***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 TOUKOKUUSSA***

  • Viestiketjun aloittaja ylläripylläri
  • Ensimmäinen viesti
voi danjuska,oon nii pahoillani sun puolesta :hug: itellä kun on vielä mielessä 3kk:n takainen km ja nytkin pelkoja tän raskauden suhteen,tiedän miltä susta tuntuu.mulle ainaki paras lohtu oli tieto siitä et yritetään uudestaan,tosin ihan aluks mies anto ymmärtää et joskus parin vuoden päästä vasta..mut mä halusin heti alkaa uuteen yritykseen,en ois varmaa muuten päässy yli tapahtuneesta.voimia sulle :heart:
 
voimia :/ kauheeta nyt vaa voimistuu omat pelot kokoaja, eilen eikä tänää ainakaa oo ollu yhtään huono olo, en käy pissalla nii usein, ei väsytä, ei oo tissit enää nii kipeenä ja kahviki maistuu.. ja laskureiden mukaa mennää rv 8+6, mutta epäsäännöllisen kierto niin en oo ihan varma tosta. voiko oireet loppua näin aikasessa vaiheessa? iltasin on maha turvonnu niiku nytteki, vähän ku ilmapallo. tänää oli maha sellases jännittynees tilas aika kauan aikaa. kauheet stressit päällä ja pelkään kokoajan pahinta, argh
 
danjuskalle iso voimahali :hug: :flower: Voimia tulevaan koitokseen ja tietenki siihen toipumiseen!! :heart:

miauh: mulla on kans niitä tuntemuksia ettei masuasukki taida olla enää menossa mukana. Mutta täytyy vaan koittaa ajatella positiivisesti ja koittaa olla ajattelematta kaikkia niitä pahoja ajatuksia. Tiiän kyllä et välillä se on helpompaa ajatella et kaikki on hyvin ja välillä taas on niitä päiviä kun mikään ei ole hyvin ja mistään ei voi ajatella mitään hyvää...Ootko sä millon menossa ekaan ultraan? Mulla on vielä pitkä aika ootella kun eka ultra on vasta 17.6 :ashamed:

voimia kaikille mahankasvattajille!!! :heart:
 
No ensimmäinen neuvola on ensi keskiviikkona ja ultra sitten ainakin laskureiden mukaan olis joskus 11.6 että siihen on kyllä vielä aikaa. eiks siel neuvolassa voi ultrata jos sanoo että epäilee ettei kaikki olisi hyvin ? :D kauheeta kyllä ku iskee tämmöset vainoilut.. just kun päässy alkuahdistuksesta eroon ja on niin innoissaan tulevasta niin eiköhän iske uudet huolenaiheet niskaan.. :p
 
Meillä täällä pienellä paikkakunnalla ei oo ultraa ollenkaan. Käyään naapurikunnassa ultrassa. Sykettä kyl meijän ihana neuvolan täti kuuntelee sit aina jos soittaa ja sanoo että haluaa varmistaa onko kaikki hyvin. :D Mulla ei vaan viel näillä viikoilla kuulu vauvan syke, esikoiseltaki kuulu vasta 11 viikolla. :/ Noh toivotaan että kaikki on hyvin :heart:

naureskelin tossa itekseni ku luin tota kirjasta minkä saa neuvolasta toi vau kirjanen, niin siellä luki 14 raskausviikon kohalla että " alkavatko vaatteet kiristää vatsasta ja lantiolta, ehkä on aika tutustua äitiysvaatteisiin " :LOL: Mulla on viikkoja 8+2 ja mulla ei mahu farkut jalkaan... :whistle: :LOL: Luulempa et tollon viikolla 14+ mä oon jo aika turpee... :LOL: Esikoiseltaki maha tuli näkyviin niin pian että osa ihmisistä ei uskonu ku kerroin mun raskausviikot. :D Nyt toki on tuota elopainoa hiukka enemmän jo näin lähtiissä kun mitä esikoiselta. :whistle: Mulla on raskausaikasia kiloja viel 5 tallella... :ashamed: Ja edellisestä niitä kiloja tuli kaikkiaan 20 kiloo... :whistle:

Mutta nyt täytyy painua jo pehkuihin..
 
