IVF-hoidosta plussanneet

kozmic, mun on pakko yrittää olla "järkevä" etten ihan hulluks tulis :D Hei mä ostin ton tapasen kirjasen eilen, se ei ollu suoraan suunnattu miehelle mut se oli nimeltään vauvankäyttöopas ja oli kirjotettu siihen tyyliin kun jonkin elektronisen laitteen asentamisesta ois ollu kyse, tosi hauskan olonen:D Nyt mun isyyspakkauksessa on sukat jossa lukee I <3 dad ja se kirja, heheh. Ihanaa ja rentouttavaa lomaa teille ja Mauricelle =)

Orvokkitukka just ton takia en halua hommata sellasta hienoo puhelinta ku menis varmaan niin hermo :D Pakko se kai pian on kun ei muunlaisia tunnu enää paljoa olevan... Mut hyvä että kaikki on ok sulla ja enää viikko ultraankin! :)

Ihanaa kun viikonloppu on jo noin lähellä, kauheesti väsyttää ja odotan vaan muutaman päivän lomaa ja herkutteluja ystävien kanssa jota viikonloppu tulee olemaan pullollaan, ai että :heart:

Tänään taas poksutaan, jeeei =)

Mila & Pieni Ihanuus 12+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Napsuneidille ihanista ultrauutisista!

Kozmic, kyllä ne varmaan on ihan "taudin kuvaan" kuuluvia kasvukipuja! Näin ainakin itselleni väitän kun niitä ilmenee aina ajoittain. Yleensä helpottaa yöllä, mutta viime viikonloppuna tuntui, että sai yölläkin herätä siihen viiltävään kipuun. Ei oikein kyljellään nukkuminen tuntunut mukavalta. Selällään piti koko yö kärvistellä ja siitä tietty sitten ranka jäykkänä aamulla ylös. Nyt ei onneksi ole pariin päivään taas jomotellut, lienee siis kasvanut tarpeeksi! :D. Ihanaa lomaa teille! (eihän loma voi muuta ollakaan :heart:)

Kyllä tuommoinen veri säikyttelee varmasti ihan kamalasti, Mila! Mutta onneksi ei ole tullut lisää, niin varmasti vaan limakalvot vähän kärsineet ultrakepistä, niinkuin järkevänä ihmisenä oletitkin :) Ja onnea virallisesti suurimman keskenmenoriskin ohittamisesta 12+0 :heart:.

Täällä ollaan myös vähän samoilla fiiliksillä Orvokkitukan kanssa työn suhteen. Aivan jäätävä väsymys illalla kotiin tullessa. Ei kyllä paljoa jaksaisi muuta kuin oikaista itsensä sohvalle, mutta ruokaa pitää tehdä yms. Ja hyvä, että kilppariarvot alkaa tasaantua :) Paljon jaksuja ultran odottamiseen, kyllä se sieltä vielä tulee.... :)

Oli kyllä eilen aivan käsittämättömän huono olo töiden jälkeen. Piti käydä oksulla pariin kertaan ja pääkin on ollut jo kohta 3 päivää kipeä. Heti kun palasin töihin! Saisipa ottaa edes pienet päikkärit työn lomassa niin jaksaisi huomattavasti paremmin :LOL:

Minni & Helmi 11+6

Ainiin, piti vielä tuosta älypuhelimesta sanoa, että kun sen hommaa huomaa yhtäkkiä ettei ilman tulee enää toimeen :D. Itse hommasin omenapuhelimen ja kyllä se vaan on kätsy. Esim. matkoilla näkee itsensä kartalla, joten eksyminen on hyvin vaikeaa :) Ja pitkillä automatkoilla voi viihdyttää itseään lukemalla kaikenmaailman keskustelupalstoja :D. Ja pitää kyllä myöntää, että leikki-ikäisen lapsenkin sillä saa aika näppärästi hiljaiseksi jos semmoinen pakottava tilanne tulee eteen...:saint:
 
Viimeksi muokattu:
Mä en ois tämmöstä halunnu mut ku työpuhelin ni pakko käyttää.. ei oo muutakaan. Mulla kans säännöllistä päänsärkyä. Kotona ei meinaa jaksaa oikein mitään. Pyykkiäkään en oo pessyt yli viikkoon, apua :) Siitä alkioadoptiosta vielä, katselin joskus jotain dokkaria niin siitä se jäi mieleen, ettei alkioita voi luovuttaa, mutta tais olla väärä maa. Sehän on hieno asia todella että valmiilla alkioilla voi lapsettomia pareja auttaa. Ja laitetaas vaihteeks ihan viralliset viikotkin nyt tähän; rv11+4. Varasin tänään hammaslääkärin! Oletteko muut käyneet tarkastuksessa?
 
Minni juu se on vissiin kätevä siinä lapsen hiljentämisessä etenkin, yks ystävä käyttää sitä usein jos ollaan jossain syömässä tms, muumit pyörimään ja hiljaisuus :D Se on niin hassua kun kattelee sitä vierestä kun miettii omaa lapsuutta, vähän eri meininki nykypäivänä, on matkadvd-soittimet yms viihdykkeet... Ja on sellanen puhelin varmasti kätevä monessa asiassa mut jotenkin tuntuu isolta kynnykselta siirtyä siihen, kun muutenkin on koneella niin paljon ni sit viel kaikki toiminnot puhelimes ni sitähän ois koko ajan linjoilla joka paikassa =D

Orvokkitukka onks teillä pitkät hml-jonot? Mä kävin alkuvuodesta eikä mulla oo koskaan ollu reikiä, maitohampaissa ehkä muksuna joskus yks tai kaks, ni en nää tarvetta mennä uudestaan... Ja kun oon alalla töissä niin siks ehkä viel vähempi tarvetta, jos tulee akuuttia niin oma hml voi siinä potilaitten välissä tsekata :D Miehen kyllä passitan viel syksyn aikana vaikka se oli myös alkuvuodesta mut sille tulee reikiä eikä sen kotihoito oo ihan niin tehokasta ku mulla vaikka kuin sille jäkättäisin asiasta... Mut hyvä olis käydä tarkistuttamassa jos ei oo hetkeen käyny :)
 
Viimeksi muokattu:
Julkiselle eka vapaa aika oli 12.12.12! :O vaikka tietenkin sanoin ett oon raskaana ja olo voi olla silloin jo melko iso.. Neuvolantäti sanoi että kun mainitsen tilastani niin saatan päästä aiemmin. Ja katinkontit :D varasin sit yksityiselle ens keskiviikoksi. Hintaeroa ei tule kuin muutama euro.
 
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista! Omanapainen päivitys: tänään oli sitten elämäni 1. neuvolakäynti. Siellä me miehen kanssa istuimme lähes 1,5 h ja kamalan kasan saimme luettavaa matkaan. ;) Vähän kornille tuntui, kun puhelimessa aikaa varattaessa jo kysyttiin, olemmeko ajatelleet osallistua sikiöseulontaan - raskautuminen jo oli vaikeaa, niin heti sitten sitä seulomaan. :/ Mutta nyt on varattu aika niskapoimu-ultraan sekä th+lääkärineuvolaan. Kai on loman loputtua töissä asiasta mainittava, kun kaikki ajat osuvat työaikaan. MIten on, tiedättekö, kuuluvatko neuvolat/ultrakäynnit palkalliseen työaikaan yleensä vai mikä on käytäntö? Itse olen ihan ummikko eikä th osannut sanoa asiasta, epäili, että ovat palkallista aikaa. Jostain syystä kamala väsymys on ollut viime päivinä, eilen yritin kyllä vadelmia kerätä, kun erinomaisen paikan löysin.

pepponen 9+1
 
Orvokkitukka, luulis et olisivat aikasemmin päästäneet jos olisit valitellu jotain vaivaa, särkyajan nyt saa aina mut et tarkastukseenkin... Mut ellei oo mitään vaivaa ni ajattelivat et kerkee sen sit viel sillonkin :p Mut hyvä ratkasu toikin! :)

pepponen meillä ainakin noi on palkallista aikaa, harmi vaan että olen joutunut korvaamaan tunnit vielä takasin kun en halua töissä ihan viel kertoa :D
 
Wau, Mila, teidän alalla on hienosti asiat :) Meidän TESissä seisoo, että "Raskaana olevan työntekijän käydessä synnytystä edeltävissä lääketieteellisissä tutkimuksissa, jos aikaa ei ole saatu työajan ulkopuolella". Eli ainoastaan synnytystapa-arvio on palkallinen? Siis neuvola ja muut ajat saa ihan järjestellä oman vapaa-aikansa mukaan. Mutta olenkin osittaisella hoitovapaalla, eli hieman helpompaa kuin jos olisin "täysipäisesti" mukana :)

Onneksi itse ehdin käymään hampilääkärissä juuri ennen alkion siirtoa, niin sekin asia on kunnossa :)
 
Juu aika kiva homma että ne on palkallisia, en tosin sitä ois tiennyt ellei yks ois just jääny äitiyslomalle ja kertonu tätä mulle:) Onks teillä muuten nälkä tai näläntunne muuttunu nyt raskauden myötä? Musta tuntuu et mun nälkä on jotenkin tosi armoton nykyään, tuntuu et taju lähtee ellei saa ruokaa kun ennen pysty paastoo hyvin pitkiäkin aikoja. Ja tosi kiusallista siks kun mulla alkaa töissä nykyään aina jo tunti pari ennen ruokista maha kurnia tosi kovaa, noloo siks kun potilaan pää on siinä mun mahan kohdalla suunnilleen:D
 
  • Tykkää
Reactions: Orvokkitukka
Se on kyllä kieltämättä aika hauskaa kun istuu hammaslääkärin tuolissa juuri ennen lounasaikaa, niin kuuluu useasti kummaa murinaa korvan juuresta :)

Omalla kohdalla toi nälkä ei oikein pääse koskaan yllättämään, kun oksennus ehtii jo ensin :LOL:. Eilenkin illalla töissä piti käydä vähän pönttöä kurkkimassa ja sitten pitikin lainata työkaverilta vähän evästä että selvisin vuoron loppuun :D. Pitänee muistaa ostaa kunnon varastot evästä jääkaappiin, että selviää paremmin näistä vuoroista :). Mutta mikä ihanan positiivista, päänsärky on tänään poissa! Toivottavasti teki pysyvän katoamisen :)

Nytkin olen töissä, mutta onneksi on vähän hiljaisempaa!

Minni & Helmi 12+0 *poks*
 
  • Tykkää
Reactions: Orvokkitukka
Moikka taas. Loma se vetelee viimeisiään ja maanantaina on töihin paluu.

Syöminen
Olipas hyvä, että olitte puhuneet noista eväistä töihin. Tuskin olisin tajunnut ottaa mitään, eikä töissä ole kuin se yksi lounas. Sillä olen normaalisti kyllä pärjännyt, mutta nykyään pari tuntia syömättä tekee välillä tiukkaa. 4 h on jo paha aika. Jos olen 4h syömättä ja syön siitä seuraa kamala olo josta toipumiseen menee aikaa. Tasaisella syömisellä varmaan saisi olon pysymään parempana, mut aina se unohtuu..

Ultrakuulumisista
Onnittelut kaikille, jotka ovat saaneet hyviä uutisia ultrasta ja nähneet omat pikkuisensa :)
On se varmasti upea juttu!
Toivottavasti tästä edespäinkin kaikki näyttäisi hyvältä :)

Lämmin osanotto surullisia uutisia saaneille. :(

Minulla oli ensimmäinen neuvola eilispäivänä. Siellä meni melkein 2 tuntia ihmetellessä ja kysymyksiin vastatessa. Sydänääniäkin pääsi kuuntelemaan <3 Ensin ääniä ei kuulunut eikä millään löytynyt. Lopulta, kun kokeneempi kuuntelija tuli paikalle, niin reipas jumputus saatiin kuuluviin. Käsittämätön fiilis :heart:

Ensiviikolla tai viimeistään seuraavalla viikolla pitäisi olla np-ultra. Neuvolatäti sanoi, että se pitäisi tehdä ennen rv 12+0, mutta minulla se luultavasti tehdään aikaisintaan 12+2, eli ensiviikon perjantaina. Täällä ultrapäiviä ovat vain maanantai ja perjantai ja tuskin heti maanantaina ottavat minua sisään. Äippäpoli on ollut lomalla tämän ja edellisviikon, joten siellä on nyt luultavasti ruuhkaa purettavana.

Mukavaa viikonlopun jatkoa!
 
  • Tykkää
Reactions: sintti -79
Hei kaikki pitkästä aikaa. Loman ansiosta olen jäänyt ihan auttamattomasti jälkeen teidän kuulumisista... Luin kyllä koko pinon läpi, mutta kommentoitavaa olisi niin monta sivua että taidan joutua luovuttamaan... :ashamed:

Meillä oli eilen np-ultra, jossa oli kaikki hyvin. Niskaturvotusta oli 1,1 mm ja vaavin CRL-mitta oli tasan 5 cm, eli hän oli neljä päivää aikataulusta edellä. Siellä ne pienet jalat ja kädet viuhuivat kovasti... :heart: Olin jo ehtinyt välillä menettää uskoni siihen, että olen oikeasti edelleen raskaana, mutta ultra taas konkretisoi asiaa valtavasti ja olenkin ollut sen jälkeen ihan onneni kukkuloilla.

Muuten täällä on voitu tasaisen paksusti. Mammahousut jouduin ostamaan jo kolme viikkoa sitten, kun en enää mahtunut mihinkään vanhoihin housuihini. Niihin aikoihin oli myös aikamoista väsymystä ja huonovointisuutta, mutta pahin tuntuu olevan nyt jo ohi. Ainoa oloa häiritsevä asia taitaa olla vihlovat alavatsakivut, joita tulee ja menee ja joista olen välillä ollut vähän paniikissakin. Nyt varasin itselleni ajan gynelle, jotta saan tarkistettua ettei varmasti ole mitään tulehduksia tai muuta huolen aihetta näkyvissä. Seuraava (2.) neuvolakäynti kun on meillä vasta 17+0 - enkä edes tiedä, onko siellä lääkäriä paikalla, vai pelkkä terkkari.

Joku kyseli myös nälästä - se on välillä ollut aivan armotonta, mutta enää en saa ihan niin karmeita "kuolen jos en saa heti jotain ruokaa" -kohtauksia kuin vielä parisen viikkoa sitten. Toivottavasti muillakin oireilijoilla alkavat alkuraskauden vaivat vähitellen helpottaa. =)

Pahoittelen omanapaisuutta, kommentoin enemmän sitten kun olen taas päässyt paremmin kärryille pinon tapahtumista!

sintti ja juniori 11+3
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini ja kozmic
Heip heip!
Minä olen aina kuvitellut että raskauden seurantaan kuuluvat käynnit ovat palkallisia... Hm. Noh, katsotaan mitä pomo sanoo. Jos rupeaa nassuttamaan niin täytyypä vaan tokaista että mun vähintään 10 tunnin päivistä (ei mittaria täälä) voi vaikka sitten ne pari poissaolo tuntia vähentää.

Voi ei, pitäisi tosiaan sinne hammaslääkärille mennä.... Milloin viimeistään sitä suositellaan? On aina tylsää etsiä uusia luottolääkäreitä. Varsinkin hml puolella on tullut nähtyä kaiken laista...

Sain ostettua vihdoin eilen kahdet uudet isommat rintsikat! Helpotus! Mutta nyt sitten muka yön aikana ovat turvonneet lisää?? Ehkä tämä nyt on vaan just jotain ylimääräistä turvotusta ja laskee huomiseksi... Mutta siis kuinka kauan tissit oikein vielä kasvaa tässä raskauden aikana? Ei viitsisi turhan monia uusia liivejä ostella...

Muuten meille ei kuulu muuta uutta, eli kaikki hyvin.

Kozmic & Maurice 16+0. **poks**
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolakäyntien palkallisuus
minulla on ihan sellanen käsitys, että meillä (ainakin työntekijöille) maksetaan neuvolakäyntien ajalta palkka. Ajattelin itsekin saada palkan ko. ajoilta. Teen 8-16 päiviä, joten siinä ei pääse kauheasti valikoimaan aikoja työajan ulkopuolelta.

Onkohan siinä jotain eroja sitten työehtosopimuksissa..
Kannattaa tarkistaa oma työehtosopimus.

Minun pitäisi myös varata tarkistusaika hammashoitajalle. Tarkistus on ilmainen, mutta jos sitten siitä seuraa toimenpiteitä niin niistä täytyy sitten maksaa. Millähän sitä oikein muistais varata??
Noh, eiköhän se siitä.

Huomenna on paluu arkeen ja täällä minä vaan kirjottelen netissä. ÄÄÄK! Saattaa aamulla nukuttaa.

Nyt siis suunnaksi tuo oma sänky ja huomenna sitten lisää:)

Voikaa hyvin !
 
Sintille onnea ihanista ultra uutisista!

Täällä meinasin saada löysät housuun tänään kun tuli puhelu koskien veriseulaa. Lopulta tajusin, että kysellään vain ikääni munasolujen keräilyajankohtana. Olivat siis aloittamassa verikokeitteni käsittelyä. Vielä eivät olleet tulokset tiedossa, joudun siis jäämään odottamaan puhelua/kirjettä. Järkeilin, että jos huomenna eivät soita, saan jäädä odottamaan kirjettä! Huhu, kohta varmaan mahahaava!

Minni & Helmi 12+2
 
Näkyykö teillä jo selkeesti vauvamaha vai turvottaako vaiko eikö näy missään vielä? Mulla varmaan jotain turvotusta enimmäkseen. Sillonkun maha on tyhjä niin se on aika littee, mut esim nyt kun söin tossa joku aika sitten ja äsken olin koiran kanssa ulkona niin kamala kun maha on ku pallo, hävettää oikeen mennä tuolla ku naapurit kattoo et onpa toi lihonnu :D En saa yhtään vedettyä sisälle ku se vaan on kova pallo, ei se normaalioloissa näin vallattomasti käyttäydy :p Innolla odotan jo sitä oikeeta mahaa et voi surutta olla pallo, nyt on vähän hölmöä kun välillä pienempi ja välillä pallo, jojoilee...

Sintti onnea tosiaan sinullekin ultrauutisista =) Kiva kun niin moni täällä saa hyviä uutisia!

Minni miks ne sellasta kyseli? :eek: Onko muilta kyselty? Varmasti säikäytti, olisivat voineet varottaa... Ja miksei tollasta oo kysytte etukäteen jos se on oleellista? Mä olin ihan unohtanu et ne voi soittaa, eli ilmeisesti huomen tai viim ke soi puhelin jos on soidakseen kun sanoivat et viikon sisään...
 
Heippa!

Ei multa ainakaan mitään kyselty ja tulokset veriseulasta tuli viikko ultran jälkeen.
Me kärähdettiin luvuilla 1:200 ja keskiviikkona olis aika lv punktioon. Ajattelin sinne mennä keskusteleen lääkärin kanssa,mutta jos ultrassa sikiö näyttää edelleen normaalilta niin en kyllä noilla luvuilla anna punktioo tehdä. Kuitenkin riski noilla luvuilla on vaan 0,5 % ja käsittääkseni nää hoidot voi myöskin vaikuttaa tuloksiin niin en todellakaan riskeeraa raskautta sen takia.
Meillä lapsi on niin toivottu et jos hänellä down olisikin niin silti olis ihan yhtä rakas.

Neuvola täti oli kanssani samoilla linjoilla.

Ja tosta mahasta...Sitä löytyy kyllä,varmasti on turvotustakin,mutta kyllä siinä jo selvästi vauva mahaakin on :p

Tapasin just kaverin joka myöskin ilmoitti olevansa raskaana hänen la on 4.12 ja samalla tapasin erään naisen tästä läheltä joka samaan syssyyn ilmoitti et hänen la on 29.11. Oli ihana tavata muita raskaana olevia ja höpötellä raskaus asioita =)

Vanil 14+5
 
Mila, tämä raskaus on tulos onnistuneesta PASista, eli munasoluthan voivat olla vaikka ennen aikaisempaa raskautta kerättyjä. Riskilukua varten tietysti tarvitseevat munasolujen oikean iän, eikä minulta kukaan ollut huomannut kysyä että milloin keräily on tehty :) Veriseulan tekijä olisi siis tarkkana, kun huomasi tuon. Ja ehkä tuo "vuoden" nuorempi luku nostaa vähämmän riskilukua :D Ja muutenkin raskauden alku on hyvin lähellä synttäriäni, niin varmaan senkin takia kyselivät. Mutta odotellaan, eihän tässä muutakaan voi :)

Ja MAHA, kyllä löytyy! Jotenkin tosi kova vielä. Ei saa millään vedettyä sisään, jää kunnon pötsi törröttämään :LOL:. Luulen kyllä, että tämä jatkuva pahoinvointi on saanut minut syömään enemmän kuin "kahden edestä" ja osa on kyllä siitä johtuvaa. Ensimmäisestä raskaudesta työkaverit sanoivat vasta rv 23, että olisi maha näkyvillä. Tässä raskaudessa epäilyt kyllä heräävät takuulla jo nyt, vaikka on vasta rv 13 menossa. No jospa se tästä kun pahoinvoinnit hellittää enemmän ja "turvotus" häviäisi. Niin ja kyllä sitä mahaa löytyy tuosta aika alhaaltakin, se tuskin on mitään muuta kuin sitä vauvan tuomaa :)

Vanil, ihan samaa mieltä kanssasi. Ei tuo 1/200 riski ole oikeastaan kummoinen riski, en itsekään normaaleilla ultralöydöksillä lähtisi punktioon. Ja ei se Down diagnoosi täälläkään maata kaataisi, ne muut 13- ja 18-trisomiat kyllä valitettavasti olisi isompi murhe :/ (Piti taas googlettaa, noista muista trisomioista 80% kuolee ensimmäisen elinvuoden aikana :( )
 
Sintti onnea ihanista ultrakuulumisista! Aivan mahtavaa kun näin paljon hyviä uutisia :D

Vanil helpotus kuulla että muutkin samoilla linjoilla seulonnan suhteen (tuntuu välillä että lv punktio on itsestään selvyys muille). Meilläkin kärysi suunnilleen samoilla luvuilla ja kun käytiin ultraamassa vko 15 ja kaikki näytti normaalilta, niin ei kyllä tule mieleenkään ruveta tätä raskautta vaarantamaan!! Noista muista trisomioista (13, 16 ja 18) joista Minnikin mainitsi on lukemani ja lääkärin perusteella niin isoja juttuja että näkyvät sata varmasti ultrassa. Downit ilmeisesti näkyy varmasti vain silloin kun siinä on liitännäissairauksia esim sydämen epämuodostumia, jotka ovat ilmeisen usein tapauksena. Ja muuten ensi viikolla ruvetaan Sveitsissä käyttämään äidin verestä uutta testiä joista 99,9% varmuudella voi downin diagnosoida. Hienoa että ovat kehitelleet sikiölle vaarattoman testin! Toivottavasti pian tulee muuallekin... Vaikka kuinka järkeilee että on 0,5% riski niin kyllä se ainakin itselläni mielessä kummittelee.... Ainakin rakenneultraan asti....

Äitivm84, olen monena päivänä miettinyt että pääsitkö ultraan? Toivottavasti kaikki on hyvin :)

Terkkuja
Kozmic & Maurice 16+1
 
  • Tykkää
Reactions: sintti -79
Heippa ja anteeksi kovasti hiljaisuuteni. Olen normaalisti kovin aktiivinen kirjoittaja, mutta huomaa kuinka stressi painaa, enkä oikein pysty kirjoittamaan.

Kozmic, en päässyt ultraan, tai siis yksityiselle olisi päässyt 150€ hintaan, johon ei vain ole varaa. Tänään on neuvolalääkäri ja kerron hänelle tilanteestani. Olen ruvennut saamaan jopa rytmihäiriöitä, kun stressaan koko ajan. Tuntuu vain, että tuskin se lääkärikään rupeaa ultraamaan. En vain tiedä mikä seuraava askel olisi? Äitiyspolille ei varmaan oikein itse voi yhteyttä ottaa?

En todellakaan kestä, että koko raskaus olisi tällaista. Jos saisin nähdä ultralla vauvan edes parin-kolmen viikon välein, niin voisin jopa tästä nauttia, mutta nyt en ollenkaan.

Mietin myös siirtymistä yksityiseen neuvolaan, mutta pitäisi selvittää ultraavatko sielläkään.

Palailen neuvolan jälkeen uudelleen, toivottavasti vähän viisaampana.

Äitivm84 ja rv 14+6
 
Peukut täältäkin, toivottavasti pääset koska ei se stressaaminenkaan hyvästä ole... En tiedä suostuuko ne koko raskausaikaa parin viikon välein ultraamaan jos kaikki näyttää hyvältä? Toivottavasti saat mielenrauhaa...

Mila 12+4
 
Kiitos peukutuksista! :heart:

Lääkärillä käyty ja suoraan sanoen oli niin paska kun olla ja voi :(. Oli sijainen ja sellanen hiljanen hissukka. Kysyi alussa kuinka voin ja kerroin että huonosti, että stressaan ja on rytmihäiriöitä. Se katto vaan tyhmänä ja kysy sitten että mites työt(mitä teen, onko raskasta) ja siitä sitten että tekee tutkimuksen.

Siis ei MITÄÄN sanonut mihinkään eikä kantaa ottanut. Oltiin huoneessa jossa se ultra kone. En sitten kysyny voidaanko ultrata, mutta doppleri oli niin surkee, ettei sillä mitään kuulunu, niin katto sit ultralla. Vaikka ei siellä mitään näkynyt, kun joku hyppivä/liikkuva pikkuinen, jota ei siis todellakaan selkeästi erottanut mitenkään. Ei osannut/halunnut ottaa mitään mittoja tms, tarkasti vaan että onko elossa....no sen tosin tiesin et elossa on kun kuulen äänet, eli yhtä tyhmänä sitä taas ollaan kotona.

Suututtaa myös, ettei ole osunut kohdalle vielä sellaista mukavaa, ymmärtäväistä ihmistä joka voisi kuunnella ja ottaa kantaa :(.

Noh, soitin ennen lääkäriä Pihlajalinnaan ja sain ultran(+sisätutkimus) parin viikon päähän. Hintaa kuulemma vain 80€(pitää vielä soittaa ja varmistaa, että on varmasti tuo hinta!), eli jos on oikein niin ihanan halpa! :heart:

Eli täällä jatketaan stressaamista.

Halusin seuraavan ajan rv 17+, kun normaalisti olisi vasta rv 22! Aattelin kyllä käydä vielä tässä ensi viikolla kuunteluttamassa sydänääniä, että sais neuvolakorttiinkin jotain lukuja :(.

Sori omanapaisuus...ei vaan kykene nyt vielä miettimään muuta kun tota tän päivästä käyntiä, puh!

Äitivm84 rv 14+6
 
^ Voi ei, tosi harmi... :(
En kylla todellakaan ymmarra miksi pistetaan hyodyttomia hissukoita (ja selkeesti ei kovin patevia) edes sijaisuus hommiin. Siis taytyyhan kaikkien joskus olla alottelijoita, mutta eiko siina voisi joku kokeneempi olla sitten auttamassa edes kaynnin loppuvaiheessa. Jos ei oikeesti vko 14 edes ota mittoja, niin tosiaan ihan sama kun ei olisi ultrannut! Kasittamatonta!
Voisin tahan paalle kiroilla omaa kokemustani ekasta lapsettomuuslekuri-kaynnistani jossa just joku koulusta paassyt perusgyne meille solkotti jotain ja itse olin viela niin naiivi etten ottanut asioista selvaa... omasta mielestani meni vahintaan vuosi hukkaan hoidoissa taman takia :kieh:


Hienoa kuitenkin jos sait yksityiselle ajan! Mutta pari viikkoa sitten taas joudut karvistelemaan :( Jaksuja!!!
 
Minulla on huomenna eka neuvola. Jotenkin on pahin huoli raskauden jatkumisesta hävinnyt. Huomasin sen viikonloppuna, jolloin kiertelin kirppareita ja ostin ensimmäiset vauvavaatteet. Oli vaan niin halvalla, ettei vaan voinut jättää sinne. Harmi vaan kun kellään ei ollut äitiysvaatteita myynnissä. Niitä en ole kehdannut käydä sovittelemassa, ettei vaan kukaan näe. Onko tietoa minkä kokoiset housut kannattaa esim. H&M tílata?
Neuvolasta vielä... Kannattaako kokeilla sydänäänten kuuntelua? Mikä on todennäköisyys, et kuuluu 9+6? Riippuuko laihuudesta/lihavuudesta? Sydänäänet kuitenkin näkyivät viikko sitten. Tarvitseeko tälläkin kertaa antaa virtsanäyte? Käyn nimittäin harvakseltaan vessassa nykyisin. Ja pitäisi sitten miettiä sitäkin, että saan sen tehtyä. Mietinkin juonkohan liian vähän. Ennen raskautta kävin tiheästi vessassa.

SunMaid 9+5
 

Yhteistyössä