IVF-hoidosta plussanneet

Pikavastaus iPadillä...sori kirjoitusvirheet :).

Sama täällä, etten osaa yhtään ajatella elämää uuden vauvan kanssa, jotenkin tuntuu kovin oudolle ja kaukaiselle asialle ja edelleenkin mietin, että saadaankohan me tätä ihmettä edes koskaan, joudunko vaan taas pettymään.

Me ei edelleenkään olla kerrottu vanhemmillemme, vaikka minä omieni kanssa todella läheisiä ollaankin. En vaan uskalla, jos kohta joudun pettymään. Tällä kertaa haluaisin nimenomaan käydä pettymyksen läpi yksin, sillä vanhempani eivät osaa tukea, joten en sitä kaipaa....olisi heillekin vain pettymys.

Tänään on tosiaan np-ultra, joka jännittää kovasti. Ehkä eniten seulojen tulos, sillä olen lukenut, että ivf/icsi alkuisissa raskauksissa veriseula hälyttää herkemmin.

Ei voi muuta kuin taas kerran jännätä ja toivoa.

Äitivm84 rv 11+5
 
Onhan se vaikea uskoa että se vauva todella syntyis tähän maailmaan, tässä kohtaa kun ei vielä ole mitään konkreettista, syke nähty joo mutta ei takuita ettäkö se jaksaa sykkiä siellä ihan loppuun asti. Ehkä se np-ultra sitten vähän konkretisoi kun siellä on sitten jo ihan oikea ihmisen alku ja sitten voi jo hieman luottaa että se syke on kestävämpää laatua... Ihan luonnollista että pitkä yrityksen jälkeen ei ole uskoa sitä todeksi. Just eilen kälylle sanoin että tämä on ihan liian hyvää ollakseen totta, ei pahoinvointia eikä muutakaan negatiivista oiretta ja sitten vielä muka siitä palkinnoksi lapsi? Ei pysty käsittämään miks yhtäkkiä sellanen onni ois suotu...

Tsemppiä tosiaan ultraan Äitivm84, ultrakuulumisia odotellessa =) !!

Mä joudun ite siirtää sitä ens viikon np-ultraa koska en pääse lähtemään töistä, ei ole ketään tuuraamaan :( Ihan paskaa! Otan ajan sitten sitä seuraavalle viikolle, silloin on tuurajia vapaana joten helpompi lähteä aiemmin... Ajattelin kertoa töissä tästä sitten aikasintaan elokuun puolen välin jälkeen, ehkä vasta loppupuolella, sitten kun on mennyt jo hieman aikaa np-ultrasta ja ollaan jo menty reilusti yli sen maagisen 12 viikon rajan... Ootteko te kertoneet jo töissä vai koska ajattelitte?

P.s. ostin eilen ekan mammavaatteeni, hieeeenot mustat farkut, en malta odottaa että maha hieman kasvaa!!! :) Legginssejä en sitten viitsinyt ostaakaan kun ajattelin että maha ei tule olemaan kesäaikaan niin iso että sellasia tarveisin... Syksymmällä sitten niitä lämpimämpiä vaatteita =)

Mila 9+3
 
Viimeksi muokattu:
Kaikki hyvin!!!!

Tuli hetkeksi onnellinen ja iloinen olo vaikka toki vieläkin odotellaan niitä isompia viikkoja ja toivotaan kaiken sujuvan hyvin.

Meillä keskusäitiysneuvolassa(tampere) on käytössä 4D koneet, joten näin pikkuisen myös 3D kuvassa ja yhden sain mukaanikin.
Pikkuinen vastasi viikkoja 12+0(tänään 11+5), joten iso jötkäle on jo. CRL mitta oli 51,7mm ja niskaturvotus 1.05mm eli hyvä.

Downin ikäriski on 1/1100
Verikoeseula + ultra riskit downiin 1/46000 ja muihin trisomioihin 1/100000 eli normaalit.

