IVF-hoidosta plussanneet

Tinka ja Vanil onnea hyvistä ultra kuulumisista ja ihanista näkymistä!! Noi on kyllä niiiiin mahtavia hetkiä, varmaan ainoita kun osaan itse nauttia tästä raskaudesta ja uskoa että se on totta.

SunMaid tervetuloa mukaan! :wave:
Olet varmaan näitä meidän jutusteluja lukiessa huomannut että olemme kaikki lähes koko ajan sydän syrjällään milloin mistäkin... Kyllä lapsettomuutta kokeneilla on varmasti kaikilla aika paljon vaikeuksia luottaa siihen onneen ainakin ekat kuukaudet. Milloin sulla on se neuvola?

Mila hihi, ei mun elämässäni ole tasan yhtään mitään kadehdittava (paitsi mun maailman ihanin mies ja mamman-kultu koira) :D arki on ihan samanlaista jokaisessa Euroopan maassa missä nyt on tullut asusteltua, ja itse olen justiinsa niin tyhmä että teen 80% energiastani duunia ja sitten olen koomassa sohvalla illat ja vkonloput, eli ei sitten tule juurikaan nautittua ulkomaankokemuksista (ystävien ja perheen etäisyydestä puhumattakaan). Varmaan tämän takia mua lähetelläänkin aina millon minnekin "palomiehen" hommiin. Ihan tavallisessa ranskalaisessa firmassa siis olen ja taloushallinnon vastuutehtävissä. Aika kaukana siis mun unelma-ammatista joka oli pieneläinlääkäri........

Tänään kyllä kiukuttaa kun viikko sitten tilaamani dopleri ei vieläkään ole tullut perille! Perskule olis sille nyt käyttöä kun pää hajoaa taas tähän epäuskoon.

Eilen uskalsin taas vähän katsoa ison tavaratalon vauvanvaatteita. Ihania ja -50% alessa... Enpä kuitenkaan uskaltanut, hipelöin ja marisin vaan. Mies katteli kauempaa, se ei edes vielä viitsi koskea mihinkään vauvakamaan. Ai mutta hei, ostin itselleni mamma uikkarin! Eipähän enää tursuile kun menee uimaan :LOL:

Vaan tänäänpä poksuu taas 14+0!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Orvokkitukka
Heiii...

Varovaisesti yritän uskaltaa tulla mukaan, vaikka pelottaa ihan hirrrrveesti! Olen kyllä lukenut näitä tarinoita ja tää porukka tuntuu omimmalta :), kun mikään ei ole itsestään selvää.

Menossa 4. raskaus tasan kahden vuoden sisällä, muttei vielä yhtään synnytystä. ICSIn jälkeen 2 alkiota laitettu kesäkuun alussa, joista toisen syke nähty 6+3 päivänä, nyt menossa 8+6. Seuraava ultra viikon päästä maanantaina ja pelottaa ihan kamalasti. Kolme aikaisempaa raskautta päätyneet kkm:ään eli menty normisti toiseen varhaisraskauden ultraan ja syke kaikissa sammunut. Tutkimuksia tehty kaikki mahdolliset iso kasa, ongelmaa ei ole löytynyt, ainoastaan ikä 40+.

Ensin ajattelin, että varaan neuvolan vasta seuraavan ultran jälkeen (pääsen suoraan äippäpolille), ettei taas mene sairaalan paperit ihan sekaisin (olen jonossa yhteen leikkaukseen, joka tehdään heti kun raskaus on ohi, joko 9 kk päästä tai km:n jälkeen). Mutta eilen tajusin, että NP-ultraan tulee kiire, kun jään lomalle enkä ole elokuussa ennen puoliväliä kotona ollenkaan...

Luget ovat edelleen käytössä, viime viikolla vähensin 1+1 ja tämän viikon lopussa jätän toisen pois. Oireina kosminen väsymys, mieli kirpeisiin mehuihin ja karkkeihin, hieman arat rinnat, ilmavaivat ja ummetus. Juuri tämä "oireettomuus" häiritsee, sama on ollut joka kerran. Väsymys vaan ei ole näin suurta ollut ennen. Eikä hommaa helpota todella villit unet, ihan omat leffat pyörii öisin...