[/b]Danjuska voimia toipumiseen :hug: Tosi ikävä uutinen :ashamed:

Itse kävin eilen yksityisellä, oli ihan vieras gyne mulle, mut hitsi että katsoi kaiken mahdollisen. Veri vuotaa kohdun sisältä, mut ultrassa kaikki ok. Sanoi että ihan primaraskaudelta näyttää. Tarkisti istukan, kaikki rakenteet kohdusta ja kohdun suulta, otettiin papat jne. Vauva siellä polski ja syke mainio. Kyllä helpotti. Lääkäri sanoi että tod.näk istukan kiinnittymisestä johtuvaa vuotoa, joka saattaa välillä olla runsaampaakin ja tiputella sitten aikansa. Mutta näin meillä, nyt lähden kouluun!

Piianen&Mökönen 12+2 (UÄ 12+6)
 
poks!!9rv täynnä,empä ois uskonu tänne asti pääseväni :LOL: tosin oireet senku vähenee et en hirveesti usko vauvelin olemassaoloon enää..viime yönä näin taas sellasen kauhean keskenmenounen,olin siinä unessa nii tuskainen,pelottaa et jos nuo onki jotai enneunia tai sit vaa mietin asiaa nii paljo et ne tulee jo uniinki :/ ihan pakko vlopun aikana käyä päivystyksessä,vetoan kipuihin( joita ei nyt kyl oo,lievää selkäjomoa herätessä ja se ny saattaa johtua huonosta nukkuma-asennostaki) niiin pakkohan niitten on kahtoa tilanne.mä en kestä ajatusta et voisin vielä viikkoja kantaa kuollutta pikkusta sisälläni ku eihän ne aina tajua tulla ulos itestään..mä olin eilen niin kypsänä tähä meiän paikakuntaan,päätin jo et muutan takasi sinne mistä tänne muutin.siellä ku on käytäntö et kaikki odottajat pääsee läheiseen kaupunkiin alkuraskauden ultraan jossa raskaus varmistetaan eikä maksa mittää |O miksei kaikilla voi olla samanlaista oikeutta,säästys monelta päänvaivalta kun tietäs onko masussa oikea vauva eikä mikäää tuulimuna tai että raskaus ylipätään on oikeassa paikassa,kyse on sentää maailman tärkeimmästä asiasta . noille neuvolan ihmisille jonku keskenmeno on vaa keskenmeno toisten joukossa,valitettavasti.mä kaipaan mun vanhaa neuvolatätiä joka aidosti ymmärsi mun huolia aina ja osas rauhotella,tän uuden tätin asenne mua nyppii aika pahasti ja en tiiä haluunko ees käydä sen vastaanotolla kun on luottamus menny.mut ei kai siinä auta ku ei muitakaa vaihtoehtoja oo.ja kyl mä kestän mitä kakkaa vaan kunha saisin tän vauvelin joskus syliin asti..

murunen&nappula 9+0 :heart:
 
voi murunen mäki oon pettyny meidän th:n ja siks varasinki ajan samalle terkkarille jonka luona kävin tän kakkosen aikaan. Ihan jo senki takia, et siel neuvolassa on ultra, tuos omassa ei. Onneks tääl sen verran vähän synnyttäjiä et voi halutessaan saaha (ehkä vähän suhteillaki) siirron maapurikylään. Tosin oon täs miettiny et vaihtaisinko lastenki neuvolat tuonne samaan. Omassa neuvolassa lasten th on vaihtunu nyt meidän 2v:n aikana 4 kert. Ja tämä viimeisin on kyl kaikissa ärsytävin.. jos kysyy johonki mielipidettä ni kaivaa jonku esitteen tai sanoo, et kyl sä tiiät ku sul on ennestäänki lapsia
 
ihanaa et sulla ANVE on mahollisuus vaihtaa toiselle tarkkarille :hug: mulla menee herkästi maku ihmisestä jos asiat ei suju alussa ja mieltäni en muuta ennenku tapahtuu taas jotai mukavaa..kaikenlaisia ihmisiä tuollasis paikois työskentelee..
 
