jos näätte n.22 vuotiaan äidin..

• Viestiketjun aloittaja vieras :)
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
Ennemmin säälittää yli parikymppiset, jotka käyttäytyy ku just 18-v täyttäneet, baareilee kaikki rahansa ja joiden elämän keskipiste on jotku muotivermeet tai oma tukka.
Entäs nelikymppiset äidit, jotka tekee samaa kun aiemmin ei ollu tilaisuutta?

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ennemmin säälittää yli parikymppiset, jotka käyttäytyy ku just 18-v täyttäneet, baareilee kaikki rahansa ja joiden elämän keskipiste on jotku muotivermeet tai oma tukka.
Ne on niitä entisiä teinariäitejä, joitten nuoruus meni vaippoja vaihtaessa.

Miks noin pitää tehä missään iässä? Alle parikympisillä se menee vielä nuoruuden ja kypsymättömyyden piikkiin, mut vanhempana....

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
joo, näin voi olla :whistle: saas nähä tuleeko minustakin sitte nelikymppisenä tuommonen :whistle: ;)

vieras
Miks noin pitää tehä missään iässä? Alle parikympisillä se menee vielä nuoruuden ja kypsymättömyyden piikkiin, mut vanhempana....
No voi jos tiedettäs, et miks niin pitää tehdä, niin varmaan etsittäs ratkasu eikä kovin moni nainen välttämättä enää tekis niin - eikös vain:)?

jaa no mä olen 23 ja mulla on kaksi lasta poika 2v4kk ja poika vaavi 3kk... ja ei ole nuoruus pilalle mennyt... =) ja mun pikkusisko on 19 ja tyttö 2v7kk ja heinäkussa saa toisen ja samoin toinen sisko18 poika 9kk ja heinäkuussa saa toisen.. ja kukaan meistä ei kyllä ole mitenkään outo tapaus:)

just
Mikäs se tommonen kysymys onkaan.. :/ Itte olen 23 (kesällä 24), vanhin lapsi menee syksyllä eskariin, kesk. täyttää syksyllä4 ja nuorin täyttää pian 10kk..semmosta, mikähän tässä nyt niin ihmeellistä vois olla. Sillon ku olin 18 masu pystyssä ja ku vauva oli pieni, sillon jos jotku mulkkas, mulkkasin takas ja pahasti kans! ;) Tai voihan sitä aina kysyä, että oonko syöny sun eväät, tms. Ei kukaan enää vahtaa, tai en oo ees kyllä laittanu merkille, mutta jos tälläsia SÄÄLITTÄVIÄ , TYHMIÄ, LAPSETTOMIA, tulis viereen mulkkaamaan, sen takia, että olen nuori äiti, antasin kyllä kuulla kunniansa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja merbau:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
joo, näin voi olla :whistle: saas nähä tuleeko minustakin sitte nelikymppisenä tuommonen :whistle: ;)
Tällä hetkellä musta tuntuu, et oon nelikymppisenä edelleen tollanen - eri asia oonko hankkinu vielä sillonkaan lapsia:)..

just
nii, ja mikä toi on, että ku sulla on parikymppisenä lapsia ni sun nuoruus ois jotenki menny hukkaan... täh? tarkottaako tuo sitä, että et oo päässy baariin tms, vai mitä?? ei vois kyllä vähempää ees kiinnostaa jatkuva ravaaminen baareissa, vaatekaupoissa tms.

viraston täti
Alkuperäinen kirjoittaja jassi85:
jaa no mä olen 23 ja mulla on kaksi lasta poika 2v4kk ja poika vaavi 3kk... ja ei ole nuoruus pilalle mennyt... =) ja mun pikkusisko on 19 ja tyttö 2v7kk ja heinäkussa saa toisen ja samoin toinen sisko18 poika 9kk ja heinäkuussa saa toisen.. ja kukaan meistä ei kyllä ole mitenkään outo tapaus:)
Toivottavasti ette asu kovin pienellä paikkakunnalla.. Virkamiehiltä ei nimittäin hirveesti kunnioitusta heru eli kaiken eteen joutuu tappelemaan eikä siltikään oteta vakavasti. Ja kaupoilla katotaan varmasti pitkään. Jollei satu olemaan paikallisen porhon tytär, mikä taas on erittäin epätodennäköstä. Vieläkös lasten isät on kuvioissa..

