IVF-hoidosta plussanneet

Mila: vastauksesi oli tullut omaani kirjoittaessa.

Keskeytynyt keskenmeno tarkoittaa, että sikiö on ollut todetusti(ultra) elossa, mutta kuollut kohtuun. Seuraavassa ultrassa on sitten löydetty kuollut sikiö ja usein se joko kaavitaan tai kohtu tyhjennetään lääkkein nimim. kerran kokenut :(.

Sokerirasituksessa mitataan sokeriarvot, ja jos niissä poikkeamaa, niin tod.näk. ruokavaliomuutos ja verensokerimittaukset kotona ja ehkä myös lääkitys. Yleensä tehdään n. rv25. Labrassa joutuu istumaan 3h jonka aikana otetaan 3 verikoetta...muistaakseni :p
 
Ehkä pilkunviilausta, mutta keskeytynyt keskenmeno tarkoittaa vain, että sikiö on kuollut kohtuun mutta tyhjennysvuoto ei käynnisty spontaanisti vaan tila todetaan kaikututkimuksella. Se onko syke aiemmin todettu vai ei, ei liity asiaan. Tavallisessa keskenmenossa sikiö kuolee ja vuoto alkaa heti tai päivien sisällä, keskeytyneessä vuoto ei ala normiajan sisällä vaan joudutaan lääketieteellisesti aikaansaamaan.
 
Rödluvan Jotta sikiö voi kuolla, on sen oltava ensin elossa...eli siis jos kohdussa ei näy esim. rv 8 mitään, ei kyseessä ole tällöin keskeytynyt km vaan tuulimuna. Keskeytyneessä nimenomaan sikiön kehitys keskeytyy jolloin siis ultralla näkyy sen kokoinen sikiö että se on joskus ollut elossa. Ja siis tosiaan, eihän kaikki käy ultrissa ennen rv 12 ja siellähän voi sitten nähdä sikiön menehtyneen jo esim. rv 8....pointti siis, että sikiö on kuitenkin ollut jo elossa, ennen kuin on kuollut.
 
Niin ja vielä oma kokemus, eli rv 6+1 näkyi syke, rv 9+1 alkoi niukka vuoto ja syke näkyi kuitenkin. Vuoto jatkui niukkana 10pv kontrolliajan jolloin ultrassa todettiin kuollut sikiö....eli voi keskeytynytkin ruveta vuotelemaan. Minulla olisi voinut itsestään vuotaa kaikki lopuksi, mutta prosessia avitettiin lääkkein.
 
Mulla on huomenna neuvola! Täyttelen juuri esitietolomaketta :) Hitto mä oon runoillut ton lapun kohta täyteen, on sen verran tota sairaus- ja leikkaushistoriaa.. : / Ja musta tuntuu täysin absurdilta ja luvattomalta jotenkin täytellä tohon jotain nimiehdotuksia tytölle/pojalle. Tuntuu vähän väärältä ajatella noin pitkälle. Vaikka hätäkastetta vartenhan ne siinä on ja toi lappu seuraa mua sinne loppuun asti.. Mut silti!
 
IHANIA ULTRAKUULUMISIA!!!!! ONNEA KAIKILLE =)

Olen ollut nyt muutaman päivän poissa koneelta kun olen ollut ihan naatti, joku perhanan inhottava flunssa iski torstaina. Tai siis ehkä duunin ilmastointi on ollut asialla, vaan vieläkin tämä kestää... Ei kivaa kun ei saa oikeen mitään rohtoja vetää ja nenä aivan tukossa, kurkku niin kipeä että öisin herää nielaisuun jne. Vali vali :ashamed:

Pikkasen iloisempia uutisia : Tänään mulla oli NP ultra ja veriseula. Tulokset tulee huomenna, mutta NP oli normaali 0,8mm joten lekuri oli luottavainen verikokeeseenkin. Maurice oli jo 58mm, ja hirmuinen jumppa sillä oli taas käynnissä. Hassu :heart:

Ja vihdoin saan lopettaa luget tällä viikolla! Jes! Urheilla ei kuulema vieläkään saa paitsi kevyitä kävelylenkkejä ja uinti ok. Käsittämätöntä kun hematoma tosiaan ollut jo 2 vkoa poissa ja kaikki hyvin. Ei nyt just tällä hetkellä olisi tän flunssan kanssa voimiakaan, mutta seuraava käynti 4 vko päästä.... Kiloja tulee ja kunto laskee entisestään, ei hyvä.

