan kiinnittynyt oikeeseen paikkaan, istukka oli vähän etupuolella. Sit ku lääkäri tuumas et vaikuttaa vähän hiljaselta kaverilta nii alko heti liikkumaan =) Saatiin kuva myös. Np-ultra on reilun parin viikon kuluttua.

Rinnat on ollut koko raskauden ajan tosi kipeät, etovaa oloa varsinkin iltaisin, mikään ruoka ei oikein maistu, päänsärkyä on ollu ja sitä nippailua ja vaikka minkälaista jomotusta.

Jospas nyt riittäis tää pitkä sepostus, kukaa jaksa lukee tietenkää =)

Hyviä vointeja teille joulumammat!!!

Hip, hei! Eka neuvola takana... sydänäänet löytyivät heti eli ainakin tällä hetkellä kaikki on enemmän kuin hyvin... IHANAA!

Tuulimamma 10+2

Ps. Etovat olot jatkuu, mutta nyt sen jaksaa paremmin kun tietää, että masussa on tosiaan elämää...