***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 TOUKOKUUSSA***

  • Viestiketjun aloittaja ylläripylläri
  • Ensimmäinen viesti
hampiainen Olen samaa mieltä murusen kanssa, älä vielä maalaile piruja seinille vaan varmista asia ensin. Tiedän kyllä että olet pelästynyt ja herkästi ihminen pelkää pahinta mutta älä luovuta vielä!!! Tiedän monia jotka ovat enemmän ja vähemmän vuodellut pitkin raskautta ja ihan vertakin ja silti kaikki on mennyt hyvin. Tsemiä!!! Kerrohan kuulumisesi :hug:
 
Onpa hieno massu Keffelillä, oikeen semmonen vauvanpyöreä :heart:

Itekki innostuin tuossa aiemmin ja tilasin huuto.netistä äitiysvaatepaketin, kun siinä oli ihan käyttämättömiä (laput tallessa) vaatteita. Katoin, että sillä paketin hinnalla saan vaikka mitä vähän käytettyä ja uutta, kun uutena saisin vaan sen yhden paidan sieltä. Aika kalliita monet merkit on..mutta Espritillä oli ainakin aika nättejä äitiysvaatteita kieltämättä. Ajattelin lähinnä sitä, että mulla on nyt sit varuulta kaapissa (kuhan se postista tulee) jotain vaatetta, että jos turpoan tai jotain. Ja nyt alkaa näitä kesätapahtumia tulla kivasti, missä voi käydä katselemassa, niin onpahan jotain päälle laittaa.

Jännä tuo vatsankasvu, kun osalla ei vielä rv 20 ole kummoista kupua ja toisella sitten on jo aika aikasin, vaikkapa jos vertaa näitä esikoista odottavia. Että jännityksellä odottelen, millon itelle tulis vauvakupu. Turvotusta vaan on :D

Hampiainen, toivotaan että se olisi vaan joku harmiton juttu, vaikka hematooma (ja harmittomassa paikassa). Kaikkea hyvää tähän päivään :hug:

Yhdyn kyllä kans tohon hemmotteluun, tosin itsellä se menee esim. mansikoihin ym :heart: Lisäksi sain nyt sen uuden kuntosalikortin, niin taidan tänään helliä lihaksia menemällä punttailemaan =)

-metsis 9+2
 
hampiaiselle ja muille vuotoja pelästyville voin sanoa että mulla tuli viime vkolla vuoto ihan kohdun sisältä mut silti kaikki oli ok, eli siitä istukan kiinnittymisestä vielä tod.näk vuoteli. tutkittiin niiiiin tarkkaan yksityisellä että varmasti kaikki "ikävät" vaihtoehdot suljettiin pois. ultrassa kuitenkin sikiö, kohtu, istukka, kohdunkaula, -suu, kaikki hienossa kunnossa. että ei se aina ole merkki mistään pahasta. keskenmenon kokeneena voin yhtyä myös tuohon että kyllä siinä sitten kivut on ihan omaa luokkaansa, mutta pelästyttäähän tuo vuotokin toki!

Piianen&Möxy 12+6 (UÄ 13+3)

p.s. Keffeli IHANA masukka :wave:
 
Kiitos hirveästi kaikille lohdutuksista!! :) Soitin tk:hon, ensin ei meinattu antaa aikaa ollenkaan vaan se ajanvarausnainen totes vaan et näitä sattuu ja ei sille oikeen mitään voi tehdä.. Kävi sitten kysymässä vielä lääkäriltä joka sitten onneksi antoi ajan, muuten olisin mennyt yksityiselle.. Ja ehkä se on edessä vieläkin.

Lääkäri ei osannut sanoa oikein mitään, nyt soitan klo 12 uä-hoitajalle ja varaan ajan ultraan. Toivottavasti sen sais mahd pian tai sitten pitää kääntyä yksityisen puoleen kumminkin.