Tuolla on nuo seulalaskurit automaattiset tietokoneissa, jotka siis laskee tulokset automaattisesti kun tietyt mitat ja tiedot sinne syöttää. Se myös ottaa automaattisesti tietoonsa, jos raskaus on saatu alulle IVF/ICSI:llä...mulla kun ne arvot omasta mielestä eivät kovin normaalit olleet (0.6, 0,9 ja 0.6) kun normisti kai kaikkien pitäisi olla 1 luokkaa....mut joo, kaikki ok tähän asti ja kaksi kuvaa sain mukaankin.

Nyt on isoveikallekin kerrottu ;).

Äitivm84 ja pikkuinen rv 11+5
 
Onnea ultrakuulumisista, hienoa että kaikki oli hyvin!! Alkaa itseäänkin jo jännittään toi ultra, mut vielä sinne on matkaa reilu pari viikkoa.
Mä en tiennytkään että se ivf-hoito jotenkin huomioituu siinä riskilaskennassa. Pitääpä kysyä sitä tuolta omasta äitipolista kans kun sinne ultraan mennään.

(.) Mä olen ollut tänään ihan veto pois. Oksensin ekaa kertaa aamulla. örks. Ja voin vannoa että meetwurstia en enää ikinä syö aamupalaksi! Ja iltapäivällä vetäsin parin tunnin päikkärit esikon kanssa. Huoh. Nyt on ruoka syöty, mut vielä jotenkin ihan huono ja ilkeä olo =(

Vielä pitäisi pari viikkoa tosiaan jaksaa odottaa sinne np-ultraan. Mut sorruin tilaamaan sellasen kotidopplerin.. saa nähdä oliko fiksua vai typerää.

Ja keskiviikkona on sitten eka neuvola, sieltä lähtee lähete äitipolille myös. Joudun ed. raskauden aikana sairastetun syövän takia tarkempaan kontrolliin äippäpolille myös. No, ei haittaa ;). Ihan mieluusti mä käyn siellä pientä kurkkaamassa ;D

Nyt jos saisi itsestään irti ja vähän saisi siivottua niin hyvä olisi. Huoh.

Napsuneiti ja pikkutyyppi 8+6
 
Onnea ihanista uä-kuulumisista! Meillä on varmaan niin aataminaikusta tekniikkapuolella meidän sairaalassa että tuskin mitään IVF-hoitoa laskee.. Katotaan vaan niin hälyttää, tuntuis kummalta jos EI hälyttäis : / ikää ja kaikkee ihan liikaa. Me ei kerrota esikoiselle ennen ku ite kyselee mahasta tai vähintäänkin mahdollisimman myöhään. Ja ollaan kielletty läheisiäkin hämmentämästä häntä vauvasta tai pikkusisaruksesta puhumalla koska ei voi tajuta asiaa ja tuo odotusaikakin on niin pitkä ettei jaksa ymmärtää. Ja siitä mä oon tarkka ettei esim nuo tumpelot ajattelemattomat appivanhemmat mene höpisemään mistään 'leikkikaverista' ja valehtelemaan raukalle, koska fakta on ettei siitä sellaista tule. Sitte ku se pikkune osaa jonkin verran leikkiä jo ja osallistua on isosisko jo lähes koululainen, joten.. mäkin oon ollu veto pois, nukuinkin tossa. Eilen päätin ett pakko pyykätä tänään, ni mitään en oo saanu aikaseks. Jos huomenna sitten :)
 
Soitin tänään sinne äitipolille kun en jaksanut odottaa niin oli menny lähete läpi ja olen erityisseurannassa :) helpotus! Np-uä on VASTA 10.8. eli yli kolme viikkoa vielä! : / Tuntuu ikuisuudelta. Onneksi se lääkärineuvola on ensi vkon torstaina edes niin jos siellä yritettäis taas vaikka kuunnella sydänääniä. Tänään ollutkin ihan aktiivinen päivä vaihteeksi. Sain ne pyykitkin pestyä :)
 
Viimeksi muokattu:
Äitivm84 onnea hyvistä ultrakuulumisista, nyt voit jo olla sitten vähän turvallisimmin mielin! =)

Orvokkitukka niinhän noi viikot tuntuu ikuisuuksilta, mut luulen et loppupeleissä tää aika helmikuuhun tulee menemään tosi nopeesti, ehtispä edes hieman nauttia siitä!:)

Täällä ei mitään uutta... muutama viikko ultraan ja tasaisen hyvä olo vaan edelleen... Tuntuu tosiaan ikuisuudelta, menispä jo kesäkin nopeesti ja tulis se talvi pianpianpian (ekan kerran elämässäni päästän tollasen lauseen suustani :D ) !!!

