***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 TOUKOKUUSSA***

  • Viestiketjun aloittaja ylläripylläri
  • Ensimmäinen viesti
Heippa kaikille!

Olen välillä käynyt täällä lukemassa, mutta en ole ehtinyt kaikkia lukea, enkä varsinkaan oikein mitään kirjoitella.

Danjuskalle pahoitteluni tapahtuneesta ja voimia! :hug:

Mulla ei oo oikein mitään "raskaustuntemuksia" enää ollut. Alavatsan vihlaisutkin ovat loppuneet. Viikon päästä onneksi ultra, niin pääsee kurkkaamaan, onko siellä ketään...

Olen kyllä huomannut, että olen tavallista herkempi. Viime sunnuntaina itkin, kun luin lehdestä kuolinilmoitusten muistovärssyjä... :LOL:
Jostain syystä silti suhtaudun tähän raskauteen varauksella, ainakin siihen asti, että ultrassa on käyty. En vieläkään ole kertonut raskaudesta, kuin yhdelle kaverille, jolle vien esikoisen hoitoon, kun menemme isukin kanssa ultraan. Jos ultrassa on kaikki hyvin, ajattelin kertoa vanhemmille ja siskoille.

Mutta nyt palaan taas hommiin. kiirettä pitää remonttien ja töiden kanssa, joten minua ei paljon täällä kuulu. Ehkä sitten äippälomalla ehdin kirjoitella, jos sinne asti masuasukki pysyy mukana :heart:

Ja lisään vielä, että neuvolan laskurin mukaan laskettu aika on 14.12.2010. Niillä jostain syystä puuttuu yksi päivä laskurista, ja la siirtyi...

neito84 + masuasukki 11+1
 
ihanaa hampiainen et kaikki hyvin,olinki ihan varma et ei oo mitää hätää :heart: .
ja joku(sori kun ei vielä nimet oo jääny päähän..) oli kuullu jo dopplerilla kotona ääniä,ihanaa,pitäsköhä munki hakea lainalle se laite ja testata :D oksennus lentäny nyt joka päivä viime lauantaista asti,aamusin vaa ja kerran yhesti päivällä ja lisäks huonoa oloa aamusta iltaan melkeimpä.mutta vähällä päässy verrattuna muihin raskauksiin. ummetus vaivaa taas,ei ihmekkää vaikka mahaa vääntää ja kipuilee |O mun pitäs alkaa leipoa synttäreitä varten mutta millähä voimilla!!ja lapset alko tos riehua taas ja mä en yhtää jaksais katella tota hyppäämistä ja tappelua ja parkumista nyt..hermo on siis melko piukassa nykyään :ashamed: mukavaa päivää kaikille!

murunen&nappula 9+5 ja huomenna eka neuvola!!
 
Hieno juttu, hampiainen, että kaikki oli kunnossa! Kurjaa kun tuolla tavalla pelästytellään!

Liinukka83: tottakai täällä saa kertoilla myös negatiivisista tunteistaan. Ei se raskausaika pelkkää ruusuilla tanssimista ja aurinkoisia päiviä ole! :hug: Mullakin on viime aikoina kuvotus väistynyt ja tilalle tullut juuri tuota ruokahaluttomuutta. Tosin tänään erehdyin aamupäivällä syömään muffinssin ja se kostautui tosi huonolla ololla :x

Muutenkin mennään näköjään Liinukan kanssa melko samaa tahtia, kun ultratkin on peräkkäisinä päivinä. Ja niiiiiin pitkältä tuntuu tosiaan aika vielä sinne kesäkuun puoleen väliin! Ai niin, mulle voisi synnäriksi päivitää Jorvin. Hassua olla joukon junnu LA:ssa, kun kaikki muut tuntuu olevan jo tosi pitkällä. Ite en oo uskaltanut edes ajatella mitään hankintoja, mitä nyt vähän sisustusta katsellut uudessa kämpässä sillä silmällä... ;)

neitoperho & toukka 8+4
 
Ihana juttu hampiainen :heart:

Jääräpää olipa outoa :/ Mulla on tuosta kuopuksesta nt-ulrastakin 4D-kuva!! Eri kätilöt oli vielä molemmissa ultrissa ja molemmat katsoivat myös 4D:llä! Voi eivätkö enään sitä ihanuutta sitten harrastakaan!! :/

Mun pitäis kans ihan näinä päivinä ilmoitella työnantajalle jatkosta. Äitiyslomaa enää rapiat 2kk jäljellä. Ehdin olla sitten 2.5kk kotihoidontuella kunnes alkaa uusi äitiysloma ja ajattelin ihan rehellisesti kertoa missä mennään ja että uusi vauva on tulossa!

Hankinnoista...mitään en ole minäkään hankkinut kun kaikkea jo löytyy! Tosin pinnasänky täytyy tulokkaalle ostaa sekä ne tuplarattaat, mutta ne jääköön syksyyn =)
Samoten vaatevarasto menee kyllä kanssa kokolailla uusiksi jos tulokas olisikin tyttö ;)
Äitiysvaatteita täytyy ostaa jokunen sitten kun sen aika on, myin kaikki mun äitiysvaatteet viimesyksynä kirpparilla, meillä kun piti olla lapsiluku täynnä ;)

Ja murunen minä kuulin tänään pienen sydänäänet doplerilla ja kyllä se vaan kummasti huojentaa jos alkaa ahdistamaan onko kaikki hyvin! :heart:
 
miauh: mulla ainakin on vähän väliä niitä menkkamaisia kipuja, sekä alavatsassa että selässä. Tänään itse asiassa näköjään alkoi taas kipuilut. Ne kestää aina päivän tai pari ja sitten saattaa olla muutaman päivän poissa ja alkaa uudestaan. Jännä on myös, että noiden kipujen aikaan oksetus vähenee :) En oo keneltäkään saanut mitään varsinaista selitystä niille, kohdun kasvua, endomerioosikiinnikkeitä ja lihaskipuheijasteita on ehdoteltu, mutta luotan että kaikki on kunnossa kunhan vuoto ei ala.
 
Kävin sitten ultrassa. :D Oli aika vähäsanainen ulkomaalainen lääkäri. :/
Mutta siellä se pikkuinen kovasti liikuskeli. Vastasi viikkoja 12+2 vaikka kierron mukaan 11+5
Eli hyvin on kehittynyt.
On se uskomatonta, aivan ihanaa. :heart:
Ehkä sitä nyt vois VÄHÄN alkaa nauttimaan tästä odotuksesta eikä tarvis paljoa miettiä ja
pelätä?

Onnea myös Hampiaiselle hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Julia
 
Onnea Hampiainen ja Julia82 hyvistä ultrakuulumisista! Ja olikos joku muukin vielä?

Jos jollakulla olisi vielä näkemyksiä siihen, että käydäkö yksityisellä lääkärit vai mennäkö neuvolalääkärille (vaikka ne täällä vaihtuu), niin mieluusti kuulisin! Eikös ainakin rakenneultraan ja mahd. äitiyspolille tarvitse lääkärin lähetteen, mitenköhän nuo menee jos menee yksityiselle gynelle? Neuvolalääkärit ei taida yleensä olla erikoistuneita, vai? (on tää nyt hankalaa, ja tällä viikolla pitäis päättää)
 
Ei täälläkään ole vielä mitään hankintoja tehty, tuntuu jotenkin niin kaukaiselta vielä ajatus. Ainoastaan vaunuja olen netistä katellut, muttei senkään asian eteen mitään muuta tehty.

Joku kyseli, että onko joku jo kertonut töissä/millon meinaa kertoa. Töissä tietää tällä hetkellä ainoastaan pomoni, on tienyt jo kuukauden päivät. En edes kertonut, se vaan kysy kerran suoraan, että ootanko? :D Kuulemma näki naamasta :D Tiesi siis kyllä, että yritetään ja talvella oli se keskenmeno, joten osasi odotellakin uutista...

Mulla on paino vaan tippunut koko ajan, n. 3kiloa siitä kun tein raskaustestin, johtunee varmaan etten pysty syömään mitään makeeta tai rasvasta. Ei vaan uppoa, omituista! Mahaa turvottaa kuitenkin ihan kamalasti. Mies yks päivä katsoi mahaa "nyt mä päätin etten kerro mun kavereille, haluun nähä kuinka kauan niil menee,ennenkun ne tajuaa et oot raskaana etkä vaan lihonnu" :LOL:
 
donter Ei täällä ainakaan lääkärinlähetettä tarvi ultriin. Neuvolassa ekan kerran jälkeen terv.hoitaja laittaa paperit eteenpäin ja sitten tulee kutsu ultraan. nt-ultrassa varattiin jo aika rakenneultraan.
Tänne tuppukylään on jopa saatu neuvolalääkäriksi lääkäri, joka on erikoistunut...
 
ylläripylläri
Heip!

Pikaisesti vaan kommenttia... mä kanssa kunnan puolesta pääsen ultrat käymään Tampereen terveystalolla ja tuosta -09 syntyneestä kuopuksesta ei ainakaan mitään 4D-ultraa katottu kummassakaan ultrassa siellä.

Käytiin lasten kanssa katsomassa juuri iiiiihanaa ihanaa viikon ikäistä vauvaa :heart:

ylläripylläri & velmu 10+4
 
Arvatkaa jännittääkö huominen kun aamulla eka lääkärineuvola ja ehkä kuunnellaan sydänäänet. Meidän neuvolassa ei sellaista ultraa ole jola vauvan näkisi. Samalla saan ne kotitestausjutut siihen rd:hen. Eniten jännittää että kuuluuko sydänäänet vai ei! Huomenna rv 12+6. Viimeksi oli np-ultra rv 11+0 ja siitä nyt kaks viikkoo kohta. Toivottavasti kahden viikon aikana ei ole sattunut mitään.
 
Nyt sit tilasin sen kotidopplerin..en vaan voinu olla tilaamatta. Jos saan sillä sit sydänäänet kuuluviin niin HYVÄ....mut ymmärrän myös jos ei viel kuulu näillä viikoilla. Neuvola on sit viikon päästä.

Onnea hyvistä ultrakuulumisista!!! :heart:

Oli paljon tullu tekstiä ja väsyneenä en nyt muista yhtään mitään mihin piti kommentoida =)

fanttomi & 9+6

MUOK. Sitä piti ainaki kommentoida et meillä töissä tietää jo aika moni. Osa on kysyny ihan suoraan, kuulemma näkyy jo??? Ja osa on nähny naamasta. Muutamalle oon sanonu ihan suoraan. Mut kaikia oon myös pyytäny olemaan ihan hissun kissun..ja toivon et osaavat pitää suunsa kiinni.
 
Ollaankohan me oltu sitten eri immeisillä noissa ultrissa sielä Terveystalolla?! Minä kun en ole Tampereelta vaan naapurikunnasta. Jokatapauksessa kaikki mun tutut viimevuotiset odottajan saivat nähdä myös 4D:llä vauvan. Tosi harmi jos tänävuonna ei sitten saakaan :(
Minä kävin kyllä tosta kuopuksesta 4D:ssä omallakin kustannuksella mutta nyt en aio mennä koska se oli pienoinen pettymys ja sairaan kallista!
Olis ollu ihan kiva tämäkin masukki nähdä näissä ilmasissa ultrissa 4D:llä.
Parin viikon päästä sen sitten näkee kuinka on ;)
 
ylläripylläri
Jennyli, Tampereen naapurikunnasta minäkin ;) no, ensi viikolla on np-ultra joten nähtäväksi jää josko siellä vaikka 4D:lläkin sitten kurkattais. Olis kyllä ihanaa =)
 
Apua, huomenna lääkärineuvola ja sykkeet. Toivottavasti kuuluu jotain...
Töissä en oo kertonu ja toivon, ettei kukaan ihan vielä arvaakaan. Pitäis tehdä nimittäin uus työsopimus ihan lähiaikoina, vakkari sellainen, ja ennen mustaa valkoisella en oikein viittis kellekään sanoa... Tuskin ilahtuvat, kun heti vakinaistamisen jälkeen lähdenkin "lomailemaan".
Hankinnoista, pakko tunnustaa, et oon jo nyt ihan hurahtanut huutonettiin ja ostanu sieltä kaikenlaista pientä ihanaa vaatekappaletta. Pitäis laittaa jäitä hattuun, I know, mutta ne on vaan niin vastustamattomia! Ja ihan uutena kaupoistakin on joitain vaatteita jo. Jotenkin perustelen sitä sillä, että eipä sit mee niin kauheesti rahaa kerralla, kun tulee vielä vaunut yms. isommat hankinnat. Poikaystävä vaan pudistelee päätään...
Olipa ihania masukuvia!!! Ja muutenkin älyttömän kiva lukea muiden samassa tilanteessa olevien juttuja =)

Haitula 11+5
 
hohhoijaa, iskipäs ihan hirvee flunssa eilen, pää ihan tukossa ja kaulalla imusolmuke turvonnu. lisäks nukkumatti ei oo muistanu mua moneen yöhön niin olo on ku katujyrän alle jääneenä :/ kohta eka neuvolalääkäri \o/
 
Miauh, täällä kans sairastellaan :snotty:

Tästä sairastelusta johtuen on jotenki vaikee ja ärsyttävä olo ollut pari päivää. Yöt tulee nukuttua huonosti ja nyt kun on kuumetta ihan nousi eilen, niin on tullut päivälläkin nukuttua aika paljon. Jotenkin on sairastavana paljon väsyneempi kuin normaalisti tämmösestä kuumehommasta olisi. Eniten ärsyttää tuo vaikea olo, kun tuntuu ettei tiiä miten päin olisi :headwall: Noh, kaipa tää tästä pikku hiljaa.

Eilen kattelin tuota äitiyspakkausta ja voi että tekis mieli saada se jo rutisteltavaksi (ja tielle, kun se ei mahu mihkään) :D Oon menossa siinä vaiheesssa näemmä, että tekis mieli hypistellä kaikkea..ehkä se johtuu siitä, että massua ei vielä ole (paitsi se turvotus)..joten kai sitä haluais jotain konkreettista sitten. Oikeastaan eniten haluaisin tietää, että saatais se isompi asunto, niin jotenkin helpottais..eihän tarvetta muuttaa ole kuin syksyllä vasta, mutta kuitenkin.

Kuinka moni täällä asuu omassa asunnossa (tai pankin)? Meillä olis periaatteessa mahdollista ostaa omakin, mutta jotenkin en uskalla kun oon vielä opiskelija. Mieshän on hyvissä töissä jne, mutta kuitenkin. Toisaalta haikeana katselen noita asuntoja, kun niissä on sitä t i l a a =) Lisäksi meillä päin näemmä tulee saman hintaiseksi ostaa oma rivariosake kuin vuokrata sellainen (tommosesta edullisemmastakaan paikasta). Tietysti riski on ihan eri luokkaa omassa, kun on laina. Olis vaan helppoa kyllä koirien ja vauvan kans pökästä ulos suoraan ovesta, saatika raahata niitä ostoksia ja muita. Ainahan sitä voi haaveilla :heart:

Haitula, onko nuo huutiksen tuotteet kannattavia ostaa sieltä? Ite mietin kans, että sieltä ois niin helppo huutaa, mutta sitten mietin että osa on semmosia yksinäisiä vaatekappaleita, että en tiedä kannattaako. Toisaalta en ole peruskirpparilla käynyt katsomassa, että paljonko sieläl maksaa joku perusbody vaikka?

-metsis 9+4
 
taidan itsekkin kirjottaa tänne pitkästä aikaa =)
eli maanantaina kävin np-ultrassa, siellä oli kaikki juuri niinkun kuuluukin olla :heart: laskettuaika muuttui yhdellä päivällä,eli se siis on 3.12.
eilen innostuin ostamaan parit vauvajutut..4 potkuhousut,1 body,3 hanskat,pari pussilakanaa ja 5 tyynyliinaa :D :D niin ja kotidopplerin :D
nyt oottelen innolla et doppler tulis kotiin, en jaksas millään odottaa maanantaihin kun luultavasti tulee vasta silloin :D

olo mulla on ollu ihmeen hyvä, välillä pientä yökötystä ilmassa mut se ei haittaa menoa.. väsymys on ruvennu tulemaan takasin mut ei onneks niin rajuna kun oli tuossa jossain vaiheessa. isompaa kämppääkin pitäs ruveta pikkuhiljaa hakemaan....

kanelinkukka ja taisto 12+6
 
Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista :flower: ja :hug: hermoilijoille! Itse kuulun kanssa hermoilijoihin, kun vielä viikko lääkärineuvolaan (jossa EHKÄ kuunnellaan sydänääniä) ja kaksi viikkoa nt-ultraan.

Ei mitään oireita edelleenkään, pelottavaa.... Vaikka muka sitä ottaa rauhallisemmin, kun useampi raskaus jo takana... Välillä olen vallan kauhuissani ja pohdin jo yksityiselle ultraan menoa, mutta ei oo varaa :)

Ihana masukuva Keffelillä. Itsellä tuo masukka rehdisti tuota vararavintoa, mutta kyllä mulla aika pian alkaa näkyä ja kasvatan aina ihan hurjan mahan :LOL:

En ole ehtinyt kun kahlailla pinoa läpi, niin tökkinyt netti ja kone, ettei oikein jaksa toimia. Odottelen jo kesäkuun uutta pinoa, josko sitten yrittäis tas pysyä kärryillä :D

Viulu 9+0 Poks!
 
Eilen tuli postissa ultrapäivät: nt-ultra 16.6 (rv 12+0) ja rakenneultra 13.8 (rv 20+2). Esikoisen aikaiset ultrat olivat varhaisemmassa vaiheessa, mutta ei auta kuin odottaa :)

Huutonetistä olen itse ostellut yleensä sellaisia vähän erikoisempia vaatteita, kun mielestäni perusvaatetta saa halvemmalla kirpparilta. Paketeissakin on usein se ongelma, että sinne on muutaman kivan vaatteen seuraksi heitelty kuluneempia vaatteita "täytteeksi". Mutta tämähän on toki makuasia. Saa nähdä paljastuisiko rakenneultrassa aikanaan tulokkaan sukupuoli. Tietäisi sitten kannattaako säilyttää tytön vaatteet vai pitääkö ryhtyä katselemaan poikamaisempaa vaatevarastoa. En kuitenkaan ajatellut lähteä 4D:hen asiaa selvittämään.

Keffelillä oli jo ihana vauvamasu! Päivittäin tulee omaa masua tiirailtua peilistä, muttei siinä kyllä vielä mitään vauvamuotoa ole nähtävissä. Nyt on taas meneillään oireettomampi kausi, joten jotain vahvistusta olis kiva saada. No, ruoka kyllä maistuu ja väsykin painaa ehkä tavallista enemmän, että kai sitä siinäkin sitten pitäisi olla todisteita.

Vanhemmille on nyt kerrottu ja kaksi hyvää ystävää tietää. Muille ajattelimme kertoa sitten ekan ultran jälkeen.

Mutta nyt on lähdettävä kauppaan että ehdin myös siivota ennen kuin esikoinen palaa mummolta.

nimiko 9+1
 

Yhteistyössä