murunen jos se yhtään lohduttaa, niin täältä löytyy kohtalontoveri. Oon viime yönä taas valvoskellut, ja olen aika varma että ei tuolta mahasta elämää löydy. Painajaisiakin aiheesta tuli taas nähtyä, sen vähän mitä sain nukuttua. Täälläkään ei ultraa neuvolasta löydy, eikä kunnallisella puolella ultrata ennenkuin viikoilla 10-13, joten ei ole mitään tietoa onko tuolla ketään ollutkaan. Maanantaina on mulla ultra, joten ei sinne enää olis kuin viikonlopun yli sinniteltävää.

Harmittaa kun puolisokaan ei ole täällä, vaan puhelimenkin tavoittamattomissa vielä kolmisen viikkoa.

Danjuska toivottavasti ei tarvitse odotella viikonlopun yli. Voimia!

donter 10+6
 
Danjuskalle voimia :hug:

Itselle kuuluu hyvää ja huonoa.. Eilen ultra, jossa kaikki oikein hyvin ja kunnossa. Niskaturvotusta oli 1 mm. Ainoa vähän mietityttävä juttu oli se, että pieni oli taas vähän pienempi kuin mitä varhaisultrassa sanottiin. Varhaisultran mukaan viikkoja olisi 11+5, mut tämän eilisen mukaan 11+2. LA 8.12. Verikokeessakin kävin, mutta seulan tulokset tulee sitten myöhemmin.

Mutta tänään nyt sitten aamulla noustuani oli taas vuotanut punaruskeaa tuhrua. :( Siis kaksi kertaa ennenkin on tullut, mutta se on ollut ruskeaa ja sitä on tullut vähemmän. Nyt vuoto oli punaisempaa ja sitä oli enemmän, joskaan ei kauhean paljoa vieläkään. Voikohan ultra jotenkin saada tuon aikaan?

Eipä tässä kai sitten muuta kuin taas odottelemaan. :( Todnäk soitan terkkarille tänään jokatapauksessa hemppa-arvoista, niin kysyn sitten tuostakin. Inhottavaa vaan, että just kun luuli, että kaikki on hyvin, niin pitääkin taas alkaa huolehtimaan.
 
Danjuska, jaksamista ja toivottavasti saatte lapsia tulevaisuudessa :heart:

Murunen, käsittääkseni harvemmin ultrataan jokaista odottajaa ilman mitään erikoista. Jos vuotoja on, niin sitten eri juttu..eikä silloinkaan joka paikassa. Voihan olla, että entisessä kaupungissasi ei mennyt johonkin muihin asioihin kuluja tai kaupunkilaiset maksoivat vaikka enemmän veroja, että voidaan ultratuttaa vaikka kaikki odottajat. Nämähän menee kuitenkin veronmaksajien rahoilla, niin kyllähän sen ymmärtää ettei ihan mahdollista aina ole. Mullakin ultrattiin vaan sen takia, että oli viikon vuodot ja parit veriklöntit+ yhtä aikaa 8 päivän oireettomuus yhtäkkisesti. Ilman noita tuskin ois ultrattu, kun ei tarvetta ole. Tuohon meni yllättävästi kuitenkin aikaa, kun pitää odottaa että se huone on vapaa ja näin ollen voi ottaa vähemmän sisään per päivä odottajia.

