jos näätte n.22 vuotiaan äidin..

• Viestiketjun aloittaja vieras :)
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja äitikans:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin ja se 22-vuotiaalta näyttävä voi oikeasti olla vaikka 28 v, ajattele myös sitä.

Mutta miksi pitäisi sääliä...?
Niinpä. Mulle kanssa tuli joku papparainen aukomaan maitotiskillä että voi voi, (puhui tytölle) ompa sulla NUORI äiti.... Minä siihen että kyllä tämä äiti on jo kohta 30.... Meni pappa hiukan hämilleen ja totes luulleensa mua huomattavasti nuoremmaksi. Olin vielä sormuksetkin unohtanut kotiin niin että kai se luuli mua joksikin 18 vee yksinhuoltajaksi :headwall:
Mulla lääkäri luuli minua poikani veljeksi, kun käytin häntä siellä. Lisäksi vaimoani luullaan jatkuvasti teiniksi, vaikka teinivuosista on vierähtänyt jo kymmenen vuotta. Pitäskö noi lapset nuorina vai mikä on
:)

En katsois pahasti :D Ite olen kans ollut nuori äiti, kolmen lapsen äiti 21 vuotiaana. Ja niitä katseita ja huolestuneita kyselyjä sillon sain ihan tarpeeks, näytin kyllä vielä hiukan ikäistäni nuoremmalta. Tilastojen tuijottelijalle: En ollut yh teini äiti, vaan edelleen lasteni isän kanssa yhdessä, neljä lasta nyt, töitä olen kerinnyt tekemään ja parhaillaan kouluttaudun lisää, passelin kokoinen talo on ja sossun luukulla ei ole tarvinnut käydä elättääkseen lapset.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vierasz:
Hei yksi juttu nuoret äidit. Ihan oikeesti, nuoruuttaan täydellä nautinnolla ja sydämenilolla elävät, tulevaisuuttaan ajattelevat, itseään kouluttavat nuoret eivät TODELLAKAAN ole kateellisia teidän huutavalle räkänokkaparvelle. Siis eivät oikeesti. Nuorilla on ihan jotain muuta mielessä kuin vaunut, hiekkalaatikot, kurahousut, vaipat ja ahdas lähiökämppä jossain jumalan selän takana.

On hyvä jos pystytte itse tilanteestanne nauttimaan, mutta älkää nyt ainakaan siitä lisäpotkua hakeko, että joku lapseton nuori teitä kateellisesti katsoisi.
:LOL: :LOL:

Ja oliko vielä muuta, nti täydellisyys? =)

Miten joku voi oikeasti olla noin ahdasmielinen ja mustavalkoisesti elävä.

Hei yksi juttu nuoret äidit. Ihan oikeesti, nuoruuttaan täydellä nautinnolla ja sydämenilolla elävät, tulevaisuuttaan ajattelevat, itseään kouluttavat nuoret eivät TODELLAKAAN ole kateellisia teidän huutavalle räkänokkaparvelle. Siis eivät oikeesti. Nuorilla on ihan jotain muuta mielessä kuin vaunut, hiekkalaatikot, kurahousut, vaipat ja ahdas lähiökämppä jossain jumalan selän takana.

On hyvä jos pystytte itse tilanteestanne nauttimaan, mutta älkää nyt ainakaan siitä lisäpotkua hakeko, että joku lapseton nuori teitä kateellisesti katsoisi.
Minä olen lapseton nuori (parikymppinen), ja todellakin katson kateellisena nuorta (ja vanhempaaki) äitiä, VARSINKIN jos hänellä on useampi lapsi.

Jos noin ajattelet lapsista niin parempi kun vielä et hanki niitä. Et luultavasti kykenisi nauttimaan niistä.

sinisilmä
ompa yhtä haukkumista tämä keskustelu... melkein jokainen on itse saavuttanut elämän tilanteensa, jokainen tehnyt omat päätöksensä miten elämänsä elää. Toiset haluaa perheen nuorena, toiset haaveilee kunnon työurasta yms. mitä tuosta jauhamaan! ketään ei pitäisi arvostella elämänvalintojensa peruteella...

vieras

Taidat sä olla vielä itse siellä räkänokka asteella, kirjoituksesi perusteella.
Sulle en suosittele lapsia vielä vuosiin, tuskin osaat nauttia uudesta elämästä.

On se kuitenkin kumma kuinka monikin ystäväni tahtoisi jo lapsia, osalla onkin jo ja osalla yritys päällä.

En luultavasti kiinnittäis heihin mitään huomiota sen kummemmin, mutta jos jostain syystä näin kävis, niin ehkä saattaisin miettiä että nyt on tainnut jäädä nuoruus tuolla tytöllä elämättä...
Ja sitä ei saa mistään takaisin.