Kadehtien luen teitä pönttöä halaavia ja jo jonkinmoisen varmuuden hommaan saaneita... Vielä on 26.2 asti pitkä matka, ihan kuin on ensi maanantain ultraankin...

Hyvää odotusta kaikille!

Jännitellen,
La Perla + tyyppi 8+6
 
Tervetuloa SunMaid ja onnea plussasta! =) Niinkuin kozmic jo sanoikin että täältä ei ainakaan vieltä löydy yhtään odottajaa joka täysillä pystyis vaan nauttimaan, kovasti huolettaa asia jos toinenkin... Ehkä sitten joku päivä vielä? :)

kozmic tilasitko sen dopplerin sieltä espanjasta jostain? Mäkin kuumeisesti odottelen omaani, vaikka tiedän ettei se tänään vielä voi tulla kun pe illalla tein tilauksen, vaikka sieltä tulikin heti postia seuraavana aamuna että laitettu matkaan, mutta eiköhän se ainakin huomiselle mene... Odottavan aika on pitkä monessakin mielessä :D

9 yötä ultraan!!!!!! Taas on unet ollut niin sekavia että huoli vaan nousee, tisseissäkään ei mitään ihmeellistä tuntoa enää, on tää niiiin harmillista kun pienetkin oireet häviää ja samalla itse vakuuttuu siitä että mahassa ei enää sykettä ole! Saispa kotiin jonkun ultralaitteen jolla vois turvallisesti joka päivä katsella pikkusta :p

Tervetuloa joukkoon myös La Perla! =) Ja onnentoivotukset, toivottavasti tällä kertaa pikkuisen syke on pysyvämpää sorttia! <3

Niin ja uudet tulokkaat jos haluatte omat tietonne tonne meidän listalle niin käykää kurkkaamassa ekalla sivulla mitä tietoja siellä on ja kertokaa omanne niin lisäilen teidät sit sinne :)

Mila 10+3
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa mukaan La Perla! Onpa sulla ikavia tapahtumia takana ja noin monta... Pidetaan hurjasti peukkuja etta maanantaina kaikki olisi hyvin!!! :heart:

Mila ostin dopplerin ranskalaisesta web liikkeesta, en viela naiden espanjalaisten paalle ymmarra mitaan ja raskauskeiju ei tanne olisi sita toimittanut. Mies kun on kotosalla niin on taas nahny ettei ole tullut tanaankaan perille. Argh!

Kummallista, tanaan on pahoinvointia - meinasi jopa asken laatta lentaa. Eipa ole ollut koko alkuraskaudessa ja siis eikos pitaisi vkolla 14 havita vaikka olisi ollutkin? Toivottavasti ei ole vatsapopo iskemassa.

Kozmic & Maurice 14+1
 
Hui, kun olette ahkeria kirjoittamaan, aina unohtuu mistä ollaan puhuttu :).

Tervetuloa uusille ja toivotaan kovasti, että kaikki menisi hyvin. La Perla, minulla on myös kolme keskenmenoa yhteensä takana ja myös yksi onnistunut raskaus. Onko sulla käytössä veren"ohennus" lääkettä(miniaspiriini, disperiini tms.)?

Minä otin toisen keskenmenon(joka kkm) käyttöön foolihapon sekä miniaspiriinin ja kolmas raskaus onnistui. Nyt tämä toinen on hoidoista alkanut raskaus ja tässäkin ollut käytössä mm. foolihappo ja disperiini, jotka jatkuvat edelleen.

Olikos täällä muita tamperelaisia? Jos raskaudet jatkuu hyvin, niin voisi olla aika huippua joskus tavata ja varsinkin sitten vauvojen kanssa.

Tinkalle ja Vanilille onnea hyvistä ultrakuulumisista!!

Täällä ei ihmeempiä. Kokoajan edelleen on se pelko ja nyt on taas sen verran kovana, että joudun kuuntelemaan sydänääniä vähintään 2krt/päivässä, melkeimpä usein 3krt. Nyt muutamana päivänä on ollut todella hankala ne löytää ja eilen illalla meinasin jo lähteä päivystykseen...kyllä ne sieltä sitten kuitenkin kuului. Äsken kuuntelin taas ja löysin ne nyt sillä näytöllisellä dopplerilla, lukemaksi sain 153 eli nopsaa jumpsuttaa pieni sydän :heart:.