Mila 9+4
 
orvokkitukka tiedätkö kuinka usein sulla on sit käyntejä äippäpolilla?

(.) täällä ei kummempia. Huomista neuvolaa odotellaan. vaikka eipä siellä mitään ihmeempiä ole. Sen jälkeen pääsen tyttöjen kanssa lounaalle ;). Ja torstaina pitäisi päästä viettämään miehen kanssa 24h ihan parisuhdeaikaa kun esikoinen menee isovanhemmille yökylään ;). Sitä odotan kyllä!!!! Tuntuu että tää reilu 2v uhma käy äipän hermoon, näin raskaana ollessa, ihan ylipaljon.

Napsis ja pikkutyyppi 9+0 *poks*
 
Napsis, en tiedä yhtään kuinka usein käyntejä, toivottavasti tosi usein :) Selvinnee joko siellä lääkärineuvolassa ensi vkolla tai sitten siellä np-ultrassa 10.8. Se on perjantai ja otan siihen lomapäivän. Pääsee kotiin potemaan jos uutiset ei ole hyviä.. Ensin on kätilön aika 10:50 ja perään lääkärin aika 11.15. Saapa nähdä kauanko siellä sitten menee. Meillä nuo lähtevät toiselle puolelle maata torstaina..jään yksin 'lomailemaan' viikoksi. Apua, vähän hirvittää.. Mut maanantainahan mä aloitan jo työtkin. Sekin jännittää, palata sinne.. ja tässä tilassa. Apuaaa.. Rv 9+2
 
Viimeksi muokattu:
Äitivm84 ONNEA hyvista ultrakuulumisista ja seulatuloksista!! Mahtava homma :heart:

Orvokkitukka, hienoa kanssa etta olet paassyt erityisseurantaan... olisipa kylla ollut kumma jos et olisi paassyt. Kylla varmasti on helpotus.

Mila, jaksuja kans ultran odotukseen - tosi harmi etta sun piti siirtaa :| Kylla ne paivat vaan jotenkin kuluu ja kohta ollaan jo siella elokuussa. Hei ja onnea uusista mamma-vaatteista! En ole kylla itse loytanyt mitaan mita olisin uskaltanut ostaa. Aleista vaan pari yli-isoa t-paitaa turvonnutta mahaa piilottamaan. Ei kylla oo mitenkaan kovin istuvat paalla, roikkuu vaan.

Napsis, minakin retkahdin kotidopleriin :whistle: vaikka olin aluksi sita mielta etta huono homma ja jaan siihen kiikkiin ja panikoin ja mita muuta. Nyt vaan ei hermo kesta kun ei tieda onko tuolla masussa viela jotain elamaa vai ei. Tilasin sen sunnuntaina ja tanaan ilmottivat etta ovat laittaneet postiin. Eipa kovin tehokasta vakea... Toivottavasti tulee viikonlopuksi perille.

Hei ja muuten kiitokset taas kaikille kun kerroitte omista vauvan odotus tuntemuksista. Helpotus kylla kun ei ole yksin naiden pelkojensa kanssa... Vaan peffasta tama on, olisi kai kivempi jos osaisi hihhuloida onnesta.

Muuten taalla ei mitaan kummaa uutta. Ulkona 38 astetta, sisalla toimistossa just 20 (ihmekos etta olen kipeana) eika talla hetkella yhtaan hotsita tehda toita. Ja jotenkin alakuloinen olo, ei minkaanlaisia tuntemuksia masussa, turvotukset hieman hellittany ja taas sellanen tunne etta ollaan vaan tyhmat kuviteltu etta tasta MUKA voisi tulla jotain. Tulisi se dopleri niin voisi tarkistaa onko siella viela syketta.

