IVF-hoidosta plussanneet

RiiMini <3 Toi on valitettavan tuttua ja totta, että itse pitää aina olla varuillaan ja ottaa selvää ja soitella perään ja pitää huoli omista asioistaan. Kuinka monesti sitä onkaan ollut raivona kun tuntuu ettei mihinkään voi luottaa eikä minusta välitetä eikä pidetä huolta.
 
Riimini niihän se taitaa olla et pitää olla ite perillä omista asioistaan jos haluaa varmistaa et hommat sujuu, kun joka puolella aina möhlitään ja tulee niitä väärinymmärryksiä yms... :/ Älä silti ihan kokoaan hiljenny, mut nauti lomasta!! T. kateellinen työläinen

Mulla oli ihan järkyttävä ultrakäynti tänään, mentiin sinne hyvin ja suht luottavaisin mielin. Lääkäri ultras ja luetteli mitä näkee; sikiöpussi, sikiö, ruskuaispussi.... Pitkä hiljaisuus.... Mutta ei sykettä. Siinä kohtaa tuntu että oma syke lakkas sykkimästä ja mies valahti valkoseks siinä takana, ajattelin että noni, näin siinä sit kävi niinkun on koko ajan pelätty... Sitten hetken päästä lääkäri sanoo että ei kun näänpä, huh pelästyin itsekin! Mies sano et hyvä kun jalat ei lähtenyt alta :D Lääkäri oli siis katsonut vahingossa sikiön virtsarakkoa, kuvannut väärää päätä... Huhhuh, olis voinut olla säikyttelemättä, vieläkin tärisyttää kun ajattelen sitä tilannetta, maailman kamalin tunne! Sikiö oli nyt 15mm eli tuplannut kokonsa viime ultrasta, mutta päivät ei vieläkään ihan täsmännyt, mistä en kyllä oo yhtään huolissaan koska se ultra jolla tänään katsottiin, oli joku aataminaikainen, sikiö näytti vaan pyöreältä möykyltä kun pari viikkoa sitten kun ultrattiin ihan uudella laitteella oli näkymä paljon selkeämpi ja muoto katkarapumainen, ei tollasesta möykystä voi tarkkaa mittaa saada millään. Mutta taidan muuttaa sitä omaa laskettua aikaa parilla päivällä taaksepäin niin että lasken sen sen siitä siirtopäivästä niin silloin päivätkin täsmää paremmin :) Eli tänään sitten onkin vasta 8+2 =) Täytyypi kaivaa se ivf-laskuri tuolta alkuketjusta esiin minkä muistaakseni Orvokkitukka silloin laitoit? :) Lääkäri myös säikytteli alkuun että kohdun suu tuntuu pehmenneeltä mikä voi viitata keskenmenoon, ennen siis ultrausta kun teki sisätutkimusta, siinä kohtaa jo alko vähän jännittää et aha, kiva kiva... Sitten ultran jälkeen kun katsoi kuvasta kohdunkaulaa niin perui sanansa että ei se ollutkaan ihan pehmeä ja täysin on kiinni, kaikki hyvin... Jotenkin jäi vähän sellanen hassu olo siitä lääkäristä, miks puhu niin paljon ennenkun oli varma asioista, sai vaan meidät sydänkohtauksen partaalle!

Mila 8+2
 
Viimeksi muokattu:
Nimimerkki/ Hoito/ Ikä/ Monesko tulossa/ Siirrettyjen alkioiden määrä/ La



kozmic/ 5.IVF/ 36v/ 1. lapsi/ 3 alkiota/ 21.1.2013

Vanil/ 2.IVF/ 32v/ 1. lapsi/ 2 alkiota/ 30.1.2013

Äitivm84/ 4. ICSI/ 27v/ 2. lapsi/ 1 alkio/ 30.1.2013

Tinka-79/ 5.IVF/ 32v/ 1. lapsi/ 2 alkiota/ 11.2.2013

Orvokkitukka/ 4.IVF/ICSI-3.PAS/ 37v/ 2. lapsi/ 1 alkio/ 17.2.2013

Mila86/ 1.IVF/ 26v/ 1. lapsi/ 1 alkio/ 18.2.2013

sintti -79/ 2.IVF/ 32v/ 1. lapsi/ 1 alkio/ 19.2.2013

RiiMini/ 3.ICSI/ 29v/ 1. lapsi/ 1 alkio/ 20.2.2013







 
Ja koska mä olen toimeton lomalainen tyhjänpanttina, niin muokkasin vähän tota listaa ja laitoin laskettujen aikojen mukaan järjestykseen meidät :) Hankalahan tuota mukana kulkemassa tässä on pitää mutta kun ei ollut muutakaan tekemistä. Milahan voi vaikka kopsata ton sinne ykkösivulle sitten joskus, jos jaksaa. Mihin lie nuo alkupään kirjoittelijat/ilmoittautujat hävinneet..
 
  • Tykkää
Reactions: Mila86 ja kozmic
Nojuu en oo menossa hälle enää, kävin yksityisellä ja lääkäri valikoitu sattumanvaraisesti. Kyl hän oli itsekin tosi huojentunut kun sykkeen sit lopulta löysi mut aika ajattelematonta lörpötellä mitä sylki suuhun tuo ja sit peruutella sanojaan, muutenkin jäi sellanen sählä kuva koko naisesta :stick: No mut onneks loppuhyvinkaikkihyvin<3 Sitten nt-ultraa odotellessa!! Ja tänään neuvola :)

Orvokkitukka mä kans arvoin sen väliltä et laitanko aakkos vai laskettuaikajärjestykseen ja pariin kertaan vaihtelin niitä ja sit jätin aakkosjärjestykseen :D Mut hyvä noin, muutan tonne etusivulle... Me mennään sitten ihan samoilla päivillä, millon sulla oli punktio- ja siirtopäivä?

Mila 8+3

P.s. ONNEKSI tänne ei ole tarvinnut laittaa sitä menetyksen kohdanneet -listaa, eikä toivonmukaan ikinä tarvitsekaan!! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Onhan sulla Mila ollut varsinainen käynti. HUI!!! Onneksi loppu hyvin kaikki hyvin!!!!!!!!!!!!!!

Mä voisin koittaa lisätä itteni kans listalle, säännöllisesti ku täällä oon käynyt kuitenkin.

Napsis ja pikkutyyppi 8+2
 
Tuu sitte kertomaan neuvolakuulumiset! :) Mulla oli punktio joskus alkuvuodesta, eiku viime vuoden puolella vissiin... :D tää oli meidän viimeinen pakastealkio, 30.5. siis oli siirto. Nyt mä rupeen soittelemaan sitä np-ultra-aikaa. Hui.
 
Napsuneiti Mä voin lisätä sut tonne etusivun listalle jos laitat noi tietos? :)

Orvokkitukka, niinhän se olikin, ei ollut siis tuoresiirto teillä, lahopää :D Mutta miten sä lasket sitten ton lasketun? Tosta siirtopäivästä vai siitä kun alkio on otettu sulatukseen? Meillä samat viikot mut päivällä heittää laskettuaika, hmmm...
 
No mä sain tuolla laskurilla ton 17.2.13 kun laitoin siirtopäivän. Kun ei siinä tainnu olla muuta mahdollisuuttakaan. Meillä oli 3-päiväiset alkiot ja ne otettiin muistaakseni edellisenä aamuna sulamaan, vai saattoiko olla ett sitä edellisiltana...hmmm. No eipä sillä mitään merkitystä ole. Ja neuvola sai lasketuksi ajaksi 18.2.mut ei sitä silti ruvettu siirtelee tosta. Muutama pvä sinne tai tänne ei merkkaa mitään. Lapsista vajaa 5 % syntyy laskettuna päivänä :) Hitto, sain neuvolasta väärää tietoa, se äitipolin soittoaika onkin vasta 12-14.
 
Juu eihän sillä periaatteessa olekaan mitään väliä, mäkin oon ihan varma et jos sinne asti päästään ni sillä kahdella viikolla mennään yli, me ollaan molemmat miehen kanssa menty ja oltiin isoja vauvoja, mies yli 4,5kg ja mä vähän päälle 4kg :D Mä vaan ihmettelin et mikse mulle heitti sen 18. päivän lasketuks:) Kiva kun en tiedä nyt yhtään pitääkö sinne neuvolaan jotenkin varautua, sen verran sain ongittua et kanattais ainakin rakko täynnä sinne mennä jos sitä pissanäytettä otetaan... Siihen ei kyl mitään juomisia sen enempiä tarvita, joudun töissä melkeen joka potilaan välissä juoksemaan pissalla :S Tuntuu että kohtu jotenkin painaa rakkoa kun en tosiaan en edes juo päivän mittaan ku ruokiksella ja silti koko ajan hätä, sama öisin. Onko muilla tätä oiretta?
 