Vuotaminen tyrehtyi melko pian alkamisen jälkeen joten ehkä tässä joku toivo vielä elää. Kipuja ei kyllä oikeastaan ole paitsi välillä pientä menkkakipumaista tunnetta välillä ja sitä on ollut muutenkin ajoittain. Sitä verta vaan tuli aivan älyttömästi aamulla joten siksi pelästyin kamalasti ja huolestuttaa tietty vieläkin. Aiemminkin on 3 krt tullut vuotoa mut se on ollut ruskeaa ja tosi niukkaa.
 
Tänne on tullu taas nii paljo tekstiä, että menee jonku aikaa ku nuita lukee :)) Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ! :flower: ja huonoja uutisia saaneille voimia ja :hug:

Keffeli Aivan ihana masu! musta tuntuu että mun maha ei rupee kasvaan ollenkaan, haluisin jo sen ihanan vauvamasun, mut ei nii ei!

Hampiainen toivottavasti kaikki on pienokaisella hyvin :heart:

Itekki haluisin ostaa niitä mammavaatteita, mutta ei tuo masu näytä kasvavan koskaan :D
Ensviikolla olis eka lääkärineuvola, mitä siellä muuten tehdään?

Ootteko ruvennu jo miettiin hankintoja ym? ku ite eilen rupesin miettiin että on jotai n.6kk vielä aikaa, että pitäiskö ruveta jo vähä katteleen, ku ollaan aika pienitulosia nii ois hyvä ettei kaikkia hankinnat jäis iha viimetippaan, että tasaisesti ostelis kaikkee :)

Tänään rv 12+2 :heart:
 
äh kun masus tuntuu kaikenlaista kummaa taas,just ku alko olla vähä luottavaisempi tän raskauden onnistumisen suhteen.eilenki jotenki koko päivän vellonu ja vääntäny vatsaa,illalla oikee särki ja jomotti,yön aikana meni ohi mut sitte aamupäivällä alko taas.ei siis mitenkää kipeä oo mut epämiellyttävätä tuntuu.toivottavasti iha normaalia vaan eikä mitää km:a enteilevää.mitää vuotoja ei kyl oo näkyny ja se on hyvä se.
tsemppiä kovasti hampiaiselle sinne ultraan,kunpa saisit vain hyviä uutisia =)
 
Hampiainen Toivotaan että kaikki on hyvin! Mulla tuli vuotoa rv 9+ ja se johtui mitä ilmeisimmin pienestä hematoomasta kohdussa. Toinen vaihtoehto oli istukka joka juuri kehittyy ja jos se on lähellä kohdunsuuta,niin saattaa aiheuttaa vuotoa. Se on hyvä merkki että se vuoto ei jatkunut runsaana. Tsemppiä ultraan! :hug: :hug:

Mitäköhän mun piti vielä kommentoida... Oireet vaihtelee edelleen päivittäin. Pahoinvointi on ja pysyy :x
Maha mulla on pikkasen pömpöllä,mut se joka ei tiedä ei sitä huomaa. Mulla on tullu aikasemmissa raskauksissa vasta puolen välin jälkeen vatsa kunnolla esille. Monet sitä on ihmetellykin,koska olen luonnostaan hyvin hoikka,mut jostain syystä toi masu ei kasva ennen puolta väliä :D
 
hampiainen tsemppiä ultraan! Toivon kovasti että kaikki on ok.

Sellaista kysyisin, että käyttekö raskauden lääkäritarkastuksissa yksityisellä vai neuvolassa? Olen kuullut vähän kahtalaista, jotkut sanoo ettei neuvolassa ole kovin mukavaa lääkärillä käydä ja että se vaihtuu joka kerraksi, toiset taas että on ihan ok. Mietin tässä että mitähän sitä itse tekisi.

 
Murunen83 Voi olla ihan suolistovaivoja nuo sinun oireet. Mulla ainakin masussa kummallisia tuntemuksia ja joskus sattuu ihan alavatsallekin, mutta kaikki ainakin vielä kunnossa.

