IVF-hoidosta plussanneet

Se olis kohta tosiaan se totuuden hetki käsillä. En ajatellut mennä töihin ennen, kun en siellä mitään saisi aikaiseksi kuitenkaan..

Apua! Voi sentään, että jännittää ihan täysillä.

Ja kiitos tsempeistä!
 
Hyvin se menee Riimini, tuu sitten heti kertoo faktat =)

Orvokkitukka ootko käyny henkkamaukassa? Katoin niitä äitiysvaatteita ohimennen ja siel oli aika laaja valikoima, eniten houkutti lyhkäset legginsit jotka oli mammamallia eli se kangas mahan yli, saan meinaa kiskoo normileggareita koko ajan mahan yli ku ne valahtaa sen alapuolelle :D Ja oli siellä paljon shortseja yms...
 
Aamulla lähdin ajoissa liikenteeseen, kun en malttanut kotona enää odottaa. Kävin ajelemassa kaupungilla ja ostin mansikoita. Ajattelin viihdyttää itseäni mansikoita syöden siihen asti, että aika koittaa.

Ultran oli tarkoitus olla klo 9. Löysin itseni sairaalan pihasta jo 8.20. Istuin autossa 10 minuuttia, kunnes sitten lähdin ilmoittautumaan sairaalaan. Olin siis jo hyvissä ajoin odottamassa odotushuoneessa.
Lääkäri huomasi minut aikaisemmin ja nappasi minut mukaansa jo 20 minuuttia ennen aikojaan. Kerroin tilanteen ja kerroin, että minulla ei juuri oireita ole ollut ja jännittää, että onko siellä mitään.

Siinä vaiheessa kun lääkäri sai sauvan sisälle, hän totesi, että raskaana ollaan. Näin itsekin sen mustana näkyvän "kuplan" tai miksikä sitä sanoisi. Ensin näkyi vain mustaa, mutta kun lääkäri vähän tarkensi, niin sieltä löytyi se pieni elämänalkukin jumputtavalla sydämellä. Lääkäri oli kiltti ja näytti sykkeen punaisella värillä :´)

Olin juuri saanut sanottua lääkärille, että laskujeni mukaan menossa olisi 7+2, kun hän sai mitat 10,8mm ja mitan mukaan pikkuinen vastasi ihan oikeita viikkoja 7+2.

Mies ei päässyt mukaan, mutta laitoin hänelle viestin heti päästyäni ultrasta. Siellä meni alle 10 min, joten olin ulkona jo ennen kuin aika piti edes olla. Soitin myös siskolleni, joka jännitti tilannetta enemmän kuin omia raskauksiaan ja kerroin myös ystävälleni uutiset.
Sitten sainkin tulla jo töihin.

Onneksi on viikonloppu ja pääsen tätä sulattelemaan. Viikko vielä töitä, jonka jälkeen koittaa loma! Se on ihanaa päästä lomailemaan ja kasvattelemaan rauhassa tuota vatsaa :D

RiiMini ja Mini rv 7+2
 
Aivan ihana viikonlopun aloitus sulla Riimini :heart: Onnea sykkeestä! Nyt ollaan siis kaikki niin onnellisessa tilanteessa että ollaan pienet sykkeet nähty, sitten jännäämään seuraavia askeleita, neuvoloita ja nt-ultria =)

Mukavaa viikonloppua kaikille tuleville ihanille mammoille <3

Mila 8+0 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
Ainiin ja kun mul on semmonen 'ongelma' että mä en voi mennä sinne Henkkamaukalle fyysisesti ja konkreettisesti.. Kun pelkään ett joku tuttu tai työkaveri näkee mut siellä mammaosastolla hypistelemässä.. enkä vielä haluu että saisivat tietää. Siellä varmastikin ois juu paljon paremmin niitä vaatteita tarjolla. Elloksesta nyt tilasin pari hametta :)
 
Ah, oon tänään niin hyvällä tuulella. Ensimmäinen päivä viikkoon kun mulla on fyysisesti hyvä olo - ei väsytä eikä okseta. Ihan mahtavaa, kun voi nauttia olostaan ja saada vieläpä asioita aikaiseksikin. :) Tänään on vielä sopivasti vapaapäiväkin.

Mun pitäis myös käydä vaateostoksilla... Housujen kanssa alkaa olla jo aika tukalaa, kun varsinkin iltaisin vatsa paisuu kuin pallo niin ettei nappeja saa enää kiinni. Mutta jotenkin kauhean korkea kynnys lähteä hypistelemään äitiysvaatteita...
 
Sintti, mullakin on aikaa korkee kynnys niitä viel ostaa kun nään että samaan aikaan niitä kattoo sellanen jolla on oikee vauvamaha niin tulee olo et ei mulla vielä ole niihin "oikeutta" kun ei sillai mitään mahaakaan ole:D Kyl mulle omat vaatteet hyvin menee, olis ne tietty mukavia kun joustaa mahan kohdalta vähän erilailla...
 
Siis nimenomaan netistä mä just kaikki vaatteet aina tilaankin mutta sitä mä tässä just manaankin ja ihmettelen ku ei h&m:llä ole siellä mitään, ei siis yhtään mitään! :O Vajaa sivullinen vaan, eikä mitään kivaa tai semmosta mitä mä tarvisin..
 
Minä kiertelin tässä kans viimeviikolla kaupoilla ja totesin hm:llä olevan paras mammavaatevalikoima.. Mut en ilkiä mitenkään vielä katsella niitä mammavaatteita muuta kuin ihan salaa..

Vaikkakin tässä pari kuukautta sitten kävi vahinko ja ostin summamutikassa äitiyshameen.. Tajusin vasta kotona, että miksi se oli niin mukavan löysä tuosta vyötäröltä..Ei puristanut eikä kiristänyt :D
Eli jotain onneksi jo löytyy :D

Jotenkin on ihan käsittämätön fiilis tän päiväisestä ultrasta. Vaikka tavallaan olen alusta asti ollut sitä mieltä, että raskaus menee hyvin, jos se vaan alkaa, niin silti ne huolet alkoi tuossa ennen ultraa painaa.
Nyt uskon ja luotan siihen, että tällä päästään hyvinkin eteenpäin sinne np-ultraan asti.
Toivottavasti sitten siitäkin selvitään.

On kyllä mahtava juttu, että tässä ollaan nyt kaikki sitten tähän asti selvillä vesillä!
Toivottavasti tämä suunta jatkuu!
 
RiiMini onnea ultrakuulumisista!!!! Hienoa että kaikki oli hyvin!

Mua on vähän kaivellut se kun pikkutyyppi ei ihan vastannut viikkoja, mut kai se sit on normia kun heitti vaan sen 4pv jonka periaatteessa saakin heittää. Noh. Ei se auta pohtia. Np-ultraa odotellessa ;D
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
Onnea hyvistä ultrakuulumisista niitä saaneille!!:saint: On se vaan niin ihanaa nähdä se jumputtava sydän :heart:

Vatsa pullahti meikäläisellä heti rv5, kun iski armoton turvotus, ihan järkyttävä mieletön kaasupömppis :O Siinä kävi sit niin että turvotus pikkuhiljaa laski viikkojen kertyessä ja korvautui enempi kohdun kasvulla. Nyt mun maha on about saman kokoinen kuin viikolla 8, mutta koostumus siis eri :LOL: Sain siskoltani äitiysvaatteita kun ollaan suunnilleen samankokoisia, ja pöksyt onkin ollut käytössä jo pari kuukautta.

puuh, pari viime päivää on ollu ärsyttävä jatkuva päänsärky (crap, luulin päässeeni siitä jo eroon) ja painostava ilma ahdistaa. Mutta onneksi aika kuluu vääjäämättä ;)

Rödluvan 16+0 *poks* (oikeesti poksuu vasta 18 min päästä mutta ehkä se ei oo niin nöpönuukaa)
 
Nopeasti vaan napsuneidille, että mullakin oli kaveri kahdessa ekassa ultrassa 5 päivää myöhässä menkkojen mukaisesta lasketusta ajasta, mutta sanoivat että vasta nt-ultrassa vaihdetaan laskettu aika jos on edelleen. Siellä sitten olikin kirinyt, ja vastasi täysin viikkoja. Toki tyypit on vielä niin kovin pieniä alussa, että uskoisin että heittelee ihan mittauksen vaikeuden takiakin noi arviot.. Koita olla huolehtimatta!
 
