jos näätte n.22 vuotiaan äidin..

• Viestiketjun aloittaja vieras :)
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin ja se 22-vuotiaalta näyttävä voi oikeasti olla vaikka 28 v, ajattele myös sitä.

Mutta miksi pitäisi sääliä...?
Niinpä. Mulle kanssa tuli joku papparainen aukomaan maitotiskillä että voi voi, (puhui tytölle) ompa sulla NUORI äiti.... Minä siihen että kyllä tämä äiti on jo kohta 30.... Meni pappa hiukan hämilleen ja totes luulleensa mua huomattavasti nuoremmaksi. Olin vielä sormuksetkin unohtanut kotiin niin että kai se luuli mua joksikin 18 vee yksinhuoltajaksi :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Voisin ajatella et jos näen nuoren äidin, jolla 2-3 lasta, et onkohan toikaan mtn ammattia ittelleen hankkinu, muuta kun pentuja pöräytelly et saa maata kotona laiskana ja olla tunnetusti yh
mulla on ainaski ammatti ja töissäki ehin olla hetken ennenku esikoinen synty ;) niin ja naimisissa oon :whistle:

nadie
Alkuperäinen kirjoittaja viraston täti:
Alkuperäinen kirjoittaja jassi85:
jaa no mä olen 23 ja mulla on kaksi lasta poika 2v4kk ja poika vaavi 3kk... ja ei ole nuoruus pilalle mennyt... =) ja mun pikkusisko on 19 ja tyttö 2v7kk ja heinäkussa saa toisen ja samoin toinen sisko18 poika 9kk ja heinäkuussa saa toisen.. ja kukaan meistä ei kyllä ole mitenkään outo tapaus:)
Toivottavasti ette asu kovin pienellä paikkakunnalla.. Virkamiehiltä ei nimittäin hirveesti kunnioitusta heru eli kaiken eteen joutuu tappelemaan eikä siltikään oteta vakavasti. Ja kaupoilla katotaan varmasti pitkään. Jollei satu olemaan paikallisen porhon tytär, mikä taas on erittäin epätodennäköstä. Vieläkös lasten isät on kuvioissa..
No miksi lasten isät EI olis kuvioissa? Kysytkö samaa 30-vuotiailta jotka ovat saanet esikoisensa? Vai mikä sulla oli pointtina?
Kyllähän tästä olis kivaa jotain tilastoa nähdä, mutta nyt tässä puhutaan vaan mielikuvien tasolla. Ja kyllä jostain syystä sellanen aina mieleen tulee teiniäitien kohdalla, että taitavat olla yksihuoltajia. Jostain ne mielikuvatkn on syntyneet.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nadie:
Alkuperäinen kirjoittaja viraston täti:
Alkuperäinen kirjoittaja jassi85:
jaa no mä olen 23 ja mulla on kaksi lasta poika 2v4kk ja poika vaavi 3kk... ja ei ole nuoruus pilalle mennyt... =) ja mun pikkusisko on 19 ja tyttö 2v7kk ja heinäkussa saa toisen ja samoin toinen sisko18 poika 9kk ja heinäkuussa saa toisen.. ja kukaan meistä ei kyllä ole mitenkään outo tapaus:)
Toivottavasti ette asu kovin pienellä paikkakunnalla.. Virkamiehiltä ei nimittäin hirveesti kunnioitusta heru eli kaiken eteen joutuu tappelemaan eikä siltikään oteta vakavasti. Ja kaupoilla katotaan varmasti pitkään. Jollei satu olemaan paikallisen porhon tytär, mikä taas on erittäin epätodennäköstä. Vieläkös lasten isät on kuvioissa..
No miksi lasten isät EI olis kuvioissa? Kysytkö samaa 30-vuotiailta jotka ovat saanet esikoisensa? Vai mikä sulla oli pointtina?
Kyllähän tästä olis kivaa jotain tilastoa nähdä, mutta nyt tässä puhutaan vaan mielikuvien tasolla. Ja kyllä jostain syystä sellanen aina mieleen tulee teiniäitien kohdalla, että taitavat olla yksihuoltajia. Jostain ne mielikuvatkn on syntyneet.
No ajattele mitä haluat.

terv. 20v teiniäiti NAIMISISSA.

