Danjuska, jaksamista ja toivottavasti saatte lapsia tulevaisuudessa :heart:
Murunen, käsittääkseni harvemmin ultrataan jokaista odottajaa ilman mitään erikoista. Jos vuotoja on, niin sitten eri juttu..eikä silloinkaan joka paikassa. Voihan olla, että entisessä kaupungissasi ei mennyt johonkin muihin asioihin kuluja tai kaupunkilaiset maksoivat vaikka enemmän veroja, että voidaan ultratuttaa vaikka kaikki odottajat. Nämähän menee kuitenkin veronmaksajien rahoilla, niin kyllähän sen ymmärtää ettei ihan mahdollista aina ole. Mullakin ultrattiin vaan sen takia, että oli viikon vuodot ja parit veriklöntit+ yhtä aikaa 8 päivän oireettomuus yhtäkkisesti. Ilman noita tuskin ois ultrattu, kun ei tarvetta ole. Tuohon meni yllättävästi kuitenkin aikaa, kun pitää odottaa että se huone on vapaa ja näin ollen voi ottaa vähemmän sisään per päivä odottajia.
Mun mielestä tota oireettomuutta nyt ei tule säikähtää, olihan mullakin tuo pitkä putki ja ei se ainakaan silloin mitään merkinnyt. Vielä tuo mun perusoire, eli väsymys, oli tuolloin paljon niukempaa enkä tarvinnu mitään päikkäreitä. Että oikeen sopivasti sattu ton vuodon kanssa
Eiköhän se ole ihan normaalia nuo vaihtelut. Voi olla vaan, että tulee semmonen tunne että koko ajan pitäis jossain tuntua, kun lukee täältä palstoilta muiden oireita jne. Mutta eihän nuo oireet tai oireettomuudet mitään takaa, joten rauhallisesti vaan =) Eikä nyt hirveesti kannata vertailla muiden kanssa, kun jokaisella on se oma raskaus.
Noissa kätilöissä ja muissa on varmaan erilaisia persoonia. Jotkut ei vaan ihmisinä ole semmosia, että ovat heti lohduttelemassa ja voivottelemassa, osa voi olla aika jämyjäkin ja toisissa tilanteissa se voi olla hyväksikin. Tärkein tehtävähän se on opastaa noihin tuleviin ultriin ja käynteihin sekä raskauteen. Ja eihän he voi ylittää heidän toimivaltuuksia esim. ultrauksien kohdalta. Ne päätökset tulee ihan jostain muualta kuin heidän omasta päästään. Että muistaa nämä kuitenkin..ja varsinkin jos on pieni paikkakunta ja tyyliin ainoa neuvolantäti, niin sillon kans muistaa ettei hän ole tunnistettavissa sitten ettei tule mitään ruususen tyylisiä oikeusjuttuja jos tulee vähän liiankin suoraa palautetta/epäasiallista (vaikkakin ehkä asiasta sinällään) B) Ite kyllä hyväksyn monenlaisiakin eri tyylejä tehdä sitä hoitotyötä, mutta ehkä mua eniten ärsyttäis jos sattuis semmonen tyyppi, joka lässyttää ja voivottelee jne. Se on ainoa asia, mistä en pidä kyllä yhtään ja kuitenkin tuota jossain määrin esiintyy B)
Mullakaan ei tuota oksetusta onneksi ole ollut, toivottavasti ei tulekaan. Etovaa oloa on ja huono ruokahalu sen tähden. Mulla monesti tekee mieli syödä jotain, mutta kun rupeen syömään niin en voikaan syödä. Kerran meinas pihvi tulla ulos, mutta ei sen kummemmin. Jätän aina syömättä ton ruuan, jos sitä ei teekkään mieli..muuten varmaan sais mennä pönttöä halailemaan.
-metsis 8+5