Mun mielestä tota oireettomuutta nyt ei tule säikähtää, olihan mullakin tuo pitkä putki ja ei se ainakaan silloin mitään merkinnyt. Vielä tuo mun perusoire, eli väsymys, oli tuolloin paljon niukempaa enkä tarvinnu mitään päikkäreitä. Että oikeen sopivasti sattu ton vuodon kanssa :D Eiköhän se ole ihan normaalia nuo vaihtelut. Voi olla vaan, että tulee semmonen tunne että koko ajan pitäis jossain tuntua, kun lukee täältä palstoilta muiden oireita jne. Mutta eihän nuo oireet tai oireettomuudet mitään takaa, joten rauhallisesti vaan =) Eikä nyt hirveesti kannata vertailla muiden kanssa, kun jokaisella on se oma raskaus.

Noissa kätilöissä ja muissa on varmaan erilaisia persoonia. Jotkut ei vaan ihmisinä ole semmosia, että ovat heti lohduttelemassa ja voivottelemassa, osa voi olla aika jämyjäkin ja toisissa tilanteissa se voi olla hyväksikin. Tärkein tehtävähän se on opastaa noihin tuleviin ultriin ja käynteihin sekä raskauteen. Ja eihän he voi ylittää heidän toimivaltuuksia esim. ultrauksien kohdalta. Ne päätökset tulee ihan jostain muualta kuin heidän omasta päästään. Että muistaa nämä kuitenkin..ja varsinkin jos on pieni paikkakunta ja tyyliin ainoa neuvolantäti, niin sillon kans muistaa ettei hän ole tunnistettavissa sitten ettei tule mitään ruususen tyylisiä oikeusjuttuja jos tulee vähän liiankin suoraa palautetta/epäasiallista (vaikkakin ehkä asiasta sinällään) B) Ite kyllä hyväksyn monenlaisiakin eri tyylejä tehdä sitä hoitotyötä, mutta ehkä mua eniten ärsyttäis jos sattuis semmonen tyyppi, joka lässyttää ja voivottelee jne. Se on ainoa asia, mistä en pidä kyllä yhtään ja kuitenkin tuota jossain määrin esiintyy B)

Mullakaan ei tuota oksetusta onneksi ole ollut, toivottavasti ei tulekaan. Etovaa oloa on ja huono ruokahalu sen tähden. Mulla monesti tekee mieli syödä jotain, mutta kun rupeen syömään niin en voikaan syödä. Kerran meinas pihvi tulla ulos, mutta ei sen kummemmin. Jätän aina syömättä ton ruuan, jos sitä ei teekkään mieli..muuten varmaan sais mennä pönttöä halailemaan.

-metsis 8+5
 
:D Taidampa liittyä ketjuun mukaan. Meillä odotellaan kolmatta syntyväksi joulukuun 15. päivä näillä näkymin. Varhaisultra on ens viikolla, katsellaan sit jos laskettuaika muuttuu. Koksiin pitäisi taas mennä poksahtamaan. Kuten 2 edellistä raskautta tässäkin pahoinvointi on jotain sanoinkuvaamattoman hankalaa. :x
 
joo tiiän ettei pitäis vertailla muitten oireisiin eikä välttämättä ees omiin aiempiin raskauksiin,ihmetyttää vaan niin tämä.jos mulla ois pahoinvointia ni ei tulis mieleenkään kitistä sinne ultraan.toki nuo ajoittaiset vatsa/selkäkivut vaivaa mutta nehän saattaa olla iha normaaleja raskauteen kuuluvia,väkisinhän se jossaki tuntuu kun kohtu kasvaa ja paikat venyy ja paukkuu :LOL: juu en minäkää pidä lässytyksestä muuten.aika moni tuntuu muuten käyvän yksityisellä ar-ultrassa.menisin itekki mutta täälläpäi nii kallista ettei mitenkään oo varaa,sitte jos paljastuisinki et tuulimuna tai keskeytynyt niin tavallaan maksais turhasta tjn.mä oon ny valittanu ihan kaikesta koko viikon,täytys varmaa ryhdistäytyä :D kai seki joku oire on ku mikää ei oo hyvin ja ketuttaa!
 
