***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 TOUKOKUUSSA***

  • Viestiketjun aloittaja ylläripylläri
  • Ensimmäinen viesti
Ihanaa, aamulla oli lääkäri ja siellä kuunneltiin sydäntä! Terhakkaasti tuntui lyövän (150), ja vain yksi tulokas. Meidän suvussa on jonkin verran kaksosia, joten nyt on se jännitys ohi. Muutenkin oli kaikki kunnossa viikkoihin nähden. Oli kyllä tosi herkkä hetki ja nyt vaan hymyilen kuin Hangon keksi! B)

Metsätähtönen, olen sieltä huutonetistä "metsästellyt" omasta mielestäni erityisen söpöjä Marimekon, Me & I:n sekä joidenkin muidenkin valmistajien vaatteita, joita sitten suht edullisesti (muutama euro per body, kaikki ovat olleet siistejä) olen onnistunut huutamaan. Mitään isoja paketteja en ole lähtenyt tavoittelemaan, tulee kovat postikulut ja harvemmin kaikki paketin vaatteet miellyttävät. Ihan unisex-linjoilla toistaiseksi, kun ei ole mitään aavistusta sukupuolesta. Kirppiksiä en ole toistaiseksi ehtinyt kierrellä, mutta varmaan sitten kesälomalla.
 
Huomentapäivää,

kävin tänään kanssa neuvolalääkärillä uusiutuneen tylsän emätintulehduksen takia ja sain Flagyl kuurin. Lääkäri kysyi, haluanko, että kuunneellan sydänäänet ja sanoin tietty, että joo. ja siellä jumpsutti 153 sykkeellä. Olikos se nyt sitten se poikasyke, joka oli korkeampi? Kuunneltiin kyllä eilen varuiksi kotonakin kotidopplerilla, kun en olis muuten uskaltanut mennä lekurille :)

Muuten kaikki hyvin. Vähän etova olo edelleen ja tulehdus ärsyttää. maha iltaisin ihan turvonnut, aamuisin melko litteä. Samaa täällä taisi olla monella muullakin.

Meillä LA muuttui marraskuun puolelle, mutta antaa tuolla listoilla olla joulukuussa :)

Tunnustaudun kanssa huuto.net asiakkaaksi. Sieltä oon kytännyt nyt noita sisarusrattaita, mutta en tietty uskalla ostaa vielä pitkään aikaan.

k&pikku-ruu 13+5
 
neuvolassa käyty.kaikki itellä hyvin,painoki oli alhaisempi mitä oletin sen olevan,10 kiloa vähemmä mitä muissa raskauksissa lähtöpaino :wave: no sit alettiin kuunnella sydänääniä,varmaan 10 minsaa se ehti eikä mitään...kunnes yhtäkkiä alko kuulua hentoinen tykytys :heart: kyl siinä hymyilytti mua ja neuvolan tätiä (joka on sittenki iha mukava tyyppi :D ) nyt uskallan jo alkaa aatella et masussa kasvaa minun oma pikkunen ihme,tokihan jotai ikävää voi vielä tapahtua mutta eipä auta miettiä sellasia vaan elää ja nauttia tästä hetkestä.niitten laskurin mukaan mulla oiski jo 10+0 tänää eli päivällä aikaistu laskettuaika,nyt se olisi siis 23.12.uskon et se muuttuu ultrassa kuitenki vähä myöhemmäksi,no sen näkee sitte. nyt on nii onnellinen ja helpottunu olo,äitillekki kerroin ja se uhkas pieksää mut tai antaa tukkapöllyä :LOL: ei kai,oikeesti se oli ilonen,onhan se tiennykki et meinataan viel yks lapsi hankkia.lapsille vois kertoa piakkoin,jotenki haluisin oottaa sinne utraan mutta en tiiä malttaako,siihen on aikaa kuitenki viel yli 2 viikkoa luultavasti.nyt leipomahommiin ni saadaan synttärivieraile tarjottavaa!! onnea kaikille muillekki joilla hyviä ultrakuulumisia ja sydänäänten kuulumisesta myös :flower:

murunen&nappula 10+0 poks!!
 
Sydänäänet kuuluivat lääkärineuvolassa tänään . Hemoglobiini putoaa kokoajan...nyt 116. Vielä ei aloiteta rautalääkitystä. Verenpaine mulla todella alhainen kuten aina. Sain ne verensokerimittarit ja reijittäjät. mun on tosi vaikee saada reikä sormeeni...neljännellä kerralla onnistui kun aina tuli liian pieni (harjoiteltiin neuvolassa),, se on jotenkin niin vaikeaa ottaa verikoetta itseltään . Huomenn aloitan kuuden päivän testaukset eli neljä kertaa päivässä . kilon olin laihtunut ja ei kuulemma saa enää yhtään pudota...milläs sitä sitten lihois kun ei sokeria ja rasvaa saa käyttää???
 
Jääräpää, kyllä hyviä rasvoja saa käyttää ja pitää! Niitä tarvii sekä äiti että se masuasukki =) Varmaan ihan vaan perusruokaa kupoliin enemmän, jos vaan menee. Tai sitten ottaa pienissä erissä, niinku mun ainakin täytyy tehdä, että pysyy ruokahalu yllä.
 
Onnea sykkeen löytymisestä ja hyvistä ultrakuulumisista!!! :heart: :heart: :heart:

Toivottavasti saan jo oman dopplerin huomenna ni voi sit koittaa et kuuluuko =) Huomen aamulla ois labra, ainoo mikä vähän jänskää on se kun pitää viedä pissinäyte sinne..ja pitäis olla 4h eka pissimättä!!!Saas nähä miten onnistuu..herään yöllä ja makaan sit aamuun asti kupla ottassa ku ei voi käydä vessassa :LOL:

fanttomi & 10+0 POKSS!!! :heart:

lindexin nettikaupassa on ihania vauvanvaatteita =) samat varmaan löytyy myymälästäki mut tuolta niitä voi ihastella =)
 
Kodak käsittääkseni korkea syke on tyttösyke, tosin alussa sydän lyö nopeampaa molemmilla!
Mulla ollu pojista sykkeet 120-140 ;) Tosin mä joskus katsoin jotain tutkimustulosta missä oli että tytöillä keskisyke on 136 ja pojilla 135 :D Että voikohan noista sykkeistä päätellä loppupeleissä mitään?!
 
Moi kaikille! Ja tervetuloa uusille.

Terveisiä np-ultrasta :)
Kaikki oli hyvin, niskaturvotus 1.0 ja pikkuinen jumppaili kovasti, pienet sormet ja varpaatkin nähtiin. Vauva vastasi viikkoja melkein, kolmisen päivää heittoa, mutta laskettu aika pysyy samana. Tuli hyvä mieli kyllä :) Tiesinkin, että elossa ollaan, kun parisen viikkoa on kotidopplerilla kuulunut ne sydänäänet.

Mun odotus on hyvä esimerkki siitä, että pahoinvoinnin puutteesta ei tarvii olla huolissaan! Kummasti monet tuntuu sen aattelevan, että kaikki ei oo kunnossa. No, mulla molemmat raskaudet olleet ilman pahoinvointia ja kaikki ollut hyvin :)

Odotuksen iloa! :flower:
Teargas ja vauvis 12+3
 
Metsätähtönen Täällä asutaan omassa talossa(tai siis pankin), talo valmistui reilu vuosi sitten. Rakentamaan alettiin kaks vuotta sitten, päivääkään en ole katunut. Paitsi siinä vaiheessa kun niitä lankkuja/lautoja sai raahata ympäri tonttia :D Meilläkin on koira ja helpottaahan toi huomattavasti, et suoraan ovesta pääsee ulos omalle pihalle. Meille tuli halvemmaksi rakentaa talo kuin ostaa se, mies rakensi suurimman osan itse...

Nyt oon kertonut jo pomon lisäksi yhdelle työkaverille sekä parille muulle kaverille. Ja äidilleni kerroin viime viikolla, täpinöissään on ekasta lapsenlapsestaan...
 
Täällä muutamalla tuntuu olevan kotidoppler... Onko minkälaisia kokemuksia ja mistä olette ja mihin hintaan hommannut? Entä aikovat muut hankkia? Mua vähän houkuttais mutta en tiedä viitsiikö sellaiseen "kotkotukseen" rahoja tuhlata, mikään välttämätönhän se ei todellakaan ole enkä tiedä tuoko sitten enemmän stressiä vai iloa... :/

Ja samaa mieltä olen Teargasin kanssa tuosta pahoinvoinnin puutteesta ettei siitä voi päätellä yhtään mitään raskauden etenemisestä!!! Sehän on todella yksilöllistä miten kelläkin pahoinvointia tulee jos tulee. Ihan niinkuin muidenkin oireidenkin kanssa. Että turhaa märehtimistä mun mielestä että jos jotain oireita on tai ei ole. Mutta onhan tää raskauden alku tällaista oireiden analysointia ja pahemman pelkoa mutta eiköhän tässäkin porukassa jo jokainen ala olla kohta varmella puolella.. :hug:
 
Onnea iloisista ultra- ja sydämensyke-kuulumisista!!!! :flower:

Kävin ostamassa ekat mamma-housut ja heti käyttöön! Pötsikkä ei mahdu enää mihinkään housuihin =) Huisia! Turvotus on kyllä ja aika huisi..

