***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 TOUKOKUUSSA***

  • Viestiketjun aloittaja ylläripylläri
  • Ensimmäinen viesti
Mukavaa perjantaita kaikille!

Minä olen ihastellut äitiysvaatteita täällä: http://missymom.shop.wosbee.com. Mutta en ole vielä uskaltautunut hankkimaan. Siellä ainakin on monen pituista lahjetta, painatuksia voi valita ym. Eipä mulla mahan puolesta vielä äitiysvaatteille olisikaa käyttöä, paitsi ehkä joskus iltaisin kun oikein turvottaa.

Eilen töisen jälkeen ja tänään on vihlonut mahaa aika tavalla. Toivottavasti ei ole nuo ulkotyöt liikaa. Esimiehelle kerroin raskaudesta tällä viikolla, ja se sanoi kyllä että jos raskaaksi käy niin voidaan kattoa toimistohommia minulle, kunhan vaan sanon. Että väkisin ei nykyisiä raskaita hommia tarvitse tehdä. Kiva tietää kyllä, vaikka ei minua toimistohommat niin kovin kiinnosta näin kesällä. Varmaan vaikuttaa esimiehen asenteeseen se, että työkaveri on ollut raskauden takia jo 3kk sairalomalla ennenaikaisen synnytyksen riskin takian. Ei varmaan halua lisää samanlaisia tapauksia :)

Onnittelut kaikille hyvistä kuulumisista! Mulla kuunneltiin sydäntä maanantain ultrassa, hyvin jumputti.

donter 11+6 (huomenna tulee 12 viikkoa täyteen!)
 
Mulla ei oo kotidoppleria enkä sitä kai aio ostaa enää tässä vaiheessa vaikka houkutus onkin. Ei oo oikein ylimääräistä laittaa siiihen ja kun jo on kaksi lasta ja ilman doppleria olen pärjännyt ja tämä on viimeinen lapsi niin taidan jättää sen hankinnan väliin.
 
Vauvan sukupuolesta... Itsellä kun tyttöjä kolme ja taas tyttöolo, niin aina sama ihmisten päivittely! Varmaan sullakin Jennyli kun pelkkiä poikia. Ekan jälkeen alkoi se, että varmaan nyt sitten toivotte poikaa... Ja aina kun ilmoittanut raskaudesta tai kertonut tulevan sukupuolen, niin alkaa aina "nyt täytyy tulla poika tai vielä pitää yksi vauva tehdä että saatte pojan". Ei itselle ole mitään väliä kumpaa sukupuolta lapset ovat ja olen IKIONNELLINEN tytöistäni :heart:
On vaan tosi yleinen ajatus ihmisillä, että PITÄÄ jotenkin toivoa poikaa tai sitä toista sukupuolta, aaaaargh!!
Sorry, mutta just tänä aamuna kävin taas tätä keskustelua ja oli pakko avautua
:D

Asumisesta... Asumme omakotitalossa ja nyt just urakkana tehdä lisämakuuhuone, olis tehty ilman vauvan tuloakin, mutta nyt saatiin vähän vauhtia siihen urakkaan vauvauutisen myötä :)

Iloa ja valoa päiväänne, vaikkakin kovin harmaalta näyttää :flower:


Viulu 9+1
 
Doppler tuli postissa tänään ja heti kävin sen hakemassa ja sit yritin kuunnella sykettä mut eihä sitä saanu kuuluviin. Omani löysin, eli jotain positiivista.. Ja niiiiiin nälkä tuli siinä yrittäessä et nyt oksettaa ihan hulluna..oottelen et ruoka valmistuu =) Täytyypä yrittää joku toinen päivä uudestaan ettiä sykettä :heart:

fanttomi & 10+1
 
täällä olis yksi odottaja lisää jos mahtuu joukkoon vielä!

mul olis laskettuaika 3.12 ja tyks olis synnäri ja toinen lapsi tulossa esikoinen synty 09 lokakuussa.

ollaan käyty np ultassa jo 2viikkoo sitten ja kaikki oli ok!pikkunen oli isokokoinen liikkuja ei meinannu saada sydänääniä kuulumaan kun oli pikkusella kova meno päällä kokoajan!!

palaillaan asiaan!

solmu pikkunen 13+0
 
tuli tänää aika np-ultraan,vasta 3 viikon päästä.. kuinka mä jaksan oottaa!!!! :eek: onneks ens viikolla on lääkärineuvola ja kuulee taas pikkusen sydänäänet,toivottavasti se pieni sydän jaksaa sykkiä siellä loppuun asti :heart: saan tutulta lainaan dopplerin,kiva jos onnistus kotona ite löytämään ne äänet,sais sitte mies ja lapsetki kuunnella.kerrottiin iso uutinen eilen lapsille ja hyvin ne otti asian =) ja monelle muullekki oon nyt kertonu eilisen jälkeen kun kuuli sydänäänet. aamulla oksensin suolet solmussa (ei muuten hääviä tyhjällä mahalla) pari kertaa,iha tuskanhiki oli päällä ja tärisin :x nyt oon koko aamupäivän vedelly jauhelihapasteijoita ku ei muu uppoa.mitähä mä synttäreillä tarjoan ku lasten kans syödään kaikki jo nyt :D
 