No jospa kuitenkin viela pikkasen puristaisi itsestaan ja sitten lahtisi ajoissa kotiin (hehee, nain mulla on ollut melkein joka paiva ja sitten joskus neljan aikoihin energiat alkaa nousemaan ja eilenkin lahdin vasta kasilta kotiin kun piti sitten saada loppuun mita olin alottanut).

Kozmic & Maurice 13+3
 
kozmic, saako kysyä mitä teet työksesi? Sun elämä kuulostaa niin kadehdittavalta, saat asua siellä lämpösessä ihanassa maassa ja jossain kivassa duunissakin juttujen perusteella oot :D
Mistä ostit sen dopplerin? Mähän vannoin tuolla aiemmilla sivuilla etten sellasta hommaa, koska mullakin sekois pää kun kyttäisin vaan niitä sykkeitä illat pitkät mut nyt on tullut kyllä toinen ääni kelloon, kovasti sellaisen haluaisin, niin se mieli vaan muuttuu:whistle: Järkeilin että sittenkun niitä on aikansa kuunnellut niin ehkä se ei sitten tule pakkomielteeksi vaan enemmänkin "uutuudenviehätys" kaikkois sit isommilla viikoilla kun on se iso mahakin ja olis enempi huoletta ja luottavaisin mielin, et se ois tavallaan tähän alkuun vaan sellanen tuki? :) Kuulostaako yhtään järkevältä?
Te kellä ne jo on niin mistä ootte hommannut, tuolta raskauskeijusta? Kävin niitä hieman vilkuilemassa siellä mutta niitähän on hirveen monta vaihtoehtoa, mikä niistä ois sit sellanen hyvä? Ei mulla kyllä varaa tollaseen yli satasen vehkeeseen tällä hetkellä ois... Kokemuksia kaipailisin =)

Mila 9+5
 
Viimeksi muokattu:
Mila mä ostin sieltä raskauskeijusta sen 59e tarjouslaitteen jossa on erillinen "sauva" jolla ettiä niitä ääniä. Ajattelin että sillä vois löytää paremmin kun saa painettua eri tavalla masua vasten. Eilen sain sekunniksi lukeman 173 ja tänään 165, joten oletan että pikkutyyppi se siellä antoi merkkiä että täällä ollaan. Mut vielä on vähän turhan pienet viikot ja mulla turhaa läskiä masun ympärillä =/. Mut ehkä viikon päästä jo on parempi tilanne.

(.) Tänään oli eka neuvola ja arvatkaas paljonko mun hb oli oli ;)??? Eipä ole aikoihin ollut näin iso kun nyt.. 153!!! Wohoo! Ja verenpaineet oli kans ok 86/134. Painoa on tähän mennessä tullut 900g, ei tarttis tulla kyllä raskauden aikana juuri yhtään, joten tuo vähän harmittaa. Mut niin tiuhaan tulee nälkä että arvasinkin sen nousseen.

Seuraavaksi sit odotellaan np ultaan se parisen viikkoa. Ja sit onkin 23.8 lääkärineuvola, ja pitäisi elokuun aikana käydä myös sokerirasituksessa. Ja aloittaa työt, ja esikon perhepäivähoitajalla olo. kääk. Kiirettä pitää ;D

napsis ja pikkutyyppi 9+1
 
napsuneiti, sitä tarjousvehettä mäkin kattelin... Ehkä oottelen tota loppukuun palkkapäivää :p Sehän on hyvä että on paljon puuhaa ja muuta mieitittävää niin ei ehi ressailla niin paljoa ja aikakin kuluu nopeemmin! :) Teillä muilla kun on mitattu toi hb niin millä se mitattiin? :eek: Kun mun neuvolatäti sanoi ettei niitä lansetteja enää valmisteta, että heillä on kyllä se kone joka mittaa sen tuloksen mutta ei niitä lansetteja, koska niitä ei tosiaan olis enää saatavilla??? Outoa!!! Täällä meillä siis mitataan se hb sitten siitä np-ultran yhteydessä otettavasta verikokeesta... Mulla kyllä on ollu aina se hyvä kun oon ollu verta luovuttamassa mutta olis se kiva ollut saada tietää niinkun te muutkin ootte saanu :) Ja tosiaan se pissanäytekin annetaan vasta ultrapäivänä ja sitten tulevilla neuvolakäynneillä, mut ei tolla ekalla... RR oli 126/73.