Tosin jos on kaksikymppisenä saanut ekan lapsen, niin eihän se mikään teiniäiti ole, mutta silti... Tuntuu kuitenkin, että kolme lasta sitoo kyllä ihan hemmetin paljon enemmän kuin yksi. En nyt kannusta ihmisiä mihinkään putkielämään missään nimessä (siis koulutus-rivitalonpätkä-aviomies-1,7 mukeloa) ja jos itse on osaansa tyytyväinen niin hemmetin hyvä! Mutta jotenkin vapaudenkaipuisena ihmisenä tuollainen kohtalo ahdistaa...

en mä ainakaan luule että joku on mulle kateellinen näistä "räkänokista" :D

Aina sitä jaksetaan parjata niitä nuoria kotiäitejä, joilla ei ole ammattia, ja jotka kuitenki hienosti sitä kodin arkea pyörittää, mutta niistä ei puhuta sitte yhtään mitään niistä lapsettomista parikymppisistä, jotka asuu vanhempiensa nurkissa, ei opiskele eikä tee töitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Schmetterling82:
En luultavasti kiinnittäis heihin mitään huomiota sen kummemmin, mutta jos jostain syystä näin kävis, niin ehkä saattaisin miettiä että nyt on tainnut jäädä nuoruus tuolla tytöllä elämättä...

Tosin jos on kaksikymppisenä saanut ekan lapsen, niin eihän se mikään teiniäiti ole, mutta silti... Tuntuu kuitenkin, että kolme lasta sitoo kyllä ihan hemmetin paljon enemmän kuin yksi. En nyt kannusta ihmisiä mihinkään putkielämään missään nimessä (siis koulutus-rivitalonpätkä-aviomies-1,7 mukeloa) ja jos itse on osaansa tyytyväinen niin hemmetin hyvä! Mutta jotenkin vapaudenkaipuisena ihmisenä tuollainen kohtalo ahdistaa...
Ei nämä lapset parisuhdetta enempää kahlitse. Tietysti huolenpitoa tarvitsevat mutta se on hauskaa. Paljon sitovampaa olisi omistaa omakotitalo ja kaksi koiraa. Lapset sentäs voi ottaa mukaan joka paikkaan, koiria ei. Omakotitalo taas vaikeuttaa muuttamista tehokkaasti.

Ihan mielenkiinnosta, miten vapaudenkaipuusi ilmenee?

buahahahaha! emmie ootakkaan et joku olis miulle kateellinen!!! mie voin tehä iha mitä mie haluan!!! ihan samaa ku nuo nuoret keillä ei ole lapsia!

Ja mä haluan edelleen tietää, että mitä se nuoruus sitten pitäis olla, jos nuoruuden menettää sillä että on äiti?
Minä en ole äiti (tahtoisin kyllä olla), parikymppinen, enkä vieläkään ole keksiny, miten mun pitäis tätä nuoruutta elää. Kun mä vaan tahtoisin sen perheen, ei todellakaan jaksa kiinnostaa mitkään baarit ym. Ja nyt, kun niitä lapsia ei ole, niin mun aika menee kotona jotain puuhaillessa, mutta mieluiten kyllä hoitaisin omia lapsia.

Minua taas tämä vapaus ahdistaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Ja mä haluan edelleen tietää, että mitä se nuoruus sitten pitäis olla, jos nuoruuden menettää sillä että on äiti?
Minä en ole äiti (tahtoisin kyllä olla), parikymppinen, enkä vieläkään ole keksiny, miten mun pitäis tätä nuoruutta elää. Kun mä vaan tahtoisin sen perheen, ei todellakaan jaksa kiinnostaa mitkään baarit ym. Ja nyt, kun niitä lapsia ei ole, niin mun aika menee kotona jotain puuhaillessa, mutta mieluiten kyllä hoitaisin omia lapsia.
Minulle sopi parhaiten hankkia lapset nuorena. Näin pääsen nauttimaan aikaisemmin lapsenlapsista ja ukkina olosta. Tuo baareilu ei ole juuri ikinä kiinnostanut.

Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
J niin mun aika menee kotona jotain puuhaillessa, mutta mieluiten kyllä hoitaisin omia lapsia.
Menes nyt baariin ettei vaan mene nuoruus hukkaan, hushus!!

Ni ei, musta mun elämä on aikalailla samanlaista kuin lapsettomien kavereiden. Muutamia pikku vivahde eroja.
Kaikki me käydään töissä ja opiskellaan, oikeastaan kaikilla parisuhde eikä kauheesti jakseta kukaan bailata, käydään kaupassa ja laitetaan ruokaa, siivotaan kotia ja maksetaan laskuja. Kesälomaa odotellaan kovasti, matkustellaan aina kun ylimääräistä rahaa( tosin kohteet vähän erilaisia)...jne. He varmaan nukkuvat viikonloppusin vähän pidempää ja ehkä ulkoilevat vähemmän.