Mulla on myös pienoinen ongelma, johon kaipailen vinkkejä. En siis ole vielä kertonut lähimmäisille(omat vanhemmat sekä tätini, joka on myös työnantajani) ja mitä pidemmälle tämä raskaus etenee, koen vaikeammaksi kertoa. En yhtään tiedä milloin ja miten kerron :(. Olen aika ujo tapaus ja tällaisen asian puheeksi ottaminen on aika hankalaa, kun ei sitä nyt voi päin naamaakaan laukoa :).

Etenkin tätini, kun aloitin toukokuussa hänen henkilökohtaisena avustajana(hän ei halunnut eikä halua ulkopuolisia ihmisiä auttamaan ja minä perheenjäsenenä olin ainoa vaihtoehto, jotta hän sai apua), niin en tiedä miten kertoa että jäänkin tänä vuonna vielä äitiyslomalle :(. Vinkkejä??

Äitivm84 ja pikkuinen 12+5
 
Aitivm84, musta ei taida olla neuvojaksi noissa kertomisjutuissa... Tosiaan ei olla viela kenellekaan kerrottu ja olen ajatellut nyt niin etta mutsi saa sitten tietaa kun tulee tanne kaymaan lokakuussa (olisin vkolla 25 jo!). Muulle perheelle ja sukulaiselle sitten saa riittaa ihan vaan kortilla ilmotus syntymasta (paitsi mummoille tietenkin soitan synnarilta), parhaalle ystavalleni varmaan kerron jossain vaiheessa ennen syntymaa, tosin puhelimitse ei kovin kivaa.
Toissa aion ilmottaa kun tulen takaisin lomilta eli 3.9. Samana aamuna on rakenneultra ja vko 20, eli voi vahan itsekin olla (toivottavasti!!) varmempi tasta raskaudesta. Mulla kylla tyonantaja on ihan vaan tyonantaja , eli ei ole siina mielessa mitaan ylimaarasta stressia. Ainoa tosiaan kun ovat mut justiinsa lahettaneet tanne Espanjaan, ja eihan kylla ulkomaankommenuksilla "kuulu" olla raskaana (maksavat musta vaikka mita kuluja ja veroja, kalliiksi tulee firmalle)... Saattaa olla etta tulee samoin tein kotiin passitus, mutta tulkoon jos on tullakseen. Jos jaan tanne niin mammaloma 2,5kk ja jos takaisin ranskaan niin 3 kertaa pitempi :) Eli saa nyt sitten nahda, toistaseksi en stressaa.

Hei ja eilen olikin tullut doppleri!!!! Aivan mahtia kuunnella sita pikkujunan tuhinaa :heart: Tuli oikein hyva mieli ja varmaan taas aion kuunnella illallakin. Mulla on se ihan perus vehje eli mitaan lukemia ei ole, mutta kylla se niin nopeasti tuhisi ettei kai se mikaan muukaan jumputus voi olla. Nyt olen oikein tyytyvainen, helpottunut ja onnellinen !!!
 
Mustakaan ei kyllä oo apuja tossa kertomisessa, itekin ihan vaikeena kun pitäs jollekin asiasta puhua, en tiedä miks... Mut jos vaan jotenkin varovaisesti lähestyt asiaa ja sillai pehmeesti yrität kertoa?

kozmic, mäkin sain dopplerin tänään käsiini, pakko oli heti päästä kokeilemaan vaikka sen pitäs antaa latautua 12-16h :D Mut taisin kyl heti löytää sykkeen, pysy tovin sellasessa lukemassa kun 147, onko se ihan ok? Tuntuu hirmusen matalalta kun oon luullut et sen pitäs olla jotain 160-170?? Millasia lukemia sä kozmicsait? Mut ihana oli kuitenki syke löytää, vähän luottavaisemmin mielin ensi viikon ultraan :heart: Tietty meinaan miljoona kertaa sitä ennen vielä kuunnella :D
 
Viimeksi muokattu:
Mila mulla kun on ihan perus vehje niin ei nay lukuja. Pitaisi ihan vanhanaikasesti kello kadessa laskea jos sykelukuja haluaa. Mielestani oli noin kaksi kertaa omaani nopeempi, niin eikohan kaikki ole kunnossa... :) Jostain olin lukevinani etta sykkeen pitaisi olla valilla 120-170 (aikamoinen haarukka, ehka riippuu siita mita masukki siella touhuaa!!?), joten oikein loistavilta noi sun lukemasi kuulostaa!!
 