Alkuperäinen kirjoittaja riann:
kouluttamattomana ja katkerana miettii,
Ja se koulutus... Voi kun olisikin vähän sivistystä ja joku ammatti :(. Monet
Olen 27vuotias, molemmat lapset koulussa, lukio ja ammattikorkea alla, nyt yliopistossa ja vakkari duuni.
Ollaan onnellisia, kiva oma koti ja matkustellaankin aika paljon...niin ja omaa aikaakin saa jos sitä kaipaa.

Mitäköhän olen missannut?

Ei saa laittaa lasten piikkiin jos ei ole jaksanut opiskella ja katuu sitä, se on aivan omasta itsestään kiinni mitkä asiat merkitsee eniten ja minkä eteen jaksaa/viitsii nähdä vaivaa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
Ennemmin säälittää yli parikymppiset, jotka käyttäytyy ku just 18-v täyttäneet, baareilee kaikki rahansa ja joiden elämän keskipiste on jotku muotivermeet tai oma tukka.
Entäs nelikymppiset äidit, jotka tekee samaa kun aiemmin ei ollu tilaisuutta?
Ne on niitä entisiä teinariäitejä, joitten nuoruus meni vaippoja vaihtaessa.
Niin ja jotka nyt sitten ottavat oikein urakalla takaisin.. Oon muutaman kerran nauranut tuota anoppia, joka käyttäytyy kuin mikäkin 15v.. Ei tarvitse käyttäytyä kuin kalkkis, mutta joku raja sentään!!

vieras
Täällä aina näitä menestyjiä näyttää riittävän. Että olen 24-vuotias, 6 lapsen äiti, akateeminen koulutus ja kovapalkkainen vakituinen työpaikka... Joopa joo, miksi sitten tilalastollisesti asiat kertoo ihan muuta?

siis kyllä mie voin myöntää että silloin alussa oikeasti vitutti, ettei päässyt (oisin päässyt mut ei pystynyt ku tuli nii huono omatunto) kavereiden mukaan rientoihin vaan piti olla kotona muksun kanssa, nykyään ei harmita ei vaan niin yhtään... en tiiä. kai sitä sit kasvo aikuisemmaksi. ei aikuiseksi mutta jotain sinnepäin....

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja just:
nii, ja mikä toi on, että ku sulla on parikymppisenä lapsia ni sun nuoruus ois jotenki menny hukkaan... täh? tarkottaako tuo sitä, että et oo päässy baariin tms, vai mitä?? ei vois kyllä vähempää ees kiinnostaa jatkuva ravaaminen baareissa, vaatekaupoissa tms.
Mä en ymmärrä kans mitä se tarkoittaa, enkä varmaan koskaan saa tietääkkään. Itselläni oli nuoruus sellainen kuin itse sen halusin olevan, en sellainen minkälainen muut sen olisivat halunneet olevan. Mutta kaikkea ei tarvite ymmärtääkkään, eikä kukaan mulle ole koskaan sanonutkaan mitä tuo tarkoittaa.

vv
Täällä aina näitä menestyjiä näyttää riittävän. Että olen 24-vuotias, 6 lapsen äiti, akateeminen koulutus ja kovapalkkainen vakituinen työpaikka... Joopa joo, miksi sitten tilalastollisesti asiat kertoo ihan muuta?
Onko sulla joku hätänä? Elmään kyllästynyt ja silleen? Elät tilastojen mukaan? Tilastot= faktaa, kaikki menee jokaisella ihmisellä elämä tilastojen mukaan vai?

