IVF marras/joulukuu

:D Jes! Pitkä odottelu on nyt ohi...
Ja jotain edes alkaa vihdoin ja viimein tapahtua!!! Kävin tänänään lekurilla ja huomenna alan pistelee... 250yks puregonia per vrk. Olo on tällä hetkellä vielä ihan ok. Siirto on siis suunniteltu viikolle 46.
 
Loistavaa että hommat selvis RobottiRuttunen - nyt vaan munasoluja kasvatteleen :hug:

Tervetuloa mukaan jeps1 :wave:

Oikein paljon voimia elämänperhonen odotteluun :hug: Hyvältä "saaliilta" kuulostaa tuo 8 kappaletta - toivon jokaiselle pikkuiselle hurjasti sitkeyttä jatkaa jakautumista :heart: Onnea torstaiseen matkaan!

Darma: Mullekin neuvottiin, että pistellä kannattaa illalla. Tai ylipäänsä kohtuullisen samaan aikaan joka päivä. Tunnilla suuntaan tai toiseen ei oo väliä.
Me pistettiin toi Orgalutrankin mahaan. Joka kerta vaan eri puolelle kuin Puregon. Mun mielestä mahaan neula tuntuu niin paljon vähemmän kuin reiteen...

Täällä olis enää parisen päivää menkkojen alkuun. Oon laskeskellut, että jos samaan aikatauluun menee kuin helmikuussa, niin isänpäivän jälkeisenä maanantaina tai tiistaina olis punktio... Että niin se aika kulkee vikkelään kun alkaa tapahtua.





 
Mäkin siirryn tänne marras-joulukuun pinoon, jos sopii?? Sain vihdoin ohjeet postitse kotiin Pas:sia varten. Olin jomenettänyt toivoni ja vaipunut masennukseen, että eka ivffän jälkeen siirtävät minut johonkin taukopinoon.. mutta onneksi ei. Eli nyt odotellaan vuotoa alkavaksi, ja siitä kaks pv. alkaa zumeron ja sit myöhemmin jossai vaiheessa luget.. Onko nämä lääkkeet, zumeron ja luget olleet teille korvattavia lääkkeitä?? Ymmärsin jostain, et on, mutta apteekissa aiemmin kun hain lugeja, ei niitä ainakaan suoraan korvattu. Vaan ne piti siis maksaa, vaikka maksukatto oli ylittynyt. Miten teillä muilla?? Entä tämä zumeron?
 
Hei kaikille!
Minäkin siirtyisin mieluusti syys/lokakuun puolelta suoraan tänne pinoon, jos sopii? =) Takana on ensimmäisen ivf:n epäonnistunut tuoresiirto ja pas-yritykset käynnistyvät näillä näkymin joulukuun alussa. Tapaan lääkärin seuraavan kerran vasta marraskuun lopussa, mutta klinikan mukaan pas voidaan tehdä heti sen jälkeen, kun sopiva kierron aika tulee. Eli laskujeni mukaan se osuisi joulukuulle. Miten tässä jaksaa taas odottaa sinne asti... Voisiko joku kokeneempi valaista minua siitä, millä perusteella valitaan tehdäänkö pas luonnolliseen vai lääkekiertoon? Tarkoitan siis, että kokeillaanko ensin, tuleeko ovulaatio luonnollisesti ja sitten jos ei tule, otetaan lääkkeet käyttöön? Mietin vaan, että kannattaisiko ovulaatiota testailla jo tässä ekassa ivf:n jälkeisessä kierrossa, että voisi sitten kertoa lääkärille mikä tilanne on... Tulipa sekava viesti ja monta kysymystä
:p Mukavaa päivää kaikille :flower:
 
Heippa Mithril :hug: Tervetuloa mukaan!
Mulla tehtiin molemmat passit luonnolliseen kiertoon vaan sillä perustein, että kierto on aina ollut hirmu säännöllinen.
Ja kun tuoresiirto epäonnistui ja alettiin passeja suunnitteleen, niin ite ensisijaisesti pyysinkin siirtoa luonnolliseen kiertoon, jos vain suinkin mahdollista.

Tietääkö joku, jos menkat alkaa illalla, niin lasketaanko se jo ekaksi päiväksi vai vasta seuraava? Mulla tuli ekat tuhruntuhrut tänä aamuna - joten varmaan sitten huomenna varsinainen vuoto. Toivotaan niin.
Tarvii lähtee hakeen apteekista Puregonit jo valmiiksi.

Hyvää keskiviikon jatkoa jokaiselle :heart:
 
Hei munkin puolesta kaikille! Ja tervetuloa uudet mukaan!!!!
Mua ihmetyttää, että miksi sulla aida aloitetaan puregon noin isolla annoksella (250 yksiköllä)? Onko sulla aiemmin käytetty tuota annosta?

Omaa napaa....pikkaisen vielä vatsaan koskee. En ymmärrä, vatsakaan ei ole toiminut. No duphalacia on vedetty napaan tänään - kait tämä liikkumattomuus ja kipulääkkeet vaikuttaa....Onko muilla tällaisia ollut punktion yhteydessä?

Jännittää, taidan tänään vielä häiriköidä sitä labraa ja kysellä miten pikkuisemme ovat alkaneet jakautumaan ......pelottaapi aika kovasti, kun viimeksi ei se jakautuminen oikein onnistunut.
:|
 
Aamupäivää ja tervetuloa uudet!
ON: Tänään ultrassa ja 11 sieltä löytyi munasoluja, kooltaan 13-16mm. Maanantaina punktio. Mulla tuli aivan hirveä reaktio tuosta Orgalutranista, hirveä golfpallon kokoinen kuuma patti johon sattui niin pisrkatinmoisesti.
Mites muilla mennöö?
 
Elämänperhonen: Täällä oli samanlaista tuon vatsantoiminnan kanssa punktion jälkeen. Kahteen päivään ei oikein tullut muuta kuin kauheesti ilmaa koko ajan. Ja ylipäänsä vessareissut oli yhtä tuskaa tuon aikaa. Punktio oli silloin tiistaina, niin normaali olo saavutti mut vasta sunnuntain tienoilla.

 
Kiitos tiedosta Kaneliomena :) Saanko vielä sen verran kuulustella sinua, että miksi halusit juuri tuon lääkkeettömän passin? Onko onnistumismahdollisuuksissa eri vaihtoehtojen välillä eroa? Eipä kyllä minuakaan enää huvittaisi ottaa yhtään ylimääräisiä hormoneja elimistöön. En saanut ivf:n aikaisista "mömmöistä" (lugeja lukuunottamatta) oikeastaan mitään sivuvaikutuksia, mutta kyllä sen vaan huomaa, ettei elimistö ole normaalitilassa. Päästä puhumattakaan :LOL:
Noista menkoista sen verran, että meidän klinikalla 1. vuotopäiväksi lasketaan päivä, jolloin runsas vuoto on alkanut jo päivällä, muistaakseni ennen klo 18.
Elämänperhonen: Toivottavasti saat mukavia uutisia puhelimessa. Tuo on ihan hyvä käytäntö että voi kysyä. Meidän käyttämällä klinikalla tiedon alkioiden määrästä saa vasta siirtoon menneessään. Eli sinnekin piti sitten raahautua kädet täristen, kun jännitti niin hirveästi, että onko siellä mitään siirrettävää...
 
Tervetuloa kaikille uusille! Kiva, että tulee porukkaa lisää.
Elämänperhoselle :hug: Tänäänhän se siirto oli, miten meni?
Mulle neuvottiin pistää tuo Puregon aamulla ja kans suurinpiirtein samaan aikaan. Mitähän eroo siin sit on pistääkö aamulla vai illalla?
 
Hei kaikille samassa veneessä oleville,
Minulla ekan IVF:n sumutukset alkavat ensi viikolla, itsenäisyyspäiväviikolle suunniteltu punktiota, toivottavasti myös alkioiden kasvatusta ja istutusta.
Mietityttää Synarelan sivuoireet, kun pitäisi töissäkin saada jotain aikaan ja välillä nukun luonnostaankin tosi huonosti.
Pistämistä en vielä hermoile, sairaanhoitajasisareni viimeisessä hädässä voi auttaa - mieheni on aivan piikkikammoinen. Sain kyllä kovasti sympatiaa, kun näytin neulavalikoiman, jonka sain klinikalta...

Voimia kaikille ja paljon onnea ja onnistumisia!
 
Heippa!
Olen taustalla jänskännyt teidän hoitoja ja yrityksiä. Olenkohan oikeassa foorumissa???? Mulla PCO. Elokuussa oli IVF ja punktio, josta 10 pakkaseen, koska hyperin poikasta pukkaili ja vatsaonteloon tihkutti ym. Nyt välikierto ollut ja huomenna 1.PAS. Meillä 3,5v tyttö ennestään 7 vuoden yrityksen jälkeen.
 
Morjens! en oikeen tiiä mihin pinoon itteni lykkäisin, mutta koitetaan nyt vaikka tätä sitten...Pikainen katsaus historiaan: lapsen yritys aloitettiin vuonna 2004, ja vihdoin neljän inseminaation ja lukemattomien hormonihoitojen jälkeen esikoisemme näki päivänvalon vuonna 2006. Lapsettomuuden syynä meillä oli PCO ja endometrioosi, joskin lievänä. Minulle sopiva lääkitys anovulaatioon oli Metforem-tabletit, joilla sitten alkoi raskaus ja useampiakin mutta keskenmeno-peikko on aivan liian usein vieraillut. Viimeksi sain keskenmenon rv16 (noin kuukausi sitten) vauva oli todella sairas ja kuoli kohtuun. Eilen oli jälkitarkastus, ja lupa uuteen yritykseen tuli. Tämä viimeisin raskaus oli yhteensä seitsemäs, ja yhdestä siis olen lapsen saanut. Luojalle kiitos hänestä!

Kirjoittelen enemmän kunhan ensin tutustun teihin. :flower:
 
Heippa! Multa ei ainakaan mitään kyselty lääkkeiden suhteen Passia suunniteltaessa. Sanottiin vain, että ohjeet tulee kotiin, odottele niitä. NOh, vihdoin ne tuli, ja nyt odottelen menkkoja alkavaksi,- vaan ei kuulu. Soitin jo tänäään klinikalle ja ihmettelin asiaa. En siis kotitestin mukaan ole raskaanakaan.. menkat myöhässä normaalikierron mukaan noin 9pv.. Ivf:stä on nyt reilu kuukausi, ja nyt siis piti yrittämän passia. Ohjeiden mukaan Zumenon-aloitus 2pv vuodon alkamisesta ja sit myöhemmin luget peliin.. 10-12pv ultra, jolloin suunnitellaan siirtopäivä. Noh, nyt kaikessa hytinässä, sitten menkat onkin johonkin kaikonnu.? Onkos teillä vastaavia kokemuksia? Toisaalta, onkos se mikään ihme tämän stressaaavan session jälkeen.. Klinikalla neuvottiin, että odotellaan ens viikkoon ja katotaan tilannetta.
 
:wave: moi kaikille ja kiitokset tsempityksistä! Kyytiin saatu 1 8-soluinen. Nyt sitten vaan piinailemaan. Vatsa on edelleen kipeä, mutta ei siellä hälyyttävää. Tosin lääkäri sanoi, että ei ihme, että olen kipeä, kun munasarjat ovat kovin turvonneet ja hieman nestettä myös vatsatilassa. Tänään oksensinkin. Ihan on olo kuin olisin monennella kuukaudella raskaana - turvottaa, närästää jne. Housut ei mahdu jalkaan....mutta minulla on pieni vauvanalku toivottavasti kovaa vauhtia siellä vatsassa kiinnittymässä :) joten en enää valita :) valitan sitten taas kun menkat alkaa tai nega pärähtää testiin. tämä on lupaus!
Saatiin muuten ihme ja kumma 2 7-soluista ei niin hyvälaatuista pakkaseen. Minkälaisia teidän pakastetut/sulatetut ovat olleet?
 
Hei Kris!
Siirto kp17. Lääkkeinä aloitin Progynovat kp2 ja uä:n jälkeen kun tiedettiin limiksen tilanne niin Crinonet aamuin ja illoin. Vähän jännittää että miten käy huomisen sulatuksen kans... Onko sulle tehty aiemmin PASsia? Toivotaan että sun menkat alkaa niin pääsette etiäpäin.
 
Moro vaan kaikille! Elämänperhonen, meille saatiin vain kaksi,-ei niin hyvälaatuisia tai parhaita pakkaseen. KOhta yritetään sulatella 1 tai kahta siirrettäväksi.. Toivottavasti selviävät!! Ice-78 - ei ole mulle tehty PASsia aiemmin. Reilu kk. sitten oli Ivf, josta tuoreesti yritettiin siirtää, ja siinä kohtaa onnistuttiinkin, mutta ei sitten mitään jäänyt kiinni.. Pidetään peukkuja, että huominen sulatus menee sulla hyvin, ja pääsette siirtoon!! Toivotan onnea!
 
Tulin tänne elämänperhosen kehotuksesta =)
Eli taustasta sen verran että lapsettomuudesta on kärsitty vuodesta 2003, miehen siittiöissä vika ja minä ovuloin epäsäännöllisesti. Ensimmäinen ICSI tehtiin 2004 josta 9 alkiota; yksi tuoresiirto-nega, PAS.a varten jouduttiin sulattamaan kaikki 8 ja 2 siirrettin-nega. 2005 toinen ICSI 3 alkiota, kaksi siirrettiin- yksi ihana tyttönen (1v5kk), PAS olis ollu helmikuus mutta alkio ei kestänyt sulatusta. Ja nyt tämä kolmas ICSI on siinä mallissa, että eilen siirrettiin yksi alkio ja pakkaseen meni 2 alkiota.
Mieli on aika kehno kun maha on todella kipeä ja v..ttaa, kun oon ihan varma ettei tämä tuota tulosta. Olisin niin halunnut kahden alkion siirtoa, mutta lääkäri ei suostunut, koska meillä on jo yksi lapsi.
Niin ja hoitopaikkana on Seinäjoki+tays.
Tulipas pitkä teksti ja ehkäpä vähän sekavakin, toivottavasti mahdun mukaan!!!! =)
 
Niin tosiaan meillä tällä hetkellä on hoitomuotona siis ovulaation induktio+metformiini. Ovulaatio on nyt bongattu ja käytetty hyödyksi, saas nähdä miten käy. Lääkäri sanoi että yleensä keskenmenon jälkeen kohtu on "vastaanottavaisempi" kun normaalisti, että vaikka raskaus alkaisikin niin valitettavan usein limakalvo ei ole valmis vielä kantamaan uutta alkiota. Jännä juttu miten mieli eheytyy ja toivoa riittää aina uudestaan ja uudestaan, vaikka monta km:a jo takana. Pelko ei todellakaan pääty siihen plussatestiin, vaan siitä se vasta alkaakin (siis mun kohdallani..) Monesti mietin miten hirvittävän epäreilua tämä on, toiset TEKEE lapsia kalenteri kädessään (eräs ystäväni esimerkiksi kertoi että heille syntyy lapsi heinäkuussa, jo ennenkuin lapsi oli edes alullaan. Ja näin KÄVI!) ja toiset tarpoo vuosia hoidoissa, ja vihdoin kun tärppi käy, parin viikon onnellisen odotuksen jälkeen se viedäänkin pois. Sanat eivät riitä kertomaan miten onnellinen olen yhdestä rakkaasta lapsestani, hän on minun kallein aarteeni ja parasta mitä elämässäni olen saanut aikaiseksi. Toisen lapsen kaipuu elää vahvana, mutta se kaipuu ei ole mitään verrattuna siihen kaipuuseen jota koin ennen esikoistani. Silloin vannoin, että jos minulle joskus suodaan yksikin lapsi, en enää koskaan lähde toista lasta ainakaan hoidoilla yrittämään....mutta tässäpä sitä nyt taas ollaan, joskin aika lievillä hoitomuodoilla vielä toistaiseksi. En tiedä olisiko minulla enää voimia lähteä insseihin tai ivf-hoitoihin, koin esimerkiksi Puregon-pistokset aivan hirveän vaikeina, tai Pregnylin pistäminen oli aivan järkyttävää kun minun mielestä se neula oli todella iso ja pitkä...ja ampullien kanssa olin niin poropeukalo että aina sain haavan sormeen niiden kanssa temppuillessa. No mutta, tässäpä tämmöstä ajatusten virtaa vaan, olen kova tyttö mietiskeleen näitä asioita...

Toivotan valtavasti voimia ja plussasäteitä piinailijoille, ja lämpimiä ajatuksia kaikille tämän vaikean asian kanssa kamppaileville.

Hyvää yötä kaikille!

Gardenia pp1
 
Elämänperhonen ja Gardenia: Onnea matkaan ja hyviä hermoja piinistelyyn :hug: Oliko teillä Elämänperhonen tavallista pidempi viljely vai elämänintoinen alkio? Tarkoitan vaan, että ei meillä yksikään ehtinyt yli 4-soluiseksi.
Pakastettujen alkioiden laadusta sen verran, että meillä on pakkasessa 13, mutta lääkäri varoitteli jo etukäteen osan olevan laadultaan sellaisia, etteivät ne ehkä selviä sulatuksesta. Ilmeisesti kuitenkin raskauden alkaminen olisi mahdollista sellaisellakin alkiolla; eivät kai ne niitä turhaan pakasta vai mitä...?
Gardenia: Täytyy sanoa, että rohkea ja sisukas olet :hug:
 

Yhteistyössä