Pikaisesti Milalle, jos et itse kuullut jumpsutusta, niin laite ei tällöin niitä sykkeitä mitannut vaan koneen kahinaa. Sen kyllä kuulee, kun ne sykkeet tulee esiin ja kone laskee mitä sattuu, mistä kohtaa kehoa vain, kun se kahisee niin siitä se laskee.

Sen jumpsutuksen kyllä siis itse kuulee ja tällöin kone laskee ne samalla kun itse kuuntelet. Tsemppiä kuunteluun, itse en tuolla näytöllisellä saanut ääniä kuuluviin kun vasta ihan vähän aikaa sitten.
 
No nyt mä masennuin, en olekaan sit niin varma sainko ne kuuluviin :'( En tiedä miltä sen pitäs kuulostaa mut aina tuolta enempi oikeelta sain sellasen enempi viuhviuh-jumputuksen kun puhtaan jumputuksen kuuluviin... En sekota sitä kahinaan, se on ihan erilaista, kahisee aina kun liikuttaa sitä. Mut se "viuhviuh"-ääni tulee vaan yhdestä kohtaa... No iskipä taas epävarmuus :(
 
No ihan sykkeeltä tuo kuulostaa <3. Mulla tuppaa kaveri lähtemään aina karkuun sitä doppleria :)

Kertomisesta, mä ajattelin np ultran jälkeen kertoa sit laajemmin. Parhaat ystävät, sisarukset ja vanhemmat tietää. Mun mielestä hyvä tapa on vaan sanoa suoraan tyyliin "arvaas mitä, meille on helmikuussa tulossa vauva" :). No joo, tiedän ettet ihan tuota tarkoittanut kun kertomisesta kysyit neuvoa. Mutta siis pointtina se että kertoisin ihan suoraan. Mäkin joudun töissä kertomaan heti kun sinne palaan. Ja tiedän etteivät osaa sitä odottaa ja ajoitus on töiden kannalta huono, palaan hoitovapaalta töihin ja kollega on siirtymässä toisiin tehtäviin. Mutta työ on työtä ja ajattelin hoitaa kertomisen heti ekana päivänä. Viikkoja sillon kuitenkin n 13. Lisäksi tällä turvotuksella ei tää masu piilossakaan sillon enää pysy.

Napsuneiti Ja pikkutyyppi 10+0 <3
 
Kivaa, uusia! :) Tervetuloa ja tuhannesti onnea SunMaid ja La Perla!

Oon palannut töihin.. tänään oli toinen päivä. Ihan puolikuollut. En oo jaksanut kommentoidakaan mitään, enkä kyllä nytkään taida hirveesti jaksaa. Nukun töitten jälkeen kotona, ja meen silti kymmeneltä nukkuun ja silti nukun melkein töissäkin. Ihan tuskaa. Eikä se 8h istuminen kovin kivalta tunnu mahassa. Joka päivä maha entistä turvonneempi ja kipee. Ja päätä särkee joka päivä. Noh, ei auta valittaa. Np-ultran jälkeen aion kertoa pomolle. Jännittää kyllä hulluna. Epämiellyttäviä tehtäviä nää mullekin. En sen pitempään halua pimittää tätä koska sitten voin itekin olla rennommin eikä tarvi niin panikoida mitä kukakin huomaa ja ajattelee yms..

Äitivm84, mullekin tuo kertominen on vähän hankalaa, jopa kiusallista. Mutta onkohan sitä pakko kertoa ollenkaan jos tuntuu ikävältä?? Mitä jos antaa ihmisten vaan huomata itse sitten aikanaan kun huomaavat. Voivat sitten itse kysyä. Paljon helpompi sitten vain myöntää asia.

Eikös foolihappoa suositella käyttämään jo kun suunnitellaan raskautta? Mä oon sitä kiskonut näitten hoitovuosien ajan melko säännöllisesti. Mut hei, viimeinen Klexane meni toissapäivänä!! :D Juhuuuu mä oon niin onnellinen! Oon yksin kotona viikon niin olen joutunut vieläpä ite pistämään ja yksinkertaisesti mahassa ei ole enää vaaleaa tai kivutonta kohtaa johon pistää! Tää on niin helpotus. Vielä pari viikkoa Lugeja, viimesellä viikolla vähentäen ja sit sekin on loppu! Voi että tulee olemaan outoo. Vielä noi Estradotit ja Zumenonit ja DHEA pitäis lopetella niin olen vapaaaaa! Avaltahan sanottiin että kun 10 raskausviikkoa on täynnä niin Luget ja kaikki muutkin voi lopettaa. Eli NYT! :O Mutta julkisella sanottiin että vasta rv12. Ajattelin siis rv12 loppuun asti Lugeja käyttää mutta alan reilusti vähentämään tosiaan sitten varmaan jo vikan vkon alusta.

Yksi tuskainen päivä töissä ja sitten on lääkärineuvola. Se on aamusta joten menen töihin vasta varmaan klo10 maissa, ihanaa. Tuskaa olla töissä ja pyöritellä peukaloitaan kun ei ole töitä!! Kaikki firmat on lomalla vielä niin on toooodella hiljaista. Ja tuskaa mulle saada kulumaan 8h.

Rv 10 + 1 (pääsinpäs kaksinumeroiselle viikolle!) :)
 
Mila, miltä nyt kuulostaa?

Orvokkitukka, tsemiä töiden alkuun! Ja ihanaa että olet päässyt piikeistä eroon :) Mutta kylläpä sulla on vielä paljon tota lääkitystä, huh huh! Toivottavasti saat vähennettyä pian...

Mulla oli jääny känny tänään kotiin ja illalla sitten vastaajassa mun gyneltä viesti että pitää soittaa huomenna. Siis miksi??? Nyt on plasmat sekasin kun siis ei varmasti ole seuraavan tapaamisen ajasta vaan asiaa (ei kai muuten olisi lekuri itse soittanut). Ihan vastuutonta säikytellä tälleen, olisi voinut sanoa edes suunnilleen mistä on kyse. Yritetään nyt kuitenkin nukkua hyvin....

Kozmic&Maurice 14+2
 
Hei kaikille!

Täällä on myös yksi pitkän linjan lapsettomuushoidoissa käynyt plussaaja. Lueskellut olen näitä sivuja usein, mutta ei vaan rohkeus riitä kertomaan "ääneen", että täälläkin odotellaan <3. Takana siis 7. ICSI, jonka 2. lääkkeellisestä PASista tuli plussaa :)

Tänään kävin neuvolassa ja huima jumputus kuului masusta, sykkeet näytti 170. Meinasi jo usko loppua kun täti vaan loputtomasti doppleria mahalla siirteli ja omat sykkeet sieltä vaan jumputti koko ajan läpi. Mutta onneksi oli kärsivällinen ultraaja ja vihdoin sai sykkeet kuuluviin. Itkuhan siinä silmäkulmaan pyrki ja helpotus oli kyllä äärettömän suuri! Tuli tosiaan hätäpäissään jo ostettua semmoinen kotidopplerikin, mutta enhän minä sillä sykkeitä saanut kuuluviin, hyvä että omani! Taidankin jättää sen nyt kaappiin pölyttymään kunnes viikkoja alkaa olla enempi kasassa, ettei turhaan ahdistus kasva. Np-ultraan on enää 6 päivää joten uskon, että tämän aika meneekin helpottuneissa tunnelmissa :)

Orvokkitukalle: minä myös olin tosi epäileväinen noista lääkkeiden lopetuksesta. Oma lääkärini yksityisellä tosiaan käski lopettaa estrogeenit vähentäen 1 tabletilla 3 päivän välein jo 8+4 rv:llä. Ja Luget loppui 9+6. Muuta tukilääkitystä minulla ei ollut. Etsin kovasti tietoa tuosta lääkityksen jatkamisesta ja erinäisten lähteiden perusteella tulin siihen lopputulokseen, että istukka alkaa toimi rv 6-10, ja rv 10 keltarauhanen on jo surkastunut pois ja istukka ottanut hommat haltuunsa. Noiden lääkkeiden kanssa tuhraaminen ei todellakaan ole mukavaa ja varsinkin estrogeeni vetäsi minun mahan toimintani ihan stoppiin. Nyt olen helpottanut kun sen sai lopettaa, ja hyvin tuolla Pikku-Helmellä näyttää asiat olevan <3.