Murunen, eiköhän tuo valituskin välillä kuulu niihin raskausoireisiin :LOL: Just tuli tässä mieleen, että tuttavani on raskaana ja hänellä on siis toinen tulossa..eikä mitään raskausoireita mutta ultrissa jne kaikki ollut hyvin. Aiemmasta hän oli ihan pääpöntössä koko ajan. Että varmaan aika kovasti vaihtelee nuo, varsinkin jos on sitten että imetys ei edellisestä ehkä ole päättynyt jne.

On muuten taas niin hieno ilma, ettei tosi. Mullakin on nämä allergiaoireet vähän vähentyneet kun sainkin sylödä noita allergialääkkeitä, joten vois tästä lähteä pitkälle kävelylle koirien kanssa :heart:

Tervetuloa Trinsessa:flower:

-metsis 8+5
 
Noista neuvolan täteistä: täällä on ihan maailman ihanin ja paras neuvolan täti!!! :heart: En oikeesti vaihtas sitä kyllä mihinkään. Tarvittaessa se osaa olla jämpti mutta silti se on sellanen oikeen sympaattinen ja ymmärtäväinen ja tosi huomaavainen! Oikeesti tosi loistava ja ihana täti!!! :flower:

Mä olen kans miettinyt et kävisinkö yksityisellä ultrassa... Se vaan on aika tyyristä hommaa täälläpäin joten taijan vaan sitkutella ja ootella...jos kävis sitten myöhemmässä vaiheessa yksityisellä ultrassa, kun se vimonen kunnallinen on sillon 21 viikolla.

ihanaa päivää kaikille masunkasvattajille!!! :heart:
 
Tänään rv 12+0. Yö tuli huonosti taas nukuttua kuopuksen takia. Luulin et huolet helpottaa kun 12 viikkoo tulee täyteen mut ei ne vaan helpota... Vajaan viikon päästä lääkärineuvola.

Danjuska :hug: :hug: :hug: :hug: Voimia kovasti! Olin samassa tilanteessa 4 kk sitten!
 
murunen83 sanoppa muuta..

mä oon taas alkanu nähä ihan ihme unia.. näin viime yönä sellasta unta, et synnytin 1h välein ensin kaks tyttöä, sit 1h päästä kaksoset ja siitä 1h päästä olin synnyttämässä poikaa. Mies kysy et mistä tiiän et se on poika, ni vastasin "ku laps vesi on pois ni pojan elimet voi tuntea tuosta nahan läpi ja esitin miehelle, et miten ne siitä näkyy" |O |O
 
Voi ei, Danjuska :'( Voimia sulle!

Ja tervetuloa Trinsessa!

Täälläkin on ollut lähinnä vaan sellainen kestokrapula päällä. Oksentamaan on tarvinnut mennä vaan kerran ja sekin tyhjällä vatsalla. Kuvotus on helpottanut tällä viikolla mutta nyt ongelmaksi on muodostunut se, että ruoka ei maistu. Nälkä on kauhea ja saan eteeni jotain hyvää ruokaa, niin kahden haarukallisen jälkeen tulee stoppi. Sitten lusikoin väkipakolla loput alas ja lopussa taas helpottaa, mutta alku on vaikeeta.

Tänään oli eka neuvola. Eipä siellä mitään kovin uutta tullut, aika lailla sellainen käynti kuin olin odottanutkin. Tosin oli se hassua istua odotustilassa, jossa kaikki muut olivat selkeästi isomahaisia, kun itse ei edes tiedä varmasti, onko siellä sisällä ketään hengissä!

Ei meilläkään ultrata kovin helpolla, ei ainakaan kipujen takia. Sen sijaan sydänääniä saa käydä milloin vain kuuntelemassa, jos siltä tuntuu. Tosin sekin vasta 11 viikon jälkeen. Ja sinne on vielä niiiiin pikä aika.

Tänään tuli tasan 8 viikkoa täyteen! Ja lasketuksi ajaksi tuli uudenvuodenaatto, niin kuin itekin olin laskeskellut. On sattumalta myös miehen syntymäpäivä, joten melkoinen synttärilahja olisi tiedossa :D
 
hampiainen sun tilanne kuulostaa just aivan samalta kuin mitä mullakin nyt oli. eli älä hätäänny, voi kuulua asiaan! käy ihmeessä terkkarilla, lääkärissä tai jos mahd, ni yksit. puolen gynellä tarkastuttamassa että kaikki on ok, että oma mielenrauha säilyy. mutta uskon että sulla ihan sama kuin mullakin eli ei mitään hätää :)
 
Jospas taas kirjoittaisi jotain. Kurjia uutisia Danjuska, voimia sinne.

Tervetuloa joukkoon Trinsessa!

Oksentaa ei ole tarvinnut, kestoällötyskin on kadonnut ja ruoka maistuu. Yöt nukun sikeästi. vessassa tulee käytyä samalla, kun esikoinen herättää. Päiväuniakaan ei ole nyt tarvinnut (ehtinyt?) ottaa, liekö syy lisääntyneessä ulkoilussa: hiekkiksen reunalla on tullut vietettyä aikaa runsaasti. No, ens viikolla sit varmaan taas nuokutaan sisällä sadetta pitämässä.

Eilen oli eka neuvolakäynti, missä ei mitään ihmeellistä tullut. Tai no, lääkärikäyntejä on kunnassamme supistettu eli lekurille pääsee näillä näkymin ekan kerran vasta sitten puolivälissä, mikäli mitään ihmeempää huolta ei nyt ilmaannu. Samoin loppupäässä neuvolakäyntejä on muutenkin tiedossa harvemmin kuin esikoisen aikaan: vain kahden viikon välein (kun esikolla viikon välein). Ovat kuulemma uusia THL:n määräyksiä. Seuraava nlakäynti onkin vasta heinäkuun puolessa välissä. Sitä ennen siis se nt-ultra, jonne aikaa odotellaan. Verenpaine oli matalalla, mutta niin mulla aina. Hempparikaan ei järin korkea ollut, mut ei oo tainnu noi varastot ehtiä oikein ekan raskauden ja imetyksen jäljiltä ehtiä täyttyäkään.

Massu on turvoksissa, mutta vielä ei oo tarvinnut mammavaatteisiin siirtyä. Saa nähdä pystynkö pitämään asian omana tietonani niin kauan kuin olin suunnitellut eli nt-ultraan asti. Tänään olis tarkoitus kertoa omille vanhemmille. Parhaalle ystävälleni, joka asuu toisessa maassa olen jo kertonutkin. Samoin naapurin äitiystävälle paljastin, kun ollaan niin paljon tekemisissä. Muut saavat odottaa vielä.

Jotenkin tuntuu, ettei tämän toisen kohdalla ole nyt niin aikaa kuulostella oireita tai niiden puutetta, kun päivät täyttyvät esikoisen kanssa touhuilusta. Mulla tosin ensimmäinenkin raskaus meni niin "oppikirjan" mukaan (neuvolan tädin ilmaus), ettei siinä paljoa ollut pohtimista. Ja varsinkin alkuvaihe oli samalla lailla melko oireeton.

Nyt täytyy lähteä valmistautumaan vanhempien luokse lähtöön ja sunnuntaina olis vielä kirpparikin. Jaksuja vaan kaikille ja nautitaan nyt tästä viimeisestä kesäpäivästä taas vähään aikaan.

Nimiko 8+2
 

Yhteistyössä