Ja saatiin 4D kuva mukaan masukista. Voi hitsi on jo ihan vauvan näköinen. Pikkasen kolahti että vissiin tää nyt sitten on totta...

Sorry tämä omanapaisuus, nyt ei ole voimia enempää laittaa.

Nukkumaan!
Kozmic & Maurice 12+1
 
Niin ja muuten että uimaan pääsisi niin täytyy kyllä ostaa uudet uikkarit! Karseeta kuinka vanhoissa tursuaa joka paikasta, varsinkin rinnat. Mutta minkähän kokosta ja mallista sitten pitäisi olla että voi uiskennella suunnilleen koko raskauden ajan? Mistäs sitä tietää kuinka isoksi tässä vielä tulee??? :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Okei kiitos selvityksistä, asiat aukes vihdoin mullekin =)

kozmic ihania uutisia sullekin, wau! Ja vitsi oot jo pitkällä, aika varmaan alkaa tosta eteenpäin kulkemaan vielä nopeammin... Mut onnea normaalista NP tuloksesta ja Mauricehan on jo ISO tyyppi :heart: Tosta uimisesta, miten pitkälle se on sallittua? Onneks ei tuu olemaan kesällä viimesillään, muutama kaveri oli ihan viimesillään edelliskesänä kun oli se ihan älytön helle, huh sitä kärsimystä :D

Orvokkitukka ai sinne on jotain esitietolomakkeita? Hitto kun mä en sillon ite päässyt soittamaan sitä aikaa ni en tiedä olisko munkin pitänyt jotain tehdä etukäteen, mies ei tietenkään enää muista mitä se täti siellä ohjeisti :D Mut joo on varmasti outoa kirjotella niitä nimiä :eek: Vaikka niitä ois pyöritelly päässään niin jotenkin se todentuu vasta sitten siihen paperille, mahtaa olla outo fiilis miettiä sitä tyyppiä siellä mahassa jo ihan oikean nimen kanssa =) Täytyy varautua sit siihenkin jos täälläkin sellasia kysellään...

Mila 8+4
 
  • Tykkää
Reactions: kozmic
ihania uutisia kozmic! <3 Ollapa jo tuossa vaiheessa. Mila, mulle se tyttö puhelimessa aikaa varatessani vaan sanoi lähettävänsä etukäteen postissa sen esitietolomakkeen ja vihkosen sikiöseulonnoista. Juu, ja kun mä en todellakaan oo mitään nimiä miettinyt niin tosi epätodellista, en mä kyllä viimeksikään laittanut mitään siihen. Toivomuksia synnytyssairaalalle -kohta jäi myös tyhjäksi, nyt sain jotain sepitettyä siihenkin. Outooo! :) Vähän arveluttaa kun se terkkatyttö kuulosti niin tositosi nuorelta.. Meidän vakkari oli just jäänyt vuorotteluvapaalle. Vaikka ei se vakkarikaan mikään lemppari ollut.
 
  • Tykkää
Reactions: kozmic
Kovin jännää, miten suomessa voi erota neuvoloiden käytännöt toisistaan. Meillä ei todellakaan niitä nimipapereita vielä kirjoitettu, ei edes pojan aikana näin aikaisin. Muistaakseni ne paperit kirjoitettiin samaan aikaan, kun saatiin se kelaan vietävä todistus raskauden kestosta. Tällöin siis lähetettiin ne ns. Esitietolomakkeet sairaalaan joissa näky lapsen nimi.

Aika jännä siis, että jo noin aikaisin niitä jossain päin kirjoitellaan.

Me täytettiin vain sellainen esitietolomake, johon kirjattiin sairaudet, keskenmenot, raskaudet jne. Ja sitten kyseltiin ne alkoholijutut ja tupakoinnit ja annettiin ravitsemuksesta tietoa.
 
Meillä täytettiin kanssa noi samanlaiset laput kuin mistä Äitivm84 puhui, ei mitään nimiä kyselty.. Hassua kyllä miten erilaisia käytäntöjä on olemassa.

Onnea kozmicille hyvistä ultrakuulumisista! Meillä oli nt-ultrassa tasan samankokoinen tyyppi!

Olen 98% varma että olen tuntenut eilen ja tänään pienen potkuja. Eilen en meinannut malttaa alkaa nukkumaan, kun sängyssä selällään maaten tuntui pieniä tumpsahduksia. Ja äsken työpaikalla kesken lounastunnin istuessani tuli taas muutama osuma! Niin ihanaa!

toivelintu 17+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kozmic ja Mila86
Kyllähän ne noilla viikoilla jo ihan oikeita potkuja voi olla, voi että miten ihanaa!! =) Kateus vaan iskee kun olette muutamat jo niiiiin pitkällä :D No pitää yrittää nauttia tästä alustakin niin paljon kun pystyy...

Mä sitten varasin ultran huomiselle... Aiemmin kun kerroin että yks mun ystävä on myös raskaana ja tuli hassu tunne ettei molemmille sitä onnea suoda, niin tänään hän kävi ultrassa jossa todettiin että ei siellä ole raskautta, mennyt kesken heti alkuunsa :/ Mutta pelko iski tietysti että suodaankohan sitten minullekaan..... Tänään kun on niin normaali olo olut kun vaan voi olla, tisseissä ei mitään tuntoja ja alamahan pienikin turvotus on poissa, huoh, en mielenrauhaa vaan saa!

Tuuhan Orvokkitukka kertomaan mitä siellä neuvolassa tehtiin, vähän tietää mitä on torstaina sitten edessä :)
 
Moikkis!

Nyt on sitten veriseulan tulos myös tiedossa. Vaikka ultratulokset olivat taysin normaalit, niin loppujen lopuksi ollaan "korkean riskin" alueella koska riskiluvuiksi tuli 1/222 (vissiin korkean riskin raja on 1/250) :ashamed: Joku hormooneista oli kuulema liikaa koholla ; tietty kai nyt on jo mun ikani puolesta (36) jo suurentunut riski vaikkei laakari sita maininnutkaan.

Ehdittiin eilen jo muka huokasta helpotuksesta...
Taytyypa vahan etsia netista tietoa etta kannattaako tasta nyt sitten hirveesti huolestua. Kasittaakseni nailla kokeilla ei nyt kuitenkaan taytta varmuutta saa trisomiastakaan (vain 80% tapauksista) ja muutakin haikkaa voi rakenneultrassa loytya, ja kuulema tama koe antaa 15% tapauksista vaaran positiivisen tuloksen.

Jos haluaa lapsivesinaytteesta sitten sen 100% varman tuloksen, se olisi 3 viikon paasta (viikoilla 15-16). Lekuri sanoi etta voimme kayda joskus vko 15 tienoilla uudestaan ultrassa katsomassa onko NP kasvanut tai muuta joka viittaisi kohonneeseen riskiin - ja paattaa sitten sen jalkeen.

Elikka noin 0,5% riski etta olisi trisomiaa ja jos tekee lapsivesitutkimuksen kuulema 1% riski keskenmenoon.

Pitaako nyt sitten oikeesti tallasesta(kin) ruveta huolestumaan???? :headwall:
 
Toivelintu ihanaa vauvan liikkeet olet tuntenut !!! :heart: :heart: :heart:
Voi etta, on varmaan aika moinen fiilis...

Mila tsemppia huomiseen ultraan!!! Kylla se hyvin menee, ihan varmasti. Ma olen ihan varma etta tasta ketjusta ei kukaan tipu ja kaikille meille suodaan ne ihanat kaarot syliin asti... Ja pahoittelut kaverisi puolesta :(

Hitsi muakin vahan mietityttaa etta mita siella neuvolassa oikein tapahtuu. Taalla raskautta seurataan vaan laakarin luona, tuntuu etta menee paljon hyodyllista tietoa ohi kun ei ole neuvola systeemia.
 
kozmic, mitä noi arvot sit käytännössä tarkottaa? Onko riski downiin vai mihin suurempi? Vai ylipäänsä johonkin vammaisuuteen tai kehityshäiriöön? En tiedä noistakaan vielä yhtään mitään... Toivottavasti kaikki ois kuitenkin kunnossa <3 Jos kerran alle sen rajan kuitenkin oli ja ultrassa kaikki kunnossa! Oon lukenu niin paljon juttuja et vaiks olis ollutkin löydöksiä ultrissa ja kokeissa niin silti syntynyt terveitä lapsia joten tuskin teillä mitään hätää toivottavasti ole, peukut pystyyn! Sit taas yhelle kaverin tutulle kävi niin että missän ultrissa yms ei ollut mitään häikkää, kaikki oli paremmin kun hyvin ja silti syntyi hälle down-lapsi, että ei niitäkään edes aina huomata...

P.s. katselen täällä kyynelsilmin suurin pudottaja-finaalia, mitenniin itku herkässä :p

Mila 8+4
 
Viimeksi muokattu:
Mila Kiitos tsempeista ! :flower:

Toi on siis kasittaakseni riskiluku siihen etta vauvalla olisi trisomia 13, 18 tai 21. Noi kaksi ekaa on sellasia etta vauvalla ei ole kaytannossa mahiksia selvita 6kk ikaseksi (tassa tapauksessa mieluummin keskeyttaisin) ; ja tuo 21 on taas "tuttu" down syndrooma, eika sinansa meille olisi mikaan "maailman lopun asia".... muita kehitysvammoja ei tasta seulasta selvia eli haikkaa voi tulla myohemminkin rakenneultrassa. (niin ja siis riski suurempi koska 1 mahis 222sta kun raja 1/250 sta).

Kavin tassa viela kurkkimassa tota ketjua "seulonnoissa kiinni jaaneita" ja siella on kylla aika hurjia tarinoita. Jollakin riskiluku ollut 1/5, kaynyt biopsiassa joissa todettu etta terve vauva tulossa ; mutta sitten tutkimuksen jalkeen lahtenyt lapsivedet ja todella ollut vaarassa koko homma (loppujen lopuksi ihmeen kaupalla terve lapsi tuli).

En kylla ole valmis vaarantamaan tata raskautta siksi etta haluaisin saada mielenrauhan 0,5% riskin takia!!!

HUH HUH.
 
Viimeksi muokattu:
kozmic on kyllä kurja, että saitte tuollaista mielenvaivaa sieltä seulonnoista :( En osaa kuin sanoa, että toivon, ettei mitään sitten lopulta ole vaan kaikki onkin kunnossa!

Toivelintu
ihan mieletöntä edes ajatella, että olisin itsekin joskus niin pitkällä raskaudessa, että tuntisin potkut. Se on varmasti ihanaa! Onnea potkiskelijasta :) Potkut varmasti pitävät mielen hyvänä, kun tietää jonkun olevan matkassa :)

Millä viikoilla teillä on neuvola ?
(kysyinköhän tätä jo aiemmin...?)

Minulla eka neuvola sattuu rv 10+5. Ilmeisesti täälläpäin käydään ensimmäinen neuvola vasta sitten niinkin "myöhään". En tiedä onko se oikeasti myöhään, mutta minusta kyllä tuntuu, että on. ;)

Np-ultra varataan kai neuvolan kautta. Sitä ei tarvinne itse varata eikä stressailla asiaa. Kunhan selvitään sinne neuvolaan :)

Mielelläni siis kuulen muiden kokemuksia, kun omaan neuvolaan on vielä 3 pitkää viikkoa.

RiiMini rv 7+6
 
Kozmic, koita tosiaan olla liikaa miettimättä (helppo sanoo..?) hirveesti tulee noita 'vääriä' hälyjä ja eikös IVF-alkuiset raskaudet muutenkin ole herkempiä hälyttämään turhaan? Ja ohan se tää pirun ikäkin tietty... : / Noh, sä olet nuorempi vielä kuin esim meikäläinen. Ja mulla myös hyvä ystäväni sai ihan yllätyksenä erityisen lapsen, down-tytön. Np-ultra oli ok eikä mitään epäilystä koko raskauden varrella ollut mistään poikkeavasta. Ihana tyttö se on :heart: Mutta aatelkaas tosiaan, 1:200 onhan se SILTI vielä hirveen pieni riski jos todellisuutta ajattelee. Ja ennenkaikkea: se on vasta RISKI, ei mikään totuus!

Nonnih, eka neuvola siis täällä takana. Ihan kiva käynti, 1,5h siellä vierähti. Ja siis rv 8+1. Mun käskettiin heti soitella äitipolille ja varata se np-ultra, koska se pitää tietyillä viikoilla (10+0 - 13+6) ottaa ja kuulemma tungosta aina on. Mutta varmaan joka paikassa on omat käytännöt ja huolehtivat kyllä että kaikki menee niinkuin pitää. Se oli mulle uutta ja tuntuu vähän hankalalta että ITSE pitää pissanäytteestä joka kerta tikuttaa ja tulkita ne arvot, sokerit ja proteiinit : / Noh, kaipa siihen tottuu.

Mulla on jo reilu kahden viikon päästä eka lääkärineuvola. Se on muuttunut että hirveen harvoin jotenkin noita th-neuvolakäyntejä. Viimeksi kävin joka kuukausi alusta alkaen, nyt mulla on seuraava käynti (ton lääkärin jälk) vasta syyskuussa! Musta ois kiva käydä siellä niin usein ku vaan mahdollista :) Ja nykyään kuulemma vasta rv 16 kuuntelevat neuvolassa sydänäänet ekan kerran! :O Tosin mä en oikein jaksanut hyväksyä moista, niin pyysin että kokeillaan jo nyt :D eihän ne kuuluneet tietenkään, mutta monitorissa vilkkui useaan otteeseen lukemia 160-180! Että on kai siellä joku kotona sitten! Hui!

Mulla särkee joka päivä (tai varsinkin ilta) päätä. Eikä toi 1g Panadol tunnu auttavan mitään. Ehkä joutuu yöksi ottamaan Panacodin että sais ees nukahdettua.
 
Minä kävin neuvolassa rv 9+1, mutta soitinkin sinne viikkoa aiemmin vasta. Sieltä varattiin np-ultra.

Kozmic
, toivotaan ettei mitään poikkeamaa olisi. Itsekin jotenkin pelkään seulonnan tuloksia, en tiedä miksi...ikää kuitenkin "vasta" 27...mutta ehkä siksi, että on hoidoilla alkanut.

Muutenkin täällä on pelko keskenmenosta aikamoinen :(. Kamalaa, kun sitä vaan ajattelee kokoajan ja tulee sellainen suru, eikä osaa jotenkaan edes miettiä, että miten siitä keskenmenosta pääsisi ikinä yli. Tällä tosiaan ens Ma np-ultra. Jännätään taas.

Äitivm84 rv 10+6
 
Kiitos taas tuestanne ja lohdutuksesta! :flower:
Eihän tämä riskiluku todellakaan mikään ihan hirvittävän hirmuinen ole, välillä en edes käsitä että 0,5% olisi "korkea" riski...

Orvokkitukka, mun olisi pitänyt kotiin tullessa eka lukea tämän ketjun kuulumiset, mutta ryntäsin tonne seulonnoista kärähtäneiden puolelle. Sitä reilu 3 tuntia kahlanneena joku siellä sano (ja muut vahvisti) että IVF alkusilla raskauksilla on veriarvot usein hieman "sekaisin" ja NP olisi luotettavampi!!! Eipä tällä nyt kokonaan lohduttauduta, mutta lekuri olisi voinut mainita asiasta :kieh:

Muuten mitä siellä neuvolassa tapahtuu? Onko ihan perus terveydenhoito asioita ja perustietoa raskaudesta, vai "oppiiko" siellä jotain uutuuksia odotusajasta?

Meillä muuten täällä jo kovasti patistelivat että ilmottautuisi synnytykseen valmistautumis kurssille! Tuntuu aika toooooosi kaukaselta asialta vielä.... Ehkä voisi kuitenkin ottaa pikkuhiljaa selvää miten ne toimii, jos vaikka täytyy järjestää osallistuminen keskellä työpäiviä.

Ai, ja mulla oli tänään elämäni ensimmäinen rytmihäiriö. Noin 10 sekuntia sydän veti noin kaksinkertaista vauhtia. Kuulema raskauden aikana saattaa sattua, mutta eipä ollut mukavaa. Onko teille muille sattunut vastaavaa?

Äitivm86, jaksuja maanantain odotukseen!

Nyt taas pehkuihin!
Kozmic & Maurice 12+2
 
Riimini en tiedä onko täällä meilläpäin mitään sellasta aikaa koska neuvolassa käydään, varmaan vähän sen mukaan koska sinne otetaan yhteyttä? Itse menen huomenna eli sillon on 8+6... Luulen että täällä myös varaillaan neuvolan kautta ultrat yms, mutta huomenna se sitten selviää :)

Orvokkitukka miten usein sun pitää sitten tutkia niitä pissanäytteitä? En oo tollastakaan ennen kuullut että niitä pitää itse seurailla :eek: Ja sit ilmottelet jonnekin jos jotain häikkää vai? Mut kiva että oli muuten mukava neuvolakokemus =) Ilmeisesti oli mukava tätikin?

Äitivm84 Onneks sulla on ihan pian se np-ultra, ei tarvii kauaa jännäillä ja pääset taas näkemään pikkusen! Ohan se ihan hanurista että pitää koko ajan pelätä pahinta, toivottavasti edes jossain vaiheessa pystyy olee vähän rauhallisimmin mielin! Ehkä se np-ultra rauhoittaa mieltä edes jonkin verran? :)

kozmic noniin eli turha sitä asiaa sit murehtia sen enempiä, toivotaan että kaikki on paremmin kun hyvin siellä <3 Mulla on ollu hei kanssa noita rytmihäiriöitä, en oo kyl yhdistäny niitä raskauteen!! :eek: Just viime viikolla miehelle sanoin että kamalaa kun tuntuu että sydän meinaa pysähtyä kun jätti pari lyöntiä välistä ja sit hetken meni sillai epärytmissä... Ai et kuuluu asiaan, taas uutta tietoa rikkaampana :D

Tänään sitten töiden jälkeen ultra, jännää! Sateista mutta mukavaa keskiviikkoa kaikille!

Mila 8+5
 
Viimeksi muokattu:
Kaipa siellä neuvolassa olis tarkoitus käydä jotain ennen rv10 että ehtii niihin ultriin ja mahdollisiin seuloihin osallistua ja saada ajat. Ja juu, kyllä se pissa aiemminkin piti joka kerta jättää mutta tosiaan terkka kävi tikuttamassa. Nyt sekin pitää ite tehdä. Ja jokaikisen odottajan :) ja joka neuvolakäynnin yhteydessä. Siitä seurataan mahdollisia tulehduksia, sokereita ja proteiineja. Eipä siellä neuvolassa mitään sinänsä erityistä tai uutta tullut, perusjuttuja se käy läpi, elintavoista ja raskaudesta yleensä, ja lähisuvun sairaudet jne tietty mun tapauksessa nuo sairaudet ja leikkaukset ja niitten läpikäyminen vei aika paljon aikaa. Sitten lähetteet kaikkiin labroihin; infektioverikokeet, klamydia, veriseula ja mitähän niitä oli vielä..no mun kohdalla kilpirauhaskontolli ainakin. Sitten otettiin tietty paino ja hb ja verenpaine, nämä otetaan kans joka kerta (paitsi ei välttämättä hb) Ja sitten vielä lopuksi ne sydänäänet :) Ei ne tulevat käynnit sitten enää noin kauaa kestä.
 
Viimeksi muokattu:
Mä en ole vuosiin antanut otattaa mitään sormenpää verikokeita(kuten hb) enkä anna nytkään, joten kun mulla seurataan kilppariarvoja, niin joka kerralla sit otetaan perusverenkuva, josta sit näkyy hb :D. Ei tarvi mua terkan tökkiä.

Meillä myös mun tietääkseni terkka tikuttaa pissan, ainakin ekalla kerralla näin teki, eikä mitään sanonut, että itse pitäis jatkossa. Taas näitä eri käytäntöjä.


Ja tänään poksutaan Äitivm84 ja rv 11+0! Hui, kun kuulostaa jo aika paljolta.
 
Mä taas haluaisin vaikka joka viikko sen hb:n :D ett mulle ei kyl riitä ne kilpparikontrollit joita kuulemma on parin kk välein :) Mut mä nyt oonkin ihan ylikiinnostunut omista arvoistani, ihan yleensä ottaenkin ja kaikista arvoista . Nytkin meinasin jo ruveta erikseen kinuamaan sitä kun luulin ettei se sitä otakaan. Ihmeekseni oli muuten 135 eli huippu, ihme ett rauta edes imeytyy kun on toi suolistosairaus ja vähän väliä verta ripuloi ym kivaa : / ja verenohennuslääkekin käytössä. Alkaa ollakin toi mahanahka niin pistelty ettei valkosta aluetta löydy..kipeekin on ku mikä. Noh, enää 3-4 vkoa.. Eli maksimissaan 28 piikkiä : /
 
Viimeksi muokattu:
kiitos neuvolavastauksista..

Hoidon kanssa kävi niin, että minut jätettiin vaille tietoa ja vastauksia, josta johtuen sitten hoitokin meinasi mennä mönkään.
Itseasiassa se oli lääkärin mielestä peruuntunut, mutta minä olin saanut viimeisimmäksi tietoa, että hoito aloitetaan.

Toisaalta se ei haittaa, sillä lopputulos oli tällä kertaa ihan iloinen - ainakin toistaiseksi näyttää siltä.

Tuon aiemmin sattuneen sekaannuksen/infokatkoksen takia jäi harmittava fiilis siitä, että itse pitää pitää huoli siitä, että saa kaiken tarvittavan infon ja oikeastaan vielä pitää tehdä sille varmistukselle varmistus.

Soittaessani ekan kerran neuvolaan sain vain puhelinnumeron, jonne soittaa aikaa alkuraskauden ultraan.
Iltapäivällä neuvolatäti sitten soitti minulle perään ja sanoi, että unohtui varata aika neuvolaan ja laski sitten viikkoja ja sanoi neuvolan sattuvan sinne heinäkuun lopulle.

Tässä on jatkuvasti ollut kaikenlaisia unohduksia, näytteiden hukkaamisia, informaatiokatkoksia ja väärinymmärryksiä, joten minusta on alkanut tuntua, että minun on itse huolehdittava omista asioistani.

Te olette muuten kovin ahkeria kirjoittelemaan.
Minulla varmaankin tämä tapahtumattomuus vaikuttaa siihen, ettei juuri tule kirjoitettua.

Ja kohta alkaa loma, joten saatan senkin vuoksi sitten hiljentyä.

Oikein mukavia ja aurinkoisia päiviä kaikille :)
 

Yhteistyössä