IVF/ICSI/PAS tammi-helmimasut

NPG
Firefox: Onko sulla kaikki hyvin? Luin vaan aikaisemmin et sulla oli ollu vuotoo ja mulle tuli niin paha olo sun puolesta. Toivottavasti kaikki hyvin. Eikös sulla oo huomenna vai ylihuomenna ultra?

Zin, onnea hyvistä uutisista! Ite odottelen ekaa ultraa joka on nyt torstaina...jännittävää ja pelottavaakin!

).( Sen verta kaivellaan omaa napaa et väsymystä täältä löytyy ja miehen mukaan myös hieman kärttyisyyttä. (?) Päikkäreitä on mukava ottaa tarpeen tullen. Nälkä iskee nykyisin myös jotenkin ärhäkkäämmin. Onko kellään muulla tuntemusta että sydän lyö jotenkin kovemmin? Musta tuntuu et mun sydän hakkaa jotenkin lujemmin, ei ehkä nopeemmin mut voimakkaammin...? Vai onks tää vaan mun kuvittelua...?

Aurinkoa ja hyvää oloa kaikille alkumetreillä oleville!

NPG 6+4
 
NPG: Maanantain vuosin kirkasta verta koko päivän, mut iltaa kohti se alkoi hellittää. Sitten oli pari päivää, ettei mitään ja sen jälkeen on tullut pientä ruskeaa tuhrua silloin tällöin. Tämä on ollut pitkä viikko odottaa ja pelätä, kun mistään ei varmuutta. Huomenna olisi se ultra, että jospa sitä sitten olisi viisaampi asioiden suhteen. Sitä toivoo parasta ja pelkää pahinta. Olenkin yrittänyt lohdutella itseäni, että jos se olikin toinen alkioista joka tuli pois ja toinen olisi vielä kyydissä. Mutta toisaalta olen asennoitunut jo siihenkin, että huomenna tulee ikäviä uutisia.
Mut yks asia josta olen varma, itkien sieltä utrasta lähden, toivottavasti kumminkin ilon kyynelten kanssa, mutta jos..... elämä jatkuu silti, kaikesta huolimatta.
 
Hipkukka, kiitos vastauksesta. Mulla on välillä vähän heikko olo, erityisesti silloin jos on ollut syömättä pitkän aikaa. Vielä ei siis voi huokaista helpotuksesta, että säästyisi raskauspahoinvoinnilta.
On, mulla oli tänään eka ultra (5+5) ja hyvältä näytti. Nähtiin jopa syke! Kyllä mua on jännittänyt koko viime viikon tosi paljon. Tuli kyl tosi hyvä fiilis kun näki että alkio oli oikeassa paikassa, oikean kokoinen ja sykekin näkyi! :)
NPG ja firefox, tsemppiä ultriin! Toivotaan, että kaikki on hyvin teidän alakerran asukeilla :hug:
 
NPG ja Firefox, toivottavasti saatte hyviä ultrakuulumisia!

Mulla oli tänään np-ultra, hyvältä näytti kaikki =) Vauva ei tosin suostunut kääntymään profiiliasentoon ollenkaan, vaikka miten tökittiin, mutta kätilö sai silti jotenkuten niskaturvotuksen mitattua ja sitä oli 1,0mm. Verikokeet otettiin samalla. Olin nyt sitten kirinyt aikataulussa kun alussa olin hcg-arvoissa jäljessä ja ultran mukaan laskettu aika oliskin 10.1. eikä 13.1., mutta ei sitä korttiin silti muutettu.

Mun oli pakko ostaa uudet caprihousut kun edelliset ei mahdu enää jalkaan, onneksi kirppikseltä löytyi halvat! Ällötys on vähän helpottanut, mutta akne on ihan hirveä! Mitenköhän raskausajan aknea saisi parhaiten hoidettua? Tää pitsanaama ei kyllä silmiä hivele...

Ensi tiistaina lähdetään viikoksi Espanjaan, sitä odotellessa hyvää viikonloppua kaikille!
 
Hei!

Ultrassa käyty ja hyvä uutisia sieltä tuli. Pieni :heart: siellä sykki. Olo on nyt niiin helpottunut, että kaikki toistaiseksi hyvin. Elämäni ensimmäistä kertaa nyt näin sykkeen, joka oli meidän vauvan. Tunne oli sanoin kuvaamattoman uskomaton.

Onnellinen Firefox 7+1
 
NPG
Firefox, Nuppu ja Emily: Onnittelut teille hyvistä ultrauutisista.

Täällä myös todella helpottunut ja onnellinen olo. =) Kaikki hyvin, meidän "Kyösti" oli huimat 10mm pitkä ja kaikki näytti tosi hyvältä. Istukkakin kuulemma normin kokoinen (se oli n.2mm:n kokonen piste näytöllä). Meilläkin laskettu aika 9.2.2010. Tosin toivon 10.2. niin tulis hauska päivämäärä... :LOL: 10022010

Mulle hoitsu sano et nyt sit vain kuntoilemaan ja vahvistamaan kroppaa, aivan kuin maratonille valmistelis itteensä. Suositteli sauvakävelyä ja liikkeellä oloa, ja etenkin selkälihasten vahvistamista.

Hyvää oloa kaikille!
 
NPG
Alkuperäinen kirjoittaja tahtoovauvan:
Tässä ois nyt jatko sitten hoidossa plussanneille. Mukaan vaan kaikki joilla LA loppuvuodesta tai alkuvuodesta :)







---NIMI---------------HOITO-------------MONESKO-------------LA

jerpuska..............2.IVF, 2 PAS............toinen..................30.12.09
wilsson..................1.IVF, 2.PAS..........toinen.................30.12.09
veena....................luomuylläri............eka...................30.12.09
millis1981..............1.IVF, 1.PAS...........eka.......................5.1.10
tahtoovauvan.........1.IVF......................toinen.....................6.1.10
Alexandria.............3.IVF, 2.PAS............eka......................12.1.10
Emily81...................1.IVF,1.PAS.............eka.....................13.1.10
Hipkukka...............2.ICSI, 3.PAS.........toiset...................19.1.10
junnu......................4.IVF.................. toiset.....................16.1.10
Marru73..................1.PAS.................. ekat.......................22.1.10
Tirulii........................?...........................?.........................24.1.10
Zin........................1.IVF.....................eka.........................31.1.10
NPG......................3.ICSI..................eka............................9.2.10
Firefox..................2.IVF, 2.PAS.............eka.......................9.2.10
Nuppu76..............2.IVF.......................?...............................?


 
Ihania uutisia NPG ja Firefox :flower: olen täällä jännäillyt koko viikon teidän puolesta ja olen tosi iloinen teidän hyvistä uutisista!
Emily, onnea myös sulle hyvästä np-ultra tuloksesta. Tuntuu, että itsellä on vielä pieni ikuisuus kun pääsee tuohon vaiheeseen...
ON, ei meinaa millään tottua ajatukseen,että on raskaana vaikka on nähnyt jo sykkeenkin. Onkohan mulla oikea tieto asiasta kun uskon, että kun syke on nähty niin keskenmenon vaara on enää vähäinen? Tietääkö kukaan?
Hiukan huonoa oloa ollut ja vessahätä koko ajan, eipä juuri muita oireita mulla.
Niin mun laskettuaika on 18.2, viimeisenä listassa mennään... Osaako joku päivittää listaan?
Nuppu 6+2
 
Zin
Heippa,

Nuppu, NPG, Firefox ja Emily, hienoja ultrauutisia kaikilla! :) Ihanaa, että Firefoxin vuotelu ja Nupun KU-pelot olivat sitten harmittomia ja aiheettomia!

Tuosta listan päivityksestä. Etusivulla sitä ekaa listaa voi muokata vain viestin alkuperäinen kirjoittaja, eli tahtoovauvan. Kaikille meille muille se lista tulee tuohon tekstin viimeiseksi. Toisaalta eipä mua ainakaan haittaa että se kulkee tuossa tekstin mukana.

Nuppu, mulle lääkäri sanoi viikolla 7 että keskenmenon riski on luokkaa 5% kun syke on nähty. Vasta viikolta 12 se riski alkaa olla pienenpieni.

(.) Mä haluaisin niin kovasti mennä uuteen ultraan heti. Vielä olisi 1.5viikkoa seuraavaan ja ainakin kerran tunnissa joko ei tunnu tarpeeksi oireita tai tuntuu oudolta ja olen varma että meni kesken. Tästä odotuksesta tulee pitkä ja raskas jos ei tämä mun vauhkous häviä... Mä oon tartuttanut tämän skeptisyyteni nyt mieheenikin, joka aluksi toppuutteli mua sanomalla ettei asian pelkääminen tai sen vatvominen vaikuta lopputulokseen millään lailla. Me ollaan päätetty ettei mitään vauvantarvikkeita osteta vasta kuin viime tipassa ettei vaan aleta ottaa vauvaa itsestäänselvyytenä ja sitten käy taas köpelösti.

Pahoinvointi ja turvotus on nyt alkanut. Ja mulla on paljon voimakkaita vihlaisuja mahassa, ihan kuin joku puukottaisi. Yleensä ne tulee äkillisistä liikkeistä mutta välillä ihan muutenkin. Yhtenä päivänä aivastin ja vihlonta oli ihan tajutonta, sai mut huudahtamaan vaikka olin töissä keskellä toimistoa. Sitä kohtaa vatsassa pakotti monta päivää. Kai nää on normaaleja kohdunkasvukipuja, toivon...

Hauskaa sunnuntaita kaikille. Ja hyvää matkaa Emilylle! Toivottavasti suolavesi ja aurinko korjaavat ihon!

Zin 9+0


 
Zin, täältä löytyy kohtalotoveri tuon ultraamisen suhteen. Mä kanssa jännään koko ajan, että onkohan kaikki nyt hyvin ja haluisi todeta ultralla että on. Toisaalta jos ei ole vuotoa niin ei kai silloin ole mitään syytä huoleen? Tsemppiä!
Emily, hauskaa matkaa :wave:
ON, Olen vasta raskausviikolla 7, joten np-ultraan tuntuu olevan vielä ikuisuus... Eka neuvola on ensi viikolla. Koskahan tästä raskaudesta uskaltaa alkaa nauttimaan?
Yökötys olo jatkuu, mutta en ole onneksi oksentanut kertaakaan. Ongelmaksi alkaa sen sijaan muodostua mun heinänuha, joka on pahana kun en voin käyttää lääkkeitä. Öisin herään vuorotellen pissalle ja allergiaoireisiin. Mä olen varmaan ainoa joka toivoisi nyt sadetta!
Noudatatteko muuten tarkkaan neuvolan ravintosuosituksia? musta tuntuu, että syön koko ajan epähuomiossa jotain kiellettyä.
Aurinkoista odotusta kaikille!
=)
 
Zin
Nuppu, minä noudatan ruokasuosituksia. Tai ainakin yritän. Eli oon jättänyt (lemppariruokani) sushin, homejuustot ja seisovat pöydät ja syön isoja kaloja (merilohi, tuore tonnikala) vaan kerran kahdessa viikossa. Muutenkin tuntuu ettei juuri mitään tee mieli syödä, voisin elää mansikoilla, näkkileivällä ja juustolla. Kahvia juon enää vaan yhden kupin päivässä. Foolihappoa vedän purkista yhä kuin viimeistä päivää. Ekan keskenmenon jälkeen oli niin kauheat syyllisyysfiilikset etten halua tehdä mitään mikä mahdollisesti kaduttais myöhemmin...

Seitsemän yötä ultraan... jos niitä siis laskisi. :)

Zin 9+3
 
Yirtän hiukka katsella mitä syön. Homejuustoista en tykkää muutenkaan, niin ne on mennyt helposti pois. Kahvinjuontia oon joutunut vähentää reippaasti. Muutoin oon syöönyt suht terveellisesti ja paljon vihanneksia/hedelmiä.

Täällä alkoi sitten eilen naaman kukinta. Eipä oo tullut tätä ennen koettua. =)

millis ja lupu 13+4
 
Eilen oli np-ultra ja kaikki niin kuin pitääkin. Pienillä oli pituutta 51mm ja 52mm. Niskaturvotusta ei voitu kummaltakaan mitata, koska sitä ei ollut :D eli normaali tulos. Molemmat oli virkeitä ja kovasti potkiskelivat ja huitoivat toisiaan kohti. Molemmilla oli oma suonikalvonsa, mikä kaksosuudessa on hyvä asia.
Seuraava ultra oliskin sitten n.rv20 rakenne-ultra ja sen jälkeen onkin sitten hiukan tiheämpää seurantaa kaksosuuden takia. Varmistetaan, että kasvavat loppuun asti tasaisesti.

Vatsan vihlailuista joku kirjoittu. Normaali epämiellyttävä vaiva. Liittyy kohdun kannakkeiden venyiseen tjs. Kannattaa muuten aivastaessa, niistäessä tai nostaessa jotain painavaa jännittää alavatsan lihakset ja varsinkin alapäänlihakset (oikosulku, millä nimellä niitä oikeasti kutsutaan?). Ehkäisee kohdunlaskeumaa, kun kohtu saa tukea alhaalta ylhäältä tulevaan paineeseen. Ja samalla tulee vahvistettua niitä, mikä ehkäisee virtsankarkailua ja nopeuttaa palautumista synnytyksen jälkeen. Tuosta tulee alitajuinen tapa melko nopeasti. Mie esikoisen aikaan kävin vauva-äiti jumpassa ja siellä ohjaaja kertoi, että kaikenikäisten naisten olisi hyvä muistaa noiden lihasten jännittäminen ja treenaus.

Hipkukka ja AatosII 12+1
 
Milloinkahan tämä vuotelu lakkaa. Koko ajan tullut ruskehtavaa vuotoa ja nyt parina päivänä kirkasta veristä vuotoa; niuikasti tosin. Pelkään, että tämä toinenkin tulee pois :( Vielä viikko seuraavaan kontrolliultraan, mut se tuntuu ikuisuudelta....

Odotan innolla sitä päivää, kun voin alkaa oikeesti NAUTTIMAAN tästä raskaudesta

Firefox 8+1
 
Firefox Toivottavasti kaikki on hyvin. Miulla oli esikoisen odotusaikana epämääräistä tuhruvuotoa aina rv17 asti. Stressaavaa :/ Tässä raskaudessa ylimääräiset vuodot loppui rv9 ja toivottavasti eivät enää takaisin tule.
 
Oi kiitos Nuppu vinkistä :heart: Mä olin jotenkin katsonut, että tää oli vuoden 2009 alun pino ja siis ihan suotta huudellut tuolla omaa pinoa pystyyn. Tyhmä minä :headwall:

Alexandria: :hug: Toi on niin julmaa :'( Voimia sulle.

Mäkin siis tahdon pinoutua tänne. Tuolla helmikuisissa olen kirjoitellut muutaman kerran mutta en vaan sinne kotiudu. Tää lapsettomuuspuoli on niin paljon kotoisampi.

Taustoista sen verran, että mulla on ikää 34 ja miehellä 30. Esikoista on tehty 4 vuotta ja viidennen ICSI:n PAS:sta tärppäs vihdoinkin. Se olikin meidän viimeinen yritys omilla soluilla ja seuraavaksi olisi vuorossa olleet lahjasolut. Tää oli siis seitsemäs siirto eli kerralla ei meillä ikinä ole paljoa alkioita tullut.

Hämmennys oli siis melkoinen kun aloin jo pp 8 testailemaan. Silloin tuloksena roskishaamu ja seuraavana päivänä haamu testiajan puitteissa. Verikokeissa pp 11 neljän päivän alkiolla oli hcg 155. Ekassa ultrassa käytiin 6+5 ja siellä se pikkuisen sydän sykytteli ja alkio vastasi kokoa 6+4. Kaksi viikkoa meni sillä ultralla ja huomenna olen menossa taas rauhoittelemaan hermoja uuteen ultraan.

Eka neuvolakin on jo takana ja hieman utopistiselta tuntui että mun pitäisi ruveta jo nyt valitsemaan mihin haluan synnyttämään. Siis tuleeko se synnytyskin jossain vaiheessa muka todelliseksi? :LOL: Muuten neuvolassa ei mitään ihmeitä. Kaiken tiedon oli jo oikeastaan täältä netistä ehtinyt vuosien varrella imeä. Verenpaineet oli hyvät ja hemppakin 137.

Oireena mulla ollut vessassa juokseminen ja juhannuksesta asti iltaällötystä. Ällötyskin on nyt parina päivänä ollut lievempää ja siitähän jo voikin repiä stressiä. Vatsassa myös nippailee ajoittain. Niin ja tissit on aikamoisen turvoksissa. Liivikauppaan pitäis lähteä mutta sinnekkään ei voi mennä ennen kun on taas ultrassa varmistettu pikkuisen hyvinvointi. Koskakohan tää huoli helpottaa?

Nyt oli hyvin omanapainen tilitys mutta mä olin niin onnellinen teidän löytymisestä, että en edes malttanut alkaa lukemaan pinoa. Nyt siis edessä pinon läpikahlaus.

Siisu ja Päivänsäde rv 8+4 (la 11.2)
 
Firefox, toivotaan, että vuotelu loppuu. Voihan se olla ihan harmitontakin niinkuin Hipkukalla oli.
Onnittelut Hipkukalle hyvästä ultra tuloksesta! Laitettiinko sulle muuten kaksi alkiota vai jatkuiko jakautuminen masussa?
Zin, mä vedän kanssa jotain lady vita plus ravintolisää napaan joka päivä. Eipähän ole sitten ainakaan alkion ravinnonsaanti mun huonosta ruokavaliosta kiinni. Itseasiassa syön yleensä kyllä aika terveellisesti, mut välillä tulee päiviä et tekee mieli vain roskaruokaa...
On, ihan hyvä vointi ollut, väsymys on tosin aivan kamala. Onneksi ensi viikolla alkaa loma ja voi ottaa päikkärit joka päivä! Aamupahoinvointi on hävinnyt ja tietysti heti alkoi vainoharhaisuus, että onkohan kaikki hyvin.... Maha kyllä jo pömpöttää aika lailla, joten eiköhän siellä jotain ole :)
Nuppu ja Nöpö (7+5)
 







---NIMI---------------HOITO-------------MONESKO-------------LA

jerpuska..............2.IVF, 2 PAS............toinen..................30.12.09
wilsson..................1.IVF, 2.PAS..........toinen.................30.12.09
veena....................luomuylläri............eka...................30.12.09
millis1981..............1.IVF, 1.PAS...........eka.......................5.1.10
tahtoovauvan.........1.IVF......................toinen.....................6.1.10
Alexandria.............3.IVF, 2.PAS............eka......................12.1.10
Emily81...................1.IVF,1.PAS.............eka.....................13.1.10
Hipkukka...............2.ICSI, 3.PAS.........toiset...................19.1.10
junnu......................4.IVF.................. toiset.....................16.1.10
Marru73..................1.PAS.................. ekat.......................22.1.10
Tirulii........................?...........................?.........................24.1.10
Zin........................1.IVF.....................eka.........................31.1.10
NPG......................3.ICSI..................eka............................9.2.10
Firefox..................2.IVF, 2.PAS.............eka.......................9.2.10
Nuppu76..............2.IVF.......................eka.........................18.2.10




[/quote]

[/quote]

 
Tervetuloa uusille.=)

Tänne ei mitään uutta. Masu alkaa pikku hiljaa kasvaa. Torstaina olisi toinen neuvolakäynti. Jee. Varmasti sydänääniä kuunnellaan jo silloin. Ei malttaisi odotella.

Mites muuten muut hoidoissa olleet..jos teillä käi alkioita pakkaseen niin ootteko ajatelleet käyttää niitä pois?

millis ja lupu 14+3
 
Tänään oli se hermoultra ja taas sai huokaista helpotuksesta ja onnesta :heart: Pieni 19 mm pitkä sintti siellä molski menemään ja sydän tykytteli kovaa vauhtia. Liikkeitäkin oli jo nähtävissä ja pienet käsien ja jalkojen alut.

Kyllä taas helpotti hetkeksi. Ällötyskin on helpottamaan päin ja nyt voi siitäkin nauttia kun ei tartte pelätä sen olevan negatiivinen oire.
 

Yhteistyössä