IVF marras/joulukuu

Mithril
Ei niistä Efamoleista ainakaan haittaa ole ja onpahan siun elimistön varastot kunnossa kun teidän PAS tehhään. Mulla vasta pp2, alavatsa vähä turvoksissa muuten ei mitään oloja ahdistusta lukuunottamatta. Tiedän tunteesi nimittäin tuon odottamisen suhteen meillä eka hoitoyritys ovulaation induktio toukokuussa, josta ei mitään tullut ja kropan tasaantumista piti odottaa elokuuhun jolloin ivf ja lievä hyperi ja taas välikiertoa kropalle ja nyt pe vasta PAS. Pe kun päästiin itse asiaan ni tuntu ihan epätodelliselta että nytkö se sit tapahtuukin =) Mukavaa sunnuntaipäivää :hug:
 
Mä yritin tossa joku päivä kirjoitella tänne pinoon työkoneelta mutta ei se näköjään ole tullut perille :/
Hlämänperhonen kyseli että miks mulla on puregon annos niin isolla heti alkuun (250yks/vrk).... Mulla on meneillä nyt toka ivf-hoito. Ekasta tuoresiirto sekä pas ei tuonut toivottua tulosta. Puregonin vaste oli ekassa hoidossa sen verran heikko (aloitettiin muistaakseni 150 yksiköllä) että nyt aloitettiin sitten kunnon annoksella heti alkuun. Ensimmäinen kontrolliultra on ens tiistaina. Nyt kyllä ainakin tuntuu et jotain tapahtuu kun oikeella puolella on niin turpee olo ;)
Tsemppiä kaikille ja mukavaa joulun odotusta :xmas:
 
Heissan kaikille! Meillä on ihanan aktiivinen pino täällä - kivasti ehtinyt tulla juttua viime visiitin jälkeen =)
Mahtavaa, kun maa on valkoisena. Ensilumen myötä pääsee aina hetkeksi joulutunnelmiin :xmas:

Vihdoinkin ensimmäinen Puregonpiikki pistetty eilen illalla. 125 yksiköllä mennään ainakin ekaan ultraan saakka, joka on ens viikon torstaina.

Jokaiselle tsemppihalaukset :hug:
Paljon voimia hoitoihin sekä tulosten odottamiseen :heart:
 
Heipparallaa kaikille! Tänään sitten kävin ekassa ultrassa Puregonin aloittamisen jälkeen. Jäi vähän sekavat fiilikset, että en tiedä mitä pitäis ajatella. Kohdun limakalvo oli hyvän paksuinen. Vasemmalla puolella oli 9kpl pallereita kokoluokkaa 15mm ja oikealla 7kpl kokoa 9mm. Onks toi nyt hyvä vai huono määrä? Lääkäri vähän ihmetteli, miten on noin erikokoisia. Kyseli vielä toiseltakin lääkäriltä. Jotain mainitsi puhelimessa, et munasarja on ovaalin muotoinen (ilmeisesti ei hyvä juttu) mulle ei tuosta sanonut mitään. Aloitti kuitenkin Orgalutranin ja keskiviikkona on seuraava ultra. Perjantaina tai maanantaina punktio. Hoitaja viel mainitsi, et täytyy varautua siihen, et jos sattuukin niin et punktion ajankohta oiski viikonloppuna niin sittenhän sitä ei voi tehä. Voi juma, et sit menis harakoille koko juttu!! :eek: Että turhaan oon pistelly tonnin eestä hormooneita itteeni.
Kävi myös taas ilmi, että en ollu saanu kaikkia tarvittavia juttuja sillon suunnittelukäynnillä. Hoitaja kyseli jostain paperista, ja olin tietty et häh mikä paperi. Tuumas vaan, että t oo tainnu saada sitäkään. Kiva, että noi sijaiset osaavat hommansa. Ymmärsin, et se sijainen on kuitenkin "vakkarisijainen". Nojoo, mut ei ilmeisesti maailmaa mullistavaa ollu unohtanu tällä kertaa.
Että sekavissa tunteissa mennään. Vieläkin on olo sellanen, et joku tässä mättää ja pahasti ja kaikki menee reisille. :|
 