Ei sinne mitenkään tarvi varautua. Ja mulla sama, että aina saan ainakin pari tippaa puserrettua :) tuntuu ett koko ajan on pieni pissahätä.. Mä siis tosiaankin kävin pissalla ennen neuvolareissua ja hyvä ett kävin ku se näytteenotto tapahtuikin sit vasta ihan lopussa. Olis kyllä ollu melko kupla ottassa :D vaikka tokihan siellä nyt vessassa saa käydä millon vaan jos siltä tuntuu. Ja mulle tulee sittenkin se np-ultra-aika postissa kun mulla on taustojeni takia erityislähete äitipolille ja lääkärin pitää eka kattoo se ja olla mukana siellä ultrassa eli niitten pitää kattoo semmonen aika joka käy sille lääkärille : / Just ku pääsin iloitsemasta ett siel on nykyään ilta-aikoja, olisin päässyt vaikka seitsemältä illalla! Nyt pitää ottaa se mikä saadaan, ja mies ei varmana pääse keskellä päivää mukaan. Ja mähän en sinne kyllä yksin mene. mullakin tuottaa ongelmia ajella töistä kesken kaiken ylimääräinen 30km lenkki ja selitellä taas kaikenlaista.. Ehkä otan sen jotenkin vapaaksi, jos vaikka tulee huonoja uutisia ni ei tarvi sokissa mennä enää takasin ainakaan sinne. Onkohan nuo neuvola- ja ultra- ja muut polikäynnit muuten palkallisia..en muista yhtään. En mä tainnut viimeksi puhua mitään mihin olin menossa enkä vienyt mitään todistuksia. Omalla ajalla taisin käydä : /
 
Orvokkitukka saako kysyä mitä sun taustoissa on sellasta että meet erityislähetteellä äitiyspolille? Vai onko siitä ollut joskus aiemmin puhetta, en muista ainakaan näin äkkiseltään?

Neuvolassa käyty, mukava oli täti, ehkä korkeintaan pari vuotta mua vanhempi! Kaikkee yleishyödyllistä se siellä puheli, ei kauheesti kyllä mitään uutta infoa, eniten kiinnosti just noi tulevat ultrat ja neuvolakäynnit... Varattiin nt-ultra tasan kahden viikon päähän, eli sekin sitten ihan pian jo! Neuvolatäti oli sitä mieltä et la:ta ei lähetä muuttamaan ton eilisen ultran takia, et kun se lapsettomuusklinikan lääkäri sano et se on se niin se on sitten se ainakin siihen seuraavaan ultraan asti. Eli en nyt lähe muuttamaan sittenkään sitä vielä ton eilisen hihhulitädin ultrauksen perusteella :D Ku tosiaan se lääkäri sano eilen et heijän laitteessa saa olla +-4 päivää (koska ultra oli aataminaikainen) ja siellä lapsettomuuspolilla oli vaan +-2 päivää koska oli nykyaikainen laite, niin ehkä en luota täysin eilisen lääkärin mittauksiin tässä kohtaa...

Toi on munkin mielestä ihan perseestä Orvokkitukka että noi ajat on tollai päivällä, mä en todellakaan halua vielä kertoa töissä, ihan uus työpaikka, pelkään et sopimus ei jatkukaan niinkun on ollu puhe jos heti kerron odottavani :( Mä jouduin siihen hcg-verikokeeseen lähtemään töistä aiemmin, tänään tähän neuvolaan ja sit taas heti kahen viikon päästä sinne ultraan, hyvän kuvan antaa!! Mietin kans jo et pyytäisinkö sen ultrapäivän kokonaan vapaaks mut on sekin ihan perseestä, pomo ihmettelee et missä mun jatkuvasti pitää juosta ku vapaata tarviin ja töistä pitää lähtee aiemmin.

Mila 8+6 (sittenkin)
 
Viimeksi muokattu:
Juu mä aattelin pyytää yhden lomapäivän siihen kun mulla jää ylimääräisiä kun olin tosiaan saikulla ekan kesälomaviikkoni. Taustat on siis mun aiempi sektio --> supistumaton kohtu --> uusintaleikkaus, kaksi kohdunulkoista raskautta --> laparotomia + laparoskopia, koeputkihedelmöitys, haavainen paksusuolentulehdus, kilpirauhasen vajaatoiminta.. Olikohan siinä kaikki.
 
Heips taas kaikki ihanat RASKAANA olevat ihanat immeiset :D

Mulla pahoinvointi jatkuu, oksennan lähes joka päivä.. Tosi hehkeä olo tämä, missä on se paljon puhuttu ihana sisäinen hehku joka naisesta kuulemma raskaana ollessaan hehkuu??:p Vai tuleeko se musta ulos joka päivä niin ei ehdi paljon hehkua...
No, onneksi olen nyt LOMALLA, niin eipähän tartte stressata ainakaan työasioista, eikä tuo ilmakaan nyt niin kesäinen ole että harmittelisi kun ei voi hengata esim. rantsussa..

Mutta neuvolassa eka kertaa käyty täälläkin, onneksi oli tosi mukava terveydenhoitaja. Ensi viikolla pitää käydä verikokeissa ja viedä pissanäyte (meillä se tutkitaan ekalla kertaa labrassa ja siitä selvitetään kaikki mahdollinen..) ja nyt vaan odottelen äippäpolilta aikaa sitä ekaa ultraa varten. Jännittää!!!
Meillä on myös auttomaattisesti oikeus siihen istukkabiopsiaan mun taustojen takia, mutta sehän on vapaaehtoinen. Nyt mietitään kovasti uskalletaanko siihen lähteä ( 0,5% keskenmenoriski) vai ei? Onko kukaan täällä miettimässä samaa asiaa tai joskus ollut siinä? Sittenhän tietäisi varmasti tosi paljon enemmän sikiön terveydentilasta, mutta entä jos se onkin terve ja sitten just meidän kohdalla tapahtuu tuo keskenmeno toimenpiteen takia... Toisaalta, jos ei mennä, pelkäänkö koko raskauden ajan sitä onko sikiö terve vai kuinka sairas?? Huh, vaikeita juttuja.

Saatiin myös seuraava lääkäriaika, 2.8, lupasi että silloin voidaan jo kuunnella sydänäänet!! Toivottavasti ne sieltä kuuluu!!

Rentouttavaa viikonloppua!

Tinka rv 9+5
 
Jaksuja pahoinvointiin Tinka! Oletko koittanut niitä apteekin pahoinvointirannekkeita?

Tinka, itse en ole ajatellut meneväni lapsivesinäytteeseen enkä istukkabiopsiaan. Vaikka kärähdettiin sikiöseulasta, niin en halua ottaa sitä riskiä että raskaus menee kesken tai muuten on vaarassa myrkytyksen tai lapsivesien vuotamisen takia. Olen ajatellut (tai luulen) että pahimmat kromosomipoikkeavuudet näkyvät ultrista ja rakenneultrassakin saa paljon tietoa sikiön terveydestä. Tosin raskauden keskeyttäminen meille olisi vaihtoehto vain jos sikiö olisi niin vakavasti sairas että menisi jokatapauksessa kesken tai kärsisi syntyessään (trisomia 13 ja 18) ja nämä tapaukset käsittääkseni selviää ultrassa. Ja muutenkin voihan raskaudessa tulla muita ongelmia jotka vaarantavat masukin ja synnytyksessäkin käydä jotain, joten "satavarmasti vauvaa" ei noistakaan taata. Näin nyt ainakin toistaiseksi...

Vihdoin eilen sitten menin lekuriin kun olen jo viikon verran hirveässä flunssassa. Ikinä ollut tämmöstä! Varmaan ilmastointi ja ilmasto täällä muutenkin ja ehkä on huonompi vastustuskyky raskaana... No antibiootit iski, ja nyt alkaa vähitellen helpottamaan. Jossain vaiheessa yskin niin hillittömästi että rupesin miettimään että voiko moisesta istukka irrota. Ehkei sentään :LOL:

Ja nyt on muuten hirmuinen hinku ostaa kuitenkin se dopleri! Tekisi niin mieli kuunnella vauvan sydänääniä ja varmistella että vielä on matkassa...

Terkut!

Kozmic & Maurice 12+5. (hiihii, olenko mä jo ensi viikolla niinku "neljännellä kuukaudella")
 
Viimeksi muokattu:
Tinka, ihanaa että saat olla lomalla! Mäkin oon niin tyytyväinen kun sattui näin että tää alkuraskaus menee kesälomaillessa :) Ja kuules eiköhän se raskaushehku pulpahda sitten toisella kolmanneksella esiin, näin olen ymmärtänyt :D

Kromosomihäiriöt ei näy ultrissa, vain verikokeessa. Ystävälläni tosiaan oli ultrissa kaikki aina mallikkaasti (verikokeita ei silloin -08 vielä otettu) mutta down-tyttö sitten syntyi. Se punktiosta johtuva keskenmenon riski on kai aika häviävän pieni, ei vissiin juurikaan sellaista täällä tapahdu. Uskon että menemme jos riski ilmenee. Toivottavasti ei tarvi miettiä noita asioita.. Toki suren jo valmiiksi ja luen kaikki mitä löydän.. tuo seulakärähtäneiden ketjukin moneen kertaan kahlattu.. : /

Nyt mansikoita hakemaan ja perkaamaan ja pakastamaan!

Mulla menee vielä yli viikko että pääsen kaksinumeroiseen lukuun!! Rv 8+5 :)
 
Viimeksi muokattu:
Orvokkitukka no sul on ollu sit kaikennäköstä :/ Hyvä että seuraavat sit tarkemmin!

Tinka-79 mä voisin ottaa sun olot hetkeks aikaa itelleni, tuntuispahan ees siltä että tosiaan on RASKAANA :D Mut on se kyllä varmaan tosi kurjaa, toivottavasti et joudu enää pitkään kärvistelemään, kyllä se hehku sieltä nousee esiin :D

Paranemisia myös kozmicille, noi kesäflunssat on yleensäkin paljon "pahempia"... :/

Mä en osaa viel miettiä noita seulontoja sun muita vielä, jotenkin nekin tuntuu vielä niin kaukaisilta vaikka parin viikon päästä jo ultra ja verikokeet on. No murehdin sitten jos jotain tulee vastaan, nyt yritän nauttia tästä oireettomuudesta ja raskaanaolemattomasta fiiliksestä :D Eilen alamahaa vähän kipuili kun olin kävelyllä, heti tietysti pelko iski mut se meni sitten ohi kun istuskelin hetken aikaa...
Täällä meilläkään ei otettu pissanäytettä eikä mitään muutakaan näytettä ekalla neuvolakäynnillä, kaikki katsotaan vasta sitten ekan ultran jälkeen otettavasta verikokeesta ja pissanäyte pitää toimittaa samalla kertaa. Eri käytäntöjä siis näissäkin... Verenpaineen mittas! :)

Mä ajattelin alkaa kirjottamaan "raskauspäiväkirjaa", kertoisin siinä joka viikon "kohokohdat" ja tuntemukset yms. Muistais sitten myöhemmin paremmin tän ajan ja vois antaa naperollekin luettavaks sit joskus :) Haluan muistaa asioita vähän paremmin kun nyt kysyy jotain omasta vauva-ajasta omalta äidiltä niin usein tulee vastaukses et en kyllä muista :D Sitten siihen vois liittää ultrakuvia ja kuvia omasta mahasta raskauden eri vaiheista. Pitäs käydä ostamassa joku kiva kirjanen johon alan sitä toteuttaa!

Mila 9+1
 
Kiitos Mila!
Hyvä idea toi raskauspäiväkirja. Itsekin mietin jotain blogin tapasta mitä perhe olis sitten voinut lukea kun tästä raskaudesta joskus kuulevat, jotta olisivat vähän olleet edes jälkikäteen mukana. Mutta nyt vaan laiskottaa eikä jaksa! :whistle:

Niin noista seuloista kannattaa miettiä etukäteen mitä tuloksilla sitten tekisi, ja sen mukaan mennä.

Käsittääkseni perus seuloissa katsotaan vain trisomiat 13, 16, 18 ja down ja näkevät
Pelkässä ultrassa 50% tapauksista
Ultra+verikoe 80% tapauksista
Lapsivesi tai biopsia 100% ja katsovat muutkin "pienemmät" poikkeavuudet samalla (0,5-1% riski km ja muita riskejä)

Olen kyllä käsittänyt että pahoista trisomioista (13-18) pitäisi tietää jo ultrissa koska aiheuttavat pahoja kehityshäiriöitä sikiöille (johtaa sikiön tai vauvan kuolemaan), Down ei ole sellainen.

Orvokkitukka ihanaa mansikoita! Itse en ole vielä tänä kesänä saanut kun ei olla kotona käyty. Onneksi täällä on paljon tuoreita kirsikoita, ei nekään hullumpia ole! :p

Ja mulla tänään ensimmäinen täysin lugeton päivä, taidanpas juhlistaa jotenkin!

Mukavaa aurinkoista lauantaita kaikille!

Kozmic & Maurice 12+6
 
Viimeksi muokattu:
Joo, down on lievimmästä päästä toki enkä osaa itse sitä oikein sairaudeksi tai vammaksi luokitella kun on tuo tuttu tyttökin lähipiirissä, eikä hän mitenkään sairas ole, vain tuo ominaisuus hänellä. On kyllä näköjään vaihtelua noissa neuvolankin käytännöissä. Ainiin, meillä pitää jättää KAKSI pissanäytettä sillä labrakäynnillä : / kuulemma klamydiat ym katotaan siitä toisesta. Outoo. Miksei voi siitä samasta putkilosta kattoo. Ja sydänäänetkin kuunneltiin pyynnöstäni jo 8+1 :) Ihanaa, nyt on pussitettu ja pakastettu monta kiloa mansikoita!
 
Huh, tänään ei oikein jaksa mitään!
Hirmuinen helle ja en ole vissiin juonu taas tarpeeksi. Ihan veltto olo.

Flunssa on antibiooteilla hieman hellittänyt, mutta kurkku on vielä hirmu kipeä ja on ollut kaksi sellasta yskimiskohtausta että laatta on sitten siihen päälle lentänyt... Ei siis ole mitään pahoinvointia ollut ennen eikä jälkeen, ihan vaan lima-yskästä aiheutunut. Eipä ole tämmöstäkään sattunut aikasemmin.

Yskimisestä johtuen (toivottavasti vain!) alavatsakin on ihan hellänä : /
Toivottavasti nyt ei kuitenkaan mitään häikkää ole.

Osaatteko te jo muuten jotenkin jo "nähdä" sen vaavelin sitten kun maailmaan tulisi? Minä jotenkin ihan jo katselen vaunuja ja yhteen lastenvaateliikkeeseenkin uskalsin mennä (olen aina niitä karttanut, jotain itsesuojelua vissiin) ja siis silleen jotenkin lapsen tulo on hieman konkreettista. Mutta en sitten mitään mielikuvaa saa päähäni jossa mulla olisi vauva sylissä tai niissä rattaissa tai muuta! Ja sepä sitten lisää pelkoa että josko tästä ei tulekaan mitään...

Jepulis, jospa tästä saisi takamuksen ylös sohvalta ja koiraa ulkoiluttamaan!

Tänään poksahti muuten vko 13, jee jee!
 
Voi ei, pikaista paranemista! Tuo on kyllä ilkeää. Tänään on mulla rv 9+0. Jotenkin harmaa ja synkkä fiilis ollu. Samanlainen kuin sääkin täällä :( Tässä se loma sitten menee vesisateessa ja syksyisessä kelissä, viimeinen vko alkoi. En todellakaan osaa kuvitella parhaalla tahdollanikaan mitään vauvaa tähän taloon. Tuntuu tosi oudolta ja epäluonnolliselta kun jotkut kyselee että kumpaa toivotte tai kuinka pitkään aiot olla lapsen kanssa kotona tms... EN MINÄ TIEDÄ. En minä tiedä edes onko meille tulossa oikeesti mitään tai ketään. Ärsyttää taas kerran kun pidetään niin itsestäänselvänä kaikkee. Mä en todellakaan nää itteeni vaihtamassa jotain vaippoja tai työntelemässä vaunuja. Tulis edes se np-uä aika jos se jotenkin konkretisoisi tätä. Sitäkin saa odottaa todennäköisesti vielä 3vkoa. Niin ja onnea kozmicille lugettomuudesta :) mulla nekin jatkuu vielä 3vkoa : / Pitää lähteä hakemaan lisää mansikoita kun entiset jo kohta syöty. Jospa se tää synkkyys hälvenis tästä pikkuhiljaa.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä