IVF/ICSI/PAS tammi-helmimasut

Minäkin voisin vihdoin uskaltaa tänne =) Tänään oli kontrolliultra, jossa kaikki oli hyvin ja nyt siis rv 9+0 menossa eli la 13.1.2010. Ensimmäisen neuvola-ajan sain vasta juhannuksen jälkeen, mikä kyllä ihmetyttää! Ajattelin soittaa vielä ja kysyä voisko sinne päästä jo aiemmin...

Mulla oli rv6 niin pahoja mahakipuja ja oireet hävisi kokonaan, ja pelkäsin hirveästi keskenmenoa ja kävin ylimääräsessä ultrassa silloinkin. Kuvotus on nyt kokoaikaista, mutta oksentamaan oon joutunut vasta kerran. Naama on hirveä pitsa, ja väsyttää aina välillä ihan törkeästi.

Onnea kaikille joita en ole vielä muissa ketjuissa onnitellut :) !
 
Täältähän näitä meidän pinon plussalaisia löytyy =)

Mulla olisi eka ultra 23.6. ja piinaamista riittää taas. Hyvä kun yhdestä selvisi kunnialla, niin toinen alkoi. Kovasti tuo jännittää tuo ultra, et mitä löytyy vai löytyykö mitään. Jotenkin en vaan osaa vielä sisäistää tätä asiaa, et olisin raskaana kaikkien näiden vuosien jälkeen. Toisaalta tekisi mieli liimata raskaustesti otsaan, et näkeekö kaikki varmasti :LOL:

Mut nyt on mentävä nukkumaan. Unentarve on nykyään melkoinen. Minä joka olen ollut yökukkuja, niin en jaksa valvoa enää myöhään.

Firefox 5+0 (melkein jo 5+1)
 
Heippa kaikille! Sirryn tähän pinoon tuolta huhti/toukokuun ivf/icsi/pas -pinosta. Kiva nähdä tuttuja nimiä täällä! Sain plussan 10.6. eli tosi alkutekijöissä mennään (4+4). Firefox, mulla on myös eka kontrolliultra 23.6, voidaan jännäillä yhdessä :hug:
Mulla tärppäsi siis tokan ivf:n tuoresiirto. Ekassa ivf:ssä ei ollut tuoresiirtoa hyper riskin takia ja kahdesta PAS:ista ei tärpännyt. Kolmas kertaa siis toden sanoi, toivotaan että kantaa loppuun asti :) Mulla on ollut kohdunulkoinen raskaus ennen hoitoja. Ja esikoista siis odotellaan.
Oireita ei ole vielä tullut, paitsi mahan jomotusta oli tämän viikon. Eilen ja tänään ei ole ollut ja tietty alkaa heti miettimään, että onko jotain vialla... Voisiko se jomotus johtua liiasta istumisesta? mulla on istumatyö ja viikonloppuna ei siis samanlaista paikallaan oloa. Voi jee, hetikö tää arpominen alkaa, koittakaa kestää, tää on niin uutta mulle =)

Nuppu76 (4+4)
 
NPG
Firefox ja Nuppu: Tervetuloa joukkoon!

Mä oon Nuppu kans ensikertalainen joten yhtä lailla täällä mietin oireita. Mulla aina välillä nippailee mahasta, yleensä oikeelta puolelta yhdestä tietystä kohtaa. Sen lisäks on pari kertaa yöllä kylkeä kääntäessä sattunu tosi paljon keskelle mahaa (kohtuun?). Sit mulla viiltää oikeeseen munasarjaan kun aivastan, mut sen luulen olevan endoa... Ota näistä nyt sit selvää. Mut tärkeintä on ettei oo ollu minkäänlaista vuotoa. :) Ja mulla siis ultra 25.6. Aika jännä et sä Nuppu sait noin aikasen ajan, kun mulle sanoivat et ei oo täysin varmaa et sydämen lyönnit näkyy...? Tosin kun kattoo yhdesä laskurista niin sydämen äänet pitäis näkyä jo 16.6. Eli ylihuomenna, jännää...

Tsemppaillaan toisiamme täällä niin eiköhän tääkin piina-aika pian mee! Ja mun mielestä on aiankin mielenkiintoista lukea toisten oireita niin voi vähä vertailla kun ei oo aikaisempaa kokemusta.

Sateista sunnuntaita! (ainakin täällä Tukholmassa) :wave:
 
Moikka!

Kiva kun on tullu taas uusia plussalaisia meijän pinoon!! :) Koitin päivittää ton ekan sivun listaa, mutta jonkun verran jäi tietoja uupumaan... Eli vinkkaatteko jos tiedot puuttuu tms. Tai ihan vapaasti saa muutkin päivittää. Ite kun oon vähän laiska nykyään konetta käyttään! Vissiin oon saanu töissä yliannoatuksen kun on vuoden surffannu netissä joka yö :LOL:

Junnulle ja Hipkukalle tuplahalaukset tuplamasuasukeista!! Vähäkö mahtavaa että teitä on täällä kaks. Huh.Vau.

Melkos alkumetreillähän tää meijän porukka menee. Ootellaan että se hermojaraastava 12 vkoa tulis täyteen ja np-ultrassa näkyis pelkkää hyvää. Ois sitten yks etappi saavutettu. Ite tässä just mietin, että kakkosta oottaessa aika menee tosi paljon nopeammin. Ikäänkuin siinä sivussa. Ekasta tuntu ikuisuudelta oottaa sitä 12 vkoa täyteen, mutta nyt hämmästyin, että reilu viikko enää! Jee!

ON: Kävin viime viikolla ekassa nauvolassa ja samoissa mennään kun ekastakin, hemppa oli 110 ja verenpaineet alhaiset. Ihmekös siis jos välillä vähän hutera ola. Laittavat sitten syömään rautaa kun ei enää okseta koko aikaa. Rauta kun saattaa lisätä pahoinvointia...
Mutta olipa siellä perinteisten tylsien jaarittelujen jälkeen yks yllärikin!! Pyysin, että koitettais kuunnella sydänääniä. Neuvolan täti ei ollu kovin innostunu kun sillon oli 10+0, mutta kuunneltiin kuiteski ja kaikkien hämmästykseks syke löyty välittömästi ja oli tosi vahva, yli 170 :heart: Mää olin NIIN onnellinen. Ekasta kuunneltiin dobblerilla vasta vissiin joskus 14 vkolla kun eivät halunneet ottaa riskiä, ettei kuulukkaan vielä...
Nyt sitten oottelen ekaa lääkäriä ja np-ultraa reilun viikon päästä. Voi meitä onnellisia kun saadaan olla raskaana!! (muistakaa nää sanat sitten kun voivotellaan isojen mahojen kans ja on kamala olla :D)

Töitä ois jäljellä 13 pvää, sit 5vkoa lomaa ja sit ainakin näillä näkymin erityisäitiysvapaalle. Oisko vähä huippua!! No sen näkee sitte kuinka käy.

Ihana jos jaksoitte lukea mun lörpöttelyä. Se on niin tätä kun harvoin käy, niin juttua piisaa.

tv ja iina 10+4
 
Ai niin, Nuppu ja NPG. Mulla on ainakin molemmissa raskauksissa ollu kipuja jonnekin 10 viikolle asti. Välillä jomottaa, välillä vihloo pahastikin. Mulle on kuiteski aina sanottu, että kuuluu asiaan. Kohtu siellä vaan ihmettelee uutta asukkia :heart:

Eihän se kivaa oo kun on kaikkia kolotuksia, mutta niinkun sanottu; kunhan verta ei tuu.

mää taas
 
Heips!

Minulle vois päivittää etusivun listalle: 2IV:n 2. pas ja eka olisi tulossa. Nettilaskurin mukaan la 9.2.10.

ON: Alaselkä on ollut tavattoman kipeä viime viikkoina. Jos joutuu pitempään seisomaan tai kovalla alustalla kävelemään, niin pakko mennä selälleen aina kun vaan voi. Hiukan ollut pahaaoloa, mutta oksentaa ei vielä ole tarvinnut. Säännöllisesti on kumminkin pitänyt syödä, niin on helpottanut oloa eikä ole ruvennut huimaamaan. Kaikkea suolaista tekee mieli, mut makeaa ei niinkään. Tosin, sehän on hyvä asia. Ja minä, joka olen aina juonut kahvia ja paljon; niin nykyään ei tahdo etes aamukahvia saada alas. Pari kulausta ja se on siinä. Miten se voikin nykään maistua niin pahalta.

Eka ultra olisi 23.6. ja siihen asti on varmasti piinaavia päiviä odotettavissa. Koko ajan pelkää, että jos siellä ei olekaan mitään tai kaikki ei ole kunnossa :headwall:

Onko tämä ekakertalaiselle aina yhtä piinaavaa?? Kaikki uutta ja ihmeellistä.

Mut näillä nyt mennnään eteenpäin.

Firefox 5+4 =)
 
Moi kaikille!

Mulle voi päivittää ekalle sivulle että 1.IVF:n 1. PAS:ista tärppäsi ja esikoista odotellaan. Sain vaihdettua mun neuvola-ajan aikaisemmaksi ja huomenna pitäisi käväistä siellä ekaa kertaa.

Mullakin on välillä endomaisia kipuja etenkin vasemman munasarjan kohdalla, mutta ilmeisesti se on ihan normaalia kun noi sisuskalut on täynnä arpikudosta niin nyt kun kohtu kasvaa ja paikat venyy niin se aiheuttaa kipua. Syön nykyään kokoajan, onneksi painoa ei ole vielä tullut paljoa!
 
Huomasin päässeeni tuonne eka sivun listalle. Mutta meille kävi nyt niin ikävästi, että raskaus osoittautui tuulimunaksi. Tahtoovauvan, minut voisi siis poistaa listalta tyystin. Sydämestäni toivon parempaa onnea teille muille ja erityisesti vanhalle palstakamulleni Tiruliille!
 
Matsalu :hug: haleja vieläkin sulle..
Tunnen itseni niin yksinäiseksi ja irtolaiseksi ilman siuta ja lumetonta,etten tahdo osata kirjoitella täällä mitään.Lukemassa kyllä ihan päivittäin käyn kuulumiset.Tuntuu vaan niin ikävältä ilman teitä :'(
Toivon teille parasta kuitenkin jatkossa kummallekkin.
Onhan siis tässä ketjussa kaikki samaa "kastia" vaikeuksineen ja ongelmineen en minä taho ketään väheksyä,en miä sillä tässä näitä ajatuksiani kirjaimista virkkeiksi latele.
Mun pieni pää ei vaan käsitä maailman epäoikeudenmukaisuutta varsinkaan nyt kun olen käynyt lueskelemassa vahinkoraskauksista.
Mutta eiköhän tämänkin ketjun mammat käy pikku hiljaa tutuksi kunhan täs aika etenee ja jos saan raskauttani jatkaa..
tiru ja kirppu 8+1
 
NPG, itsekin vähän ihmettelin kun niin aikaiseen tuo ultra (siirto oli siis viikko sun jälkeen eli 29.5), mut sitten klinikka on jo seuraavalla viikolla kiinni, joten pakolla tulee aikaiseen ultra. Sydänäänet pitäisi vissiin näkyä juuri ja juuri silloin.
ON, rinnat kipeät, muita oireita ei juurikaan ole. Kauhulla luen täältä pinosta juttuja keskenmenosta ja tuulimunasta. Ei oikein uskalla vielä iloita tästä, jos sit tuleekin takapakkia... Hoidoissa jo suorastaan tottui siihen, että aina tuli jonkin asian takia takapakkia. Voikun tämä nyt onnistuisi...
Tsemppiä muille ekaa ultraa piinaaville! aika matelee...
 
Nyt vain omaa napaa:
tänään alkoi aamulla tulla kirkasta verta. :'( Päivystyksessä ultrasivat, mutta näillä viikoilla eivät nähneet vielä mitään sydämenlyöntejä, ainoastaan raskauspaikan, että jotain on jossain ja oikeassa paikassa. Lääkäri ei osannut sanoa, että mistä vuoto johtuu, mutta epäili että mahdollinen keskenmeno. Nyt odotellaan, että yltyykö vuoto ja miten jatketaan. Nyt on vuoto onneksi jo vähän rauhoittunut. Mutta silti pelkään kaikkein pahinta.

Miksi tämä on niiiin vaikeaa; ensin annetaan ja sitten otetaan pois :'(

Nyt menen lepäilemään ..

Toivonsa heittänyt Firefox 5+5
 
Zin
Heippa taas pitkästä aikaa! :wave:

On ollut niin kova kiire, etten ole ehtinyt edes surffailla netissä! Tännehän on ilmestynyt koko liuta meidän IVF-listalaisia. Hienoa!

Matsalu, voi miten kurjaa. Olen kovin pahoillani. Koita jaksaa. :hug:

).( Itsekkäästi omaan napaan. Mulla on se kovasti odotettu ultra ylihuomenna. Ihan oikeasti lasken jo tunteja! Mä en uskalla yhtään ajatella että olisin raskaana ennen kun näen sydänäänet. Pelottaa ettei siellä ole mitään ja kun oireet (jotka siis viimein ovat ilmaantuneet) hetkeksi lievenevät olen välittömästi aivan varma että se on keskenmeno. Kohdunulkoinen on tällä kertaa poisluettu koska progesteroniarvo on niin korkea (tämä siis internetistä opittu itsediagnoosi...)

Meidän IVF-klinikalla olisi "Miscarriage management" -ohjelma, johon olen vähän ajatellut meneväni. Ilmeisesti siinä vahditaan verikokeilla ja ultrilla tavallista tiheämpään kuinka alkio jakselee ja lääkäri voi sitten reagoida esim lääkkeillä nopeammin. Ajattelin kuitenkin ensin kysyä omalta lääkäriltäni voisimmeko järjestää jotain samankaltaista kun olen *niin* hermostunut tästä. Täällähän ei ole neuvolatoimintaa, mutta samat tarkastukset voi järjestää yksityislääkärin kanssa.

Mulla on nyt alkanut pahoinvointi, enimmäkseen aamuisin mutta välillä läpi päivän. En kyllä vielä oksentele. Väsyttää aivan tajuttomasti. Ja pissattaa koko ajan. Ja olen äkäinen. Ja palelen. Ja rintoihin sattuu. Ja vatsaa viiltää välillä jos liikahdan äkillisesti tai aivastan. Kaikki hyviä merkkejä! Lisää vaan! :)

Oletteko te muut kauhean kärttyisiä?

t. Zin, rv 7+1 ?
 
Zin
Firefox, toivotaan että vuoto loppuu pian! Sydänäänet eivät vielä näkyisikään ennen 6 viikkoa, mutta jos siellä kerran jotain näkyy niin se on hyvä juttu ja antaa toivoa. On se kyllä tosi rankkaa. Voimia sulle. :hug:
 
Firefox älä vielä luovu toivosta! Ärsyttäviä nuo vuodot, mutta on tapauksia, joissa runsaankin alkuraskauden vuodon jälkeen on vielä syke löytynyt ja vaavi syntynyt maailmaan ajallaan. Toivottavasti vuotosi harmitonta ja loppuu pian!
Voimahali :hug:

Marru
 
Firefox,voi ei, toivottavasti nyt vuoto loppuu! Ihan kauheata, toivon niin sun puolesta, että kaikki vielä kääntyy parhain päin :hug:
Marru, tervetuloa joukkoon! Ja onnittelut tupla tärpistä!
Zin,mulla on myös jatkuva pissahätä. Joka yö herään vessaan, tosi ärsyttävää. Kärttyisyys on mulla oikeastaan vähentynyt, aika tasainen olo. Mitä nyt välillä miehelle raivostuu usein jostain väärästä sanasta...
ON, Jännittää mielettömästi ensi viikon ultra. Mahaa jomottaa taas koko ajan, viikonloppu oli melkein oireeton. Hyvä vaan kun jomottaa niin tietää et jotain siellä sentään tapahtuu :)
-nuppu 4+6
 
Päivitin tossa listaa ja huomasin, että kaikkien tuplien LA:t osuu melko samoille päiville! Hassua. Tai en tiiä onko kenestäkään muusta... :ashamed: :D

Nyt jatkan hommia. Vaikkakin oksettaa niin, että tästä tulee vielä PIITKÄ yö. Mutta kun jotenkin ei sitä saikkuakaan viittis hakee... ÖRK.
 
Zin
Heippa!

Ultra on takana ja kaikki on hyvin! Laskettu aika on yhä 31/1/10. Tuli ihan kyyneleet silmiin kun kuulin vauvan sydänäänet, se teki koko jutusta niin todellista.

Meen seuraavan kerran lääkärille ultrattavaksi viikolla 10 ja sitten niskapoimu-ultraan viikolla 12. Hyvä että käyn siellä niin usein, oisin muuten ihan hyperhermostunut. Sain Clexane-reseptin estämään istukan veritulppaa, joka siis oli epäilty syyksi mun ekassa keskenmenossa. Pitää pistää niitä päivittäin viikolle 12 asti.

Hyvää vointia kaikille!

Zin 7+3
 
Firefox Minulla on tässä raskaudessa ollut neljä kertaa niin voimakasta kirkasta vuotoa, että olen tarvinnut kuukautissiteen. Syytä vuodolle ei löytynyt, mutta edelleen pienet kyydissä ovat. Nyt ei viikkoon ole ollut pahempia vuotoja, vain tuhruiluja. Ja tuhruista en jaksa oikein välittää...

Eipä täällä kummpia. Np-ultraa odottelen. Vaihtelevasti on huonompia ja paremman olon päiviä. Sunnuntai sujui melkein koko päivä ja yö pönttöä halaillen :$

Mie kirjoittelen myös tuolla Tammiodottajissa. Sieltäkin voi kurkkia mitä miulle kuuluu. Tosin viime päivinä ei ole oikein ollut voimia, kuin kommentoida joidenkin kirjoituksia.

Hipkukka 10+2
Maanantaina pienistä tuli viralliselta nimitykseltään sikiöitä :D Yksi etappi sekin.
 
Onnea Zin, eka piinaus etappi ohi! Käsitinkö oikein, että joudut piikittämään tuota lääkettä? just kun pääsi hoidon piikeistä eroon. Tsemppiä!
Hipkukka,millä viikolla sulla alkoi pahoinvointi? mulla nyt 5+1 ja mietityttää et oisko pahoinvointi jo alkanut jos on alkaakseen? Koita kestää oksujen kanssa, ei kuulosta kivalta...
ON, tänne ei mitään ihmellistä. Odottelen ensi tiistain ultraa, jossa näkee ainakin sen onko alkio oikeassa paikassa. Kohdunulkoinen pelottaa kun sellainen on jo kerran ollut. No onneksi se selviää pian.
Hyvää (raitista) juhannusta kaikille! Tänä juhannuksena voikin sitten keskittyä pelkästään syöpöttelyyn :LOL:
 
np-ultrassa käyty tänään. Kaikki oli masuasukilla hyvin. ei meinannut kätilö saada millään mitattua niskamittaa. Mut sai sitten jonkunlaisen mitan aikaiseksi joka oli 0.9mm. Kaikki oli hyvin. Katteli hirveän tarkasti luuston,sisäelimet,kallon yms. Tosi kiva nainen kyllä oli. :) heitti miehen kanssa huulta. :)
Tää kätilö nyt päätyi siihen, että laskettu aika on 4.1.2010,vaikkakin oli isompi kun piti. Parempi kun eivät lähde muuttelee niitä edestakaisin.

millis ja lupu 11+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nuppu76:
Hipkukka,millä viikolla sulla alkoi pahoinvointi? mulla nyt 5+1 ja mietityttää et oisko pahoinvointi jo alkanut jos on alkaakseen? Koita kestää oksujen kanssa, ei kuulosta kivalta...
Tässä raskaudessa kuvotus alkoi jo pari päivää plussan jälkeen. Esikoisen odotusaikana huono-olo alkoi vasta rv7. Oksentelu on mulla epäsäännöllistä, kuvotus kokoaikaista. En sitten tiedä aiheuttiko kaksosraskaus sen, että nyt alkoi noin aikaisin. Toivottavasti loppuu rv12 kuten esikoisen kohdallakin...

 
Zin
Nuppu, joo piikkejähän ne. Ja ovat pakattu valmiiksi ikävän isoihin neuloihin. Ja aine kirvelee enemmän kuin jopa Pregnyl. :( Mutta tarkoitus on niin hyvä että toki mä sen kestän. Aloitin tomerasti 'hah, pikku juttu, kyllä minä neulat tunnen' -asenteella mutta kyllä asenne karisi pian kun kirvely alkoi...

Onneksi sulla on ultra pian niin pääset selvittämään sen KU-huolen. Varmasti kaikki on hyvin mutta ymmärrän että se huolestuttaa. Mäkin varmistin ultrassa lääkäriltä moneen kertaan että alkio on varmasti kohdussa tällä kertaa. Viime raskaudessa näin sydänäänet ja oli tosi raskasta mennä sitten metotreksaattipiikkiin tappamaan se pikkuinen sen jälkeen. Leikattiinko sulta tuubi pois? Jos leikattiin niin KU-riski ei kuulemma ole sen isompi kuin ekalla kerralla. Mulle lääkäri sanoi että saatetaan joutua sen KU:n takia tekemään sektio kun mulla se oli kohdunkaulassa eikä se ehkä laajene kunnolla. Näkee sit myöhemmin - ei oo ajankohtaista vielä vähään aikaan...

Millis hyviä uutisia. :flower: Meetkö muuten myös siihen verikokeeseen? G: Meneeks muut?

Hyvää juhannusta kaikille!

Zin 7+5
 

Yhteistyössä