Se on taas uusi viikko aluillaan ja hoidot ja piinailut edistyy kaikilla vissiin ihan mukavasti =) Mullakaan ei ole enää kuin kaksi viikkoa seuraavaan tapaamiseen lääkärin kanssa :LOL:

RobottiRuttunen: Minusta tuo follikkelimäärä kuulostaa hyvältä. Mulla oli kanssa tosi erikokoisia folleja ja viimeisessä ultrassa lääkäri veikkaili, että munasoluja ehtisi kypsyä korkeintaan 10 kpl. Lopulta määrä oli kuitenkin kolminkertainen eli mikään ei ole varmaa ennen punktiota. Toivottavasti klinikkasi saa jarrutus- ja irrotuspistokset sovitettua niin, että punktio onnistuu. Nythän on onneksi vasta maanantai eli aikaa on vielä vaikka mihin. Hyvin se menee :hug:
 
Heipsan :wave:

RobottiRuttunen: Siis TÄH? Tätä en oo tiennytkään, että punktio voi jäädä vaikka kokonaan tekemättä. Oon ollut siinä luulossa, että tuota stimulaatiota voi pikkuisen ohjailla justiinsa noilla annosmäärillä ja jarruilla ja sitä kautta varmistaa, että kaikki vaiheet onnistutaan tekemään. Toivottavasti sulla nyt kaikki menis putkeen ja päivät osuisi kohdilleen :hug:

Kyllä noi munasolujen määrät ja koot musta ainakin kuulostaa ihan hyviltä - jännää, että toinen munasarja on reagoinut voimakkaammin tohon hormonihoitoon.
Mulla oli viime kerralla eka ultrassa 8-10 millisiä yhteensä 7 ja
12 millisiä 2 kpl. Sitten kolme päivää myöhemmin oli tullut muutama solu lisää ja isoimmat koot oli jo 14-16 milliä - siitä neljä päivää tehtiin punktio. Näillä alkulukemilla tuli sitten 25 follikkelia, joista löytyi 19 munasolua, joista 16 kypsää. Seitsemän alkioo saatiin silloin aikaiseksi.

Kaikille kovasti tsemppiä alkaneeseen viikkoon :heart:
 
Kaneliomena: Niin mäkin oon luullu, että ei nyt ainakaan pelkän viikonlopun takia jäis tekemättä punktio. Että just noilla lääkkeillä vois vaikuttaa. En yllättäin taas tajunnu kysyä. No selviää keskiviikkona.
Luulenpa et oisko se punktio perjantaina, kun nyt oli noi toiset jo sen verta isoja. Toivosin kyl, et ois perjantai. Sais viikonlopun levätä. Maanantaina on myös tästä kädestä kontrolli, joten menis päällekäin.

Se Hoitaja pisti mulle sen Orgalutranin, kun pyysin. Nyt on sit ahistanu henkee kotiin tulon jälkeen. Mulla noita allergia oireita on ollu ja avaava piippu käytössä. Nyt ei ole ollu ahdistusta, kun sillon edellisen lääkärikäynnin jälkeen (olen ollut samassa sairaalassa töissä, siel on hometta, josta sain oireita jo työaikana ja niihin sain ton piipun) Mietin vaan, et tuliko noi ahistukset tosta lääkkeestä vai sieltä sairaalasta. Täytyy varmaan kysästä sit sekin sillo keskiviikkona. Onko muilla ollu mitään tollasia oireita? Tuote selostuksessa oli kyl, et voi aiheuttaa astmaatikoille oireita.