Donter Mulla ainaki tarkoitus käydä neuvolan lääkärillä. Ei oikeastaan käyny aiemmin edes mielessä, että olis muuki vaihtoehto..

Tänään oli ensimmäinen neuvola ja siellä päästiin oikein mahan päältä ultraileen ja katteleen taas vauvaa. Siellä se kovasti jumppaili ja potki. Oli mukava ku mieski pääsi näkemään mikä tuolla masussa asustelee :)

Lapintaika 9+4
 
Keffeli melkonen masu sulla jo =) kyl mullaki turvotessaan on tollanen mut sit ku turvotus laskee ni ei mahaa edes huomaa.

hampiainen toivottavasti ultrassa on kaikki hyvin :hug:

marrari mä ainaki aattelin pikkuhiljaa kans ostella tarvikkeita. mut isommat jätän viimeseks koska ylimäärästä tilaa ei oo yhtään ja sit ehtii säästää vähän esim. vaunuja varten.

donter mä kävin yksityisellä varhaisultrassa jollon lääkäri katto kohdun ja munasarjojen rakenteet + teki normaalin sisätutkimuksen. ja ne siis kuuluu ekaan lääkärineuvolaan, joten mä meen nyt neuvolalääkärin sijasta sille terkkarille. koska sisätutkimus on jo tehty.

(.) Väsy on järkyttävää, varsinki yövuorot tekee tiukkaa, huhhuh!!! Paha olo vaivaa edelleen. Tissit on tosi kipeet öisin. Öisin ku herää vessaan ni täytyy pitää tisseistä kiinni kävellessä ku tuntuu et ne repee irti. Päivät sujuu paljon helpommin. Mä aattelin hemmotella itteeni leffalla ja hyvällä ruualla sit ku vapaat alkaa =)

fanttomi & 9+5
 
hampiainen mullakin tiputellut aiemmin (rv8+ sekä rv9+) mut viimeisin vuoto oli tosi reilua, silti kaikki ok. toivottavasti sinullakin.

noista hankinnoista.. jotenkin oon niin "taikauskoinen" tai jotain etten uskalla kauheesti etukäteen mitään ostella.. mies toi englannin työkeikaltaan vähän vauvan vaatteita (ihania!) mut muuten menee kaik hankinnat sinne ihan loppusyksyyn. talokaupat sun muut vielä edessä niin ei osaa oikein suunnitella muutenkaan mitään :/

mä tunnen jo kun vauva on hereillä, sellaista kohdun liikettä :) tajusin np-ultrassa kun joutuivat kaveria herättelemään ja se tunne mikä alkoi kun hää heräs ni tajusin että "ahaa, tää on tästä" =) =) aiemmissa raskauksissa oon ja liikkeet, potkut tuntenut suht aikaisessa vaiheessa.

mukavaa odotusta kaikille :flower: ja hyvää oloa!

Piianen&Mökönen 13+0 (UÄ 13+4)
 
Aurinkoista keskiviikkoa kaikille!
Paljon tullut tekstiä, kun ei tänne ikään kerkeä :|

Danjuskalle paljon jaksamista ja :hug:

Ihania ultrakuulumisia täällä myöskin oli, onnea niistä :heart:

Itsellä tänään ihan eka ultra, jännittää kyllä kovasti, että onkohan kaikki ok?
Kolme viikkoa sitten olin kyllä neuvolassa ja sillon kuunneltiin sydänääniä ja kuului
kyllä. Nyt kuitenkin pelko nostaa päätään, että mitä jos?
No kahen aikaan ollaan sitten viisaampia, senkin kanssa jos siellä kaksi olisi? Kun
suvussa on kaksosia ja clomeilla on raskauteen osansa.

Mukavaa loppuviikkoa ja masujen kasvatusta kaikille! :heart:

Julia rv 11+5
 
Ite aion käydä kaikki tutkimukset julkisella, kun kerta niitä veroja maksellaan. Jos jotain erikoista on, niin sit voin käydä yksityisellä.

