jeesus sai maria magdaleenan kanssa lapsia

  • Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Suosittelen tutustumaan myös Nag Hammadin kätkettyyn viisauteen, jonka loppuosassa on mm. Marian ja matteuksen evankeliumit. Siinä on gnostilaisia tekstejä, eri versioita raamatun teksteihin ajalta jolloin ei vielä valtasuuntaa oltu päätetty siksi kristillisyydeksi kuin se nyt meille on. Raamattuunhaan valittiin tekstit hieman toisin motiivein ja mm. gnostilaisuus haluttiin heivata vääräuskoisena jorpakkoon. Kuitenkin aika ajoin on ollut aikakausia, joihin gnostilaisuuskin on vaikuttanut. Gnostilaisuus oli voimakkaammin rakkauteen nojaava. Heillä pyhä henki ei ollut "persoonallinen" kuten kirkolla, vaan yksinkertaisesti "tuulta" "ilmaa" lue> antaa elämän, on yhtäaikaa sisä- ja ulkopuolella, kaikkialla ja ei missään. Niinhän ilma on, ei se ole mikään taikavoima, vaan elämän ihme. Samoin Jeesus osoittaa kirjan evankeliumeissa itsestään myös muita puolia mitkä raamatussa jäävät hämyyn.
Olen myös lukenut sen ja noinhan se on!
 
vierailija
Jestas mikä täti onkaan kyseessä

Wiki: Maria on mainittu Uudessa testamentissa myös kahdessa muussa yhteydessä: katuvana prostituoituna

magdala merkitsee ’korotettu, suuri, mahtava’, joten Jeesus saattoi antaa tämän lisänimen Marialle, koska hän oli tärkein nainen oppilaiden joukossa. Toisaalta Talmudissa nimitys viittaa naisen hiuksien kihartamiseen eli avionrikkojaan.
 
vierailija
Katoin just da vinci koodin ja kylhän se sai miettimään et mitä jos jeesuksella oli maallinen rakkaus. Siis vaimo jonka kaa hoiti ihan niitä normaaleikin juttui ettei kaikki ollut vaan henkisessä maailmassa oloa. Luin et magdalan maria olisi ollut tärkeä kumppani jonka kaa puhua normi asioista ja tehdä normi juttui. Mä en siis tiedä et olisko se marian suuteleminen ollut paha juttu. Mut joo tää nyt oli tällästä pohdintaa. Ite huomannu omalla kohdalla et ku tulee vaelleltua vaik missä pään sisällä. Ni huomannu et tykkään puhua ihan perus normi asioista eikä ne ole minulle tylsiä vaan on sellasia et pitää jalat maassa ku mieli saattaa vaellella missä sattuu. Ja siis naiselle on helpompi puhua tietyistä asioista ku ne on sellasia pehmosia juttui mitä ei vältsii kehtaa miehelle kertoo.

Sillonku vaelsin täysin sisämaailmassa ni onneks tapasin yhen irinan ja sen kaa juteltiin ihan perus juttui. Ku mun pää oli täysin lukkiutunut siihen "henkimaailmaan" ni tää nainen sai mut ajatteleen ja pysymään järjissää. Ku kropalle on tosi raskasta olla jatkuvasti ylivitittyneessä tilassa ja pääkopalle olla jatkuvassa henkusyyden tilassa ni se "normaalius" rauhoittaa. Eikä pää mene siitä informaatio tulvasta täysin sekaisin. Sitä paitsi halaaminen naisen tuntuu hyvälle.
Et ehkä magdalan maria oli jeesukselle turva myöskin. En tiedä mut näitä tuli mieleen.
Da Vinci Koodi on fiktiivinen sepustus 😆
 
Mistä lähteestä löytyy että Maria Magdalena olisi tärkein nainen oppilaiden joukossa?
 

Yhteistyössä