mulle tuli kans tänään aika np-ultraan,kahen viikon päästä perjantaina ollaan taas sit fiksumpia. sellasta tasasta menkka jomotuksen tyylistä juilimista lähinnä ollut,ja ällötyksen tunne tuntuu vaan kasvavan päivä päivältä,nyt on jo pitkä litania ruokia joita en voi kuvitellakaan laittavani suuhuni :LOL: mut eipä täällä sen kummempaa :wave:
 
ompas ollu huono päivä tänää :( itkeny vaa illan ja hirvee nuha, alle puol minuuttii niistämisestä ni on taas tukossa eikä saa kunnol henkeekää. tekis mieli paiskoo tavaroita, ärsyttää iha ihme asiat taas... mies ei tiskaa, mies on kavereiden kaa, kukaa ei ymmärrä. voi hormoonit :D
 
ylläripylläri :hug: toivottavasti nyt ei mitään ihan kamalaa ole sattunut :( Toivottavasti joskus jaksat jakaa asian meidän kanssa...

Mulla alko tänään selkä reistaileen ja en tykkää siitä yhtään. Esikoiselta olin melkee puolet raskausajasta saikulla seläntakia. Nyt en todella halua siihen tilanteeseen... :|

Olo on muutoin ollut sellanen normi raskaana olevalla... =) Välillä etoo ja välillä tekee kaikkee mieli, nyt panin ukkokullan kauppaan hakeen mulle tortilla värkkiä... :LOL: Huomenna ois tarkotus noita esikoisen synttäreitä juhlia, koko ilta menny niitten kans häärätessä...

Murunen83: Mä joudun kans odottaan sitä ultraa viel tovin, ei kivaa...ja mulla ei ole sitä ennen etes neuvolaa että vois sydänääniä kuunnella ja ettiä. Mä en siis ole kuullut vielä etes sydänääniä. Sen takia tässä hieman levoton olo onkin kun ei tiedä onko tuolla mahassa ylipäätään mitään elämää... Toivon silti parasta!!

Mutta nyt mun ukkokulta saapu tortilla kamojen kans,joten mä lähen tekemään niitä ja nauttimaan niitä... :D

liinukka83 ja pikkunen 9+3
 
onko kellään mitää hyviä vinkkejä miten saisi unta? nukkunu monta yötä huonosti ja ihan kipeenä, aika hajalla alkaa olemaan. :( ei oo ees päiväunia saanu nukuttua. yleensä en kärsi unettomuudesta kuin korkeintaan yön silloin tällöin, nyt ei kyllä tuu millään minään yönä uni :/
 
ylläripylläri Suuri halaus ja voimia! :hug:

Aika moni on tällä viikolla käynyt ultrassa ja kuullut vauvan sydämen ääniä. Ihanaa ja onnea! :heart:

Mulle tuli kirje tänään, että ultra on 24.6. Laskin, että olen silloin jo menossa rv 13+0 ja itseasiassa neuvolan laskutavan mukaan 13+4. Ihmeen myöhään menee ultra. Mietin vaan, että kun ei osallistuttu seuloihin, niin onkohan se sitten ihan sama mihin aikaan se tehdään...

Tuntuu ihan hassulle, kun teistä monet on jo 12 ja 13 viikoilla menossa ja mä vasta 9+1. :) Ihan junnuna täällä. Viimeks kun olin raskaana, oli mulla kuun alussa la ja olin niitä pisimmällä raskaana olevia ja ensimmäisiä synnyttäjiäkin. Poika kun syntyikin heinäkuun puolella, vaikka elokuisissa kirjoittelin. :)

Olisiko joku innokas ottamaan listan päivitysvastuun?

Mandy ja pallero 9+1
 
Mandy: Mä olen aikaisemmissa kolmessa raskaudessa jättänyt seulonnat väliin ja seuraava ultra on sitten ollut rakenneultra lähempänä raskauden ½väliä. Ei sillä ultralla myöhemmin ole väliä missä vaiheessa tehdään paitsi rakenteet on kai "helpointa" katsoa n. 20 viikon paikkeilla.

m ja nelonen viikolla 9
Onkos kokemsta tukivöistä kenelläkään? Mun on varmaan pakko kohta hankkia moinen. Löysin anitan masutuubin mallisen tukivyön babyidean nettisivuilta. Olis aika edukas ja taidan sen hankkia mutta parempi varmaan odottaa ensiviikon neukkakäyntiin että kuuluu ne maagiset sydänäänet.
 
