IVF/ICSI/PAS tammi-helmimasut

Hmm, pitäisköhän miun tännekin listautua :whistle:

Meille olisi tulossa toinen PAS-lapsi. Tämä raskaus on saanut alkunsa samaan aikaan hedelmöitetyistä alkioista, kuin esikoinen (ICSI-hoito). Hassua ajatella, että ovat olleet olemassa yhtä kauan...

Laskettu on laskureiden mukaan 14.1. Mutta luulen, sen muuttuvan kunhan klinikalta päivän varmistan. Mie en ole ihan varma minkä ikäisiä alkiot oli kun siirrettiin, joten en tiedä paljon tuota laskettua pitäisi korjata. Alkuraskauden ultra on 28.5 Mulle tehtiin kaksoisalkion siirto, joten senkin puolesta on jännättävää mitä ultra näyttää...

Vitamiineja olen syönyt ensimmäisestä PASsista. (Tehtiin perättäin ja kolmannesta tuli plussa). Meillä on hoitava lääkäri sellainen, että jaksoi joka käynnilla varmistaa/muistuttaa, että syön foolihappoja. Ja noista raskaus+imettäville suunnatuista vitamiineista saa sitäkin...

Mitäs vielä kertoisi itsestään :D
*muoks* Katsoin tuota listaa etusivulla, tämä oli siis 2.ICSI ja 3PAS (Jos sekin PAS lasketaan josta esikko sai alkunsa, olisi 4. Mutta eipä sitä kai lasketa?)
 
Tervetuloa porukaan Hipkukka :wave: Muutellaan noita LA-päiviä sitä mukaan kun tarkentuvat. Mutta tuskinpa niihin ny tosi monen päivän heittoja tulee :D

Alexandrialle voimia! Varmasti tosi rankaa elää epätietoisuudessa. :hug: Toivotaan nyt kuitenkin, että arvo lähtin kunnon nousuun!!!

ON: En syö mitään vitamiinejä. Mietin kyllä plussan jälkeen, mutten oo ehtiny apteekkiin... Oon sitten koittanu syödä vähä hedelmiä ja juoda hedelmämehuja. Sellasia, joissa sitä foolihappoo ois edes vähä.. Esikosta en muistaakseni kans syöny mitään ja ihan täyspäinen siitä tais tulla :D
Ja tän pvän on muutes ollu niin karsee olo, että pois alta. En sitten tiiä johtuuko siitä, että on menossa 7. yövuoro ja tosi huonosti nukuttu viikko takana, vai alkaako tässä kroppa ilmotteleen masuasukista. Oon luvannu itelleni, etten valita jos/kun huono olo tulee, jep. :p

Siirryn siis viikoksi vapaille, enkä piinaa teitä joka öisillä jutuillani. Mutta älkääpä yhtään huoliko, palaan taas viikon päästä. Viimeistään.

Masunkasvatteluja.

tv ja minimii 5+4(?)
 
Mä olen syönyt foolihappoa kolmisen kuukautta kun se klinikan lääkäri näin tahtoi.Muita vitamiineja en ole syönyt. Tänään sitten kait vaihtui viikkokin :D eli nyt on vissiin 5+0. En edelleenkään tiedä missä mennään noitten viikkojen kanssa kun mulla sama tilanne kuin hipkukalla etten tiedä minkä ikäisiä alkiot oli siirrettäessä.Joten toistaiseksi oon laskenut viikkojen vaihtuvan siirtopäivän mukaan.

2 viikkoa vielä ultraan...Miten yksi 2 viikkoa voi tuntua näin pitkältä? Mä jään lomalle loppuviikosta :D joten yks viikko menee ainakin nopeammin kun on muuta tekemistä,toivottavasti on vaan kivat kelit :)

Oireita ei ole vielä ilmaantunut muita kuin että tissit on hiukan arat.Mutta oon sen vielä lugesteronien piikkiin laittanut.