Kieltämättä mua vähän jännittäis, jos ois kaksoset tulossa, mutta onneksi taitaa olla vaan yksi. Meillä jo ihan tukiverkkojenkin puolesta on vaan helpompi yks kerrallaan, kun kaikki läheiset asuu kauempana (semmoset joilta saisi lastenhoitoapua tai uskaltais antaa hoitoon hetkeksi). Onko meillä muuten kaksosia vielä kellään nähty? Alkaa varmaan pikku hiljaa näitäkin tulemaan, kun tulee nuo ultrat :heart:

Hankintoja tekisin varmaan pikku hiljaa, mutta meillä voi olla edessä tässä muutto isompaan asuntoon, niin en sen tähen viitti. Plus ettei meille mahu oikeen tänne mitään ylimäärästä pyörimään eteen. Olis kyllä ihana jo shoppailla jotain pikkiriikkisiä vauvanvaatteita :heart:

Mulla oli eilen hieman turvonnut massu kyllä..mieski oikeen tokas ääneen, "että onpa turvonnut" B) Kamalaa, ei ois menny kyllä housut jalkaan massun kohdalta, tai ois pitäny jättää siis suomennettuna napit ja vetskaristakin varmaan osa auki. Ihan hyvä, kun tilasin ensiapuun sieltä huuto.netistä sen paketin niin on sit jotain laittaa jos illalla tulee ongelmia esim kauppaan lähtiessä :saint: Mulla se turvotus on vielä just semmosta, että näyttää siltä niinku oisin lihonu yhtäkkiä hulluna..ettei ole mikään semmonen vauvamasuturvotus. Että kivat :D

Jotenki yhtäkkiä aina huomaa, että joko sitä on näin "pitkällä" mutta sitten yhtä aikaa toivois että ois jo vähän pidemmällä että ois joku pikkuinen massu tai jotaki. Mulla ois se ultra vasta sitten kesäkuun puolen välin kieppeillä, että saahan tuohon vähän matkaa vielä odotella.

Mukavaa kesäistä päivää! =)

-metsis 9+3
 
Hampianen: Jokos sää olet saanut kuulumisia miten masussa voidaan? Toivottavasti kaikki on hyvin!! :heart:

Itsellä on nyt paripäivää ollut ihan mitään sanomaton olo. :ashamed: Rinnat on kyl tosi kipeet ja mitään ei oikeen oo voinu syyä, ei vaan tee mieli mitään. Ei oo ollu etovaa oloa juurikaan, mutta jostain syystä ruoka ei maistu. :$ Ja jostain nostaa vahvasti päätään se tunne että masuasukki ei ole pysynyt matkassa mukana. Mä en tiiä kuinka mä jaksan oottaa sinne kesäkuun 17 päivään sitä ultraa. Kamalaa sit jos kaikki ei olekkaan hyvin. Kuten tekstistä huomaatta, tänään ei ole mulla oikeen hyvä päivä... :ashamed: Mä taijan kirjottelun lopettaa tähän tältä erää etten kylvä vain pahaa mieltä muillekkin... :snotty:

mukavaa päivää masunkasvattajille :heart:

liinukka83 ja pikkunen 9+1
 
Aurinkoista huomenta!

Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille jotka niitä on saaneet sekä onnea niille joilla ultra on nyt edessä :heart:

Ihana vauvamasukin oli tänne jo laitettu :heart: Itselläni ei ole vielä vauvamasusta tietoakaan vaan ihan puhtaasti turvotusta mikä lisääntyy aina iltaa kohden!

Tänäaamuna olen ollut oikein onnellisissa tunnelmissa, sain nimittäin Nuppusen sydänäänet kotidoplerilla kuuluviin :heart: 160 kertaa löi pienen sydän minuutissa!
Oikeasti tosi huojentavaa että voin nyt kuunnella nuita sydänääniä kotona jos huoli iskee seuraavaa ultraa ja niitä ensimmäisiä liikkeitä odotellessa!
Kuopuksesta kuulin sydänäänet vasta rv 13, eikä niitä kuultu neuvolassakaan vielä rv 10 etisen istukan vuoksi. Nyt ilmeisesti istukka on sitten takana kun äänet kuului näin varhain, rv 9+4 tai 10+1 (viimeviikollahan ultrassa arvio että vois olla toi isompikin ) tänään.

Lääkärinla mulla on 9.6 ja ihan kunnalliselle olen menossa vaikka meillä on lääkäritilanne todella onneton! Ei vaan oo ylimääräistä laittaa yksityiselle nuita lääkärintarkastuksiakin. Onneksi mulle sattui säkä ja tuolloin ensimmäisessä lääkärineuvolassa mulla on synnytyksiin ja odotuksiin erikoistunut naislääkäri ( on just vain sen viikon sijaisena ) =)
Nt-ultran varasin eilen ja se olisi sitten 14.6, silloin rv 12+2 tai 12+6 (tarkentuu onneksi tuokin silloin ) :heart:
Meillä on noissa kunnallisissa ultrissa se ihana puoli että ne tehdään nykyään Tampereen terveystalossa (ennen terv.keskuksessa ) ja sielä on ihan huippu vehkeet! Pääsee katsomaan ilmaiseksi myös 4D-ultralla vauvaa =)

Mitäs vielä, olo ehkä jo hieman ihmismäisempi (kopkop ). Edelleen kyllä väsyn tosi helposti mutta päiväunia en ole enää nukkunut. Kestokrapulakin tuntuu hellittäneen eikä nykyään aina edes muista olevansa raskaana!
Masun nippailuja ja jomotusta on ilmaantunut nyt jonkunverran...josko se kohtu sielä nyt sitten kasvaa =)
Nännit mulla on ihan törkeen arat mutta muutoin rinnat aivan normaalit, itseasiassa taas mahtuu vanhat rintsikat päälle kun imetyksen loppumisesta on kohta kuukausi ja rinnat on palautuneet takas entiselleen! Mulla ei oo koskaan rinnat kasvaneet erityisemmin raskausaikana ja jos on niin vasta loppupuolella. Sitten kun maito nousee niin 2 kuppikoolla on isommat liivit pitänyt hankkia.

Jennyli+ Nuppunen 9+4
 
Liinukka83, mulla loppui oireet lähes kokonaan juuri noihin aikoihin, eikä silti ollut tyypillä mahassa mitään hätää maanantain ultrassa. Tuosta oireiden vähenemisestä on täällä puhuneet muutkin, joten se varmaan voi olla ihan normaaliakin. Ei siis kannata liikaa stressata.

Ittellä oireet palasivat vasta eilen, onneksi lievempinä kuin aiemmin :) Olivat siis yli kaksi viikkoa poissa tai ainakin tosi lieviä.

Mukavaa päivää kaikille!

donter 11+4
 
Tulin just ekalta neuvola käynniltä, tulipas paljon kaikkee infoo ja papereita yms :p oli ihan kiva neuvolatäti ja huomenna eka lääkäri käynti. viikkoja on 9+6 (laskettiin sen mukaan että kierto on 28pv) vaikka mulla on tosi epäsäännölliset kuukautiset.. ultrassahan se sit selvii et kuin pitkällä se on.
 
En mä ton oireettomuden takia pelkää sitä etteikö kaikki olis hyvin. Muutoin vaan on olo jotenki sellanen omituinen ja tuntuu ettei kaikki ole hyvin... Toivon tosiaan että omat " kutinat" ei pidä paikkansa...Mä tahon olla tällanen hermoilija luonne... :ashamed:
 
Jääräpää ei itse 4D-ultraan pääse ilmaiseksi mutta tuola Terveystalolla on ihan viimeisen päälle ultralaitteet sekä 4D niiden kätilöiden käytössä joten kurkkaavat nt-ultrassa ja rakenneultrassa myös tuolla 4D:llä masukkia =)
Ainakin minulla viimevuonna tuosta kuopuksesta! Ja sain rakenneultrasta oikein ihanan 4D kasvokuvankin hänestä :heart:
 
Aamulla kävin ultrassa ja kaikki onneksi hyvin!! :) Vauva liikuskeli ja sydänkin sylki normaalisti. Lekuri ei osannut sanoa syytä vuodolle, mahdollisesti joku verisuoni katkennut. Nyt taas onnellinen ja helpottunut olo!!

Hankintoja en ole vielä tehnyt yhtikäs mitään. H&M ennakkokuvastoa kattelin, et onpa kivannäkösiä vauvanvaatteita mut en vielä tilannut sieltäkään mitään. Syksyyn varmaan menee. Ehkä jotain pientä kivaa ennenkin jos tulee vastaan. Eilen käytiin Ikeassa ja ohimennen bongailin hoitopöytiä ja muuta vauvatavaraa, mut huoli oli niin kova ettei huvittanut katella sen tarkemmin.

Massu on aamuisin suht pieni mut päivän aikana kasvaa eli lähinnä kai turvotusta. Toisaalta oottelen jo pientä mahanalkua mut toisaalta ehtii sitäkin sitten kantamaan ihan tarpeeksi varmasti vaikka ilmaantuis vähän myöhemminkin.

Mites te jotka ootte töissä, joko ootte kertoneet siellä? Mä kerroin eilen esinaiselleni kun en halunnut valehella miksi oon saikkarilla.. Muut ei vielä tiedä.
En oo ollut tossa työpaikassa kun reilu 2 kk joten ei oo vielä niin läheisiä
työkaverit siellä. Lisäks mulla on määräaikanen jopi vuoden loppuun ni en tiedä
miten siihen suhtaudutaan et lähen jo marraskuun alkupuolella äitiyslomalle. No
ihan sama mut tietty vähän oon miettinyt sitäkin..

Hampiainen 12+0
 
hampiainen kerroin viime viikolla työnantajalle, tosin olen 4 vuotta ollut putkeen pois kun on nuo 3,5v ja 2v tyttöset tuossa. Mutta olin aikaisemmin ilmoittanut tulevani syksyllä töihin mut piti nyt kertoa tilanteen muutoksista. Saatan saada hoitovapaata vielä äitiysloman alkuun joka varhaistettuna alkaisi lokakuun alkupäivinä. Pakko oli jo kertoa jotta voi sijaisen hommata tilalle ajoissa. Nyt siis rv 12+5.
 
Mä niin odotin sun kuulumisiasi kun jotenkin muiden kokemuksia vertaa omiin ja niiden kautta joko stressaa tai ei. Mutta hienoa että kaikki oli kunnossa!!! :heart:

Meillä töissä tietää kaikki. Tiesivät jo meneillään olevasta koeputkihoidosta joten tuloksenkin kertominen oli luonnollista sen takia.
Lähisukulaisille ja ystävilleni olen kertonut, muut saavat vielä odottaa.

Hankintoja en minäkään ole juuri vielä tehnyt. On ehkä turhan varhaista. Kaverilta sain jo vuosia sitten jätesäkillisen vauvanvaatteita ja koeputkihoidossa alkionsiirtopäivänä ostin "onnenkaluksi" vauvalle barbababa-bodyn ja sukat. Niin ja klassinen hymynaama-helistin oli pakko tilata nyt kun niitä vielä saa. Äitiyspakkauksessahan sitä enää ei ole :(
Isommat hankinnat, vaunut, sitterit, sängyt sun muut hankitaan vasta loppuvaiheissa kun tahdomme tietää sukupuolen ja saatamme ehkä muuttaakin tässä välissä isompaan asuntoon niin hommaan tarvikkeet vasta sinne. Toki jo nyt houkuttaisi ostaa kaikenlaista mutta en halua hätiköidä ettei ole vaan huonoksi onneksi.



 

Yhteistyössä