IVF/ICSI/PAS tammi-helmimasut

Junnu mielettömästi onnea kahdesta :heart: :heart:
wilsson jaksuja väsymykseen.Kiva että neuvola/ultra tulokset hyviä
EIKÄ!!!Hipkukka sullakin :heart: :heart: :set!! Mahtavaa!Onnea paljon!
millis1981 ai sielläkin yksi vähäoireinen.Mulla ei ole edes väsytystä..
lumeton just tuolla toisel puolen(v-haave) kerroin et pelko persiissä kun just näillä päivillä oli tuhrua aika runsaasti ja kipuja ed. plussassa.Silti oli kaikki hyvin.
Tule please kertoon että miten voit..

Sit kopsu omasta navasta v-haave ketjusta;

Ihana ja kaivattu vapaapäivä =)
Ei muita oireita ole edelleenkään tullut kuin tissit ovat ehkä hitusen arat kun oikein runtelee.Edellisessä plussassa miulla esiintyi tuhrua näillä päivillä joten pelko persiissä käyn veskissä aina.Vielä yli viikko ultraan..rupee pikkuhiljaa pelottaan tää oireettomuus..
tiru pp 26/ 6+0

ööh :ashamed: :ashamed: sori Matsalu sua yhtään väheksymättä..oli tarkoitus sullekin sananen laittaa,mutta tuo lumettomantxt sai mut jotenki pois tolaltaan..
 
..nii ja sitte viäl kysymys..kun tuolla Aydin Tekay sivuilla on raskauslaskuri ja siel olis alkion siirtopäivä otettu huomioon,ni se antaakin mulle viikot 5+5?? Oootteko muut käyneet siellä lasketuttaan viikoja?
 
Hitsi, mie eilen taisin tajuta miks lääkäri haluaa varmistaa sen toisen alkion paikan. Vaikka se näytti olevan kohdun sisällä se oli tosi nurkassa. Eli eikös se tarkoita, että se sijainti on lähellä sitä kohtaa jossa munanjohdin yhtyy kohtuun? Eli siis alkio on kiinnittynyt lähelle aukkoa ja siksi on tärkeää, varmistaa, ettei lähde kasvamaan kohdusta ulospäin. Siis eihän kiinnittynyt alkio voi lähteä kasvamaan kohdusta ulospäin missään muussa kohtaa (?). Ja tästä tietysti jatkuu ajatusleikki, mitä sitten jos alkio tosiaan kasvaisi ulospäin... mutta sitten alkoi jo tulla mieleen sellaisia uhkakuvia, että oli ihan pakko jättää koko aihe.

Vaikka turha tuotakin on surra, ainakaan ennen torstain ultraa. Varsinkaan kun ei kipuja ole.

Hipkukka ja AatosII 7+6
 
Hipkukka, tuota munanjohtimeen päin kasvamista minäkin ajattelin heti kun kerroit. Mutta tuntuu kyllä aika kaukaa haetulta mahdollisuudelta, että alkio alkaisi kasvaa munatorveen, jos kerran on kuitenkin kiinnittynyt kohdun puolelle. Toivotaan parasta!

Tirulii, en tunne ko. laskuria. Mutta eihän siinä siirtopäivällä pitäisi olla mitään merkitystä, kun alkioita siirretään niin monen ikäisinä. Punktiopäivä on laskemisen lähtökohta, sehän vastaa normikierrossa hedelmöittymsipäivää.

Missä ihmeessä on Lumeton?

Oma maha: vk 5+3. Ikäänkuin oireet olisivat hiukan vähentyneet. Tissit eivät ole enää NIIN kipeät, mahassa tuntuu silloin tällöin jotain mutta ei kumminkaan paljon mitään. Vuotoa ei sentään ole ollut.

 
Moikka kaikille,

en minä ole kadonnut, mutta oli viikonloppu menoja täynnä.
Kivut loppui, mutta pientä tuhrua on välillä. Eipä tässä auta muu kuin odotella. Olo on kyllä karsea, aamupuurosta söin osan ja loppu pysyy vaivoin sisällä...

Jaksuaj kaikille, palaan paremmalla ajalla.