Ootteko vielä ehtineet miettimään raskausarpien ehkäsyä? Tai niitähän tulee jos on tullakseen mut oon jo vuosia ajatellut että sitten joskus kun raskaana olen niin meinaan kyllä öljytä ihoa jos siitä olis edes jotain apua? Miten teillä jo synnyttäneillä, tuliko raskaudesta paljon arpia ja rasvailitteko/öljysittekö jotenkin erilailla kun normaalitilassa? Vielä en öljyymistä meinannut alottaa mutta sittenku vatsa vähän tästä pyöristyy:) Mulla kai hieman taipuvaisuutta niihin arpiin on kun teini-iästä on muutamia haaleita arpia jäänyt, lantioon ja sisäreisiin, ei mitenkään häiritseviä mut jos tarkkaan katsoo ja etsii niin ne näkee.
 
Viimeksi muokattu:
kirjotin pitkästi aiemmin ja kas kas.. katosi =/. prkl.

Eli siis, mulla ei esikosta tullut raskausarpia YHTÄÄN, vaikka nuorena tuli lihoin / kasvoin.. Satunnaisesti rasvasin itteeni body shopin kaakaorasvalla.

ja siitä dopplerista mäkin aattelin niin että helpottaa nyt kun liikkeet ei vielä tunnu. sit kun ne tuntuu ni ei tartte välttämättä sitä doppleria. Esikosta maltoin olla ostamatta mut mulla on kauhea pelko että jotain menee pieleen, joten ajattelin että tuo on halvempi kun ultrakäynti yksityisellä.

Mun raskauksissa näyttää aina olevan paha karma. Edellisellä kerralla lähisukulaisen (nuoren, kahden lapsen äidin) syöpä uusi.. hoidettiin kuntoon... ja kas kas.. nyt on jälleen uusinut, eikä voida leikata. Sytostaattihoitoja annetaan, mutta kauanko kroppa niitä kestää? jotakuta naista kuulemma on hoidettu 20v niillä. Mut mä pelkään pahinta, ja toivon parasta. Mun isänkin piti saada n5v lisäaikaa hoidoilla, mutta eli toteamisesta vajaa 2v. Hankalaa kun itse haluaisi iloita raskaudesta ja siitä että itsellä on kaikki hyvin.. mutta tuon rakkaan ihmisen takia pitää aika tarkkaan miettiä mitä hehkuttaa jne. Ja vaikeaa myös appivanhemmille kun toisen pojan perheessä iloa ja toisen suurta surua.

Ja tietty tää nostaa myös omat pelot pintaan..e ttei vaan omissa luomissa taas tapahdu melanoomaan saakka muutoksia. Huoh. Onneksi kontrolli on elokuussa!!!!

Tulipa pitkästi ja omanapaisesti. Sori!

Napsi ja pikkutyyppi 9+1
 
Kiitos ultraonnitteluista :heart:

Dopplerista, ostin ekassa raskaudessa sen Angelsoundsin perusvehkeen, eli ilman mitään näyttöä ja on pelittänyt tosi hyvin. Nyt tähän raskauteen ostn myös sen näytöllisen version raskauskeijusta, mutta täytyy sanoa, että näillä aikaisilla viikoilla se perusversio on paljon parempi. Olen sillä kuullut äänet jo reilu 7+ viikoilla, mutta sillä näytöllisellä en saa kuuluviin vieläkään...ne lukemat mitä siinä näkyy silloin tällöin on sen koneen aiheuttaman "värinän" lukuja, eli kun se pitää sitä kahinaa niin se laskee siitä "sykkeet"....Oon eka sillä vanhalla koneella löytänyt äänet ja laittanut uuden laitteen anturin samaan kohtaan, mutta vain muutamasti olen sillä saanut kuuluviin ja sitten se vasta mittaa sydämensykkeen, kun siitä laitteesta kuuluu se jumputus.

Toi näytöllinen versio on varmasti hyvä sitten isommilla viikoilla, jollin syke kuuluu hyvin, että voi seurata sykkeitä...mut näin alkuraskauteen suosittelisin tota vanhaa ja käytettynä niitä saa edullisesti :)

Raskausarvista, niitä tuli ja PALJON vaikka rasvailinkin milloin milläkin. Se riippuu kyllä täysin omasta ihotyypistä, koska äitini ei saanut koskaan arven arpea vaikka 3 lasta synnytti. Toivon ettei uusia arpia nyt tulisi ja vanhatkin pysyisivät yhtä vaaleina, mutta en usko, että niitä millään saisi estettyä.

Tänään poksutaan rv12+0! :heart:

Äitivm84 ja pikkuinen 12+0
 
  • Tykkää
Reactions: Mila86
Heips!

Onnea ihanista ultrakuulumisista Äitivm84 :) Ihanaa!!

Mekin käytin eilen äippäpolilla juttelemassa lääkärin kanssa niistä sikiöseulonnoista. Päätettiin ettei ainakiin siihen istukkabiopsiaan mennä, vaan normaaliin ultraan ja seuloihin ja jos niissä korkeita riskilukemia, niin sitten ehkä lapsivesipunktioon. Se on kuulemma turvallisempi kuin tuo istukkabiopsia. Vaikka ei noi normaalit seulat näytä mitään näistä mun perinnöllisistä jutuista, mutta nyt kun vihdoin saatu raskaus alkuun, ei haluaisi ottaa mitään riskejä.
Mietin myös sitä, mitä kozmic sanoi, mitä sitten jos jotain löytyy... Ehkä otamme vastaan sen mitä saamme.. Tällä hetkellä ainakin tuntuu niin katsotaan sitten mitä jatko tuo tullessaan. Seulonta ultra on 8.8...

Lääkäri myös kysyi halutaanko että katsotaan miltä kohdussa näyttää? Ai halutaanko!!! Siellä se tyyppi kellui ja liikkui tosi vilkkaasti ja paljon ja syke näkyi hienosti. Voi mieletön :heart: Sitä olisi voinut katsella ikuisuuden!! Kaikki niin hyvin kun tällä hetkellä voidaan sanoa.. Voi kun kaikki menisi loppuun asti hyvin.

Mä en ole uskaltanut ostaa vielä vauvalle mitään tai itselleni, mutta ystäväni kanssa puhuttiin että kerää meille omia vanhoja vauvan vaatteitaan ja tarvikkeita, joita voin sitten lähempänä käydä katsomassa ja saamassa KUN kaikki menee hyvin ;)
Missäköhän vaiheessa sitä uskaltaa ekat jutut hankkia...

Kaunista päivää!

Tinka rv 10+3
 
napsuneiti niin oliko sulla edellisessä raskaudessa melanooma vai?? Kamalaa :( Miten sitä sitten hoidettiin? Paljon voimia sulle ja läheiselles, ei tollasta kellekään toivois... Ja on varmasti vaikea nauttia täysillä omasta onnesta kun lähellä tapahtuu tollasta :|

Okei hyvä tietää Äitivm84 täytyy katsoa mihin doppleriin sit päädytään :) Mies oli myös aluks sitä vastaan mut oon saanu hyvin pehmiteltyä sitä, joten eiköhän meillekin se hankita :D

Tinka-79 onnea siis sinullekin ihanista ultranäkymistä, en pysty edes kuvittelemaan miten mahtavalta tuntuu katsoa ruudulta kun pikkunen siellä temmeltää!! <3 Toivotaan todella että jokaisella menee kaikki hyvin loppuun asti :heart:

Hyvää ja rentouttavaa viikonloppua kaikille! =)

Pakko munkin ekaa kertaa 'poksua' kun tulee ensimmäiset pyöreät viikot täyteen, joten poks poks vaan :D

Mila ja alkiosta sikiöksi kasvanut tyyppi 10+0 <3
 
Tänään oli np-ultra.Kaikki niinkun kuuluukin,turvotusta oli 1,6 milliä.
Kauheen liikkuvainen tyyppi,mennä vipelsi niin paljon...