Minni & Helmi 10+4
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Minni ja tervetuloa totaalisesti jännäämään joukkoon :).

Minidisperiini ja foolihappo/raskausajan Multitabs on ollut mukana tässä ja edellisessä tapauksessa, liekkö noista sitten mitään hyötyä?

Eilen sain soitettua neuvola-ajan ja labrat, ovat kahden viikon päästä. Eniten kuitenkin odotan sitä ensi maanantaita, että pääsisin ultraan. Olen yrittänyt saada viime ja tälle viikolle aikoja, mutta kaikki ultraavat lekurit on lomilla. Edellinen ja tämä seuraava meillä on yksityisellä, kunnalliseen pääsee vasta kun olen viikolla 13.

Miksihän näitä ultria on näin harvoin? Tuntuu, että huolestutetaan odottajia ihan turhaan epävarmuudella. Ainakin meitä monta kertaa km:n kohdanneita.

Doppleria en uskalla hankkia, tämä palstan lukeminen on jo tarpeeksi jännää mulle :D.



La Perla + Tyyppi 9+1
 
Minni rutkasti onnea plussasta!!! :flower: ja tervetuloa tanne mukaan :)

La Perla, kylla kannattaa syoda foolihappoa ja minidisperiinia! Niista ei taatusti ole mitaan haittaa, ja joissain tapauksissa jopa ovat valttamattomia raskauden jatkumiseen. Mulla lapsettomuustutkimuksissa jossain myohasessa vaiheessa kun mitaan selitysta ei loytynyt ruvettiin sitten kattomaan vaikka mita veriarvoja ja tuli lopulta esille etta mulla on kohtalaisen yleinen geenimutaatio (arviolta 10% kantaa sita) jossa ensinnakin foolihapon imeytyminen on huonoa ja se myos aiheuttaa haikkaa verenhyytymistekioihin (kiinnittyminen ja km). Lapsettomuuslekuri onkin mulle syottanyt 5mg hevoskuuria foolihappoa ja nyt gyne sanoi etta kuis sulla on "vain" minidisperiinia maaratty - yleensa heilla annetaan voimakkaampia veren ohentajia naihin tapauksiin. Ei kuitenkaan vaihtanut nyt ainakaan toistaseksi eli disperiineilla mennaan.

Juu ja sain vihdoin lekurin kiinni. Se soitti etta ollaanko nyt mietitty tata veriseula juttua kun meilla on nyt sitten korkea riski todettu. Ihan vaatimalla vaati etta mentaisiin ensi viikolla juttusille ja sovittaisiin nyt kuitenkin ihan hanen kanssaan etta mennanko siihen lapsivesipunktioon vai ei :( Siis jotenkin olen yllattynyt kun joo, jaatiinhan me "kiinni" veriseulassa mutta en nyt sitten itse oikeen osaa ajatella 0,45% riskia "suureksi"??? (km riski siita punktiosta on korkeampi) Tuntuu ihan kun se olisi painostamassa meita sinne punktioon... YOK!

No, todennakosesti lekuri tekee uuden ultran ja katsoo taas NP (tosin sitten vko 15 jo) ja etta nakyyko muita poikkeamia. Jos siella sitten jotain nakyy, niin ehka lopulta mietitaan sinne punktioon menoa. Kattoo nyt sitten. Aika tylsaa, ma olin jo itse sita mielta etta kaikki on ihan hyvin ja jos jotain haikkaa myohemmin ilmenee niin katotaan sitten. Nyt sitten toi lekurin asenne rupesi stressaamaan etta ollaanko muka oikein tajuttu nama seulajutut ja riskit. :(

Kozmic & Maurice 14+3
 
Hei kaikille!

