***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 TOUKOKUUSSA***

  • Viestiketjun aloittaja ylläripylläri
  • Ensimmäinen viesti
Moikka. Olen käynyt täällä hakemassa vertaistukea lukemalla teidän kokemuksia ja niistä on todella ollut apua :heart: Kiitos kaikille! Ja vihdoin alkaa tuntua niin varmalta, että uskallan ilmoittautua mukaan, jos vaan vielä mahtuu :)

Täällä odotetaan esikoista tulevaksi 20.12.2010 ja paikka tulee olemaan Naistenklinikka.
Raskausviikot on nyt 11+0. Eka neuvolakäynti on vasta huomenna ja ultra ensi viikolla. Jännittää.

Oireina on lähinnä jatkuva ökköolo ja väsymys. Mutta onneksi aion opiskella koko kesän niin voi ökköillä ihan rauhassa kotona aina kun siltä tuntuu.

 
moikat

Pikaisesti tulin vaan kertomaan että la tosiaan olin osastolla lääkkeellisessä tyhjennyksessä. Kaikki mennyt ainakin tähän asti ihan ok.. kipuilua on edelleen vähän mutta toivon että kaikki tulisi ulos, ettei tartte kaavintaan mennä.
Paljon helpommalla pääsin fyysisesti mitä edellisen kerran. Silloin kivut oli jotain aivan kauheaa.. sain piikkinä kipulääkettä ja pahoinvointi lääkettä.
Nyt pärjäsin normi särkylääkkeellä. Koko päivän olo oli ihmeen rauhallinen.. toki kyyneleitä vuodatin, mutta eilinen oli torstain lisäksi se hankalin pv.
Kaksi pikku enkeliä säilyy aina muistoissa mukana mutta eteenpäin on mentävä ikävästä huolimatta. positiivisella mielellä eteenpäin ja toivottavasti meitä vielä kolmannella lapsukaisella siunataan.

Ihanaa että on tullut hyviä ultra kuulumisia ja voikaahan hyvin massujenne kanssa :heart:

danjuska
 
voi huoh mikä päivä :eek: kaamea vesisade ollu aamusta asti,mun on kylmä ja huono olo.kaupassa käynti oli iha tuskaa ku lihatiskin kohdilla alko ällöttää,oli ihan kamala nälkä joka sit pahensi sitä tunnetta.no kunnialla selvisin kotiin asti ja söin sämpylän joka sitte pyrki ylöspäin ja osittain tuliki :x no hymyssä suin mä yökin ja kyökin,tätähä mä oon oottanukki,miksi siis valittaisin :LOL: pitäs vähä koittaa siivota mut kauhean saamaton olo.mulla tää kylmä ilma tekee sen että jotenki meen iha jumiin enkä pysty tehä mitää :/ tuosta kotidopplerista:yks tuttu sano et saan koska vaan lainata sen omaa ku se ei ny enää tartte sitä.olishan sillä sit kiva kuunnella ja ennenkaikkea lapset sais kuulla ne ihanat sydänäänet (nyt taas pessimisti mun sisällä muistuttaa et JOS NE KUULUU..).vanhin tyttö 7v on tainnu huomata et äitillä on vähä huono olo.äsken kysy et onko sulla huono olo,sanoin et joo vähä.sit se sano et mä tiiän miks sulla on huono olo,siks ku se ei tuu ulos sieltä :LOL: meinasin kysyä et mikä,vauvako?? :LOL: mut olin sitte hiljaa ku ei se näköjää viel tajua mistä on kysymys.haluttais kertoa mutta ehkä ootellaan sinne ultran yli ettei sitte tuu pettymyksia,ne kun mun käsittääkseni toivois et meille tulis vauva.monella koulukaverilla kun on vauvasisaruksia.pienimmältä,kohta 3v,kysyin eilenki et olisko vauva kiva ni se sano et olis,haluais kuulemma hoitaa mun kans sitä sitte.ja pojallekki olis kuulemma ihan ok jos veli tai sisko tulis.mulla itelläni on vaa yks veli,7v nuorempi.oisin aina toivonu siskoja ja ylipäätän enemmän lapsia meidän perheeseen.joten mukavaa kun omat lapset saa kasvaa "isossa"perheessä.mutta nyt lattioita luuttuamaan!
 
Danjuskalle :hug: Ihan kyyneleet tuli silmiin lukiessani :'( Kauniisti kirjoitit!
Toivotan sinulle kaikkea hyvää jatkossa ja pikaista uutta plussaa :heart:

Lyyli tervetuloa :wave:

Huoh,täältä löytyy yksi känkkäränkkä :ashamed: Mä alan olla kohta jo huolissani tästä jatkuvasta kiukkuisuudesta ja siitä että ärsyynnyn kaikkeen ja kaikkiin ihan punaisessa sekunnissa :ashamed:
Tätä on kestänyt ihan alkuraskaudesta asti ja tuntuu vain pahenevan :$
En pysty yhtään hallitsemaan tunteitani enkä sitä että räjähtelen tämän tästä täällä kotona :ashamed: Pahalta tuntuu perheen puolesta!
Tää on niin uutta mulle kun aikaisemmissa raskausksissa oon ollut niin tasapainoinen ja seesteinen!
Olisko sitä nyt tyttöhormonia sitten veressä ;) Toivossa on hyvä elää :D
 
Olipas kuulumisia ja hyvä että mukavia sellaisia pääsasiassa :)

Danjuskalle :hug: :hug: ja tervetuloa kaikille uusille :flower: :flower:

Lyyli84 kirjoitit olevasi menossa rv 11+0 (niinkuin minäkin =) ) ja lasketuksi ajaksi laitoit 20.12, minulla on 13.12 eli melkein viikkoa aiemmin vaikka samoissa lukemissa mennään. Oletkohan laittanut jomman kumman ajan väärin?!

Oletteko huomanneet raskauden edetessä pidemmälle muutoksia oireissa?! Monet murehtivat oireidensa vähenemistä tai osittaista puuttumista mutta minä en niistä jaksa enää tässä vaiheessa ressata. Eikö raskauden edetessä kuitenkin joitain oireita jää pois ja uusia tulee tilalle?!

Onko täällä muuten muita Kanta-Hämeestä olevia?!!

 
Danjuska voimia ja pikaista uutta plussaa! Mukavaa kun tulit kertomaan kuulumisia. Ja hyvä ettet ole ole ollut kohtuuttoman kipeä.

Kysyin muuten tänään että missä täällä synnytetään, ja ainoa alueen synnytyssairaala on kuulemma KYS. Joten sen voi lisätä tietoihini. Ylläripylläri taitaa olla listan päivittäjä, eikö vaan?

Tervetuloa uusille!
Tänäähän on tullut hyviä ultrakuulumisia muillekin, onnittelut!

donter 11+2
 
Tervetuloa Lyyli84 :wave:

Danjuskalle :hug:

Jennyli täälä kans palaa pinna tosi nopeesti ja ihan oudoista asioista. Toisaalta myös itku tulee entistä herkemmin. Toivottavasti kohta tasaantuu nää olot =)

Cisu tääl ainaki oireet vaihtelee ja niiden voimakkuus vaihtelee. Jotain on jääny kokonaan pois ja jotain uutta on tullu tilalle. Näin kai sen kuuluu mennäki. Mä niiiin odotan et pahoinvointi jää pois!!!Ja Kanta-Hämeessa asustelemme =)

fanttomi & 9+4
 
Cisu mulla on aiemmissa raskauksissa väsymys ja huono olo väistynyt rv 12 mennessä ja sitä toivon nytkin! =)
Keskiraskaus on aina ollut älyttömän hyvää aikaa ja energiaa ollut kun pienessä pitäjässä. Ainoastaan liitoskipuja oli välillä edellisessä raskaudessa!
Sitten loppuraskaudesaa on tullut närästystä ja ehkä myös väsymystä uudestaan jne.
Olen supistusherkkä ja ne mulla on alkanut aina verrattain aikaisin...nyt en kyllä niitä heti kaipaisi! :kieh:
 
Fanttomi Oi, kun kivaa... Muitakin "oman kylän" tyttöjä =)

Ja Jennyli Täällä meillä kans räiskyy ja räjähtelee herkästi! Huomasin että tuo kiukkuisuus ja räjähtely tuli vasta myöhemmin, ihan alkuraskaudessa olin paljon tasaisempi.
 
saz
Heippa!

Voi kun te ootte ahkeria kirjoittaan, mulla jää nyt taas moni asia kommentoimatta kun on niin paljon sivuja tullut taas viime kerrasta. Kaikille huonoja uutisia saaneille iso hali ja voimia! Kaikille hyviä uutisia saaneille onnittelut! Mulla alkaa pahoinvointi helppaamaan jo pikkuhiljaa, oon ollutkin tosi huonossa jamassa välillä. Leposyke ollut ihan hurja ja ihan tyystin voimaton olo. Kiva siinä sitten samalla hoidella tuota 7,5kk poikasta samalla. Huoh. Mulla on ollut eka neuvola jo viime viikolla, mut nyt keskiviikkona mul on ylimääränen ultra jolloin määritellään la (tulin suoraa Km:stä raskaaksi niin ei tiedä tarkkaa la:ta). Eli ke saan varmasti tietää onko kaikki kohdillaan, varhaisultrassa kun en ole käynyt. Tänään on vihlonut mahaa pari kertaa pahasti ja oon siksi ollut vähän allapäin, keskenmenon pelko kummittelee takaraivossa. Odottelen ultraa tosi kovasti ja vielä kovempaa toivon että kaikki olisi kunnossa...

Joku kyseli tuntemuksia sukupuolesta. Toivoisin kovasti tyttöä kun poika jo on, mutta pikkupoikakin on tervetullut. Tyttöä enemmän aavistelen, mutta eihän näistä aavistuksista voi ikinä tietää!


-saz
 
auringonpilkku: mullakin on eka neuvola ensiviikon lopulla (silloin viikkoja 10+), tosin se aika ei passaakaan joten voipi siirtyä seuraavalle viikolle. Tosin sitten pukkaa Np-ultra päälle ja sitä ennen tarttee käydä terkkarilla merkkauttamassa tietonsa.

Mahaturvotuksesta jokunen kirjoitteli ja myös mulla on aika komee pömppis jo. Saa aika kekseliäästi pukeutua että saa masun piilotettua. Vielä en esim. töissä halua sanoa halaistua sanaa tästä asiasta.

m ja nelonen viikolla 9
 
auringonpilkku:mullaki eka neuvola vasta torstaina,viikkoja sillon 9+6.en oo koskaan käyny näin myöhään ekalla kerralla,aina siinä tasan 8 tai vähän yli.mut en mä ny tiiä onko siitä mitää haittaakaan.
koitin tuossa vähä polkea kuntopyörää kun ei lenkillekkää päässy sateen takia,tuli kyl nii heikko ja oksettava olo puolen tunnin polkemisesta että!nyt vaa haluttas mennä suihkuun ja löhötä sohvalla mutta tyttö ei haluu nukkua vaa tukkii koko ajan pois huoneestaan ja huutaa koko ajan jotaki..ei joka ilta jaksais tätä samaa showta :kieh:

murunen&nappula 9+3
 
Tervehdys kaikille!
Tervetuloa uusille!
Suuret pahoittelut Danjuskalle
en oo päässyt kun vasta sivulle 18 lukemisissani...joten jatkan huomena illalla.
Poksumassa siis, rv 10+0 :heart:

Cisu kyseli tuola aiemmin ainakin masun kasvusta..täälä se on huimaa..
Tässä viikko sitten rv 9+1 ja tässä tänään rv 10+0
Tätä ei paljon enään piilotella... :whistle:
 
Cisu - tuohon "laskettu aika"- keskusteluun... Mulla on tänään viikkoja 11+4 ja laskettu aika 16.12... Joten tämä taitaapi täsmätä ainakin Lyyli 84:n kanssa... ja neuvolasta tämä näin laskettu - oman kiertoni mukaan olisi 17. tai 18. päivä laskettuna ja varhaisultrassa näytti pikkuinen vieläkin nuoremmalta... Mutta ensi viikon ultran jälkeen tiedän taas enemmän... ja toivottavasti niitä hyviä uutisia...
Mitä näihin raskausoireisiin tulee, on tuo väsymys ja herkkä mielenlaatu olleet ne päällimmäisenä pyörineet oireet, jotka mieskin noteerannut oleellisena erona entiseen... Lisäksi mulla tosi voimakkaana oireena alkoi rinnat kasvaa heti plussauksesta lähtien... Entiset rintsikat eivät sovi sitten mitenkään päin ja kolmet uudet rintsikat, joista kahdet soveltuvat myöhemmin myös imetysliiviksi, olen joutunut jo hankkimaan... Nyt rinnat tuntuvat taas entisestään turvonneet - ovat kohta aikamoiset "dolly partonit"... :p Tämä on ihan uutta aikaisempiin kolmeen raskauteen verrattuna. Tai sitten en enää muista kunnolla entisestä, kun viimeisestä raskaudesta on jo yli 11 vuotta...
Nyt murhetta aiheuttaa oma työkykyisyyteni... Olen lähes koko raskauden ajan joutunut olemaan sairaslomalla käsiekseeman vuoksi... :( Työskentelen hoitoalalla, eikä tässä työssä nykyisissä tehtävissäni ole asiaa rikkonaisilla käsillä, jotka nytkin vaivana. Lääkärin mukaan tämän nyt puhjenneen, vuosia pois pysyneen käsiekseeman takanakin tod.näköisesti on hormonaaliset tekijät... Työnantajan harmistukseksi.... :snotty: - olin nimittäin jo pitkän sairasloman tammikuun puolivälistä maaliskuun loppuun pois työelämästä muun sairastelun takia... Nyt olen reilun viikon ollut vuosilomalla... sairaslomien välissä... Tänään kävin työterveysasemalla ja tämä määräsi minut käsieni vuoksi kahden viikon sairaslomalle ja taas uusia voiteita... Onneksi tällä kertaa miedompaa kortisonivoidetta, sillä aikaisemmin minulle määrättyä keskivahvaa kortisonia ei raskaana tule käyttää pitkään.
Tässä nyt siis sairaslomailen kesälomaani asti, joka alkaa 7.6. ja sen jälkeen näillä näkymin palailen vasta heinäkuun toisella viikolla töihin - jos kaikki hyvin menee; toivotaan näin... :heart:
Mutta kaikkein päällimmäisen huolen vauvan hyvinvoinnista kun saisi kaiken tämän keskellä - olen sellainen auttamaton asioista huolehtija... ja nyt tämä herkistyneessä mielentilassa tuntuu vaan korostuvan... Varsinaista pahoinvointia ei ole ollut minulla koko alkuraskautena, mutta viime viikolla, kun kävin mieheni kanssa asioilla kaupungilla ja ehdotin hänelle syömistä vietnamilaisen ruoan kojulla torilla, jouduin tyrmistyksekseni kesken aterian huomaamaan, että en pystynyt syömään aikaisemmin himoitsemiani friteerattuja kanoja lautaseltani juuri ollenkaan, vaan tuli aivan uskomattoman vastenmielinen olo koko rasvassa keitetystä kanasta ja jouduin kippaaman kanapalat lopulta mieheni lautaselle - joka asiasta tosi kummissaan... Kelpasipa nuo hänelle ja maistuivat kuulema tosi hyviltä - jota minun suuni ei tällä kertaa ollenkaan kyllä sanonut... Kotimatkalla jouduin vielä ihan tietoisesti välttämään yökötyksen tunnetta :p
Listan päivittäjälle tiedoksi... Minun synnytyssairaala on P-KKS.
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille kanssasisarille ja pitäkäähän itsestänne huolta...
VINKKI: Hemmottele välillä itseäsi... Kun sinulla on hyvä olo, niin vauvasikin voi hyvin... =) Näin toteutin itse tätä hyvää vinkkiä viime perjantaina... Sain varpaisiini geelikynnet ranskalaisella manikyyrillä /jota tosin oma mies ei juuri noteerannut alkuun - kun eivät olleet räikeeksi lakatut... :LOL: Onpa kuitenkin juhannukseen asti kuitenkin kynnet vähän huolitellummat, eikä tarvitse lakkailla... Vielä kun pystyisi nauttimaan näistä paljaista varpaista näin kesäaikaan mahdollisimman paljon. Näyttää kuitenkin siltä, että joudu pääsääntöisesti vetämään aamuisin tukisukat jalkaani välttyäkseni suonikohjujen ylettömältä ilmaantumiselta... Siinä tuli yksi oirte siis vielä, minkä meinasin jo unohtaa... Jalat alkoivat heti oirehtimaan raskauden alkumetreiltä... Viime raskauden jälkeen sainkin kärsiä laskimo-ongelmista vuosia raskauden jälkeen. :( Nyt pitää yrittää näitä ehkäistä - ainakin paremmin kuin viime kerralla... Siis tukisukat uskollisesti käytössä; on nämä mustat stay up- sukat onneksi pitsireunuksineen ihan sievät...ja miehen silmääkin ilahduttavat ;) ;)
 
Keffeli: ompas sulla jo komea masu :heart: Mun masuni muistutti kovasti tuota edellisessä odotuksessa, mulla pompahti sillon masu näkyviin viikolla 8 +. Nyt on vissiin tosta edellisestä lapsukaisesta sen verran makkaraa tossa masun ympärillä valmiiksi että ei ole noin söpö mun masuni nytten. :ashamed: Turvoksissa kylläkin... :D

Täällä mielialat vaihtelee laidasta laitaan, välillä itkettää välillä naurattaa, välillä vituttaa suomeks sanottuna ja välillä sitä on taas sit ihan " normaali "... Sama homma oli edellisestäki... :D Ja mies rukkahan se on joka niistä eniten kärsii... :whistle: Onneksi huominen on vapaapäivä niin saa hiukan huilia, jos sitä nyt sitten voi huilimiseksi sanoa ku on toi 2 vuotias duracel pupu kuitenki hoivissa koko päivän... :LOL: Jospa sitä sais vähä kotihommiaki tehtyä, täytyy tunnustaa että välillä laiskottaa niin vietävästi ettei jaksa mitään... |O :ashamed: Mutta sitten välillä saan (yleensä illalla ) hirmusia "kohtauksia" ja on pakko saada siivota... :eek: Hienoa olla raskaana... :LOL:

Me kerrottiin meijän tytölle että äitin masussa kasvaa vauva. Ja näyttäisi siltä että kyllä se asian hoksasi, vaikka ajattelin että 2 vuotias on liian pieni ymmärtämään, mutta kyllä se sen ainakin jollakin tavalla on ymmärtänyt. Tänäänkin istuin sohvalla ja neiti tuli viereen ja nosti mun paidan helman ylös ja laitto tuttipullonsa mun mahaa vasten ja kallisti sitä. Minä sitten kysyin että " mitä sä oikeen teet? " johon neiti vastasi tyynen rauhallisesti että " juotan vauvaa" minä sitten "tyhmänä" äitinä kysyin vielä että miksi, johon neiti vastasi että " höh, no tietenki siksi, ku sillä vauvalla on jano tuolla sun masussa!" :D :heart: :heart: Pikkusen pisti kyllä hymyilyttämään. Meillähän toi esikoinen on aika vinkeä lapsi, se täyttää kesäkuun alussa tosiaan 2 vuotta, ja se puhuu ihan oikeita lauseita jo ja ihan suht selvästikkin. Se puhuu paljon ja se puhuu myös paljon unissaankin. :LOL: Liekkö sit äitiinsä tullut. :whistle:

Kaikille onnittelut jotka oli taas saanut ultrasta hyviä uutisia! :heart: Toivottavasti mäki sit 3 viikon päästä saan jakaa teijän kans hyvät uutiset...

liinukka ja pikkunen 9+0
 
Mukavaa aamua!

Keffeli onpas sulla jo hieno maha! Mulla vaan turpoilee, ja sitten aamuksi häviää sekin vähä. Mutta eiköhän tässä ehdi.

haave2010 kurjaa että olet sairaslomalla. Mutta omasta hyvinvoinnista huolehtiminen on tärkeää nyt, kyllä ne työt siellä malttavat odottaa.

Minä täällä en näköjään tänäkään yönä juuri nukkunut. Olen jotenkin liian innoissani tyypin näkemisestä ultrassa. Piti illalla sitten vielä ilmoittaa vanhemmillekin, olivat kovin iloisia! Ja esimiehellekin jo kerroin, sekin vaan onnitteli ja totesi että katsotaan sijaisjärjestelyjä sitten syksymmällä.

donter 11+3
 
auringonpilkku : mullaki on neuvola vasta 31.5 eli 10+. Toisaalta ihan mukava ku on niin myöhään ni ainaki varmuudella pitäis jotain näkyä. Toisaalta taas tympiä jos näin pitkään "turhaa" odottanu. Ooniin kärymakkara, eikä nämä meidän tenavat ainakaan tilannetta helpota.. niinhän se menee, et äiti menee viimosena nukkuun, herää ensimäisenä ja siinä välissäki muutaman kerran eli ts. nukkuun klo 23 ja 5:ltä ylös
 
Mulle näyttäs olevan tulossa keskenmeno. Verta on tullut paljon nyt aamulla noustuani. Kipuja ei toistaiseksi ole. Soitan terveyskeskukseen kunhan se kahdeksalta aukeaa.

Kauhea olo, just kun aattelin, että pahimman riskin aika alkaa olla ohi ja ultrassakin oli torstaina kaikki hyvin. :'( Viikkoja olis huomenna tullut täyteen 12.
 
Oi Keffeli, ihana massukka!!! :heart: Mulla samanmoinen tai jopa hieman isompi. Ihanaa etten ole ainoa näin varhain ja näin raskaana näyttävä ;)

Ja nou hätä haave2010 sekoilusi... Itse tiedän tarkan hedelmöittymispäivän kun koeputkihoidolla tämä raskaus on saanut alkunsa. Niin ja siitä on selkeä laskea tietysti oikea laskettuaika.
 
hampiainen:tuohan voi olla iha normaalia vuotoakin,varsinkaan kun ei ole kipuja.sinuna en heittäisi kirvestä kaivoon ihan vielä :heart: itelläni keskenmeno ainaki oireili muutaman päivän kivuilla ennen vuotoa ja siinä vaiheessa kivut olivat jo kovat kun alko vuotaa ja pahenivat vain.kerrompa tässä yhdestä tuttavastani jolla myös joitain päiviä sitten alko aamusella vuoto ja mahakin tuntui oudolta.oli jo aika varma keskenmenosta ja meni ultraan niin siellä kaikki hyvin,vuoto ei tullu kohdusta vaan jostain muualta.ilmeisesti oli aiheutunut edellis yön touhuiluista =) ja niinkuin joku kirjoitti täällä tai jollain muulla palstalla(ei voi muistaa..) aiemmin,kannattaa mennä suoraan polille ja sanoa et vuotaa,niitten on pakko tutkia.jos sinne soittaa ni sanovat että seurailla tilannetta ja tulla vasta sitten kun vuoto tai kivut pahenee.sehän ois ihan tuskaa odotella kotona päiviä ja miettiä mikä on homman nimi..toivon todella että kaikki olisi hyvin :hug:
 

Yhteistyössä