IVF-hoidosta plussanneet

Piinistelijä, ei kyllä mitään hajua mistä johtuu, kai siinä kasvussa voi olla pientä eroa? Mä kävin varhaisultrassa 8+ viikolla ja siellä heitti neljällä päivällä, pistin sen piikkiin et ne ultravehkeet oli vähän vanha-aikaset ja ne mittaukset ei olis niin älyttömän tarkkoja? Kysyitkö sillon ultran yhteydessä mistä johtuu? Onnea sykkeestä silti =) Mietin myös sitä että eihän sitä tarkkaa kiinnittymispäivää voi tietää, voiko sillä olla merkitystä kasvun ja lasketunajan kannalta?

Mila 11+1
 
Viimeksi muokattu:
Piinistelijä meillä oli esikoinen np ultrassa myös muistaakseni 5pv isompi, mutta laskettua aikaa ei kuitenkaan muutettu. Ja siis myöskin ivf raskaus.

Täällä on olo ihan hyvä. Masi sen verran turvoksissa et salata ei kyllä kauaa enää voi. Ultra sitten torstaina..

Napsis ja pikkutyyppi 10+4 <3
 
Meillä on kanssa rv 10 ultrasta lähtien koko heittänyt päivällä eteenpäin. Np ultra oli 11+5 ja sikiö oli 51,7mm eli vastasi viikkoa 12+0, mutta tosiaan kun milleistä kyse niin en usko että mittaukset on niin tarkkoja aina.

Äitivm84 rv 13+3
 
Ei alkiota voi koskaan mitata aivan täydellisesti liikehdinnän ym vuoksi. Mulla oli varhaisultrassa lääkärin vaikea saada mitattua sitä lainkaan, ja tulos oli vähemmän pari päivää ku piti olla. Kävin viikko sit gynellä varsakipujen vuoksi ja hänkin sano et nyt alkio liikkuu niin paljon ettei uä oikeen pysy perässä ja edelleen mitta näytti vähemmän päivän ku pitäs.

Koskaan ei voi tarkkaa kiinnittymispäivää tietää ja siksi onkin kehitetty oma laskemistapa. Eli kuukautisten alkamispäivästä tai meidän tapauksissa hedelmöityspäivästä 2vk taaksepäin :)

Älkää siis huolestuko jos mitat ultrassa on paria päivää - tai + :) nykyään on kyl aika tarkat seulonnat raskausaikana (vaikka ne tuntuukin vähäisiltä). Kyllä ne huomaa jos jotain on oikeesti on vikana! Reisiluun mitta on muistaakseni luotettavin mittaus kohta alkiolla iän suhteen :) ja joka tapauksessa IVF raskauksiin liittyy hieman kohonnut riski sikiöiden pieni painoisuuteen loppua kohden.
 
Tänään palattiin taas maan pinnalle. Alkoi nimittäin aamupäivällä vuotamaan kuin menkat alkaisivat. Yritä siinä sitten töissä olla. Ehdin lukaista muutamasta ketjusta ohjeita mitä pitää tehdä ja onko mitään tehtävissä. Onneks täältä löytyy ohjeita eli rauhoitin mieleni, koska kipuja ei ollut ja vuoto loppui alkuunsa. Sen tiedän, etten nyt ainakaan hanki yhtään mitään valmiiksi. Minä vaan kysyn milloin sitä voi huokaista ja vaan nauttia raskaudesta?
Tilasin ultra-ajan. Aion käydä yksityisellä tarkistuttamassa vieläkö siellä ketään potkii. Eipähän tarvitse sitten mennä neuvolaan turhaan. Neuvola on ultrasta viikon päässä eli 9+6.

SunMaid 8+3
 
Voi ei SunMaid, varmasti pelästyttää pahemman kerran :( Toivotaan ett kaikki on kuitenkin hyvin ja siellä olisi vaan joku hitsin hematooma puhjennut. Itellä kans tukalat oltavat kun syke nousee sataankahteenkymppiin heti ku vaan nousee kahvia keittämään tai vettä keittiöstä hakemaan. Kai tässä kohta joku infarkti tai veritulppakin vielä iskee. Onneksi huominen ja tiistai lomaa.
 
Viimeksi muokattu:
Tsemppiä SunMaid! :hug: Toivottavasti kaikki on hyvin. Kyllä mäkin menisin yksityiselle ultraan sun tilanteessa. Hermot ei kestäisi odotella seuraavaa neuvola aikaa.

Mulla on nyt ollut lisääntyvää pahointointia parit päivät. Perjantai aamulla olisi starttaus road tripille eurooppaan, eikä hirveesti innostaisi olla autossa yrjö kurkussa..
 
Alku järkytyksestä selvittyäni tutkiskelin kalenteria ja mietin voisko nyt olla kuukautisten aika. Kerran aikaisemmin tuli kans muutama tippa verta heti silloin alussa kun piti mennä verikokeisiin (dpo 11). Siis ennen kuin menkat edes oli myöhässä. Siitä saattais olla pitkän kierron mukaan just sen verran aikaa. Mietin vielä menenkö keskiviikkona ultraan. Se on varattuna, mut nyt aika hyvä fiilis taas. On tää niin vaikeeta ;)

SunMaid 8+3
 
SunMaid, harmillisia nuo vuodot :(. Mulla on nyt siis viides raskaus ja 4ssä aikaisemmassa jokaisessa on ollut vuotoa, tosin alle rv10. Kolme niistä päättyi keskenmenoon, eli yhdessä onnistuneessa oli vuotoa(tosin ruskeaa) rv 8, mutta kaikki oli ja meni hyvin.
Sinun tilanteessa kaikista mahdollisin vaihtoehto on, että istukka on siitynyt kohdun suulle ja vähän vuotelee. Keskenmenoon yleensä liittyy jatkuvaa vuotoa ja kipuja. Eli toivotaan parasta :).

Emppu, tsemppiä pahoinvoinnin kanssa. Kuulostaa huipulta tuollainen road trip, itsekin sellaisesta haaveilen joko euroopassa tai USA:ssa ;). Ehkäpä jää haaveeksi.

Äitivm84 ja rv 13+4
 
SunMaid voi kuinka inhottavaa ylimääräistä stressiä! Onneksi vuoto on kuitenkin melkein heti loppunut eikä ole kipuja! Mielestäni yllättävän monella tuolla tammikuun pinossa oli vuotoa ja ultrassa kuitenkin kaikki oli hyvin. Nyt kovasti voimia ultran odotukseen ja toivotaan parasta! :)

Orvokkitukka ja Emppu tsemppistä vointeihin!!

Täällä on ollut taas puhti pois koko vkonlopun. Vieläkään ei olla saatu aikaseksi lomasuunnitelmia ja 2 vkoa aikaa järjestää. Ehkä tässä vielä ehtii... Autolla kun kanssa liikutaan niin joustavaa silleen. Ainoastaan kissoille pitäisi äkkiä löytää hoitaja!

Poks 15+0
 
Hui, varmasti aivan kamala säikähdys sinulla SunMaid! Kyllä tuo tosiaan vähän varjolta kuukautisista vaikuttaa tuo sinun vuotosi. Ja kun kipujakaan ei ole niin aina parempi! Ja hienoa, että osaat olla jo varmempi olostasi :) . Itse kyllä olisin sännännyt sairaalaan siltä istumalta :LOL: .

Emppu, pitää kyllä sanoa ettei ainakaan omasta lomamatkastani rv 7 jäänyt kauhean positiiviset mielikuvat. Matkaa kuitenkin suunniteltu jo hyvä tovi ja muut olivat ihan innolla mukana. Minä vaan roikuin riippakivenä, torkuin aina tilanteen tullen eikä paikallinen ruokakaan oikein iskenyt :D. Puolet nähtävyyksistäkin jäi katsomatta. Palattua oli aika tuskaa yrittää kertoa innostuneesti matkasta kyselijöille kun ei oikein omat fiilikset olleet semmoiset, enkä vielä kuitenkaan halunnut kertoa miksi matka kohdaltani meni vähän pieleen :) Mutta ei ikinä ole ollu niin ihana palata reissusta kotiin :heart: . Toivottavasti saat nautittua reissaamisesta, on se kuitenkin NIIN ihanaa nähdä muiden maiden menoa!

Tuskaa on täälläkin ollut viikonloppu. Kuuma ja kostea sää sekä jatkuva närästys yhdistettynä rantapallo-oloon ei ole mikään toivottava yhdistelmä :). En kyllä olisi uskonut, että joskus toivoisin helteiden pysyvän poissa! Ainiin, ja sain muuten tilaamani Mamalicious-farkut postista. Hieman olivat väljät, mutta eiköhän tilanne korjaannu tässä viikkojen kertyessä. Ovat todella mukavat ja pehmeät päällä, tykkään kovasti, ehdottomasti maksamani 25 e arvoinen ostos!

Ja nt-ultraan 27 tuntia!

Minni & Helmi rv 11+2
 
SunMaid kuulostaa aika harmittomalta vuotelulta ja tosiaan voi olla et liittyy siihen kuukautisten alkamisajankohtaankin! Jos sellanen olo että kaikki on hyvin ja fiilis hyvä niin turha sinne ultraan sitten mennä kun niin pian kuitenkin pääset ilmaseks, mullakin jäi ultra varaamatta pahimman epäuskon vallitessa kun ajattelin että ei se sitä lopputulosta kuitenkaan muuta, menee kesken jos on mennäkseen, siihen kun ei pysty valitettavasti itse vaikuttamaan :( Mut tosiaan, ei kuulosta mitenkään keskenmenolta tollanen pieni kivuton vuoto.

Minni mistä tilasit ne farkut? Eikä tota mamaliciousta myydä mm. stockalla?

Emppu toivottavasti olo vähän paranee ettei loma mene potiessa :/ Mä mielellään ottaisin sun oloja jos vaan se ois mahdollista :D

Enää kaksi yötä ultraan, kai se aika sitten liikkuukin eteenpäin kun hetki sitten oli vielä 1,5 viikkoa piinaa jäljellä ;) Eilen oli tissit pitkästä aikaa tosi kipeet, hieman piristi mieltä ja olen melko varma että sain eilen illalla muutamaan otteeseen hetkiseks kuulumaan sykkeen, niin selvästi samasta kohtaa kuulu hevosenlaukka mut kauaa sitä ei ehdi kerralla kuulla... Mutta usko elävään pieneen ihmeeseen on aikalailla palannut :heart:

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille, onnekkaille lomalaisille ja reippaille työssäkäyville =)

Mila 11+3
 
  • Tykkää
Reactions: kozmic
Moikkis,

tulin nopsasti lomalta huhuilemaan.
Tänään piti olla eka neuvola, mutta sekoilun vuoksi sitten se siirtyi perjantaille. Yritin viimeviikolla saada siirrettyä aikaa perjantaille tai seuraavalle viikolle, kun tarkoitus oli viikonloppuna lähteä reissuun. Siirto ei onnistunut viimeviikolla ja sain tiedon vasta tänään, että aika onnistuu perjantaina. Reissu jäi sitten tekemättä. Päätimme kuitenkin lähteä lyhyemmälle retkelle sukulaisten luokse, joten ihan piloille ei viimeinen lomaviikko mennyt. Alkuraskaus on mennyt aika oireettomasti, mutta nyt sitten yhtäkkiä viimeisen viikon aikana olen voinut pahoin (ilman oksentelua) ja ollut ihan tajuttoman väsynyt. Lisäksi päätä on särkenyt ja niskat ovat jatkuvasti jumissa nukkumisesta...
Pahoinvointirannekkeet ovat onneksi pelastus ja huono olo hellittää aina hyvin pian rannekkeiden laittamisen jälkeen.

Lomareissulla kerroimme raskaudesta sukulaisille ja nyt vain toivotaan, että kaikki menee hyvin ja jatkossakin on kerrottavaa.

SunMaid
toivottavasti kyseessä oli väärä hälytys.

Minä tulen lukemaan teidän kuulumisia, kunhan lomat on lusittu ja arki palaa. Arjessa on paljon enemmän aikaa surffailla netissäkin :D Paitsi, että puhelimella kyllä käyn usein lueskelemassa, mutten yksinkertaisesti viitsi kirjoitella, sillä tuolla kosketusnäytöllä kirjoittaessa minulla menee vain hermo :D

Mukavaa heinäkuun loppua ja iloista elokuun alkua!

RiiMini rv 10+2
 
Paska maanantai... Historia toistaa itseään. Tänään pitäisi olla 9+6. Aamulla ultrassa ei enää näkynyt sykettä, joka oli nähty 6+3. Alkion koko vastasi 8+4 kokoa. Huomenna tyhjennykseen, toivon kaavintaa, sillä lääkkeellinen tyhjennys on minulle todella kivuliasta ja olen joka kerta vuodeosaston potilaana pari päivää kipujen takia.

Meidän yrittämiset olivat nyt tässä. Pakkasessa on 6 alkiota, täytyy ensi viikolla alkaa selvittämään, voimmeko lahjoittaa ne jollekin. Enää en tätä jännitysnäytelmää jaksa käydä läpi.

Tsemppiä kaikille odottajille ja onnittelut onnistuneista raskauksista.
 
La Perla vetää kyllä sanattomaksi... Jaksamisia <3


RiiMini, tervetuloa lomalta sitten kun arki taas koittaa :) Kiva että loman sait viettää hyvin oloin, hyvään aikaan pahoinvointi sit iski kun loma lähenee loppuaan!
 
Viimeksi muokattu:
La Perla, voimia suureen suruusi :( Monesti olen miettinyt eikö tässä maailmassa oikeasti ole kärsimyksellä mitään rajaa... Ja noista alkioiden luovuttamisesta, varovaisesti kehotan miettimään asian loppuun asti rauhassa ajan kanssa. Vaikka nyt usko tulevaisuuteen on täysin mennyt, voi vaikka puolen vuoden päästä tilanne tuntua ihan toiselle. Tottakai päätös on täysin yksin teidän ja jokaisen on toimittava resurssiensa mukaan, enhän minä niitä voi täältä mitenkään tietää <3.

Mila, Bebes-nettikaupasta tilasin housut. Liike on tosiaan myös Kampissa, jos paikanpäälle viitsii vaivautua :) Tilasin myös parit ale-paidat, ihan niin kivoja ne eivät olleet, mutta ehkäpä asiansa ajavat! Noita Mamalicious-housuja olen nähnyt aika monessa nettipuodissa, ainakin Nellyssä ja tosiaan Stocka niitä myös näyttää myyvän.

Huhu, mitenkäs taas pääsi oksut yllättämään... Riemulla odotan töihin paluuta, NOT :D
 
Voi ei La Perla! :'( Miksi tämmöstä tapahtuu?! Voimia, ei tässä muuta osaa sanoa :( Saako Suomessa lahjoittaa valmiita alkioita, mä oon ollut uskossa että ei. Ne vissiin vaan tuhotaan. Ehkä se mieli vois olla avoin asialle taas jonkun ajan päästä ja kenties syy keskenmenoille löytynyt/selvitetty. Elämä on kyllä epäreilua ei muuta voi sanoa :(
 
Viikonloppuna nahty ensimmaiset synnytysunet! Ihan outoja.
Ensimmaisessa synnytin nestetta joka kerattiin putkeen ja sitten siita jotenkin oli tarkoitus tehda vauva... (onkohan "koeputkihedelmoityksella" ja talla putkella jotain tekemista toistensa kanssa...?)
Toisessa sitten oikea syoksysynnytys : juuri ja juuri ehdittiin sairaalaan, lekurit iskivat tuoliin ja lahtivat pariksi minuutiksi kahville. Jaatiin miehen kanssa yksin ja yritettiin huutaa niille etta tulkaa takasin. Eipa ehtineet kun sielta sitten putkahti (eika sattunut !) ihan limanen ja liukas tytto-vauva ja sain justiinsa sen toisesta jalasta kiinni ennen kun tippu lattialle ; niin vahdilla se sielta tuli...
Huh, huh - mitahan tassa viela alitajunta ehtii keksia :)

Huomenna aamulla lekurin juttusille niista seulatuloksista. Ihan lunktina toistaseksi.

Kozmic & Maurice 15+1
 
  • Tykkää
Reactions: Tinka-79 ja Mila86
La Perla, voihan pee, ihan kamalaa :(. Ei kyllä löydy sanoja. Itse sain viime kesänä PASista keskenmenon, tosin se vuosi niukkana heti alusta asti, mutta olihan se silti aika kova paikka. Silloin kylläkin halusin ehdottomasti lähteä uudelleen hoitoihin ja siirryimmekin julkiselle.

Onko sinulta katsottu hyytymistekijät verestä? Entä tehty kromosomitutkimuksia?

Tsemppiä kovasti ja jaksamisia surun keskellä.

Tänne ei mitään ihmeitä kuulu. Pojalla viimeinen kesälomaviikko ja ensi viikolla alkaa taas tarha. Hieman on mieli maassa, kun pieni joutuu päiviksi tarhaan, joten saatan kokeilla mahdollisuutta 3pv/viikossa päiviin, jos vaan mahdollista. Tai ehkä se siitä, kun taas tottuu.

Lääkäri on ensi viikon tiistaina, sitä odotellessa. Toivon että voisi ultrata.

Äitivm84 rv 13+5
 
Kiitos kaikille!

Orvokkitukka - Suomessa saa luovuttaa alkioita. Itse asiassa, jos pakastusaika alkaa loppumaan, saat "pakastamosta" viestin, että haluatko luovuttaa alkiot tutkimukseen, lahjoittaa tuntemattomalle vastaanottajalle tai heittää roskiin. Kun itse on pari hoitoa käynyt läpi, tuo lahjoitus tuntuu parhaimmalle. Saisi joku muu ehkä sen onnen, mitä meille ei suotu.

Minnihiiri77 - Ei me vielä päätöstä lopppun asti tehdäkään, alkioiden takia sitä ei tarvitse tehdä reiluun kahteen vuoteen. Oma ikä vaan kilkuttaa niin, että elimistö ei kestä enää näitä keskeytymisiä.

Äitivm84 - Meiltä on kaikki mahdolliset tutkimukset otettu/tehty, mitä vaan voidaan tehdä. Mitään muuta syytä ei ole löytynyt kuin ikäni (42v).

Huomenna sairaalaan, toivon kaavintaa, jotta kivut eivät olisi niin kovat ja ehkä auttaisi myös erittäin runsaisiin kuukautisiini (7 pvää todella runsasta vuotoa).

Ihailen teitä, joilla toivoa vielä menetysten jälkeen on. Meillä sitä toivoa ei enää ole.
 
Heips taas kaikille, onpa tänne tullut taas paljon kuulumisianne sillä aikaa kun olimme vähän reissussa. jossa en oksentanut kertakaan!! Jee, alkaisikohan tää oksentelu pikkuhiljaa helpottamaan..

Luin onnelisena kaikkien hyviä uutisia, kunnes La Perlan tilanne tuli vastaan.. En tiedä mitä sanoja käyttäisin, ei kai niitä oikeita olekkaan.. Mutta olen niin äärettömän pahoillani siitä mitä joudutte käymään läpi :hug: Miten voi olla maailama niin epäreilua? Koitahan jotenkin jaksaa ja pärjäillä..

Huh, tuntuu nyt vaikealta kirjoittaa mitään muuta mitä olin ajatellut, palaan niihin sitten vähän myöhemmin. Mutta tervetuloa kaikille uusille minunkin puolesta!

Tinka, rv 12+2
 
Alkuun pakko sanoa, että toisten surullisten uutisten jälkeen tuntuu vähän vaikealta kirjoitella omia iloisia uutisia...

Täällä siis ultrassa käyty viimeisen lomapäivän kunniaksi ja kaikki aivan loistavasti Pikku-Helmellä :heart:! CRL-mittaa on 52,8 mm eli vastaa kokoa 12+0, mutta laskettua aikaa ei kuulemma muuteta kun kyseessä IVF-raskaus. Niskaturvotusta 1,4 mm, eli se ainakin on ihan ok. Nyt sitten vaan jännittämään veriseulan tuloksia! Soittaavat kuulemma jos niissä on jotain huomautettavaa, muuten tulee lappu postissa jossa kerrotaan riskisuhdeluku. Elimistä munuaiset, rakko, mahalaukku ja aivot olivat kuulemma nähtävissä sekä vatsanpeitteet, selkäranka ja kallo normaalit. Lapsiveden määrä normaali ja sikiön liikkeet hyvät. Hienosti pieni ihminen siellä heilutteli käsiään ja somasti oli jalkansakin laittanut nilkoistaan ristiin <3. Eli tähän mennessä kaikki niinkuin pitääkin <3. Sain jo rakenneultra-ajankin rv 20+3 :) Istukka oli muuten etuseinässä, mutta kuulemma nousee kohdun kasvaessa. Saa nähdä miten vaikuttaa liikkeiden tuntemiseen...

Vähän alkaa jänskättämään huominen töihin paluu, meinasin kertoa työkavereilleni vähän "lomauutisia" :D Huh, en meinaa pysyä nahoissani kun olen niin onnellinen :LOL:

Minni & Helmi rv 11+3 (tai 12+0, miten sen nyt ottaa :) )
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kozmic ja RiiMini
Voi että, ihanaa Minni, onnea loistavista uutisista! :heart: Sun fiilis on varmasti sanoinkuvaamattoman mahtava =) Ajattelisin että jos noin hyviä uutisia itse huomenna saisin tulis sellanen olo et tekis mieli julistaa koko maailmalle omaa onneaan :D ??

Mikä muuten tossa niskaturvotuksessa on se raja mikä on sitten jo liikaa?

Hui hitto kun alko entistä enempi jännittää huominen ultra, mitä jos uutiset ei olekaan noin ihania, en edes pysty kuvittelemaan miten kova pudotus tulis olemaan :| JÄNNITTÄÄ ja PELOTTAA !!!!:x

Mila 11+4
 

Yhteistyössä