 
No vihdoin, Lumeton! Minä jo ihan tosissaan aloin pelätä, että sulle on jotain tapahtunut. Itse kun on näistä asioistaan niin täpinöissään, niin ei pysty kuvittelemaan, että joku muu jaksaa pysyä poissa palstoilta monta päivää... :)

Mitäänhän ei nyt siis ole vielä menetetty, Lumeton. Koska voisit mennä ultraan?
 
:wave:

Tsemppiä Hipkukalle uusinta ultraan.
Matsalu,niinpä,taidat olla oikeessa ton laskemisen suhteen.Tuli vaan mieleen kun googlella jotakin kautta eksyin tonne sivulle.Siellä oli aika asiallista tietoa np-ultrasta ja prosenttuaalisesta mahd.lapsi kotiin saakka yms.,en edes muista mitä kaikkee siellä oli.Ainaskin pysty ite joteskin joitain riskilukuja laskeen sit myöhemmin,kun saa tietoo sikiön koosta yms.
lumeton jaksuja sulle oksu oloon :hug: Eikös se ole hyvä merkki et on oireita.Mäkin utelen et milloin voisit mennä ultraan?

on eilis iltana voi sanoo et tissit oli eka kertaa kipeät.Kävi kippeetä ottaa liivit poies :eek: ,mut muuten ei sit ole mitään.Sellanen sisäinen vapina ja tärinä tulee joskus.
Tänä aamuna sit ei olleet tissit taas yhtään kipeänä |O
On tää nii kummallista...

tiru pp 27/6+1
 
Matsalu ja Tirulii, te ootte kyllä ihania kun näin huolehditte :heart:

Mulla on ultra klinikalla loppuviikosta, jos siis sinne asti päästään. Vatsa on taas pikkaisen kipeä, mutta kun ei näistä jutuista tosiaan tiedä.

Oireitakin kun voi olla vaikka olisikin jo mennyt kesken ja voi olla koko alkuraskaus ihan oireeton ja kaikki on hyvin.
 
Moikka taas! Long time no see B)

Oon ollu vähän reissussa ja nyt palailen taas arkeen. Koitin pikalukea kaikkien kuulumiset ja aikalailla tuntuu samoja ajatuksia olevan kun omassakin päässä. Kiva kun on väkikin lisääntynyt. Vähän oon tippunut kärryiltä ketä tuolta listalta puuttuu ja onko ultrien myötä LA:t muuttunu, mutta infotkaa niin päivittelen!

Joku kyseli plussauksen jälkeisistä kivuista... Mulla oli esikosta melkein rv12 asti, ei kk kipuja, mutta kipuja kuitenki. Ikinä ei syy selvinny, mutta meni ohi kuitenkin. Nyt tuntuu olevan vähän samaa vikaa. Varsinkin ne 5 ja 6 vkot, eli eiköhän se kuulu asiaan. Kohtu kasvaa ja ihmettelee uutta asukasta :D

ON: Ultrassa on käyty ja ihan oli viikkoja vastaava vauva kyydissä. Mutta jotta ei elämä kuitenkaan menis liian helpoksi, niin 2 päivää ultran jälkeen oireet hävis kokonaan. Eikä oo oikeestaan tullu takasin. Tai ehkä vähä, mutta kun ennen ultraa piti vähä oksentaa ja etumus oli hellänä (kasvanu taas 2 kuppikokoa) ja nyt ei enää oo mitään. Ja vaikka tiedän, ettei raskauksia sais verrata, niin vertaan kuitenkin. Ekasta 7-10 vkot oli pahimpia, nyt oireet hävis olemattomiin 8vkolla.... voi voi. Nooh, np-ultra on juhannuksen jälkeen. Sit on taas viisaampi. Odottavan aika on pitkä...

Palataanpa taas,

tv ja minimii 8+5
 
Tervehdys pitkästä aikaa :wave: Ollut niin paljon hässäkkää ettei ole kerinnyt paljoa täällä pyöriä. Tänään ensimmäinen neuvolakäynti takana ja saatiin kuulla pienen sydänäänet. Olo on uskomattoman onnellinen :)

Junnulle ja Hipkukalle tuplaonnittelut :heart:

Lumeton: Toivottavasti kaikki on kunnossa :hug:

Tahtoovauvan: Onnea hyvistä ultra uutisista :flower:
 
Zin
Heippa hei! :wave:

Varovasti ilmoittaudun minäkin mukaan. Tulen tuolta huhti-toukokuun IVF-pinosta, jossa huhtikuussa sain 1. IVF:ssä pienen kiinnittymisyrityksen ja toukokuussa 2. IVF:ää odotellessa yllättävän luomuplussan. :) Mulla oli aluksi hcg-arvo tosi alhainen (vain 31) mutta kun se on nyt viikossa ponnahtanut 783:een ja progesteroniarvot ovat vahvat niin uskallan jo vähän toivoa - varsinkin kun lääkärikin jo onnitteli! Ultra on kahden viikon kuluttua - en saanut aiemmin. Haluaisin tietenkin heti mennä tarkistamaan että siellä on oikeasti jotain tulossa. Mulla ei ole mitään oireita ja se tuntuu vähän oudolta.

Taustaa: olen 38 v. ja olemme yrittäneet vauvaa kaksi vuotta. Eka raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon, joka todettiin np-ultrassa. Toinen raskaus oli kohdunulkoinen kohdunkaulassa ja siitä seurasi tietenkin kauheasti draamaa. Sen jälkeen ei tapahtunut mitään yli vuoteen ja nyt sitten ollaan IVF:n kautta tässä. Minä epäilen että IVF:stä olisi jotenkin jäänyt ylimääräisiä hormoneita hyrräämään tai jotain..? Unohdin kysyä tänään lääkäriltä olisko se ollut mahdollista.

Viiva ja Alexandria, olen kauhean pahoillani teidän kummankin keskenmenon/tuulimunan vuoksi. Raskauden menetys on kauheaa ja surullista ja toivon paljon voimia teille molemmille! Toivottavasti pääsette pian yrittämään uudelleen paremmalla onnella. Paljon haleja teille, jos yhä täällä piipahtelette. :hug:

Junnu ja Hipkukka, jännää! Tuntuu kovin suurelta todennäköisyydeltä että näin pienessä porukassa on kahdet kaksoset tulossa! Onneksi olkoon!

Ja vilkutuksia kaikille muillekin! Toivottavasti kaikki hyvin ja maassa rauha.

t. Zin, rv 5+3

PS. Tahtoovauvan lisäisitko mun tiedot: Zin - 1.IVF:n jälkeen - eka - LA 31.1.09.
 
Tervetuloa Zin! Tässä pinossa on aika hiljaista, kun ihmiset tuntuvat kirjoittavan enemmän noissa kuukausipinoissa ja minäkin luurailen vielä lapsettomuuspuolella, kun raskaus tuntuu niin epävarmalta. Mutta pidetään nyt pinoa hengissä, jospa tänne vielä keskustelunhaluista porukkaa karttuisi.

Tahtoovauvan ja Veena, onnittelut hyvistä ultranäkymistä! Siitä se lähtee!

Tirulii ja Lumeton, :wave:
 
Zin tervetuloa mukaan :wave: Meillekin osui suunnaton luomuylläri kun piti tehdä IVF ja sitä jouduttiin siirtämään pääsiäisen takia ja sitten eivät enää menkat alkaneetkaan. Kyllä se on uskomatonta että tälläistä voi käydä :heart:

Niin ja tervetuloa muuten kaikille muillekkin :wave:

G: Ootteko muuten jo miettineet missä vaiheessa aiotte kertoa raskaudesta töissä?

Veena 10+5
 
:wave: Kaikille!

tahtoovauvan just noin mullakin se ainut oire tissikipu aaltoilee.Välillä on ja välillä ei.Kiva kun sait hyviä ultra kuulumisia :)

Veena :heart: äänet on jotain aivan ihanaa =) Onnea jatkoon vaan!

Zin mielettömästi onnea!! Mullakin pari kertaa on luomusti tärppi käynyt hoitojen välissä:lääkäri meinas et just hoito on herätellyt omia hormooneja myös toimintaan.

Matsalu :wave: vaan sinnekkin.Juuri samanmoisia tuntoja ja ajatuksia olet käynyt/käyt läpi kuin minä.Samat pelot jyrää mieltäni myös ja välillä olen varma etten ole raskaana.
Ihme kipuja on kyllä tuolla alapäässä :eek: .Ei siis vatsassa vaan värkissä :p Tuntuu kuin veri sinne pakkaantuis ja puristais sieltä :ashamed:
Huoh!Ensiviikon alussa ultra..pelottaa..

lumeton jos ehdit niin käy kertoon vaikka pikaiseltaan kuulumisia.Meillä on ikävä sua :heart: kun ei susta kuulu mitään.Vaikka ymmärrän kyllä et eihän täällä aina jouda hengaileen mut kuiteski..Onnea sulle ultraan :flower: eikös sulla ollutki se tällä viikolla??
 
Surullisia uutisia tulin kertomaan. Eli eilen alkoi yhtäkkiä tulla verta oikein kunnolla ja tänään ultrassa ei sykettä näkynyt :'( Sitkeä kaveri meidän pkkuinen on ollut, sillä koko vastasi viikkoja ja päiviä, eli eiliseen asti oli jaksanut :'(

Huomenna kontrolloidaan hcg ja sitten pitää päättää kuinka pian tehdä lääkkeelinen tyhjennys ellei tule luonnollisesti ulos.

Kaikille hyviä jatkoa ja Tirulii ja Matsalu, mulla on peukut ja varpaatkin pystyssä teidän puolestanne.
 
Lumeton :hug:


Miulla oli tänään tarkistusultra. Ja pienet on sijoittuneet ihan oikein kohtuun. Nätisti vierekkäin kohdun yläosassa majailevat :D Tukilääkitys on nyt tarkoitus vähitellen lopetella muutaman päivän sisään.

Vähitellen tässä alkaa luottamaan raskauteen enemmän ja enemmän. Seuraava etappi onkin np-ultra...

Laskettuaika muuttui nyt se on 19.1.2010
Hipkukka ja AatosII 8+3
 
Lumeton, jaksamista..... :(

Hipkukka! Meillä on näiden tuplien LA sitten näillä näppäimin aika samoilla, mulla on LA 16.1 :) Kivaa kun on kohtalotoveri! Mä varasin tarkastusultran 18. pv (meidän yksityisellä se ei "kuulu hintaan" ) ja samana päivänä on eka neuvola. Jänskättää ihan tosissaan että kaverit pysyvät matkassa. En ole vielä uskaltanut sen kummemmin kaivaa tietoa kaksosraksauden riskeistä, vaikka pienemmät ne on kun ovat siellä eri makuusopeissaan, eikä samoissa.

Oireita on, välillä kuvottaa ja kaffe+mm. tupakanhaju saa jo yökkäämään. Ruokaa on saatava tasan kolmen tunnin välein tai tulee tod paha olo sekä valtava kiukutus (onneksi mies jo muistaa tämän esikon ajoilta :whistle:

Pitää nyt yrittää nautiskella tästä ajasta, vaikkei sokki tuplista ihan kokonaan vielä olekaan hälvennyt :LOL:

Junnu+Sisu&Sissi 7+5
 
Ihan itsekkäästi on:

:heart: löydettiin.Kirppu vastasi kokoa 7+1 eli ainakin vielä vastas päivälleen oikein.Pituutta löytyi 9,9mm.En sit tiedä mikä on mittahaarukka näillä päivillä.
En ehdi enempää nyt mut palaillaan :wave:

tiru ja Kirppu 7+1

kopioin tuolta v-haave puolelta
 
NPG
Tännekö saa tulla...? :wave:

Eli 3. ICSI:stä plussasin, elämäni eka plussa. Lapsettomuutta 3 vuotta. Tällä hetkellä hyvin epätodellinen olo, ei uskalla vielä luottaa että kaikki menis hyvin. Mutta en tiä sit auttaako se murehtiminenkaan... Mut se ei oo niin helppoa.
Mulle siirrettiin myös kaks alkioo, Kustaa ja Kyösti. :) Ultra mulla on vasta kahden viikon päästä 25.6. Jännittää ihan sikana koska mulla ei oikeestaan oo oireita. Mitä nyt tissit pikkasen kippet ja mahassa vähä nippailee sillon tällön. Multa ei oo otettu minkäänlaista verikoetta. Ilmeisesti erilaiset käytännöt?

Mulla siirto oli 22.5. eli mulla ois nyt sit 4+6. Ainakin tän laskurin mukaan : http://www.oys.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=111

NPG 4+6
 

Yhteistyössä