  • Tykkää
Reactions: napsuneiti
Niin mä koitankin. Koska kuvakulma tosiaan oli huono, sen lääkäri sanoi heti alkuunsa.

Mulla on tänään vähän hankala päivä kaikin puolin. Tasan vuosi sitten pitelin isiä kädestä kiinni kun hän siirtyi meitä pilven päältä katselemaan <3. Kova on ikävä. Ja se oli elämäni raskain päivä. Mutta toki olen kiitollinen että olin paikalla eikä hänen tarvinnut lähteä yksin.

Palailen paremmilla fiiliksillä joku toinen päivä.

Napsis ja pikkutyyppi 7+4
 
Huomenta... tai eipä nyt enää mikään aamu ole.

Voi napsis :hug: Voimia sinulle tähän päivään. Olet kyllä kokenut kovia.
Ja minä oon ihan varma, että pikkunenkin voi hyvin ja vielä ottaa kasvussa kiinni :)
:heart: :heart:

(.)
Eka herätys tuli klo 6 aikoihin, kun olo oli jotenkin epämiellyttävä. Kohdun seudulla on taas ollut vähän sellasia menkkoja edeltäviä kipuja, tai jotain sen tapaisia. Vessassakäynnin jälkeen sain unen päästä kiinni.

Seuraava herätys tuli sitten klo 9 jälkeen ja siitä jäinkin ylös. Mikään ei oikein maistu. Kaksi hapankorppua kuitenkin sain alas. Ja nektariinin.

Tänään otin käyttööni myös siskolta saamani pahoinvointirannekkeet. En tiedä auttaako ne, mutta ainakin ovat nyt käytössä.
Muistin myös saaneeni kassillisen äitiysvaatteita joskus ehkä vuosi sitten siskoltani ja nyt muistin käydä kaivamassa ne vintistä. Sieltä löytyi myöhemmälle ihania vaatteita.

Suurinta osaa voisin käyttää jo nyt ja osa tulee olemaan vähän ajan päästä auttamattomasti liian pieniä, mutta EN KEHTAA! :D Maha on niin iso, että voisin olla viimeisilläni (turvotus alkaa suoraan rintojen alta ja maha pömpöttää tosiaan jo niin, että voisi luulla synnytyksen lähestyvän). Jos laittaisin raskauspaidan, kukaan ei uskoisi, että olen vasta viikolla 8 :D

Tänään tajusin, etten huomannyt kysyä MITÄÄN lääkäriltä. En yhtään mitää.
Neuvola on kuun lopussa ja kyselen sitten sieltä mitä teen.
Toisaalta, hoitaja sanoi polilta, että luget lopetellaan pikkuhiljaa ultran jälkeen, joten taidan tyytyä siihen ohjeeseen ja vähennellä ennen lopetusta.
Ja metujen kanssa taidan tehdä saman homman. Olen kyllä aiemmin lopettanut ne välillä pariksikin kuukaudeksi ihan tuosta noin vain suorilta, mutten viitsisi jättää kaappiin tabuja pyörimään.. eli taidan nekin tästä lopetella pikkuhiljaa.
Täydellä annostuksella jäljellä olisi vielä 19 päivää metuja eli noin kolmisen viikkoa, kun loppua kohden vähentelen.

Huono olo on helpottanut tässä päivää kohden. Onneksi. En tiedä johtuuko rannekkeista vai muuten.
Ja siis aloitin tämän viestin kirjoittaimisen noin 4 tuntia sitten :D Unohtelen, että olen kirjoittamassa ja lähden pois koneelta ja palatessa taas hetkeksi muistan, että olinkin täällä sepustamassa jotain.

Mutta joo, oikein mukavaa Aurinkoista päivää kaikille :)
 
Mutta onpa mukavaa että muillakin on turvotusta! Siis tää on todellakin järkkyä, vois tosiaan luulla että mä oon PAKSUNA :D ainiin, taidan ollakin. Mut juu huvittavaa sinänsä kun raskauskirjasessakin luki tämän viikon kohdalla että; kohtusi on nyt appelsiinin kokoinen mutta vatsastasi ei vielä huomaa, että olet raskaana.. No shit???!! :D Luin ton ääneen ni revettiin miehen kans, ku kumpikin vilkas tätä rantapallonpuolikasta. Oon käynyt sata krt yrittämässä kirjoittaa tänne tällä p*skakännyllä mut aina ne häviää johonkin. Katotaan miten nyt käy.
 
  • Tykkää
Reactions: Mila86 ja RiiMini
napsuneiti :hug: Ihan kamalaa että olet joutunut isästäsi luopumaan mutta todella koskettavaa että sait pidellä kädestä kiinni loppuun asti <3 Itse isäni myös menettäneenä olisin tehnyt mitä vaan että olisin saanut hänet hyvästellä... Hän teki itsemurhan eikä siis ollut mahdollisuutta varautua koko asiaan :'( Tuskinpa se asiasta yhtään helpompaa ois siltikään tehnyt...

Riimini toi on niin tyypillistä et unohtaa siinä hässäkässä kysyä kaikesta olennaisesta :D Mäkin olen muutaman kerran joutunut soittamaan klinikalle perään kun en mitään ole muistanut siinä tilanteessa kysyä :headwall: Mikäs olo siellä nyt, onko pahoinvointia edelleen?

Mites muilla, onko tullut uusia oireita?? :) Turvotusta monilla ilmeisesti ainakin kovasti pukkaa? Mulla on ilmennyt ällötystä, monetkaan ruoat ei maistu, ei okseta mut kuvottaa ajatus joistain sapuskoista joita ennen olisin vedellyt hyvällä ruokahalulla! Mut muuten ei mitään uutta, tissit kipeet, pissattaa ja väsyttää edelleen... Mä olen kallistunut jo 80% sen puolelle että käyn vielä yksityisellä tarkistuttamassa että kaikki on kunnossa :popcorn: Vaikka järjen mukaan kaiken pitäs olla kunnossa kun samat vähäiset oireet on tallella ja syke jo nähty, ei vuotoja eikä kipuja, mutta nää hommat ei taida mennä ihan järjen äänen mukaan :D Torstaina neuvola, jos siihen asti malttais ja sit jos siellä selvii koska nt-ultra niin sit päättäisin menenkö ennen, jos tuntuu että siihen on ylitsepääsemättömän pitkä aika niin sitten käyn...
 
Mila paljonko sulla on nyt viikkoja?
Ja olen tosi pahoillani että olet isästäsi joutunut noin kurjalla tavalla luopumaan =/. On varmaan ollut käsittämättömän raskasta. En voi edes kuvitella!

Ja mulla on ollut ihan samat fiilikset.. kaiken pitäisi olla kunnossa, syke nähty kaks kertaa, mut SILTI joku keskeytyneen keskenmenon pelko jäytää jossain takaraivon kohdalla =( Mä olen myös ajatellut että tekis mieli käydä ylim. ulrassa ennen np-ultraa, mutta elän toivossa että neuvolassa saisin käydä varmistusultrassa... mulla kun on kesäajan takia oma neuvola kiinni ja nyt sit eka neuvola tuolla "isommalla kirkolla". Siellä mun käsittääkseni on yks kämänen ultralaite. Ajattelin että jos olis voinut neuvolatäti kokeilla kuuluuko sydänäänet ja jos ei ni kurkata sit sillä ultralla.. en tiedä onnaako, mut katsotaan. Neuvola kun on pitäis viikkoja olla 9+1 ja koska tota vararavintoa on, ni veikkaan ettei äänet vielä kuulu... äh.

(.) valitettavasti on vissiin paino noussut pikkuisen.. pitänee alkaa noudattamaan jo sitä sokeridiettiä, joudun kuitenkin sitä varmasti noudattamaan jatkossa koska mulla oli ekassakin kaks vikaa arvoa rasituksessa koholla. Ja joo kyllä sitä vähän turvottaa, mut silti näytän vaan siltä kun olisin lihonut =(. Ei siis vielä ihan kehtaa kumpua alkaa esitteleen.

Napsis ja pikkutyyppi 7+6
 
Aina unhohdan ne viikot sieltä perästä, eli nyt ois sitten 8+3... Pari kysymystä olisi joita oon miettinyt, tosin ne löytyis varmasti googlaamalla mutta enpä ole jaksanut sitä vielä tehdä... Eli oon monesti miettinyt että mitä tuo keskeytynyt keskenmeno tarkoittaa ja miten se poikkeaa "tavallisesta" keskenmenosta? :eek: Ja toinen kysymys liittyis tohon sokerirasitukseen, eli mitä sillä katsotaan? Sitäkö että onko riski sairastua raskausajan diabetekseen vai? Ja jos siis ne arvot koholla niin silloin pitää alkaa noudattaa jotain erikoisruokavaliota, napsuneiti? Jos siihen testiin joutuu kaikki joiden bmi on yli 25 niinkuin olen ymmärtänyt niin taidan sitten joutua minäkin vaikkei sitä ylipainoa niin kamalasti olekaan... No torstaina varmasti selviää paljon asioita =)

Mila 8+3
 
Olimme tippuneet jo toiselle sivulle :).

Olenkin unohtanut onnitella muita iloisista ultra-uutisista. Todellakin toivotaan, ettei kukaan meistä tippuisi, ei olisi todellakaan reilua.

Historiamme takia, en vieläkään voi hengähtää ja olla ns. onnellinen. Ensi viikon NP-ultra(maanantaina) ei ehkä myöskään vielä saa hihkumaan onnesta ja ilosta. Mutta jos sinne reilu 15+ viikolle päästään, niin ehkä sitten voisi jo kertoilla ihmisille.

Kiitän itseäni, etten kertonut kenellekään tästä vikasta hoidosta(ei mieskään kertonut), joten kukaan(noh ok, mun serkku tiesi ja muutama kaveri), jotta saa pitää salaisuuden juuri niin kauan kuin haluaa. Esikoinen täyttää elokuun lopulla 4v ja silloin viikkoja on 18, jospa silloin uskalletaan jo sukulaisillekin kertoa uutinen. Omille vanhemmilleni kerromme ehkä jo aikasemmin.

Teinkin eilen valkoisille paidoille tekstiilikynillä tekstit "minusta tulee isoveli" ja "big brother to be"(mies on englantilainen). Poika saa niitä pitämällä kertoa uutisen ;).

Mutta, jäitä hattuun vielä...kunhan nyt malttaisi sen kolmisen viikkoa vielä. Voisi sitten jopa uskaltaa miettiä hankintoja yms.(tosin tiedän jo tasan tarkkaan mitkä vaunut haluan...hehe).

Doppler on muuten ainakin minun mielenrauhan pelastus. Olen kuullut sillä äänet jo rv 8 lähtien ja joka päivä kuuntelen. Massaa on masussa paljonkin, mutta hyvin kuuluu yleensä. Pakko suositella ja sitä Angelsoundsin vanhempaa versiota, jossa ei ole sykelukunäyttöä, se on paljon parempi(mulla on molemmat!).

Oireita ei täälläkään. Repäisykipuja ja jotain tuntemuksia alavatsalla silloin tällöin. Makkara on ainoa mikä ällöttää...en ole siitä edes koskaan tykännyt, mutta ajatuskin sen syömisestä ällöttää...muuten ei mikään. Pissalla saa rampata tunnin välein kylläkin ;)

Äitivm84 rv 10+5
 

Yhteistyössä