Kirjuuttelin jo eilen, mut johonkin se vaan katos. Oikein odottelen töissä, et pääsen kuulemaan kaikkien kuulumiset. Minun maha vaan turpoo silmissä. Muutama viikko sitten oli joku laittanut linkin mistä voi ostaa semmosen housun vetoketjun väliin laitettavan välikappaleen. En vaan enää muista mistä sen luin. Sitä vekotinta ei ole tullut vastaan missään nettikaupassa. Tietäisköhän joku mitä mahdan tarkoittaa ja mistä voisin sellaisen ostaa. Kaikkee ihanaa ja tarpeellista ois kiva tilailla, mut jotenkin on takaraivossa pienen pieni paniikki enkä uskalla mitään hankkia. Ja miten hankkia nettikaupasta äitiyshousut. Ihan toivotonta kai vai onko? Meinaan oikeata kokoa.

Mun tiedot: SunMaid/1.IVF/41v/1.lapsi/2 alkiota/7.3.13

En tiedä olisinko osannut nauttia tämän hetkisestä tilasta enemmän nuorempana, mutta yli neljäkymppisenä ensimmäistä kertaa plussan saaneena olen huolesta soikeana enkä meinaa millään uskoa tätä todeksi. Asiaa ei auta, ettemme ole kertoneet kenellekään koko rumbasta. Eli en ole voinut kenenkään naispuolisen kanssa keskustella tuntemuksistani. Ja kaiken lisäksi mieheni on jo kokenut tämän eli on kahden lapsen isä. Joten tämä on uutta ja ihanaa vain minulle, harmi vaan. Jotenkin tuntuu et tää on ollu enemmänkin vain minun oma projektini.

Odotan sitä päivää, että pääsen viimein eroon noista Lugeista. Rv 9 saan lopetella pikku hiljaa. Samalla kai vähennän Estrofemin ja miniasperiinin pois. Lisäksi syön Multivitan raskaus ja imetysvitamiineja. Jatketaanko vitamiinien syöntiä koko raskauden ajan?

Tv: SunMaid 7+6
 
Heippa ja paljon onnea ja tervetuloa uusille! Ihanaa, kun porukka kasvaa ja näkee kuinka hoidoista raskaudutaan :)

Lääkkeistä, ennen esikkoa en syönyt mitään lääkettä, en edes foolihappoa vaikken sitä edes ruokavaliosta tarpeeksi saa. Kuitenkin toisen km jälkeen lueskelin ja kiinnostuin foolihaposta, taisin myös silloin syödä miniaspiriinia tms ja kolmannesta raskaudesta tuo meidän poika.

Hoidoissa on ollut aina mukana foolihappo ja disperiini, tokalla kerralla myös prednisolon(kortisoni), mutta silloin ei tullut tulosta. Nyt siis myös tuo foolihappo(taitaa kanssa olla tuo 5mg) ja disperiini. Jännää, että teillä kaikilla jatkui nuo luget ja zumenonit.

Meille tehtiin 2 hoitoa ensin yksityisellä ja kun toisen PASista sain plussan, olisin jatkanut lugesteronia ja zumenonia(sekä prednisolonia) ainakin rv 10 saakka.

TAYSIin kun mentiin, sanottiin heti, että lääkkeet loppuu positiivisen jälkeen vähitellen. Itse lopetin vähän omaan tahtiin, mutta muistaakseni rv 7 paikkeilla nuo loppui(luget ja zumenonit). Siitä asti siis olen ollut ns. lääkevapaa. Metforem oli myös käytössä, mutta sekin käskettiin lopettamaan rv 8 kertaheitolla. Nyt siis enää thyroxin, foolihappo sekä disperiini ja aina kun muistan niin D-vitamiini.

Kozmic aika pieneltä riskiltä kuulostaa, mutta tokihan voi saada Down lapsen, vaikkei kokeissa hälytäkään, mielestäni ihan tuurista kiinni tuo homma. Toivotaan ettei teillä mitään hälyyttävää löydy.

Äitivm84 ja pikkuinen rv 13+0 POKS!
 
Heips!

Kirjoittelen tälle palstalle ekaa kertaa nyt, eli tiedot: Emppu2012/2.IVF/1.lapsi/1 alkio/20.2.13.

Pakko kommentoida ihan ammattinikin puolesta, että foolihapon syönti on toivottavaa koko raskauden ajan. Suomessa harvoin elimistö saa tarpeeksi foolihappoa ravinnosta. Foolihappo on välttämätöntä hermostoputken sulkeutumiselle, eli mikäli hermostoputki ei sulkeudu, on kehityshäiriöiden riski huomattavasti suurentunut.

Itsellä turvotus valtavaa vatsan alueella ja äitiysvaatteita olen sen vuoksi jo joutunut ostamaan. Tuntuu todella ikävältä vatsalla jos housut sinne painaa. Töissä en ole vielä kertonut, enkä aio vielä kertoakaan. Loma alkaa parin päivän päästä ja loman jälkeen on varmaan sitten jo pakko kertoa.

h 10+0
 
Tervetuloa uusille ja onnea plussista =) <3 Empun ja SunMaidin tiedot lisätty etusivun listalle!

Orvokkitukka kiva että pääset pikkuhiljaa lääkityksistä eroon, on varmasti ihanaa kun ei tarvii enää olla neulatyynynä :D Aika kauan oot joutunut pistelemään... No mutta onhan sen pikkusen kyydissä pysyminen sen arvostakin <3 Mitä siellä lääkrineuvolassa tehdään? Mulla on se vasta joskus paljon myöhemmin, seuraava normineuvolakin on vasta 6.9, sitä ennen vaan toi ens viikon niskapoimu-ultra... Hassua että samassa maassa niin vaihtelee noi käytännöt :eek:

kozmic en mä niitä sykkeitä sit kai missään vaiheessa löytänyt :( Ehdin tänään jo olla koko päivän ihan maassa ja kotiin tullessa purkautu sit kiukutteluna miehelle... Tosi reilua miestä kohtaan purata kaikki paska fiilis siihen mut se nyt sattuu aina olemaan siinä :D Mut syötyäni hyvin (tulee aina paremmalle tuulelle :D ) päätin etten murehdi niitä koska tosiaan ei se ole kovin ihmeellistä etten niitä vielä saa kuuluviin, onhan se tyyppi siellä vielä niin kovin pieni enkä tiedä yhtään että missä kohdin edes majailee, pakko jaksaa odotella sinne ens keskiviikkoon!
Tosi harmillista kozmic et joudut uudestaan alkaa murehtimaan tota asiaa kun jo kerran käsittelit sen tavallaan loppuun :/ No ehkä olette sit viisaampia kun käytte sen lääkärin kanssa juttusilla, jos hän vaan on vahvasti sitä mieltä että se kannattais tehdä vaikka riski on kuitenkin pieni, ei se tarkota että teidän siihen tarvitsee lähteä... Höh, älä silti liikaa murehdi, eiköhän siellä Mauricella ole kaikki vallan hienosti =) <3

Noista lääkkeistä, mulle lääkäri määräs foolihappolisän ja metut jo viime joulukuussa ja niitä oonkin sieltä asti syönyt, nyt tosin metuja enää 500mg ja ajattelin että huomenna en enää ota sitäkään. Oon siis vähentänyt 2000mg pikkuhiljaa tohon ja olisin saanu jo viime viikolla lopettaa kokonaan mut jotenkin en uskaltanut :p Mut nyt lopetan. Raskausvitamiinia, raskausomegaa, D-vitamiinia ja foolihappoa (1mg) aion jatkaa, niitähän pitäs vielä imettäessäkin syödä? Tosin ton ylimääräsen foolihapon varmaan lopetan jossain vaiheessa kun tossa raskausvitamiinissa on jo itsessään se tarvittava määrä, toi 1mg on ollut lähinnä metujen takia kun ne hieman estää foolihapon imeytymistä.

Mua alko vähän kaduttaa että hommasin koko dopplerin, olis vaan pitäny pysyä siinä ekassa ajatuksessa että se tekee mut vaan hulluks, niinhän se ehti jo tehdä vaikka päivän vasta ollut kotona :D Turhaa stressiä tuo, nyt oon taas vakuuttunut että mahassa ei enää sykettä ole vaikka kuin järjellä tiedän sen että ei ole outoa etten sykettä tässä vaiheessa vielä löydä ja luulis jotain vuotoa tulleen jos olis mennyt kesken, mut niinkun aiemminkin oon todennu et näitä asioita ei sillä järjellä valitettavasti pysty aina mittamaan, se paniikki sieltä taustalta puskee järjen ohi :/ Onneks kohta viikonloppu ja sit sen jälkeen enää muutama päivä ultraan.

Mila 10+5
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä