***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 TOUKOKUUSSA***

  • Viestiketjun aloittaja ylläripylläri
  • Ensimmäinen viesti
Syvä huokaus...olen NIIIIIN onnellinen! :heart: :D
Masussa kaikki hyvin ja nuppunen kovasti kasvanut :heart: Sydän löi vahvasti ja liikkuikin jo! Sielä se polskutteli pieniä jalkojaan vaikkei paljoa 2cm suurempi ole :D
Kooltaan vastasi nyt hieman isompaa mitä olen viikkoja laskenut...huomena vaihtuisi rv 9 ja vastasi kooltaan rv 9-10 mutta aikalailla samoissa siis ;) Nt-ultrassa se sitten tarkentuu!!
 
metsäneläin Ei maltettu enää olla kertomatta isovanhemmille viime viikolla (rv 9+), kun nähtiin molempia niitä helatorstain tienolla. Ja samalla piti kertoa lapsillekin, kun mummi olisi taatusti lipsauttanut... Mutta ei lapset heti sitä ihan tajunneet (3v ja kohta 5v), vasta toissailtana vanhempi ymmärsi, että se vauva on oikeasti äitin masussa jo kasvamassa, kun enemmän juteltiin. Päiväkotikavereilleen joillekin on pikkusisaruksia tullut, niin vanhempi on meillekin jo jonkin aikaa vauvaa toivonut. Teidän poika oli kyllä tosi liikkis, jos koki suurimman toiveensa täyttyneen :heart:
Mandy ja miauh samanlaisia tuntemuksia mullakin ruokaan ja turvotukseen ja yökkäilyyn liittyen. On se kumma kun aamupahoinvoinnista kaikkialla puhutaan, mutta oikeasti tuntuu, että suurimmalla osalla on just tätä iltaa kohti pahenevaa oloa ja turvotusta :/ Iltaisin maha on ihan valtava, ei ole kaasua vaan ruoka kai vaan turvottaa. Huomasin, että mulla oli jotenkin napakin jo "kovettunut" yläosasta/muuttanut muotoaan illalla sen turvotuksen takia. :eek: Ja nyt sit aamulla oli kuin ei raskaana oliskaan..
Danjuska :'( :hug:
 
onnea täältäkin jennylille ja piiaselle hyvistä ultrakuulumisista.mulla nyt taas hieman rauhallisempi olo,haluan taas uskoa et jotai masus kasvaa,oon vaa tällä kertaa päässy vähemmillä oireilla.ehkäpä luonto on katsonu parhaaks et pääsen vähällä ku muuten oon nii lujilla tuon kauhukolmikon kans,hermot vetelee viimeisiään :LOL: mulla ihan kamala turvotus mahassa,iltaisinki maha sellanen rantapallo et huhhuh,ihan pelottaa mennä puntarille.laihutin tässä ennen raskaaks tuloa melkee 9kiloa ja en kyl haluais turhia kiloja kerätä ku niitä on nii hankala saada pois :eek: normaalisti rankka pahoinvointi on pitäny huolen siitä et paino on alkanu nousta vasta yli puolen välin jälkeen mut nyt se ei pelastanu mua :kieh: no se ny toisaalta on pieni murhe jos vaa vauvelini saan.nyt ruuanlaittoon,iha inhottaa ajatuski :xmas:
 
Ultrassa tänää käyty, kaikki kunnossa =) Tosin nyt neuvolan mukaan 11+4, mutta ultran mukaan 11+2, mutta ei sitä laskettua aikaa kuitenkaan minnekään muuteltu, kuin noin pienesti heittää. Nyt voi jo hiukan huokaista, tätä päivää oon odottannu plussapäivästä lähtien.

Tesmis 11+4
 
Lillikka
Moi!

Hui, miten täällä tulee tekstiä kauheeta vauhtia :)))

Danjuskalle iso hali ja voimia. :hug:

Metsäneläin ihana teidän 6v! Kai aika moni haaveilee pikkusisaruksista, vaikka sitten ensireaktio voikin olla kaikenlaista. Tänään leikkipuistossa oli kaksiviikkoinen pikkusisko vaunuissa, kyllä ne sitten osaakin olla PIENIÄ!! Mammat jutteli vauvakuumeesta, mutta mä pysyin vielä ihan hissukseen asiasta ja olen menossa "vuodenvaihteessa aikasintaan" töihin. En halua vielä ennen tota ultraa sanoa mihinkään muualle, kuin ihan lähipiiriin.

Mullakaan ei ole paljon mitään oireita enää. Tissit on vähän arat ja jotain hienoista menkkajomotusta on välillä. Noo kai siellä kuitenkin pieni tyyppi uiskentelee!! Mä vaan ootan niitä ultra-aikoja, ovat vähän hitaita vissiin tuolla Naikkarilla. Hitsi, kun haluais jo tietää, että tarkalleen milloin sen uimarin näkee!! Neuvolasta sanoivat, että jos ei ala kuulua kirjettä 2 vkon sisällä, niin sitten soittamaan sinne ja patistamaan. Deadline on ensi tiistaina eli sitten luuri kouraan heti. Ollaan buukattu mun äiti kärräilemään esikoista pitkin Töölön katuja ton tutkimuksen ajaksi, kun eipä sinne pikkulapsia saa ottaa mukaan ja mies haluaa nähdä tämänkin ihmeen.

Parempaa vointia kaikille pahoinvoiville ja jäitä hattuun meille oireettomille!

Moi taas,
Lillikka 8+6
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista!! :flower:

danjuskalle :hug: ja voimia!!!

Mä oon nyt ihan vakuuttunu et kaveri ei oo enää mukana. Oireita kyl on vähän, ne on vaan vähän lievittyny..mut jossain lukiki et oireet voi alkaa jo helpottamaan, eli pitäis kai vaan olla onnellinen siitä mut jotenki on tullu sellanen selittämätön tunne et kaikki ei oo enää hyvin. Tunne ei oo niin vahva kuin ennen km:a, enemmän kai taitaa olla pelkoa. Jotenki muka yritän valmistaa itteni pahimpaan maholliseen, ettei se tuntuis niin kauheelta jos selviäis et kaikki ei ookkaan hyvin. TYHMÄÄ!!!! Miksei vois vaan nauttia tästä, ku mitäänhän en sille mahda jos luonto päättää toisin!!?!?!??!

Tänään tuli muuten töissä sellanen selkäkipukohtaus, josta tällä viikkolla jo aikasemmin valitin. Tuntu et lähtee jalat alta, sattu niin pirusti!! Mut sinnikkäästi pysyin liikkeessä (kävelin) ni se tuntu vähän helpottavan. Se kesti taas n. 5min ja sit loppu ku seinään. Nyt sattu siis häntäluusta rintalastan kohalle, lihakset supisti jäykiks.

Tänään myös masussa tuntunu viiltävää kipua, paikallistin sen kohdunkaulaan. (tuntu samassa kohdassa ku papan otto) Nää oli ihan yksittäisiä viiltoja, kesto n. 15 sec ja niitä siis muutama koko päivän aikana. Onkos muilla ollu tommosia???

Sori oma napa, kaikki on nyt vaan minäminäminä = ) =) =)

fanttomi & 9+1
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista, taisi olla useampi =)

Mulle tulikin postista tänään se kutsu siihen varsinaiseen ensimmäiseen ultraan, miksi sitä nyt sitten sanotaankaan. Kesäkuun puolen välin kieppeillä on, onneksi ennen juhannusta niin tietää sitten tohtiiko kertoa. Voihan sitä senkin jälkeen sattua ja tapahtua, mutta pitää kait se jossain vaiheessa omille ystävillekki kertoa =) Onhan ne sitten tukenakin.

Mulla kans iltasin on vähän ilkeä tunne, että onko sitä lihonut..mutta sitten mitä nyt parin kerran oon käynyt puntarilla, niin huomasin että se on vaan turvotusta. Ajattelin niin, että pyrin kuitenkin elämään silleen hyvin tässä raskauden aikana, vaikka nyt välillä meneekin lähinnä leipää ym mitä en normaalisti edes syö. Mutta kuitenkin katson, että on helpompi nyt liikkua oman tuntemuksen mukaan ja katsoa mitä napaansa tunkee, kun sitten vuoden päästä tuskasena alkaa tiputtelemaan turhan paljon tulleita kiloja. En tiedä miten onnistuu, mutta pyrkimys ois kuitenki pysyä ruodussa. Ja jos joku päivä lipsahtaa, niin seuraavana päivänähän voi aina käydä pidemmän kävelylenkin ja syödä kevyemmin =) Sais vaan normaalin ruokahalun takas :D

-metsis 8+5
 
Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :heart: :heart:

Danjuskalle super iso :hug: :'( Voimia ja jaksamista!

Anve :hug: Itse yrittäjän vaimona pystyn niin samastumaan sun tilanteeseen. Voimia ja jaksamista sinnekin!

Lillikka Soita heti maanantaina sinne Naistenklinikalle! Mulle tuli sieltä kutsu ultraan viikon sisällä neuvola käynnistä. Siellä on kyllä ruuhkaa,mutta aika nopeesti ne siihen ekaan ultraan laittaa.
 
olette hyivä ultra kuulumisia saaneet :)

Itse "pääsen" huomenna tyhjennykseen.. Soitin polille ja etsivät minun lähetteen. Sanoivat että voivat huomenna heti aamusta ottaa minut osaston kautta niin ei tarvitse alku viikkoon odotella.
Eilinen meni itkun merkeissä. Tänään olo jotenkin kumman rauhallinen. Tiedän että huominen on hirveä koettelemus mutta siitä sitten katse eteenpäin.
 
ystäväni george tuli kylään ekan kerran hetki sitte,ette usko kuinka iloinen olen tästä kauan odotetusta vieraasta :D miehelle sanoinki et on se tainnu ovella kolkutella jo muutamana aamuna mutta en oo kiireiltäni ehtiny avaamaan,lapset kun on aina vailla jotain ku oon ovea avaamassa :LOL:

murunen&nappula 9+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja murunen83:
ystäväni george tuli kylään ekan kerran hetki sitte,ette usko kuinka iloinen olen tästä kauan odotetusta vieraasta :D miehelle sanoinki et on se tainnu ovella kolkutella jo muutamana aamuna mutta en oo kiireiltäni ehtiny avaamaan,lapset kun on aina vailla jotain ku oon ovea avaamassa :LOL:

murunen&nappula 9+1
Täh?!

:LOL:
Blondi ei nyt kyllä ymmärtänyt :saint:
 
ylläripylläri
Danjuskalle kovasti voimia raskaaseen päivään :/ :hug:

Hyviä ultrakuulumisia oli taas monella =)

Hirmuisesti oli tekstiä tullut ja mulla on pää jotenkin nyt ihan jumissa... palaan jossain kohtaa ajan kanssa :D koitin päivittää kaikki etusivun jutut. Jos jotain puuttuu niin huudelkaa :)

ylläripylläri & velmu 10+0 POKS!!
 
Höh! Meidän kuopus törmäsi mahaani niin rajusti että mua sattui ihan kauheesti...toivon kuitenkin et se oli tuo häpyluu johon hänen tuttinsa väkärät upposi. Halille hän siis oli tulossa enkä osannut varoa :attn: Heti iski kauhee paniikki et mitäköhän siitä seuraa!!!! Tänään rv 12+1.
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Kävin kirppiksellä ja sorruin sitten ostamaan bodyn, potkupuvun ja kestovaippoja, edukasta oli yhteesä 5,5? makso ja kestovaipat oli käyttämättömät :D Vaatteita ei kyllä tarttis ostaa sen verran paljo kolmelta edellliseltä on jäänyt, mutta kestovaippoja on hyvä olla reilummin. Toki nuo isimmilta jääneet vaatteet rupee olemaan jo niin kulahtaneita että uudelle/kirppariuudelle on tarvetta.

Mieskin heräs tähän raskauteen kun oli nähnyt raskaustestimainoksen ja kysyi että oisko nyt hyvä testata niin tiedetään oonko mä oikeesti raskaana :LOL: Sanoin että vajaa 2vk:n päästä on neuvola ja siellä sitten sydänäänet kuuluu jos kaikki ok. Ja siihen vajaa viikko niin on se samperin ultra niin sitten on kaikki varmistukset tehty. No hyvä tietää että asia on nyt iskostunut miehenin tajuntaan kun sen kontolle jää semmoset "pienet" vauvavalmistelut kun esim. uuden auton osto.

m ja nelonen 8-9 viikon vaihteessa
 
Löytyykö keltään muulta kotidopleria?! :attn:
Millä viikoilla kannattaa alkaa etsimään sydänääniä? Miten olette kuulleet?

Täällä oli aamusta ihan mieletön ukonilma :eek: Ajattelin että kohta tulee ikkunat sisään! Mutta nyt on ilma ihanan raikas vesisateen myötä =)



 

Yhteistyössä