Nyt uskallan luottaa taas paljon enemmän tähän raskauteen.
Toivottavasti te pääsette muutkin pian kattomaan vauvojanne,oli se vaan ihana tunne.

Ja voi kui todellisemmalta raskauskin tuntu kun ekan kerran ultrattiin mahan päältä.
Hyvää kesän jatkoa kaikille :cool:

Vanil 12+3
 
Mila, joo oli mulla =/. Olin viikolla 25 kun poistettiin luomi käsivarresta ja viikolla 28+ kun makasin Töölön sairaalan leikkauspöydällä kun poistettiin sit lisää siitä luomen ympäriltä ja vartijaimusolmukkeita tosta kädestä. Samaan rytäkkään meinas poikanen lähteä syntymään. Ja olivat erehdyksessä antaneet mulle naistenklinikalta aamupalan, jonka tietty söin, ni sitä leikkausta ei voitu tehdä nukutuksessa =(. Eli 2,5h makasin siellä leikkaussalipöydällä, kaltevassa asennossa, kipulääkityksessä ja vahvoissa puudutteissa kun leikkelivät kättä monesta kohtaa. Onneksi mitään muita hoitoja ei tarvittu. Mutta mulla on HIRVEÄN paljon luomia joten oletettavaa on että joskus toisekin voi löytyä melanoomaa jostain. Aika vauhkona olen siis tämänkin raskauden noiden luomien ja muutosten suhteen. Onneksi kontrolloidaan aika tiuhaan. Eivät saaneet kaikkia aiottuja imusolmukkeita pois, joten käyn 6kk välein töölössä ultrassa ja plastiikkakirurgin tarkastuksessa ja kerran vuodessa ihotautilääkärillä.

Vanil onnea ihanista ultrakuulumisista! Sulla on jo ihanan pitkällä viikotkin ;)

Tinka helpottavaa varmasti kun päätös on tehty, eikö? Toivotaan että kaikki on oikein hyvin!!!

(.) Mä sain dopplerilla eilen oiken nätisti pienen jumpsutuksen kuulumaan <3 <3 <3. Jeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Meillä oli mukava päivä isännän kanssa kun lapsukainen meni yökyläilemään ja saatiin olla hetki ihan kahden. Jei. Aamullakin sai kerrankin olla ihan rauhassa ja noustiinkin vasta 9.30 aikaan. Tällekkin illalle olisi vielä leffa tarkoitus katsella kunhan poikanen menee unille.

Napsis ja pikkutyyppi 9+3 <3
 
Vanilillekin onnea ultranäkymistä =) Muutama viikko niin taitaa olla kaikilla np-ultra takanapäin!

napsuneiti onko sulla aina ollut paljon luomia vai onko niitä tullut iän myötä lisää? Hyvä että se hoidettiin kuntoon, kamalaa se varmasti silti oli! :/ Ja tosi hyvä että tilannetta seuraillaan niin ei pääse tulemaan mitään ylläreitä... Mullekin on alkanut tulee näin aikuisiällä paljon luomia, johtunee teini-iässä alkaneesta auringonpalvonnasta, muutaman epämääräsen luomen oon käyny poistattamassakin. Jossain vaiheessa ruskettuminen oli melkeen pakkomielle, kun etelän lämmössäkin tulee vuosittain reissattua, onneks nyt on vähän järkeä tullut päähän ja osaan vähän jo rasvaillakin:stick: Ei oo mikään leikin asia meinaa toi ihosyöpäkään, monet vaan vähättelee sen riskiä mutta eikse ole melkeenpä yks yleisimmistä syövistä nykyään suomalaisilla? Kauheeta kattoo kun mun appivanhemmat (yli 50v) palvoo edelleen aurinkoa kun teini-ikäset, rajoja ei saa tulla ja siellä tosiaan ollaan äxänä aamusta iltaa jos paistaa ja sit iho on sellanen kivan punanen ja kurttunen. En tajua mikä niillä on päässä vinksallaan, oon kyl vihjaillut ihosyövästä yms mut ne vaan tuhahtaa. Rasvaa ne ei ikimaailmassa käyttäis... Hullut!

Mä sitten menin tilaamaan sen dopplerin eilen, ostin kans sen tarjouksessa olevan, nyt en malttas odottaa et sen saan käsiini! :) Harmittaa taas kun parina yönä oon nähny unia joissa vuodan verta, kunpa ei olis enne mistään :(

Mila 10+1
 
Viimeksi muokattu:
On mulla aina ollut paljon luomia. Enkä ole etelässäkään käynyt kun alle 5 kertaa, joista kerran lapsena. Eli ei voi johtua siitäkään tuo melanooma. Onneksi oli paikallinen eikä ollut edennyt imusolmukkeisiin. Mutta pelästytti kyllä, ja tulee näitä 1000 jäljellä olevaa luomea kyllä seurattua tosi tarkkaan. Kaikkia ei edes itse pysty, mulla kun on niitä korvakäytävässäkin ;) Aurinkoa en ota enää ollenkaan ja aika hyvin olen oppinut pitämään ainakin 3/4 hihallista paitaa jne. Pitää nyt vaan toivoa että jos uudelleen tulee niin sekin löydetään ajoissa.

Mä tuun hulluksi ennen sitä np-ultraa, joka on vasta 2.8. Kääk. Päätin että tänään en doppleria käytä kun en näillä viikoilla ihan vielä luota siihen edes. Sain eilen lukemia 142-202, ja jos syke keskimäärin on joku 170 näin varhaisilla viikoilla ni kaipa ne paikkansa pitää =). Mut aika kauan niitä saa aina ettiä. Siksi ajattelin että jospa en ihan joka päivä niitä kuitenkaan koittais etsiskellä.

Napsis ja pikkutyyppi 9+5 <3
 
Tinkalle ja Vanilille onnea kivoista uä-näkymistä! :heart:

No napsu, arvaa miten hulluksi minä tulen kun mulla on se np vasta 10.8!!!! Tosiaan se lääkärineuvola sentään ens torstaina että jotain tapahtuu edes. On mulla nyt tissit enemmän olleet kipeet ja toi maha on ihan sanoinkuvaamaton.. Katselin juuri kuvia niin edellisen kerran mulla oli tämän kokoinen maha raskauden PUOLIVÄLISSÄ! :O

rv 9+6
 
Hei vaan kaikille!
Täällä uusi odottaja ilmottautuu mukaan. Olen lukenut juttujanne alusta pitäen vaan en ole ollut varma mihin porukkaan kuuluisin... Minulle on tehty IVF luovuttajan munasoluilla ja ekaa siis odottelen. Tämä on eka plussa ikinä enkä meinaa millään uskoa, että kaikki on oikeasti totta. Koko ajan on joku asia mikä huolettaa. Ja koska emme ole kertoneet vielä kenellekään, ei ole ketään keneltä voisi kysellä kuuluuko tälläinenkin asiaan.
Alkuun pelkäsin, että HCG-arvot ovat liian alhaiset vaikka ne tuplaantuivatkin. Otatin kolmannenkin testin. Ei vaan ollut juuri mitään tuntemuksia. Kävin alkuraskaudenultrassa (6+4) ja syke löytyi. Tässä vaiheessa oli väsymystä ja syömisongelmia. Mutta muutama päivä siitä huomasin, että tän olon kanssahan pystyy olemaan ja viikon kahvittomuuden jälkeen pystyin tänään taas juomaan kahvia. Eilen koski mahaan. Ei kovasti eikä vuotoa ole missään vaiheessa ollut, mutta itkuhan siinä pääsi kun tajusin ettei oo oikeestaan mitään oireita enää. Nyt mietin kannattaisiko mennä vielä yksityiselle ultraan ennen neuvolaa. Milloin tästä raskaana olosta voisi vain nauttia?

SunMaid 7+3, LA 7.3.13
 

Yhteistyössä