jeesus sai maria magdaleenan kanssa lapsia

  • Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun usko loppui siihen kun sanottiin: sikisi pyhästä hengestä! Ei kai kukaan voi olla niin daiju, että tuollaisen lauseen jälkeen uskoo vielä jeesushömppään. Mut kyllä mä siihen uskon, että joskus on voinut joku tavis partasuu-jeesus elää ja vaikka tehdä lapsia oman äitinsä kanssa, tapahtuuhan tommosta vielä nykyaikanakin. Mut uskonnot on vaan propagandaa.
Mutta eihän Maria Magdalena ole Jeesuksen äiti :)

 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun usko loppui siihen kun sanottiin: sikisi pyhästä hengestä! Ei kai kukaan voi olla niin daiju, että tuollaisen lauseen jälkeen uskoo vielä jeesushömppään. Mut kyllä mä siihen uskon, että joskus on voinut joku tavis partasuu-jeesus elää ja vaikka tehdä lapsia oman äitinsä kanssa, tapahtuuhan tommosta vielä nykyaikanakin. Mut uskonnot on vaan propagandaa.
:D :D
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Kyllä toi juttu on suoraan siitä jännitys kirjasta da vinci koodi.
Aiheesta on tehty monia muitakin kirjoja, jotka perustuvat tähän "tutkintalinjaan".
Da vinci koodi siis ei ole suinkaan keksinyt tätä asiaa.

Pitääkin muuten lukea tai kattoa se joskus, en oo saanu viel aikaseks.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun usko loppui siihen kun sanottiin: sikisi pyhästä hengestä! Ei kai kukaan voi olla niin daiju, että tuollaisen lauseen jälkeen uskoo vielä jeesushömppään. Mut kyllä mä siihen uskon, että joskus on voinut joku tavis partasuu-jeesus elää ja vaikka tehdä lapsia oman äitinsä kanssa, tapahtuuhan tommosta vielä nykyaikanakin. Mut uskonnot on vaan propagandaa.
Mutta eihän Maria Magdalena ole Jeesuksen äiti :)
Ai :) No mä en raamatun tyyppejä tunne sen kummemmin, kuten sanoin niin mielenkiinto loppui heti alkuunsa kun jossain uskonnon kirjassa kerrottiin, että jeesuksen äiti tuli raskaaks pyhästä hengestä.. joo varmaan. Enkä tosiaankaan jaksa perehtyä asiaan yhtään enempää, mielenkiintoisempiakin opuksia on olemassa jotka sisältää ihan faktatietoa.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ai :) No mä en raamatun tyyppejä tunne sen kummemmin, kuten sanoin niin mielenkiinto loppui heti alkuunsa kun jossain uskonnon kirjassa kerrottiin, että jeesuksen äiti tuli raskaaks pyhästä hengestä.. joo varmaan. Enkä tosiaankaan jaksa perehtyä asiaan yhtään enempää, mielenkiintoisempiakin opuksia on olemassa jotka sisältää ihan faktatietoa.
Niinpä. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Kyllä toi juttu on suoraan siitä jännitys kirjasta da vinci koodi.
Aiheesta on tehty monia muitakin romaaneita, jotka perustuvat tohon "tutkintalinjaan".
Da vinci koodi siis ei ole suinkaan keksinyt tätä asiaa.

Pitääkin muuten lukea tai kattoa se joskus, en oo saanu viel aikaseks.

Luna... lueppa toi. suosittelen
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyh%C3%A4_veri,_pyh%C3%A4_Graal
 
äiti
no kyl tää kirjoittaja ainakin väitti että on ihan itse keksinyt tarinan kun tuli näitä kopiointi syytteitä kehiin...ja myös voitti juttunsa joten ei tämmöisiä väitteitä ole näin ennen esitetty.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ai :) No mä en raamatun tyyppejä tunne sen kummemmin, kuten sanoin niin mielenkiinto loppui heti alkuunsa kun jossain uskonnon kirjassa kerrottiin, että jeesuksen äiti tuli raskaaks pyhästä hengestä.. joo varmaan. Enkä tosiaankaan jaksa perehtyä asiaan yhtään enempää, mielenkiintoisempiakin opuksia on olemassa jotka sisältää ihan faktatietoa.
Niinpä. =)
Jos olette yhtään lukeneet ylipäätään mitään niin tietäisitte että tuohon aikaan kaikkia naimattomia raskaana olevia naisia sanottiin neitseellisesti raskaaksi tulleiksi.

Teologisen pääsykokeissa oli kysymys "Oliko Jeesus naimisissa ja oliko hänellä lapsia?" Oikea vastaus oli kyllä. On hyvin todennäköistä että 3-kymmppinen juutaaismies oli naimisissa ja että hänellä oli lapsia. Se että sitä ei lue Raamatussa ei tee sitä valheeksi. Mutta että Jeesus olisi pettänyt vaimoaa Maria Magdaleenan kanssa...tiedä häntä. Epäilen suuresti.

Jeesus on oikeasti ollut olemassa. Ja hänet teloitettiin ristillä joka oli tuohon aikaan yleinen teloituskäytäntö.

Se oliko Jeesus Jumalan poika ja heräsikö hän kuolleista onkin sitten uskon asia.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
no kyl tää kirjoittaja ainakin väitti että on ihan itse keksinyt tarinan kun tuli näitä kopiointi syytteitä kehiin...ja myös voitti juttunsa joten ei tämmöisiä väitteitä ole näin ennen esitetty.
Vai niin, tämä teoria on vissiin eläny hieman kauemmin kuin toi kirjailija.
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
"Jeesuksen ristiinnaulitsemisesta alkaen Graalin malja on kiehtonut ihmisten mielikuvitusta ja siitä on kirjoitettu kasoittain romaaneja. Sanat 'san greal' on myös keksitty jakaa toisella tapaa, jolloin niistä saadaan 'sang real' eli kuninkaallinen veri. Tämän teorian mukaan Jeesuksella olisi ollut lapsia Magdalan Marian kanssa, ja sang real tarkoittaisi Jeesuksen verta, joka yhä virtaisi hänen jälkeläisissään.

Graal ei siis olisikaan malja, vaan Graal tarkoittaisi lapsia, jotka Maria vei mukanaan Etelä-Ranskaan Jeesuksen kuoleman jälkeen. Kuninkaallisen veren teoriaa on tulkittu myös niin, ettei Jeesus kuollutkaan ristillä, vaan jatkoi elämäänsä Ranskassa Magdalan Marian kanssa.
Heidän lastensa jälkeläisiä olisivat merovingit, vuosina 450-751 vallassa ollut ranskalainen kuningassuku. Jeesuksen ja Magdalan Marian verenperinnön vaalijoiden tavoitteena on asettaa merovingit hallitsijoiksi, jotta maailmaan saataisiin rauha, kun kaikki kuninkaat olisivat Jumalan pojan jälkeläisiä. Sen taas antikristus ja hänen kannattajansa haluavat estää. "
Niin, kiehtonut ihmisten mielikuvitusta ja kirjoitettu romaaneja!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ai :) No mä en raamatun tyyppejä tunne sen kummemmin, kuten sanoin niin mielenkiinto loppui heti alkuunsa kun jossain uskonnon kirjassa kerrottiin, että jeesuksen äiti tuli raskaaks pyhästä hengestä.. joo varmaan. Enkä tosiaankaan jaksa perehtyä asiaan yhtään enempää, mielenkiintoisempiakin opuksia on olemassa jotka sisältää ihan faktatietoa.
Niinpä. =)
Jos olette yhtään lukeneet ylipäätään mitään niin tietäisitte että tuohon aikaan kaikkia naimattomia raskaana olevia naisia sanottiin neitseellisesti raskaaksi tulleiksi.

Teologisen pääsykokeissa oli kysymys "Oliko Jeesus naimisissa ja oliko hänellä lapsia?" Oikea vastaus oli kyllä. On hyvin todennäköistä että 3-kymmppinen juutaaismies oli naimisissa ja että hänellä oli lapsia. Se että sitä ei lue Raamatussa ei tee sitä valheeksi. Mutta että Jeesus olisi pettänyt vaimoaa Maria Magdaleenan kanssa...tiedä häntä. Epäilen suuresti.

Jeesus on oikeasti ollut olemassa. Ja hänet teloitettiin ristillä joka oli tuohon aikaan yleinen teloituskäytäntö.

Se oliko Jeesus Jumalan poika ja heräsikö hän kuolleista onkin sitten uskon asia.
 
Ohis
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos olette yhtään lukeneet ylipäätään mitään niin tietäisitte että tuohon aikaan kaikkia naimattomia raskaana olevia naisia sanottiin neitseellisesti raskaaksi tulleiksi.
Mutta Mariahan oli naimisissa Joosefin kanssa?
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta että Jeesus olisi pettänyt vaimoaa Maria Magdaleenan kanssa...tiedä häntä. Epäilen suuresti.
Tuossa teorissa on esitetty, että tuo vaimo olisi juuri olla Maria Magdaleena :D
Niinpä.
Ja siksi sitä on alettu haukkua huoraksi uskovaisten parissa.. kun ne ei tykänneet että se sai jeesuksen lapsen, ja että asia paljastuis. :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta että Jeesus olisi pettänyt vaimoaa Maria Magdaleenan kanssa...tiedä häntä. Epäilen suuresti.
Tuossa teorissa on esitetty, että tuo vaimo olisi juuri olla Maria Magdaleena :D
Niinpä.
Ja siksi sitä on alettu haukkua huoraksi uskovaisten parissa.. kun ne ei tykänneet että se sai jeesuksen lapsen, ja että asia paljastuis.
Olishan se kamalaa jos Jeesuskin olis ollut naimisissa ja tehnyt muita maallisia asioita.
 
Vieras
Mä oon aina miettinyt, että mitä kaikkea Jeesus teki nuoruusvuosinaan. Raamattuhan ei kerro kuin Jeesuksen varhaislapsuuden ja sitten aikuisiän. Uskon, että on mennyt kyllä naimisiin, jne.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos olette yhtään lukeneet ylipäätään mitään niin tietäisitte että tuohon aikaan kaikkia naimattomia raskaana olevia naisia sanottiin neitseellisesti raskaaksi tulleiksi.
Mutta Mariahan oli naimisissa Joosefin kanssa?
Eiköshe menneet naimisiin vasta kun raskaus oli jo pitkällä? Eli Maria olisi "neitseellisesti raskaaksi tullut". Tosin lapsen isä taisi olla kuitenkin Joosef, miksi hän olisi toisen miehen kanssa maannutta naista omakseen ottanut?

 
Huumekoira
Tälläisillä tarinoilla on tarkoitus eksyttää ihmisiä, sillä Saatanan mielestä kaikki, mikä kääntää ihmisten ajatukset pois Kristuksesta on hyvä juttu. Voitte uskoa enkeleihin, hororskooppeihin, ihmisen jumaluuteen, kunhan ette usko Jeesukseen, siihen, että hän oli Jumalan poika ja kuoli teidän puolestanne. Se on eksytys, huijaus.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Tälläisillä tarinoilla on tarkoitus eksyttää ihmisiä, sillä Saatanan mielestä kaikki, mikä kääntää ihmisten ajatukset pois Kristuksesta on hyvä juttu. Voitte uskoa enkeleihin, hororskooppeihin, ihmisen jumaluuteen, kunhan ette usko Jeesukseen, siihen, että hän oli Jumalan poika ja kuoli teidän puolestanne. Se on eksytys, huijaus.
Tässähän juuri ajatellaan Kristusta. Ei horoskooppeja jne.
 

Yhteistyössä