Kiitoksia kaikille tsemppaamisesta! :hug: Täällä mielialat vaihtelee ja tänään on näköjään vähän parempi mieli :LOL: Oliskos sekin raskausoire?Mielialojen vaihtelu? :LOL:

Alex 5+0
 
Tervetuloa Hipkukka! =)
Täällä syödään vielä noita ihan tavallisia, mutta A-vitamiinittomia vitskuja. Haen kyllä jossain vaiheessa sitten noita pallovatsoille tarkoitettuja.

Täällä ei uusia oireita vieläkään ja huoli sen kun kasvaa. Ultra on huomenna heti aamulla, joten taitaa olla edessä uneton yö. Vatsa on nyt jo sekaisin.
:(
 
tervetuloa hipkukka.

alexandria Oliko sulla monta päivää punktion ja siirron välissä? Siitäkin pystyy kaiketi aika pitkälle laskee suunnilleen monenko päivän ikäisiä ne alkiot oli. Mulla oli sillo aikoinaan punktio ma ja siirto ke niin olivat sitten kolmen päivän ikäisiä. :)

Täälläkään ei mitään megaoireita. Tissit jo toista viikkoa kipeänä ja verisuonet näkyytisseissä tosi selkeästi :), masussa tuntemuksia ja armoton väsymys. Niin ja tietty menkat on pysyneet poissa...eikös sekin ole oire. :) :LOL:

viivaTsemppii ultraan. Mulla vielä tasan 2 vkoa ultraan.

millis ja lupu 5+6

 
Hei, tahtoo mukaan! :wave:

Kiva että löytyi täältä oma pino, helpompi jakaa ajatuksia samassa tilassa olevien kanssa!

Plussasin äitienpäivänä :heart:

Meillä 4. IVF -hoito, eli tuoresiirrosta tämä raskaus. Esikko on ICSI -vaavi, ikää 1v8 kk (eli sama ikäero sitten tulisi meidän vaaveilla tahtoovauvan ;)

Takana myös yksi tuulimunaraskaus ja viimeksi marraskuussa keskeytynyt rv 6, joten HYVIN varovaisilla mielin mennään.

Oireina nyt nänninarastusta ja toisinaan pientä kuvotusta, normaalista poiketen päikkärit houkuttaa :) VAU -sivujen laskurin mukaan LA olisi 15.1. Sain ultran jo 28.5 ja mun mielestä se on aikast aikaisin, mutta noilla on kyllä tarkat koneet (ollaan jo yksityisellä kun kunnallisen puolen hoidot on käytetty). Mulla siirrettiin 2, joten siellä se sitten paljastuu.....

Vetelen Kalciposia ja Multivitan Raskaus monivitamiineja. Ja lugeja vielä ainakin ekaan ultraan. Nyt peukut pystyyn että tämän pinon kaverit pysyy matkassa.

Tsemppiä odotukseen! Toivottavasti yhdessä kärvistellään täällä ihanasti loppuun asti jalkojen turvotusta ja painonnousua, lonkkaviiltoja ja närästystä =)
 
millis1981 mulla oli silloin 2 päivää punktion ja siirron välissä.Oon miettinyt samaa että vaihtuukos ne viikot sittenkin jo lauantaina.Eli nyt ei oliskaan 5+1 vaan 5+3? No päivä sinne tai tänne mutta jos niitä olis enemmin niin tulis tuo maaginen 12 viikkoa nopeammin täyteen... :D

Mä oon yövuoroissa ja väsymys on kaamea.En kyllä yleensäkään viihdy yövuoroissa mutta nyt nää tuntuu jotenkin paljon pahemmilta...