Tosta punktiosta tuli viel mieleen. Mies menee iltavuoroon töihin sillon. Jos sattuis niin, että sen pitäs lähtee ennen kun mä pääsen, niin antaako ne vaikka taksikyydin vai pitääkö olla saattaja? Kauheeta sumplimista ton miehen töitten kans. Vapaapäivien järjestelyt ym...Appiukko on miehen pomo, eikä haluttas kertoo syytä vapaapäiviin. Ihme kyl ettei jo epäile kaikkee kun tulee äkillisiä menoja ym....Vaikee järjestää vapaata parin päivän varotusajalla.

Mulla tulee näköjään tälläsiä jaarittelutekstejä.... :D Mut kiva kun voi johonkin kirjotella ja saa lukee muittenkin tekstejä.
 
Hei!

Ei kait se punktio voi kokonaan tekemättä jäädä - mä en ainakaan suostuis, johan se sattuu sikana, kun parikymmentä sieltä irtoilisi....
Se lääkäri varmaan vaan ihmetteli, kun niitä 15 mm rakkuloita oli niin paljon. No hyvä että aloitti orgalutranin. Eihän sitä tiedä vaikka punktio sinulla olisi jo torstainakin, jos nuo 9 mm alkaa samaan tahtiin kasvaa. Oliko sulla pieniä näiden lisäksi yhtään? Hyvä kokonaismäärä sinällään tuokin. Mulla on melkeen kaikki eri kokoisia silleen tasaisesti aina.
Robottiruttunen vielä - punktion jälkeen pitää yleensä olla saattaja mukana.
Itsellä on:
pp4 ja kaikki paha olo ja punktion jälkeiset kivut jo takana päin :) Ei tarttenu soitella minnee...niin se on vaan, että työnteko helpotti! Unohtuu omat vaivat.
 
no niin nyt on punktio ohitse. Saaliina oli 11:sta 8 munasolua. Nyt jännityksellä odottelemme kuinka käy. Onneksi AVA:lta soitetaan joka päivä ja kerrotaan hedelmöittymistilanne. Itse punktio meni mukavasti horkassa, eikä tehnyt kovin pahaa. Nukuinkin 2 tuntia klinikalla ja nyt kotona olen vain syönyt ja nukkunut. Istuminen tekee kipeää.
Huomenna lueskelen teitin kuulumiset.
 
Kiva kuulla Darma, että punktio meni hyvin. Kyllä aika paljon pelottaa se, hui. Kysyin tänään, että voiko olla et punktio olisikin jo torstaina niin sanoivat ettei voi olla. Aikaisintaan perjantaina. Sitä siis odotellessa.
Hyvä, että sulla Elämänperhonen, oireet helpotti eikä tullu punktiosta mitää. Toivotaan nyt vaan, että pikkuinen asettuisi taloksi ainakin seuraavaksi 9kuukaudeksi.

Mä kävin hieman lenkkeilemässä äsken. Keksittiin, että mennäämpäs tuonne ei valaistulle tielle. No arvata saattoi, ett tottakai mä kaaduin tän kipsikäden päälle, kun en erottanut tien reunaa :kieh: Ei onneks tunnu kipua, että jospa selvisin säikähdyksellä. Mies sanoikin, että uskaltaako mua enää päästää mihinkään kun aina telon itteeni. :ashamed:
 
Saimme tänään huonoja uutisia, yksikään ei hedelmöittynyt. Puhuivat jostain c:llä alkavasta lyhenteestä. Uusien tutkimusten mukaan tätä esiintyy vain joillakin kerroilla. Että näin....
Toivotan parempaa onnea kaikille!
 
:hug: Darmalle. Tarkoittiko lääkäri isci- hoitoa teille? Todella harmi, kun hirveästi tekee töitä ja sitten käy näin....