vieras
On se vaan jännä juttu ettei mun tuntemani ihmiset ole koskaan mihinkään tilastoihin vastailleet, mutta elämän pitää mennä tilastojn mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja just:
nii, ja mikä toi on, että ku sulla on parikymppisenä lapsia ni sun nuoruus ois jotenki menny hukkaan... täh? tarkottaako tuo sitä, että et oo päässy baariin tms, vai mitä?? ei vois kyllä vähempää ees kiinnostaa jatkuva ravaaminen baareissa, vaatekaupoissa tms.
Mä en ymmärrä kans mitä se tarkoittaa, enkä varmaan koskaan saa tietääkkään. Itselläni oli nuoruus sellainen kuin itse sen halusin olevan, en sellainen minkälainen muut sen olisivat halunneet olevan. Mutta kaikkea ei tarvite ymmärtääkkään, eikä kukaan mulle ole koskaan sanonutkaan mitä tuo tarkoittaa.
niimpäniin..

maarit
Täällä aina näitä menestyjiä näyttää riittävän. Että olen 24-vuotias, 6 lapsen äiti, akateeminen koulutus ja kovapalkkainen vakituinen työpaikka... ?
Mä taas ihmettelen menestystarinoiden vähäisyyttä...ikään katsomatta kaikilla täällä masennus, lapset repii hermot ja lapsilisiä odotellaan. Missä kaikki joilla menee hyvin ja perhe-elämä maistuu.
Luulis että sua ei ärsyttäis ne joilla pyyhkii hyvin...vai onko sulla joku hätä ja tekee mieli purkaa pahaa oloa?

Alkuperäinen kirjoittaja maarit:
Täällä aina näitä menestyjiä näyttää riittävän. Että olen 24-vuotias, 6 lapsen äiti, akateeminen koulutus ja kovapalkkainen vakituinen työpaikka... ?
Mä taas ihmettelen menestystarinoiden vähäisyyttä...ikään katsomatta kaikilla täällä masennus, lapset repii hermot ja lapsilisiä odotellaan. Missä kaikki joilla menee hyvin ja perhe-elämä maistuu.
Luulis että sua ei ärsyttäis ne joilla pyyhkii hyvin...vai onko sulla joku hätä ja tekee mieli purkaa pahaa oloa?
niin, ja sitte jos toisella menee hyvin niin pitää yrittää lytätä ja masentaa muut kun itellä on kaikki niin huonosti..

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tuu-tikki2:
No en todellakaan kato! Ne jotka kattoo, on tod.näk. vaan kateellisia tai muuta...
Ite sain ensimmäisen lapsen 22-vuotiaana ja 23-vuotiaana olinkin jo kahden lapsen äiti ja onnellinen siitä :D
Sä vasta vitsin murjasit. Kuka oikeesti on kateellinen 3 lapsen äitille, oli sitten minkä ikänen tahansa, en ainakaan minä

pölmistynyt
joo o... tuohon vois sanoa sen verran että itse olen kohta 19:sta ja vajaa 2vk laskettuunaikaan, avoliitossa asun, kihloissa kohta 3 vuotta ja seurustelua paljon enemmän. On se ikävää kun ihmiset katsovat tuota ikää aina, eihän se ikä tarkoita että olisi huono äiti. Vaikka olisikin yksinhuoltaja niin ei se sekään huonoksi äidiksi tee, voihan olla että moni nuori yksinhuoltaja pärjää paljon paremmin lapsensa kanssa kuin esim. kahden lapsen äiti jolla on aviomieskin kotona...

Joopa joo, miksi sitten tilalastollisesti asiat kertoo ihan muuta?
Ois kiva jos joku löytäisi tällaisen tilaston.

Itse jossain törmännyt ja yllätyin miten pieni prosentti itseasiassa teiniäideistä ei ollut menestynyt perusasioissa. Olisin odottanut että kuilu olisi suurempi ns. normaali ikäisiin. Mutta ehkä suomalainen yhteiskunta ilmaisine koulutusmahdollisuuksineen on aika tasa-arvoinen eri valintoja kohtaan.

Aivan varmasti teiniäitiyteen liittyy riskejä, kyllä vain. Mutta kai niistä voisi nostaa asiallista ja mielenkiintoista keskustelua eikä aina näitä "nuoruus menetetty kun baariin ei pääse heittoja". Ne nyt koskee varmaan aika harvaa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja merbau:
Alkuperäinen kirjoittaja maarit:
niin, ja sitte jos toisella menee hyvin niin pitää yrittää lytätä ja masentaa muut kun itellä on kaikki niin huonosti..
Tietysti pitää! Onhan se nyt sanomattakin selvää.
Nämä lyttääjät toitottavat kuinka aikuisia he ovat ja kuinka hyvin heillä menee kun eka muksu pyöräytettiin lähempänä 40vuotta.

Mutta odotas jos sulla on pari tenavaa alle 25vuotiaana, olet sosiaalipummi,yh,ihmisten elämän pilaaja, nuoruus on jäänyt elämättä, et ole käynyt kouluja, leikit kotista, oot pissiksen näköinen, huono äiti, sun lapsien ei olis tarvinnut syntyä, sun mies pettää ja jättää, sä ryyppäät joka päivä ja vedät röökiä raskaana jne jne..

Mutta tosiaan jos olisit, tehnyt näin:

koulu,duuni,mies,omakotitalo,farmari auto,kultainen noutaja,kesämökki ja 2 kissaa. ikää 35 ja eka muksu, niin sä olisit onnellinen (kaksplussan mukaan).
Eikä sulle vois koskaan tapahtua mitään pahaa, ei mies lähtis,ei pettäis vaan sä eläisit elämäs unelmaa.

Mutta jos teet tässä järjestyksessä:

lapset,koulu,duuni,omatalo,farkku,koira,mökki ja 2 kissaa, olet pilannut elämän..Vaikka teit vain ja ainoastaan lapset ennen koulua, muuten samassa järjestyksessä.

En tiedä mikä siinä on mutta joku siinä pitää olla kun "aikuisten" ihmisten pitää mollata.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
En katso säälivästi, mutta ajattelen että taitaa olla vähän tyhmä.
Entä jos näet parikymppiseltä näyttävän kolmen lapsensa kanssa, vanhin jo kouluikäinen? Näin yli kolmikymppisenäkin vielä kysytään papereita :)

ihan sama tilanne, siis 3 lasta ja ite oon 23.v. Vanhin on 3.v.
Pikku hiljaa alkaa tottua, että niitä katseita tulee joka ikisellä kauppa reissulla! Ja mää oon vielä tämmönen babyface, 18.veenä mua luultiin 15.vuotiaaksi. :snotty:

Mut yleensä aina jos nään, että joku kattoo ärsyttävästi, niin hymyilen vaan ja nostan nokkaa korkeammalle. Ja sit kotona miehelle jupisen, ku saan tarpeetonta huomiota liikkuessani tän revohkan kans.. :saint:

vierasz
Hei yksi juttu nuoret äidit. Ihan oikeesti, nuoruuttaan täydellä nautinnolla ja sydämenilolla elävät, tulevaisuuttaan ajattelevat, itseään kouluttavat nuoret eivät TODELLAKAAN ole kateellisia teidän huutavalle räkänokkaparvelle. Siis eivät oikeesti. Nuorilla on ihan jotain muuta mielessä kuin vaunut, hiekkalaatikot, kurahousut, vaipat ja ahdas lähiökämppä jossain jumalan selän takana.

On hyvä jos pystytte itse tilanteestanne nauttimaan, mutta älkää nyt ainakaan siitä lisäpotkua hakeko, että joku lapseton nuori teitä kateellisesti katsoisi.

Yhteistyössä