Olin tulossa toivottamaan aurinkoista huomenta mutta täältä löytyikin niin ikävä uutinen että ihan ajatukset pysähtyi :eek: :ashamed:
Mitä ihmettä jääräpää?! Toivottavasti syysi olisi nyt joku muu kuin että vauvalle olisi sattunut jotain!! :ashamed: :heart:
Isot jaksurutistukset sinulle :hug: Toivottavasti tosiaan jaksat tulla joskus kertomaan kuulumisiasi :hug:

Mä tietysti voisin olla päivittäjä jos kukaan muu ei halua?! Tässä kun kotosalla ton kuopuksen kanssa olen koko raskausajan niin pitäisi olla aikaa. Mutta en ole ensimmäisenä hinkumassa eli jos joku ehdottomasti haluaa olla päivittäjä niin sopii ;)
Tosin joudun aloittamaan vallan uuden pinon meille jotta pääsen käsiksi nuihin etusivun tietoihin...josko kuun vaihtuessa sitten aloitan uuden pinon?!

Tukivyöstä, mä olen sellaisen lainannut terveyskeskuksen apuvälinelainaamosta molemmissa raskauksissa. On siis sellainen kunnon tukeva vyö eikä mikään tuubi niinkuin noi Anitan ym. vyöt on. Tommonen Anitakin mulla oli ensimmäisessä raskaudessa mutta siitä ei oikeesti ollut mitään hyötyä minulle!! Mutta toisille sekin on riittänyt ;)

(.) Rv 10 pooooks!! :heart: Tuntuupa jotenkin hienommalta että rv:t on nyt kaksinumeroiset :D Alkiostakin tulee nyt sikiö :heart:
Olo on selkeästi parempi jo! Helposti väsyttää mutta väsymys ei ole enää sellaista kaatavaa. Kestokrapula on vaihtunut vain satunnaisiksi ällötyskohtauksiksi ja oikeestaan kaikki ruuatkin maistuu niinkuin ennen...paitsi makeat!! Ja se on tällaiselle makeahiirelle aikas outoa!! :whistle:
Himo mulla salaatteihin ja kevyt kokikseen...ja salaatteja on tullut kyllä syötyä!! Kokista pitää vähän rajoitella!!

Jennyli&Nuppu 10+0
 
Maximilian Itse en ole ennen tukivöitä käyttänyt, mutta olen ollut töissä paikassa jossa myytiin anita baby belt tukivöitä ja moni asiakas ainakin tykkäsi niistä.

Itsellä kauhea huoli siitä, miten vauva masussa jaksaa. Vielä viime viikolla kaikki oli kyllä hyvin.. Olen siis kärsinyt hurjasta hammaskivusta jo kolmisen viikkoa ja olen joutunut aina välillä syömään panacodia ja hammaslääkärissäkin on jo useammat puudutukset laitettu. Huolettaa kovasti se, miten pieni jaksaa matkassa ja mitä haittaa lääkkeet ja puudutukset voi sille tehdä.

Seuraava ultra on 10.6, niin silloin taas näkee vieläkö kaveri on reippaana pysynyt mukana. Aiempi keskenmeno kummittelee myös mielessä, niin senkin vuoksi vaivaa mieltä, vaikka tällä kertaa olenkin jo nähnyt ultrassa reippaan vauvan. Ensimmäisessä raskaudessa vauva oli menehtynyt jo silloin, kun menin ensimmäiseen ultraan.

10+1
 
Ylläripylläri, kaikkea hyvää sinulle :hug:

Jennyli, ota vaan päivittäjän hommat. Voit alottaa ihan saman tien sen uuden ketjun, ei haittaa mitään. Nimettäin muuten unohtuu nuo, että mitä kaikkea piti päivittää. Ja sanot vaan sitten, kun alkaa kyllästyttään niin vaihtaa vaan päivittäjää. Ite olin aika pitkään kuumeilupuolella päivittäjänä ja jossain vaiheessa se kyllä alkaa puuduttamaan tosissaan, joten ehkä siinä kannattaa semmosta kiertoa pitää yllä =)

Nyt tämä tyttö lähti kuntoilemaan. (Eilisen mässäyspäivän kunniaksi, höh!)

-metsis 9+6
 
Pahoitteluni ylläripylläri!! :'( :hug: Ja kauheasti voimia!

Noista hankinnoista, uskoisin, että me ostellaan vasta sitten puolenvälin jälkeen. Tuntuu niin hullulta nyt vielä ostella mitään, kun ei vielä edes tajua koko raskautta. Mulla on todella vaikea uskoa, että olen raskaana..
Mulla aikaistui LA yhden päivän neuvolassa, eli se on nyt sitten 16.12. En kyllä ole varma, että olenko tuon päivän antanutkin tänne. Sydänäänet kuulu hienosti dopplerilla 10+0 ja olivat melkein 170. Kumpaa sukupuolta nuo korkeat sykkeet tarkoittikaan? Rv 12+4 ois sitten nt-ultra, meillä se tehdään 4D-ultralla ilmeisesti! :) Veriseulaan osallituimme myös. Nyt alkaa olla olo jo normaali raskausoireiden perusteella. Tunteeko teistä kukaan sellaista kuplintaa kohdun seudulla? Olen miettinyt, että onko ne jotain suoliston liikkeitä vai voiko jo tuntea, kun vauva liikkuu? Kyllähän se näihin aikoihin jo liikkuu.. nyt siis 11+2 :heart:
 

Yhteistyössä