Omaa napaa: Mä en taas tajuu miks pitää kaikki mennä näin vaikeeks. Miehellä on ollu viimenen kuukausi löysää töissä ja vapaat saanu helposti ym...No tottakai nyt sit ei meinaa vapaata irrota millään. Sukuyrityksessä on töissä ja työvuorot on säännöllisen epäsäännölliset. Tosiaankaan ei haluta kertoo syitä vapaaseen, ihan jo tuon sukulaisuuden takia. Eikä koskaan olekaan kyselleet. Nyt vaan tuntuu, että miks just tää viikko pitää olla tällanen. |O Ja kun ei varmasti viel sitä punktiopäivää tiedetä, mutta pitäs ne vapaat tietää. Hitto!! Ja jos mies sanoo, et on lääkäri niin arvatkaa vaan alkaako kysely, et mikäs juttu se on. Jos kerrottas miehen isälle, joka paikan pomo, niin kohta kuitenkin tietäs kaikki. Joku aina lipsauttas ja kohta tietäs koko hemmetin suku (miks pitää olla niin pirun läheisiä kaikki kumminkaimatki) ja sitä oikeesti mä en haluu. Kokemusta jo omista häistä. Haluttiin pitää salaisuutena ja yllätysyllätys kaikki ties vaikka "oikeesti kukaan ei tienny", sit tuli sellasii "lue rivien välistä-kommentteja" kokoaika.
Onkohan ne punktiot yleensä aamusta? Jos sattuu, et punktio on perjantaina pitää miehen lähtee iltavuoroon töihin. Kauhee stressi jostain ihan pienimmästä asiasta. :headwall:

Stemppiä muille!
 
Moikka tytöt!
Ensinäkin :hug: Darmalle halauksia! Harmittaa sinun puolestasi kovasti. Me kaikki tiedetään miten rankkaa on punktio ja lääkitykset jne...ei niitä ihan heti haluaisi tehdä uudelleen aina. Oliko tämä teidän eka kerta siis?...varmaan olet sanonutkin jo, mutta dementia vaivaa. Jos oli eka, niin kyllä ne nyt jatkossa tajuaa tuon ehkäistä ja mikrohedelmöittää saman tien että varmasti hedelmöityvät.
Itsellä: en tiedä itkisinkö surusta vai nauraisinko onnesta! pp5 tänään. ja tunti sitten vessassa alkoi kirkas verinen vuoto. Nyt en ole uskaltanut käydä uudelleen katsomassa, mutta paperiin pyyhittäessä kirkasta verta jäi kunnolla, mutta ei tulvimalla...mua yöllä jo poltteli alavatsaa ja hieman kipristelee nytkin. Eli voihan se olla että mäkin näin pian nyt sitten tiedän, että ketuille meni...tai..........no realistina oletan että yöllä asia varmentuu tulvavuodolla!
Miten muut piinailijat ja muut jaksaa?
Ainiin ja kyllä se punktio kait yleensä pyritään aamuisin tekemään, kun tarttee olla ravinnotta.

 
Voi ei Darma! Suuren suuri halaus :hug:
Toi on mullakin suurin pelko - siihen jo joutuu keräämään kauheesti rohkeutta, että lähtee koko rumbaan mukaan ja sitten vielä, jos kaikki on ollut sillä kerralla turhaa... Oikein paljon voimia ja jaksamista sulle :heart:

RobottiRuttunen: Meillä oli viimeksi aamuysiltä punktio. Toivottavasti olis tälläkin kerralla aikaisin, niin pääsis piinasta eikä tarvis jännittää sitä pitkälle päivään.

Elämänperhonen: Meillä, kun viimeksi siirrettiin kahden päivän ikäinen alkio, niin lääkäri sanoi, että suunnilleen neljän tai viiden päivän kuluttua siirrosta tapahtuisi kiinnittyminen. Jos toi vuotelu oliskin mahdollisesti sitä?
Oikein paljon tsemihalauksia myös sulle :hug: Ja voimia odottamiseen, kyllä nää piinapäivät on ihan nimensä veroisia..

Tänään meni neljännet Puregonit ja ylihuomenna olis ultra. Mitään muuta ei oo tullut kuin pikkuisen pahoinvointia ja ajoittaista huimailua. Tosin viime kerralla oli sama juttu, joten osasin jo hiukan niitä odotellakin.