riann
Olen 44-vuotias 3 lapsen äiti. Ette sitä vielä nuorena ymmärrä, mutta kyllä sitä nyt vanhempana, kouluttamattomana ja katkerana miettii, että olishan sitä voinut itsekin nauttia siitä nuoruudesta. Sain ensimmäisen lapseni 19-vuotiaana. Lapset ovat tuoneet kovasti onnea elämään, mutta olishan sitä ehtinyt vähän myöhemminkin. Nyt tietenkin on jo helpompaa, mutta ikä alkaa painaa, ja jotenkin ne ikätoverini, jotka nyt yrittävät elää sitä nuoruuttaan, säälittävät.
Ja se koulutus... Voi kun olisikin vähän sivistystä ja joku ammatti :(. Monet nuoret miettivät, että kyllä sitä sitten ehtii opiskella myöhemmin jne., mutta totuus on että moni ei lopulta sittenkään jaksa monen vuoden opiskelua kun lapset juoksevat jalassa.
Ei, kyllä minä suosittelen tytöt, että huolehditte elämänne kuntoon ennen lapsien saamista. Eikä terve itsekkyyskään ole nuorena pahasta! JA tiedän että ajat ovat muuttuneet viimeisen 20 vuoden aikana. Nykyisin alla 20-vuotiaana lapsia saadaan tavallisesti vain kehityismaissa, joissa naisella ei ole muitakaan mahdollisuuksia...

Vieras
Voisin ajatella et jos näen nuoren äidin, jolla 2-3 lasta, et onkohan toikaan mtn ammattia ittelleen hankkinu, muuta kun pentuja pöräytelly et saa maata kotona laiskana ja olla tunnetusti yh

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja viraston täti:
Alkuperäinen kirjoittaja jassi85:
Toivottavasti ette asu kovin pienellä paikkakunnalla.. Virkamiehiltä ei nimittäin hirveesti kunnioitusta heru eli kaiken eteen joutuu tappelemaan eikä siltikään oteta vakavasti. Ja kaupoilla katotaan varmasti pitkään. Jollei satu olemaan paikallisen porhon tytär, mikä taas on erittäin epätodennäköstä. Vieläkös lasten isät on kuvioissa..
No miksi lasten isät EI olis kuvioissa? Kysytkö samaa 30-vuotiailta jotka ovat saanet esikoisensa? Vai mikä sulla oli pointtina?

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Alkuperäinen kirjoittaja kukeseen:
En katso yhtäkään äitiä säälivästi, iästä ja lasten lukumäärästä riippumatta
juuri näin

Näin juuri!! Oonpa minäkin kuullut tai oikeastaan kaupassa suoraan tultu sanomaan, että voi kauhea kun noin nuorena lapsia tehdään, että kuin jaksat kahden noin pienen kanssa ja perään sanonu että eipä ite jaksas :eek:
No en tiedä kuin nuorelta sitten näytän mutta kohta olen 26v ja kolmas lapsi syntyy, ei luulis mitään niin erikoista tuossa olevan ja oikein hyvin jaksan :D

nadie
Mä kelaan, että kouluttamaton, köyhä, suhteellisen yksinkertainen. Jostain syystä mieleen tulee myös aina teiniäidin nähdessäni: Yksinhuoltaja.

Älkää suuttuko. Itsepähän kysyit ja nämä on ne assosiaatiot kun mulla päähän tulee :D

emmie tiiä... en kai, tai no miulla ei käy kateeks kylläkään häntä eikä ketään kellä on liuta mukuloita. ite tykkään tästä pienestä perheestäni...

mut vihaks käy niitä äitejä jotka nuorena hankkii mukulansa ja eivät tajua mikä vastuu heillä siinä on

Yhteistyössä