Piianen&Mökönen 13+1 (UÄ 13+5)
 
Jennyli, meillä oli pojasta n. 135-145, muisteltiin miehen kanssa, että olis ollut enemmän, mutta taisikin vaan kerran olla yli 160. Tarkistin neuvolakortista :) ja nyt tosiaan oli 153. Olisi kyllä kiva saada toinen poika. Aika hassua, kun silloin ekalla kerralla toivoin kamalasti tyttöä ja nyt kun meillä on poika, se on niiiin ihana ja haluaisin vielä toisenkin mokoman :heart:

Onnea kaikille hyvistä kuulumisista! :flower:

Ai niin, kävin ostamassa tänään P.O.P.sta kivan äitiyskesämekon, jota voi käyttää jakun kanssa töissäkin. Oli ihanaa päästä pitkästä aikaa ihan vaan kaverin kanssa shoppailemaan, kun oon aina vaan töissä ja kotona.
 
Voi ku ihanaa kun moni on kuullu jo vauvan sydänäänet!!! :heart:

Täällä kans asustellaan omassa talossa ( pankin :D ). Muutettiin samana kesänä ku esikoinen synty. Tyttö synty 3.6 ja me alettiin remontoimaan ja muuttelemaan 25.6. Muistan vieläki sen niin hyvin ku tyttö nukku sikeesti vaikka kaikkee melua oli ympärillä. :LOL: Sen takia siitä varmaan tuliki noin hyvä nukkuja...Ja vuosihan oli 08, eli nyt on kolmas kesä tässä. Onhan se eri mukavaa asua omassa ja tehä mitä lystää, ja meillä on kans toi koira, niin sen kans on eri helppo olla omassa. Saahan tästä lystistä toki pulittaa enemmän ku että jos asus vuokralla, mutta onhan se sit joskus ihan ikioma, eikä enää pankin... =)

Täällä olo on ollu tänään sellanen öö öklöttävä ja yökkiny olen. En oo oksentanu eikä okseta etes (onneks), mut yökkiny oon ja ruoka maistu vasta illalla. Päivän vedin 3 näkkärin ja hedelmän turvin... :ashamed: Mut ei vaan kerrassaan maistunu mikään... Stressiä pukkaa kun neitin 2 vuotis synttäreitä juhlitaan lauantaina ja kamalaa kiirettä pukkaa, huomenna pääsen vasta alottaan kaiken tekemisen illalla, joten menee sit varmaan yömyöhään...Noh se on meijän pikku-mussukan päivä ja mielelläni sitä järjestän... =)

Mutta ny tää mamma painuu nukkumaan, valvoin taas ihan liian myöhään. :ashamed: Aikaa hurahti laskuja maksellessa...

liinukka83 ja pikkunen 9+2
 
niin ja noihin sykkeisiin, meillä esikosta ne huiteli jossain 135-155 ja tyttö sieltä tuli...voihan ne viitteitä antaa noi lukemat mut minen kyl luottas niihin. :D Ja edellisestä mulla oli ihan poikamaha en siis levenny vaan se masu tuli nätisti eteen ja sykkeet oli tosiaan korkeat, mut kun kävin siinä lapsivesipunktiossa ni kappas tyttö :D Jossain vaiheessa oikeen ärsytti kun kaikki vanhat ihmiset sano että sulle tulee selvästi poika ja kun sano että ei ole kun tyttö, niin hyvä ettei muorit kurkkuun käyny ja sanonu et ihan selvä poikamaha, ei tuollasesta mahasta voi tyttöä tulla. :LOL: Yritä siinä sitten selittää että ku se on vaan tyttö... :D Hassua hommaa oli... :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kadak:
Olisi kyllä kiva saada toinen poika. Aika hassua, kun silloin ekalla kerralla toivoin kamalasti tyttöä ja nyt kun meillä on poika, se on niiiin ihana ja haluaisin vielä toisenkin mokoman :heart:
Ihanasti sanottu :heart: Hormonihöyryjä tai jotain mutta näin kolmen pojan äitinä mulla tuli ihan tippa linssiin :heart: :whistle: :D
Pojat on kyllä niin sympaattisia :heart:

Kun odotin tota kuopusta niin olin 100% varma että kolmas poika tulossa enkä oikeastaan edes muuta toivonutkaan. Oli jotenkin niin helppo jatkumo noille kaksosille ja kaikki tavarat ja vaatteet valmiina. Ja kun poika syntyi niin se oli rakkautta heti :heart:
Kaikki sukulaiset ja isäntä tais kyllä salaa tyttöä toivoa ja mikään ei ole niin rasittavaa kuin kuunnella kuukausi tolkulla sitä että 'kun teillä on jo 2 poikaa niin kyllä nyt täytyytulla tyttö ja eikö olisi ihanaa kun olisi tyttö'! :kieh:
Mitähän se mahtaa olla nyt kun meillä on 3 poikaa?!!? :eek:
Tälläkertaa tosin itsekin sitä tyttöä jo toivoisin vaikkei sukupuolella sinällään merkitystä ole! Alusta asti on ollut tunne että tyttö sielä voisi ollakkin, saas nähdä onko se oikea vai toiveajattelua ;)

Asumisesta...me ostettiin juuri viimeviikolla oma (pankin ) rivitalo neliö ja sielä aloitettu nyt remontti. Ennen juhannusta olis tavoite muuttaa =)
Onhan se ihana saada oma ja ennenkaikkee isompi koti. Nykyään on niin kalliit vuokrat isommissa asunnoissa että alkaa olla jo ihan sama rahallisesti. Ja omissa taloyhtiöissä on kuitenkin hieman rauhallisempaa...ainakin täälläpäin!
Mä olisin halunnut oman asunnon jo vuosia sitten että olis saanut maksaa ns. kotiinpäin mutta mies innostui asiasta vasta nyt! Olis se kiva kun olis jo ehtiny lähemmäs 10 vuotta lyhennellä lainaa, ikää kun on meillä kohta 31 kumpasellakin ;)

Tjaahas, kaksikko hereille ja hoitoon =) Me lähdetään kuopuksen kanssa vauvatreffeille! Täältä kaksplussalta saatiin kaksikin ihanaa mammaporukkaa kasaan odotusaikana viimevuonna ja olen saanut heistä tärkeitä ja ihania uusia ystäviä :heart:

Jennyli ja huomena poksuva masu 9+6
 
Onpas ihana massu Jennylillä kans =)

Siis just katoin tätä mun aamuturvotutsa, niin mulla on jotenkin ihanasti jakautunut se kahteen osaan. Jostain syystä navan kohdalla se turvotus on pienempi ja sitten taas on yläosa mahasta kans turvonnu (tai eihän se enää mahaa ole). Tosi kivannäköstä, kun on kaks turvonnutta aluetta :LOL: Onneksi ei pahasti näy vaatteista, mutta mittailin tossa yks päivä huvikseen ja on normimittoihin aika paljon tota turvotusta. Jännää hommaa, että sitä onki ympäri tota vatsa-aluetta, ei pelkästään tuossa alavatsassa tai häpyluun lähellä.

Täällä ei oikeen tapahdu mitään, sitkeä kuume vetelee viimeisiään ja tänään oiski vähän jo töitäkin sitten. Viikonloppu ois kuitenkin tulossa, niin ehtii ainakin toipua kunnolla =)

-metsis 9+5
 
TYKSistä tuli jo tieto seulan tuloksista, eikä oo mitään kohonnutta riskiä eli huoletta voin olla senkin asian kanssa. :) Aattelin jo kun kirje tuli, että mitä ne sen nyt näin pian lähettää, onkohan jotain huonoja uutisia, vaikka huonot uutiset piti soittaa mulle.. Mutta kun neukun täti sanoi, että jos kaikki on ok niin kirje tulee vasta usean viikon päästä ja eihän siinä mennyt kuin vajaa viikko.

Asunnosta, asutaan omassa, 80m2 kolmiossa, kerrostalossa tosin. Kyllä tänne ihan kivasti vauvan ja hauvan ja ukon kanssa mahtuu, mutta saapi nähdä koska alkaa kyrsimään se, ettei täällä ole hissiä ja kolmannessa kerroksessa asutaan. Muuten kyllä tykkään kämpän pohjasta ja mukavan hiljainen talokin kyseessä. Haaveissa jossain vaiheessa rivari tai ok-talo, mut pitää nyt kattoa, mikä miehen työtilanne on tulevaisuudessa, jos ei firmaan tule tilauksia, niin sitten kehnompi ottaa enempää lainaa.

Mietin jo ensimmäistä mammavaateostosta, Elloksella olis äitiysfarkkuja ja -housuja, joissa lahkeenpituus 85 senttiä. Mulla kun pituutta lähemmäs 180 senttiä niin aloin miettiä, että pitäskö hankkia tuolta, vai mitenköhän paljon muualla on tarjolla äitiyshousuja näin pitkille?

hampiainen 12+2
 

Yhteistyössä