 
Elämänperhonen melkein samoissa piinaillaan, mulla pp4 menossa ja en tiiä olenko kipeäksi tulossa kun lämpöä 37 vai onko psyykkistä lämpöilyä... Muuten en tiiä johtuuko "oireet" lääkityksestä todnäk koska päiviä vasta näin vähän. Tsemppiä sinne ja muille kans! :flower:
 
Elämänperhonenmulla tuli viimeks kiinnittymisvuotoa, mut se oli enemmänkin vaaleenpunasta, mut se tuli muistaakseni myöhemmin. Mut toivotaan et sulla ois hyvää vuotoa :heart:
Darmalle :hug:
Ittellä pp 6 menos ja missään ei tunnu mitään, en sitten tiiä onko hyvä vai huono.
 
Moi! Vuotoa ei ole tullut nyt enää....katsotaan yöllä sitten onko asiat muuttunut! Lämpö 37 tasan. Kiva kun ollaan niin samoissa piinailupäivissä ice + marime. Varpaatkin pystyssä teidän ja minun puolesta. Toivottavasti itiömme osaavat kaivautua ja tarrautua kovaan kiinni meihin!
 
Mä oon varmaan tulossa hulluks. Mies siis iltavuorossa tän viikon, joten istun vaan kotona netissä ja kulutan aikaa. Tietty surffaan kaikki mahdolliset sivut ja kattelen, mikä kaikki voi mennä pieleen. Mies jo kielti koko tietokoneen. Minkäs teet kun ei oo mitään tekemistä. Mulla kun ei tääl ole kun yksi ystävä ja silläkin omat menonsa. En tiiä sit johtuuko lääkityksestä, mut välillä ahistaa ja itkettää....

Ice, Marime ja Elämänperhonen: Teidän puolesta kyl tääl on varpaatkin pystyssä. Tietty kaikkien meidän muittenkin puolesta.

Pakko kertoa vähän kannustustarinoita (ihan jo ittenikin tsemppaukseks) Työkaverini kertoi heidän lapsensa olevan ivf-lapsi. Oli kuulemma ollut ainut munasolu, mikä hedelmöittyi. Se tietty oli laitettu kasvamaan ja nyt terve poika on. Eli toivoa on vaikka ei saataisiinkaan kasvamaan kuin vaikka se yksi.

Kaneliomena: Mulla ei oo ollu Puregonista muita oireita kun välillä viiltävä pääkipu. Nyt kyl sit on viiltäny erityisesti vasemmalla alavatsalla. Mut ei tuosta Orgalutranistakaan ole tullu mitään. Se hengenahdistuskin taisi olla sairaalaperästä, kun ei tänään ole ahdistanut.
 
Mä oon varmaan tulossa hulluks. Mies siis iltavuorossa tän viikon, joten istun vaan kotona netissä ja kulutan aikaa. Tietty surffaan kaikki mahdolliset sivut ja kattelen, mikä kaikki voi mennä pieleen. Mies jo kielti koko tietokoneen. Minkäs teet kun ei oo mitään tekemistä. Mulla kun ei tääl ole kun yksi ystävä ja silläkin omat menonsa. En tiiä sit johtuuko lääkityksestä, mut välillä ahistaa ja itkettää....

Ice, Marime ja Elämänperhonen: Teidän puolesta kyl tääl on varpaatkin pystyssä. Tietty kaikkien meidän muittenkin puolesta.

Pakko kertoa vähän kannustustarinoita (ihan jo ittenikin tsemppaukseks) Työkaverini kertoi heidän lapsensa olevan ivf-lapsi. Oli kuulemma ollut ainut munasolu, mikä hedelmöittyi. Se tietty oli laitettu kasvamaan ja nyt terve poika on. Eli toivoa on vaikka ei saataisiinkaan kasvamaan kuin vaikka se yksi.

Kaneliomena: Mulla ei oo ollu Puregonista muita oireita kun välillä viiltävä pääkipu. Nyt kyl sit on viiltäny erityisesti vasemmalla alavatsalla. Mut ei tuosta Orgalutranistakaan ole tullu mitään. Se hengenahdistuskin taisi olla sairaalaperästä, kun ei tänään ole ahdistanut.
 
Ajattelin liittyä mukaan joukkoonne, vaikka tässä vaiheessa käynkin pääasiassa lueskelemassa kuulumisianne, sillä itse pääsen tosi toimiin todennäköisesti joulukuun alussa. Tehdään siis IVF sillä lyhyemmällä kaavalla, että stimuloidaan ensin omaa toimintaa ja sitten jarrutellaan ennen keräilyä. Onko kukaan muu täällä ko hoitomuodolla liikkeellä, tai onko siitä kokemuksia?

En kaikkia tämän hoidon kiemuroita tunne, joten minulle voi hyvin opastaa, jos olen jostain asioista pihalla! :ashamed:

Kirjoittelen paremmalla ajalla lisää, ja sillä välin toivottelen kaikille onnea ja priima-alkioita!
 
Heips kaikille!

Ihan ekaksi hirmuisen paljon peukutuksia teille elämänperhonen, ice-78 ja marime. Toivottavasti jokaisella pienellä elämänalulla olisi sitkeä ja pitävä ote sieltä masun sisäpuolelta :heart:

Tervetuloa mukaan EnniV :hug:
Meillä meneillään icsi myös lyhyellä kaavalla. Puregon menee tänään viidettä päivää ja huomenna olis eka ultra. Varmaan aloittavat huomenissa myös jarrupistokset...

RobottiRuttunen: Onko teille selvinnyt jo punktioaika?

 
Siis musta tosiaan tuntuu, et joku yrittää tätä meidän hoitoo sabotoida ja todella. Onneksi ei vielä ole onnistunut, mut tänään oli kyl tosi lähellä. Kävin siis tänään ultrassa uudesaan. Mollukoita oli kokoluokkaa 15-20mm yhteismäärää en muista, oisko ollu 11. Perjantaille sitten punktioo suunniteltiin. Sairaala ostaa ne palvelut yksityiseltä. Soittivat klinikalle ja yllätysyllätys, klinikan labra on just tän viikonlopun kiinni. Kyl sillo tuntu, et ei hyvää päivää tääkin viel. Maanantaina ois kuulemma jo sit myöhästä. Onneks päästiin nyt sit toisen kaupungin klinikalle, mut joudutaan siis ajaa 100km ylimäärästä. Tietty pieni vaiva, et kuitenkin päästiin. Tuolla sit tehään loputkin hoidot alkion siirrot ja pas:it ym jatkossa, jos niin pitkälle päästään.
Eli siis perjantaina mennään punktioon. Harmi sinäänsä, kun tuo omaklinikka ois ollu jo tuttu ja lääkäri tosi mukava. Kyllä pelottaa, mut minkäs voit. Kerroin hengenahdistuksesta ja tutki sit mun jalat, ettei oo veritulppaa. Mut siis sairaalasta varmaan johtu. Eli siis näin. Tänään pistän sit sen Pregnylin.

EnniV: Meillä on siis toi lyhytkaava menossa. Ei mitään ihmeempiä tuntemuksia tms ollut. Hyvin mennyt. 2.kiertopäivänä pistin Puregonia ja sit ekan ultran jälkeen aloitin Orgalutranin. Nyt tänään toisen ultran jälkeen lopetettiin noi pistämiset, eli pistin aamulla viel noi molemmat ja nyt illasta pistän Pregnylin. Perjantaina on munasolujen punktio.

Kysyin tosta isci:stä. Eli katsoovat siemennesteen laadun ja sen perusteella päättäävät, et onko ivf vai isci. Jotenkin itsestä tuntus paremmalta, jos ois suoraan isci, niin ei tartteis jännittää sitä, et pääseekö ne simpat ees sen munasolun luo.
 

Yhteistyössä