Junnu: tervetuloa joukkoon tummaan! :D
 
Tervehdys :wave:

Mahtuisiko mukaan? En ole nyt ihan selvillä mihin pinoon kuulun, mutta kyselenpä kuitenkin, josko pääsisi mukaan :)

Taustoja: Esikoisen yritys aloitettu 07/07, takana 3 x IUI ja tähän kiertoon piti tehdä IVF/ICSI, mutta pääsiäisen takia se päätettiinkin siirtää seuraavaan kiertoon. Sepä kierto ei koskaan alkanutkaan sillä saimme yllätysplussan. LA ei ole ihan selvillä sillä tässä kierrossa en todellakaan edes tiedä koska on ollut ovis (niin outoa kuin se onkin...). Mutta veikkaus on 28.12.09 eli aikasta likelle tammikuuta mennään.

Huomenna edessä kauan odotettu ultra, jossa nähdään onko tuolla oikeasti ketään B) Jännittää kovasti!

Millis: Kävin apteekista hakemassa raskausvitaamiineja (oiskohan olleet juuri tuota multivitaa?).

Veena 7+1 (arviolta)
 
Junnu Tervetuloa joukkoon

alexandria eikös sun sillo ole 5+3 noh kyllä se selviää aikanaan.

Veena Tervetuloa sullekin..

Joo-o vielä ultraan vajaat 2 vkoa. Kyllä tässä ehtii pohtii yhtäsuntoista. Onko siellä ketään, oon miettinyt sen sitten loogisesti et pakkohan siellä on kaverin olla kun se on sinne mun silmien edessä laitettu..:) Eriasia tietty et se on hengissä..Ei pitäisi alkaa pohtii..

millis ja lupu 6+0
 
Voi Viiva olen niin pahoillani :hug: miten voi käydä noin, tuo on niin väärin :hug:

Kauhea kirjoittaa tähän perään, mutta ultrasta tuli itselleni hyviä uutisia. Toukka vastaa viikkoja 7+4 ja laskettuaika on kuulemma 30.12 +-2vkoa. Pituutta kaverilla on 11,8mm. Onnen kyyneleet tuppaavat kokoajan tunkemaan silmistä ulos :heart:
 
Viiva :hug:

).( Juuh, täälläkin tuo mystinen tuhruilu näköjään alkoi. No, esikoisen raskaudessa se alkoi heti plussauksen jälkeen. Vuoron perään olen huolissani ja välillä en jaksa välittää. Onkohan sitä vähän turtunut epäonnistumisiin? Kun yksi ekoista ajatuksista oli, ettei mun aikatauluihin nyt sovi keskenmeno, täksi tai huomiseksi päiväksi :snotty: Huomenna pitäs lähtee ajamaan melkein toiselle puollelle Suomea ja viettää siellä koko päivä. Että jos vuoto alkaa kunnolla, en oikein klinikalle pääsis näytille. Ja tuolta tapahtumasta en halua olla poissa.
Muuten olo on ihan samanlainen. Jyrän alle jäänyt. Nenästä vuotaa verta ja väsyttää. Selkää jomottaa ja maha on hassun oloinen. Mutta oon aatellu, että johtuisko osa noista tuntemuksista siitä, että miulla on kohtu taaksepäin kallistunut. Esikoisen raskaudessa se oli noussut heti alussa nätistä oikeaan kohtaan. Jos se tekee sitä nytkin ja aiheuttaa ikäviä tuntemuksia. Joutuu kaikki sisuskalut uusille paikoille...
 
Jerpuska ja veena onnea hyvistä ultra kuulumisista! :D

Hipkukka: toivottavasti kyseessä sama juttu kuin esikoista odottaessasi jolloinka kaikki on nyt hyvin.

Oma napa: vatsakipuja ollut tänään aika paljon ja voimakkaita.Pikkasen kovempia kuin kuukautiskivut... :| Ja se ainoa raskausoire mikä oli,(siis tissikipu) on tänään hävinnyt...Alkaa kuulostamaan liiankin tutulta.Näin ne edelliset keskenmenot alkoi.Oireet loppuu kuin seinään.Eli aika huonolla mielialalla täällä ollaan-Oikeastaan enää odotan vuodon alkamista :'( Joo tiedän että mahdollisuuksia on vielä mutta kyllä 3 keskenmenoa on jotakin opettanut.
 

Yhteistyössä