Mulla on kauhean mukavia lapsettomia kavereita, he eivät ikinä arvostele mun elämää. Eikä tulis mieleen ajatella että he kahdehtisivat mua, ovat varmaan tosi tyytyväisiä omaan elämäänsä.

Muiden mammojen kanssa en sitten kai tulekaan oikein juttuun :snotty:

vieras
Ensinnä luulisin, että se 22v on noin 17-vuotias, nuoret näyttää nykyisin nuoremmilta kuin ennen (itse lähestyn neljäälkymmentä...)
Ja kyllä vähän säälisin, koska todennäköisintä on, että ne opinnot jää ja sitten sitä päätyy siwan kassaksi.
Ennen kaikkea ko. nuori jää vaille opiskelijaelämää, joka on opiskelussa melkein puolet lystistä.

Juuri puhuttiin kollegan kanssa, että pitäis kieltää lapsenteko alle 25-vuotiailta. Siinä korvilla kun alkaa tulla järki päähän kansalaisettarelle. (Me kumpikin olemme saaneet ekan lapsen 30-v).
Iän mukanaa tuomia etuja on monia, ensinnä laajempi kokemus ja näkemys, osaa asettaa aisiat paremmin mittakaavaan, eikä turhia hötkyile. Asuntovelka on saatu ja osin maksettu. Ja se parisuhdekin ON yleensä vakaammalla pohjalla, kun ei ole alettu lapsentekoon 3kk seukkailun jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen isä:
Ei nämä lapset parisuhdetta enempää kahlitse. Tietysti huolenpitoa tarvitsevat mutta se on hauskaa. Paljon sitovampaa olisi omistaa omakotitalo ja kaksi koiraa. Lapset sentäs voi ottaa mukaan joka paikkaan, koiria ei. Omakotitalo taas vaikeuttaa muuttamista tehokkaasti.

Ihan mielenkiinnosta, miten vapaudenkaipuusi ilmenee?
No juuri tuon muuttamisen suhteen esimerkiksi. Oon muuttanut viimeisen 7 vuoden aikana melkein parikymmentä kertaa, ja lapsen tai useamman kanssa tuo olisi ollut kai aika mahdotonta, tai ainakin järjetöntä;)
Ja muutenkin vastuunoton suhteen. Ja nuo "voinko jättää lapsen yksin siksi aikaa kun käyn vessassa" kuulostaa ihan kauhujutuilta. Ehkä ne ei kuitenkaan niin paljon sido kuin kuvittelen ja olet oikeassa, toivon ainakin niin, ja sitten jos ja kun joskus lapsi tulee, niin voi yllättyä positiivisesti!

WTF
kuulin viel villimmän huhun... 27v ja KAKSITOISTA lasta...

Ei tuo sun tapaus mikään paha ole!!! mitä se kellee kuuluu kuinka monta lasta sulla on, jos vain itse on heistä onnellinen ja ylpeä!

vieras
Sen kans tahtoisin tietää mitä SÄÄLIMISTÄ on ihmisessä joka on tahtonut tehdä lapsensa nuorena, se kun on oma päätös. Ihminen sillä hetkellä kun tietää olevansa raskaana saa itse päättää pitääkö lapsensa vai ei, saatika jos lapsia on useampi.

Mikä siinä on vaikeaa ymmärtää että kaikki eivät tahdo tehdä asioita samalla tavalla, saatika samassa järjestyksessä.

Ei mulla tulis mieleenikään katsoa säälien äitiä joka pyöräyttää eka muksunsa 30v, vaikka itse en sillain tahtoisi koskaan tehdä.

No juuri tuon muuttamisen suhteen esimerkiksi. Oon muuttanut viimeisen 7 vuoden aikana melkein parikymmentä kertaa, ja lapsen tai useamman kanssa tuo olisi ollut kai aika mahdotonta, tai ainakin järjetöntä;)
Ja muutenkin vastuunoton suhteen. Ja nuo "voinko jättää lapsen yksin siksi aikaa kun käyn vessassa" kuulostaa ihan kauhujutuilta. Ehkä ne ei kuitenkaan niin paljon sido kuin kuvittelen ja olet oikeassa, toivon ainakin niin, ja sitten jos ja kun joskus lapsi tulee, niin voi yllättyä positiivisesti!
Kyllä lastenkin kanssa voi muuttaa siihen asti, kunnes menevät kouluun. Sitten pitää jo hieman rajoittaa, muttei se mahdotonta ole. Ja kyllä lapsi pärjää sen aikaa kun käyt vessassa. Tosin asunto muokkautuu hyvin äkkiä lapsiystävälliseksi ja siisteysintoilijalle tämä puuha ei oikein sovi ;) Kun nuo lapset olivat pienempiä, niin silloin joissakin kyläpaikoissa piti jakaa vuorot vaimon kanssa lasten vahtimisesta, jotta kerkesi seurustellakin. Oli niin paljon kaikkea lapsia kiinnostavaa koriste-esinettä ulottuvilla.

Yhteistyössä